zamknij

Wiadomości

Pacjentka o jedzeniu w rybnickim szpitalu: gdyby nie mąż, głodowałabym

2020-07-14, Autor: 

Temat jedzenia w publicznych szpitalach wraca jak bumerang. Nie dziwne, bo jakość żywienia w publicznych szpitalach nadal pozostawia wiele do życzenia. Otrzymaliśmy list od czytelniczki, która spędziła kilka dni na patologii ciąży w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym nr 3 w Rybniku. Przy okazji pytamy kto i za ile przygotowuje posiłki w rybnickim szpitalu.

Reklama

Pani Aleksandra (imię pacjentki zmienione na potrzeby publikacji) swój pobyt w rybnickim szpitalu relacjonuje tak:

"Ogólnie śniadanie o 8:00, zazwyczaj herbata, 4 małe kromki chleba, trochę masła no i zależy od dnia, czy dostało się dwa plastry sera czy imitacje twarogu. Jakby nim rzucić, to chyba by szło okno wybić.

Obiad o 12:00. Kobiety mające dietę dostawały zazwyczaj 2 dania. Te bez, dostawały jedno, kompletnie bez przypraw. Ja dostałam pełny talerz ryżu i trochę sosu, który starczył może na 1/6 ryżu - ani warzyw ani mięsa.

Kolacja o 16:00 - znowu 4 kromki chleba, masło i jakiś dodatek, który i tak nie starczał na cały chleb. Ogólnie wiem, że ten problem dotyczy wielu szpitali. Ale by kobieta w ciąży w szpitalu dostawała takie coś, to śmiech na sali. Niektóre szpitale mają specjalne cateringi dla kobiet w ciąży, dbają o nie, gdyby nie cudowny personel w Rybniku, to bym tam rodzić nie chciała.

Więc kończąc, jakbym miała leżeć w szpitalu, a mój mąż by nie mógł mi przynieść jedzenia, to na pewno bym schudła parę kg i bym ciągle chodziła głodna. A organizm, by słabł przez brak witaminek."

Michał Sieroń – rzecznik prasowy Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 3 w Rybniku jest zaskoczony opinią pacjentki.

- Oczywiście każdy ma prawo do własnej opinii. Generalnie jednak posiłki w naszym szpitalu cieszą się dobrą opinią. Myślę, że najlepszym dowodem na to jest fakt, że spora część naszego personelu zamawia sobie za dodatkową opłatą te same posiłki, które otrzymują pacjenci – odpiera rzecznik.

Zarząd szpitala spytaliśmy jak przygotowywane są posiłki w lecznicy oraz kto kontroluje ich jakość.

Okazuje się, że kilka dni temu szpital podpisał nową umowę z firmą Impel Catering. Aktualnie ceny posiłków są następujące:

  • śniadanie - 6,87 netto plus 8%vat
  • obiad - 13,75 netto plus 8% vat
  • kolacja - 6,87 netto plus 8% vat.
  • posiłek profilaktyczny - 9,62 netto plus 8% vat.

- Cena wyżywienia ustalona jest za osobodzień, jednakowo dla każdej diety. Śniadanie i kolacja stanowią po 25% stawki, a obiad stanowi 50% stawki – dodaje Michał Sieroń.

Jak zapewnia Michał Sieroń, firma cateringowa posiłki przygotowuje na terenie kuchni szpitala.

- Kontrole prowadzone są codziennie 7 dni w tygodniu przez dietetyka szpitalnego. Kontroli podlega każdy posiłek szpitalny - śniadanie, obiad i kolacja. Dokonuje się oceny organoleptycznej, temperatury oraz gramatury poszczególnych potraw. Wykonywane są analizy wartości odżywczych i energetycznych losowo wybranych diet. Kontroli podlega proponowany przez firmę jadłospis dekadowy, zgodnie z wiążącą umową – tłumaczy rzecznik.

O komentarz do stawek żywienionych w rybnickim szpitalu poprosiliśmy Wojciecha Ostrzołka, rybnickiego przedsiębiorcę, który od lat działa w branży cateringowej. Jego zdaniem, ceny oferowane przez firmę, która wygrała przetarg dla rybnickiego szpitala nie należą wcale do niskich. I – co najważniejsze – pozwalają serwować smaczne posiłki.

- To bardzo dobre stawki jak na polskie warunki. My na rynku komercyjnym oferujemy posiłki w podobnych cenach i nasi klienci nie narzekają. W kwocie 16 złotych brutto można podać np. zupę pomidorową z ryżem – 300 ml, kotlet schabowy - 180g, ziemniaki – 150g i kapustę zasmażaną 200 g – przytacza Wojciech Ostrzołek.

Dziennie, w rybnickim szpitalu wydaje się między 300 a 400 posiłków śniadań, obiadów i kolacji. W 2019 roku łączny koszt wydatków poniesionych na wyżywienie wyniósł 4,8 mln złotych.

A co Wy sądzicie o jedzeniu w rybnickim szpitalu? Mieliście okazję je zdegustować? Czekamy na Wasze opinie!

Jak oceniasz jedzenie w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym nr 3 w Rybniku?





Oddanych głosów: 3709

Oceń publikację: + 1 + 47 - 1 - 86

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (68):
  • ~adamczykhenryk1 2020-07-14
    14:50:58

    2 16

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~mmmmmMmzzzcvtfc 2020-07-14
    14:51:29

    Głosują ludzie na takich co ich finansowanie szpitali, pielęgniarki i lekarze nie obchodzą w ogóle, to taki jest efekt. Bieda aż piszczy.

