zamknij

Edukacja

Nauczyciele z SP36 szkolili się w Turcji

Już po raz kolejny nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 36 im. Czesława Miłosza w Rybniku (wcześniej Gimnazjum nr 7) mieli okazję uczestniczyć w międzynarodowym szkoleniu zawodowym. Tym razem odbyło się w Turcji.

W ramach projektu PO WER programu Erasmus+ na początku września grupa nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 36 w Rybniku podnosiła swoje kompetencje zawodowe w Turcji. Koordynatorem wyjazdu była Marzena Kuś, nauczycielka języka francuskiego.

Reklama

Pedagodzy wraz z Krzysztofem Zaikiem - dyrektorem szkoły, skorzystali z treningu metodyczno-dydaktycznego Creative Drama w tureckiej Antalyi, gdzie ćwiczyli techniki pracy wykorzystywane podczas zajęć z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W szkoleniu trwającym pięć dni prowadzonym w języku angielskim brali także udział nauczyciele z innych krajów. Zajęcia miały charakter warsztatowy, dzięki czemu każdy z uczestników wykazał się aktywnością, jak również musiał pokonać barierę językową.

Nauczyciele z Rybnika zgodnie podsumowali warsztaty jako bardzo owocne. - Strona turecka stanęła na wysokości zadania, organizatorzy zadbali o najdrobniejsze szczegóły. Było to jedno z najbardziej profesjonalnych szkoleń, w których miałam okazję uczestniczyć. Polecam wszystkim centrum Utopia Education and Art Organization. Dzięki doborowi metod, doświadczeniu trenerów oraz nakierowaniu się na potrzeby odbiorców szkolenia, organizatorzy stają się w pełni wiarygodni - stwierdza Marzena Kuś, która wiele razy uczestniczyła w szkoleniach zagranicznych.

- Prowadzący szkolenie z dużą starannością przygotowali się do jego prowadzenia, posiadali ogromną wiedzę, zarówno teoretyczną, jak i przede wszystkim praktyczną - krótko podsumowuje Agnieszka Zaik.

Z kolei Żaneta Rarot-Szweda szczególnie podkreśla zalety treningu. - Drama, której warsztat miałam okazję poznać, to doskonały sposób na uzewnętrznianie uczuć, myśli i wewnętrznych potrzeb. Słowo mówione, które jest często niewystarczające, aby przekazać myśli, w dramie zostaje zastąpione przez mowę ciała, wymowne gesty, ekspresję ruchu, która dodatkowo wzmocniona muzyką pozwala na pełne zobrazowanie potrzeb dziecka. Szereg ćwiczeń, które poznałam na szkoleniu, w których słowo zostaje wyparte przez ruch, dźwięk, naśladownictwo gestów pozwala małym dzieciom oraz dzieciom ze specjalnymi potrzebami aktywnie uczestniczyć w zadaniu. Dzięki takim metodom dzieci otwierają się, czują się częścią zespołu, integrują się z grupą. Odgrywanie ról, performance to doskonałe metody w pracy z młodzieżą - mówi Żaneta Rarot-Szweda.

- Nauczyciel często myśli, iż pewnych rzeczy po prostu mu nie wypada. Forma szkolenia pokazuje, że odgrywanie różnych ról w trakcie zajęć jest nie tylko doskonałą formą zabawy z uczniami, ale również sposobem na naukę języków obcych - zauważa Ewa Kula-Fizia, nauczycielka języka angielskiego.

- Wyjazd uważam za bardzo udany. Rozwinęłam swoje umiejętności językowe. Zawarłam nowe znajomości, a przede wszystkim spędziłam miło i efektywnie czas na prowadzonych tam zajęciach, które każdego uczestnika pochłaniały bez reszty - podsumowuje Ewa Hoła, nauczyciel wychowania fizycznego. - Gdybym miała możliwość ponownego wyjazdu nie wahałabym się ani przez chwilę. Było to wspaniałe doświadczenie, które z miłą chęcią bym powtórzyła - dodaje.

Pedagodzy zwracali też uwagę na aspekt kulturowy szkolenia. Bowiem wzięli udział w wycieczce, podczas której zwiedzili atrakcje regionu tureckiej riwiery.

Zobacz galerię

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy w Rybniku powinien obowiązywać zakaz spalania węgla?




Oddanych głosów: 3804