zamknij

Wiadomości

Ostrzeżenie: nad Rybnikiem unosi się smog

2011-11-05, Autor: Redakcja
Pomimo ładnej i słonecznej pogody, atmosfera nie sprzyja spacerom i aktywności na wolnym powietrzu. Od kilku dni nad Rybnikiem notowane jest podwyższone stężenie pyłu zawieszonego.

Reklama

Zjawisko smogu występuje najczęściej w okresie jesienno – zimowym, gdy zaczyna się sezon grzewczy, a więc zwiększa się emisja spalin. Kłębieniu się zanieczyszczeń sprzyja duża wilgotność powietrza, mgła oraz słaby wiatr. Najwyższe stężenie pyłów notowane jest w godzinach wieczornych i porannych.Dlatego Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego ostrzega, że osoby cierpiące na choroby układu oddechowego i alergicy mogą się gorzej czuć. Chorzy, dzieci oraz osobom starszym zaleca się ograniczenie przebywania na wolnym powietrzu..

Wartościowy artykuł? Cieszymy się! Jesteśmy niezależnym medium, a nasi dziennikarze codziennie starają się przedstawiać Ci rzetelne informacje. Jeśli doceniasz naszą pracę, możesz nas wesprzeć. WSPIERAJ NAS! »

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (45):
  • ~adiqq 2011-11-05 09:38:31

    co się dziwić, skoro miasto nie ma nic do zaproponowania mieszkańcom w celu obniżenia niskiej emisji...

    0 0
  • ~danielo78 2011-11-05 10:36:00

    BYLE DO WIOSNY ... POTEM TROCHE USTĄPI I OD PAŹDZIERNIKA ZNOWU SMOG.

    0 0
  • ~zwyklyobywatel 2011-11-05 10:40:58

    to nie miasto ma proponowac, a ogólnie nasz kraj powinien o to zadbać! jedźcie do czech - tam 90% gospodarstw ma ogrzewanie na gaz lub prąd, BO SIE IM NIE OPLACA palić paliw węglowych, bo brudno, trzeba popiół wywozić, a tak to bez nakładu pracy w domu jest cieplo!

    0 0
  • ~Lateks 2011-11-05 10:53:45

    Może i węgiel daje pył, ale na dworze śmierdzi plastikiem. Ludzie gdzie wy macie rozum?
    Często słyszę że ktoś ma raka to przez Czarnobyl, a to że sąsiad pali butelki plastikowe w ogóle nie szkodzi?

    0 0
  • ~ 2011-11-05 11:03:29

    Tutaj możecie podziękować w szczególności mieszkańcom , którzy protestują przeciwko budowie obwodnic , czyli Orzepowic i Kamienia. W trosce o ekologię w pobliżu ich domów palą w piecach gumowcami, starymi oponami, plastikowymi butelkami i śmieciami. Wystarczy przejechać przez te dzielnice i spojrzeć na kominy domów....smród, syf, czarny gryzący i śmierdzący dym. Za coś takiego powinni bulić kary po kilkanascie tysięcy złotych, może wtedy by się oduczyli zatruwać całe miasto....

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-05 11:16:28

    Podziekowac nalezy Fudalemu. 1. za wprowadzenie do centrum dwoch galerii, ktore generuja ruch ponad 1000 aut i dzieki ktorym miasto stoi w korkach a my wdychamy spaliny. 2. za mierna polityke drogowa, brak spojnej idei transportu samochodowego przez miasto, nieumiejetnosc synchronizacji remontow, ktora wplywa na totalne zakorkowanie miasta. 3. za bzdurne pseudo-ekologiczne doplacanie do solarow zamiast do ekologicznych kotlow. przypomne, ze pan Fudali jeszcze kilka lat temu twierdzil, ze solary wplywaja na obnizenie KOSZTOW OGRZEWANIA i zmniejszenie niskiej emisji. A to bzdura porownywalna do tej, ze w Smolensku byly generatory mgly.

    0 0
  • ~Fiodore 2011-11-05 12:56:09

    Qwerty - a tobie już podziękujemy, idź zażyj zaległą dawkę psychotropów, bo już widać skutki uboczne nieregularnego brania leków.

