zamknij

Wiadomości

Policja zatrzymała graficiarza

2011-03-04, Autor: 
Rybniccy policjanci zatrzymali 23-letniego graficiarza, który w styczniu zniszczył elewację jednego z budynków, znajdujących się na osiedlu Południe.

Reklama

W miniony wtorek policjanci zatrzymali 23-letniego mężczyznę, który przyznał się do tego, że w nocy z 13 na 14 stycznia „ozdobił” rysunkami jeden z bloków w Boguszowicach.

Zatrzymany tłumaczył, że nie wie jak doszło do zdarzenia, ponieważ był kompletnie pijany. Twierdzi, że dopiero następnego dnia, gdy przechodził obok pomalowanego bloku uświadomił sobie, że to prawdopodobnie jego dzieło.

 

W ustaleniu tożsamości sprawcy pomogły kamery monitoringu, o których istnieniu 23-latek prawdopodobnie wiedział.

 

Teraz grozi mu od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności oraz pokrycie strat, jakie poniosła spółdzielnia mieszkaniowa. Policjanci ustalają, czy „artysta” nie zniszczył również innych budynków.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (46):
  • ~ 2011-03-04
    10:58:48

    0 0

    i znowu boguszowicka patologia

  • ~norton 2011-03-04
    11:13:22

    0 0

    w całym Rybniku Boguszowicka patologia maluje? Wydaje mi sie, ze nie...

    Jakis pajac wymalowal rondo na Rudzkiej, elewacje nowego sądu (zgroza - monitoring, ochrona i ogrodzenie)...
    Zlapac, zrobic jesien sredniowiecza i zmusic do placenia odszkodowania i zadoscuczynienia.

  • ~thomas_k7 2011-03-04
    11:17:52

    0 0

    W Boguszowicach nie mieszka tylko patologia, niestety niektórzy tego nie potrafią zrozumieć!!!

  • ~matszw 2011-03-04
    11:27:00

    1 0

    Tego pseudo artystę i te napisy ze zdjęcia nazywacie graficiarstwem?

  • ~tommi 2011-03-04
    11:33:29

    0 0

    jeśli tówrka wykonał to co przedstawia zdjęcie to faktycznie elewacja zniszczona, zresztą ciekaw jestem czy policja prowadzi działania zmierzajace do złapania osoby podpisującej się :"INS", jeśli go złapie to na własny koszt powienien wyczyścić to co nasmarował na całym mieście, ale do tego trzeba go złapać i sędzia musi chcieć go ukarać, szanowny panie "INS" tonie jest sztuka co pan prezentuje!!!

  • ~c182 2011-03-04
    12:27:52

    0 0

    Po co więzienie się pytam? Niech kupuje farbę ze swoich pieniędzy i w ramach zadośćuczynienia odmalowuje powiedzmy 5x (do ustalenia) tyle ścian w Rybniku ile sam zniszczył i po sprawie.

  • ~WciagamWasNosem 2011-03-04
    12:28:35

    0 0

    Nie na daremno były prowadzone zajęcia z plastyki w Szkole Podstawowej...

  • ~Max 2011-03-04
    12:35:27

    0 0

    Hihi.......artysta:))) Powinien całe osiedle własnymi rękami i na własny koszt pomalować!!!

  • ~latajacyholender 2011-03-04
    12:37:20

    0 0

    Ustalane są również personalia dwóch pseudograficiarzy podpisujących się ABC .Na nich od dawna czeka sowity rachunek za odmalowanie zniszczonych elewacji.

  • ~norton 2011-03-04
    12:48:04

    0 1

    kolejni to azizi
    A Panstwo ze Strazy Miejskiej obsluguja fotoradar...

  • ~puler 2011-03-04
    14:51:55

    0 0

    jeżeli chodzi o tych najbardziej znanych graficiarzy to mi osobiscie jest smutno, że tak niewiele ostatnio malują >:P

  • ~grzesnick 2011-03-04
    15:24:20

    0 0

    monitoring posłużył do zidentyfikowania sprawcy - to dobrze. Jak koleś malował, a to trawlo zapewne trochę to nikt nie interweniował. Norma. Mogą cie zaszlachtować w centrum miasta a strażnicy przy monitorach i tak tego nie zauważą. BYć moze potem znajdą sprawcę. ŻENUJĄCE, nieprawdaż??

  • ~ 2011-03-04
    16:56:53

    0 1

    Dobrze, że chociaż go złapali i że chciało im się go ścigać. Brawo za sprawną akcję zakończoną ujęciem sprawcy.

