zamknij

Wiadomości

Nowy rozkład jazdy: Rybnik dalej na bocznym torze

2010-12-12, Autor: 
Od dziś obowiązuje nowy rozkład jazdy PKP. Odpowiedzialne za komunikację kolejową w regionie Przewozy Regionalne wciąż traktują nasz region jak prowincję.

Reklama

Jak co roku w grudniu zmienia się rozkład pociągów. W wielu regionach naszego kraju PKP uruchamia nowe połączenia, a na tory wyjeżdżają nowoczesne składy. Pozytywnych zmian na próżno szukać jednak w rozkładzie dla Rybnika i naszego regionu.O tym, że kolej nasz region traktuje po macoszemu, pisaliśmy wielokrotnie. Czasy, kiedy z Rybnika można było dojechać nie tylko do Warszawy, Poznania czy Gdańska ale także do Budapesztu, Jeleniej Góry czy Wałbrzycha, to już niestety przeszłość. W minionych latach dochodziło nawet do tego, że rybniczanie musieli protestować na rybnickim dworcu, aby do rozkładu wróciły pożądane przez podróżnych pociągi (czytaj: Pogrzeb pociągu „Szyndzielnia”).


Sytuacja komunikacyjna naszego regionu nie poprawiła się nawet, gdy finansowanie przewozów regionalnych wziął na siebie samorząd województwa.


Kilka miesięcy temu, w sprawie nowego rozkładu jazdy z przedstawicielami urzędu marszałkowskiego spotkała się reprezentacja rybnickiego magistratu. Jednak w rozkładzie, który zacznie obowiązywać od 12 grudnia 2010 r., większość propozycji władz Rybnika pominięto. Jedyne, co udało się wskórać, to nowy pociąg z Rybnika do Katowic o godz. 21.26.


Na pozytywną oceną w nowym rozkładzie jazdy zasługuje:

- utrzymanie cyklów rozkładowych, czyli pociągi z Rybnika do Katowic w dni robocze kursują o łatwej do zapamiętania – tej samej końcówce xx:26 po każdej godzinie z wyjątkiem 19.22
- dodatkowy pociąg do Katowic o 21.26
- przywrócenie do kursowania sezonowego połączenia do Kołobrzegu
- planowane wydłużenie składu przepełnionego do granic możliwości pociągu IR „Szyndzielnia”.


Zdecydowanie negatywnie ocenić należy:
- likwidację pociągów przyspieszonych Rybnik-Katowice kursujących w dni nauki szkolnej
- skrócenie okresu kursowania pociągu IR „Szyndzielnia” – jednego z najbardziej przepełnionych pociągów IR w Polsce do okresu sobota, niedziela, poniedziałek do Wrocławia i piątek, sobota, niedziela z Wrocławia.
- brak przedłużenia pociągów w kierunku Chałupek do Bohumina (poza dwiema parami, które jako dwa pociągi na dzień nie stanowią skutecznej oferty w podróżach turystycznych do Czech)
- brak połączenia okręgu rybnickiego z Wisłą
- brak przedłużenia relacji kończących w Katowicach w kierunku Krakowa.


Przykładem irracjonalnych rozwiązań proponowanych przez Przewozy Regionalne dla naszego regionu jest sprawa pociągów do Wrocławia. W rozkładzie 2009/10 mieszkańcy Rybnika mieli do dyspozycji tylko dwa pociągi do Wrocławia odjeżdżające w przeciągu godziny - o 8.02 i 8.55. W nowym rozkładzie jedyny pociąg kursujący rano pojedzie w sobotę i poniedziałek o 7.53, a pociąg który pojedzie codziennie odjeżdżać będzie z Rybnika o 13.00…


