zamknij

Wiadomości

Od 2019 roku pojawią się dwie nowe linie autobusowe w Rybniku

2018-12-05, Autor: 

Od 2 stycznia 2019 r. podróżni korzystający z komunikacji miejskiej organizowanej przez rybnicki Zarząd Transportu Zbiorowego będą mogli skorzystać z poszerzonej oferty. Wiadomo, że pojawią się nowe linie autobusowe.

Reklama

Jak informuje rybnicki magistrat, od początku nowego roku funkcjonować będą dwie nowe linie - nr 35 i 42. Będą też zmiany na liniach 3, 17, 18, 19.

Linia nr 35

Linia 35 będzie obsługiwała następujące przystanki:
-Rybnik Boguszowice Osiedle Pętla
-Rybnik Boguszowice Osiedle Patriotów
-Rybnik Boguszowice Osiedle Kopalnia
-Rybnik Boguszowice Osiedle Jastrzębska
-Rybnik Jankowice Urząd Gminy
-Rybnik Jankowice Gwarek
-Rybnik Jankowice Świerklańska
-Rybnik Chwałowice Pętla
-Rybnik Chwałowice Osiedle
-Rybnik Chwałowice Śląska
-Rybnik Chwałowice Las
-Rybnik Radziejów Świercze
-Rybnik Radziejów Okulickiego
-Rybnik Radziejów
-Rybnik Popielów Kościół
-Rybnik Popielów Staffa
-Rybnik Popielów Skrzyżowanie
-Rybnik Popielów Worcella
-Rybnik Niedobczyce Kopalnia Rymer
-Rybnik Niedobczyce Stadion
-Rybnik Niedobczyce Orlik
-Rybnik Niedobczyce Wrębowa
-Radlin Korfantego Centrum
-Rybnik Niewiadom Sportowa
-Rybnik Niewiadom Dworzec Kolejowy
-Rybnik Niewiadom Gimnazjum

Rozkład jazdy linii 35, zawierający szczegółowe godziny obsługi poszczególnych przystanków zostanie już w najbliższych dniach udostępniony na stronie ztz.rybnik.pl i będzie obowiązywał od 2.01.2019 r. (wtorek).

Linia nr 42

Linia 42 będzie obsługiwała przystanki po obecnej trasie linii 49 A dodatkowo obsługując przystanki:

-Rybnik Kłokocin Pętla
-Rybnik Kłokocin Osiedle
-Rybnik Kłokocin Urząd Celny

Z dniem wprowadzenia linii 42 zostaną zlikwidowane kursy obsługiwane jako 49 A. Rozkład jazdy linii 42, zawierający szczegółowe godziny obsługi poszczególnych przystanków udostępniony zostanie już w najbliższych dniach na stronie ztz.rybnik.pl i będzie obowiązywał od wtorku, 2 stycznia 2019 r.

Ponadto od stycznia 2019 r.:

- nie będzie kursów obsługiwanych przez linię nr 17. Kursy te zostaną wprowadzone do obsługi przez linie 18 i 19
- na linii 3 wprowadzone zostaną dwa dodatkowe kursy w dni robocze.

Szczegółowy rozkład jazdy zostanie udostępniony na www.ztz.rybnik.pl , stopniowo będzie też umieszczany na przystankach autobusowych.

Oceń publikację: + 1 + 55 - 1 - 19

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (9):
  • ~moratorek 2018-12-05
    18:12:02

    10 4

    Jako mieszkaniec Zamysłowa chciałbym, aby jakaś (niekoniecznie nowa) linia obsłużyła mieszkańców okolic ul. Witosa i przyległych. Do najbliższych przystanków na Wodzisławskiej i Niedobczyckiej niezbyt blisko (szczególnie dla ludzi starszych i dzieci). Myślę, że przekierowanie linii nr 7 obsługiwanej małym autobusem byłoby możliwe, a i miejsce na przystanek na wysokości ogródków działkowych też odpowiednie.

