zamknij

Wiadomości

Nowy rozkład jazdy pociągów już działa. Co się zmieniło?

2018-12-09, Autor: 

Od dzisiaj (9 grudnia) obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. Oprócz korekty godzin przyjazdu i odjazdu, pojawiły się także bezpośrednie połączenia, którymi dojdziemy np. do Wiednia, Gliwic czy Wisły. Zapoznajcie się ze zmianami.

Reklama

Co zmieniło się wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy? Pojawiły się np. dodatkowe połączenia do Leszczyn (godz. 5.22, 7.01, 22.11.). Z Rybnika dodatkowe kursy do Leszczyn, odj. o godz. 6.43, 19.30, 21.42.

Nowością o której już pisaliśmy jest turystyczny pociąg Kubalonka kursujący w soboty i niedziele w relacji Gliwice-Leszczyny-Rybnik-Wisła Głębce, który ponownie połączy nasz region z beskidzkimi kurortami. Odjazd z Leszczyn o godz. 7.58, z Rybnika o godz. 8.17, przyjazd wieczorem do Rybnika o godz. 20.10, do Leszczyn 20.30. Warto zwrócić uwagę, że pociąg ten po kilkunastu latach umożliwi dojazd nie tylko do Ustronia i Wisły, ale także Knurowa czy Gliwic (odj. z Rybnika 20.22) w sobotni i niedzielny wieczór.

Poprawiły się czasy jazdy pociągów do Katowic w szczególnie zatłoczonych godzinach szczytu na drogach. Przykładowo z Katowic do Rybnika pociągi odjeżdżające o 14.27, 15.25 i 15.59 pojadą odpowiednio tylko: 49, 53, 47 minut. Podobnie w drugą stronę pociągi odjeżdżające z Rybnika o 6.05, 6.31, 7.12 i 7.40 pojadą odpowiednio tylko: 49, 58, 47, 58 minut.

Od teraz dojedziemy nawet do Wiednia. Wsiadając do pociągu o 5.45 w Rybniku, wysiądziemy w centrum Wiednia już o 9.49. Z powrotem pociąg z Wiednia wyruszy o 18.10, by do Rybnika dotrzeć na godz. 22.10.

Szczegóły odjazdów pociągów dalekobieżnych spółki PKP IC/Przewozów Regionalnych:

- do Bielska-Białej odj. 12.36 (oprócz 11-15.12.18 i 17.12.18) odj. 20.46 (oprócz 11-17.12.18)

- do Budapesztu (przez Ostrawę-Bratysławę) odj. 12.44

- do Bydgoszczy (przez Wrocław-Poznań-Inowrocław) odj. 16.14 (za wyjątkiem okresu 11-14.12.18 i 16-17.12.18 kiedy z powodu prac remontowych zamiast pociągu uruchomiona będzie zastępcza komunikacja autobusowa do Gliwic gdzie pasażerowie przesiądą się do pociągu).

- do Katowic odjodj. 6.51 (kursuje oprócz niedziel), odj. 10.49, odj. 15.18, odj. 18.48, odj. 22.12

- do Krakowa odj. 4.30, odj. 7.12 (między Trzebinią, a Krakowem komunikacja zastępcza autobusowa z powodu prac remontowych), odj. 17.33

- do Pragi (przez Ostrawę-Pardubice) odj. 9.12, odj. 12.44, odj. 17.11

- do Warszawy odj. 6.51 (kursuje oprócz niedziel), odj. 10.49, odj. 15.18, odj. 18.48

- do Wiednia (przez Ostrawę-Prerov) - odj. 5.45

- do Wrocławia odj. 8.00 (kursuje oprócz niedziel), odj. 16.14 (za wyjątkiem okresu 11-14.12.18 i 16-17.12.18 kiedy z powodu prac remontowych zamiast pociągu uruchomiona będzie zastępcza komunikacja autobusowa do Gliwic gdzie pasażerowie przesiądą się do pociągu), odj. 18.08 (kursuje tylko w niedziele)

- do Zakopanego przez Bielsko-Biała, Żywiec odj. o 12.36 (kursuje tylko w soboty od 22.12.18)

- do Rzeszowa odj. 4.30.

Więcej na temat nowego rozkładu pisaliśmy w artykule >>Już od niedzieli dojedziemy pociągami do Wiednia i Wisły!<<

Tablicę z pełnym rozkładem jazdy pociągów, który obowiązuje na stacji Rybnik Główny znajdziecie TUTAJ.

Oceń publikację: + 1 + 69 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (43):
  • ~Kwinto 2018-12-09
    10:03:20

    11 1

    Patrzę na rozkład do Wisły, przyjazd do centrum czyli Uzdrowiska równe 2 godziny z Rybnika, trochę długo nie wiem czy to przez stan torowiska? Pamiętam ze starych czasów że za Skoczowem pociąg już wolniutko jechał. Ustroń polana przyjazd 10:10 dobry czas aby już nie stać w kolejce po bilety na czantorię.

