zamknij

Wiadomości

Policja kontroluje dzisiaj „kopciuchy” na drogach

2019-09-30, Autor: 

Dzisiaj w całym kraju, a więc i w Rybniku policjanci ruchu drogowego przeprowadzą działania kontrolno-prewencyjne pn. „SMOG”. Funkcjonariusze chcą eliminować z ruchu pojazdy, których stan techniczny w oczywisty sposób, np. poprzez nadmierne zadymienie, wskazuje na nieprawidłowe działanie silnika lub uszkodzenie układu wydechowego.

Reklama

Funkcjonariusze ruchu drogowego, wyposażeni w specjalistyczny sprzęt kontrolno-pomiarowy (dymomierze, analizatory spalin), zbadają emisję spalin pojazdów, wobec których istnieje uzasadnione przypuszczenie, że naruszają wymagania ochrony środowiska.

Działania mają także charakter informacyjno-edukacyjny. Policjanci przypominają kierującym, że smog, to również „zasługa” niesprawnych technicznie pojazdów emitujących spaliny o nadmiernej toksyczności.

- W związku z rosnącym zanieczyszczeniem powietrza, a przez to negatywnym wpływem wielu substancji na zdrowie oraz życie zarówno człowieka, jak i też środowiska, smog stał się problemem na skalę światową. Dlatego wszyscy powinniśmy przestrzegać przepisów związanych z emisjami szkodliwych substancji

- zauważa asp. Bogusława Kobeszko, rzecznik policji w Rybniku.

Oceń publikację: + 1 + 58 - 1 - 26

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~wojto 2019-09-30
    09:18:41

    72 35

    Hm, to praktycznie 80% auta ze znaczkiem TDI, TDCI powinni u nas wyeliminować. Albo wycięty PDF, albo lejące wtryskiwacze. Generalnie kiedyś Jelcze i Stary tak kopciły ale było ich garstka, teraz jest dokładnie tak jak z kominami - smrodzi dobre 50% ludzi :(

  • ~Wciagam_Was_Nosemm 2019-09-30
    09:24:34

    79 12

    Proponuję Panom Policjantom, co lubią jeździć po pijaku, kontrolę naszych rybnickich taksiarzy co najmniej połowa z nich kopci nie tylko w aucie ale ich auta też, powycinane katy, dpfy i norma poniżej euro3

  • ~schiphol1 2019-09-30
    09:26:47

    78 4

    "wycięty PDF " przyznam że parsknąłem srogo

  • ~Bartek Malina 2019-09-30
    09:36:21

    24 40

    99.9% samochodow do wyeliminiowania bo sa kopciuchami !

  • ~Bartek Malina 2019-09-30
    09:39:16

    53 12

    a nasze autobusy miejskie niektóre te stare graty ! jak one smrodzą arteks kiedy kuczera zakupi jakieś nowe autobusy bo niby na sesji listopadowej ub .r pan świerkosz mówił o sukcesywnej wymianie taboru autobusów? nic się w tym temacie dotąd nie zmieniło

  • ~Kurt_Wallander 2019-09-30
    09:59:42

    62 16

    @ Wojto: mam TDCi fabrycznie bez DPF, ze sprawnym (a nie zablokowanym) EGR i wierz mi, że nie dam se wyeliminować auta z drogi, bo mój diesel jest sprawny...

    ...generalnie, to powinniśmy się wg niektórych cofnąć do średniowiecza bo tak naprawdę to transport eko to tylko koń, własne nogi albo rower.

    Ekologia: 90% biznesz, 10% to faktycznie dbanie o środowisko.

  • ~Arteks 2019-09-30
    10:05:45

    11 60

    @Kurt - nie trzeba się cofać do średniowiecza ale dlaczego mamy ciągle tolerować zanieczyszczających powietrze? @Bartek Malina - no niestety ale na razie cały czas priorytetem dla władz naszego miasta są inwestycje drogowe. Może to się zmieni i wreszcie pojawią się inwestycje np. w elektrobusy czy inne inwestycje związane z transportem publicznym. Liczę na to. Inwestycje drogowe nie rozwiązują problemów - taki przykład z wczoraj to obrazki z zakorkowanej na maksa nowego odcinka "zakopianki" która miała rozwiązać problemy z dotarciem do Zakopanego...

