zamknij

Wiadomości

Piesi pod kołami samochodów

2020-03-02, Autor: 

Na nic apele o rozwagę u kierowców. Dzisiaj i w minioną sobotę na pasach zostali potrąceni piesi. Kierowcy na rażące naruszenie przepisów stracili prawa jazdy.

Reklama

Dzisiaj, około godziny 6.20 na ulicy Głównej w Jejkowicach, doszło do potrącenia 71-latki. Ze wstępnych ustaleń policjantów z wydziału ruchu drogowego rybnickiej komendy wynika, że kierująca fordem fiestą, jadąc w kierunku Rybnika, potrąciła przechodzącą przez oznakowane przejście dla pieszych mieszkankę powiatu rybnickiego.

- Poszkodowana z urazem głowy i nogi została zabrana przez Pogotowie Ratunkowe do szpitala. 59-letniej kierującej osobówką, która w rażący sposób naruszyła obowiązujące przepisy, policjanci zatrzymali prawo jazdy – mówi asp. Bogusława Kobeszko, rzecznik rybnickiej policji.

Z kolei w sobotę, około godziny 12.45 również doszło do potrącenia na oznakowanym przejściu dla pieszych. W Rybniku, na ulicy Zebrzydowickiej 77-letni kierujący mercedesem potrącił 90-latka. Mężczyzna został zabrany przez Zespół Pogotowia Ratunkowego do WSS nr 3 w Rybniku. W tym przypadku również kierujący osobówką stracił prawo jazdy.

- Po raz kolejny apelujemy do zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego o uwagę i ostrożność za kierownicą. Chwila naszego roztargnienia może mieć tragiczne konsekwencje. Pamiętajmy, że dla pieszego, zderzenie z samochodem może mieć poważne skutki nawet przy małych prędkościach – dodaje nasza rozmówczyni.

Policjanci apelują do wszystkich pieszych użytkowników dróg o zasadę ograniczonego zaufania i szczególną ostrożność, nawet jeśli poruszają się po oznakowanym przejściu dla pieszych, które powinno gwarantować im bezpieczeństwo. Ułamek sekundy nieuwagi kierowcy często może zadecydować o czyimś życiu.

Oceń publikację: + 1 + 24 - 1 - 64

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (24):
  • ~psyche09 2020-03-02
    10:04:52

    48 76

    Z pewnością wbiegli ze słuchawkami na uszach... Dużo zdrowia życzę!! Strach przechodzić przez jezdnię, jedynie chyba przy sygnalizacji świetlnej.

  • ~ 2020-03-02
    10:11:47

    46 92

    styl jazdy seniorów 70+ jest bardziej niebezpieczny od większości amatorów na podwójnym gazie , sam tylko dzięki swojej zasadzie myśl za innych uniknąłem parę kolizji o wymuszeniach pierwszeństwa czy ruszaniu przez nich z gazem w podłodze na pół sprzęgle nie wspominam bo oni muszą słyszeć silnik

  • ~Marysia Dąbrowska 2020-03-02
    10:13:26

    0 5

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Piotr Czaja 2020-03-02
    10:14:29

    40 44

    Wszystcy którzy brali udział w wypadkach to osoby starsze.Zawsze psioczyło się na młodych kierowców.O 6,20 starsza pani szła do kościoła pomodlić się o zdrowie.Nie zdążyła.Życzę jej szybkiego powrotu do zdrowia.

  • ~ 2020-03-02
    10:53:24

    54 18

    Wystarczy poogladac ktorys z odcinkow "Polskich Drog" na YouTube. Albo jakosc szkolenia kierowcow jest fatalna, albo oni sa do bani. I trzeba zaostrzyc kryteria przynawania praw jazdy. To co ludzie robia samochodami w Polsce na drogach jest szokujace.
    To, ze piesi sa nieuwazni to inna rzecz. Na pieszego sie nie zdaje egzaminow.

  • ~Hari Derner 2020-03-02
    11:04:03

    28 42

    Pisze jakiś Baran,że 90 letni miał słuchawki na uszach ? No comment.