    0 0
  • ~Fiodore 2011-11-05 13:02:32

    Za smog możemy podziękować wszystkim tym, którzy nie wiedzą co to ekologia i spalają produkty nie nadające się o spalenia jak m.in. opony, reklamówki, śmieci tip. PS: qwerty, a wiesz, że człowiek wydziela znacznie ilości CO? Może zatem zrobisz coś la tego Świata i przestaniesz wydzielać to szkodliwe CO2?

    0 0
  • ~alika 2011-11-05 13:05:09

    i tutaj widzę możliwość do wykazania się naszej kochanej SM, proponuję przejść się wieczorem po dzielnicach miasta i sowicie "wynagrodzić" osoby palące plastikiem i innym badziewiem, zapłaci taki raz czy drugi to mu się odechce oszczędzać.

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-05 13:38:39

    Fiodore - kolejny raz pokazales jaki jestes madry. Nawet jakbys nie wiedzial tego wczesniej, to po przeczytaniu (ze zrozumieniem) artykulu powinienes zrozumiec, ze smog to nie CO i nie CO2, a pyl zawieszony. A tak - cos uslyszales, cos sobie dopowiedziales, nie rozrozniasz gazow cieplarnianych (glownie CO, CO2 w malym stopniu) od smogu, czyli pylu zawieszonego. Taki typowy przyklad nie znajacego sie na niczym zawistnego trolla jak Ty, Arteks i paru innych, co to sie wypowiadaja na forach.

    0 0
  • ~Max 2011-11-05 15:06:13

    Mieszkacie na ŚLĄSKU - więc po co dyskusje??

    0 0
  • ~ 2011-11-05 15:09:26

    Idąc twoim tokiem rozumowania, skoro mieszkasz na wsi, to musisz mieć dwie świnie i krowę w pokoju, piec kaflowy, i spać w gumofilcach, więc co narzekasz :)

    0 0
  • ~ 2011-11-05 15:33:59

    ~Fiodore, napisałeś(-aś), "...człowiek wydziela znacznie ilości CO...". Muszę sprawdzić w necie, czy człowiek faktycznie wydziela z siebie czad. CO2 owszem , to wszyscy wiemy, ale CO ? Chyba, że chodzi Ci o to, co wydziela się z tylnej części Twojego ciała. Az strach jechać z Tobą np. autobusem.

    0 0
  • ~ 2011-11-05 17:26:36

    Najlepsze jest to że jak się dzwoni na Straż Miejską, że ktoś coś spala śmierdzącego to w ogóle nie przyjeżdża i olewa temat, normalnie aż się robi nie dobrze ...

    0 0
  • ~Arteks 2011-11-05 18:50:37

    @qwerty - żadne głupstwo wypowiedziane przez ciebie ani mnie już nie zdziwi ani nie zbulwersuje nawet to, że Focus i Plaza ogrzewane gazem powodują smog nad Rybnikiem ;) Ten smog spowodowany jest ewidentnie przez domowe kotłownie, a raczej palarnie śmieci. Oczywiście z pewnością nadmierny ruch samochodowy, a częściowo przemysł też mogą się do tego przyczyniać ale chyba nawet w mniejszym zakresie skoro np. w Wodzisławiu czy Żywcu zanotowano podobne wartości pyłu zawieszonego, a przecież tam nie ma prawie w ogóle przemysłu...

    0 0
  • ~daria88 2011-11-05 20:19:35

    ~zwyklyobywatel A nam się opłaca ogrzewać domy węglem, ponieważ mamy duże zasoby węgla. Dlaczego Polacy nigdy nie umieją uszanować i docenić własnych bogactw, a ślepo patrzą na inne kraje?! Zobaczcie lepiej ile samochody i SAMOLOTY spalają i ile CO2 emitują do powietrza. Głupcy.

    0 0
  • ~dizers 2011-11-05 20:31:22

    a co Fudali na to ?