  • ~entropia 2019-09-30
    10:23:57

    28 10

    przy takim wietrze jak dziś ciężko będzie wypatrzeć smolucha choć pewnie każde Passeratii 1.9 TDI z wąsatym kierowcą będzie na cenzurowanym ;)

  • ~Kurt_Wallander 2019-09-30
    10:31:50

    31 0

    @ arteks: Zakopianka jest niedokończona...

    Szkoda, że tolerancji dla zanieczyszczania nie ma cały czas a nie tylko od okazji do okazji. A przez cofnięcie się do średniowiecza należy rozumieć, że nie da się zero-jedynkowo nagle porzucić pojazdów spalinowych.

    Statystyki pokazują, że żyjemy w coraz czystszym kraju. Przez ostatnie 10 lat emisja dwutlenku siarki zmalała z 1511 tys. ton rocznie do 861 tys. Według GUS mniej emitujemy także dwutlenku węgla, amoniaku i pyłów. Całkowita emisja gazów cieplarnianych też spadła, najwięcej w latach 90. Podobnie znacznie lepsza jest sytuacja z odpadami – w porównaniu z 2000 r. produkujemy dziś ponad 10 proc. mniej śmieci.

  • ~Arteks 2019-09-30
    10:59:55

    9 44

    @Kurt - napisałem o nowym odcinku 4-pasmowej "Zakopianki" która się zapchała. Zjawisko kongestii zadziałało natychmiastowo i to co warto zauważyć - po sezonie(!). A co do ekologii - nie trzeba porzucać całkowicie aut. Można jednak ograniczyć poruszanie się nimi wyłącznie do wyjazdów koniecznych - co rozumieją bardziej świadome społeczeństwa w Europie. Do nas ta świadomość też dotrze prędzej czy później.

  • ~ 2019-09-30
    11:07:09

    41 10

    Arteks, twój 5-letni złomek tez upuszcza do atmosfery, szkodliwy czynnik klimatyzacji . Przecież co roku napełniasz, nie wstyd Ci. Jestem ciekaw , kiedy wreszcie Policja zacznie kontrolować motocyklistów pod względem przekraczanych decybeli ?.

  • ~Arteks 2019-09-30
    11:33:34

    12 38

    @goliat - jest różnica w czyjeś niewiedzy, a w świadomym usuwaniu filtra. Mi ma być wstyd czy producentom aut którzy robią taką fuszerkę, że po kilku latach eksploatacji wycieka gdzieś gaz z klimy? Temat nieaktualny bo auto już dawno wymienione na lepszy model. :) I nie zmieniaj tematu na motocyklistów i decybele bo najważniejszym problemem naszego regionu jest smród i smog. A tak jak najgorszym obciachem są piece śmieciuchy w chałupach tak wśród aut najgorsze są diesle, nie mówiąc już o tych z wyciętymi filtrami.

  • ~ 2019-09-30
    11:50:30

    29 8

    Arteks, jak sprzedawałeś to usunąłeś usterkę wycieku na 100%, czy raczej pozbyłeś się problemu jak ten, który tobie sprzedał? :-)

  • ~Kurt_Wallander 2019-09-30
    11:53:31

    26 4

    @ arteks: no to jeszcze raz, jakbyś nie zrozumiał - oddali drogę, która jest NIE SKOŃCZONA. Na profilu Autostrady Polska można przeczytać "Przy węźle Skomielna cały ruch z Zakopianki łączy się z DK28 i razem przejeżdżają przez małe rondo i skrzyżowanie ze światłami. Nie trzeba być znawcą, żeby przed otwarciem stwierdzić, że to się nie uda". Cała Zakopianka ma być gotowa za niecałe dwa lata...

