zamknij

Wiadomości

„Najpierw covid, teraz radny Knesz”. Awantura na Kominka

Bartłomiej Furmanowicz 2022-03-21, Autor: 

Radny Radosław Knesz zapewnia, że rozmawiał ze wszystkimi przedsiębiorcami o zmianie organizacji ruchu na ul. Kominka. To ciekawe, zwłaszcza w kontekście protestów mieszkańców, również samych przedsiębiorców. Nie zgadzają się na ruch jednokierunkowy i czasowy postój pojazdów. Przeciwna temu była też sama Rada Dzielnicy Maroko-Nowiny czy pobliska parafia. Jak tłumaczy się sam pomysłodawca zmian?

Reklama

O zmianach na ul. Kominka informowaliśmy ponad tydzień temu. Już wtedy decyzja władz miasta budziła sprzeciw mieszkańców, który tylko pogłębił się z czasem. Nowa, tymczasowa zmiana organizacji ruchu nastąpiła 16 marca. Przypomnijmy, odcinek ul. kard. B. Kominka od skrzyżowania z ul. Marokanów do zjazdu na parking kościelny jest jednokierunkowy. Ruch od ulicy Budowlanych aż po wjazd na parking kościelny pozostaje bez zmian. Z kolei miejsca parkingowe zlokalizowane przy ul. kard. B. Kominka – pomiędzy ul. Marokanów a przejściem dla pieszych – objęte zostały ograniczeniem czasowym parkowania do 45 minut.

„Nikomu ten pomysł się nie podoba”

Na Kominka wrze. Pisze o tym anonimowy mieszkaniec dzielnicy Maroko-Nowiny, który przesłał do naszej redakcji list.

W związku z arogancją urzędników oraz radnych wobec mieszkańców, a także ich coraz śmielszym posunięciom rozpoczynamy serie protestów mających na celu przypomnienie im, że w tym mieście są jeszcze mieszkańcy, nie tylko urzędnicy. Urzędników problem jazdy po mieście nie dotyczy - mają prywatne parkingi, wjazdówki oraz służbowe samochody, troski związane z działaniem przedsiębiorstw są dla nich zupełnie obce, w końcu działają na miejskim garnuszku. Przypomnijmy im wszyscy razem, że to oni są dla nas, nie na odwrót i że zmiany powinni zacząć od siebie, a przede wszystkim od rzeczowych konsultacji, które do tej pory (jeżeli w ogóle się odbywały) przebiegały raczej w aroganckiej atmosferze wyższości urzędnika/radnego nad mieszkańcem – pisze Czytelnik.

Zauważa, że przeciwny zmianom był Zarządu Dzielnicy Maroko-Nowiny. Mimo to „pomysł jest nadal forsowany, nikt nie bierze pod uwagę dobra ogółu, sprzeciwu mieszkańców”.

Niestety mieszkańcy obawiają się, że takie działania nie przyniosą żadnych korzyści, wręcz przeciwnie. Mieliśmy już wiele eksperymentów w naszym mieście: deptaki, wymarcie centrum miasta, ścieżki rowerowe w betonowym wydaniu. Jaki jest cel tych zmian? Dlaczego testuje się cierpliwość normalnych mieszkańców na żywym organizmie nie podając przy tym żadnych konkretów? - pyta retorycznie nasz Czytelnik.

Mamy też głos przedsiębiorcy – Krzysztofa, który wynajmuje lokal usługowy na Kominka.

Jestem świadkiem chaosu, który ta zmiana wywołała. Niektórzy mimo zakazu jadą dalej, niektórzy zawracają, stwarzając w ten sposób zagrożenie, ponieważ próbują tyłem włączyć się do ruchu w przeciwnym kierunku, nie widząc nadjeżdżających pojazdów. Z kim nie rozmawiam, każdy jest przeciwny drodze jednokierunkowej, większość punktów handlowych ledwo „zipie” bez tych pomysłów, co chwila zmieniają się najemcy części lokali, jeżeli dojdzie do tego ruch jednokierunkowy i ograniczenie miejsc parkingowych, będzie jeszcze gorzej – mówi przedsiębiorca.

Zastanawia się, dlaczego miasto chce realizować, coś, czego ludzie nie chcą i nie jest jakąś pilną sprawą.

Zakładam, że chodzi o wypromowanie się pomysłodawcy, aby mógł powiedzieć, że coś zrobił dla Rybnika – nieważne, że bez sensu i nikt o to nie prosił ważne, że pieniądze zostały wydane, będzie ładnie na fotografiach, ale niepraktycznie i do tego ograniczy to funkcjonowanie małych lokalnych firm na Nowinach. Przebudowa to na pewno znaczne koszty, a te pieniądze przydałyby się na jakiś sensowniejszy cel, a nie taki, którego chce mniejszość – dodaje.

Zdaniem Krzysztofa, jeżeli miałoby już dojść do jakichś zmian, to warto wstawić próg zwalniający.

Ale bez sensu jest ograniczanie miejsc parkingowych i utrudnianie dojazdu do punktów usługowo-handlowych oraz do domów i bloków – zaznacza.