  • ~ 2018-12-09
    10:59:34

    16 1

    powielenie artykułu z 4.12.
    a co do pociągu do Wisły, super pomysł, pociąg przejeżdża nie zatrzymując się przez Paruszowiec i Piaski , ale dojeżdża za to do Towarowego (gdzie mamy prawdziwe centrum pasażerskie, ostatnio wyburzono tam nawet dworzec), i ma tam tylko 15 minut postoju

  • ~Janusz Lasota 2018-12-09
    11:27:59

    14 1

    A kiedy zmieni się rozkład jazdy na stronie ,,Rybnik. com.pl'' ?.

  • ~Arteks 2018-12-09
    11:32:40

    15 10

    @ursus - nie bądź czepialski i przynudnawy w tej swojej krytyce wszystkiego bo z tym Towarowym to chodzi tylko o 2 weekendy lutego. Prawdopodobnie w tym czasie będzie przebudowywana głowica rozjazdowa stacji Rybnik i aby pociąg z Wisły mógł się dostać do Gliwic musi ominąć perony stacji Rybnik, dojechać do RT, zawrócić i dopiero przy powrocie zatrzyma się na naszej głównej stacji. @kwinto - czas jazdy się skróci prawdopodobnie od wiosny kiedy PKP PLK podwyższy prędkości na wyremontowanej linii Rybnik-Chybie. Z kolei z Chybia do Wisły prędkość jest niska, a remont linii ma być przeprowadzony w ramach RPO województwa w latach 2020-21. Mimo wszystko wolę taki pociąg niż brak alternatywy i korki na Wiślance od Skoczowa w każdy wolny dzień od pracy, a przy powrocie już w samej Wiśle. Bardzo dużo rejestracji w tamtym rejonie to właśnie SR, SRB, SG czy SZO.

  • ~ 2018-12-09
    11:47:58

    7 3

    ~Arteks masz rację, przeoczyłem ten fakt
    ale jest jeszcze gorzej niż myślałem, o wpół do 11 w Wiśle, to dla kogoś, kto chce pochodzić/ pojeździć po górach stanowczo za późno, rozkład ułożono tylko dla spacerowiczów, mam nadzieję, że po korekcie rozkładu będzie lepiej

  • ~stam55 2018-12-09
    11:54:17

    19 14

    Samochodem zdecydowanie szybciej i wygodniej.

  • ~Arteks 2018-12-09
    12:23:46

    9 22

    @stam55 - w weekendy nie jest ani szybciej ani wygodniej autem bo stoi się w gigantycznych korkach. A miejsce parkingowe mogą znaleźć tylko ci którzy nocują w pensjonatach lub hotelach. Jak przyjedziesz na jeden dzień to nie ma gdzie zostawić blachosmroda. Zauważyłem, że jesteś polskim patriotą gospodarczym czyż nie? Dlaczego więc chcesz bogacić ruskich, zanieczyszczać atmosferę i hałasować kurortach do których przyjeżdżamy aby odpocząć? A przecież w ten sposób mamy okazję do wspierania polskiej energetyki i Kolei Śląskich. Jeśli już ktoś dojeżdża autem do pracy - po co go w celach turystycznych? @ursus - bardzo liczę na to, że w czasie korekty w marcu rozkład znacząco się poprawi. Podobno do tego czasu mają się skończyć prace na linii Rybnik-Żory-Chybie. :)

  • ~ 2018-12-09
    12:39:58

    32 2

    Do Wiednia na pewno się tym cugiem przejadę bo wszystkie fotoradary, kontrole i inne niepotrzebne problemy wtedy mnie nie interesują.

  • ~ 2018-12-09
    12:46:58

    15 0

    ~Arteks
    " Zauważyłem, że jesteś polskim patriotą gospodarczym czyż nie? Dlaczego więc chcesz bogacić ruskich, " akurat tak się składa, że większość ceny paliwa to opłaty trafiające do polskiego skarbu państwa, czyli spalając paliwo (niekoniecznie rosyjskiego pochodzenia, bo przerabiana u nas ropa pochodzi z kilku źródeł) jesteśmy patriotami ekonomicznymi wspomagając przede wszystkim budżet państwa
    " A przecież w ten sposób mamy okazję do wspierania (...) Kolei Śląskich" funkcjonowanie przewozów lokalnych zawsze było dotowane z budżetu, czyli jeżdżąc pociągami korzystamy z dotacji
    "Jeśli już ktoś dojeżdża autem do pracy - po co go w celach turystycznych?" proste, dla wygody

