Zarządca linii kolejowych PKP PLK S.A. ogłosił przetarg na odbudowę mijanki Łaziska Górne Brada, położonej w ciągu linii 140 do Katowic. To ważna inwestycja dla Rybnika – dzięki niej zwiększy się elastyczność ruchu pociągów do stolicy województwa.
Możliwość krzyżowania pociągów w kolejnym miejscu jednotorowej linii to nie tylko przyśpieszenie tych wszystkich pociągów, które dziś czekają na zwolnienie toru przez pociąg jadący z naprzeciwka, to także większa wygoda w sytuacji opóźnień. Gdy jeden pociąg będzie się opóźniał, nie będzie to wpływało na kolejne składy – te bowiem będą mogły pojechać do następnej mijanki.
- Miasto Rybnik od dłuższego czasu zabiegało o poprawę warunków prowadzenia ruchu na jednotorowej linii do Katowic. Monitowaliśmy tę kwestię na różnych gremiach, w tym także w urzędzie marszałkowskim, organizującym przewozy o charakterze wojewódzkim – mówi prezydent Rybnika Piotr Kuczera. – Ogłoszenie przetargu bardzo nas cieszy, dowodzi to skuteczności naszych działań, ale także zrozumienia potrzeb lokalnych – dodaje.
Choć inwestycja jest realizowana poza Rybnikiem, to właśnie dla miasta i całego subregionu zachodniego ma ona kluczowe znaczenie. Wzmacnia ona takie działania Rybnika, jak planowane: uruchomienie dodatkowych pociągów do Wodzisławia Śląskiego czy udostępnienie dojścia do przystanku w dzielnicy Paruszowiec-Piaski od drugiej strony nasypu.
Jest to też ważny argument na rzecz kierowania przez Rybnik pociągów dalekobieżnych, których rola w mieście sukcesywnie wzrasta, wraz z uruchomieniem bezpośrednich połączeń do Warszawy.
Przetarg ogłoszony przez PKP PLK kończy się 14 września 2017 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
ZUS: „renta wdowia” - wnioski od stycznia 2025 r. Jakie warunki należy spełnić?
7166ZUS: od grudnia wyższe limity dorabiania dla wcześniejszych emerytów i rencistów
2484Wakacje składkowe: blisko 100 tys. wniosków w woj. śląskim
2378Żory miastem atrakcyjnym dla biznesu. Przykładem na to jest KSSENON
721Końcówka roku pracowita dla skarbówki - co sprawdzi fiskus? O tym powinni pamiętać podatnicy
374"Psia grypa" na dobre rozpanoszyła się w policji. Solidarność: to "pudrowanie trupa"
+43 / -21Koniec z bezwzględnym zakazem pracy na L4. Od 1 stycznia rewolucja w zwolnieniach lekarskich
+26 / -16200 mln zł z UE na gazociąg Kędzierzyn-Koźle–Racibórz–Rybnik. Magistrala zasili m.in. blok gazowo-parowy w Rybniku
+7 / -1Papierosy i e-papierosy jeszcze droższe. Stawki podatku akcyzowego poszybują
+14 / -12Końcówka roku pracowita dla skarbówki - co sprawdzi fiskus? O tym powinni pamiętać podatnicy
+1 / -1Wakacje składkowe: blisko 100 tys. wniosków w woj. śląskim
2ZUS: „renta wdowia” - wnioski od stycznia 2025 r. Jakie warunki należy spełnić?
1Końcówka roku pracowita dla skarbówki - co sprawdzi fiskus? O tym powinni pamiętać podatnicy
0Żory miastem atrakcyjnym dla biznesu. Przykładem na to jest KSSENON
0ZUS: od grudnia wyższe limity dorabiania dla wcześniejszych emerytów i rencistów
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ 2017-08-10
15:09:07
Jakie to polskie, najpierw za grubą kasę zlikwidowano stację praktycznie "do zera", a teraz za jeszcze grubszą odtworzy się funkcjonalność przed likwidacją nazywając to szumnie " inwestycją", niestety jest to wierzchołek góry lodowej, na fali "huraoptymizmu" zlikwidowano wiele stacji, czy całych linii i innych obiektów infrastruktury, a także często unikalnych zakładów i przedsiębiorstw czy firm, których późniejsze odtworzenie jest już niestety nie możliwe.
~Arteks 2017-08-10
15:40:15
Kolejna świetna wiadomość, która bardzo usprawni trasowanie pociągów! :D @ursus - tak było jak piszesz ale czy to jedyny przykład różnych złych decyzji decydentów? Zlikwidowano Kopalnię Dębieńsko z gigantycznymi pokładami węgla którą teraz trzeba odbudować, likwidowano żłobki, przedszkola - które teraz są potrzebne lub trzeba je budować od nowa. Tak samo z infrastrukturą kolejową - niektóre linie, stacje zostały pochopnie zamknięte. Teraz są bardzo potrzebne.
~Stanisław Nowak 2017-08-10
16:41:21
Chyba już przed II wojną miały być dwa tory do Katowic ! Kto odpowiada za grzechy zaniechania w budowaniu infrastruktury kolejowej na Śląsku, a w istocie za jej demontaż . Kolej to mniej smogu ! Do Katowic jedzie się już mniej niż godzinę za nieco ponad dziesięć złotych bilet normalny.
~Arteks 2017-08-10
16:48:11
@Stanisław Nowak - jeszcze taniej bo jakiś czas temu Koleje Śląskie obniżyły taryfę. Z Rybnika do Katowic bilet kosztuje tylko 9 zł. Masz rację - był okres zaniechań ale chyba mamy to za sobą. Ostatnie 4 lata to ciągłe inwestycje i rozwój oraz poprawa oferty pasażerskiego w naszym mieście i okolicy.
~ 2017-08-10
16:56:52
Przy okazji, takiego pociągu jak na zdjęciu ilustrującym artykuł, to chyba nie zobaczymy na naszych torach :) .
~toomann 2017-08-11
00:22:17
A co z wielkimi zapowiedziami o kursach LEO Ekspress??? Czyżby taka cisza potwierdzała to, co pisałem pod artykułami o rozpoczęciu negocjacji o przebiegu trasy????? Niestety Wirtualna Polska podała 13 lipca (artykuł "Nowi przewoźnicy na polskich torach") dokładną trasę i godziny kursowania..... Jeśli to prawda, to "Adieu LE. Nashledanou Leo!"....
~ 2017-08-17
19:54:16
Temat przejscia pod stacją Rybnik Paruszowiec jak widać umarł jak zwykle do wyborow.