W sumie koncepcja drogi dla rowerów składa się z kilkunastu odcinków, co zobaczymy na poniższej mapce.
Cały dokument możecie zobaczyć TUTAJ
Jednocześnie magistrat zachęca mieszkańców Rybnika do przesyłania uwag dotyczących powyższej koncepcji. Osoby zainteresowane mogą zgłaszać swoje zastrzeżenia drogą elektroniczną na adres mailowy: [email protected] z dopiskiem „konsultacje dróg rowerowych”.
Konsultacje z mieszkańcami potrwają do 30 marca br.
Tagi: drogi rowerowe, rower, UM Rybnik, nowe drogi rowerowe, rowerzyści w Rybniku, ścieżki rowerowe, trasy rowerowe
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Będzie głośno ws. Elektrowni Rybnik. Związkowcy zapowiadają manifestację
15390Nowy wymiar walki o klienta, czy forma żartu? Ruchem przed nowym sklepem "kierowały"… biedronki
14597Wiemy, kiedy ruszy sezon grzewczy w Rybniku
13284„Mówili, że będziemy pracowali do 2030, albo nawet 2035. Jesteśmy zaskoczeni”. Pracownicy Elektrowni Rybnik nie chcą szybszej likwidacji zakładu (zdjęcia, wideo)
10443Były dyrektor w UM Rybnik z zarzutem o znęcanie się psychiczne i fizyczne nad sekretarką
9710Silny wstrząs w kopalni Rydułtowy. "Czegoś takiego jeszcze nie czuliśmy"
+340 / -40Były dyrektor w UM Rybnik z zarzutem o znęcanie się psychiczne i fizyczne nad sekretarką
+131 / -3PGE GiEK: była groźba przerwania wałów zalewu i uszkodzenia zapory czołowej. Komunikat spółki
+131 / -18Będzie głośno ws. Elektrowni Rybnik. Związkowcy zapowiadają manifestację
+135 / -29Poziom wody w Zalewie Rybnickim zbliża się do krytycznego. PGE GiEK będzie zrzucał do Rudy większe ilości wody
+102 / -17Praca zamiast studiów. Dla młodych Polaków wyższe wykształcenie nie jest już priorytetem
26„Świętowaliśmy 50-lecie Elektrowni Rybnik, za 15 miesięcy będziemy mieć pogrzeb” (wideo)
24Będzie głośno ws. Elektrowni Rybnik. Związkowcy zapowiadają manifestację
24Sprawa Elektrowni Rybnik na sesji Rady Miasta. Radni wystosują apel do premiera
18„Mówili, że będziemy pracowali do 2030, albo nawet 2035. Jesteśmy zaskoczeni”. Pracownicy Elektrowni Rybnik nie chcą szybszej likwidacji zakładu (zdjęcia, wideo)
16Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ 2015-03-17
08:34:19
"Poprzedni Prezydent chciał", chciał i Co? Jak remontowali Wielopolską, to od razu mogli zrobić ścieżkę a nie zrobili, bo był pewny że wygra kolejną kadencje i wtedy wybuduje aby się znowu pokazać .
MIESZKAM W POLSCE.
~birhow1 2015-03-17
08:59:05
Ścieżki rowerowe owszem ale w mieście tak żeby bezpiecznie przejechać rowerem nap.z Chwałowic na Nowiny nie łamiąc przepisów ruch i to w godzinach szczytu (rzecz niemożliwa) ,z Niedobczyc do centrum to samo remontowali Wodzisławską o ścieżkach zapomnieli (a może to tak specjalnie bo poprzedni PREZYDENT na rowerze nie jezdził.Teraz włodarze wysypią kilka ton żwiru naokoło zalewu i będzie wielkie halo że ścieżki pobudowali, według mnie to ścieżki rowerowe powinny być połączone w ciąg komunikacyjny ,gdzie człowiek chcący pojechać pociągiem czy autobusem może na rowerze podjechać do dworca zostawić bezpiecznie rower i przesiąść się do innego środka lokomocji .W Rybniku jeszcze długo będziemy marzyć o takich rozwiązaniach jak w KRAKOWIE czy WROCŁAWIU -a może poprosić o pomoc innych można zapytać samych rowerzystów a nie bez sensu wysypać GRUBE PIENIĄDZE i napisać w CV że się zrobiło tylko PO CO!!!! DROGI PREZYDENCIE ZANIM ZROBISZ DOBRZE POMYŚL CZY TO MA SENS I CZY KOMUŚ SIĘ PRZYDA ,POPRAWI BEZPIECZEŃSTWO CZY TO TYLKO DO CELÓW REKREACYJNYCH -JA BYŁBYM ZA ROZWIĄZANIEM KOMUNIKACYJNYM.