  • ~Arteks 2018-12-09
    12:53:45

    7 16

    @ursus - a pomyślałeś nad utrudnianiem życia mieszkańcom tak małych miejscowości jak Wisła czy Ustroń dla których najazd autami jest czymś zupełnie nienaturalnym i uprzykrzającym życie? To nawet u nas postawione na chodnikach czy trawnikach - wkurzają, a co dopiero tam? Egoizm? W przypadku paliwa to jedno nie wyklucza drugiego. Jadąc pociągiem - też płacimy podatek VAT. W przypadku paliw poza podatkami tworzymy też rosyjskie imperium. Wcale nie mówię, żeby w ogóle nie korzystać z aut - ale ograniczyć to do niezbędnego minimum. Jeśli pojawi się pociąg do Wisły - po co na jednodniowe wycieczki jeździć autami? Tym bardziej, że górski traper wykorzysta teraz możliwości jakie dają także inne połączenia w góry przez Bohumin czy przez Bielsko-Białą. @bartezz - do Warszawy już też bezapelacyjnie autem. Jest nie tylko bezpieczniej, taniej ale i szybciej. W sumie do Katowic w godzinach szczytu też pociąg jest najlepszą alternatywą.

  • ~ 2018-12-09
    13:31:47

    15 1

    Arteks rozumiem, że dozwolone są wyłącznie pociągi z lokomotywą elektryczną, gdy w doczepią spalinową (wiele linii w Polsce nadal jest niezelektryfikowana) to wzbogacę Ruskich? W tym wypadku zostaje rower?

  • ~ 2018-12-09
    13:43:31

    21 1

    Edukację proekologiczną najpierw powinni zacząć urzędnicy UM, promujący rowery. Niestety politycy na szczycie, czy jak kto woli - samorządowcy mimo, że są ludźmi zamożnymi kupują samochody z silnikiem benzynowym i to o dużej pojemności. Nie widziałem na wyposażeniu UM samochodów eko z napędem elektrycznym lub chociażby samochodów małolitrażowych.
    Edukacje zaczynajcie od siebie a nie zwykłych ludzi ! Widziałem w kurortach w czasie ostatnich lat polityków i tzw. "artystów", którzy lobbują efekt cieplarniany, sami jeżdżąc samochodami spalinowymi o pojemności dużo większej niż 3l. Wymagacie od nas? Spójrzcie na siebie! Sami zacznijcie jeździć pociągami do kurortów i na zakupy lub zmieńcie samochody na mini elektryczne (bo was stać) i nauczcie się chociaż parkować.

  • ~HAN 2018-12-09
    13:55:47

    9 13

    Akurat kierunek na Gliwice jest tu najmniej wazny dla rybniczan.

  • ~Arteks 2018-12-09
    14:01:15

    7 12

    @tf2 - w Polsce pasażerski ruch po trasach niezelektryfikowanych to nieznaczny margines. W naszym województwie 100% kursów obsługiwanych jest składami elektrycznymi więc w ogóle nie ma tematu. Szczególnie wobec osób które często piszą tu o różnym "lewactwie", międzynarodowych korporacjach, patriotyzmie są przeciwni emigrantom oraz ruskiemu imperializmowi. Bądźcie więc uczciwi wobec tego co piszecie i jeśli jesteście patriotami - korzystajcie z wyjazdów w góry bezinwazyjną koleją. W przypadku wyjazdów turystycznych pośpiech raczej jest niewskazany, a stanie w korku nieznośne. W pociągu można pograć w grę, pośmiać się, zjeść kanapkę, a nawet obejrzeć film... Niemcy BAAARDZO szanują swoją kolej. Jest tam uważana jako "dobro narodowe". Nawet prawo o handlu dopuszcza handel w niedzielę bez ograniczeń na dworcach kolejowych! Piszesz o różnych wpływowych ludziach. Różnie z tym jest ale politycy którzy mieszkają w miastach chętnie korzystają z pociągów. Np. z naszego miasta Bolesław Piecha, Wojciech Piecha czy Krząkała - są stałymi bywalcami naszej stacji. Tak samo jak inne znane osobistości Rybnika pracujące w Warszawie.

  • ~ 2018-12-09
    14:33:45

    8 1

    ~Arteks " w Polsce pasażerski ruch po trasach niezelektryfikowanych to nieznaczny margines." tak, margines przy 1/3 linii niezelektryfikowanych , jeżeli byłoby jak piszesz, nie byłoby sensu eksploatacji takiej ilości szynobusów i wagonów motorowych jakie zbudowano w ostatnich 15 latach

  • ~Arteks 2018-12-09
    14:46:56

    5 10

    @ursus - zdecydowanie margines. Nie porównuj długości sieci tylko ilość pociągów. Porównaj sobie np. ilość pociągów jakie dojeżdżają do Wisły czy Zwardonia z ilością pociągów jakie dojeżdżają do Kudowy lub Łupkowa. Standard na liniach niezelektryfikowanych to zazwyczaj 4-6 par pociągów na dobę - oczywiście z nieporównywalnie mniejszą ilością miejsc siedzących. Kolejny przykład z twojej strony na dyskutowanie z przekory... ;) A przecież mógłbyś chociaż raz się zgodzić i napisać, że podróżowanie elektrycznym pociągami po kraju to wspieranie naszej gospodarki.

