zamknij

Wiadomości

Po Rybniku jeżdżą MEGA - autobusy

2010-02-03, Autor: 
Zarząd Transportu Zbiorowego wzbogacił się o dwa nowe autobusy. Od kilku dni po ulicach Rybnika i okolic, jeżdżą autobusy marki Mercedes O530G klasy MEGA.

Reklama

Nowe autobusy charakteryzują się tym, że mogą pomieścić aż 150 osób, bo ich długość wynosi 18 metrów. - Z uwagi na to, że bardzo dużo osób podróżuje komunikacją miejską, uznaliśmy, że tak duży autobus jest potrzebny do dziennej obsługi pasażerów. Jego rozmiar z cała pewnością poprawi komfort podczas jazdy - mówi Kazimierz Berger, dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku.

- Mercedesy O530G klasy MEGA obsługują nasze linie autobusowe od 28 stycznia. Pierwszy z nich miał swój debiut o godzinie 6:20, obsługując linię 31 - mówi dyrektor Berger. - Nowe pojazdy będą jeździć głównie do Leszczyn i Boguszowic. Oczywiście w godzinach największego obłożenia - dodaje. 

 

Autobusy Mercedes O530G klasy MEGA zostały zakupione przez P.S.T. Transgór - przewoźnika świadczącego usługi dla Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (38):
  • ~ 2010-02-03
    09:04:26

    0 0

    widze ze pewne braki w rozmiarach trzeba sobie nadrobic innym rozmiarem,czyli teraz 1 autobus wjedzie na palc wolnosci a drugiego tylko polowa i znowu korki ,ach ci "wlodarze"

  • ~auralfloat 2010-02-03
    09:18:36

    1 0

    Wzorem KZK GOP powinno się "wypuścić" autobusy 3-osiowe, a nie przegubowe, które jak poprzednik napisał ledwie mieszczą się na Placu Wolności w liczbie większej niż 2. Najlepszym rozwiązaniem na tak ciasnych dróżkach będą piętrowe autobusy (oczywiście poza kursami w stronę Niedobczyc, Niewiadomia, z racji wiaduktu).

  • ~charlie 2010-02-03
    09:28:47

    0 0

    To już jest przechodzenie samego siebie, żeby przegubowy autobus obwiniać, że jest czy będzie przyczyną korków.

  • ~tommi 2010-02-03
    09:46:10

    0 0

    wprawdzie nie bardzo sie orientuje, ale czy te autobusy stoją na pl. wolności dłużej niz tylko podczas wsiadania i wysiadania pasażerów?
    mnie duzo bardziej denerwuje gdy na zatoczce autobusowej np na ul powstaców przy bazylice staną trzy autobusy, droga zablokowan, a gdy się zatrabi na kierowce gotów wyskoczyć z pretensjami nawet z autobusu. ogólnie mam uzasadnione pretensje na kierówców rybnickich autobusów, uzywanie kierunkowskazów za późno w stosunku do ruszania, wręcz bezczelne zajeżdzanie drogi. ehh

  • ~LondOn 2010-02-03
    09:58:21

    0 0

    auralfloat - chłopie... czy ty mieszkasz w Katowicach gdzie maja drogi 2 pasmowe i szerokie skrzyżowania? nie... mamy ciasne ronda i dwuosiowy, nieprzegubowy autobus nie wyrobi sie u nas na wszystkich rondach, ot przyczyna dla której nie puszcza się u nas takich autobusów. prosta przyczyna, po rybniku nie da się nimi komfortowo manewrować.

  • ~grzes158 2010-02-03
    10:07:30

    0 0

    w Katowicach i nie wiem czy tam są aż takie wielkie skrzyżowania , a autobus przegubowy da se rade na naszych małych rondach

  • ~auralfloat 2010-02-03
    12:34:06

    0 0

    Ciekawe kto obwinia autobusy? Trzeba przejść samego siebie, żeby tak uważać... Nie mieszkam w Katowicach, tylko niestety w Rybniku, pisałem o autobusach trzyosiowych, które mają niewiele większe gabaryty od dwuosiowych, a nie są przegubowymi, mają większa pojemność, prowadzi się je jak osobówki. A winę za niemieszczenie się niektórych autobusów na rondach należy raczej zwalić nie na konstruktorów czy MZK (chodź i na tych też, bo wiadomo jak się zachowują kierowcy) tylko na "projektantów" miasta i dróg. U nas się wszystko buduje niezależnie od wszystkiego, najpierw bloki (w całym bloku wschodnim) w od lat 50., a dziś drogi nie spełniające wymogów tego zaściankowego miasta. Każdy chce mieć samochód, ale większość narzeka na korki, na autobusy. Każdy chce robić zakupy w dwóch centrach muzeów rzeczy niepotrzebnych i przyjechać autem do nich, ale narzeka na korki. Toż to jakieś zakłócenia.

