zamknij

Wiadomości

Nad Nacyną powstają bulwary. Będą z nich korzystali piesi i rowerzyści

2015-11-03, Autor: bf, źródło: UM Rybnik
Wzdłuż brzegu Nacyny trwają właśnie prace związane z budową bulwarów, z których korzystać będą mogli piesi i rowerzyści. Przedsięwzięcie jest elementem realizowanej przez miasto polityki rowerowej.

Reklama

Jak informuje rybnicki magistrat, w tym roku bulwary powstaną  na odcinku o długości około 1,4 km – od ul. Raciborskiej (rejon kładki dla pieszych) w centrum do skrzyżowania z ul. Wierzbową na granicy dzielnic Maroko-Nowiny i Orzepowice. - Pierwszy etap robót wykonała Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna. Prace polegały na montażu obrzeży betonowych zabezpieczających teren i drogę przed osuwaniem. Kolejną część przedsięwzięcia realizują Rybnickie Służby Komunalne, które wykonują podbudowę dla bulwarów i prace asfaltowe. Koszt realizacji przedsięwzięcia na wspomnianym odcinku to około 200 tys. zł – powiedziała Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu.

Inwestycja jest elementem realizowanej przez miasto polityki rowerowej, o czym rozmawialiśmy wcześniej z Janem Fiałkowskim, oficerem rowerowym:

>>W Rybniku od niedawna działa oficer rowerowy. Szykują się spore zmiany na naszych drogach
>>Oficer rowerowy? Z wojskiem czy policją nie mam nic wspólnego

Polityka ta ma przyczynić się do poprawy estetyki przestrzeni publicznej. Powstający ciąg pieszo-rowerowy ma być w przyszłości łącznikiem pomiędzy południowymi dzielnicami miasta, a Nowinami, Zalewem, Rybnicką Kuźnią i Golejowem. W Miejskiej Pracowni Urbanistycznej trwają w tej chwili prace nad całym systemem komunikacji rowerowej, w którym droga nad Nacyną pełni bardzo ważną rolę w sieci tras rowerowych w mieście.

– Trakt spełnia główne kryteria przyjętych na zachodzie standardów rowerowych. Biegnie nad brzegiem rzeki, dzięki czemu na trasie nie ma znacznych przewyższeń, dodatkowo łączy wiele dzielnic mieszkaniowych i wyprowadza rowerzystów nad Zalew Rybnicki. Droga dla rowerów jest nowym otwarciem miasta na rzekę. Chcemy, aby w przyszłości bulwary, których budowę właśnie rozpoczynamy, służyły mieszkańcom i umożliwiały swobodne i wygodne poruszanie się po mieście pieszo lub na rowerze – podkreśla prezydent Rybnika, Piotr Kuczera.

Miasto planuje w przyszłości zainstalować dodatkowe oświetlenie drogi rowerowej i zagospodarowanie niewykorzystanych do tej pory terenów nad Nacyną.

>>Nad Nacyną powstają bulwary. Będą z nich korzystali piesi i rowerzyści - zdjęcia 

Oceń publikację: + 1 + 24 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (19):
  • ~jaro_t 2015-11-03 10:51:47

    Mam pytanie - czy przemieszczając się opisywanym traktem na rowerze - superruchliwą ulicę Kotucza mam przefrunąć czy raczej wpław Nacyną pod mostem?

    41 0
  • ~Arteks 2015-11-03 11:01:20

    Okazuje się, że za nieduże pieniądze można też czasami zrobić coś fajnego dla pieszych i rowerzystów. Jak najbardziej to popieram i podoba mi się to o wiele bardziej od tego co proponował Śmigielski w poprzednim planie zagospodarowania miasta według którego w tym zacisznym miejscu miała powstać... nowa droga(!) @jaro_t - masz niestety rację, tam powinno się zaprojektować jakąś kładkę bo przejazd przez tę ruchliwą ulicę jest prawie niemożliwe.