  • ~secretkey 2018-12-09
    16:36:14

    9 0

    No to jest problem. W Polsce prąd mamy głownie z węgla, również ten do zasilania trakcji. Węgla z Rosji kupujemy coraz więcej (w połowie roku to było 6,4 mln ton). Wymyśl inny argument. Czy mieszkańcy Wisły i okolic tak bardzo nie lubią zmotoryzowanych turystów? Może tak być, w związku z tym powinni przestać lubić dutki.

  • ~secretkey 2018-12-09
    16:45:11

    7 0

    "w Polsce pasażerski ruch po trasach niezelektryfikowanych to nieznaczny margines." jeśli nie brać pod uwagę Pomorza (np Hel, Łeba), Borów Tucholskich, Warmii i Mazur, Zamojszczyzny/Hrubieszowa, Bieszczad, Opolszczyzny i Dolnego Śląska to była by to prawda.

  • ~Kwinto 2018-12-09
    16:57:14

    5 1

    Może faktycznie z biegiem czasu podróż do Wisły skróci się do 1.5 godziny. Przewoźnik powinien też mimo wszystko w sezonie letnim przesunąć połączenie przynajmniej o godzinę. Z Gliwic wyjazd ok 6:00 tak aby w Wiśle pociąg był najpóźniej o 9:00, choć dla mnie na wycieczkę w góry to i tak trochę późno wolę wczesne godziny poranne. Może to takie wstępne rozeznanie trasy? i na wiosnę coś się zmieni.

  • ~ 2018-12-09
    16:59:46

    8 1

    Przecież wszyscy wiemy, że panowie, których podałeś za przykład mają darmowe bilety kolejowe. Gdyby mieli za przejazd zapłacić, to wybraliby auta. Tak samo jak zapominają o pociągu, gdy jadą na wakacje: samolocik i autka na miejscu. Traktuj ludzi poważnie, jeżeli oczekujesz od innych tego samego.
    Pociąg to fajna rzecz, z której sam korzystałem przez wiele lat, pod warunkiem, że nie masz samochodu lub masz dobre, połączenie bezpośrednie, względnie z jedną przesiadką (bez ponad godzinnego czasu oczekiwania).

  • ~ 2018-12-09
    17:11:05

    6 0

    ~Arteks " Porównaj sobie np. ilość pociągów jakie dojeżdżają do Wisły czy Zwardonia z ilością pociągów jakie dojeżdżają do Kudowy lub Łupkowa. " porównanie Wisły czy Zwardonia, do Kudowy, gdzie już przed laty kolej nie była w stanie zapewnić konkurencyjnej oferty względem samochodów i autobusów, czy Łupkowa, czyli przysłowiowego końca świata jest co najmniej niepoważne z Twojej strony
    Kolejny przykład z twojej strony na dyskutowanie z przekory... ;)
    idealnie pasuje to do Ciebie, czego przykład dałeś chociażby powyżej
    "A przecież mógłbyś chociaż raz się zgodzić i napisać, że podróżowanie elektrycznym pociągami po kraju to wspieranie naszej gospodarki." jeżdżenie samochodem to jeszcze większe wspieranie, Orlen i Lotos to jedne z lepiej prosperujących firm państwowych