~antyfudali 2015-03-17
09:08:12
Patrząc na plan jedno mi się rzuca na usta - Niech żyją kilometry tras rowerowych,choć w sumie nie wiadomo po co.
Czy od mojego ostatniej wizyty na skrzyżowaniu Gliwicka/Podmiejska coś się tam zmieniło? Ja pamiętam tam tylko główną trasę samochodową,żadna atrakcja dla rowerzysty. Mam tam podjechać Podmiejską,żeby na samochody popatrzeć i wrócić? Bo chyba nie chodzi o promocję ruchu rowerowego wzdłuż samej Gliwickiej?
Spójrzmy na drugi koniec - trasa wzdłuż obwiedni. Dla samochodów to nawet niezła trasa,pozwala zaoszczędzić nieco czasu,choć zdecydowanie nie kilometrów. Rowerów to jednak nie dotyczy. Mam jeździć totalnie na około,do tego koło bardziej intensywnego ruchu samochodowego? Sama radość.
Został środek czyli Góreckiego. W sumie sytuacja podobna do obwiedni,choć z racji bliskości lasu jest trochę przyjemniej dla rowerzysty,no i zawsze do tegoż lasu można odbić. Szkoda tylko,że to przecież nowa droga. Czemu o pasie dla rowerów nie myślano od razu?
Podsumowując - weźcie do projektowania tras rowerowych kogoś,kto choć czasem na nim jeździ,bo takie projekty to kpina.
~ 2015-03-17
09:14:21
Wszystkich którzy mają projektować trasy rowerowe, polecam udać się po rady do Holendrów lub Szwedów będąc tam widziałem świetnei prowadzone trasy rowerowe aż chciało sie jeździć czy to w Eindhoven, czy nad morze w Malmoe;)
~ 2015-03-17
11:13:13
A jeżeli Holandia, albo Szwecja za daleko to proponuję wybrać się do naszych południowych sąsiadów -Czech...
~lastwordsbd 2015-03-17
11:19:07
A może zamiast idiotycznych chodników rowerowych zaczną budować prawdziwe drogi dla rowerów? Czy to taki problem, żeby zamiast 3m chodnika zrobić węższy chodnik i dodatkowy pas dla rowerów po obu stronach jezdni? Idealny przykład to świeżo wyremontowana podmiejska. Zrobili krzywy chodnik rowerowy (bo drogą dla rowerów tego nazwać nie można), na który nie da się wjechać, bo krawężnik ma 10 cm. Tylko na chodniku rowerowym po wschodniej stronie można jechać normalnie, bo da się tam wjechać z jezdni. Na stronę zachodnią da się wjechać tylko od strony żwirowej ścieżki wzdłuż zalewu lub na przejeździe dla rowerów przy rondzie. Czemu na nowo remontowanych drogach nie robią po prostu pasu dla rowerów, zamiast chodników rowerowych zaczynających się i kończących w losowych miejscach? Rower to ma być w mieście środek transportu. A przy obecnym planowaniu chodników rowerowych to już lepiej by było, jakby po prostu zlikwidowali te wszystkie chodniki rowerowe i ludzie będą jeździć normalnie po jezdni, gdzie zawsze są znaki, drogowskazy i wiadomo gdzie się dojedzie daną drogą. Te wszystkie chodniki rowerowe nie mają żadnej ciągłości, żadnych drogowskazów, żadnego sensu. Lepiej się jedzie po jezdni, zawsze wiadomo, że droga gdzieś prowadzi, a nie skończy się na czyimś wjeździe do posesji. Z projektu wynika, że znowu będą budowane chodniki rowerowe z kostki zamiast dróg dla rowerów. Proponuję, żeby wszystkie nowo remontowane drogi też były z kostki - zobaczymy co na to kierowcy.