    0 0
  • ~eloo 2011-11-05 20:38:38

    Kilka lat temu szukalem kociol weglowy aby byl ekologiczny by dostac zwrot jaki(niby) dawali z UM zakupilem takowy z certyfikatami ze jest to kociol ekologiczny, nic w nim nie szlo za bardzo spalic tylko groszek lub eko groszek.Mialem dostac zwrot z UM ale tam jakas madra glowa powiedziala ze zwrot za ekologiczne koltly sa ale tylko wybranych producentow- bzdura i guzik z zwrotu.Teraz mam nowy piec na WSZYSTKO i tu jest cala tajemnica powstawania smogu.

    0 0
  • ~Ksenopita 2011-11-05 22:02:10

    "5 grudnia 1952 r. ulice, place i parki Londynu spowiła gęsta, żółta mgła. Widoczność została tak ograniczona, że ludzie nie widzieli czubków swoich butów. Smród sadzy, dwutlenku siarki i kwasu siarkowego chwytał za gardło. Ludzie dosłownie zaczynali się dusić. Dla wielu osób – zwłaszcza starszych i o złym stanie zdrowia – zmieszana z dymem mgła była po prostu śmiertelna. W ciągu czterech dni – od 5 do 8 grudnia 1952 r. liczba zgonów w Londynie wzrosła trzykrotnie w porównaniu z odnotowaną w dniach poprzednich. Szacuje się, że smog pochłonął 4000 ofiar (niektórzy twierdzą, że znacznie więcej). Liczba zmarłych była tak wielka, że w zakładach pogrzebowych zabrakło trumien. Departament zdrowia ogłosił epidemię zapalenia płuc. Było to celowe kłamstwo, mające na celu ukrycie rzeczywistej przyczyny tragedii, jaką było zatrucie powietrza dymem wyrzucanym przez kominy elektrowni, zakładów przemysłowych i domów mieszkalnych. Ze skutków londyńskiego smogu wyciągnięto jednak wnioski. Cztery lata po tym zdarzeniu brytyjski parlament uchwalił ustawę o ochronie czystości powietrza, na mocy której zakazano m.in. palenia węglem w kominkach i piecach domowych. " To był cytat za kalendarium .polska .pl. Kiedyś jechałem autobusem w Londynie i słuchałem jak jeden czarny staruszek opowiadał o tym innemu, białemu staruszkowi - mówił, że zginęło wtedy mnóstwo niemowląt. Nie było by w tym może nic dziwnego jakby nie mówili obaj czyściutką polszczyzną :). Teraz Redakcja to usunie bo nie na temat...

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-05 22:48:29

    Arteks - a mnie nie zdziwia Twoje brednie. Uwazasz, ze Focus i Plaza generujace ruch 1000 samochodow w ciasnym centrum to nei powod smogu, ktorego zrodlem jest 1000 silnikow samochodowych? Podajac Przyklad Zywca jak zwykle bzdury opowiadasz i udowadniasz po raz kolejny, ze masz ciasny zakuty leb i nie masz kompletnei wyobrazni. Zywiec jako miasto polozone miedzy gorami jest z natury skazany na wiekszy smog niz miasto np. takie jak Rybnik. Dzieje sie tak np. w przypadku, gdy wystepuje inwersja i zanieczyszczone powietrze nie ma ujscia w bok (bo gory) ani do gory. Ale dla Twojego zamknietego w fudalizmie umyslu takie informacje to wysoka technologia i nawet pdane Ci na talerzu sa dla Ciebie ciezko zrozumiale. WIWAT takie zakute umysly jak Twoj i Fudalego, ktore twierdza, ze solary moga nadawac sie do ogrzewania domow i przez co zmniejszaja niska emisje. Co do zrodla fudalistycznych bzdur, oto ich zrodlo: http://www.rybnik.pl/index.php?id=223&p=news,11,show,5194 "Przedsięwzięcie obejmie instalacje przeznaczone do podgrzewania wody użytkowej, ogrzewania pomieszczeń i wspomagania centralnego ogrzewania". Takie same masz pojecie o rzeczywistosci Ty, Fiodore i Wasz idol handlarz obuwiem na stolku prezydenta.

    0 0
  • ~Fiodore 2011-11-05 22:55:18

    Ehh lolki bolki, a gdzie ja napisalem, ze czlowiek wydziela CZAD? Pokazac mi to palcem. Napisalem, ze wydziela CO2, a to jest dwutlenek wegla, ktory takze jest szkodliwy dla ludzi i srodowiska. Proponuje Wam zatem to samo co alankowi - uratowac Swiat od CO2, ktory produkujecie.