  • ~Arteks 2018-12-09
    18:35:01

    3 9

    @tf2 - to ja zadam inne pytanie? Komu jeszcze ze Śląska do Warszawy chce się jechać autem skoro pociąg wygrywa zarówno pod kątem komfortu, czasu jazdy jak i kosztu przejazdu? Znam ludzi którzy przez lata jeździli i jeżdżą do Warszawy na różne szkolenia/imprezy/spotkania biznesowe/lotnisko - wszyscy porzucili auta jak się pojawiły bezpośrednie pociągi z Rybnika. Ale nawet z Rybnika do Katowic osobowa "ciuchcia" zatrzymująca się na każdym przystanku potrafi dojechać w 58 minut, a przyśpieszona w 47. Autem w godzinach szczytu nie dojedzie się tak szybko nawet autostradą bo zazwyczaj utyka się albo na dojeździe albo na wyjeździe, a potem w centrach miast. Śmieszne trochę, że auta jadące autostradą przegrywają z pociągiem zatrzymującym się nawet w Dębieńsku... ;) Wkrótce po mieście będzie się jeździło szybciej rowerem, między miastami pociągami, a jedynie dla ludzi ze wsi auto będzie nadal najszybszą formą dotarcia do celu... @ursus - zamiast cieszyć się z tego, że mamy na Śląsku wszystkie linie zelektryfikowane, co raz lepszą ofertę, co raz krótsze czasy jazdy, co raz lepszy standard peronów i taboru to ciągle się czegoś czepiasz. Moje przykłady były adekwatne bo zazwyczaj tam gdzie linia jest niezelektryfikowana pociągów jest mało - nawet jeśli cel jest atrakcyjny tak jak Kudowa. Być może tabor elektryczny jest też mniej podatny na awarie niż ten z silnikami Diesla. A przy okazji sprawdź sobie rozkłady na liniach zelektryfikowanych i tych niezelektryfikowanych, na tych drugich przeważnie oferta jest słabsza niż na zelektryfikowanych. Ale wiem, że twoja przekora nie pozwoli się z tym zgodzić... @sekretkey - no nadal uważam, że jednak to margines. Bardzo niewielki udział w ogólnych przewozach pasażerskich kraju. A będzie takich linii ubywać bo w tej chwili są prowadzone prace elektryfikacyjne np. z Lublina do Rzeszowa. @kwinto - to się ucieszysz bo słyszałem, że to ma iść właśnie w tym kierunku aby odjazd do Wisły był ok. 7.40 z Rybnika chyba od wiosennej korekty. I wtedy miałby się też skrócić czas jazdy bo będzie podniesiona prędkość między Rybnikiem a Chybiem.

  • ~secretkey 2018-12-09
    18:59:09

    6 0

    Dodaj jeszcze Lubuskie gdzie niedawno poszły nowe SZT Pesy, Wielkopolskie. Do marginesu należy dodać Pomorską Kolej Metropolitalną. :-) SA138 KŚ jeździ na pomorzu. :-) Więc nie opowiadaj głupot. Nie twierdzę że trakcja elektryczna jest zła, jest wydajniejsza i te 180 sztuk SZT może kiedyś nie będzie miało racji bytu. Póki co poczekajmy do nowego roku zobaczymy co przewoźnicy zrobią po podwyżce cen energii. W każdym razie argument że "nie bo ropa od ruska" jest niepoważny.

  • ~ 2018-12-09
    19:12:48

    6 0

    ~Arteks " Komu jeszcze ze Śląska do Warszawy chce się jechać autem skoro pociąg wygrywa zarówno pod kątem komfortu, czasu jazdy jak i kosztu przejazdu?" do centrum tak, niczego odkrywczego tu nie napisałeś,
    " Wkrótce po mieście będzie się jeździło szybciej rowerem," jeżeli władze połowę jezdni zlikwidują, doprowadzając do całkowitego zakorkowania miasta i zamienią na drogi dla rowerów, to tak będzie,
    " @ursus - zamiast cieszyć się z tego," tak ciesz się z tego co jest i przypadkiem nie wytykaj wad
    "Moje przykłady były adekwatne bo zazwyczaj tam gdzie linia jest niezelektryfikowana pociągów jest mało - nawet jeśli cel jest atrakcyjny tak jak Kudowa. Być może tabor elektryczny jest też mniej podatny na awarie niż ten z silnikami Diesla. A przy okazji sprawdź sobie rozkłady na liniach zelektryfikowanych i tych niezelektryfikowanych, na tych drugich przeważnie oferta jest słabsza niż na zelektryfikowanych. " akurat przykład Kudowy polega nie polega na elektryfikacji linii, tylko na czasie przejazdu, mała prędkość, mała ilość podróżnych, mała ilość kursów i kiepska oferta,
    przykład "zelektryfikowany", wybraliśmy się kiedyś w Karkonosze, pociąg ciągnięty przez diesla dotarł sprawnie z Kędzierzyna do Jeleniej Góry, dalej do Szklarskiej Poręby jechaliśmy tylko my i obsługa, bo prędkość osiągana na tym odcinku, pomimo że pod drutem, nie stanowiła konkurencji dla busów i samochodów, które pokonywały ten odcinek w czasie ponad połowę krótszym, widać typ trakcji nie ma znaczenia, tylko lokalne warunki , akurat linie niezelektryfikowane, to często linie lokalne, przez dziesięciolecia zaniedbywane przez przewoźnika, to czego się tam spodziewasz ? tylko u nas i w aglomeracji warszawskiej prawie wszystkie linie biegną pod drutem, ale wystarczy ruszyć się ze Śląska i proporcje zaczynają się mocno zmieniać
    "Ale wiem, że twoja przekora nie pozwoli się z tym zgodzić... "

  • ~Arteks 2018-12-09
    19:35:02

    2 8

    @sekretkey - jak to nie jest istotnym argumentem? Im mniej będziemy korzystać z aut na benzynę i ON - tym mniej będziemy bogacić inne imperia - tym bardziej, że Rosja nie należy do naszych partnerów militarnych czy gospodarczych. Zużycie ropy przez kolej pasażerską to jakiś ułamek procenta w stosunku do motoryzacji indywidualnej. @ursus - wiem, że dla mnie czy dla ciebie to nie jest nic odkrywczego ani dla biznesmenów i tzw. "słoików" którzy dojeżdżają do Warszawy w każdą niedzielę/poniedziałek, a wracają do domów w piątek. Ale dla użytkownika @tf2 to nie jest takie oczywiste.