  • ~ 2020-03-02
    11:11:38

    87 23

    Absolutnie nie odnoszę się do tych konkretnych potrąceń bo nie znam sytuacji i nie wiem jak do nich doszło bo tego nie widziałem, więc piszę całkowicie ogólnie bez konkretnych przypadków, a moje pytanie brzmi: Dlaczego zawsze w przypadku potrącenia pieszego na pasach kierowcom zabierane jest prawo jazdy??? Czy ten policjant, który decyduje się na zatrzymanie kierowcy prawka przeanalizował z góry całą sytuację, że to ewidentnie jest wina kierowcy a nie np.to, że pieszy mógł nagle wtargnąć na pasy przed nadjeżdżający pojazd? Dlaczego art.14 Kodeksu Drogowego, który definiuje czego zabrania się pieszym nie jest brany pod uwagę w przypadku różnych potrąceń na pasach tylko z góry zakładane jest, że to była wina kierowców? Nie lubię wideorejestratorów i takich, którzy je mają tylko po to by donosić na kierowców łamiących przepisy ale w przypadku potrącenia gdy kierowca wie, że jest niewinny i że to pieszy mu wtargnął przed samochód nagranie z wideorejestratora w takiej sytuacji może być jedynym dowodem na brak winy kierowcy.

  • ~sympatykrybnika 2020-03-02
    11:52:23

    18 14

    Czekamy na nowe przepisy, według których ma to wyglądać tak:
    Nowe przepisy NIE OZNACZAJĄ, że piesi będą mogli wchodzić na przejście w każdej chwili i bez względu na okoliczności. W projekcie zmian w prawie drogowym zapisano:
    Pieszy wchodzący na jezdnię lub torowisko albo pieszy przechodzący przez jezdnię lub torowisko, jest OBOWIĄZANY ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ oraz (...) korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
    Pieszy będzie musiał OBSERWOWAĆ drogę jeszcze przed wejściem na przejście. Podobnie jest z kierowcami:
    Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się w tym miejscu lub na nie wchodzącego, i ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na to przejście albo znajdującemu się na tym przejściu.
    Obecnie kierowca, zbliżając się do przejścia dla pieszych, musi zachować szczególną ostrożność i musi zmniejszyć prędkość tak, by móc w porę zareagować na nagłe sytuacje. Zmianie zatem ulegnie to, że prowadzący pojazdy zostaną ZOBOWIĄZANI DO OBSERWACJI NIE TYLKO PRZEJŚĆ, ALE RÓWNIEŻ ICH OTOCZENIA.

    Ten koszmar z wypadkami za kilka lat będzie zanikał dzięki sztucznej inteligencji i 5G.
    Volvo Cars pracuje nad wprowadzeniem nowej strategii bezpieczeństwa. Jej celem jest projektowanie samochodów, w których nie dochodziłoby do wypadków. Szwedzki producent dąży do tego, aby autach Volvo nikt nie ginął i nie odnosił obrażeń. Ideą - bezkolizyjna wizja przyszłości.
    Producenci samochodów na całym świecie pracują nad kamerami, czujnikami, radarami i innymi technologiami, które mają pozwolić pojazdom i towarzyszącej im infrastrukturze zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu.
    Pozostaje sprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym na dzisiaj. Musimy coś robić. Nie możemy przejść do porządku dziennego (pominąć, zignorować coś, nie zajmować się czymś, nie przywiązywać wagi do czegoś) nad wypadkami na przejściach dla pieszych.

  • ~Abisall 2020-03-02
    11:53:51

    19 17

    @~bartezz
    Może dlatego że najczęściej są świadkowie zdarzenia, dowody na drodze które pozwalają funkcjonariuszowi ocenić zdarzenie? Wtargnięcia pieszych na pasy to są nawet nie procenty a promile - i są na to twarde dowody.
    Sam zeznawałem w sądzie w , tu pewno zaskoczenie, obronie kierowcy który potrącił starszą panią na pasach. Bez świadków to kierujący miałby przekichane, bo uderzył pieszą która przeszła już środek jezdni. Tam jednak była sytuacja że pasy zostały zablokowane przez furgon i starsza pani wyszła zza tego furgonu - jeden przypadek na 1000.

  • ~dr_Moriarty 2020-03-02
    12:32:12

    32 39

    Czekałem na pierwszy komentarz typu: a skąd wiadomo, że pieszy nie wtargnął pod nadjeżdżający samochód? I się doczekałem. Co to w ogóle jest wtargnięcie na pasy? Przejście jest z daleka oznaczone i zapowiadane przez znaki pionowe i poziome. Jeśli jedziesz z prędkością dostosowaną do warunków jazdy, obserwujesz znaki informujące o przejściu oraz sytuację na i obok przejścia, to nie ma szans żeby kogoś na pasach przejechać. Dobry i przyzwoity kierowca nie przejeżdża przez pasy, co do których nie ma pewności, że: 1) nikt po nich nie idzie 2) nikt przy nich nie stoi 3) nikt się do nich nie zbliża. NIE MASZ PEWNOŚCI, NIE PRZEJEŻDŻASZ. Proste, ale dla polskiego prymitywa za kółkiem zbyt skomplikowane. Potrącenia zdarzają się bo część kierowców w ogóle nie obserwuje okolic przejścia, albo na chama przejeżdża przed stojącym lub wchodzącym na pasy pieszym. Albo najzwyczajniej w świecie ma gdzieś ludzi zamierzających przejść. Bo w Polsce ustępowanie pieszym jest passe. To dobre dla ludzi słabych. Szlachta za kółkiem się do tego nie zniża.