    Ja chciałbym zobaczyć ten zachód, co to porzucił auta i jeździ nimi tylko z konieczności... bo to, co ja widzę w czasie służbowych wyjazdów, nijak ma się do tego, o czym Ty piszesz. Koledzy z brukselskiego biura w większości jeżdżą pociągiem, bo zaparkowanie w centrum biurowo-usługowym graniczy z cudem: ilość aut i ceny.

    Aha, w Polsce to jakby komunikacja była bardziej efektywna (czas przejazdu na krótkich dystansach, siatka połączeń, etc) to pewnie wiele osób zrezygnowałaby z auta ale u nas się chrzani bzdety o rezygnacji z tego czy tamtego a nie daje się nic w zamian.

  • ~Arteks 2019-09-30
    12:16:36

    6 32

    @goliat - w moim przypadku temat jest nieaktualny, a auta to przydatny sprzęt ale bardzo kłopotliwy i kosztowny. @Kurt - dobrze zrozumiałem. Wiem, że cała Zakopianka nie funkcjonuje ale nie dziwi cię to, że nowe szerokie drogi wcale nie rozwiązują już problemu? To prawda, że u nas nie wszyscy obywatele mają dostęp do sprawnego transportu ale do wielu miejsc da się sprawnie dojechać więc po co utrzymywać mit auta jako jedynej możliwości dojazdu, a potem się wpieniać i stać w korku? Przykładowo rybnicka ul. Wodzisławska - ciągle zapchana. A przecież ktoś kto dojeżdża z Wodzisławia czy Radlina może to zrobić sprawnym, nowym i w miarę często kursującym pociągiem. Jeśli ma jakąś drogę do pokonania na dworzec to dodatkowo spali kalorię i zrobi coś dla zdrowia organizmu. A w pociągu może coś poczytać i rozwinąć się intelektualnie. Auto tego nie da bo oferuje tylko radiową papkę z jedną i tą samą muzyką...

  • ~Kurt_Wallander 2019-09-30
    12:24:01

    17 6

    @ arteks: Ty jednak nie zrozumiałeś. Droga nie jest gotowa w całości i zatyka się tam, gdzie się kończy i łączy ze starą. Populistyczne pisanie, że nowa, szeroka droga nie załatwiła problemu jest idiotyzmem - no, nie załatwiła. Bo idąc dużym skrótem myślowym: przebudowana jest część drogi, reszta jest po staremu i zatkała się nie nowa droga a na starej.

    Wodzisławska ciągle zapchana? No chyba nie ciągle. Ja do Wodzisławia rzadko kiedy jeżdżę ale jak nią jeżdżę to jednak nie zawsze. I znów - wąśkim gardłem jest rondo na Wodzisławskiej. Widzisz, Misiu Kolorowy, wszyscy wieszczyli olbrzymie korki po usunięciu ronda na Mikołowskiej/Wyzwolenia i co? Święta przepustowość zyskała.

    Wiesz, że istnieją takie rzeczy, jak audiobooki i zamiast radiowej papki, można posluchać czegoś innego? Ja w czasie jazdy odpalam sobie lektora i puszczam "szkolenie"...

    Aha, najważniejsze: nie wszyscy jeżdżą do Rybnika albo Wodzisławia do pracy...

  • ~Arteks 2019-09-30
    12:37:50

    6 29

    @Kurt - no to inne przykłady. W godzinach szczytu zatykają się już nawet wjazdy i wyjazdy na autostrady A1 (Rowień) czy A4 (Rybnicka w Gliwicach). A przecież te trasy miały rozwiązać wszystkie problemy. Z ciekawości - jechałeś w godzinach szczytu A4 między Gliwicami a Katowicami? Bywa, że wszystkie pasy są zajęte i jedzie się 90-100 km/h a nie tak jak na początku 140 km/h. Akurat ja nie byłem jednym z wszystkich bo chwaliłem ten pomysł odnośnie likwidacji Ronda Wodzisławskiego (brawo ja!). I miałem rację, że światła będą tam lepsze od ronda. Ci którzy jeżdżą do pracy autami - niestety ale codziennie są narażeni na uczestnictwo w różnych stresujących sytuacjach (wypadek, stłuczka, porysowanie auta, awaria, wkurzający piraci drogowi itd).

