30 listopada w zakładzie Opel Manufacturing Poland, należącym do koncernu Stellantis, wyprodukowano ostatniego Opla Astrę. Kończy się tym samym ponad dwudziestoletni okres produkcji samochodów osobowych w Gliwicach, a zaczyna nowy – produkcji dużych samochodów dostawczych.
Ostatnia Astra ma kolor czerwony i trafi do klienta w Polsce. W sumie w Gliwicach wyprodukowano ponad 2 mln 755 tys. samochodów, w tym ponad 1,8 mln Opli Astra. Fabryka w Gliwicach była jedynym zakładem w Europie, w którym produkowano wszystkie generacje Astry. Najnowsza, szósta generacja popularnego pojazdu, już elektryczna, powstawać będzie poza Polską.
Opel Manufacturing Poland, który należy do koncernu Stellantis, czeka teraz zmiana. Firma przygotowuje się intensywnie do uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych w swojej nowo wybudowanej fabryce, w sąsiedztwie zakładu monującego auta osobowe. We wrześniu wyprodukowała już egzemplarz testowy.
Z początkiem stycznia 2022 roku rozpocznie działalność Stellantis Gliwice – nowoczesna fabryka typu greenfield, w której od kwietnia przyszłego roku rozpocznie się produkcja dużych samochodów dostawczych. Do tego czasu w zakładzie będą prowadzone prace przygotowawcze, w tym testy maszyn i urządzeń, a także systemów informatycznych i logistycznych. Równolegle będzie kontynuowana testowa produkcja pojazdów, którą z sukcesem rozpoczęto już w sierpniu tego roku.
- To jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Przełomowa zmiana profilu produkcyjnego na duże samochody dostawcze czyni nas współodpowiedzialnymi za ten, ważny dla Stellantis, segment rynku. Jesteśmy na ostatniej prostej w przygotowaniach do uruchomienia produkcji dużych vanów dla marek Stellantis: Peugeota, Citroëna, Opla i Fiata - powiedział Andrzej Korpak, prezes zarządów Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland, a od 3 stycznia, 2022 r. – Stellantis Gliwice.
Uruchomienie produkcji pojazdów LCV w Gliwicach nadaje nowy kontekst biznesowy tej polskiej lokalizacji Stellantis. Grupa jest liderem rynku LCV w Europie z udziałem na poziomie 32%, co nadaje fabryce ważną rolę w jej strukturach produkcyjnych. Ponadto, dzięki planom uruchomienia w polskim zakładzie produkcji modeli o napędzie elektrycznym (BEV), staje się on istotnym elementem strategii elektryfikacji całej gamy modelowej Stellantis. Daje to gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy na najbliższe lata, a co najważniejsze, zapewnia miejsca pracy wszystkim pracownikom obecnej fabryki Opel Manufacturing Poland.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
24. Międzynarodowe Targi Budownictwa, Instalacji, Wnętrz. Zaprasza Arena Gliwice
+3 / -0Katowice w sercu przemian - w jakim kierunku zmierza stolica województwa śląskiego?
+2 / -0Kompleksowo o zamknięciu roku podatkowego. Za nami seminarium dla biznesu OIPH w Tychach
+2 / -0Podatkowe, prawne i księgowe zamknięcie 2023 roku. OIPH w Tychach zaprasza na seminarium dla biznesu
+2 / -0