  • ~NaughtyBabes 2011-03-04
    16:57:48

    0 0

    AZIZI'akom to sama kupowałabym farby ,żeby te nasze miasto przestało być szare bure i ponure...
    to na zdjęciu to wandalizm a AZIZI tworzą sztukę !
    nie mylić tych pojęc!!

    popatrzcie choc trochę sercem usmiechem a nie marudzeniem i chamstwem...
    sami sobie robicie krzywdę zrzędząc !


  • ~norton 2011-03-04
    17:27:56

    0 0

    jesli ktos ma zgode wlasciciela to niech maluje co chce.
    mazanie po scianach bez tej zgody powinno byc dotkliwie karane - finansowo. Obojetnie kto by to malowal.

  • ~Bialy Rekin_1 2011-03-04
    18:45:00

    0 0

    grzesnick, jeżeli coś tu jest ŻENUJĄCE, to tylko Twój komentarz. W Boguszowicach nie ma monitoringu miejskiego, więc żaden strażnik tego nie mógł widzieć na monitorze. A obrazu z kamer prywatnego monitoringu raczej nikt nie obserwuje przez całą dobę.

  • ~dhakarey 2011-03-04
    22:09:46

    0 0

    ~wdowa89 - widocznie nikt Tobie nie "pomalował" ściany elewacji świeżo po remoncie. Jak jest zgoda właściciela jak napisał ~norton to czemu nie (np. pasaż z ul Sobieskiego na parking przy ul. Brudnioka), a resztę tępić i karać. Ale nie więzieniem, tylko dotkliwą karą finansową, co im się odechce (część na naprawę zniszczeń, a resztę na rewitalizacje w danym terenie, żeby nie było tak szaro buro i ponuro). tyle w temacie

  • ~klapciat 2011-03-04
    22:10:58

    0 0

    A najlepsze jest to, że tam już dawno były napisy, ale te lenie z komisariatu ruszyły się tylko dlatego, że doszedł napis "chwdp"... no tego już znieść nie mogli, zjedli pączki i ruszyli na patrol

  • ~grzesnick 2011-03-04
    22:32:07

    0 0

    Biały - nie jestem z SM, ani policji i nie wiem co to za monitoring. A może zaprzeczysz temu, że tak jest z rybnickim monitoringiem obserwowanym przez straż miejską? Możemy przeprowadzić doświadczenie.

  • ~klapciat 2011-03-04
    23:02:26

    0 0

    ~Bialy Rekin_1 - miejski, nie miejski, monitoring jest, na budynku jest kamera będąca własnościa najpewniej spółdzielni południe czyli właściciela budynku, tak czy siak ktoś sprawe regularnie zawala, pieniądze na monitoring (czyj by nie był) wydane i nikomu on nie służy.

  • ~klapciat 2011-03-04
    23:05:03

    0 0

    a no i jescze jedno... panowie policjanci napis sfotografowali, ale zamalować już nie ma komu... zaraz będzie następny np: chwdf i domyślcie się kto i jak zareaguje

  • ~ 2011-03-05
    03:03:07

    0 0

    I bardzo dobrze, że reagują. Obrażanie służb mundurowych przez głupich szczeniaków i innych kiboli powinno być surowo karane, tak jak nielegalne mazanie po ścianach, bo to jest WANDALIZM! Nie powiem, niektóre dzieła są ładne, ale proszę sobie załatwić zgodę i pomalować, a nie w taki sposób.

  • ~halina0013 2011-03-05
    04:44:42

    0 0

    kolejny pokaz siły inwiglacji!

  • ~halina0013 2011-03-05
    04:52:58

    0 0

    Prowadzę ruch oporu opozycjonalistycznym kłamcą,którzy kłamią i kulturę naszą obrażają.Gdzie tu godność gdzie prawość he he hi hi hu hu

  • ~halina0013 2011-03-05
    05:10:06

    0 0

    Wandalizm - niszczenie bez wyraźnego powodu cudzego mienia, zwłaszcza publicznego, czyli dostępnego dla wszystkich. Słowo pochodzi od starożytnego germańskiego plemienia Wandalów[1] wsławionego barbarzyńskim zniszczeniem zdobytego Rzymu. W tym pejoratywnym znaczeniu, po raz pierwszy słowo wandalizm użyte zostało XVIII-wiecznej Francji.

    Niektóre wandalizmy mają podłoże kulturowe lub politycznie

  • ~zorza54 2011-03-05
    07:13:01

    0 0

    Niesamowity sukces. W TVN-ie to powinni puścić. Jeszcze jakieś sukcesy w tym roku odniosła rybnicka Policja czy tylko ten ?