Na Kominka postawiono barierki. Kierowcy je ignorują i jadą pod prąd

„Najpierw covid, teraz radny Knesz

Radny Radosław Knesz w jednym z komentarzy zapewniał, że o zmianach rozmawiał ze wszystkimi przedsiębiorcami. Tylko jak widać, niewiele z tych rozmów wynikło, skoro ¾ szyb lokalów usługowych na Kominka możemy przeczytać hasła: „Protest. Stop zmianom na Kominka” oraz „Najpierw covid, teraz radny Knesz”. Przeciwna jest sama parafia św. Jadwigi Śląskiej (msze święte nie trwają 45 minut), a także Zarząd Dzielnicy Maroko-Nowiny.

Jako przewodnicząca zarządu dzielnicy Maroko - Nowiny chciałam poinformować, że na posiedzeniu rady i po obejrzeniu prezentacji zmian na ul.kard. Kominka zostałam poproszona o opinię na ten temat. Po dyskusji z radnymi dzielnicy i zebraniu wielu uwag mieszkańców wyraziłam w tejże opinii kategoryczny sprzeciw w związku ze zmianą organizacji ruchu na ul.kard. Kominka. Oczywiście w obrębie tej ulicy należy dokonać kilku zmian związanych, chociażby z bezpieczeństwem pieszych i kierowców. Do nich należy przede wszystkim wyprofilowanie i powiększenie miejsc postojowych. Oczywiście w tej sytuacji pozwolę sobie przesłać Panu Prezydentowi tę opinię. Wcześniej z opinią zapoznali się już zainteresowani radni miasta – pisze Jadwiga Lenort.

Suchej nitki na pomyśle radnego Knesza nie pozostawiają sami internauci.

Bartosz: czy ktoś stracił łączność z rozumem? Czyli mieszkańcy bloków obok Miszteli, klienci Spara, przyszli korzystający z rozbudowywanych placówek kulturalnych za Sparem, żeby wrócić do ulicy Zebrzydowickiej muszą zjechać do ulicy Budowlanych i cały ruch pójdzie ulicą Orzepowicką pod nosem szkoły podstawowej i żłobka, bo chyba nie liczycie, że ludzie będą stali w korku do ronda przy Euromocie, jadąc od strony Shella, który już teraz momentami sięga do stacji gazu i dalej.

Karolina: Nie nie nie. Stokroć nie. Chociażby dla argumentu, iż obie sąsiadujące drogi równoległe nie są przystosowane do tego, by przejąć ruch z ul. Kominka. Przypomnę: ul. Zielona już jest ulicą jednokierunkową, natomiast ulica Orzepowicka jest wąską drogą dwukierunkową na terenie osiedla, w towarzystwie szkoły i żłobka, gdzie chodzi głównie o bezpieczeństwo dzieci.

Marcin: Jak to jest, że jakiś ktoś, wyskakuje z bzdurnym pomysłem, z nikim tego nie uzgadnia, słyszy kategoryczny sprzeciw Rady Dzielnicy i mieszkańców dzielnicy a Prezydent miasta tak od czapy zgadza się na próbną zupełną dezorganizację ruchu w newralgicznym punkcie dzielnicy, utrudniając i komplikując życie mieszkańcom? Naprawdę taka nuda w tym UM? Nie ma nic ciekawszego do roboty? Żadnych poważnych problemów, spraw?

Izabela: Rozumiem, że wszystko zostało dobrze przemyślane… Ciekawa jestem czy mniejsze ulice, które będą musiały przejąć ruch z zamkniętego pasa na Kominka (mam na myśli małe wąskie ulice: Zielona, Westerplatte czy Tuwima, czy nawet Orzepowicka) są na to technicznie gotowe… Ten pomysł Panie Knesz to dramat.

Radny zabiera głos

Do całej awantury odnosi się radny Radosław Knesz. Jak tłumaczy na wstępie, przebudowa ul. Kominka „jest efektem znacznej ilości problemów, jakie występują w tym obszarze tzn.: parkowanie na każdym możliwym skrawku chodnika, nawet tym, który został wyłączony z przestrzeni do parkowania ze względów bezpieczeństwa, ocieranie podwoziem o asfalt przy zjeździe z chodnika, zbyt wąskie wymalowane miejsca postojowe co skutkuje otarciami między samochodami, zła widoczność przy włączaniu się do ruchu spowodowane nieprawidłowo zaparkowanymi pojazdami i wiele więcej”.

Pojawiły się również prośby mieszkańców związane ze zwiększeniem bezpieczeństwa w tej przestrzeni. Bezpieczeństwo i wygodna parkowania to główne powody zmian. W związku z powyższym Wydział Dróg przygotował wstępny plan organizacji ruchu w tym miejscu. Wiąże się on ze zmniejszeniem ilości obecnych miejsc postojowych (pierwsze kilkanaście miejsc zostało już zlikwidowanych ze względu przepisów prawa ruchu drogowego). W tym wariacie również zmniejszy się przestrzeń parkingowa o kilka miejsc, ponieważ nowe standardy szerokości miejsc postojowych mają obecnie 2,5 metra, a nie 2,3 (jak to ma miejsce obecnie na chodniku). O ile pamiętam w tej wersji wychodzi ok. 35 miejsc postojowych + 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych w pozostałych wariantach (jedno i dwukierunkowych) ilość miejsc postojowych jest na podobnym poziomie – mówi radny.