  • ~ 2019-09-30
    12:56:51

    18 4

    Większa przepustowość na Mikołowskiej? Gdyby nie skrócili świateł na bocznych ulicach jak Stawowa, Wielopolska, Przemysłowa, to zakorkowane by było aż do Ekonomika. Teraz trzeba się nastać w bocznych po dobrych 10 min . Wiec nawet gdybym wybrał komunikacje miejska to i tak będę stał. A tak wygodnie siedzę . Arteks kup sobie kiedyś samochód z półki Premium, a o autobusach zapomnisz, tylko kup nowe -:)

  • ~sympatykrybnika 2019-09-30
    13:01:13

    11 13

    ~Arteks i ~Kurt_Wallander

    System, gdzie wszyscy jeżdżą własnymi samochodami jest dla miasta po prostu szkodliwy na wiele różnych sposobów. Co do transportu rowerowego, zbiorowego – daje to korzyści nie tylko oszczędności energii, czy ropy, ale jest funkcją życia w mieście. Np w Kopenhadze, gdzie większość (największa grupa) ludzi jeździ rowerami, kolejna transportem zbiorowym i pieszo, a najmniejsza własnymi samochodami. Takie miasto jest tańsze do utrzymania, czyli tańsze dla podatników, bo drogi, parkingi, kosztują. Ponadto jest smród, hałas, korki i to wszystko obniża jakość życia. Np w Moskwie, Warszawie, Krakowie centrum jest zablokowane z niższa jakością życia.

    Poza tym spróbujmy zastosować dekalog miejskiej rewolucji:
    1. Żeby rozwiązać problem, nie można robić więcej tego, co go generuje. Trzeba myśleć poza schematem i – na przykład – zamiast dobudować jezdnię, zamknąć ją dla ruchu;
    2. Żeby zmienić funkcję ulicy zwykle nie trzeba zmieniać jej hardware’u, wystarczy wgrać nowy software. Co oznacza tyle, że nie trzeba jej przebudowywać, wystarczy ją przemalować. Zanim więc zbudujesz drogę za miliard, sprawdź czy nie wystarczy gdzieś przemalować pasów;
    3. Kierowcy jeżdżą tak szybko jak myślą, że pozwala na to droga, a nie jak pozwalają na to stojące przy niej znaki. Jak zbudujesz “autostradę” to będą jeździć szybko pomimo znaków. Jeżeli chcesz, żeby zwolnili, to zmień jej przekrój i charakter, a nie ustawiaj kolejnych zakazów;
    4. Miejska rewolucja nie potrzebuje miliardów. Można ją zrobić z pomocą puszki farby, linii na drodze i kilku znaków. Trzeba tylko mieć pomysł i wiedzieć, co się robi;
    5. Korki są bardziej wynikiem braku dobrych alternatyw dla samochodu, niż zbyt wąskich jezdni. Dlatego zamiast poszerzać jezdnie, lepiej jest zadbać o to, by kierowcy wybrali autobus lub rower;
    6. Jeżeli miasta rzeczywiście chcą przyszłości, w której więcej ludzi jeździ autobusami, pociągami, rowerami lub spaceruje, to muszą zacząć inwestować w pociągi i autobusy, rowery i lepsze ulice;
    7. Piesi i rowerzyści ratują handel w mieście, bo kupują mniej, ale częściej. Samochody go zabijają, bo przywożą kierowców, którzy kupują więcej, ale rzadziej – to pasuje do podmiejskich galerii, a nie miejskich sklepów;
    8. Dane znaczą więcej niż anegdotyczne dowody i opowieści kierowców. Jeżeli ci są źle nastawieni do zmian, to nawet kiedy po nich jest szybciej, będą mówić, że jest wolniej. Trzeba znaleźć metodę, by to sprawdzić;
    9. Sprawdzone przykłady są ważne, kiedy planujesz rozwiązania, bo jeżeli coś zadziałało w jednym miejscu, to jest dobra szansa, że zadziała także w innym;
    10. Mieszkańcy, kiedy chodzi o miejskie innowacje, są bardziej progresywni niż politycy. Ci ostatni myślą o tym, żeby wygrać wybory i nie podpaść. Ci pierwsi żyją w mieście i chcą wygody.