  • ~tommi 2010-02-03
    12:42:51

    0 0

    auralfloat ma w tym troche racji, prowadzi się takie autobusy dosyc łatwo, może nie jak osobówki ale napewno łatwiej niz ciągnik z naczepą, powód jest prosty tylne osie sa kierowane

  • ~rodzyn 2010-02-03
    12:50:55

    0 0

    z kzk gopu jeżdżą trzyosiowe Solarisy. W stosunku do przegubowych jest ich niewiele. Wydaje mi się jednak, że przegubowy autobus jest pojemniejszy. Odczułem nieraz na sobie. Nie jestem kierowcą autobusu ale wydaje się, że pojazdy z przegubami się bardziej zwrotne. Nie mówię tu o Ikarusach, czy innych zabytkach, ale o nowoczesnym pojeździe. Czy ktoś z nas ma doświadczenie?

  • ~Wrebowa 2010-02-03
    13:47:37

    0 0

    Tommi nie od dzisiaj wiadomo że autobusy chamstwo prowadzi,kupując bilet jeśli dasz odliczone drobne to ma pretensje ze nie ma czasu liczyć jak dasz mu więcej to on nie ma jak wydać .Albo inna sytuacja przy wsiadaniu otwierają czasem tylko przednie drzwi mimo że stoje dużo dalej na odśnieżonych kawałku chodnika to musze brnąć po kolana w śniegu bo on chce sprawdzić czy skasuje karte :D znowu wieczorami nie potrafią trzymać się rozkładu i przyjeżdzają nawet 3 lub 5 minut wcześniej a jak pomachać zeby się zatrzymał to oleje człowieka

  • ~~BG 2010-02-03
    13:48:52

    0 0

    czy nowe tzn. nowe z 2002/3 r ?

  • ~ 2010-02-03
    13:58:02

    0 0

    @grzesik, nie. Nowe, tzn z 2000 ;) Co do KZK GOP i 15 metrowych 3 osiowców, jest ich tam tak mało, że palców by raczej nie brakło.

  • ~Pradom 2010-02-03
    16:14:01

    0 0

    Autobus niestety nie zmieni naburmuszonego i hamskiego kierowcy. Nic to, że autobus piękny, jak konfort jazy żaden, bo a to się na przystanku nie zatryma, a jak już kilka razy się nie zatrzyma to jedzie 10 minut przed czasem. A robi się to tak, że kierowca któremu nie chce się zatrzymac na przystanku, żeby nie pobić rekordu trasy ciągnie się przez miasto 30km/h. Sytuacja notoryczna na wylotówkach z miasta, gdzie nie na każdym przystanku stoją ludzie i autobusy pokonują nawet kilka przystanków bez postoju w tempie 30-40km/h CZY NOWY MERCEDES TEŻ TAK POTRAFI??

  • ~LondOn 2010-02-03
    16:53:28

    0 0

    pardon, słusznie prawisz... notorycznie widze autobus, z trudem sunący ledwie 20/na godzinę, porażka

  • ~zxr9 2010-02-03
    16:56:29

    0 0

    Największe Polskie miasta oraz parę większych europejskich kupuje/zamawia Polskie SOLARISY a Rybnik.. mercedesy :) fajnie ale może by tak wspomagać Polską motoryzacje?

  • ~ 2010-02-03
    17:17:48

    0 0

    zxr9 - na razie na rynku wtornym Solarisow brak ale pan Berger woli kupic za pare groszy uzywki i chwalic sie na wszystkie strony, tak jakby zwykly Kowalski kupilby uzywanego Golfa i chwalil sie jaki on to nie jest

  • ~~BG 2010-02-03
    17:20:58

    0 0

    czy te autobusy są fabrycznie nowe?Jakby tak było to w drugim zdaniu newsa są podane cyferki............zł !!! a dlaczego nie ma???

  • ~ 2010-02-03
    19:45:53

    0 0

    Skoro wolicie jeździć z pyskiem przyklejonym do drzwi zamiast używanym mercedesem, który i tak bije na łeb prawie cały dotychczasowy tabor, wasza sprawa.

  • ~ 2010-02-03
    19:48:11

    0 0

    Jeszcze do kolegi "vertala". Od kiedy to Pan Berger jest prezesem Transgóru he? ZTZ nie kupuje sobie sam autobusów niedoinformowany ośle.

