zamknij

Wiadomości

Pamiętacie o nowym cenniku biletów autobusowych? Dzisiaj wchodzi w życie

2017-03-01, Autor: 

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami władz miasta, w środę (1 marca) wchodzą w życie nowe ceny biletów autobusowych i opłaty za parkowanie. Przypominamy Wam, co poszło w górę, a co w dół.

Reklama

Dzisiaj zmieniła się cena biletu okresowego. Mieszkaniec Rybnika zapłaci teraz za podstawowy bilet 70 złotych, podczas gdy dotychczas płacił 90 zł. Dodatkowo wydłużeniu uległ okres ważności, zamiast 28 dni bilet będzie ważny 30 dni.

W przypadku biletów na strefę pozamiejską cena biletu 30-dniowego wynosi teraz 90 zł (dotychczas było 96 zł lub 108 zł – zależnie od relacji). Spadkowi cen biletów 30-dniowych towarzyszy też obniżka cen biletów ważnych odpowiednio 7 i 14 dni.

Kolejna zmiana dotyczy obniżki cen biletów na e-Karcie. Jeszcze wczoraj podstawowy bilet jednorazowy kosztował 2,80 zł – po zmianach cena wynosi okrągłe 2 złote. Jeśli zaś przejedziemy tylko dwa przystanki, zapłacimy złotówkę. Bardzo ważną zmianą jest obniżenie opłaty za kolejny przejazd, po przesiadce. Tu obniżka jest największa – taki drugi przejazd kosztował złotówkę, a od 1 marca cena spadnie do symbolicznych 10 groszy.

Co jeszcze zmieniło się w cenniku biletów wraz z nowym miesiącem? Zobaczcie:

Od 1 marca drożej zapłacimy za parkingi. Od dzisiaj godzina postoju wynosi 2,50 zł. Z kolei cena abonamentu parkingowego w śródmieściu zrównana została z ceną 30-dniowego autobusowego biletu okresowego i wynosi 70 zł. Szczegóły znajdziecie >> Tańsze bilety, droższe parkingi. Rewolucyjne zmiany w komunikacji<<

Oceń publikację: + 1 + 61 - 1 - 18

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (22):
  • ~ 2017-03-01
    08:31:11

    11 14

    to szaberplac (targowisko) padnie :)

  • ~Callahan 2017-03-01
    09:03:51

    51 4

    Nic to nie zmieni.
    Mamy co najmniej kilka dużych zakładów pracy w których pracują mieszkańcy Rybnika przez całą dobę w systemie zmianowym(kopalnie:Jankowice,Chwałowice,Marcel,Rydułtowy;Elektrownia;Szpital Wojewódzki),a rozkład jazdy wygląda tak,że pracując poza zmianą 1 komunikacja miejska praktycznie nie istnieje(co widać na przyzakładowych parkingach).

  • ~ 2017-03-01
    09:12:48

    11 25

    Callahan
    Może ktoś chcę żebyś porzucił prace w Kopalni i zatrudnił się w obozie pracy . Dużo firm gdzie wynagrodzenie jest 1800 zł ma własny transport.

  • ~Arteks 2017-03-01
    09:16:20

    29 12

    @callahan - nikt tego zjawiska przez ostatnie kilkanaście lat w Rybniku ani w ZTZ, ani w UM nie zauważył. Może coś poprawią w czasie kiedy będą robić zapowiedziane zmiany w układzie linii i rozkładach. Też jestem zdania, że warto byłoby dostosować kursy nawet w nocy pod konkretne duże zakłady pracy takie jak kopalnie.

  • ~jajko 2017-03-01
    09:28:29

    18 5

    Szanowna Redakcji proszę jeszcze podać informację odnośnie cen parkingów miejskich dla Urzędników i dla osób które otrzymały te przywileje. Kilka tygodni temu Prezydent mówił, że praktycznie darmowe parkowanie dla sporej grupy osób jest spowodowane starą ustawą p. Fudali. Była okazja do zmiany tej patologii, więc warto poinformować mieszkańców co nasi Prezydenci z tym zrobili.
    ARTEKS mam racje?

  • ~jorg 2017-03-01
    09:41:20

    29 13

    Nie tylko targowisko będzie padać ale też sklepiki w mieście np deptak w kierunku Bazyliki. Centrum będzie wymierać niestety, bo ludzie z takich dzielnic jak Boguszowice, Chwałowice, czy miasteczek jak Leszczyny przestaną przyjeżdżać do Rybnika bo mają swoje Lidle i Aldiki, tym bardziej że w tym roku jak chwali się oficer rowerowy Miasto będzie likwidować miejsca parkingowe przy drogach w zamian za ścieżki rowerowe.
    Mniej miejsc parkingowych i w dodatku droższych to kpina z ludzi, najpierw powinna działać komunikacja miejska z prawdziwego zdarzenia z rozkładem jazdy dostosowanym do realiów.