  • ~PawelE39 2019-09-30
    14:17:10

    13 4

    Facet, skończ pie****.

  • ~Kurt_Wallander 2019-09-30
    14:23:38

    15 4

    @ arteks: czy Ty w ogóle widziałeś jak wygląda infrastruktura w Kopenhadze czy Amsterdamie? Widziałeś jak wygląda tam zbiorkom? A teraz wróć do Polski. Tam nie budują tego od wczoraj, tam to istnieje lata i ma ręce z nogami.

    A w Polszy? Mam wielki ból tyłka, jak chcę jeździć tutaj na rowerze bo o jeżdżeniu rowerem do pracy niestety mogę pomarzyć (50 km - spoko, ale wtedy nie ma mnie cały dzień w domu). Pociągiem? Szkoda mi rower wyciągać na chwilę, by dojechać na dworzec i potem to samo zrobić w Katowicach. Samym pociągiem? Ja dziękuję tracić czas na zbiorkom - poza pracą, mam też inne rzeczy na głowie a nie chcę siedzieć do Bóg wie, jak późna.

    Co do hardware i software: wgrywając "software" od helikoptera do samochodu, nie stanie się on maszyną latającą. Ja z auta nie zrezygnuję dopóty czas przejazdu zbiorkomem będzie dłuższy od dojazdu autem do pracy i staniem w korkach (choć przyznam, że ja nie stoję od jakiegoś czasu dłużej, niż pięć minut).

    Co do dróg... ja nie wiem, kiedy Ty ostatnio jechałeś autostradą, ale na palcach jednej ręki można policzyć sytuacje, kiedy wszystkie trzy pasy między Sośnicą a 3S jadą 90-100 km/h. Dojazd do Rybnika? No spoko, największym bottleneckiem jest... pierwsze skrzyżowanie po wjechaniu do miasta. Przypomnę CI, że korki po "modyfikacji softu" sygnalizacji, auta w korku stały do Przegędzy. Wjeżdżając od Gliwickiej, jest trochę inaczej. Insfrastrutura nie jest z gumy ale samorządy za wiele nie robią, by nas zniechęcic do używania auta (ja po Rybniku autem nie jeżdżę, bo nie muszę).

  • ~ 2019-09-30
    16:13:44

    9 4

    ale o czym my tu piszemy, widziałem ostatnio zdęcia z podróży do Uzbekistanu, w tej zapyziałej (dla nas) postradzieckiej republice wszystko jeździ na gaz, od osobówek poprzez wszelkiej maści ciężarówki ( trochę zabawnie dla Europejczyka wygląda nieśmiertelny Ził z butlą wielkości bojlera do ciepłej wody, na nowych japońskich autobusach kończąc), sprawy zaszły tak daleko, że kupno oleju napędowego jest niełatwą sprawą ( klopot mieli wspomnieni autorzy zdjęć, poruszający się europejska terenówka), jest tanio i ekologicznie, a takie kontrole jak u nas nie są potrzebne, do tego nie jest potrzebna nowoczesna i droga technologia pojazdów elektrycznych,
    niestety w naszym kraju ekologiczna technologia zasilania CNG, pomimo że nadaje się do stosunkowo prostego zaadoptowania w większości pojazdów, także tych dużych, do tego dużo tańsza od pojazdów elektrycznych, nie jest stosowana

  • ~ 2019-09-30
    16:28:03

    15 5

    Brać się za te stare TDI-ki inne diesle wszelkiej maści, które trują nas i musimy wdychać ten smród. Po naszych drogach jeździ tego setki, tysiące aż nieraz sam dziwię jak taki grat przeszedł przegląd techniczny???....