  • ~corona 2020-07-14
    14:52:03

    Też mi halo, ważne że wyborcy PO w pierdlu mają lepsze jedzenie. Leżałem 8 lat temu w szpitalu za rządów POPSL. Nic dotychczas się nie zmieniło, wziąłem łyżkę obiadu do buzi, narzygałem na tą tackę i poprosiłem rodzine o obiad. Teraz rzygam jak widzę w telewizji tych co wtedy rządzili i okradali obywateli i sprzedawali polskie dobro narodowe.

  • ~majcin 2020-07-14
    14:58:49

    ~corona o jakich dobra mowa? :D

  • ~Anna Ryż 2020-07-14
    15:04:34

    Rozmawiałam z dziewczyną, która przeżyła zawieruchę wojny domowej w Jugosławii w 1992r. (dzisiaj Chorwacja). Jak ją wywieziono do Triestu a mąż został w Splicie, to żeby przeżyć jadła ze swoimi dziećmi ślimaki, które u nas tak teraz obrodziły. Więc trochę głodu i ~corona nie narzygasz na tackę! Gwarantuję.

  • ~corona 2020-07-14
    15:09:10

    Czy z dymaniem i okradaniem obywateli się zgadzasz skoro zapytałeś tylko o te dobra ?

  • ~corona 2020-07-14
    15:11:44

    Aneczko, ja wiem że głód nas wszystkich nauczy jeść. Nawet tych co na hasiokach zostawiają po połówce chleba. Bo ja osobiście nawet piętka z fetem zjem ze smakiem ;)

  • ~Arteks 2020-07-14
    15:22:55

    Trzeba by się zapytać premiera - skoro w kraju jest tak dobrze, czemu tak beznadziejnie karmią w państwowych szpitalach?

  • ~corona 2020-07-14
    15:29:09

    Arteks, a jakbyś tak bulwę, rudego i resztę mafii zapytał dlaczego to wcześniej już zawalili ?

  • ~Anna Ryż 2020-07-14
    15:29:24

    Do ~corona U nas w domu zawsze wszyscy się "biją" o tą piętkę z fetem, którą Ty nawet (brawo za to określenie) możesz zjeść ze smakiem.

  • ~corona 2020-07-14
    15:30:44

    Ciężko się po takich złodziejach naprawia. Bo złodziej zazwyczaj więcej zniszczy niż ukradnie.

  • ~ 2020-07-14
    15:31:15

    Opieka medyczna winna być darmowa, bo po to płacimy składki. Jednak jestem za tym, aby za wyżywienie w szpitalu , była odpłatność np. 10 zł za dobę ,i to bezwarunkowo dla wszystkich. Inaczej nie dostaniesz nic.

  • ~Franz Kawka 2020-07-14
    15:33:09

    Cała forsa poszła na kiełbasę wyborczą i propagandę w TVP a pacjenci to za mała grupa, żeby mały nieinternowany sie nimi przejmował.

  • ~ 2020-07-14
    15:38:21

    do Arteks i do Franca - Dlaczego Tusk wydał 24 mld złotych na ratowanie strefy euro, a nie przekazał ich na na szpitale? Cztery miesiące później dostał za to od Niemców order.
    A pamiętamy jak było za PO cytat z klasyka Arłukowicza - Chłopie zamknij 4 szpitale i przyjdź po 200 baniek, a nie po miliard.

  • ~corona 2020-07-14
    15:39:30

    Franz, daj już spokój. Przecież już po wyborach. Wyloguj się i wróć za 3 lata. Nawet Gosia w Rybniku nie pomogła.

  • ~orka7 2020-07-14
    15:40:32

    77 12

    Ja gdy królował miesiąc temu koronowirus w tym szpitalu musiałam skorzystać z szpitala w Jastrzębiu Zdroju.Tam masa ludzi ale organizacja na medal.NIe trzeba było godznami czekać na specjalistę żeby zszedł łaskawie na izbę przyjęć.W szpitalu w Rybniku całą brudną robotę robią lekarze na izbie przyjęć.Są to młodzi ludzie dopiero co na stażu więc jak się domyślam niewiele zarabiają.Góra tego szpitala domaga się tylko podwyżek,,bo to nie szpital jak w Raciborzu zakażny. Teraz dostaliście od państwa dofinanowanie.Jeszcze mało.Może powinien te finanse ktoś skontrolować na co są przeznaczane.Jak przez koronowirus stoicie to chcecie więcej zarabiać.

  • ~rybnikus 2020-07-14
    15:40:41

    ~Arteks, to w twoim Rybniku tak karmią, ja głodowałem bez jedzenia bo pan idzie na zabieg i nic nie dostałem rano i w obiad, wieczorem nadal czekałem, zabieg się nie odbył a rano powtórka z głodówki, na trzeci dzień rano coś zjadłem. I wszystko, a najbardziej napoje śmierdzą, rdzą z rur.

  • ~Damian Drops 2020-07-14
    15:41:37

    Z tego co pisze to jest około 30 zł a nawet więcej, to że zdjęcia 10 zł nie jest warte. Kto na tym zarabia?
    Po drugie większość pieniędzy na służbę zdrowia idzie na 30 godzinne dyżury w ciągu doby :) na naszych biednych lekarzy.