Finansujący przewozy regionalne na Śląsku urząd marszałkowski, brak przełomowych zmian w rozkładzie dla Rybnika tłumaczy ograniczoną ilością środków na komunikację kolejową. - Wprowadzany co roku nowy rozkład jazdy to wynik wypracowania najbardziej optymalnego wariantu połączeń kolejowych. Jednocześnie jesteśmy świadomi faktu, iż rozkład jazdy nie będzie zaspakajał potrzeb wszystkich użytkowników. Zarząd Województwa Śląskiego jako priorytet w organizacji kolejowego transportu pasażerskiego na obszarach silnie uprzemysłowionych Aglomeracji Górnośląskiej i Rybnickiej przyjął codzienne dojazdy do miejsc pracy. Oczywiście jak w każdym roku praktyką są modyfikacje obowiązującego rozkładu jazdy. Wynikają one nie tylko z rachunku przychodów i wydatków Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, ale także sugestii pasażerów dotyczących tak kluczowych spraw jak godzin kursowania, wydłużana tras czy też koordynacji połączeń – mówi Witold Trólka z Biura Prasowego Marszałka Województwa Śląskiego.


Joanna Kryszczyszyn – zastępca prezydenta Rybnika, która brała udział w lipcowych rozmowach z urzędem marszałkowskim i Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych zapewnia, że miasto nie poprzestanie w swoich staraniach o poprawę jakości rozkładu. - Swoje uwagi do przygotowanego rozkładu na pewno zgłosimy Przewozom Regionalnym na piśmie – mówi.


O lepszy rozkład dla naszego regionu chce również powalczyć świeżo upieczony radny sejmiku – Grzegorz Wolnik. Zauważa, że PKP nie może posługiwać się już wymówką, jakim był zły stan torów na linii Rybnik – Katowice. Twierdzi, że samorządy naszego subregionu powinny występować w tej sprawie do zarządu województwa razem, włączając w to dodatkowo Mikołów, Orzesze i same Katowice. Jego zdaniem, stolicy województwa powinno zależeć na tym, aby do miasta wjeżdżało jak najmniej samochodów. Zwraca uwgaę jeszcze na inny aspekt. - Moje zdziwienie budzi odwracanie się plecami do naszych południowych sąsiadów. Widać, jeszcze władze regionalne nie przeanalizowały korzyści płynących ze współpracy z Czechami, a są one rozliczne: począwszy od intensyfikacji wymiany gospodarczej, czy turystycznej, a na ożywieniu rynku pracy skończywszy – wylicza radny Wolnik.


O komentarz do sytuacji kolei na całym Ślasku poprosiliśmy Adama Gajdę - członka Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska:

 

- Jestem przerażony posuwającym się tempem destrukcji pasażerskiego systemu kolei na Śląsku. Rok temu zlikwidowano linię Bielsko Biała – Cieszyn, a w nowym rozkładzie szykuje się likwidacja Katowice – Oświęcim oraz Żywiec – Sucha Beskidzka. W dziale przewozów dalekobieżnych również mamy ograniczanie oferty. Cała ostatnia reforma związana z przejęciem pociągów pośpiesznych przez PKP Intercity okazała się koszmarem dla pasażera. Teraz okazuje się, że nawet InterRegio nie utrzymają się w obecnym kształcie.

Na to wszystko nakłada się totalny brak pomysłu na rozkład i strategię rozwoju transportu publicznego zarówno w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskeigo, jak i Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych. Nie ma żadnych pomysłów na poprawę skomunikowań, godzin czy terminów kursowania. Zamiast tego, jest tylko myślenie gdzie jeszcze można coś wyciąć, ograniczyć czy skrócić. Do tego dochodzi kompletna nieudolność marketingowa Przewozów Regionalnych. Naprawa kolei regionalnej wymaga ogromnego wysiłku, w tym finansowego i zaangażowania kompetentnych osób, których teraz wyraźnie brakuje. Czy wie o tym nowy Marszałek Województwa Śląskiego? Przekonamy się pewnie wkrótce, bo rozkład o jakim mówimy został "przyklepany" przez jego poprzednika - Śmigielskiego.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~dizers 2010-12-12
    00:03:53

    0 0

    ...że tak nieskromnie zacytuje naszego prezia "rozwój, oszczędzanie, dialog" ....