Radosław Knesz wyjaśnia, że magistrat jeszcze nie wybrał żadnej koncepcji zagospodarowania ulicy. Obecnie zbierane są dane pomiarowe, które mają zakończyć się w środę.

Prawdopodobnie zaprezentowane zostaną min. 3 warianty (jeden jednokierunkowy i dwa dwukierunkowe). Dzięki prowadzonemu badaniu zbierane są informacje o głównych oczekiwaniach mieszkańców, klientów sklepów, właścicieli lokalnego biznesu czy właścicieli nieruchomości zlokalizowanych przy Kominka. Brane będą również pod uwagę strategiczne dokumenty uchwalone przez Radę Miasta, które wskazują standardy i możliwe rozwiązania z zakresu przebudowy dróg publicznych w naszym mieście z poszanowaniem standardów pieszych, rowerzystów czy kierowców samochodów. Urząd Miasta, Wydział Dróg nie ma swojego „ulubionego wariantu”. Trwają badania, które mają dostarczyć danych zaprezentowanych w trakcie konsultacji społecznych – dowiadujemy się.

Skąd taki opór radnego w obliczu tak wielu głosów niezadowolenia? Tłumaczy, że konsultacje tak naprawdę dopiero się zaczną.

W tej chwili ma miejsce protest przeciwko prezentacji jednego z kilku wariantów. Jest to dla mnie zrozumiałe zachowanie i spodziewałem się tego, ale stoję na stanowisku, że jeśli proponowany wariant jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, jest zgodny ze strategicznymi dokumentami dotyczącej mobilności w naszym mieście i został poparty nawet przez niewielką część mieszkańców to jestem w obowiązku go zaprezentować wraz w wynikami tygodniowego badania natężenia ruchu w opcji jednokierunkowej – wyjaśnia.

Radny nie chce zdradzić, kto poparł wariant jednokierunkowej ulicy.

Proszę nie pytać mnie kto poprał ten pomysł, mogę państwu zagwarantować, że wariant jednokierunkowy popiera część mieszkańców naszego miasta, ale nie oczekuję, że te osoby będą prowadziły w tej atmosferze dyskusję na facebooku. Od tego są spotkania i konsultacje społeczne. Ta dyskusja musi się odbyć według pewnych ram i z poszanowaniem opinii i perspektywy każdej ze stron. Osobiście poprowadzę te spotkania i przedstawię wszystkie warianty – zapewnia.

Wg projektu budżetu miasta na 2022 rok, magistrat ma przeznaczyć 500 000 złotych na opracowanie dokumentacji projektowej, której celem jest rozbudowa ul. Kardynała Kominka. Co takiego składa się na tak dużą kwotę pieniędzy? Jakie wnioski płyną z obserwacji tej ulicy po zmianie organizacji ruchu? Co to tym sądzą władze miasta, patrząc na awanturę w dzielnicy? Do tematu będziemy wracać.

Czy popierasz zmiany w organizacji ruchu na ul. Kominka?




Oddanych głosów: 1683

Oceń publikację: + 1 + 39 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (28):
  • ~ 2022-03-21
    12:26:11

    Rybniccy urzędnicy z PO niszczą te miasto absurdalnymi i odrealnionymi "pomysłami".
    Sami w praktyce się do nich nie stosują. Przykładem jest biuro Dzielnica 27, gdzie na ul. Wysokiej samochody parkują przy tym biurze na pasach, za zakazem zatrzymywania i na pasie dla rowerów. Jednocześnie śmietniki postawili w miejscu przeznaczonym do parkowania a wielki śmietnik niszczy trawnik. Chaos i brak pomyślunku - 0.01٪ korzysta z zbędnych rozwiązań komunkacyjnych pana Kuczery a 99.99% innych uczestników cierpi. Wszystkobw imię trudnej do zidentyfikowania i zaakceptowania przez normalnego człowieka ideologii.

  • ~1234onet 2022-03-21
    13:03:52

    104 4

    Proponuję mieszkańcom wypowiedzieć przeciwko Panu Kneszowi w następnych wyborach. Ja mam propozycję rozwiązać Wydział Dróg. Uważam , ze absolutnie nie spełnia swojej roli. Naczelnik Wydziału Dróg powinien spotkać się z mieszkańcami i wytłumaczyć się z tej głupoty. Mam nadzieję, ze Pan Knesz nie rządzi miastem jednoosobowo bo jeśli tak to po coż jest Pan Koper ? . Poki co szkodzą miastu.