  • ~Arteks 2018-12-05
    18:39:10

    44 22

    Nie potrzebujemy nowych linii - ale potrzebujemy większej częstotliwości kursowania oraz zmiany układu tras. Po co te puste autobusy do DKM - gdzie mało kto chce jeździć i te marnowane wozokilometry?! Po co tworzyć nowe linie dla kilku kursów? To do komunikacji miejskiej nie przyciągnie. Bo wszyscy chwalą sobie coś innego - a mianowicie regularność kursowania oraz dojazd gdzieś dalej niż tylko do centrum. Sporo osób np. z płd miasta pracuje w zakładach na północy ale nie da się do nich dojechać bez przesiadek i to uciążliwych. Bo jeśli wszystko by kursowało co 15 minut to przesiadki nie są takim problemem ale wszyscy wiemy, że u nas częstotliwość jest zbyt rzadka, a w dodatku królują tzw. "stada", a potem "przerwy". Smutne, że 4 lata rządów Kuczery ani nie doprowadziły do zmiany pokoleniowej w ZTZ, ani nie zmieniły niczego w rozkładach. Mamy rozbudowujące się dzielnice typu Zamysłów obsługiwane tyloma kursami autobusów co 20 lat temu lub miejsca wykluczone komunikacyjnie gdzie można dojechać tylko autem lub dojść pieszo np. bloki komunalne na Kolejowej lub te niedaleko szpitala... Jedynie co w Rybniku można pochwalić jeśli chodzi o ZTZ to monitoring autobusów, rybnickie malowanie narzuczone każdemu przewoźnikowi, całkiem dobra oferta między Nowinami, Śródmieściem, a Boguszowicami i nie najgorsza między Niedobczycami, a centrum oraz Chwałowicami a centrum. Wszyscy chwalą też obniżenie taryf i wprowadzenie biletów dobowych. Ale rozkłady i układ linii, oraz oferta dla innych dzielnic, średnia lub kiepska, niepoprawiana od lat.

  • ~Arteks 2018-12-05
    18:43:26

    35 16

    Dodam jeszcze, że w niedziele kursów jest tak mało, że na komunikację miejską prawie w ogóle nie można liczyć. Tu apel nie tylko dla władz miasta ale też do radnych - czy np. radni z Chwałęcic lub Stodół, dzielnic bądź co bądź turystycznych nie widzą jak mało autobusów tam jeździ? Czy nie potraficie połączyć problemu np. z parkowaniem w okolicy Pniowca z tym, że oferta dojazdowa autobusami w dni wolne jest tam zdecydowanie za słaba? To samo nasz nowy obiekt na turystycznej mapie miasta - ICK Ignacy. Czy ktoś z urzędników lub pracowników czy radnych nie widzi, że ilość autobusów jaka tam dojeżdża w niedzielę jest żenująca jak na miasto takiej wielkości?

  • ~Kwinto 2018-12-05
    20:42:05

    16 1

    Już o tym kiedyś pisałem przy okazji objazdów jak remontowali most przy kamyczku. Było widać ile ludzi jadących od Chwałowic wysiadało na żorskiej przy marketach. Teraz jest tam cały kompleks sklepów, więc co za problem aby puścić tam jakieś linie zamiast wszystko kierować na centrum? Kolejna sprawa czemu większość autobusów z centrum zjeżdża Kotucza na dworzec? Jest jeszcze kompleks marketów na Rudzie. Linie powinny przecinać centrum z północy na południe itp..
    Przykładowo linia 23 z Rydułtów mogłaby jechać przez Chwałowice i dalej Prostą Żorską, Gliwicką obok rudy , przez szpital na dworzec Wiadomo że jeżdżą nim głownie górnicy, ale Rydułtowy miałyby bezpośrednie połączenie ze szpitalem Rybnickim a dzielnice południowe Rybnika bezpośredni dojazd do najważniejszych marketów. Skoro porobili sklepy na obrzeżach miasta to po co wszystko puszczać do centrum?

  • ~bugielka 2018-12-06
    06:34:57

    13 0

    Dopóki miasto nie skomunikuje ze sobą dzielnic leżących obok siebie to i 6 nowych linii na nic się zda. Pracuję w dzielnicy sasiedniej, mam 3 km do pracy i żaden autobus nie dowiezie mnie tam ani rano ani z powrotem. Nikt nie będzie dokładał godziny podróży żeby jeździć autobusem.

  • ~burak 2018-12-06
    09:53:33

    8 1

    Popieram, że busy powinny jechać dalej, a koniec trasy na DKM to zły pomysł.
    Na przykładzie Kamienia:
    17 na Chwałowice czy "aż" Świerklany
    18 na Niedobczyce czy "aż" Radlin
    19 na Jejkowice czy "aż" Gaszowice
    Inna mi znana sprawa
    Linia 33 miała jeździć od Świerklan do Lysek? Chyba na papierku

  • ~MTWWD 2018-12-06
    16:35:43

    10 1

    Trza było najpirw to skonsulytować z Arteksem on przacie je ekspertem od autobusuw. On sie na tym richtig zno i mondry z niego jegomość.

  • ~Lateks 2018-12-06
    18:41:44

    6 1

    Arteks po co Tobie w niedziela autobus, lampka wina na odwagę i jedziesz samochodem...
    Swoją drogą niesamowite że też dostrzegasz minusy naszej władzy...
    A jak wygląda bilet całodobowy? Można kupić w autobusie ?

  • ~Adam Gembalczyk 2018-12-09
    14:24:49

    1 0

    witam ja w sprawie linii 52 ja kończe prace na wygodzie o 22 i musze czekac na autobus do 23.Czy mozna ten autobus puscic o 22/15 na przykład

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5074