    0 0
  • ~Fiodore 2011-11-05 22:57:12

    qwerty ty sam z siebie robisz takiego debila czy ci za to placa? A jak placa to zapewne za ilosc slow/liter, a nie sens, ewentualnie za stopien glupoty i ilosc zaczepek personalnych.

    0 0
  • ~Piachu74 2011-11-05 23:13:22

    Nie mogę! Atreks i Qwerty wzięli się za łby! Najśmieszniejsze jest to, że wielu ich nie rozróżnia: pieniacz to pieniacz:) Ciekawe, czy pracują na tym samym piętrze...

    0 0
  • ~ 2011-11-05 23:28:34

    fudali zamiast dotowac CO to dotuje solary smiech na sali po ilu latach na solarach wyjdzie sie na 0 po 15?,a gdzie konserwacja w miedzyczasie, ten facet zyje w swiecie swoich fantazji,wizualizacje to mo pikne i nic wiecej

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-06 08:40:13

    Fiodore znawco zycia - CO2 nie jest szkodliwy dla srodowiska. Jest wrecz dla srodowiska potrzebny. bez neigo nie bedzie fotosyntezy. Tak jak Arkteks - uslyszales gdzies cos, czego nie zrozumiales (albo zrozumiales na swoj sposob w swoim mozdzku) i potwarzasz bzdury osmieszajac sie. Podstawowe informacje o tym, o czym piszesz powiniennes poznac w szkole podstawowej. Pozostaje tylko posiadac umiejetnosc logicznego myslenia na podstawie posiadanej wiedzy, ale Ty i Arteks tego nie macie.

    0 0
  • ~ 2011-11-06 09:35:00

    ~qwerty Twoje siedzenie przed kompem jest równie szkodliwe ja dwie galerie w Rybniku. Szkodliwe ale konieczne. Lepiej żeby galerii nie było bo po chol.... robota w Rybniku.

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-06 10:36:32

    rosthost - ja rozumiem, ze dla wielu ludzi zrozumienie zdan wielokrotnie zlozonych jest problemem. gdzie ja napisalem, ze galerii powinno w Rybniku nie byc? Nie powinno ich byc w scislym ciasnym centrum, nie powinny miec zbyt malych parkingow. Powinny byc w miejscach takich jak Carrefour, z dobrym dojazdem, bo jesli ktos mysli, ze zmusi ludzi do nie korzystania z samochodow, to jest naiwnym glupkiem. Gdyby Fudali zbudowal galerie na obrzezach, gdyby zamiast wyrzucac pieniadze w bloto (dotacje solarow), przeznaczyl je TYLKO NA DOFINANSOWANIE KOTLOW, to za kilka lat problem ze smogiem bylby mnieszy. Ale jesli za rzadzenie maistem zabiera sie handlarz obuwiem, ktory twierdzi, ze solary mozna uzyc do ogrzewania pomieszczen i dzieki temu likwidowac niska emisje, to niestety skazani jestesmy na smog, korki itd, bo rzadzi nami prostak nie znajacy si ena niczym, ktory wszystkie swoje ruchy robi po to, zeby ladnie wygladalo, bo ludzie i tak sie nie znaja i nie wiedza, ze sprzedaje im sie bzdury z nalepka "innowacyjne i nowoczesne".

    0 0
  • ~ 2011-11-06 11:32:20

    śmieszny jest widok ciężarówki wysypującej 5 ton węgla na głównej ulicy handlowej 150 tysięcznego miasta w XXI wieku... ER spala dziennie ok 20 000 ton by następnie ogrzać wodę w jeziorku. w cywilizowanym kraju opłacało by się wykorzystać ta energie do ogrzania połowy miasta, a drugą połowę ogrzać ekologiczną spalarnią śmieci... to powinny być priorytety w mieście, taka inwestycja musiała by przynieść korzyści...