  • ~Franek7 2020-07-14
    15:42:53

    2 mld poszły na TVP i kampanię Dudy wiec na żarcie już nie ma. A propos czy dostał ktoś Bon wakacyjny? Czy już zostają wygaszane oczekiwania wyborców PiS,zostanie tylko miska ryżu.

  • ~truman20 2020-07-14
    15:46:19

    66 27

    Ale w czym macie problem? Ręka teraz w nocniku? Oczy się nagle otwarły? Po co w ogóle szliście na drugą turę wyborów? Ten, co poszedł zgadza się na takie warunki w kraju i nie powinien pisnąć ani słowa o powyższej sprawie. Czy którychś z tych kandydatów przedstawił jakikolwiek REALNY plan poprawy tego sektora w państwie? Czy którychś z nich chociaż słowem pisnął o jakichś przyziemnych sprawach do naprawy w Polsce? NIE! Jeden cisnął farmazony na drugiego a ten drugi plecie ciągle o rozdawnictwie i chu....a z tego wszyscy mają. Od lat na zmianę ta sama musztarda wyborcza a w naprawdę potrzebnych dziedzinach życia nic się nie zmienia od lat!

  • ~corona 2020-07-14
    15:47:29

    Franek7 już się przelogował z konta Franz’a. Już POpapane. Przegraliście. Wróć za 3 lata. Oczywiście przegrać. I wymyślcie coś lepszego niż AntyPiS

  • ~Franek7 2020-07-14
    15:48:06

    ~corona 2020-07-14 15:30:44
    Ciężko się po takich złodziejach naprawia. Bo złodziej zazwyczaj więcej zniszczy niż ukradnie.

    Nie spodziewałem się że jesteś tak krytyczny wobec PiSu. Ale zgadzam się z tobą...Takiej dewastacji państwa i złodziejstwa jeszcze nie było. Ale wierze że jeszcze naprawią. Jak stadninę w Janowie...

  • ~rybnikus 2020-07-14
    15:48:52

    ~Franek7, znowu łżesz jak Trzaskowski i jak Tusk, bon wakacyjny jeszcze nie jest zatwierdzony, tak utknął w senacie u twojego koperciarza. I gdyby zlikwidować senat co wam obiecał kłamca Tusk to by było więcej na szpitale. A za miskę ryżu to się pracowało za twoich rządów PO-PSL. Teraz przeproś za swoje kłamstwa.

  • ~rybnikus 2020-07-14
    15:51:31

    ~Franek7, gdzie są pieniądza z podatku VAT te 262 miliardy zł że o reszcie jak OFE nie wspomnę? Podaj przykłady dewastacji państwa i je udowodnij łgarzu jak Niemcy.

  • ~ 2020-07-14
    15:52:35

    do franka lat7 - nawet media antyrządowe policzyły, że za stratę 250 mld mafii vatowskiej za czasów nie rządów PO, każdy obywatel w Polsce miały cały czas zarezerwowane nowoczesne swoje łóżko szpitalne i byłaby jedna wykwalifikowana pielęgniarka na 2 osoby.

  • ~amik 2020-07-14
    17:37:09

    39 29

    Szanowna Pani, nie raz i nie dwa ja lub ktoś z mojej rodziny leżał w tym szpitalu, ja całkiem niedawno i powiem Pani jedno: w szpitalu przebywają osoby chore a to oznacza, że nie jedzą na okragło. Mi ostatnio było nawet za dużo tego jedzenia, w domu jem mniej niż dawali w szpitalu ale niektórzy są na diecie i po kryjomu jedzą smalce, salcesony i inne smrody

  • ~O-T-U-A 2020-07-14
    17:47:32

    41 81

    Wiadomo kto rządzi w Rybniku . Jest szczaw i mirabelki to nie może być głodno.

  • ~Morin 2020-07-14
    18:17:02

    31 7

    Pamiętam jak kiedyś na kolację w tym szpitalu dostałem dwie kromki chleba, masło i makaron - tak, sam makaron. Może miała to być sałatka?
    Generalnie nie wiedziałem jak mam się za to zabrać.

  • ~Arteks 2020-07-14
    18:17:32

    99 31

    @rybnikus - a ten "mój" Rybnik już nie należy pod kuratelę polskiej służby zdrowia? Wyobrażasz sobie jakiś niemiecki szpital aby porcje żywnościowe były takie? ;) Dlaczego twój PiS który zarządza tym szpitalem tego nie zmieni skoro ma pieniądze np. z VAT którymi się ciągle chwali. A może ich już nie ma bo idą na wypłaty członków rad nadzorczych, na imperium Rydzyka czy poszły na Sasinadę? ;)

  • ~rybnikus 2020-07-14
    18:21:34

    26 89

    ~Arteks, no nareszcie oplułeś i Rydzyka a przypomnij sobie jak wasz Tusk tu w szpitalu karmił pacjentów i tego samego chcesz od Morawieckiego i Rydzyka? Zapomniałeś i misce ryżu i o szczawiu oraz mirabelkach? Jakim cudem inne szpitale dają sobie radę?