~lastwordsbd 2015-03-17
11:22:06
Kostkowane drogi dla rowerów może proponować tylko ktoś, kto nigdy nie jeździł rowerem.
~rodzyn 2015-03-17
13:14:26
Na Podmiejskiej chyba po to, by utrudnić życie osobom zdającym w WORD. Drogi rowerowe powinny pokrywac się z głownymi ciągami komunikacyjnymi. Proponuję pracować nad osiami: wschód-zachód, pólnoc-południe, południowy zachód-północny wschód, południowy wschód-północny zachód. Połączymy największe osiedla z centrum. Może ktoś porzuci samochód?
~obserwathor 2015-03-17
18:18:39
czy jest szansa, by w zatłoczonym i zakorkowanym "mieście z ikrą" ikrę tą pokazać i stworzyć drogi rowerowe, które mogą służyć do codziennej regularnej komunikacji rowerowej ? bo obecne twory mają niewiele wspólnego z drogami rowerowymi, bo np. jakoś nie specjalnie wyobrażam sobie codziennych dojazdów, bez względu na pogodę np ze Stodół do centrum ścieżką wzdłuż zalewu, drogi te powinny prowadzić promieniście z dzielnic do centrum oraz między dzielnicami, może dla niektórych to nowość, na takich drogach powinien być asfalt, szutrówka, lub nawet kostka nie jest idealną nawierzchnią dróg rowerowych, które mają być elementem systemu komunikacyjnego miasta, drogi szutrowe możemy tworzyć jako ścieżki rekreacyjne
~Dintojra 2015-03-17
20:24:51
W Niemczech zauważyłem, że buduje się odpowiednio szeroki (3m) chodnik z jednej strony drogi i on służy i do ruchu pieszych jak i rowerów... ale Polska jest bogata i buduje się chodniki po obu stronach drogi... no chyba, że wcale :) - vide Mikołowska w kierunku Kamienia, Wielopolska.
~p1chrunch 2015-03-17
21:01:31
Autostrady rowerowe to trasy o niskim poziomie nachylenia posiadające wyłącznie bezkolizyjne skrzyżowania i przechodzące nad poziomem jezdni za pośrednictwem wiaduktów. Drogi te oznaczają jednak spore wydatki, a mieszkańcy muszą liczyć się z wyburzeniami w terenie.
Autostrady rowerowe w/g mnie:
R1 - Książenice Lasoki - Kamień Robotnicza - Paruszowiec Ruda - Ogrodowskiego - Boguszowice;
R2 - Malenie - Leszczyny PKP - Baza CPN - Kamień Robotnicza - Wielopolska - Ruda - Orzepowice Szpital - Kolejowa;
R3 - Stodoły - Kotwica (Stod. - Kotw. z kolejką wąskotorową) - Zebrzydowice - Niedobczyce Sportowa.
R4 - Leszczyny Malenie - Kamień Północ - Książenice Lasoki - Ochojec - Zalew - Stodoły;
Ochojec Rybnicka Granica Miasta - Milenijna - Golejów Książenicka - Wielopolska - (tunel 1,5 km Wielopolska - Bazylika
ze zjazdem na Wyzwolenia) - Kościuszki - Chwałowice Jankowice - Świerklany - JZ Borynia;
R6 - Żory Folwarki - Rybnik Kłokocin - Rycerska - Sztolniowa - Sołtystwo - Jankowice - Dygasińskiego - (tunel) - Biertułtowy.