  • ~ 2018-12-09
    20:24:11

    7 1

    Tylko Panie Arteks jeśli nie mieszkasz przy dworcu lub w centrum musisz jakoś się dostać na dworzec np. taxi, podwózka znajomego i wtedy już wspierasz imperialistyczne zapędy Federacji Rosyjskiej.

    W pociągu można wypić co nieco i to jest mocny argument obecnie.

  • ~ 2018-12-09
    20:26:55

    7 0

    Arteks nie jest to dla mnie oczywiste, bo wiele razy podróżowałem pociągiem z Warszawy, do Warszawy i znam dobrze obszar w promieniu 100km w okół. W przeciwieństwie do Ciebie, który widzi tylko wycieczkę do Warszawy i z powrotem. Fajnie jak się wsiada w Śródmieściu Rybnika i wysiada np.: Warszawie Zachodniej, dobre dla "niedzielnych turystów" chcących zwiedzić centrum Warszawy a nie rodziny, która jedzie spędzić urlop 70km od Warszawy, czekającą zimą na peronie na kolejny pociąg a potem na autobus do miejscowości, do której kolej nie dociera. Połączenie do Warszawy to nie wszystko, potem dalej też coś musi być, tymczasem polikwidowana od kilkunastu lat liczba połączeń na wielu liniach w całej Polsce tego nie poprawia.

  • ~stam55 2018-12-09
    22:29:20

    6 5

    Jako pracujący w JSW Posiadam bardzo luksusowy samochód i nie wyobrażam sobie jechania w jakimkolwiek pociągu,Samochodem zajadę tam gdzie chce bez żadnych przesiadek bez żadnego towarzystwa jest wygodniej i już.

  • ~Arteks 2018-12-09
    22:56:57

    3 6

    @stam55 - ale co ma luksusowe auto do szybkiego dojazdu? Chcesz się nim pochwalić? Pomyliłeś FB z artykułem o rozkładzie jazdy pociągów. ;) A latać umie, jest pancerne? Bo jak nie to i tak przegra z pod kątem czasu jazdy i bezpieczeństwa z luksusowymi pociągami IC na trasie Rybnik - Warszawa. Ale najbardziej mnie dziwi, że raptem chyba wczoraj straszyłeś wszystkim złowrogim antywęglowym lobbym, lewactwem, EU itd. a jednocześnie sam wspierasz lobby oligarchów i szejków jeżdżąc wszędzie swoim luksusowym autem. Czyli słabo u ciebie z tym polskim patriotyzmem który ograniczasz jedynie do węgla czyli branży z której żyjesz. A gdzie reszta? Ja w przeciwieństwie do ciebie ograniczam jazdę autem do minimum, a do Warszawy jeżdżę tylko pociągami. ;) @tf2 - ale 70 km od Warszawy do niektórych miejscowości też dojeżdżają pociągi. Piszesz, że z rodziną źle się przesiada. Ogólnie jazda z rodziną gdziekolwiek daleko to jest wyzwanie - obojętnie czy pociągiem, autobusem, samolotem czy autem. Obaj się zgadzamy, że jazda gdzieś na wieś - auto jest świetnym wyborem, jechać do dużego miasta - najlepiej pociągiem. @ryhor - jak się mieszka blisko centrum to można podejść pieszo. Ale sam powiedz - argument z wspieraniem Rosji robi wrażenie. Bo przeważnie niektórzy straszą, Unią, Rosją, Bliskim Wschodem - a jak przychodzi co do czego to po każdą pierdołę jadą się autem. Czy oligarchowie i szejkowie się z tego nie śmieją budując kolejny wieżowiec, hotel lub elektrownię solarną?