  • ~Arteks 2020-07-14
    18:26:38

    77 27

    @rybnikus - nie wiem jak Tusk karmił ale moja matka była w szpitalu w czasach PRL i jedzenie było wtedy świeże, smaczne, a porcje duże. Dało się? To rządy postsolidarnościowe w tym PiS albo są tak nieporadne albo nie szanują chorych ludzi karmiąc ich byle czym. Kasa dla Rydzyka to opluwanie? Przecież pieniądze nie śmierdzą, a on je kocha. ;)

  • ~rybnikus 2020-07-14
    18:30:16

    22 90

    ~Arteks, nie hamuj się, już po wyborach, napisz, że to Rydzyk okrada szpital w Rybniku. Dodam, że fundacja Rydzyka bierze udział w przetargach i wiele z nich wygrywa na ogólnych zasadach i nikt ich nie zaskarżył tylko chamstwo i kłamstwa to wasze argumenty.

  • ~Grazyna Gojny 2020-07-14
    18:36:04

    16 82

    Przyszla ridzić albo sie najeść

  • ~artefaks 2020-07-14
    19:01:24

    36 10

    ,,Dodam, że fundacja Rydzyka bierze udział w przetargach i wiele z nich wygrywa"
    I tu jest odpowiedź na pytanie. Bierze udział w przetargach na ochronę zdrowia i je wygrywa !!!Jak wygrał przetarg to powinien go chyba realizować ?
    Jak powinien zachowywać się człowiek ,,wielkiej wiary" z różową trąbą który przyszedł do szpitala ? Brać udział w terapii i współpracować z lekarzami wspomagając leczenie modlitwą. Jak otrzyma coś do zjedzenia to siąść. Pobłogosławić dary jakie będzie za chwilę spożywał i je za chwilę zjeść !!!
    Takie zadanie dał ci do zrealizowania Pan.
    - A ty złorzecząc na jedzenie mu się przeciwstawiasz !!! I spotka cię za to kara . A nawet potępienie
    Czy to jest wina szpitala że kilka razy przymierzał się do operacji gowy. Jak nie potrafił zlokalizować najważniejszego znajdującego tam organu ?

  • ~Mmaa 2020-07-14
    19:03:21

    59 9

    Zgadzam się z tą panią! Coś, co dodają do chleba nigdy nie starcza na cały chleb. Taki posiłek to może zjeść chory pacjent, który nie ma apetytu. Jemu to starczy. To absurd, że kobiety w ciąży i karmiące po porodzie dostają takie jedzenie. A niektóre leżą tam po kilka tygodni na patologi. Kobieta w ciąży ma zdrowo przybierać na wadze a nie chudnąć przez takie jedzenie. Super, że pomimo zakazu odwiedzin jest możliwość, żeby personel przyniósł tym paniom jedzenie od rodziny.

  • ~ 2020-07-14
    19:09:51

    23 23

    Nie jaki poseł Niesiołowski z Parti Osłów , mówił, ze najlepsze to Mirabelki i szczaw, smacznego :-)

  • ~hromqwe 2020-07-14
    19:18:27

    33 19

    Podstawową rzeczą ,jest odżywianie chorych ,a posiłek w tym akurat szpitalu nie ma nic wspólnego z odżywianiem .Nie wystarczy jeść ,należy się odżywiać .

  • ~hromqwe 2020-07-14
    19:35:46

    41 27

    Tak od siebie dodam ,jaki personel ,takie jedzenie .Na SOR traktują pacjenta ,jak by im go ktoś za karę wysłał .Ciało obce w oku "wypadek przy przechodzeniu obok jadącego Tira .Godzina 20:00 zdarzenie ,o 22:00 na pogotowiu .Pierwsze pytanie "czy w Pana okolicy nie ma okulistów",czekam w kolejce ,do 23:30 ,po czym przywożą WIĘŹNIA W KAJDANACH NA WÓZKU z zaklejonym okiem ,i to on wchodzi jako pierwszy,jak by jemu się spieszyło bardziej niż mnie .Co o tym powiecie ,"jak potrzebujesz pomocy to zwyrodnialcy mają pierwszeństwo"..O klawiszach którzy chcieli mnie zamknąć do więzienia ,kiedy zwróciłem im uwagę ,że kolejka ,nie wspominam

  • ~rybnikus 2020-07-14
    20:13:18

    13 40

    artefaks, "Bierze udział w przetargach na ochronę zdrowia i je wygrywa !!!" Jak na to wpadłeś, bo ja nic takiego nie napisałem kłamco jak Tusk.

  • ~ 2020-07-14
    20:42:31

    38 15

    Tak to jest gowniane, zarcie, ale 4 dni naprawde da sie na nim wyzyc. Jako student jadlem tak tygodniami.
    skarga "4 male kromeczki..." i dobrze chleb jest niezdrowy i nie powinno sie go duzo jesc. Jestem chyba jedyna osoba ktora znam, ktora stracila na wadze na lockdownie a nie przybrala - miedzy innymi wyrzucilem z jadlospisu chleb i kartofle (poza tym zadnych diet) nie mam dzieki temu zadnych napadow glodu, jesli jestem glodny to mysle, ze zjem za godzine lub 2. Troche aktywnosci sportowej i od marca stracilem 16 kilo - wygladam jak czlowiek.
    Naprawde 4 dni - do tygodnia mozna spokojnie na czyms takim objechac to szpital a nie hotel.