  • ~artefaks 2022-03-21
    13:10:34

    15 75

    Dla pisomatolkom wszędzie usiłujących wchodzić z buciorami ,robiąc bydło. Zacytuję pissowskiego klasyka. ,,Wygrajcie wybory ,to będziecie rządzić". A jak widać Rybnik nie samymi generałami Smolkami ,Waldusiami i Rybnikusami i innymi populistami stoi

  • ~polk 2022-03-21
    13:20:47

    81 5

    A ja bym zapytał radnego jak wygląda to tygodniowe badanie natężenia ruchu. Tydzień będzie tam stał urzędnik czy może założona jest kamera, która nagrywa materiał a później urzędnicy będą liczyć.
    Druga sprawa co to znaczy "ilość miejsc postojowych jest na podobnym poziomie"? Może dla radnego mniej o 5 czy 10 miejsc to podobny poziom? Dlaczego nie poda konkretnej liczby?
    Po trzecie, to chciałbym usłyszeć od radnego Knesza jakie to "plany zmiany zagospodarowania przestrzeni publicznej" wymuszają, by te 65m było jednokierunkowe? Przecież od Zebrzydowickiej do Marokanów jest ruch dwukierunkowy tak jak od wjazdu na parking kościelny do ul. Budowlanych. Tylko krótki odcinek w środku tej ulicy ma być jednokierunkowy.
    Gdzie tu sens i jakakolwiek logika???

  • ~rzyt 2022-03-21
    13:31:40

    68 4

    Rybniccy radni nie są stworzeni, by wymyślić coś takiego co ułatwiłoby życie mieszkańcom. Działanie li tylko by zaistnieć... trąci to partykularnym egocentryzmem. Taka "radosna" twórczość Radosława to pokłosie takiego podejścia do diety. Wszak jednomyślność RM miała tylko przy głosowaniu podwyżki diety w czeluściach nocy na ostatnią chwilę. Ostatnio ucieszyła mnie "radość" radnego z Chwałowic w sprawie nasypu "obwodnicy" Chwałowic, której nie ma nigdzie w planach. A Panie radny Wojaczek-już znowu zaczyna się użyźnianie hałdy poprzez wywożenie bio smrodów, a ta "obwodnica" tego nie wyłapała. Ale czy ktoś bez wyobraźni może mieć jakieś wizje? Radni z takimi poglądami i propozycjami powini założyć nowy klub radnych pod nazwą "Nie loty".

  • [email protected] 2022-03-21
    13:55:16

    10 88

    ~polk badanie kończy się jutro, na asfalcie w kilku miejscach zostały zamontowane czujniki pomiarowe. Badanie miało miejsce przed eksperymentem polegającym na tymczasowej organizacji ruchu jak i dwa raz w ciągu ostatnich 6 dni.

    Obecnie na chodniku przy ul. Kominka może stanąć ok. 40 pojazdów. Na wniosek mieszkańców, rady dzielnicy, ale również radnych miasta ten chodnik ma zostać przekształcony w pełnowymiarowe miejsca postojowe (min. 2,5 m na 5 m). Nie da się zrobić mniejszych wymiarów, a obecne mają 2,3 na niespełna 5. Ta zmiana spowoduje, że maksymalna możliwa ilość miejsc postojowych wyniesie ok. 35 zwykłych + 2 dla osób niepełnosprawnych na tym odcinku drogi.

    Jeden z wariantów przebudowy ul. kard. Kominka zakłada wariant jednokierunkowy (dwa zakładają ulicę dwukierunkową). W pierwszym wariancie kosztem nowej jednokierunkowej organizacji ruchu pojawia się bezpieczniejsza przestrzeń dla pieszych, niepełnosprawnych i rowerzystów + bardzo wygodne miejsca parkingowe oraz znacznie więcej strefy zielonej itp. To właśnie te wariant był testowany. Nie zapadły żadne decyzje i nie zapadną bez wyrażenia swojej opinii ciał doradczych miasta (Rada Dzielnicy) jak i samych mieszkańców.

    Niewielka, ale jednak część mieszkańców stwierdziła, że wariant jednokierunkowy ma swoje zalety, ale potrzebujemy przetestowania jak zareagują pozostali mieszkańcy miasta. No więc efekt już poznaliśmy, ale i tak będę chciał zaprezentować wszystkie trzy warianty. Każdy mieszkaniec naszego miasta powinien mieć prawo do wyrażenia swojej na równych prawach. Tymczasowa organizacja ruchu jest jednym z narzędzi testowania nowych (radyklanych) zmian w przestrzeni miejskiej. Lepiej to niż nietrafione strategiczne inwestycje, które mogą być kosztowne i bez poparcia samych mieszkańców. Kolejnym etapem jest prezentacja wyników tego eksperymentu, wizualizacja wszystkich trzech wariantów, dyskusja i wyrażenie swojej opinii np. głosowaniem. Następnie projektowanie, kolejny etap konsultacji i gotowy projekt. Na końcu przebudowa. W tej chwili nawet nie ma ogłoszonego przetargu na projekt…
    Pozdrawiam

  • ~1234onet 2022-03-21
    14:22:00

    79 5

    Panie " bezradny" Knesz pisze Pan o bezpieczeństwie rowerzystów i niepełnosprawnych a przecież po lewej i prawej stronie są chodniki . Zaczynam przypuszczać , że Pan reorganizuje drogę nie wiedząc co chce osiągnąć. Pana troska o rowerzystów i pieszych jakoś nie jest zauważalna na ulicy Borki gdzie nie ma żadnych chodników. Hmm może pora pożegnać się z mandatem radnego bo to co Pan wymyśla odbiega od oczekiwań mieszkańców. Wstyd i brak szacunku do podatników tego Miasta.

