zamknij

Wiadomości

O gazie porozmawiają później. Spotkania odwołane

2020-10-17, Autor: 

Zmiana w planie spotkań mieszkańców z Polską Spółką Gazownictwa. Zaplanowane na 20 i 26 października rozmowy w Ochojcu, Golejowie, Grabowni i Kłokocinie zostały odwołane. Odbędą się w innym terminie.

Reklama

Jak dowiadujemy się w rybnickim magistracie, decyzja o kolejnym przełożeniu terminów spotkań podyktowana jest troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców oraz pracowników PSG Sp. z o.o. w związku z sytuacją epidemiologiczną dotyczącą koronawirusa. Nowe terminy spotkań ustalone zostaną po ustabilizowaniu się sytuacji.

---

Spotkania dla mieszkańców rybnickich dzielnic w sprawie możliwości przyłączania gospodarstw domowych do sieci gazowej to jeden z elementów podejmowanych przez Miasto działań na rzecz poprawy jakości powietrza w Rybniku. Uczestniczą w nich przedstawiciele Polskiej Spółki Gazownictwa i Urzędu Miasta Rybnika. Planowane spotkania w Ochojcu, Golejowie, Grabowni i Kłokocinie dotyczyć miały aktualnego stanu przygotowań i harmonogramu realizacji planowanej gazyfikacji.

Oceń publikację: + 1 + 18 - 1 - 26

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~lok 2020-10-17
    14:40:07

    98 7

    Może już dość tych spotkań i najwyższy czas przystąpić do gazyfikacji...Na pewno w jednej z dzielnic mieszkańcy mają podpisane umowy z PSG o przyłączenie do gazociągu w wrześniu 2020r i... (nawet nie widać by zostały rozpoczęte jakieś prace w tym kierunku) zamiast kłaść te gazociągi to spotkania będą organizować...To jest jakieś nieporozumienie

  • ~Jan R. 2020-10-17
    15:46:24

    49 5

    Lok, nic dodać nic ująć.

  • ~Fidzi 2020-10-17
    16:42:45

    111 9

    XXI wiek, a my nie mamy gazu w gęsto zurbanizowanych dzielnicach domów jednorodzinnych.
    Gminy (niby-wiejskie), gdzie dom stoi tuż przy drugim domu, też ten sam problem.
    Pytam zatem antysmogowych "działaczy społecznych":
    - dlaczego walczycie z ludźmi, a nie z PSG?
    - dlaczego nie "utrudniacie" życia władzy (PSG to spółka skarbu państwa) tylko domagacie się kar, nakazów i zakazów kierowanych bezpośrednio do użytkowników kotłów węglowych?
    - dlaczego nie promujecie ogrzewania gazowego tylko ... fotowoltaikę, itp.?
    - kto ma interes w tym, żeby wszelkie drogie instalacje wpychać ludziom siłą nakazów i kar, a nie zmusić państwowej spółki, żeby pociągła linie przesyłowe przez wszystkie dzielnice i wsie?
    Ktoś za tą niemoc bierze kasę ???????????
    Ja w swoim domu palę węglem. Na żadne fotowoltaiki, "sriki i dupiki" nie mam ochoty ( o przyczynach nie piszę, bo i tak już wychodzi mi elaborat).
    Jednak, mimo świadomości wzrostu kosztów ogrzewania, byłabym chętna na gaz! Tylko mi go k....wa DAJCIE !!!!!!
    Społecznicy! Antysmogowcy! Alertowcy! I inni zaślepieni fanatycy! Do boju !!!!!
    Walczcie o gaz dla każdego domu !!!!!!!!!!!!!

    Ja jak słyszę, że spółka państwowa patrzy tylko na opłacalność inwestycji i robi "spotkania", s e tym czasie Państwo (czyt. rząd) zachęca obywateli do zmiany źródeł ogrzewania, to szlag mnie trafia!!!