  • ~Lateks 2018-12-10
    00:38:40

    7 1

    "Komu jeszcze ze Śląska do Warszawy chce się jechać autem skoro pociąg wygrywa zarówno pod kątem komfortu, czasu jazdy jak i kosztu przejazdu? Znam ludzi którzy przez lata jeździli i jeżdżą do Warszawy na różne szkolenia/imprezy/spotkania biznesowe/lotnisko - wszyscy porzucili auta jak się pojawiły bezpośrednie pociągi z Rybnika. "

    Arteks jo cie prosza bajek nie opowiadej. Rybnik-Warszawa-Rybnik dla jednej osoby pociągiem wychodzi drożej niż samochodem. A jak jadą dwie osoby to już nie będę się rozpisywać. Można polować na promocje jak się wie o wyjeździe trzy miesiące do przodu. Ale jak się ma być na jutro to nie ma prawa to się opłacać nawet jak za parking na imprezie zapłacisz 50 zł. A darmowe miejsca w Warszawie to tak jak w Rybniku...
    Jedyna przewaga PKP to że w pociągu można się raczyć lampką wina bez obawy o utratę stanowiska pracy...
    Mając samochód z LPG czy jadąc z kilkoma osobami przy dzisiejszych cenach to się nie opłaci. Co będzie po podwyżkach cen prądu...

  • ~ 2018-12-10
    06:09:24

    9 3

    ~Lateks "Jedyna przewaga PKP to że w pociągu można się raczyć lampką wina bez obawy o utratę stanowiska pracy..."
    praktyka pokazuje, że mamy w Rybniku stanowiska, na których można się raczyć niejedną lampką wina, bez obawy o utratę stanowiska pracy

  • ~THE Bill 2018-12-10
    07:27:23

    4 0

    Lateks co za głupoty opowiadasz? Akurat kilka dni temu kupiłem bilet i to na jeden z najdroższych pociągów (ten o 15 - swoją drogą wcześniej jeździł z 30 minut wcześniej i tak powinno zostać. Pociag po 15 jest w Warszawie za późno na dalsze podróże). Za podróż do i z Warszawy (a nawet trochę dalej) zapłaciłem 150 zł. Jadąc autem zapłaciłbym min 210 zł (cena paliwa ~5 zł/l, spalanie 6 l/100 km). Odległość Rybnik - Warszawa ~350 km. Jadąc przepisowo nie jesteś w stanie wyprzedzić pociągu.

  • ~THE Bill 2018-12-10
    07:29:53

    1 3

    Natomiast zgodzę się z Tobą, że jadąc w 2 - 3 osoby, szczególnie w miejsca oddalone od centrum to juz warto rozważyć wybór samochodu bo wtedy jest taniej. Dla jednej osoby - zdecydowanie pociąg. A gaz to jest dobry w kuchence, a nie w aucie :)

  • ~Arteks 2018-12-10
    07:54:30

    2 8

    @lateks - szukanie kogoś do jazdy aby było taniej, szukanie przez godzinę miejsca gdzie można zaparkować za darmo, palenie w piecu śmieciuchu dla oszczędności... kurcze, to są zachowania godne biedusów! A nie lepiej zwyczajnie pokazać Warszawiakom klasę osoby ze Śląska? @ursus - wino i drogi rowerowe to twoje ulubione oftopy. Ale one świadczą o twoim powolnym wyczerpywaniu się.

  • ~Zoltan666 2018-12-10
    08:30:55

    7 0

    Arteks, a ty masz jakieś kompleksy że musisz pokazywać warszawiakom swoją "klasę"? Jak chcesz mieć styl to lataj do stolycy prywatnym śmigłowcem, warszawiacy będą pod wrażeniem :)

  • ~Lateks 2018-12-10
    09:36:00

    3 0

    ~THE Bill ten pociąg o którym piszesz to chyba jeden z najtańszych. Ekspres na jutro kosztuje 141zł... resztę to sam widzisz...

    ~Arteks nawet komentować się odechciewa... znam takich co klasę pokazują prywatne wyjazdy wrzucają w koszty firmy, a pracownikowi nie chcą więcej płacić niż najniższa krajowa...godzinę szukać miejsca do parkowania jest bez sensu, ale jeżeli masz pod nosem darmowy miejski parking to nie rozumiem dlaczego miałbym nie skorzystać? No coż Kuczera zadecydował o wybudowaniu betonioka w centrum i myśli że na tym zarobi.... w Warszawie mają troszkę inne zdanie na ten temat.

  • ~ 2018-12-10
    09:51:52

    6 0

    ~THE Bill"A gaz to jest dobry w kuchence, a nie w aucie :)"
    czyli do ogrzewania jest bardzo dobry, pasuje wszystkim walczącym o czyste powietrze, ale w samochodzie nie, bardziej ekologiczna jest benzyna, czy olej napędowy ?

  • ~ 2018-12-10
    10:04:17

    7 0

    ~Arteks "Zauważyłem, że jesteś polskim patriotą gospodarczym czyż nie? Dlaczego więc chcesz bogacić ruskich, "
    " W przypadku paliw poza podatkami tworzymy też rosyjskie imperium."
    to dlaczego na każdym kroku słychać głosy, by grzać RUSKIM gazem, a nie POLSKIM węglem ?