R7 - Golejów Książenicka - Rybnicka Kuźnia - Orzepowice.
~wojto 2015-03-17
21:31:50
Te "Ścieżki rowerowe" nie mają służyć rowerzystom - absolutnie nie są po to tworzone! One mają znów służyć kierowcom aby im się pojedynczy rowerzysta nie plątał po pasie. Tworzenie ścieżek po obwodnicach miasta zakrawa na kpinę! Już nie mówię o tych kostkach - vide choćby ten nowy szajs na Podmiejskiej przy zalewie. Pierwsza podstawowa ścieżka, którą zrobić banalnie prosto to nowy asfalt na Żołędziowej. A kolejne na wylotówkach - Gliwicka, Chwałowicka, Żorska, Raciborska, Wodzisławska, Zebrzydowicka, Wielopolska - prawie wszystkie były niedawno remontowane i wszystkie zostały spartaczone. Jedyny plus tej inwestycji to że coś się dzieje w ogóle w temacie ścieżek. Ale obawiam się, że na tych inwestycjach się skończy - są one banalne i tanie do wykonania - prawie na całej długości jest szerokie pobocze - za komuny zrobili by to w jeden dzień bez zbędnych "europejskich" formalności
~Arteks 2015-03-17
22:25:31
Zaprojektowana jeszcze w latach 90. nowa obwodnica to kompletna kompromitacja naszego miasta. Nie dość że tylko dwupasmowa to między Rondem Chwałowickim a Wodzisławską brak nawet chodników. Typowy przykład na miasto moto-kultu jakie zaczął robić z Rybnika Makosz, a kontynuował to dzieło Fudali ze swoją ekipą... Wiele miast popełniało tego rodzaju błędy ale w odróżnieniu od Rybnika to już przynajmniej od 10 lat większość obrała inny kierunek - tzw. zrównoważony transport. A u nas dopiero zaczyna się coś w tej tematyce robić i to po gruntownej, medialnej krytyce stanu naszych ścieżek rowerowych, także na portalu rybnik.com.pl który żywo interesował się problemem. Niech tam powstanie ścieżka rowerowa, piesi też będą mieli chociaż trochę łatwiej. @anty.fudali - Niektórzy rowerzyści wolą jeździć rekreacyjnie po lasach czy bocznych drogach ale są tacy którzy lubią szybko pokonywać różne trasy i ruch samochodowy w ogóle im nie przeszkadza. Kolarze szosowi nie pojadą do Kamienia ścieżką przez las tylko asfaltem główną drogą. Człowieku nie myśl ciągle schematami.
~fukas1 2015-03-17
23:49:31
Koncepcja dróg rowerowych powinna się zacząć od tego dla kogo ją robimy - 1 mieszkańcy chcący dojechać do pracy ( np. do centrum ) i 2 mieszkańcy korzystający z rekreacji . Cały plan powinien się opierać na centralnym pkt. czyli rynku ! Połączonym układem gwiaździstym z kąpieliskiem ruda , mosir w Kamieniu , zalewem rybnickim , osiedlem Nowiny , Boguszowicami , Chwałowicami , Niewiadomem itd. Układ taki spełnia zapotrzebowanie mieszkańców na dojazd do pracy czy urzędu - szeroko rozumiana ekologia . Oraz poprawa układu typowo rekreacyjnego - zdrowie mieszkańców . Drogi muszą być koniecznie asfaltowe - aby mogli z nich korzystać wszyscy posiadacze rowerów - szosowych , miejskich i dodatkowo ludzie poruszających się na rolkach :)
~birhow1 2015-03-18
08:12:24
PANIE PREZYDENCIE MAM PROPOZYCJE DO PANA I CAŁEJ ŚWITY PAŃSKIE może wtedy będziecie podejmować dobre decyzje w sprawach może dla niektórych błahych WYBIERZMY SIĘ RAZEM NA ROWER JA I PAN , NIEDALEKO PO CENTRUM I BLISKICH DZIELNICACH W GODZINACH SZCZYTU-
TAK ŻEBY PANA NIE ZMĘCZYĆ ,WTEDY POKAŻE PANU ABSURDY ROWEROWE DROGOWE W NASZYM UROKLIWYM RYBNIKU- ZAPRASZAM.