  • ~Arteks 2020-10-17
    18:20:12

    11 76

    @fidzi - zostawmy dzielnice pokroju Kamień czy Grabownia które odstają cywilizacyjnie nawet od niektórych wsi na Ukrainie. Większość mieszkańców Rybnika ma dostęp do gazu - według informacji jakie podawali radni ok. 67% gospodarstw ma dostęp do gazu! Są miejscowości w powiecie SRB gdzie ilość gospodarstw z gazociągiem wynosi 0%. W niektórych dzielnicach pokroju Smolna, Maroko, Paruszowiec, Boguszowice, Północ, Chwałowice jest on od czasów wczesnego PRL - a mimo tego bardzo dużo obiektów tam kopci. Popatrz na Orzepowice czy Zamysłów - dzielnice od dawna zgazyfikowane, a jak mało budynków ma charakterystyczne żółte skrzynki koło siebie? Jeśli nazywasz ludzi którzy walczą o czyste powietrze, o zdrowie o dobro innych fanatykami - trudno się dziwić, że smrodzący uchodzą za dziady węglowe.

  • ~Grzegorz Maciejewski 2020-10-17
    19:16:22

    33 2

    A może się obrazili za posądzanie o praktyki monopolistyczne na ostatniej sesji rady miasta? :) A czas leci.. dead line na wymianę kopciuchow coraz bliżej, a ci tylko odkładają na później.. a miasto co na to? Gdzie są ci którym tak bardzo zależy na czystym powietrzu? Czytaj Prezydent i spółka?

  • ~adamczykhenryk1 2020-10-17
    19:40:41

    3 5

    Piłsudski zabronił druku złotówki w Polsce

  • ~adamczykhenryk1 2020-10-17
    19:51:52

    8 3

    Rybnik umieścił tylko fragment mojego komentarza
    - Kłopoty na FB ,twitter , na Rybniku .
    Przeczucie mi podpowiada że jutro bez internetu

  • ~Karolina# 2020-10-17
    21:20:02

    32 3

    Po co te rozmowy? Może po prostu należy zacząć budować ten gazociąg. Ale żeby można było to budować, UM, a a właściwie geodezja MUSI udostępnić mapy. I tu problem, lepiej obrażać, straszyć, bo mapy drogie, i miasto chciałoby zarobić pewnie. Gańba Panie Prezydencie ! Walka ze smokiem polega na działaniu, nie na wieszaniu plakatów, obrażanie mieszkańców i informowaniu o smogu . Wstyd dla władzy, każdej, bo z tego syfu nie wyjdziemy. Zamiana 1 pieca węglowego na 2 piec węglowy jest bez sensu.

  • ~Miro12 2020-10-17
    22:30:22

    23 5

    Czyli w dupie cała ekologia?
    Kupuję piec 5klasy, bo muszę, pomimo otoczki całej ekologii.
    Na gaz już u mnie nie liczcie, bo to nie ma sensu dla logicznie myślących...

  • ~Miro12 2020-10-17
    22:35:07

    9 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-10-17
    22:51:27

    20 6

    na każdym kroku mamy nacisk na gaz, który nie jest wcale super rozwiązaniem ( niebezpieczeństwo wybuchu, zatrucia CO, konieczność wykonywania przeglądów kotła i komina ), gdy tymczasem w moim przypadku rura z miejskim ciepłem , które pozbawione jest wymienionych wad (wiem, że z ekologią ma ona jak na razie z racji przestarzałej ciepłowni niewiele wspólnego, ale liczę, że się to w końcu zmieni ), kończy się raptem 200m od mojego domu, a w pobliżu jest kilka setek potencjalnych odbiorców w gęstej zabudowie ( niskie koszty rozbudowy sieci), niestety takiej możliwości brak, za kilka lat ktoś z władz obudzi się w tym temacie, ale ludzie za niemałą kasę rozwiązali sprawę ogrzewania na własną rękę ( na mojej ulicy głównie poprzez gaz i pompy ciepła) i raczej nie będą zainteresowani kolejnymi inwestycjami w ciepło systemowe, wtedy możemy się spodziewać wysyp komentarzy władz i portalowych malkontentów na temat "złych i zacofanych" mieszkańców zamkniętych na pomysły władz

  • ~Miro12 2020-10-17
    22:55:39

    31 2

    Droga redakcjo...
    Dlaczego mój wpis podsumowujący komentarze Arteksa został usunięty?
    Czy tylko On może nas obrażać?
    Bardzo proszę o wyjaśnienie tej decyzji.