    A jak chodzi o urzędników to wrosły abonamenty z 30 zł do 70zł. Dlatego wszyscy szukają miejsc na prywatnych placach:P

  • ~twojstary 2017-03-01
    09:46:52

    11 8

    Zmiany na plus, ale mam nadzieję, że jeszcze w przyszłości uda się jeszcze co nieco poprawić. Bilet jednorazowy stanowczo za drogi, być może ma zmobilizować do zakupienia biletu 30-dniowego, ale jest wiele osób, które w miesiącu muszą się przemieszczać przez miasto co najwyżej kilkukrotnie, więc dla nich bilet 30-dniowy nawet za 20 zł nie jest wart kupna.

  • ~Arteks 2017-03-01
    09:57:51

    20 22

    @jorg - powtarzasz mity, które w zachodniej urbanistyce nie tylko się nie sprawdzają ale jest odwrotnie. To znaczy tam gdzie powywalano z centrum czy z niektórych ulic auta - biznes handlowym gastronomiczny i usługowy rozwija się lepiej niż w miastach gdzie co krok tworzy się parkingi. Popatrz na pl. JPII - kilka lat temu miejsce opuszczone przez pieszych, byle jakie, po którym zawsze przejeżdża jakieś auto. I porównaj sobie ze stanem obecnym - szczególnie okresem ciepłym czyli kwiecień-wrzesień. Jest lepiej bez aut dla miasta i biznesu czy nie? :) Nie wiem czemu tak bardzo doceniacie klienta z auta, a jakoś lekceważycie klienta z roweru, pieszego czy z autobusu lub pociągu? Przecież takim autobusem może przyjechać jednocześnie z jakieś dzielnicy do centrum 50 osób, a autem przeważnie 1 lub 2. Poza tym czy skąpiec który żałuje 2,50 zł za parking jest wartościowym klientem? Uważam że nie.

  • ~Arteks 2017-03-01
    10:22:53

    13 27

    @jorg - jeszcze odnośnie ostatniego zdania. To gonić ich z prywatnych placów! W Rybniku jest tak dużo legalnych, płatnych miejsc parkingowych, że ktoś kto się uprze lub musi dojeżdżać autem - zaparkuje bez problemu. Gonić "darmusów"! ;)

  • ~bandinho 2017-03-01
    11:51:16

    21 6

    Czy ceny parkowania w Plazie i Focusie też uległy zmianie? Jeśli nie, to może się okazać że korki się powiększą, bo kierowcy będą blokować ulice czekając w długiej kolejce na przepełniony ale tańszy parking w galerii.

  • ~ 2017-03-01
    16:19:04

    14 4

    jak zwykle za „reformę” zabrano się z niewłaściwej strony, najpierw, pod pretekstem górnolotnych haseł o zrównoważonym transporcie podniesiono ceny opłat za pakowanie, naprawdę nie dając nic w zamian, rozkłady i trasy większości linii autobusowych są nadal oderwane od potrzeb mieszkańców, reformę powinno się rozpocząć od modyfikacji tras i rozkładów jazdy, oraz wprowadzeniu zintegrowanego biletu na różne środki transportu, dopiero po wprowadzeniu realnej alternatywy dla transportu samochodowego, można by zabrać się za uspokojenie ruchu samochodowego w centrum, u nas niestety niewiele się zmieni, ci, którzy nie mają alternatywy, będą nadal jeździć samochodami, coraz bardziej łupieni decyzjami włodarzy, dlatego mieszkańcy, pamiętajcie o tym przy następnych wyborach ( uprzedzając ewentualne głupie komentarze portalowych „myślicieli”, temat odpłatnego parkowania mnie bezpośrednio nie dotyczy, pracuję poza centrum Rybnika i nie mam potrzeby odwiedzania centrum Rybnika)
    ~jorg, mieszkańcy z północnych i wschodnich dzielnic jak Ochojec, Golejów, Boguszowice, Chwałowice, czy okolicznych miejscowości np. Czerwionki i okolic często już teraz wolą jechać na zakupy i np. do kina do gliwickiej Europu Centralnej, czy nawet katowickiej Silesii , jest trochę dalej, ale za to z dobrym dojazdem i dużym wyborem punktów handlowo usługowo rozrywkowych w jednym miejscu

  • ~Gwidon 2017-03-01
    16:27:58

    14 7

    Już widzę jak pani z Zdzisia z Jejkowic pracująca w ZUSIE i pani Wiesia z Kłokocina przesiadają się do ZTZ żeby dojechać do pracy. Ostatni raz te panie jechały autobusem miejskim jak chodziły do szkoły. Zrozumcie ludzie a w szczególności Arteksie ,że ci ludzie są niereformowalni i skrajnie wygodni i parking po 10 zeta za/1h tego nie zmieni.