  • ~zorza54 2011-03-05
    07:16:00

    0 0

    Skuteczna Policja to powinna zatrzymywać trzech takich graficiarzy dziennie a nie jednego na pięć lat.

  • ~halina0013 2011-03-05
    08:02:27

    0 0

    Sukcesem jest nie spotkać skutecznych :)))

  • ~halina0013 2011-03-05
    08:04:49

    0 0

    Skuteczna policja :) z uśmiechem na twarzy,to tylko parodia

  • ~Bialy Rekin_1 2011-03-05
    10:29:30

    0 0

    grzesnick - media już wielokrotnie przekazywały informacje o przestępcach i wandalach złapanych dzięki monitoringowi miejskiemu. Niektórzy z nich byli zatrzymywani bezpośrednio po dokonaniu przestępstwa (np. wandal który wybił szybę na ul. Pocztowej - było tu nagranie z tego zdarzenia). Inni byli zatrzymywani na podstawie przeglądania przez policję nagrań z kamer znajdujących się w pobliżu miejsca zdarzenia (np. sprawca gwałtu w centrum miasta). Więc jeżeli chcesz, żeby kolejna informacja w mediach dotyczyła Ciebie, to sobie możesz robić doświadczenia. Ja w to nie wchodzę.

  • ~Bialy Rekin_1 2011-03-05
    10:39:46

    0 0

    klapciat - dlaczego piszesz, że monitoring nikomu nie służy, skoro właśnie na podstawie nagrań z monitoringu został złapany ten wandal. Obrazu z tych kamer nikt nie śledzi na bieżąco. One są tylko po to, żeby nagrywać, a w razie dokonania przestępstwa pomagają w wykryciu sprawcy. Obserwowanie na bieżąco obrazu z każdej kamery zamontowanej na prywatnym budynku przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, jest nierealne. Do tego właściciel takiej kamery musiałby zatrudnić 4 - 5 pracowników na cały etat.

  • ~halina0013 2011-03-05
    11:42:08

    0 0

    Wystarczy zatrudnić dwóch emerytów :) z obsadą to nie problem

  • ~halina0013 2011-03-05
    11:45:01

    0 0

    klapciat-lubisz jak Ci ktoś na ręce patrzy?

  • ~halina0013 2011-03-05
    11:50:07

    0 0

    http://www.forresters.pl/wp-content/uploads/2010/05/graffiti1.jpg

  • ~zorza54 2011-03-05
    12:02:41

    0 0

    Szkoda, że nie napisali ile w dzień tego spektakularnego sukcesu skradziono w Rybniku samochodów bądź ile było rozbojów, których sprawców nikt nigdy nie zatrzyma.Propaganda sukcesu rodem z PRL-u

  • ~grzesnick 2011-03-05
    18:41:19

    0 0

    Biały - pachnie mi tu osobistym urazem...Sytuacja w której jedne człowiek patrzy na obraz z trzydziestu kilku kamer jest bez najmniejszego sensu - nie ma człowieka który jest w stanie skupić uwagę na tylu obrazach, po kwadransie masz dosyć... W tej sytuacji strażnik siedzący za monitorem o wiele więcej zdziałałby chodząc po mieście, bo podnosi wtedy poczucie bezpieczeństwa. A kamery niech nagrywają - zawsze można sprawdzić co się zarejestrowało. I jeszcze jedno- jak czytam doniesienia mediów o "sukcesach" straży miejskiej to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Niestety. 90% mieszkańców tego miasta wskazałoby im sensowniejsze potrzeby. Czemu ta służba służy:-) kasie miasta czy mieszkańcom?

  • ~Arteks 2011-03-05
    19:33:41

    0 0

    @grzesnick - czyli jeśli jedna osoba nie potrafi patrzeć na 30 minitorów to należy zlikwidować monitoring? Bardzo nielogiczny wniosek wynikający z niezrozumienia problemu typowy dla humanistów z rybnickiej PO. A może lepiej zatrudnić większą ilość osób które będą obserwować monitory np. niepełnosprawnych? Jestem strasznym przeciwnikiem graficiarzy. Traktowałbym ich nie więzieniem ale gogantycznymi karami finansowymi np. za taki napis jak tego z os. Południe - 5000 zł.