  • ~Miro12 2020-10-17
    23:01:30

    13 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Miro12 2020-10-17
    23:21:05

    14 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~7dyzio1 2020-10-17
    23:37:37

    17 1

    To jest wszystko chore z tym gazem ponieważ szkoła nr 5 w Rybniku od roku 1997 była podłączona na gaz. A nowy prezydent od razu w pierwszym swojej władzy nad Rybnikiem zlikwidował kotły gazowe na ogrzewanie z PEC!! I tu mam pytanie do prezydenta dlaczego nadal ta szkoła nie mogła grzać gazem !

  • ~Miro12 2020-10-18
    05:27:05

    22 1

    Po raz wtóry proszę o wyjaśnienie dlaczego mój komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu!

  • ~Miro12 2020-10-18
    05:30:43

    18 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Miro12 2020-10-18
    05:40:39

    15 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Arteks 2020-10-18
    10:23:39

    3 33

    @pasażer - już od dawna istnieją przeróżne sposoby ogrzewania alternatywne do brudnego węgla i nie musi to być gaz jeśli ktoś się go boi. Ale zainteresowanie nimi do niedawna na Śląsku było po prostu niska. Co do rozbudowy ciepłociągu - po co to robić jeśli nie ma prawodawstwa z obligatoryjnym podłączaniem się? Najpierw niech się zmieni prawo, to wtedy ruszą takie inwestycje. Po co ciągnąć ciepłociąg dla 1-2 budynków kiedy pozostałe 100 się do nich nie przyłączy? @Karolina# - to, że niektórzy obrażają się na broszurę "Gańba" to tylko potwierdza jak jest to skuteczna metoda na tych najbardziej opornych i jak bardzo smrodzący stali się ostoją zacofania. Czy warto się brudzić i sobie pylić w chałupie aby trochę zaoszczędzić jednocześnie powodując dyskomfort innych i pluć na wizerunek miasta i regionu?

  • ~Fidzi 2020-10-18
    10:27:22

    13 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Fidzi 2020-10-18
    10:36:49

    10 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~artefaks 2020-10-18
    11:04:12

    23 3

    ~Arteks 2020-10-18 10:23:39

    ,,już od dawna istnieją przeróżne sposoby ogrzewania alternatywne do brudnego węgla"

    Arteks zgadzam się z Tobą całkowicie. Można wyłączyć brudne borsigi. A zamian korzystać z energii statycznej pocierając grzejnik szorstką powierzchnią. Np. rękawicą do zmywania

  • ~ 2020-10-18
    13:07:58

    14 0

    Arteks obecnie taki ciepłociąg nie ma już sensu, nasze władze zaspały w tym temacie o jakieś 15 lat (wtedy liczba chętnych do podłączenia się do sieci byłaby zupełnie inna), ale rządzący miastem byli wtedy upojeni swoim sukcesem rozbudowy kanalizacji i zajęci utrzymaniem się przy korycie
    przy okazji oświeć mnie jakie wtedy istniały REALNE alternatywy dla węgla i gazu, tzn nie znacząco droższe w budowie i eksploatacji dla istniejących domów ? właśnie w tym okresie ze względu na koszty, ludzie często przechodzili na węgiel z gazu i oleju opałowego (znam niejeden taki przypadek)

  • ~Fidzi 2020-10-18
    15:04:32

    13 1

    Zapytam ponownie:

    Dlaczego moje wpisy zostały usunięte skoro nie zawierały wulgaryzmów i obraźliwych treści?
    Cenzura?