  • ~dizers 2010-02-03
    20:20:03

    0 0

    nie chcę tu być nieuprzejmy ale większość kierowców autobusów to buraki i hamy ! Myślą że jak jeżdzą autobusami to już im wszystko wolno !

  • ~interwojciech 2010-02-03
    20:20:47

    0 0

    Do autora artykułu: to nie ZTZ się wzbogacił o 2 Mercedesy, tylko firma P.S.T. TRANGÓR, a Mercedesy te obsługują linie ZTZu. Wbrew pozorom to poważnie zmienia sens artykułu.
    Do vertala: jak podkreśla Vafel, autobusy te kupił Transgór, a nie ZTZ, który płaci Transgórowi za każdy przejechany kilometr.
    Do auralfloat: autobusy 3-osiowe NIE MAJĄ szans bytu w Rybniku. Głównie to chodzi o nasze ronda - spróbujcie jadąc od DKM na Plac przejechać standardowym, 12 metrowym autobusem przez Rondo Gliwickie - nie wprawieni zaliczą parę osobówek, a co tu dopiero mówić o czymś 15 metrowym. Do tego przegubowy jest dłuższy o 3 metry - czasami te 3 metry okazują się zbawienne w upchaniu pasażerów.
    Chamstwo kierowców?! Czemu uogólniacie?! Jest parę takich osób za kierownicą; większość to porządni i kulturalni ludzie ;) A kupując bilet pieniądze powinny być odliczone, żeby nie tracić czasu na wydawanie reszty, ani na liczenie drobnych - kierowcy zależy żeby jechać o czasie, a nie zajmować się wydawaniem/liczeniem - jego zawód to jazda, a nie matematyka. A stojąc godzinami w korkach też by Was czasami cholera brała więc jak każdy człowiek i kierowca autobusu może się zdenerwować.

  • ~ 2010-02-03
    20:50:48

    0 0

    Dokładnie, nie ma co uogólniać. Sam byłem świadkiem jak kierowca z uśmiechem na ustach wydawał za bilet ze 100 złotych :P

  • ~tommi 2010-02-04
    06:38:28

    0 0

    z kozystania z miejskiej komunikacji jestem wyłączony (własna decyzja) tymczasem współżycie na rybnickich drogach juz potrafię wyeliminować. niestety spotkałem się z przypadkami wielkiej arogancji, ale musze przynac że sa kierowcy którzy dziekuja za wpuszczenie z zatoczki (choć wcale tego nie muszą robić), co jest przejawem kultury. pamietam jednak przypadki, które przyprawiają o palipitacje serca. najciekawsze gdy zwróci się uwagę takiemu kierowcy to tak jak pisałem prawie z autobusu chce wyskoczyć. przecież on musi jechac a ja tylko potrzebuje. kto ma większy priorytet?

  • ~zwyklyobywatel 2010-02-04
    08:10:14

    0 0

    No to teraz moze czesciej wpuszcze autobus, i nie bedzie jak wczesniej - wpuść takiego to Ci "pierdnie" kłębami czarnego dymu i jeśli w pore nie zamkniesz dostepu powietrza to sie udusisz w samochodzie razem z cala rodzinka... ale oczywiscie wszystkie zwłoki przechodzą przeglądy! jak to jest?!!

  • ~judyta 2010-02-04
    09:29:49

    0 0

    Witam :) chciałam tylko nadmienić że już od dawna po Rybniku jeżdżą takie przegubowce i to 159-cio i więcej miejscowe ;] MAN-y, więc nie wiem o co tyle ekscytacji :) może nie nowe jak te dwa, ale są ;] pozdrawiam pasażerów

  • ~KB 2010-02-04
    19:34:23

    0 0

    @judyta91: Jeżdżą od 5 lat.. wówczas były kupione jako 13-letnie.. te mają na stan obecny 10 lat i są w znacznie lepszym stanie od tych MANów co nie powinno dziwić. Czas pokaże jak nasze drogi je zmienią :]

  • ~ 2010-02-04
    22:03:22

    0 0

    vafel po pierwsze to nie jestem twoim kolega - twoj poziom jest zbyt niski a po drugie to ZTZ daje zlecenie Transgorowi jakie jest zapotrzebowanie na dane linie, a pan Berger tylko sie tym chwali

  • ~Arteks 2010-02-04
    23:36:17

    0 0

    @vertala i vafel - zawsze mi się mylicie i kojarzę was jako jedną osobę ;P
    @tommi - łaski nie robisz bo autobus wyjeżdżający z zatoczki ma pierwszeństwo, kierowca autobusu nie musi dziękować za to co mu się należy
    @KB - wbrew pozorom tak dobry autobus jak Mercedes, użytkowany na niemieckich, dobrych drogach może być lepszym zakupem niż niejeden nowy autobus chociażby Jelcz. W KZK GOP niektórzy prywaciarze jeżdżą takimi gratami, że strach wsiadać...