  • ~ 2010-12-12
    00:26:23

    0 0

    Prawda jest taka, ze Rybnik nie jest postrzegany na tych samych prawach co miasta Aglomeracji Ślaskiej. Zreszta same nie zakwalifikowanie Rybnika do tej strefy swiadczy o tym, ze jest to miasto ktore lezy gdzies tam i chce cos tam.. Z czego to wynika? Moze dlatego ze zazwyczaj Rybnik musi dzialac w pojedynke zeby cos wywalczyc, bo kto ma mu pomoc? Żory? Jastrzebie? Wodzislaw? Male miejscowosci, o ktorych niektorzy radni sejmiku woj sl. nawet nie wiedza ze istnieja. Inaczej jest w Aglomeracji. Gliwice, Zabrze, Swietochlowice, Chorzow, Bytom.. wieksze 'firmy'..dzialaja w porozumieniach i wiecej zgarniaja.. Jest tam wiecej ludzi..wiecej wszystkiego. Rybnik 'natury' nie oszuka.. jest malym szczekającym pieskiem wsrod rottweilerów.

  • ~ 2010-12-12
    01:02:30

    0 0

    no to teraz Arteks będzie mógł się wykazać. Jako pierdzący w stołek związkowiec kolejowy pokaże, że z nim nie ma żartów.

  • ~wilhelm 2010-12-12
    01:19:42

    0 0

    pan "rozmawiałem w tej kwestii z ... na pewno to załatwię" oraz pan "sprawdzony samorządowiec" nie dali rady załatwić większej liczby połączeń? Patrzcie państwo

  • ~mao 2010-12-12
    02:14:53

    0 0

    spoko spoko, jako sprawdzeni samorzadowcy pier###niemy ze 2 ronda, jakis market i bedzie dobrze!

  • ~mao 2010-12-12
    02:16:14

    0 0

    a tak na poważnie to szkoda mi was wszytkich jezdzacych pociagami :/

  • ~Lateks 2010-12-12
    07:34:05

    0 0

    Ja pier--le ja pier--le, poczekasz qrwa poczekasz...
    po uja remontowali tory do katowic skoro pociągi będą jeździć tak samo długo jak pięć lat temu?
    poza tym jak przewozy regionalne chcą zarobić jak cały rozkład jest przygotowany tak aby człowiek musiał dojeżdżać do Katowic Intercity a stamtąd jest kilka połączeń. Widać przez to że Intercity chcą na siłę wrzucić na giełdę to im się w głowach popier..liło.
    Ja się pytam jaka to będzie korzyść dla nas że kolej w polsce dalej będzie podzielona? Na jednych połączeniach będzie ktoś zarabiał... a na innych to będziemy zawsze dopłacać...

  • ~charlie 2010-12-12
    09:43:50

    0 0

    Kto rządzi w województwie? Szkoda słów. Żal ściska nie powiem co, że nie macie nikogo we władzach w tym subregionie co? teraz będą nadal kłody pod nogi walić. Myślicie, że jak będziecie tak ciągle udupiać ten region to zmienimy naszych samorządowców na wasze miernoty? taki ch** jak Batorego komin. Możecie się mścić, rzucać kłody pod nogi, robić zwyczajnie na złość, obrażać się jak małe dzieci w piaskownicy a w naszym regionie i tak nie będziecie rządzić niedojdy polityczne.

  • ~ 2010-12-12
    11:51:44

    0 0

    -Lateks - pociagi będą jezdzic tak samo długo (a nawet dłuzej) niz 71 lat temu - przed wojną