  • ~artefaks 2020-07-14
    21:20:10

    40 10

    Rybnikus. Ty się sianem nie wykręcaj. Ty pogardzasz jedzeniem. Zaś pod postacią chleba to Pan do ciebie przybywa(?)
    Dałem pytajnik , bo mam wrażenie że nie uczestniczysz jak przystało na katolika duchowo w Eucharystii. Że tak po prostu klepiesz paciorki byle jak. Jeśli nienawidzisz ludzi , to również tak znieważasz Pana który przybył na świat pod postacią człowieka. Znieważając ludzi , znieważasz poprzez to Pana

  • ~rybnikus 2020-07-14
    21:24:13

    9 33

    ~artefaks, znowu bełkoczesz nie na temat, ja nic takiego nie napisałem, znowu kosztowałeś soku z buraka?

  • ~Mmaa 2020-07-14
    22:06:01

    41 6

    Benett, kilka lat temu podczas 2-tygodniowego pobytu w szpitalu na jednym z oddziałów jadłam to co dawali i się nie żaliłam. Zawsze można było zjeść jeszcze coś co przywiózł mąż. Ale kobieta w ciąży to nie student, który może jeść suchy chleb i objechać na 3 posiłkach dziennie. Dlatego ta pani ma rację mówiąc, że bez posiłków męża głodowałaby w szpitalu. I dzięki personelowi ta kobieta mogła w ogole dostać to jedzenie, podczas gdy jest zakaz odwiedzin.

  • ~obserwathor 2020-07-14
    22:18:16

    23 29

    wylaliscie prymitywnie swoje polityczne żale po przegranych wyborach,
    tymczasem
    jedzenie w rybnckim szpitalu nigdy nie grzeszyło ilością ani wykwintnością (bez względu na opcję przy sterze)
    może czas przyjżeć się osobom odpowiedzialnym za dietetykę, bo kwota 25 zł netto dziennie przy mocno hurtowym zakupie nie jest aż taka mała, dlatego zgodzę się tutaj z opinią p. Ostrzołka
    kluczowym może być tuu hasło Impel, kto u nich pracował lub współpracował, wie co mam na myśli
    istnieje też twór pod nazwą "Rada Społeczna Szpitala" w której zasiadają znane w Rybniku osoby, może czas przyjżeć się bliżej problemowi

  • ~frbro 2020-07-14
    22:33:22

    49 1

    Za 16zł da się zjeść na mieście sensowny obiad. Wydaje mi się, że przy tej skali za 13,75 też dałoby się bez problemu przygotować konkretny posiłek. Ciekawe czy to jak to wygląda wynika standardowo z braku kontroli i cwaniactwa, czy z jakichś głębszych pobudek.

  • ~Arteks 2020-07-14
    22:41:02

    43 13

    @obserwathor - jakie żale? Premier Szydło powiedziała kiedyś odnośnie przyznanych sobie premii "że nam się to należało". A czy pacjentom dużego państwowego szpitala nie należy się normalne smaczne jedzenie? Podobno kraj jest mlekiem i miodem płynący. Wpływy z VAT ogromne. To dlaczego takie żywieniowe ubóstwo w szpitalach? Tak źle nie ma nawet w tanich hostelach czy schroniskach górskich... Ciekawe jakie jedzenie jest w państwowych klinikach w których leczą się politycy? Wyobrażacie się jaka awantura by była jakby ktoś się ośmielił podać takie coś Pawłowicz albo Kaczyńskiemu?

  • ~rosthost1 2020-07-14
    22:47:33

    9 36

    Ciekawe ile kosztowały panienki Niesiołowskiego i ile za to byłoby jedzenia. A czy to nie Wałęsa mówił że 7 tyś to jego żona potrzebuje miesięcznie na życie? I za 6 tyś miesięcznie to będzie bankrutem.

  • ~rybnikus 2020-07-14
    22:50:03

    11 45

    ~Arteks, za rządów PO-PSL wszystkie pieniądze znikały za Odrą, więc tobie tylko Rydzyk został do opluwania.

  • ~ 2020-07-14
    22:59:57

    23 12

    @~Mmaa
    Ja mysle, ze dziecko przez 4 dni nie ucierpialo, tylko podjadlo co chcialo kosztem organizmu matki, 4 dni to nie oboz koncentracyjny. Wiem, ze zarcie w szpitalu jest do rzici, ale co powiesz jesli dla oszczednosci przerzuca sie na Huel?

  • ~Arteks 2020-07-14
    23:19:49

    40 13

    @rybnikus - ciekawa teoria z tymi pieniędzmi za Odrę. Wiesz, że Rydzyk przebywał kiedyś w klasztorze w Niemczech? Czy powinno się mu ufać?
    Może go tam zwerbowali Niemcy, przeszkolili aby wyciągał kasę od państwa i naiwnych ludzi i wysyłał do Niemiec? ;P Nie mamy już rządów PO-PSL - a w szpitalach taka nędza.

  • ~Mmaa 2020-07-14
    23:30:00

    43 4

    Benett, nie każda matka waży 100kg, żeby dziecko mogło z niej czerpać. Przy mojej wadze w ciąży nie wyobrażam sobie jeść tylko takiego jedzenia choćby przez 2 dni, bo po pierwsze było by mi słabo, a po drugie od razu bym schudła, co jest absolutnie niewskazane w moim przypadku. Nie wiesz jak jest z tą kobietą. Poza tym na patologii kobiety leżą nawet kilka tygodni! W pobycie w szpitalu chyba nie chodzi o to, żeby jakoś go, pomimo szkody dla organizmu, przetrwać. Nie ma co bronić szpitala, bo w pewnej rybnickiej restauracji można zjeść pyszny, sycący, dwudaniowy obiad za 16zl brutto.