  • ~judyta 2010-02-05
    07:30:01

    0 0

    sami znawcy tematu :) no no

  • ~Fiodore 2010-02-05
    13:56:39

    0 0

    Arteks nie fanzol, lepszy stary Jelcz niz dupac z buta np z Ligoty do Spodka ;)

  • ~interwojciech 2010-02-05
    20:23:54

    0 0

    @Arteks: Hm, zależy na co się trafi, bo czasami może nas spotkać rozczarowanie i jednak zakup Jelcza byłby korzystniejszy ;)
    @pradom: 10 minut przed czasem? Dobre sobie ;) Żaden kierowca teraz nie pojedzie więcej jak JEDNĄ minutkę przed czasem, bo wie że jest pod czujnym okiem ZTZ dzięki GPSowi. Proponowałbym żebyś następnym razem porównał godzinę na swoim zegarku i na czytniku e-karty ;) I właśnie dlatego kierowcy się "ślimaczą": widząc że do następnego przystanku mają 2 minuty to jadą wolniej by zbić ten czas. Pytanie się zapewne od razu pojawi, czemu nie mogą jechać prędzej i postać w zatoczce? Bo po pierwsze po co stać, po drugie po co jechać prędzej i mniej bezpiecznie, a takiego kolosa ciężko wyhamować no i przy okazji oszczędza się paliwo - ku ekologi ;)

  • ~ 2010-02-05
    22:26:33

    0 0

    Do kierowców.... jak się jeżdzi na rondach? Tym czymś.

  • ~interwojciech 2010-02-05
    23:57:01

    0 0

    @piccasso: kierowcą to ja akurat nie jestem, ale z tego co wiem, to należy autobus przegubowy "wypuszczać" bardziej do przodu w porównaniu do solowego. Oś środkowa znajduje się w tym samym miejscu co w autobusie solowym, z kolei oś tylna idzie mniej więcej tak samo jak oś druga. Mniej więcej, bo tył trochę jednak ścina zakręty, czy w przypadku ronda wysepkę.

  • ~KB 2010-02-06
    16:12:52

    0 0

    @Arteks: Ja o tym wiem, że lepiej wymieniać stare wysłużone Jelcze na bardzo porządnie zadbane MB zza zachodniej granicy i popieram takie zakupy, chociaż marzy się - nie tylko mi jak i zapewne większości mkm'ów - żeby oba przedsiębiorstwa wymieniły w końcu na coś nowego Lion'sy czy też Ciatro (w przypadku Transgóru) :)

  • ~ 2010-02-06
    18:53:43

    0 0

    @interwojciech:Ok ale chciałbym widzieć to ,,wypuszczenie,, jadąc na leszczyny np. na ,, mikołowskim,, rondzie :( porażka

  • ~interwojciech 2010-02-06
    20:17:27

    0 0

    @KB: ale na to potrzeba, jak sam wiesz dużo moneyów. Może jakiś przetarg? :D
    @piccasso: no, ale na Mikołowskim i nie tylko kierowcy sobie radzą ;) Jak widzisz nie jest to łatwe, bo musisz uważać na przód, jednocześnie zerkając w lusterko co się się dzieje z tyłem. Praktycznie każde rybnickie rondo można przejechać przegubowym, po za może rondem Szolnok na linii 1 - tam standardowy autobus ledwo daje radę, choć dla chcącego nic trudnego i ponoć kiedyś na 1 pojawił się przegubowy autobus :P

  • ~ 2010-02-06
    21:14:15

    0 0

    piccasso, powiedz mi. Od dobrych kilku lat jeżdżą po tym rondzie przeguby v-busa na liniach 311 itp. Dlaczego akurat teraz cieczki w tym temacie dostałeś?

  • ~ 2010-02-06
    21:17:18

    0 0

    Nie żebym wychwalał nasze ronda pod niebiosa, bo większość oceniam negatywnie, a to odnowione mikołowskie to już całkowita parodia jakaś jest, ale niektórzy nie wiem czy spali, bo tak się zachowują jak by to były pierwsze przegubowe autobusy u nas, a takowe jeżdżą już od bardzo dawna.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5074