  • ~Teddy 2010-12-12
    12:12:53

    0 0

    Szkoda gadać. Tak AF ze swoją ekipą (a Kryszczyszyn to już totalna niedojda) walczy o skomunikowanie Rybnika. Kolejne 3 ronda na pewno poprawią sytuację a dworzec zostanie już tylko skansenem kolei. ja sie pytam jak to jest, ze wyremontowano całe tory do Katowic, ale nie mogą po nim składy jeździć szybciej niż 80km/h bo składy EZT EN-57 ze względu na wiek więcej nie wytrzymają hihi. Marszałek województwa odmówił zakupu szynobusa - no bo tak se wymyślił, to przepraszam po co remont skoro Rybnik będzie za chwilę Pierdziszewem Górnym w powiecie Dupowo??? Wrocław - Legnica hulają Elfy i inne szynobusy i nowiutkie EZT, Koszalin - Mielno - wahadłowo szynobus (bo tańszy niż komunikacja autobusowa). Ciechocinek - Aleksandrów Kujawski i Toruń latają EN-57 co pół godziny :-( niech mnie ktoś oświeci dlaczego Rybnika nie da się skomunikować z Gliwicami (może jednak odkopać te tory z wąskotorówki???) Rybnika z Tychami (skoro w czasie remontu pociągi jeździły przez Tychy już nie wspomnę o Katowicach Krakowie czy o połączeniach wymienionych w artykule. To prywatnemu przewoźnikowi autobusowemu opłaca się a PKP nie?? I niech mi nikt nie pieprzy ze pociągi są puste bo od chyba 5 lat pociągi są tak zapchane jak w w PRLu w sezonie do Świnoujścia. Może wpuścić to DB albo Czechów? A moze pan F. ma z tego za mały interes albo za mało daje ze go mają gdzies???

  • ~mistrzu 2010-12-12
    12:20:51

    0 0

    ten text to pisał jakiś analfabeta chyba.... rybnik.com schodzi na psy

  • ~inzynier 2010-12-12
    12:51:20

    0 0

    tak wszystko wina fudalego . ale kto rzadzi w sejmiku? - PO , PSL , RAŚ !

  • ~mily pan 2010-12-12
    12:57:31

    0 0

    Droga mlodzierzy,pretensje teraz mniejcie tylko do siebie ze nie ma pociagow .To jest efekt glosowania na PO i Tuska. i bez obrazy.

  • ~Arteks 2010-12-12
    13:07:13

    0 0

    @zabrze - nie do końca masz rację bo miasta GOP też są pomijane i lekceważone. Zauważ np. że to w Rybniku jest np. ośrodek egzaminowania kierowców a w Zabrzu czy Gliwicach niestety nie ma. A ośrodki WORD zależą przecież od władz województwa tak samo jak lokalne przewozy kolejowe. Żartujesz z Jastrzębia, a w GOP też masz niemałe miasta, które nie mają w ogóle połączeń kolejowych np. Piekary czy Siemianowice... Zabrze, Gliwice, Katowice, Mysłowice mają to szczęście, że leżą na korytarzu transportowym wschód-zachód stąd naturalnym jest, że pociągów dalekobieżnych tam jest masa ale zauważ, że w Butomiu jest ich niewiele więcej od Rybnika, a w Rudzie Śląskiej - mieście większym od Rybnika nie zatrzymuje się ani jeden pociąg pospieszny... W Świętochłowicach zburzono dworzec, a dworce w Zabrzu, Bytomiu, Chorzowie, Mysłowicach czy Dąbrowie Górniczej są chyba jeszcze bardziej zafajdane od Żor czy Raciborza... W Rybniku dworzec jest przynajmniej po kapitalnym remoncie i ma nawet czynną ciepłą poczekalnię co jest zjawiskiem prawie unikatowym. Ale te podane przez ciebie czy przeze mnie przykłady świadczą tylko o tym, że kolej na Śląsku zdycha, a władze tak wojewódzkie jak i państwowe ignorują od lat te problemy.