    36 0
  • ~dav 2015-11-03 11:07:07

    ~jaro_t - oj tam oj tam ;) czepiasz się. A tak na poważnie to sedno sprawy, bo temat był już kilkukrotnie opisywalny na Rybnik.com.pl. Na wprost ze ścieżki ciężko jest się wbić na drugą stronę bo nikt Ci nie puści na drodze (baa nawet Cię wytrąbią a i tak stoją w korku). Moim zdaniem opcją jest zjazd pod most - tam jest z 2m luzu + jakaś kładka, ale jest ryzyko że jak popada mocniej i woda będzie wyższa całość popłynie. Szkoda że nikt nie pomyślał o tym jak most był w rozbiórce. Obecnie pozostają pasy obok BP lub na wysokości kotucza/ rudzka.

    10 0
  • ~Arteks 2015-11-03 11:09:31

    @dav - a kto przez lata w tym mieście myślał o pieszych czy rowerzystach? Oczywiście że można było w czasie modernizacji mostu przygotować go pod przejście. Ale po co? Skoro w tym mieście przez lata liczył się wyłącznie interes samochodów? Choćby z tego powodu, warto było wybrać Kuczerę bo przynajmniej widać jakieś małe zmiany w postrzeganiu takich problemów.

    19 0
  • ~dav 2015-11-03 11:26:04

    ~Arteks - masz rację, ale szkoda bo ta ścieżka ma bardzo duży potencjał. Jeżdżę tam bardzo często z synem. Wiem że nic się nie stanie jak zejdę z roweru i go przeprowadzę ale tutaj jest to bardzo źle pomyślane, bo jest to bardzo ruchliwa ulica, rowerów dużo, aut jeszcze więcej.....itd nie mniej jednak, cieszy - że się coś pozytywnego się dzieje w temacie, pozdrawiam.

    16 0
  • ~frbro 2015-11-03 11:26:39

    Super! I do tego asfaltowe! Piękna sprawa! Mam nadzieję że kiedyś powstanie asfaltowa droga rowerowa o łącznej długości przynajmniej 15km

    11 0
  • ~Bikeman 2015-11-03 11:28:36

    Pisałem o tym wiele razy - nie uwzględniono tej kolosalnej szansy - przy remoncie mostu nad Nacyną na Kotucza - żeby zrobić znany z czeskich czy niemieckich tras rowerowych przejazd POD.... być może jest szansa na jakiś zabieg techniczny, który wpuści rowerzystów bezpośredni do parku tematycznego właśnie pod mostem.

    11 0
  • ~Arteks 2015-11-03 11:34:15

    Ciekaw jestem ile kosztowałoby przebicie się pod Kotucza lub wybudowanie tam kładki?

    1 0
  • ~siwy_rybnik 2015-11-03 11:41:49

    Super. Takie działania z strony Prezydenta Kuczery podobają mi się. W końcu mogę za coś pochwalić nową władzę, mieszkańcy Rybnika powinni być zadowoleni po zakończeniu prac. BRAWO !!! Proszę o więcej działań wspierających ruch rowerowy w mieście oraz ograniczających do absolutnego minimum ruch samochodów w centrum miasta. Wtedy ja będę bardzo zadowolony.

    22 0
  • ~Dador 2015-11-03 12:47:48

    Ja, za Kuczery, widzę jedną zasadniczą różnicę w porównaniu z rządami AF. Otóż polityka komunikacyjna jest bardziej nastawiona na pieszych. Dużo jeżdżę po mieście, i praktycznie w każdej dzielnicy widzę jak są naprawiane, poprawiane, czyszczone lub budowane chodniki. Jest to naprawdę fajna i potrzebna inicjatywa. Co do ścieżki, to jest przetarg na projektowanie jej przebiegu od Wierzbowej do Rudzkiej wzdłuż rzeki Rudy. Można sprawdzić na rybnickim BIP. Oby wyszło coś fajnego z tego.

    8 0
  • ~malacz 2015-11-03 13:05:34

    Tylko ścieżki i ścieżki,a nowych dróg wcale. Taka chora polityka miasta. Jak ktoś chce jeździć na rowerze niech sobie kupi stacjonarny i siedzi w domu a nie będzie przeszkadzać normalnym kierowcą.