    Statystyki i mentalność "kierofców" w Polsce jest straszna. Jakiś czas temu filmik z dramatycznego potrącenia nastolatki w Radlinie trafił na jeden z popularnych portali zagranicznych. Dziewczyna przechodziła przez pasy za odjeżdżającym autobusem i została potrącona przez jedno auto, dodatkowo przejechało po niej drugie. O ile 90 procent komentarzy zagranicznych wskazywała bezwzględną winę kierowcy, który przejechał przez przejście, nie widząc ponad połowy pasów, o tyle w komentarzach pod filmikiem w polskich mediach wylewały się wiadra pomyj na połamaną dziewczynę. Na zachodzie z potrąceniem na pasach nikt nie dyskutuje. To zawsze jest wina kierowcy. Ci muszą uważać, bo bardzo popularny jest tam "jaywalking". W Polsce nawet w ewidentnych przypadkach znajdą się janusze polemiki, kmioty i cwaniaki, które będą udowadniać, że to była wina pieszego. Dobry to przykład jak prymitywny może być Polak za kółkiem. I na to jaka dziczyzna porusza się po polskich drogach. Jedynie wysokie kary pieniężne, więzienie, bat i knut do takich przemówią.

  • ~Kurt_Wallander 2020-03-02
    13:07:40

    25 14

    Jeżdżąc tu i tam widzę, że... potrafię się zatrzymać przed pasami, z naprzeciwka przejeżdża trzecie-czwarte auto. Z okna widzę przejście dla pieszych - często ktoś stoi i czeka, aż wreszcie się ktoś zatrzyma.

    @ bartezz - jak nie rozumiesz, to się doucz. Potrącenie pieszego będącego na pasach, jest rażącym naruszeniem przepisów ruchu drogowego. I za to odbiera się delikwentowi prawko.

    Jako użytkownik dwóch blachosmrodów napiszę, że miasto jest dla wszystkich a nie dla aut. A jak ktoś za kółkiem nagle dostaje widzenia tunelowego albo przestaje zwracać uwagę na otoczenie, to niech przestanie jeździć autem...

  • ~Hopsasa 2020-03-02
    13:13:34

    42 22

    No tak zawsze winny kierowca! A ze pieszy jest caly na ciemno,bez odblaskow? A ze przejscia sa slabo oswietlone,sa przy nich barierki i jak ktos slepi z naprzeciwka to nic nie widac to tez wina kierowcy? Piesi sa jak swiete krowy. Nie wszyscy,ale spora ilosc

  • ~Jan R. 2020-03-02
    13:48:39

    18 14

    Gdyby posłom/senatorom/Prezydentowi RP kazano zdawać egzamin na prawo jazdy, kategorii, którą posiadają nikt z nich nie zdałby egzaminu, co nie przeszkadza im uchwalać różne durne przepisy i sankcje. Byle pod publiczkę, byle się przypodobać wyborcom, choćby za cenę ich życia. Tzw. telewizja publiczna zamiast edukować, kręcić spoty i pokazywać je do znudzenia ludziom rozdaje pieniądze np. w różnych konkursach.

  • ~auralfloat 2020-03-02
    15:00:29

    7 19

    Prawdziwym zagrożeniem na drogach są kierowcy do 30 roku życia, starsi, będący kierowcami busów, zestawów, ph, kierowcy, którzy zasłaniają się tzw. doświadczeniem oraz ci po 60tce, którzy mają fatalny refleks. Jeśli chodzi o pieszych, to gimbaza z oczami w smartfonach.

  • ~sympatykrybnika 2020-03-02
    15:14:53

    7 9

    Świat, w tym drogi muszą być dla wszystkich, a nie jak ~auralfloat by chciał, tylko dla kierowcy od 30 do 60 roku życia, bez busów, zestawów, ph, a pieszymi nie mogą być ludzie w wieku ok. 12-20 lat zachowujący się i idący wraz z dzisiejszą modą. ~auralfloat, a Ty masz smartfona?

