zamknij

Wiadomości

Nowoczesna i... bezużyteczna. Mieszkańcy bloku muszą od 3 tygodni „zasuwać” schodami

2016-02-26, Autor: bf
Zamiast cieszyć się z dodatkowego komfortu i „powiewu” nowoczesności, muszą dzień w dzień korzystać ze schodów. Lokatorzy bloku 36 przy Floriańskiej czekają już trzy tygodnie na kogoś, kto naprawi nową windę. Ta od początku swojej pracy cały czas się psuje. Zarówno RSM jak i firma, która zamontowała dźwig przerzucają się oskarżeniami.

Reklama

O problemie w bloku powiadomił nas pan Janusz (nazwisko znane redakcji) – jeden z lokatorów numeru 36. - Latem 2015 roku przez 2 miesiące miesiące montowano nową windę. Po uruchomieniu tej windy co jakiś czas przychodziła ekipa serwisantów, by usuwać usterki po montażystach. Od początku 2016 roku częstotliwość psucia się windy wzrosła do kilku na dzień. Od trzech tygodni winda jest nieczynna, unieruchomiona na parterze z otwartymi drzwiami – mówi.

Odwiedziliśmy blok przy Floriańskiej 36. Drzwi do windy były zamknięte i oznaczone informacją o awarii dźwigu. - Mieszkamy na 9. piętrze, dzień w dzień musimy korzystać ze schodów. Wielu mieszkańców korzysta z windy sąsiedniego bloku i przechodzi przez łącznik między budynkami. Najgorzej mają te osoby, którym ciężko jest się poruszać – wyjaśnia napotkane przez nas małżeństwo, które właśnie ukończyło „schodowy” maraton. Na ten problem zwrócił też uwagę w liście pan Janusz. - W naszym bloku mieszkają ludzie starsi po różnorakich chorobach, w tym po zawałach – dodaje.

Rybnicka Spółdzielnia Mieszkaniowa zdaje sobie sprawę z tego, jakie problemy mają mieszkańcy bloku. - Ubolewamy nad tym, jest to jedna z wielu nowych wind, w których wykryto usterki. Naprawa dźwigu ciągnie się tak długo, bo tak zawarta była umowa za kadencji poprzedniego zarządu. Jeżeli chodzi o same awarie – one nie wynikają z konserwacji windy, ale z błędów przy samym montażu – mówi Marek Newe, zastępca prezesa RSM w Rybniku.

Jak wyjaśnia dalej nasz rozmówca, dźwig przy Floriańskiej 36 nie stwarza zagrożenia, ale bywały sytuacje, kiedy układ sterowania odbierał błędne informacje poprzez ich kumulacje. Wtedy winda zatrzymywała się. - Firma, która zamontowała urządzenie w umowie zobowiązała się do usunięcia awarii w przeciągu 7 dni. Czasem było to realizowane w terminie, czasem nie. Już z tą firmą nie współpracujemy – dodaje Marek Newe.

Za montaż urządzenia odpowiada firma „Dźwigi i Anteny”, której właścicielem jest Włodzimierz Merta, który nie jest zadowolony ze współpracy z RSM. - Skierowaliśmy sprawę do sądu przeciw panu Newe, ponieważ mówi nieprawdę. Od samego początku wykazywaliśmy dobrą wolę i mówiliśmy, że mieszkańców bloku trzeba przeszkolić z korzystania windy. Nie doszło do tego. Spółdzielnia z dnia na dzień we wrześniu zerwała z nami umowę na rzecz firmy konserwatorskiej, która nie zna się na nowoczesnych windach, a mieszkańcy bloku nie wiedzieli jak poprawnie z niej korzystać. Samo "pomaganie" drzwiom, czyli siłowa próba ich otwarcia (są automatyczne - red.) generowała błędy w układzie sterowania – argumentuje nasz rozmówca.

Jak się okazało, przyczyną usterek były za długie liny przez które dźwig zaczął się gubić – odbierać błędne informacje. - Zobowiązaliśmy się, że skrócimy je i dokonamy regulacji ustawień, a także sporządzimy dokumentację – dodał Włodzimierz Merta.

Winda powinna ruszyć jeszcze w tym tygodniu. Wraz z montażem kosztowała 128 tys. złotych.