  • ~Arteks 2017-03-01
    18:33:11

    8 10

    @stary75 - ale jeśli ktoś jest skrajnie wygodny, niech za to płaci i niech miasto z tego coś ma. @ursus - gdyby się zabrano za linie czy częstotliwości nie poprawiając taryf, też mógłbyś powiedzieć, że jest od niewłaściwej strony. Ważniejsze, że się zabrano. Proszę cię nie podawaj takich idiotycznych przykładów jak z tą Europą Centralną w której nie ma kina lub z Silesią która w piątki, soboty czy niedziele jest tak zapchana, że miejsca parkingowego szuka się dłużej niż dojazd z Ochojca do centrum Rybnika. Poza tym mamy wolność i każdy może jechać i robić zakupy tam gdzie chce. Natomiast porządkowanie naszego centrum to konieczność. Wiedziałem, że kiedyś musi to nastąpić i cieszę się z tych pierwszych zmian. :)

  • ~Arteks 2017-03-01
    18:41:32

    6 10

    @ursus - jeszcze jedno. Jeżdżenie autem po Śląsku może jest łatwe, proste i przyjemne jeśli jedziesz obwodnicami, autostradą czy ekspresówkami. Poruszanie się autem po centrach miast to co raz większy koszmar, a znalezienie miejsca parkingowego o 8.00 w Katowicach to jak wygrana w totolotka. Tak samo zresztą jak u nas np. w okolicy zakładów na Paruszowcu. Zamiast miejsce przeznaczyć na kolejne hale produkcyjne to zauważyłem, że zakłady powiększają ...strefy parkingów. Po prostu mamy za dużo aut i dziwię się, że władze samorządowe dopiero teraz zaczynają to dostrzegać. Nie wiem czy wiesz, że nasycenie samochodami miast naszego kraju w przeliczeniu na 1000 mieszkańców jest większe niż w Niemczech, Szwajcarii czy Francji! Pomijam już to, że spotkanie w Polsce na parkingu Fiata Uno czy Golfa z pierwszej połowy lat 90. to całkiem normalne zjawisko... Zgodzę się z tobą, że u nas komunikacja czy ZTZ stanęły w miejscu i kompletnie rozminęły się z potrzebami ale jeśli masz na myśli centrum miasta to tu większego kłopotu nie ma. Prawie z każdego miejsca regionu do centrum Rybnika czymś innym niż auto możesz się dostać. Nawet oferta kolejowa która przez kilka lat była słaba - uległa dużej poprawie.

  • ~ 2017-03-01
    19:14:28

    6 2

    ~Arteks „gdyby się zabrano za linie czy częstotliwości nie poprawiając taryf, też mógłbyś powiedzieć, że jest od niewłaściwej strony.” wtedy widziałbym próbę konkretnego, a nie tylko papierowego rozwiązania problemu ( podobnie jak władza rozwiązała problem smogu), szkoda, że tego nie dostrzegasz, bo od Ciebie z Nowin dojazd do centrum i ew. dworca kolejowego jest w miarę dobry, niestety nie wszędzie jest tak dobrze, dlatego teraz czekam na jakieś rzeczywiste ruchy władz w celu wprowadzenia elementów zrównoważonego transportu, wtedy będę mógł stwierdzić, że jest to reforma, a nie tylko łupienie kierowców jak obecnie
    racja , w EC nie ma kina
    być może w weekendy w Silesii są problemy z parkowaniem, ale jak widzę popołudniowy korek na dojeździe do Rybnika, który kończy się w Przegędzy, widzę że nie jest to wtedy dobry kierunek na zakupy
    „Zgodzę się z tobą, że u nas komunikacja czy ZTZ stanęły w miejscu i kompletnie rozminęły się z potrzebami” właśnie dlatego pracując w rejonie Paruszowca, ludzie są najczęściej skazani na własny samochód, „jeśli masz na myśli centrum miasta to tu większego kłopotu nie ma.” ale nasze miasto nie kończy się na centrum i właśnie osoby z ościennych dzielnic są często nadal skazane na własne samochody

  • ~Orlik 2017-03-01
    20:53:57

    13 3

    W Tenneco i Purmo pracuje mnóstwo ludzi z Radlina. To są setki ludzi, a z tego co się widzi i słyszy mają coraz większe problemy z parkowaniem. Wszyscy o tym wiedzą... ! oprócz idiotów z ZTZ Rybnik, gdzie tak jak kiedyś jeden matoł wymyślił, że wszystkie autobusy z Radlina powinny kursować na szpital, tak do dziś się tego trzymają. Nie wiadomo nawet po jakiego ch... skoro kto może unika tego szpitala jak zarazy. Bezmyślny, bezmózgi beton.

