Umowę dot. budowy brakującego odcinka A1 w woj. śląskim podpisała w poniedziałek GDDKiA i firma Polaqua. Chodzi o blisko 17 km trasy między Częstochową a granicą z Łódzkiem. Zgodnie z kontraktem odcinek powinien być gotowy w 2022 r.
Najkorzystniejszą ofertę na realizację tej inwestycji - jednego z pięciu odcinków brakującego dotąd fragmentu autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa - katowicki oddział GDDKiA wybrał w maju br. Złożyła ją – z ceną 596,5 mln zł brutto - firma Polaqua.
Jak powiedział uczestniczący w uroczystości minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, rząd chce, aby umowy na wszystkie pozostałe cztery odcinki między Tuszynem a Częstochową zostały podpisane do końca sierpnia br.
- Ta autostrada musi jak najszybciej powstać - zaznaczył Adamczyk - będziemy mogli połączyć autostradę A1 w jeden ciąg przebiegający przez terytorium Rzeczypospolitej – od Gdańska do południowej granicy państwa z Czechami- wskazał.
- Przejęliśmy dwa odcinki tej autostrady z pustą przestrzenią między nimi, z mglistymi nadziejami, że być może w przyszłości w jakiejś formule ten projekt zostanie zrealizowany. Rząd Prawa i Sprawiedliwości zdecydował: finansowanie, realizacja i ani chwili dłużej oczekiwania na kolejne koncepcje, kolejne propozycje” - podkreślił minister infrastruktury.
Przygotowania do budowy fragmentu autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa trwały przez wiele lat. Ostatecznie Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów postanowił wiosną ub. roku, że odcinek ten będzie realizowany ze środków Krajowego Funduszu Drogowego. Na całą inwestycję zabezpieczono z tego źródła, za zgodą ministra finansów, 4 mld zł.
Wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik wyraził nadzieję, że we wrześniu br. GDDKiA złoży wniosek o dofinansowanie całego przedsięwzięcia dotyczącego fragmentu A1 Tuszyn - Częstochowa środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zaznaczył, że obecnie zapisana pod jego kątem kwota ok. 600 mln zł zostanie zwiększona do ok. 2 mld zł.
Fragment autostrady A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Zachód będzie miał, tak jak teraz, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Między węzłami Piotrków Zachód i Piotrków Południe zachowany zostanie obecny przekrój dwóch jezdni po cztery pasy ruchu, a między węzłami Piotrków Południe i Częstochowa trasa zostanie rozbudowana z dwóch do trzech pasów ruchu w każdą stronę.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pojawił się nowy inwestor w Rybniku. Gdzie się buduje? Czym się zajmuje?
+80 / -7Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
+55 / -19Miliardowa umowa na nowy tabor Kolei Śląskich. W cenie 26 nowoczesnych pociągów
+14 / -7Co dalej z CPK? "Infrastrukturę buduje się dla ludzi"
+25 / -28W rybnickim ZUS zgłoszonych ponad 20 tys. cudzoziemców. Na Śląsku pracuje ich blisko 100 tys.
+13 / -28Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~mariusz64 2018-07-24
18:54:00
Pisoludom wydaje się, że zastali Polskę drewniana, a zostawia murowana. Pycha przerasta ich ego.
~Adam Szymiczek 2018-07-24
19:27:37
Wreszcie
~Barakuda 2018-07-25
08:10:29
17 km autostrady budują 4 lata. Wychodzi średnio 10 metrów dziennie. Demony prędkości. Rok to powinien być max...
~zxr9 2018-07-25
09:03:08
~Barakuda a może 2 tyg by im stykło?
~colombo01 2018-07-25
11:14:02
nie ma dróg, bo kasa poszła na 500+