Wartościowy artykuł? Cieszymy się! Jesteśmy niezależnym medium, a nasi dziennikarze codziennie starają się przedstawiać Ci rzetelne informacje. Jeśli doceniasz naszą pracę, możesz nas wesprzeć. WSPIERAJ NAS! »

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (17):
  • ~lukasz76 2016-02-26 07:56:00

    Już widzę jak czekasz 7 dni , aż ktoś cię łaskawie wypuści z potrzasku.Perełka tygodnia :"wykazywaliśmy dobrą wolę i mówiliśmy, że mieszkańców bloku trzeba przeszkolić z korzystania windy"

    17 0
  • ~jojo 2016-02-26 08:05:57

    Temat miesiąca lutego.

    0 4
  • ~rysiuzrybnika 2016-02-26 08:11:20

    Windy montowała firma MARCIN MERTA Dzwigi-Anteny 1, Włodzimierz Merta jest ojcem Marcina Merty i nie ma nic wspólnego z montażem dźwigów. Jego firma z kolei konserwowała te windy ale ze względu na nierzetelność została wywalona przez RSM. Teraz Włodzimierz Merta zajmuje się głównie pisaniem donosów i obroną syna, który zmontował windy zagrażające bezpieczeństwu mieszkańców. Zastanawia również fakt, jak przez wiele lat nikt nie dostrzegł zależności, że w tym samym rejonie windy konserwuje tatuś, a syn montuje nowe. Komu więc miało zależeć by stare windy jeździły? Taki rodzinny biznes.

    34 0
  • ~ 2016-02-26 08:34:01

    Słucham? "Mieszkańców bloku trzeba przeszkolić z korzystania windy" - poważnie...?
    Wiem, że zdarzają się cepy nie potrafiące obsługiwać tego typu urządzeń ale to margines.

    25 1
  • ~ 2016-02-26 08:35:11

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z przeszkoleniem mieszkańców z zasad korzystania z windy- przez ponad 30 lat już z takowych korzystali, a te nowozamonotowane powinny być przecież jeszcze prostsze w obsłudze.
    Otwieranie drzwi na sile to chyba tylko w momencie gdy same nie chcą się otworzyć wtedy gdy powinny, ale w tym wypadku chyba najpierw jest awaria (nie otwieranie się drzwi), a dopiero później "nieprzeszkolony" lokator próbuje otworzyć na sile... no i słusznie!
    Na Floriańskiej 11 jest tez nowa winda i tez są z nią problemy, no ale widocznie turecka myśl techniczna producenta jest na innym poziomie niż oczekiwania polskiego użytkownika.

    24 0
  • ~orient 2016-02-26 09:48:29

    Kto poniesie konsekwencje za to z ramienia RSM?

    20 1
  • ~heh 2016-02-26 09:56:05

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    1 0
  • ~superelektro 2016-02-26 10:12:13

    Zostaw chłopa w biurze to atrament wypije. Jakiś czas temu byłem świadkiem jak w Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach kobieta " pomagała " drzwiom się zamknąć bo jej się spieszyło.

    6 0
  • ~Nakuru 2016-02-26 13:01:34

    Ja bym się bał jeździć taką wadliwą windą, nawet jakby była serwisowana przez najlepszych w tym fachu.

    5 0
  • ~ 2016-02-26 13:29:00

    Smaczku temu skandalowi dodaje jeszcze fakt, że spółdzielnia ma czelność podnosić czynsz, a dokładnie opłatę remontową, argumentując to m.in dużymi kosztami związanymi z wymianami wind. Rozwiążecie w końcu ten problem czy ktoś musi zginąć w którejś z tych wind i wtedy prokurator wam pomoże załatwić tą sprawę?!? Nawet TVN o tych windach reportaż zrobił - mamy wizytówkę Rybnika.

    14 1
  • ~major666 2016-02-26 16:33:27

    haha, już widzę to "szkolenie" mieszkańców. Spotkanie będzie na placu zabaw na ławce czy gdzie ? Nie wiedziałem, że w ogóle do korzystania z windy trzeba przejść szkolenie. A co gdy osoba postronna wejdzie do bloku ( gość, poczta, pizza, kurier)? Im też trzeba przeprowadzić szkolenie ? ŻENADA

    Po prostu wsiadam do windy i jadę.