  • ~Arteks 2010-12-12
    13:18:17

    0 0

    @teddy - masz dużo racji ale wiesz dlaczego na Dolnym Śląsku, Pomorzu, Wielkopolsce czy Mazowszu kolej przechodzi renesans i funkcjonuje o niebo lepiej niż na Śląsku? Bo tam samorządowe władze wojewódzkie do serca wzięły sobie problemy komunikacyjne mieszkańców i wykonały odpowiednie strategie i plany. Można powiedzieć, że tam nastąpił przełom i obecnie idzie to w dobrym kierunku. A na Śląsku - Flirty są marnowane na lokalnej linii do Tychów, pociągi nie są skomunikowane, fatalna polityka dzięki której wycofano składy piętrowe spowodowała katastrofalną sytuację taborową, brak zakupów szynobusów na mniej obciążane linii, zupełne niewykorzystanie linii turystycznych np. do Czech, na Słowację, do Wisły czy Cieszyna, brak promocji w cenach biletów, likwidacja kas biletowych i informacji. Śląsk ma najgęstszą sieć kolejową, dworce w centrach, linie zelektryfikowane i ten potencjał nie jest wykorzystywany! Za taką politykę nie odpowiada już PKP bo koleje lokalne są już własnością samorządów wojew. - wina całkowicie leży po stronie byłych marszałków województwa i radnych sejmiku poprzedniej kadencji! Powinien ze strony samorządów nastąpić autentyczny lobbinig i jednomyślność jeśli chodzi o naciski w sprawie reformy kolei na Śląsku. Nie może być dalej takiej sytuacji, że drogi osiągnęły poziom swojej przepustowości, a sieć kolej. jest niewykorzystana i z roku na rok podupada w przeciwieństwie już nie tylko do kolei czeskich czy niemieckich ale nawet wobec innych regionów.

  • ~max 2010-12-12
    15:06:02

    0 0

    I tak to jest z Partią Oszustów. Krząkała wraz z kumplami oszustami nic dla Rybnika nie zrobi. Zobaczymy postawę na sesjach Rady Miasta. Z pretensjami należy zwracać się do tych, którzy głosowali na PO. W ramach reformy OFE wszystkim sympatykom PO odebrać emerytury i przeznaczyć na rozwój PKP

  • ~ 2010-12-12
    15:16:35

    0 0

    @ Arteks... no z tym WODRem bym sie w zasadzie zgodzil. Zdziwilem sie, gdy uslyszalem ze mają skasowac WORD w Gliwicach. Co prawda Gliwiczanie nie maja daleko do Katowic, ale co z reszta miejscowosci na zachod od Gliwic? Przyklad na to, ze ich tez sie ma głęboko.
    Nie chcialem obrazac JAstrzebia, Zor czy innych miejscowosci sasiednich względem Rybnika. Chodzilo mi po prostu o to, ze te miasta raczej nie potrafia ze soba wspolpracowac (juz i tak negatywnym dla nich czynnikiem jest odleglosc ktora ich dzieli, w porownaniu z miastami GOP). Nie pamietam ktore to miasto zarzucalo Rybnikowi, ze promuje sie na lidera okregu (tak jakby nim z natury nie byl ), chyba Racibórz. Wg mnie pojedyncze odzewy niewiele dadzą. Musi krzyczeć caly region. Wtedy cokolwiek mozna uzyskac.
    A jeszcze co do tych wyremontowanych stacji dworcowych co wspominales. Mysle, ze w PKP nikt sie tym za bardzo nie przejmuje. To raczej miasta wykladają kase na renowacje.
    Mozna by tu bylo dywagowac w nieskonczonosc, podawac rozne przyklad, brac rozne kryteria pod uwage. Tak jak mowisz.. kolej zdycha.. Czekac tylko kiedy zagraniczny zarządca wejdzie na rynek polski i zrobi taka oferte, ze wszystkie polskie polegną.
    pozdrawiam :)

  • ~hermann 2010-12-12
    15:32:33

    0 0

    ja wspomnę jeszcze że pociągi z Katowic do Rybnika będą miały 8 min postoju w Czerwionce. Rozumiem że chodzi o przerwę na popierosa...