    0 0
  • ~P_Buchta 2011-11-06 12:17:41

    To już wiem czemu mam takiego strasznego kaca od kilku dni... To nie alkohol !!! To smog !!! :)

    0 0
  • ~ziupo 2011-11-06 12:39:26

    Ale pitolicie, od smogu do galerii handlowych, ja pierdziu! Nie szkoda Wam ostatnich ciepłych dni tego roku na siedzenie przed kompem i pisaniem takich BZDUR? PS: Pozdrowienia znad cieplutkiego Zalewu :>

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-06 12:52:06

    Fajie poczytac jest bzdury o tym, ze energie, ktora podgrzewa zalew moznaby uzyc do ogrzania "polowy miasta". Juz kiedys ktos tutaj te bzdury tlumaczyl. ER oddaje do jeziora duza ilosc ciepla, to fakt, ale woda ma tak niska temperature, ze nie jest mozliwe odzyskac z niej oddawanej energii (to tak w duzym skrocie). Niestety wiekszosc wyborcow jest na tyle niewyedukowana i nieciekawa otaczajacego ich swiata, ze wierza w bzdury typu, ze solarami mozna ogrzac mieszkania zmniejszajac niska emisje, ze energia oddawana do zalewu mzona ogrzac pol miasta. Wierzycie w takie bzdury, a ten, ktory czesc tych bzdur Wam sprzedaje smieje sie w swoim gabinecie, bo udaje mu sie bardzo latwo stosowac zasade zdefiniowana kiedys przez Kurskiego, ze "ciemny lud i tak to kupi". LUDZIE KORZYSTAJCIE Z MOZGOW. MACIE INTERNET WIELE RZECZY MOZECIE TAM SPRAWDZIC I DOWIEDZIEC SIE JAK WAS OKLAMUJE PIERWSZY PR-OWIEC TEGO MIASTA ADAM FUDALI.

    0 0
  • ~ 2011-11-06 13:59:17

    ~Fiodore, co mam Ci pokazać palcem ? Przecież w moim komentarzu dołączyłem cytat z Twojej wypowiedzi. Jeśli masz problem ze znalezieniem, to jeszcze raz Ciebie zacytuję - "...PS: qwerty, a wiesz, że człowiek wydziela znacznie ilości CO? ..." Może masz kłopoty ze wzrokiem i znak zapytania myli ci się z cyfrą 2.

    0 0
  • ~adamb 2011-11-06 15:15:13

    Cytat: "Najlepsze jest to że jak się dzwoni na Straż Miejską, że ktoś coś spala śmierdzącego to w ogóle nie przyjeżdża i olewa temat, normalnie aż się robi nie dobrze ... "
    Lucas dzieje się tak dlatego, że służby powołane do dbania o porządek w tym mieście są zajęte czym innym !
    min. dochodowym ściąganiem mandatów z fotoradarów, a teraz i z czarnych kul (wg. mnie pożytecznych), a zupełnie zapominają o innych sprawach lub mają taki burdel w swoich szeregach, że nie są wstanie reagować.
    Przykład: jakiś czas temu facet zaparkował swojego bolida na chodniku ul. Rudzkiej (tam gdzie chodnik ma ok 60cm) zmuszając pieszych do wychodzenia na jezdnię.
    Obserwowałem sytuację przez witrynę sklepu... ten samochód stał tam z1,5h w końcu jeden z przechodniów się wkurzył i zadzwonił na SM efekt był taki, że po kolejnych 1,5h szofer pojechał, a SM i tak nie dotarła... pewnie akurat byli zaangażowania w przenoszenie fotoradaru do innego masztu :)
    Więc o czym tutaj mówić ? ta służba nie kojarzy się z pomocą mieszkańcom lecz z ich gnębieniem :(

    0 0
  • ~sianio 2011-11-06 17:16:33

    Wy się kłóćcie a ja Wam powiem że,jeśli węgiel,olej opałowy,gaz będą tak drożały jak dotychczas to będziemy dalej wąchali spalone butelki,szmaty,opony,i nie ma na to mocnych.Ludziska w jakiś sposób próbują ogrzać swoją budę i ja im się nie dziwię.O ekologi mogą porozmawiać wypasione urzędasy z uni europejskiej,gdzie średni zarobek wynosi ok 2500 euro.Prawda jest taka że polacy ceny mają europejskie a zarobki takie jak w Bangladeszu.Sam jak już nie będę miał kasy na węgiel,a przypiżdzi minus 10 to spale wszystko co daje kalorie bo nie pozwolę żeby mi dzieci zamarzły.I tak to wygląda że państwo doi obywateli,podnosi opłaty za wysypiska to ludzie wolą spalić co da się spalić.I tyle w temacie.