    21 0
  • ~Pola 2016-02-26 22:48:23

    Naprawdę sobie chyba jaja robią z ludzi,ze trzeba przeszkolenia,zeby korzystać z windy.To co to za winda??Normalnie na ogół winda jest tak skontruowana,ze człowiek wsiada,naciska guzik na które chce piętro i jedzie...Windy nie są jakąś nowością,całe życie ludzie jeździli windami,a praca windy powinna być tak zaprogramowana,ze nie trzeba się w niej odpowiedni ,przeszkolony sposób zachowywać......Przecież tak jak ktoś napisał wcześniej,do windy może wsiąść każdy,nie tylko mieszkaniec tej klatki,który jest przeszkolony,goście,kurierzy.itd,naprawdę dziwię się,ze firma w ogóle takie rzeczy mówi,i jeszcze jest oburzona.A tak na marginesie,to oczywiście chore tez,ze spółdzielnia,poprzedni zarząd podpisał umowę,w której zgadza sie na 7 dni na usunięcie usterki...7 dni...widać,jak bardzo sie przejmują swoimi lokatorami...

    13 0
  • ~MRC 2016-02-27 23:47:27

    Czytam i oczom nie wierzę.
    Po pierwsze kilka tygodni temu prosiłem redakcję o interwencję w takiej samej sprawie tylko na Chabrowej (którą zajął się TVN) i nic.
    Po drugie tłumaczenia RSM dot. umów są co najmniej dziwne i śmieszne.
    Po trzecie to co mówią Panowie M. (ojciec i syn) może przekonać jedynie osoby, które zupełnie nie mają pojęcia o co chodzi w funkcjonowaniu dźwigu. Kupili i zamontowali tanie dziadostwo z Turcji i dziwią się, że coś jest nie halo. Sprawa przeszkalania mieszkańców jest śmieszna do potęgi. Natomiast opowiadanie głupot o długości lin można włożyć między bajki. Ciekawostką jest fakt, że po zamontowaniu dźwigu odbioru dokonuje UDT. Widocznie odbiory wypadły dobrze skoro dźwigi zostały dopuszczone do ruchu. Późniejsze usterki mogły wynikać z wadliwego montażu lub słabej jakości zamontowanego sprzętu. Istnieje coś takiego jak gwarancja, a z tego co wiem to uległy uszkodzeniu płyty główne sterowania. (bubel)
    No i jeszcze jedna wypowiedź, która doprowadziła mnie do łez - o "pomaganiu" drzwiom w otwieraniu się :) i odbieraniu przez dźwig zbyt wielu błędnych informacji i ich kumulacji. Co za bzdury. :) Gdybym nie wiedział o co w tym chodzi to bym się tak nie uśmiał :)
    To są wszystko słabe wymówki. Prawda jest taka, że zawodzą kiepskiej jakości dźwigi, które zostały nie najlepiej zamontowane. Tak to jest jak chce się dużo zarobić oszczędzając na wszystkim co się da. Nie wspominając o giftach na boku bo wymogi przetargowe na wymianę dźwigów w RSM śmierdzą na km.

    15 0
  • ~smr 2016-02-28 20:25:39

    Panie Merta jest pan niepoważny, Ja mam zostać szkolony z obsługi windy ? Może mam jeszcze panu zapłacić za szkolenie co ???

    7 0
  • ~Luiza 2016-03-01 11:57:50

    .Nowoczesna-i wszystko w temacie :/

    5 0
  • ~ 2016-03-02 15:12:16

    Gdyby ś.p. Stasiu Bareja żył i pracował nad kolejnym scenariuszem do swojego filmu, Pan Merta mógłby sobie z powodzeniem dorobić do pensji.

    7 0
  • ~Barbara Tuźnik 2017-08-02 13:05:47

    U nas zarządzaniem zajmuje się firma zewnętrzna, Progresline. Nie zamieniłabym na żadne rządy wspólnoty. Spokój, fachowość.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

"Piątka dla zwierząt" - popierasz ten projekt ustawy?




Oddanych głosów: 622