  • ~AlicjaeR 2010-12-12
    16:34:15

    0 0

    widać WSPARLI :roll: wlodarze Rybnika swoich mieszkańców w walce o nowe połączenia ...no tak ale oni lataja samolotami , mają służbowe samochody i po kij im brudne stare pociagi

  • ~auralfloat 2010-12-12
    18:20:34

    0 0

    Oj bogdan, bogdan, ale przecież głosowaliśmy na BSR i Fudalego oraz na PiS!! Więc jak wytłumaczysz obcinanie pociągów? Dodam, że zmiany są niezależne od partii rządzącej, tak samo jak z PO tak i za AWS, UP, SLD czy innego PiS są zmiany w rozkładach (czyt. odejmowane są kursy). Swoją drogą nie dziwię się, że nie ma pociągu do Krakowa czy Poznania, Warszawy. Po co?? Przecież gdyby sprawniej można byłoby się dostać do Katowic można przesiąść się na ekspres w tych kierunkach. Uroki podróżowania koleją polegają na tym by się przesiadać, a nie jechać ileś tam godzin jednym pociagiem. Nie zapomnę zresztą tego połączenia Racibórz-Olsztyn bodajże - zwykły pociąg bez przedziałów, nazywany pospiesznym, plus dodatkowo 1 wagon 1. klasy. Skandal. Wolę podjechać zwykłym do Katowic i przesiąść się na EC czy IR do Wawy itd.

  • ~Arteks 2010-12-12
    18:34:22

    0 0

    @aurafloat - ale tu nie chodzi o to co ty lubisz czy czego nie lubisz tylko o tym, że nasz region jest dyskryminowany. Z Przemyśla też możnaby dostać się osobowym do Rzeszowa i dalej pośpiesznym a mimo to MI dofinansowywuje pociągi do Przemyśla który jest trzykrotnie mniejszym miastem od Rybnika...

  • ~ 2010-12-12
    19:42:50

    0 0

    można to krótko podsumować - to kolejny "ROZKŁAD" kolejowy na śląsku...

  • ~prawda 2010-12-12
    19:44:15

    0 0

    Dalej się kłania opracowanie Ruchu Autonomii ... kandydata na Prezydenta Kołodziejczyka . SAD Samorząd,Autonomia,Demokracja , str 4 komunikacja kolejowa. Odnosze wrażenie że forumowicze również to czytali, bo wyrażnie widać tu "duch" tego opracowania.Smorządy nie wzięły sobie finansowania przewozów .. lecz im to nakazano. Przesiadki w Bohuminie dalej do d...opracowania.Jedyna przesiadka bez długiego czekania to odjazd do Ziliny 8 25 , a przyjazd z Rybnika 8 23 , kto sie odważy na to skomunikowanie życzę Powodzenia.

  • ~Arteks 2010-12-12
    20:56:06

    0 0

    @doprawdy - Gorzelik z RAŚ wszedł do zarządu województwa. Może on weźmie się skutecznie za ten burdel pozostawiony przez poprzednią ekipę? Tym bardziej, że RAŚ generalnie ma szacunek do Śląska i jego spuźcizny technicznej. Warto podkreślić, że jeszcze w latach 60 śląska komunikacja wyprzedzała inne regiony Polski o lata świetlne. Niestety obecnie jesteśmy w jednej lidze z Podlasiem i Podkarpaciem... :(

  • ~Teddy 2010-12-12
    21:05:45

    0 0

    ~Arteks.. i widzisz, wracamy do punktu wyjścia czyli samorządów a do samorządu należy tez władza Rybnika najjaśniej nam panująca. Napisałem Ci na głównym FORUM, że np.: burmistrz Trzebnicy nie tylko przywrócił komunikację kolejową w swojej gminie ale i otrzymał nagrodę w kategorii najlepszy samorządowiec w konkursie "Człowiek roku przyjaciel kolei" edycja 2009, a więc jak się chce to można, tylko trzeba być otwartym na dialog i inicjatywę międzygminną pozyskując w ten sposób sprzymierzeńców i rosnąc w siłę (róniez argumentów) a nie wyłącznie na koniec własnego nosa i kanalizacje bo jak na razie to tą kanalizacją spłyniemy na samo dno :-(

  • ~BA 2010-12-12
    21:36:57

    0 0

    Zlikwidujcie wszystkie śmierdzące pociągi!!! To nie są warunki dla ludzi! Może dla zwierząt! Nowe pociągi i nowe połączenia to jedyna opcja rozwoju dla tego regionu. Nie maczego żałować. Niech PKP splajtuje to może weźmie się za naszą kolej ktoś z pomysłem. Po co komu pocięgi z narkomanami, nachalnymi sprzedawcami piwa i śmierdzącymi dworcami. I łaskę zrobią że pociąg podstawią i że na czas i wogóle szkoda gadać. Przede wszystkim nowe pociągi i ochrona w pociągach i bilety do nabycia w pociągu. Tego oczekuję od kolei.