  • ~obserwathor 2020-07-15
    00:01:42

    12 19

    ~Arteks
    przeczytaj jeszcze raz, ale tym razem ze zrozumieniem to co napisał ~frbro i ja , i NIE PRÓBUJ MANIPULACJI JAK ROBISZ TO DOTYCHCZAS
    to jakie jest jedzenie w szpitalu wszyscy wiedzą i ten fakt nie podlega dyskusji, dlatego nie wiem, nad czym się rozwodzisz
    ale jak na mieście za 16 zł można zjeść sensowny obiad ( co jest akurat realne, bo sam niedawno za niewiele wyższą kwotę zjadłem przyzwoity obiad w Krakowie w centrum pomiędzy rynkiem a dworcem kolejowym ), to dlaczego przy hurtowym zakupie 300-400 porcji nie da się tego dokonać za niewiele niższą kwote ? to nie wina rządu, nad czym się rozwodzisz, bo trzeba być celowo ślepym, by nie dostrzegać, ze ktoś kogoś u nas robi w wała, śmiem twierdzić, że gdyby szpital płacil za porcję nawet 10 zł więcej niż obecnie, nie miałoby to zbytniego wpływu na jakość serwowanych w szpitalu porcji

  • ~Lateks 2020-07-15
    02:47:22

    16 21

    Już po wyborach a tutaj jak widać ludzie dalej ciągną temat. Słyszałem że mieszkańcy Warszawy ze względu na wyniki wyborów nie przyjadą do rodziców po słoiki.
    Dietetykiem nie jestem, w ciąży nie byłem i nie będę. Mam nadzieję nie korzystać z wyżywienia szpitala.
    Ale ostatnio jak tam byłem w odźwiedzinach to nawet gdyby tam obiady wydawala Magda G. to co komu po tym, skoro na 9/10 piętrze sparaliżowany pacjent musi liczyć na odwiedzającego że go nakrami, bo nie ma kto. "Obiad" "Zupa" podana na stolik za lóżkiem, pajent leżący i zupa leżąca. Podobno "zarząd" oddziałów się zmienił. Nie wiem, nie znam się, dietetykiem nie jestem. Ja tam tylko w odzwiedzinach karmiłem osobę z rodziny i resztę pacjentów z pokoju...
    Może to wynik tego że personel sobie również kupił obiady z tej firmy i musiał się spieszyć żeby talerze oddać?
    P.s. na neurologii w psychiatryku żaden pacjent nie był głodny, dlaczego tam się dało - i jeszcze oddział zlikwidowano a w Orzepowicach wieczny problem. I to szpital wybudowany ze składek darowizn i ofiarą społeczną?

  • ~Kobieta81 2020-07-15
    09:29:00

    21 11

    To hotel czy szpital? Leżałam w rybnickim szpitalu i nie narzekałam. Nie wiem ile w domu jecie ale w szpitalu się nie ruszamy za dużo, nie pracujemy. Ludziom chyba szpital ze wczasami all inclusive się myli.

  • ~bolerano 2020-07-15
    10:50:32

    16 1

    Czy któryś z obrońców strony szpitala przeczytał kwoty jakie mają być przeznaczone na te posiłki? Ktoś mi chce powiedzieć, że za jeden woreczek ryżu z sosem z torebki zapłaciłby 13,75 zł? Przecież to kpina. Tym bardziej biorąc pod uwagę, że to są zamówienia hurtowe, więc cena powinna być niższa niż w przypadku zamówień indywidualnych. Ewidentnie widać, że pieniądze nie są przeznaczane na konkretny cel, tylko przeciekają gdzieś po drodze.

  • ~Marcin Kuczera 2020-07-15
    11:30:21

    13 11

    A ja się nie czepiam, miałem kilka lat temu prawie 2 tygodniowe "wczasy" w naszym szpitalu i nie narzekałem. Ok, to nie jest *** hotel, pieniądze mają bardzo ograniczone itp, ale nie jest tak że umierałem z głodu albo że było to niejadalne.

    No ale jak ktoś ma postawę roszczeniową i oczekiwania jak pusia na polędwicę, to nawet ***** hotel będzie miał coś nie tak.

    A same obiady były całkiem smaczne, no i szpital to nie wakacje, a jest okazja zrzuicić nieco sadła !

  • ~sympatykrybnika 2020-07-15
    11:32:22

    8 1

    ~Benett piszesz „podjadlo co chcialo kosztem organizmu matki”. Czy nie wiesz, że primum non nocere, po pierwsze nie szkodzić – jedna z naczelnych zasad etycznych w medycynie. Jeżeli w szpitalu jednostce medycznej w wyniku niewłaściwego żywienia cokolwiek dzieje się kosztem organizmu matki, to bardzo źle.
    Ochrona zdrowia w naszym kraju winna być szczególną wartością polityki społecznej (wszelka społeczna działalność), której celem jest zapobieganie chorobom i ich leczenie, utrzymanie rozwoju psychicznego, fizycznego i społecznego człowieka, przedłużanie życia, zapewnienie zdrowego rozwoju następnym pokoleniom.