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-06 17:39:24

    Sory, ale nie rozumeim argumentacji "ceny europejskie, zarobki jakiestam". Cena wegla jest jaka jest i zaden "rzad" ani nikt inny oprocz rynku nie ma na nia wplywu. A na takich jak Ty, co pisza, ze jak bedzie zimno to beda palic butelkami jest jedno bardzo skuteczne rozwiazanie, stosowane zdaje sie w niemczech. Tam mozna przeprowadzic kontrole komina i sprawdzic czy sa w nim osadzone toksyczne substancje powstale w wyniku spalenia plastiku gumy itd. Jesli w czyims kominie takie cos zostanie znalezione, to naklada sie na niego wysoki mandat. I po problemie. Wracajac jeszcze do cen, to sory, ale jakos nie trafia do mnie argument, ze ktos nie ma 3-4 tys na wegiel rocznie, zeby ogrzac sobie dom. I nie rozumiem tego typu argumentacji, bo np. w srednim mieszkaniu na Nowinach oplata za ogrzewanie wynosi wlasnie pomiedzy 3 a 4 tys rocznie, wiec to nie, ze Ty jestes taki biedny i ucisniony przez zeny ogrzewania, bo masz dom, tylko wszyscy w calym kraju tyle placa, bez wzgledu na to czy mieszkaja w mieszkaniu w bloku czy w domu jednorodzinnym. Dlatego nie rozumiem dlaczego mialbys prawo zatruwac mnie mieszkajacego w bloku tylko dlatego, ze uwazasz, ze ceny wegla sa wysokie.

    0 0
  • ~sianio 2011-11-06 18:17:38

    Z całym szacunkiem do Ciebie ( bo czasami coś sensownego napiszesz) ale nie zgodzę się z twoim twierdzeniem że rząd nie ma nic do cen węgla i innych nośników energii.Akcyza na te paliwa jest tak wysoka,nie wspominając o podatku VAT.Pamiętaj że ekologią zajmują się bogate kraje,gdzie zarobki społeczeństwa są wysokie i każdy obywatel wtedy ma świadomość że grzejąc gazem lub prądem ochrania środowisko.W naszym społeczeństwie gadanie o ochronie środowiska jak się ma pusto w portfelu nie ma sensu.Dlatego napisałem że każda podwyżka cen paliw automatycznie zwiększy ilość spalanych śmieci,szmat,butelek.A co do mnie to tak jak napisałem,żeby mi dzieci nie marzły to będę palił choćby padliną.Na razie mi to nie grozi bo jeszcze mnie stać na opał,tylko ilu jest ludzi którzy z biedą mogą zakupić 1 lub dwie tony węgla byle przetrwać do wiosny.

    0 0
  • ~cadtom 2011-11-06 20:43:04

    Rybnik przduje w statystykach na zwiększone zanieczyszczenie pyłu zawieszonego od kilku lat i nic się z tym nie dzieje. Jak do łask dojdą kary za emisję wymagane prze UE to radni przejrzą na oczy.
    Nie dzieje się nic ku temu aby problem zmniejszyć. Dotacje dotyczą kotłów węglowych i solarów, ci co instalują kotły kondensacyjne gazowe i pompy ciepła są wyśmiewani. A wystarczy np częściowe zwolnienie z podatku od nieruchomości i po sprawie.