  • ~norton 2022-03-21
    14:48:47

    70 1

    ..Niewielka, ale jednak część mieszkańców stwierdziła, że wariant jednokierunkowy ma swoje zalety, ale potrzebujemy przetestowania jak zareagują pozostali mieszkańcy miasta..."
    Czyli niewielka część społeczeństwa ma zadecydować jak ma się zachowywać większa.
    Mam nadzieję, że większa część mieszkańców w następnych wyborach będzie wiedziała na kogo NIE zagłosować.

  • ~Kurt_Wallander 2022-03-21
    15:10:24

    36 3

    - parking był tam od zawsze (odkąd ja pamiętam a mieszkam w Rybniku osiem lat z hakiem); to nigdy nie był chodnik (wg lokalsów) ten jest obok
    - podniesiona kwestia bezpieczeństwa: auta na chodniku a i owszem, bywały ale na tym kawałku między przejściem a budynkiem na rogu Kominka i Marokanów
    - bezpieczeństwo c.d. samchody a i owszem, zasłaniały wylot z ul. Marokanów oraz przejście dla pieszych przy kościele od strony tegoż
    - w tygodniu stoją tu głównie te same auta, pozostałe jak leci
    - projekt tego, co ogląamy teraz, kosztował podobno pół miliona złotych
    - pomysł zakładał drogę jednokierunkową, zieleń miejską, meble, tam gdzie jest plac kościelny coś a la rynek...
    - podobno były prowadzone konsultacje: w sobotę od ludzi słyszałem, ze jednak nie a na pewno z nikim z przedsiębiorców
    - urząd miejski na pytania kierowane przeze mnie do nich ani razu nie odpowiedział (dopiero przypadkiem ktoś się ze mną skontaktował po dosłownie zaspamowaniu ich adresu wiadomościami z aplikacji Halo Rybnik) od czerwca do dziś
    - nie wiem, dlaczego akurat tutaj ma być jednokierunkowa: równoległa Zielona jest jednokierunkowa w dół (od Zebrzydowickiej), tu Kominka była tak samo; efekt? Auta i tak jeździły w obie strony...

    Ah jo...

  • ~sipq 2022-03-21
    15:33:24

    47 0

    Parking przy kościele był od samego początku, z słupeczkami i kreskami od co najmniej 20 lat. Odwrócenie kierunku nie tylko powoduje, że mieszkańcy ulicy Kominka są zmuszani do wyjeżdżania tylko w dół do ulicy Budowlanych, ale dodatkowo cała "dolne" Nowiny jadąc do kościoła zmuszone będą przejeżdżać koło domu radnego-pomysłodawcy, aby dostać się na parking przed kościołem "od góry"... O tym, że tamtędy przebiega główna trasa pieszo-rowerowa w kierunku lasu/górki dla Burka to nawet nie wspomnę.

    Co do tematów motoryzacyjnych wartych poruszenia w tej okoli to proponuję panu radnemu prędzej parking przy targowisku przy ulicy Broniewskiego obleganego tłumnie przez pracowników pobliskiego biura rachunkowego, które swój teren obłożyło kontenerami handlowymi, a pracownicy korzystają z terenów miejskich utrudniając korzystanie z bazaru jego klientom. Tam jest nawet szansa na niemałe wpływy do miejskiej kasy

  • ~sipq 2022-03-21
    15:36:09

    32 0

    PS. Pustawy parking z miejscami do wynajęcia przy nowowybudowanej Żabce przy zbiegu ulic Kominka i Budowlanych również należy do właścicieli biura rachunkowego.

  • ~apurocs 2022-03-21
    15:48:04

    60 3

    Totalny debilizm, Złota Malina dla pomyslowadwcy. Urzędnicy chyba zapomnieli, że są dla ludzi, a nie ludzie dla urzędników!!! Teraz cały ruch przeniósł się na Orzepowicką, gdzie jest szkoła i chodzą dzieciaki oraz na Jośki, gdzie też jest podstawówka.
    Byle do wyborów!