  • ~Lateks 2010-12-12
    21:40:04

    0 0

    A ja mam takie marzenie i nie wiem czy też podzielacie moje zdanie żeby przywrócić kolej tam gdzie kiedyś była... powiedzmy sobie szczerze że kiedyś mieliśmy połączenia wszędzie ze wszystkim, dlaczego nie warto połączyć np. Orzesza z Żorami i Tychami, o Zabrzu już nie wspominam, ja rozumiem że to są pobożne życzenia, ale ludzie zamykając jedne połączenie traci się wielu pasażerów bo co z tego że ktoś do pracy zajedzie jak nie będzie mógł wrócić. Ja rozumiem że czasy komuny minęły ale wątpię że w tedy opłacało się utrzymywać linię wąskotorową Racibórz- Gliwice a teraz się nic nie opłaca. Może ktoś by pomyślał że gdyby do Katowic się szybciej jeździło niż samochodem to większość by wybrała pociąg, a w końcu to nie jest jakaś kosmiczna prędkość. Dziś wiele osób z Orzesza, Czerwionki odbiera swoich z dworca w Kato bo jest szybciej...

  • ~Arteks 2010-12-12
    22:46:37

    0 0

    @Teddy - Trzebnica nie jest najlepszym przykładem dla nas bo po pierwsze to linia lokalna, po drugie przewozy zawieszono tam na pocz. lat 90, a przywrócono bodajże dwa lata temu. Oczywiście bardzo dobrze, że je przywrócono i być może burmistrz Trzebnicy miał jakiś udział w tym ale... pieniądze na remont tej linii poszły nie z budżetu Wrocławia czy Trzebnica a z budżetu województwa dolnośląskiego. A wiesz czemu to było tak ważnym priorytetem? Nieprzypadkowo marszałek woj. dolnośląskiego w poprzedniej kadencji pochodził z ...Trzebnicuy ;) U nas się mówi w środowiskach rybnickiej PO, że poseł Krząkała nie jest załatwiaczem i niczego nie może dla naszego regionu załatwić, a w innych regionach obojętnie czy ktoś jest posłem czy marszałkiem - nie zapomina o swoich rodzinnych stronach... A powiedz mi co np. Fudali mógłby zrobić czego nie zrobił w sprawach kolei? Może czyta to forum to wyciągnie wnioski! ;)

  • ~marcin_o 2010-12-13
    10:56:38

    0 0

    Pasażerowie dojeżdżający do Opola-Wrocławia pociągiem o 6:15 z Rybnika dziękują PKP za wydłużenie czasu jazdy. Zamiast 10min marzniemy teraz 25 w szczerym polu - Nędza - tak powinno nazywać się całe PKP. Ale pamiętajmy: koleją SZYBKO, TANIO I BEZPIECZNIE :) W Chinach kolej przyspiesza a u nas zwalnia :)

  • ~qwerty 2010-12-13
    16:53:40

    0 0

    Arteks - Twoje typowe podejscie. Fudali nie zalatwil, bo nie mogl. Krzakala nie zalatwil, bo jest nieudolny. Gratuluje obiektywnego myslenia.

  • ~AntyKrzakala 2010-12-13
    17:07:43

    0 0

    Jęczałku Qwerty, Twoje typowe podejście. Krząkała nie załatwił, bo nie mógł. Fudali nie załatwił, bo jest nieudolny. :D Niedługo odwilż, to na pewno też wina Fudalego. :D POkemony atakują. :D

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5004