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-06 20:46:48

    Na wegiel AKC nie ma. Ja w bloku za mieszkanie place tyle ile wynosi koszt ogrzania domu 200m2 weglem, wiec nie rob wielkich poszkodowanych z wlascicieli domow. Za palenie butelkami wypisywalbym po 500 zeta kary. A jakby Fudali doplacal wiecej do kotlow to by sie skonczylo palenie byle czym, bo ludzie mieliby nowoczesne kotly o wysokiej sprawnosci (jakby jeszcze trafili na porzatny kociol a nei jakis bubel, to zrozumieliby ze bardziej sie oplaca palic wysokoenergetycznym drozszym weglem niz mulem). Ale Fudali twierdzi,z e soralami mozna ogrzewac domy i na podstawie tej wiedzy podjal decyzje o dofinansowywaniu solarow, zamiast cala kase przeznaczyc na dofinansowywanie kotlow.

    0 0
  • ~ 2011-11-06 21:07:38

    qwerty
    ile placisz w czynszu za ogrzewanie ? ile musisz doplacic lub ile masz zwrotu po rozliczeniu,w moim przypadku dom 260 m2 wychodzi tona wegla na miesiac,czyli wychodzi ok 5000tys liczac w tym wywoz smieci jako popiol+drewno,dodatkowo podatek od nieruchomosci,cena wegla mogla by byc nizsza,tylko trzeba zabrac gornikom przywileje

    0 0
  • ~qwerty 2011-11-06 21:56:36

    Nie wiem dokladnie w tej chwili, ale za mieszkanie prawie 5 razy mniejsze na Nowinach placi sie niewiele mniej niz Ty placisz za 260m2 dom. Domyslam sie, ze wielu ludziom cale zycie mieszkajacym w domach nie miesci sie to w glowach, ale tak niestety jest. Wiec robienie z nich wielkich ofiar z powodu cen wegla jest bez sensu, bo w przeliczeniu na powierzchnie mieszkalna to wlasnie mieszkancy mieszkan w blokach placa wiecej niz mieszkancy domow.

    0 0
  • ~Valjean 2011-11-07 09:39:16

    Ja się wcale ludziom nie dziwię, że hajcują byle czym przy takich cenach opału

    0 0
  • ~Fiodore 2011-11-07 11:24:40

    Takim mysleniem napewno godonimy do Europe, ale WSCHODNIA!

    0 0
  • ~keti333 2011-11-07 19:20:00

    KURWA NIE MA CZYM ODDYCHAĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0 0
  • ~fotohobby 2011-11-10 19:51:49

    Cytat z qwerty: "Fajie poczytac jest bzdury o tym, ze energie, ktora podgrzewa zalew moznaby uzyc do ogrzania "polowy miasta". Juz kiedys ktos tutaj te bzdury tlumaczyl. ER oddaje do jeziora duza ilosc ciepla, to fakt, ale woda ma tak niska temperature, ze nie jest mozliwe odzyskac z niej oddawanej energii (to tak w duzym skrocie). "

    Powiedział, co wiedział... Oddaje wodę z tak niską temperaturą, po to, by nie zagotować Zalewu i nie zrobić "zupy rybnej".
    Myślisz, że do Zalewu trafia prosto po skropleniu z turbin ? Nie mój drogi - ona jeszcze przechodzi przez chłodnie. Część odparowywuje, częśc, schłodzona trafia do Zalewu.
    A BTW - wiecz, że dom można ogrzać wodą, która ma 5C ?

    0 0
  • ~agtysz 2012-12-17 20:12:20

    to nie palenie węglem jest największym problemem tylko to, że ludzie palą śmieciami! z kominów połowy moich sąsiadów unosi się dym jak z auschwitz i zasmradza całą okolicę. u nas w domu już od wielu lat palimy w piecu ekologicznym, tylko i wyłącznie węglem, a z komina wydobywa się ledwo widoczny biały dymek. no ale wiadomo, że ludzie wolą zaoszczędzić na śmieciach więc je bezmyślnie palą. straż miejska kontroluje takie przypadki tylko wtedy kiedy jest zgłoszenie, a szkoda, bo podejrzewam że gdyby osoby palące śmieciami musiały za to zapłacić (bo jest to oczywiście niezgodne z prawem!) to pewnie odechciałoby im się zasmradzać nasze miasto. warto też wiedzieć, że miasto daje dotacje na takie piece, my dostaliśmy kilka tysięcy zwrotu

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy weźmiesz udział w II turze wyborów prezydenckich?




Oddanych głosów: 579