  • ~ 2018-12-10
    10:36:20

    10 0

    @Arteks proszę zostaw geopolitykę w spokoju. To nie jest ani moja ani Twoja wina, że Polska była w Bloku Wschodnim. Po okresie transformacji i przemian gospodarczych obecnie widać nasze uzależnienie od praktycznie każdej branży gospodarki. Jedyne co polskie to lasy państwowe i górnictwo, na górnictwo jest teraz nagonka smogiem, krzyczysz zamknąć POLSKIE państwowe kopalnie, a nie myślisz perspektywicznie, że ten węgiel po zamknięciu naszych kopalń trzeba będzie zaimportować np, z byłych republik radzieckich czy Kolumbii. Obecnie już zbliża się import do naszego rodzimego wydobycia.
    Chcesz nas bardziej uniezależnić? Gdzie gaz łupkowy? Nie ma, jest za to gaz z Rosji. Nie mamy nic swojego, wszystko sprzedane bogatemu zachodowi, dla którego byliśmy konkurencją.

    Jako patriota gospodarczy to masz chyba w garażu Poloneza Caro.

  • ~jabibe 2018-12-10
    11:51:39

    12 1

    Boże kolejny przykład że pan arteks próbuje dopasować sobie teorie pod swoje widzimisię, ropa z Rosji/od szejków jest zła ale gaz który proponuje do ogrzewania domu już jest ok, tylko ciekawe skąd on pochodzi . Ten tabor elektryczny czym jest napędzany? Słoneczkiem i uśmiechem Polskich dzieci? No z tego co się orientuje to większość energii elektrycznej pochodzi z węgla który też ściągamy między innymi z Rosji. No ale jak zwykle to co mu nie pasuje to jest pomijane/ignorowane.

  • ~Arteks 2018-12-10
    14:45:16

    2 9

    Jeszcze rok temu jak pojawiał się artykuł o nowym rozkładzie, malkontenci wskazywali brak pociągu do Wisły, kilka lat temu brakowało ludziom szybkich połączeń do Warszawy, z 10 lat temu wskazywano na to, że pociągi do Katowic jadą za długo lub jest ich za mało... Dzisiaj to wszystko już jest, a i tak niektórzy albo się czepiają albo przynudzają albo trollują... @lateks - istotnie. W Warszawie zlikwidowano w okolicach PKiN sporo miejsc parkingowych ale za to wybudowano wiele parkingów w okolicach stacji kolejowych i stacji metra. Zobaczymy co zrobi Kuczera ze swoją ekipą po otwarciu nowego parkingu. @jabibe - to jest kwestia fatalnej polityki gospodarczej bo przecież jeszcze kilka lat temu wydobycie węgla było dużo wyższe, a import symboliczny. A ty byłeś przeciwny jak obecne rządy likwidowały kopalnię Krupiński której wydobycie pomogłoby w zaopatrzeniu naszego rynku czy nie? Węgiel sprowadzamy przez błędne decyzje, a ropę sprowadzamy świadomie. Uderzyłem w czuły punkt - patriotyzm gospodarczy, który dla niektórych istnieje tylko 11 XI lub jeśli dotyczy węgla - w innych dziedzinach niestety się nie liczy. A ja postępuję tak jak każdy Europejczyk i jeśli mam potrzebę korzystam chętnie z elektrycznych, polskich kolei.

  • ~jabibe 2018-12-10
    17:28:47

    6 0

    A jakie ma to znaczenie z jakiego powodu sprowadzamy te surowce?. Fakt jest taki że sprowadzamy i "zasilamy" tym samym Rosjan/Szejków i innych Panów tego świata. Tak było, jest i będzie bo zawsze będziemy uzależnieni od surowców. Jesteśmy w stanie ograniczyć to zapotrzebowanie ale wymagaj tego od rządzących krajem a nie od społeczeństwa które musi jakoś funkcjonować i w ogólnym rozrachunku nikt nie będzie się zastanawiał skąd pochodzi potrzebny surowiec. Zresztą w przypadku paliwa to ponad 50% wartości tego paliwa to i tak podatki i opłaty pobierane przez państwo, więc sorry ale ciekaw jestem jaki byłby skutek proponowanego przez ciebie ruchu społecznego? Wyobraźmy sobie ten patriotyzm gospodarczy, coś czuje że momentalnie go odczujemy w przypadku konsumpcji innych towarów i tyle z tego będzie.

  • ~ 2018-12-10
    20:30:02

    9 1

    będę uprawiał patriotyzm gospodarczy, precz z ruskim gazem, będę grzał tylko węglem, nie chcę ruskiej ropy, samochód przerobię na holzgas, a w planach mam jeszcze lokomobilę parową

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5270