  • ~Fidzi 2020-10-18
    15:18:17

    8 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-10-18
    16:16:21

    5 11

    Problemem nie jest dostęp do gazociągu, ale deputaty. Jak zabierze się darmowy węgiel, a detaliczny zostanie w końcu właściwie opodatkowany to pojawi się chęć do zgazyfikowania domu, albo szukania innych źródeł darmowej energii. Uprzedzając, kto ma za to płacić odpowiem od razu tylko i wyłącznie właściciel domu. Skoro na zakup auta można wziąć kredyt, to równie dobrze można go wziąć na tańsze, alternatywne źródło energii, które Ci się zwróci. Przypomnę, że energia wiatrowa jest już 100% razy tańsza niż węglowa...

  • ~pprywatne 2020-10-18
    16:21:52

    7 2

    Obawiam się, że niedługo te stare piece mogą stać się jedynymi działającymi.
    Niestety tylko bardzo mała grupa ludzi dostrzega to, co nadchodzi.

  • ~Fidzi 2020-10-18
    17:19:54

    8 3

    I jeszcze raz zapytam:

    - Dlaczego moje wpisy zostały usunięte skoro nie zawierały wulgaryzmów, obraźliwych treści lub innych zakazanych treści?
    Cenzura?

  • ~imrahil 2020-10-18
    18:11:25

    6 11

    ale się kopciuchom pali grunt pod nogami. mieli wszyscy lata, żeby złożyć wniosek o przyłącze. jakby jeden z drugim to zrobili, to nie byłoby dzisiaj problemów. a tak przyszła uchwała antysmogowa, przyjdzie dziadom instalować kotły na węgiel czy pellet, z którymi zaczną się potem problemy. za kilka lat każdy taki będzie myślał o wymianie na coś cywilizowanego.

  • ~Arteks 2020-10-19
    10:41:13

    1 4

    @imrahil - jeszcze kilka lat temu sobie drwili, że nikt im nie może nic zrobić bo palą legalnie, nikogo nie dopuszczą do kontroli swoich piwnic, a poza tym "jest bieda" i nie stać ich na gaz ani nic innego. A w przyszłym roku będzie panika wśród właścicieli śmieciuchów Made in Janusch. @pasażer - jakie władze zaspały? Za produkcję i dostawę ciepła w naszym mieście odpowiada PEC, a nie miasto. Szkoda bo przez to władze miasta nie mają bezpośredniego wpływu na rozbudowę ciepłociągu. Natomiast nie wiem na czym bazujesz swoje przypuszczenia, że 15 lat temu, zainteresowanie by było, a teraz nie. Teraz to przynajmniej jest uchwała antysmogowa, a 15 lat temu największym hitem Targów Dom był... piec śmieciuch i dmuchawa - główne symbole smogowego nieszczęścia naszego regionu.

  • ~ 2020-10-19
    12:42:01

    1 0

    Arteks błądzisz, czy robisz to celowo ?
    dostawcą jest pec, uchwała antysmogowa wyszła z władz wojewódzkich, jednak pośredni wpływ na jej powstanie miała nasza władza lokalna w osobie prezydenta, podobnie mogło być z rozbudową sieci ciepłowniczej, to takie trudne do zrozumienia ?
    15 lat temu ludzie masowo nie inwestowali w ogrzewanie gazowe i pompy ciepła jak obecnie, stąd zainteresowanie ciepłem systemowym byłoby zdecydowanie większe niż obecnie, a teraz ci którzy zainwestowali w nie, nie będą zainteresowani kolejnymi
    wydatkami w rurę która niczego lepszego nie wnosi
    akurat 15 lat temu hitem był nie zasypowiec jak piszesz, tylko kocioł z podajnikiem rybnickiej produkcji, który zapewniał nieporównywanie większą wygodę niż śmieciuch i dmuchawa

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5086