    0 48
  • ~Marcin74 2015-11-03 13:11:48

    No ale jak to? Za Fudalego też dbano o pieszych. Zrobiono super-hiper bezpieczne, innowacyjne, entelygentne, drogie mrygające przejścia dla pieszych ;)… Ścieżka super! Mam nadzieję, że przez te 4-lata rządów) obecnej ekipy powstanie ich więcej. Żeby nie było tak różowo: nie wszystkie realizacje komunikacyjne obecnej ekipy są ok. Światła na Kościuszki obok Mechanika to bzdura. Ciekaw jestem argumentacji „za”. Wyjazd z Saint-Vallier ? Tam jedzie parę samochodów dziennie (imprezy w TZR są o takich godzinach, że to dla ruchu na Kościuszki nie ma znaczenia). Wyjazd z Hutniczej? To ślepa ulica. Jedynym małym argumentem są ludzie poruszający się z i do Mechanika? Ale czy to jest powód żeby korkować jeszcze bardziej i tak już zakorkowaną na maxa ulicę?

    3 0
  • ~twojstary 2015-11-03 13:53:45

    Tragedia! :( Tam była fajna miejscówka do spożywania alkoholu przed weekendowym wypadem na miasto.
    Tak poważnie, to fajna inicjatywa, przydałoby się tam jeszcze oświetlenie.

    18 0
  • ~ 2015-11-03 14:28:10

    nie chcę ale muszę pochwalić w końcu ktoś pomyślał o rowerach

    12 0
  • ~lastwordsbd 2015-11-03 14:35:14

    ~malacz Idź trollować gdzie indziej. Przez tyle lat nie było robione nic, co usprawniłoby ruch pieszych i rowerzystów. Cały czas tylko nowe drogi dla samochodów. Nareszcie coś się zmienia. Teraz trzeba powoli zamykać centrum dla ruchu samochodów.

    6 0
  • ~Arteks 2015-11-03 20:41:07

    @malacz - rozumiem, że twój wpis miał na celu prowokację? Bo nie wierzę że piszesz serio. Każdy Rybniczanin potwierdzi, że ostatnie 25 lat były nastawione w 95% inwestycji na drogi i zmotoryzowanych a maksymalnie 5% to były inwestycje dla pieszych. W rowery prawie w ogóle nie inwestowano. Pozytywne wyjątki to droga rowerowa przy okazji modernizacji Rudzkiej. Na Żorskiej, Budowlanych, Wielopolskiej, Gliwickiej, Wodzisławskiej i Raciborskiej o rowerach w ogóle zapomniano...

    1 0
  • ~antyfudali 2015-11-03 23:04:12

    Osobiście asfalt koło Nacyny mało mnie cieszy,ale pal sześć,potrafię zrozumieć,że niektórzy rowerzyści wymagają nieco więcej. Martwi mnie jednak,że nie widzę tu ni słowa na temat rozwiązania na Kotucza. A od tego elementu powinno się zacząć. Jeśli się okaże,że trzeba będzie drałować do pasów koło ronda,to sorry,ale będzie to porażka.

    4 0
  • ~orient 2015-11-03 23:08:15

    Czy pojawi się tam oświetlenie? Bez tego nie ma szans na stworzenie tam bezpiecznego dla pieszych i rowerzystów bulwaru.

    6 0
  • ~ 2015-11-04 07:18:29

    Nie ma potrzeby przebijania się przez Kotucza. Pod mostem jest co prawda wąsko ale miejsce jest. Tylko rura tam wystaje i bez drobnej przebudowy zjazd/wjazd byłby zbyt stromy. Wszystko do zrobienia (no chyba że rura należy do PKP). Szkoda, że poprzednia seniorska władza nie raczyła wpaść na taki (innowacyjny jak na Rybnik) pomysł.

    7 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Na czym Miasto Rybnik powinno oszczędzać?









Oddanych głosów: 2382