  • ~Arteks 2020-07-15
    11:57:30

    9 9

    @obserwathor - oj tam oj tam - okrzyki o manipulacji to mógłbyś zarzucać komuś w dyskusjach politycznych, a nie w temacie byle jakiego żarcia w szpitalu państwowym - w czasach pisowskiego "dobrobytu". Pewnie, że nawet w Krakowie da się przetrwać za kilkanaście zł kupując sobie "obiad" w Żabce, frytki w Mc lub kilka obwarzanków z konsumpcją na Plantach. Surwiwalowcy przeżyją za połowę tej kwoty zajadając się darami lasu. Ale wstyd aby trafiając do szpitala w europejskim kraju - być zdanym na taką ofertę. Gdzie jakieś jajko, jogurt, ser topiony, ogórek, pomidor, owoce, dżem?

  • ~obserwathor 2020-07-15
    13:01:00

    10 2

    Arteks 2020-07-15 11:57:30
    "@obserwathor - oj tam oj tam - okrzyki o manipulacji to mógłbyś zarzucać komuś w dyskusjach politycznych, a nie w temacie byle jakiego żarcia w szpitalu państwowym - w czasach pisowskiego "dobrobytu". Pewnie, że nawet w Krakowie da się przetrwać za kilkanaście zł kupując sobie "obiad" w Żabce, frytki w Mc lub kilka obwarzanków z konsumpcją na Plantach. "
    i kto tu uprawia manipulację starając się wywołać za wszelką cenę burzę ?
    ja piszę o jedzeniu w krakowskiej knajpie, a ty mi tu prymitywnie wyjeżdżasz z " kupowaniem sobie "obiadu" w Żabce, frytek w Mc lub kilka obwarzanków z konsumpcją na Plantach. "
    fakty dalej pokazują że ktoś na miejscu robi pacjentów w wała, szkoda tylko że twoje zacietrzewienie względem mnie nie pozwala ci tego dostrzec

  • ~aniabab 2020-07-15
    13:02:52

    11 1

    Jak idzie się do szpitala na zabieg na parę dni to każdemu dobrze zrobi taka dieta. Co innego jak leży się tam dłużej np na potrzymaniu ciąży lub przebywa latami np. w ZOLU (zakład opieki leczniczej). Byłam świadkiem "diety" starszej osoby w zolu. Aż przykro było patrzeć jak starsze osoby (niektórzy pacjenci którzy tam przebywali na stare lata mieli ochotę zjeść coś innego) dostają ciągle zmielonego bez smaku klopsa, a zupy to powiedzmy sobie szczerze pomyje . Gdyby nie rodziny to pacjenci jedliby to samo. Moja znajoma wielokrotnie nie mając uzębienia dostawał na kolację twarde bułki. Doskonale rozumiem autorkę artykułu jak leży się na takiej diecie to ma się dość. Uwaga! za wyżywienie na terenie szpitala nie odpowiada tusk a ani pis tylko DYREKCJA! A ha wyliczenie diety szpitalnej jest na te kwoty o których mowa w artykule jest NIEPRZYZWOITE choćby na fakt, że każdy odwiedzający oprócz tego że musi dokarmić znajomego to jeszcze płaci nie mało za parking! Choćby fakt że takie kwoty za parking (w skali roku nie małe) są pobierane to talerz w szpitalu powinien być bardziej bogaty choćby o jakiś owoc lub porządna surówkę. Taka sobie ludzka przyzwoitość.

  • ~rulid 2020-07-15
    13:49:54

    16 0

    To niestety też skutek likwidacji kuchni szpitalnej, ktoś kiedyś mądrze wymyślił, że cathering będzie bardziej opłacalny, chociaż zawsze mnie to zastanawiało jak to możliwe.

  • ~artefaks 2020-07-15
    16:44:25

    3 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2020-07-15
    17:27:48

    5 8

    @aniabab - oczywiście, że się da przeżyć i z głodu nikt nie umrze ale jest to niespójne z komunikatem jaki słyszymy ciągle w mediach publicznych o stałej poprawie jakości życia w naszym kraju. A takie jedzenie jest nawet na gorszym poziomie niż w czasach komuny... @obserwathor - burzę to ty wywołujesz ...śmiechu. W jakiej knajpie nawet w Rybniku można zjeść obiad za 16 zł, a co dopiero w centrum Krakowa między Rynkiem a dworcem... Chyba, że miałeś na myśli kebaba, frytki lub zapiekankę z okienka. ;)

  • ~obserwathor 2020-07-15
    18:40:15

    12 2

    ~Arteks 2020-07-15 17:27:48
    "@obserwathor - burzę to ty wywołujesz ...śmiechu. W jakiej knajpie nawet w Rybniku można zjeść obiad za 16 zł, a co dopiero w centrum Krakowa między Rynkiem a dworcem... Chyba, że miałeś na myśli kebaba, frytki lub zapiekankę z okienka. ;)"
    bynajmniej nie był to kebab, frytki lub zapiekanka z okienka, co na siłe próbujesz mi wmówić, bo nie potrafisz pojąć, że nie masz racji,
    aż sięgnąłem do wyciągu z konta by odnaleźć nazwę i adres:
    StopBar Kraków ul Kurniki, jadłem obfity placek po węgiersku, za który zapłaciłem 17 zł
    i kto tu wywołuje burzę ...śmiechu ? czy raczej politowania