  • ~ 2022-03-21
    16:18:02

    52 2

    nie pierwszy to raz że rybnicka władza "wie" lepiej co jest potrzebne mieszkańcom, kilka lat temu na osiedlu Karolinka wprowadzono "innowacyjny" układ drogowy, nastawiano znaków, zużyto wiadra farby malując nowe pasy dla rowerów a drogi zamieniono na jednokierunkowe, ilość rowerzystów w dzielnicy nie uległa zmianie, bo dalej jeżdzą ci co dotychczas jeździli, tylko w imię promowanej przez miasto ekologii mieszkańcy samochodami jeżdzą w tę i spowrotem, bo za każdym razem ze względu na istniejące drogi kierunkowe trzeba osiedle objechać, oczywiście wtedy głosy sprzeciwu mieszkańców nie miały dla decyzji władz znaczenia, liczyła się tylko wprowadzona "innowacyjność i nowoczesność" - powód do dumy władz
    tutaj widzę że historia lubi się powtórzyć, dlatego o ile się jeszcze da, walczcie o swoje, by nie być kolejną ofiarą "nowoczesnych" ale nikomu nie służących pomysłów naszych oderwanych od rzeczywistości władz

  • ~rzyt 2022-03-21
    16:36:23

    51 0

    Panie Knesz, jak tak dbacie o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów to proponuję zobaczyć arcydzieło drogowe ocierające się albo o głupotę, albo o marnotrawstwo. Rondo na Świerklańskiej pod drogą R-P i organizacja chodników poza skrzyżowaniem. I dalej skręt w Zwycięstwa, gdzie w rejonie skrzyżowań brakuje kilkudziesięciu metrów chodnika. Pytanie; po co wyprowadzano chodnik spod estakady gdy nie ma kontynuacji? To samo z następnym skrętem.
    Następne pytanie o parking w rejonie VW na Brzezińskiej. Kto dał zezwolenie na zagospodarowanie chodnika na parking dla klientów?

    Polecam wybrać się w te okolice z wózkiem dziecięcym.
    A rybnickim radnym radzę by nie zajmowali się sprawami, na których się nie znają.

  • ~#Indyvidualny 2022-03-21
    17:10:07

    57 1

    Wiem już z kilkuletniego doswiadczenia w miescie że w nastepnych wyborach tym panom mówimy stanowcze NIE!

  • ~bikerek 2022-03-21
    17:20:40

    53 3

    Panie radny Knesz ile jeszcze lat mieszkańcy muszą czekac na remont ulicy Zebrzydowickiej na wysokości Kauflanda. Jak narysowaliście kontrapas rowerowy to zapomnieliście wyremontowac drogi.
    Kolejne dziury kilkuletnie to wyjazd z ronda przy BP na Kotucza w stronę do ulicy Rudzkiej.
    To są potrzebne remonty, a nie wymyślanie bzdur.

  • ~ 2022-03-21
    17:34:55

    36 3

    bikerek poruszyłeś wstydliwy dla władz problem występujący praktycznie w całym mieście, wbrew zaklęciom włodarzy czerwona farba którą z rozmachem wyznacza się pasy dla rowerów ( często w lokalizacjach kłócących się ze zdrowym rozsądkiem), jakoć nie chce zlikwidować dziur znajdujących się pod nią, no cóż czego można się spodziewać kiedy liczy się tylko statystyka i kilometry w rankingach (często kontrowersyjnych),

  • ~cabrio 2022-03-21
    18:09:50

    50 2

    Knesz wy sie bierzcie za łatanie dziur bo można zawieszenie stracić zaczynając koło waszego urzedu miasta kończąc na podmiejskiej a nie zajmujcie się nikomu niepotrzebnymi pierdołami za nasze pieniądze wy jesteście oderwani od rzeczywistości

  • ~1floyd 2022-03-21
    18:17:40

    39 2

    Stanu umysłu, pana radnego Knesza nie będę komentował bo mi szkoda czasu. Po prostu bufonada, i przerost formy nad treścią. A dla właścicieli lokali w pobliżu których ustawiono bzdurne barierki mam prostą radę. Przestawić je równolegle, jak najbliżej krawężnika. Pierwszą i ostatnią, ustawić pod lekkim skosem by, jadące od Budowlanych pojazdy przypadkowo się o nie nie otarły. To też byłaby forma protestu, przeciwko głupocie wydziału dróg.

  • ~ 2022-03-21
    18:46:42

    37 2

    Jeżeli chodzi u dziury to powtarzam to jak mantrę kiedy wreszcie wyremontujecie odcinek łączą zecy Kolejową i Giedroycia?? Wybudowaliście nowy łącznik pomiędzy Brzezińską a Giedroycia, z którego głównie korzystają tiry z pobliskiej dużej firmy a nie potraficie wyremontować kawałka drogi, która tonie w dziurach od długich lat na tym odcinku???!!
    Jak wspomniał ~pasażer kilka lat temu za kadencji Kuczery zdezorganizowaliście cały ruch na Karolince na rzecz kontrapasów, porobiliście jednokierunkowe, utrudniliście ludziom życie bo muszą wszystko objeżdżać dookoła, na rowerach nie jeździ tam ani pies z kulawą nogą ale byle postawiliście na swoim, nie ważne czy potrzebnie czy nie najważniejsze, że jest po waszemu. Brudnioka - zabrany pas jezdni kierowcom znowu na rzecz nieużywanego kontrapasu, korki w okresach świątecznych dochodzą stamtąd aż do Raciborskiej - tutaj też prowadziliście obserwacje i liczenie użytkowników drogi?? Nie sądzę. Wydawało mi się, że ekipa poprzedniego prezydenta Św.Pam. Fudalego była do wymiany, ale po waszych dokonaniach przez te dwie kadencje chętnie przywróciłbym tamtą ekipę.