  • ~Arteks 2019-09-30
    16:40:02

    3 21

    @Kurt - masz rację, ten proces trwa lata. Tylko do końca nie rozumiem czy ty się przeciwko temu buntujesz czy to popierasz? Bo twoje wypowiedzi są trochę dwuznaczne. W Brukseli którą podałeś za przykład, stosunkowo niedawno zaczęto zamykać niektóre ulice dla ruchu samochodowego (od 2015), a dopiero od roku temu za wjazd diesli do miasta pobiera się opłaty. Amsterdam te procesy przechodzi od dawna. Wspomniałeś, że tam jest dużo aut - ale raczej nie w centrum czyż nie? W centrum dominują piesi, rowerzyści i tramwaje. Odnośnie zmian w Polsce na plus to oferta, jakość podróżowania, tabor i czas jazdy koleją - naprawdę bardzo się to poprawiło na plus. Przy czym zdaję sobie sprawę, że są miejsca nawet w naszym regionu do których kolej nie dociera, a samorządy nie widzą problemu w tym aby autobusy w ogóle nie obsługiwały ich w niedzielę (np. gmina Lyski) czy w ogóle aby do nich nie docierały autobusy z Rybnika np. Nowa Wieś, Dzimierz, Palowice itd). @goliat - mam auto premium i nie zapominam ani o rowerze, ani o autobusach, ani o pociągach. Z auta korzystam tylko biznesowo lub w dojeździe do miejsc gdzie nie ma dobrej oferty zbior-komu lub jak jadę z kilkoma osobami wykorzystując 100% pojemności auta. Pamiętaj, że auto premium też stoi w korkach i też jest narażone na wypadki i awarie. @sympatyk - dobrze, że są tacy ludzie jak ty którzy patrzą na problemy transportu kompleksowo. W naszym mieście też przydałoby się aby władze bardziej inwestowały w transport zbiorowy. Obecnie proporcje są zaburzone. Za dużo wydajemy na drogi, za mało na pieszych i komunikację miejską.

  • ~cabrio 2019-09-30
    20:31:48

    12 3

    A ja bd jeżdził samochodem do woli tam i z powrotem 6litrowym mercem i kazdemu guzik do tego niech pali ile chce stać mnie robie 150-200km dziennie dużo w mieście bez auta jak bez ręki

  • ~1floyd 2019-09-30
    23:11:21

    6 1

    Walka z wiatrakami. Afera z fabrycznym softem nowych diesli, zamieciona pod dywan. Dodatkowo, wgrywanie "wirusów" by moc była z nami, też robi swoje. Hybrydy wcale nie są takie eko jak opisują bo koszt utylizacji akumulatora litowo-jonowego jest bardzo drogi. A jak się zapali.... Swoją drogą, czym poruszały się dinozaury że wyginęły. Przyroda jak historia toczy się kołem. A eko-terroryści moją pokarm.

  • ~Arteks 2019-10-01
    12:18:43

    1 7

    @carbio - na wsiach i na perfyferiach bez auta jak bez ręki. W centrum miast i blisko niego do większości spraw auto jest zbędne. A dowartościowanie się autem było modne 15-20 lat temu. Teraz auto może mieć każdy i dlatego drogi są tak zapchane. Auto jest takim samym przedmiotem jak telewizor czy wiatrak w domu. Tylko, że niestety można nim kogoś zabić lub siebie... Czas spędzany w aucie jest czasem bezproduktywnie straconym co stwierdzam jako kierowca.

  • ~hub381 2019-10-01
    14:45:28

    3 2

    I bardzo słusznie.Szczególnie te wychechłane diesle z Miemiec i nie tylko !

  • ~Artur Kowalski 2019-10-17
    12:09:54

    0 1

    ja wymieniłem już dawno swojego śmierdzącego paserratii ;) teraz przyszła kolej na wymianę pieca węglowego i postawiłem na kocioł eei pellets od kostrzewy. Małymi krokami czyszczę swoje sumienie i przestaję truć :D

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5090