  • ~1floyd 2020-07-15
    19:10:17

    7 1

    Za 27,50 zł na osobę można, zrobić całkiem niezły posiłek. I co najważniejsze smaczny. A kuchnia zbiorowa, jest sporo tańsza. Co do posiłków w szpitalu, miałem wątpliwą przyjemność ich konsumpcji, przez 3tyg. Szczerze? Porażka. Chociaż w jednym się zgadzało. Jak wyglądało, tak smakowało. Zwróćmy uwagę jeszcze, że gramatura tych śniadań, i kolacji, jest jaka jest. Z tego co mi wiadomo, posiłki są przygotowywane w byłej kuchni szpitalnej. Z której obecnie, korzysta firma świadcząca usługi dla szpitala. Czyli szpital jak mniemam, ma dodatkowe dochody, z dzierżawy tych pomieszczeń. Ok. Bo wiadomo rolą szpitala jest leczenie, a nie gotowanie. Tyle że, ktoś chyba odpowiada kontrolę jakości dostarczanych usług. W artykule napisano że, personel też korzysta z posiłków. Obawiam się że są różne standardy tych posiłków. Inne dla pacjenta, inne dla personelu. I jeszcze jedno. Ktoś kiedyś powiedział. Korzystanie z outsourcingu ma sporo zalet. Ale o jednej, nie mówi się głośno. Firma zewnętrzna jest bardziej skłonna do " podziękować" finansowo szefom zlecającym usługi, niż własny pracownik.

  • ~Arteks 2020-07-17
    10:49:38

    2 8

    @obserwathor - jedziesz do Krakowa i zamiast zjeść sobie coś dobrego w restauracji to biedujesz na przydworcowym placku i jeszcze to obwieszczasz... Ale obciachowy skąpik. ;)

  • ~Dintojra 2020-07-24
    23:33:12

    3 2

    corona 2020-07-14 15:29:09: "Arteks, a jakbyś tak bulwę, rudego i resztę mafii zapytał dlaczego to wcześniej już zawalili ?"
    Sądzisz, że wszyscy Polacy mają IQ na poziomie wyborcy pis ?
    aha czyli PO zawaliło 5 lat temu i teraz już tak będzie zawsze i aż mnie dziwi, że arcymistrzowie w dziedzinie ekonomii, zarządzania i PR w tej kwestii niczego nie potrafią wymyślić (choćby nawet idiotycznego) OD 5 LAT !
    artefakc: "do Arteks i do Franca - Dlaczego Tusk wydał 24 mld złotych na ratowanie strefy euro, a nie przekazał ich na na szpitale?"
    Brak słów jakich bredni suweren pisowski jest gotów użyć by bronić tego czego nie warto bronić.
    Otóż DT nie wydał 24 mld zł, lecz zadeklarował pomoc (tak jak 35 innych państw) dla MFW w sprawie zwiększenia zasobów kredytowych funduszu. Była (i nadal jest !) pożyczka, a nie darowizna.
    Na dodatek tę pomoc musiał zatwierdzić zarząd NBP co zrobił w 2012 w osobie prezesa Marka Belki, ta dwu letnia umowa była przedłużana na wniosek MFW o kolejne dwa lata.
    Nowy prezes NBP z nominacji pis niejaki Glapiński w 2017 przedłużył umowę tej linii kredytowej ! ...więc jak to jest, że Tusk wydał, ateraz Glapiński przedłuża tę samą umowę - odpowiecie kłamcy pisowscy ? wątpię.
    artefakc "do franka lat7 - nawet media antyrządowe policzyły, że za stratę 250 mld mafii vatowskiej za czasów nie rządów PO, każdy obywatel w Polsce miały cały czas zarezerwowane nowoczesne swoje łóżko szpitalne i byłaby jedna wykwalifikowana pielęgniarka na 2 osoby."
    Ok, fajnie tylko co z tymi pieniędzmi dzieje się od 5 lat ? skoro uszczelnili system, to dlaczego teraz te pieniądze nie idą na te nowoczesne łóżka i wykwalifikowane pielęgniarki ? Tuska je nadal "kradnie" pod okiem matołuszka ?
    Chłopie skończ się wypowiadać, bo co wpis to wtopa i za chwilę dostaniesz naganę od oficera prowadzącego.
    Tak na marginesie: Redakcjo - dlaczego użytkownik mający przewagę powyżej 50% negatywnych ocen nie dostaje zakazu zamieszczania wpisów np. na 24h ? tak na opanowanie emocji i przemyślenie swoich opinii... i oczywiście powinno to być zablokowane na poziomie IP, a nie emaila, bo wszyscy wiedzą że spora rzesza trolli ma założonych po kilka kont.

  • ~Paloma Paloma 2021-09-06
    18:25:06

    4 0

    Dobrze znaleść stary z przed roku artykuł: "Kontrole prowadzone są codziennie 7 dni w tygodniu przez dietetyka szpitalnego. Kontroli podlega każdy posiłek szpitalny - ...:" jeśli te pseudo deietetyczki kontrolują wydawane posiłki, to daje wiarę, że jak na talerzu bedzie KUPA to też przejdzie. Stare komuszy bez wiedzy i empatii do ludzi. Omijać szerokim łukiem!!!!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5087