  • ~MArudzia 2022-03-21
    20:39:53

    28 2

    Witam, od jakiegoś czasu zauważam jakąś dziwną aktywność nieporadnego Knysza, pełno go wszędzie, w imię zasady " Nieważne jak mówią, ale mówią"
    Jeśli chodzi o barierki blokujące jeden pas ruchu, proponuję zanieść je pod chałupinkę nieporadnego Knysza w ramach protestu - jak coś, jestem chętny.
    Pozdrawiam wszystkich ( za wyjątkiem - nieporadnego)

  • ~Gruby21 2022-03-21
    21:44:25

    6 30

    Ale halo. Po co w ogóle komu te zmiany? Bo nie ogarniam... Może kryje się za tym jakiś głębszy sens... @pasazer nie jestem mieszkańcem Karolinki ale nowe miejsca postojowe na ulicach koło Byłych Więźniów bardzo sobie chwalę korzystając z lokalnej przychodni ;) Kiedyś był z tym problem. Uważam, że te jednokierunkowe usprawniły ruch i parkowanie. O tym nie wspominacie. Fakt jest taki, że Kominka też wygląda bardzo brzydko i dziwię się przedsiębiorcom, że chcą przy takiej brzydkiej ulicy dalej prowadzić działalność a nie zależy im na zmianie na lepsze..

  • ~ 2022-03-21
    22:57:16

    12 1

    Gruby21 czekaj aż pojawi się lokalny "ekspert" od wielkomiejskości (herbu autobus), zaraz dowiesz się o darmowym parkowaniu w centrum, tym bardziej że niedaleko znajduje się płatny miejski parking :)

  • ~Gruby21 2022-03-22
    06:56:11

    6 23

    Sugeruję niektórym forumowiczom częstsze korzystanie z własnych butów niz tylko z diesla. Fanzolicie ciągle tylko o tym parkowaniu tak jakby to była podstawowa i jedyna funkcja ulicy. Mieszkam blisko Kominka i szczerze mówiąc ulica mogłaby wyglądać znacznie bardziej reprezentacyjnie. Dobrze, że ktoś podjął się tego tematu. Jak lokalni przedsiębiorcy myślą, że tym parkingiem przyciągną klientów to się bardzo mylą - już dawno wygrały z Wami wielkie markety, które mają setki miejsc parkingowych i ściągają dziennie tysiące rybniczan. Wg mnie nie tędy droga. Nowiny to bardzo gęsto zabudowana dzielnica, źle skomunikowana z centrum rowerowo i miejscami także autobusowo - autem często jest najszybciej stąd tak dużo osób korzysta z samochodu ale przecież my się już sławimy tymi parkingami. W dzielnicy nie da się przejść często do bloku a dzieci strach wypuszczać do szkoły same. Ludzie spamiętajcie się z tymi komentarzami o parkowaniu. Czy naprawdę nikt w tym mieście o butach już nawet kilometra nie przejdzie?

  • ~Kurt_Wallander 2022-03-22
    10:33:57

    6 0

    @ Gruby21

    Nie wiem, skąd dojeżdżają ludzie ale prawdą jest, że część aut (głównie w niedziele) to ludzie z okolicy, niektóre auta parkują tu na chwilę ("let's face it": gdybym mieszkał na Orzepowickiej a chciał iść do piekarni i potem wrócić do auta, by jechać do roboty, to by mi się nie chciało) i jadą dalej.

    Piszesz, że ulica mogłaby wyglądać bardziej reprezentacyjnie - czyli jak? Wywrócić wszystko do góry nogami? Coś Ci napiszę: rady wpłynął na zmianę trzego przejścia między kwiaciarnią a resztą. Są tam ławki, pergole, ozdobne rośliny. I co? Nie minął miesiąc a wieczorami siedzi tam żulernia i popija piwo. Żeby przed kościołem zrobić rynek albo jakiś inny plac tego typu?

    Że niby lokalni przedsiębiorcy przegrali z marketami? No ja widzę coś zupełnie innego: piekarna ma się dobrze, cukiernia także. Mięsny i warzywniak (zwłaszcza ten ostatni) przeżywają w sobotę oblężenie. Mamy się wszyscy skazać na markety? No ja chleb to akurat wolę z piekarni jak "gumę z mąki" z Auchan. To samo z warzywami...

    Rzekł bym, że cały Rybnik poza śródmieściem i bulwarami jest źle skomunikowany pod względem roweru więc to akurat nic nowego. Kominka nie jest jakimś odstępstwem od tego - gdybym chciał przejechać spod Biedry na Raciborskiej na osiedle na Wandy, to po drodze droga dla rowerów się urywa... by wrócić kilkadziesiąt metrów dalej po drugiej stronie jezdni. Teoretycznie się da ale to wtedy nadkładasz drogi..