  • ~mawi 2011-03-05
    23:24:21

    0 0

    Graffiti to rodzaj sztuki... Rządzący się swoistymi prawami.... Facet, którego schwytano w Boguszowicach to nie "graficiarz" - to WANDAL i tyle.... Zapraszam wszystkich do przyjrzenia się ścianom Młodzieżowego Klubu Środowiskowego "Maszkeciarnia" - nota bene - zajmującego pomieszczenia w Spółdzielni Mieszkaniowej "Południe".... Na elewacji jednego z budynków Spółdzielni (Patriotów 40) powstaje wielki obraz wykonywany przez prawdziwych "Graficiarzy"!!!! Jest na tyle efektowny, że sama Spółdzielnia zaproponowała jego Twórcom pomalowanie kolejnych budynków!!!!!! Trzeba oddzielić zwykłe chamstwo i prymitywizm (czyli autorów haseł w stylu niechlubnego "HWDP"....) od prawdziwych ARTYSTÓW graffiti!!!! Tu głęboki ukłon do..... (ten Ktoś wie, że mu się nisko kłaniam...)

  • ~werkk 2011-03-06
    07:14:47

    0 0

    Zgadzam się ze graffiti to rodzaj sztuki ale tej sztuki nie można oprawiać na czyjejś własności jaka są elewacje domów i tu nie ma znaczenia czy to są bohomazy jakie widać na załączonym zdjęciu czy coś obok czego nie przechodzi się obojętnie. Powinno się to zdecydowanie karać taki pseudo artysta powinien ponieś koszty naprawy szkody i sądowe a jak nie można tej kasy z niego ściągnąć to stworzyć zakłady karne z przymusowa pracą i trzymać go tam do momentu pokrycia szkód no i musi zarobić tez na utrzymywanie go w takim ośrodku To jedyny skuteczny środek na debili.

  • ~czarny_julek 2011-03-06
    07:18:01

    0 0

    Zobaczcie proszę jak do sprawy monitoringu podchodzi naczelnik rybnickiej straży - Janusz Piecha i porównajcie jego wypowiedź z wypowiedzią Oli Nowary - http://www.dziennikzachodni.pl/fakty24/372634,rozbudowa-monitoringu-w-rybniku-nie-ma-sensu,id,t.html

  • ~czarny_julek 2011-03-06
    07:19:31

    1 0

    Oczywiście Janusz Bismor a nie Janusz Piecha :) Nie wiem dlaczego tak mam, że myślę "Bosmor" a piszę "Piecha" ;)

  • ~zorza54 2011-03-06
    12:49:00

    0 0

    Akurat ten przypadek zarejestrowała kamera nie należąca do monitoringu miejskiego. Więc czytajcie głąby ze zrozumieniem. To była pewnie kamera jednej z placówek handlowych znajdujących się w tym budynku albo jakaś inna.

  • ~grzesnick 2011-03-06
    14:29:17

    0 0

    Arteks - jest w 100% za takim rozwiązaniem. Pisywałem tu już zresztą o zatrudnianiu niepełnosprawnych i z tego co pamiętam to PO też wskazywało problem. Tylko musi być wola polityczna, a tej w obecnych władzach nie ma. Wiesz ile ludzi już pracuje w straży miejskiej i ile ona nas kosztuje? A na koniec pozwolę zagrać sobie w taki personalny sposób jak Ty. W Twojej głowie związkowca urodził się jakiś wniosek sprzeczny z tym co ja pisałem. Bo sugerowałem, żeby strażnicy ruszyli w teren, a nie postulowałem likwidowania monitoringu, który służy teraz tylko do rejestracji a nie interwencji. W ten sposób jednak też jest przydatny. Tyle, że to trzeba móżdżek wysilić, żeby pokojarzyć.

  • ~klapciat 2011-03-07
    20:23:36

    0 0

    ~Bialy Rekin_1 - tym razem pomogło, ale ta kamera wisi tam juz pare lat, przy poprzednich napisach pomimo zgłoszeń nikt nie reagował, zdarzyło sie nawet ,że ktoś tam ukradł torbe z zakupami jednej pani i też nic, dopiero jak pojawił się napis: CHcę Wstąpić Do Policji okazało się ,że można coś zrobić. Więcej komentarza nie potrzeba

  • ~UrGe 2011-03-13
    14:02:18

    0 0

    Najlepiej! Wlepcie i po 100000 kary, tylko kto to zapłaci? 23-letni pijany graficiarz, z pewnością zapłaci calą grzywnę i jeszcze Wam wszystkim budynki wyremontuje zaraz jak wyjdzie z więzienia. Tylko podajcie swoje adresy! A ktoś tam wspomina INSa - ten człowiek od lat nie maluje!

  • ~UrGe 2011-03-13
    14:05:58

    0 0

    P.S. Nie popieram wandalizmu, ale patrząc na tą elewację może warto zauważyć jak zniszczona jest na wyskości od 0 do 0,5 metra! I jaka jest tego czworonożna przyczyna...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4950