  • ~sympatykrybnika 2020-03-02
    15:32:02

    14 10

    ~Hopsasa należy jechać z prędkością dostosowaną do warunków jazdy, czyli że pieszy jest cały na ciemno, bez odblasków, że przejścia są słabo oświetlone, że są przy nich barierki, że ktoś ślepi z naprzeciwka. Jeżeli tego wszystkiego sobie nie zakodujesz to nie wsiadaj do samochodu jako kierowca!!!

  • ~ 2020-03-02
    15:43:00

    23 12

    ~Kurt_Wallander - jak nie rozumiesz to się doucz. Art.14 Kodeksu Drogowego- Zabrania się pieszemu wejścia pod nadjeżdżający samochód - w tym na przejściu dla pieszych! Pieszy na drodze jest gościem tak jak kierowca jest gościem na przejeździe kolejowym. Niestety w Polsce interpretacja przepisów Kodeksu Drogowego jest przeważnie przeciwko kierowcy a na korzyść pieszego.

  • ~Arteks 2020-03-02
    17:00:42

    14 20

    Popatrzcie - nikt na koronawirusa w Polsce nie zmarł (do tej pory), a ile politycy poświęcają temu czasu, ile dziennikarze zrobili już o tym programów telewizyjnych. Jaką mamy mobilizację w różnych służbach (przynajmniej takie deklaracje). A co roku w Polsce tylko na samych przejściach dla pieszych, a więc strefie która powinna ich chronić przed autami - ok. 250-270 osób! To mamy skalę jak wiele robi się w sytuacji kiedy media nakręciły histerię wokół wirusa - i jak niewiele z realnym problemem jakim są anachroniczne przepisy dotyczące pieszych i pasów z czasów kiedy raz na jakiś czas ulicą przejechała sanitarka, samochód dostawczy do sklepu Społem i autobus "ogórek". A kiepski kierowca zawsze znajdzie pretekst, że nie widział, że nie spodziewał się, że mu się śpieszyło lub, że padał deszcz albo wyjątkowo szybko zaszło słońce...

  • ~Arteks 2020-03-02
    17:01:46

    7 23

    Sorki, zabrakło jednego podstawowego słowa w moim zdaniu:
    A co roku w Polsce tylko na samych przejściach dla pieszych, a więc strefie która powinna ich chronić przed autami - GINIE ok. 250-270 osób!

  • ~auralfloat 2020-03-02
    17:04:55

    9 5

    ~sympatykrybnika ty to jednak masz problem z myśleniem. Sztuka czytania to nie sztuka, natomiast sztuką jest czytanie ze zrozumieniem. Wiesz co to to?

  • ~ 2020-03-02
    17:52:48

    15 2

    Pogoda koszmarna a wiele osób jeździ w deszczu i szarudze na światłach dziennych - z nieoświetlonym tyłem auta.

  • ~psyche09 2020-03-02
    19:57:57

    2 2

    Moj Boże... Ludzie nie wiedzą co to sarkazm...

  • ~Kurt_Wallander 2020-03-02
    20:07:40

    2 18

    ~bartezz, jesteś debilem. Wtargnięcie na jezdnię to promil spowodowania potrącenia. Z tego, co sam w Rybniku dwa razy widziałem i przy czym byłem świadkiem, to właśnie z winy kierowcy został potrącony pieszy. Bo się śpiący królewicze i królewny nie rozglądają, jadą jak cielęta gapiące się na malowane wrota.

    Faktem jest (oglądając np. kanały na YT typu Polscy Kierowcy, Polskie Drogi, Drogi PL), że piesi święci nie są i łażą, jak chcą.

    A odblaski w mieście... Coraz więcej osób z nosi, bo gro kierowców jest ślepych a pieszym się wydaje, że odblask to tarcza i zadziała jak aulet chroniący od wypadku.

  • ~ 2020-03-02
    21:15:57

    14 5

    ~Kurt_Wallander - proszę się liczyć ze słowami jakie kierujesz pod moim adresem bo chcę przypomnieć, że w internecie nie ma anonimowości a obrażanie mnie publicznie na tym portalu może pociągnąć za sobą odpowiednie konsekwencje prawne! Nie będą z tobą już więcej dyskutował w tym i innym temacie bo ja widzę sprawę inaczej i z innej perspektywy a ty masz swoje racje, których ja nie mam zamiaru przekrzykiwać. Możesz się ze mną nie zgadzać masz do tego pełne prawo ale nie życzę sobie obrażania mnie gdy brakuję ci argumentów do sensownej rozmowy.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5057