    Nie wiem, co miałeś na myśli przez "nie da się przejść do bloku" - widzę, że osiedle na Kominka nie jest jakoś specjalnie "zajeb..." autami i po chodnikach da się przejść, to samo na Dąbrówki pomimo ciasnoty... generalnie to zgadzam się, że ludzie są rozleniwieni i czasem robię sobie podśmiechujki z sąsiada, który to Biedry jedzie autem a ma w linni prostej 400 metrów. Zaś dzieci to trzeba od małego uczyć, że na chodniku i w pobliżu jezdni mają uważać - w Żorach w zeszłym tygodniu włos mi się na głowie zjeżył jak rowerkiem, dzieciak na oko 4-5 latek beztrosko dojechał do przejścia i majac czerwone prawie wjechał na jezdnię. Dobrze, że większość kierowców ma olej w łowie i zareagowała w porę bo mamusia była zajęta rozmową przez telefon...

  • [email protected] 2022-03-22
    10:39:55

    12 0

    Czy ktoś mnie oświeci? Tutaj nie ma miejsca na konsultacje, tutaj jest realizacja tego projektu! Sama papierologia ma kosztować 500 000 zł!

    Tutaj jeden z Radnych pisze, cytuję: "Sam Pan przyzna (do Prezydenta Rybnika), że jest gotowy projekt w "szafach".
    https://bip.um.rybnik.eu/Default.aspx?Page=352&Id=70159

    Pokażecie to w końcu czy dalej największą dzielnicę tego miasta uważacie za idiotów?

  • [email protected] 2022-03-22
    10:55:04

    16 2

    @radnyKnesz
    1. "Na wniosek mieszkańców, rady dzielnicy, ale również radnych miasta ten chodnik ma zostać przekształcony w pełnowymiarowe miejsca postojowe" - z tego co znajdujemy na rybnickim BIPie, owszem chcemy poprawić parking, ale po co ta cała otoczka?

    2. "Nie zapadły żadne decyzje i nie zapadną bez wyrażenia swojej opinii ciał doradczych miasta (Rada Dzielnicy) jak i samych mieszkańców." - tutaj KŁAMSTWO, co widać po reakcji mieszkańców.
    Mieszkańcy już wyrazili opinię!

    3. "Niewielka, ale jednak część mieszkańców stwierdziła, że wariant jednokierunkowy ma swoje zalety, ale potrzebujemy przetestowania jak zareagują pozostali mieszkańcy miasta." - dowody? Jak na razie widać, słychać i czuć, że zalet w tym pomyśle brak.

    4. "Tymczasowa organizacja ruchu jest jednym z narzędzi testowania nowych (radyklanych) zmian w przestrzeni miejskiej. Lepiej to niż nietrafione strategiczne inwestycje, które mogą być kosztowne i bez poparcia samych mieszkańców. Kolejnym etapem jest prezentacja wyników tego eksperymentu, wizualizacja wszystkich trzech wariantów, dyskusja i wyrażenie swojej opinii np. głosowaniem. " - kto dał WAM/RADNEMU prawo do testowania zwykłych ludzi? W imię jakich zasad? 40 lat funkcjonuje ta ulica, NIE BYŁO w tym miejscu żadnego potrącenia czy wypadku śmiertelnego! Pod pretekstem bezpieczeństwa forsuje PAN RADNY KNESZ swoje ideologie!

    5. "Następnie projektowanie, kolejny etap konsultacji i gotowy projekt." - po raz drugi KŁAMSTWO w jednej wypowiedzi. Czy Maroko-Nowiny na prawdę jest traktowana (największa dzielnica tego miasta) jako zgraja idiotów? DLACZEGO KŁAMSTWO - kolejny etap konsultacji? Żadnych nie było!

    Dam Panu szansę, jako wierny tej parafii mam taką wolę, proszę przedstawić projekt, który ma Pan na biurku i przeprosić NAS mieszkańców Maroko-Nowiny za swoje niekompetencje.

    Proszę dodatkowo, aby Pan przeprosił, że chciał Pan zrobić rewolucję NASZYM kosztem.

    I teraz głos obywatela, zjednoczonego w słusznej sprawie!

    MY MAROKO-NOWINY, RYBNIK, OBYWATELE, ZJEDNOCZENI JAK NIGDY WCZEŚNIEJ MIESZKAŃCY TEJ DZIELNICY, MIESZKAŃCY TEGO MIASTA,
    WIERNI TEJ PARAFII, LOKALNY BIZNES, PODATNICY, PIESI, ROWERZYŚCI, KLIENCI, KIEROWCY, STARSI, MŁODSI, OBECNIE PRZYJACIELE, WSZYSCY! RAZEM!

    NIE PODDAMY SIĘ!

    NIE ZAPOMNIMY!

  • ~rzyt 2022-03-22
    14:35:57

    11 1

    ~bartezz, łącznik Brzezińska-Giedroycia to ewenement XXI wieku. Nowa droga kompletnie przebudowana bez kanalizacji i deszczówki...czyli marnotrawstwo. Deszczówka w korytku wzdłuż drogi, a goooow.o w szambie. I oni w UM chcą walczyć ze smogiem?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5279