  • ~Gwidon 2017-03-01
    23:26:16

    8 4

    A ja mam prosty sposób na korki w tym cudownym mieście.Magistrat jedzie do Chin (oczywiście służbowo), zciąga ok 400 skośnych z rikszami i po temacie. Na wylotówkach centra przesiadkowe. Skośni raczej się zdrowo odżywiają i walczymy jednocześnie ze smogiem bo mają mało gazów.Wszyscy zadowoleni bo centrum bez korków , rozkład jazdy ZTZ nikogo nie boli i nie interesuje.PS. Oczywiście dyspozytorem skośnych jest Arteks i żyć nie umierać!!!

  • ~Arteks 2017-03-01
    23:51:42

    5 7

    @ursus - nie zachowuj się trochę jak dziecko. Logiczne, że centrum musi się wyróżniać bo pracuje w największym stopniu na prestiż miasta. Musi też mieć najlepszą komunikację bo prawie wszystkie linie o nie zahaczają. A z tego powodu, że właśnie do centrum większość chce jeździć czy to do pracy, do urzędów, banków, lekarzy, szkół, na zakupy, spotkania, szkolenia itd. O jakim ty łupieniu kierowców mówisz? Cena 2 zł za godzinę parkowania utrzymywana była chyba ponad 10 lat. Znajdziesz chociaż jeden produkt który przez ostatnie 10 lat nie podrożał? Prawda że nie? Miasto musiało w końcu podjąć jakąś walkę z autami. Bez tego udusimy się w smrodzie i staniemy w korkach. Dla porównania OC wzrosło czasami z 700-900 do 1000-1500 zł od auta w ciągu roku, a ty nazywasz łupieniem podwyżkę o 0,50 zł? Przecież nie musisz stawiać auta w samym centrum - możesz podejść jak nie chcesz płacić.

  • ~Arteks 2017-03-01
    23:55:07

    4 7

    @stary75 - jeśli chcesz być ironiczny to zaproponuj sprowadzenie Banglijczyków bo u nich riksze są w modzie. Chińczycy podobno zarabiają już lepiej niż w Polsce, a poza tym tam co drugie miasto ma metro i nie używa się tam riksz. ;) Jeśli ma być śmiesznie, to taka wypowiedź musi być jeszcze bardziej przemyślana niż każda inna. ;P

  • ~anka9202 2017-03-02
    06:46:24

    6 3

    Tragizm myślałem ze nasi rządzący coś będą myśleć i pomogą firmie ztz kogo przekona taki cennik jak na rybnik który dostaje 500 mln od państwa z podatków to nie stać go na darmową komunikację oj slabiurko slabiutko

  • ~ 2017-03-02
    15:20:55

    5 0

    ~Arteks jeżeli podwyżki tłumaczy się tym, że nie podrożały od 10 lat, jestem w stanie to zrozumieć, ale jeżeli władza podwyżki tłumaczy potrzebą zachęcenia ludzi do dojazdów komunikacją publiczną, która w wielu przypadkach praktycznie nie istnieje, ito widać że ma mieszkańców za głupich
    piszesz "Miasto musiało w końcu podjąć jakąś walkę z autami" fajna walka, kto nie ma sensownej alternatywy, będzie klął na włodarzy i dalej jeździł samochodem, bo nie ma wyjścia
    "centrum (...) Musi też mieć najlepszą komunikację " tylko że centrum jest na tyle małe, że wszędzie można szybko i sprawnie dojść pieszo, to właśnie z ościennych dzielnic powinien być sprawny dojazd do centrum, żeby zachęcić ludzi do porzucenia samochodów

  • ~ 2017-03-02
    18:07:11

    4 0

    ~Arteks 2017-03-01 23:51:42
    "(...) Znajdziesz chociaż jeden produkt który przez ostatnie 10 lat nie podrożał? Prawda że nie? (...)"
    np rozmowy telefoniczne, szczególnie komórkowe, czy dostęp do internetu

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4944