~fukas1 2015-03-18
08:34:56
Drogi rowerowe powinny być tak zaprojektowane, by dojechać do centrum miasta, najkrócej a nie np. obwodnicą ! Drogi takie powinny odciążyć ruch samochodowy - być do niego alternatywą , ludziom zależy na czasie i szybkości znalezienia się z pkt. A do pkt B . Co innego ścieżki rekreacyjne a co innego drogi rowerowe .
~antyfudali 2015-03-18
09:34:24
No brawo kolega Arteks teraz będzie udawał eksperta od spraw rowerowych. W pełni zdaję sobie sprawę,że nie wszyscy lubią jazdy po lasach. Problem w tym,że Ci którzy "lubią szybko pokonywać różne trasy", nie mają powodu korzystać z obwodnicy,bo to zwyczajnie droga na około. Na przykład z Nowin do Centrum jazda rowerem obwodnicą to totalnie nieuzasadniony pomysł. Dla kogo więc mają być takie trasy rowerowe? No właśnie Tobie tylko zapaliła się lampka "trasy rowerowe są cool" i nic ponad to Cie nie interesuje.
~fukas1 2015-03-18
11:08:54
A u sąsiadów w Dąbrowie Górniczej wygląda to tak ! Nominacja do Superjednostki: polityka rowerowa w Dąbrowie Górniczej
Zdaniem społeczników SMM to działanie i sposób myślenia o rozwoju miasta, który należy docenić.
- Prace nad określeniem kierunku rozwoju infrastruktury Urząd Miasta rozpoczął od stworzenia kompleksowego opracowania „Studium Głównych Tras Rowerowych miasta Dąbrowa Górnicza”.
Co ważne dokument był konsultowany z mieszkańcami w trakcie cyklu spotkań, w trakcie których można było dowiedzieć się, jakie są przebiegi planowanych tras i zgłaszać swoje uwagi. Następnie zorganizowano konferencję „Wdrażanie polityki rowerowej w miastach”, w wyniku której rekomendowano, a następnie stworzono w Urzędzie stanowisko osoby odpowiedzialnej za rozwój transportu rowerowego, czyli tzw. oficera rowerowego. Było to pierwsze tego typu stanowisko w województwie śląskim – przypominają społecznicy. Nowy urzędnik doprowadził do realizacji pierwszego kontrapasu rowerowego w regionie (wyznaczenie pasu ruchu dla rowerów na drodze jednokierunkowej, umożliwiającego poruszanie się rowerzystów „pod prąd).
~Arteks 2015-03-18
12:39:35
@birhow1 - podoba mi się twój pomysł. Ja bym pokazał prezydentowi taki idiotyzm jak np. ścieżka rowerowa na Poprzecznej czy św. Jadwigi na drogach dwukierunkowych po których aby auta mogły się wyminąć muszą wjeżdżać na ścieżkę... Kompletnym bezsensem było też poprowadzenia ścieżki od dworca PKP w kierunku zalewu omijającej centrum miasta. Zamiast chwalić się fajnymi obiektami i naszym rynkiem - to prowadzimy rowerzystów przez targowisko i te szpetne domki jednorodzinne dzielnicy Smolna. To trzeba zmienić i otworzyć centrum miasta na roweszystów. Oni przy okazji też wypełnią jako klienci ogródki i będą klientami lokali na powietrzu bo przecież napić się czegoś zimnego w upał czy zjeść loda albo odetchnąć to równie istotna rzecz. @anty.fudali - dużo skrzeczysz i ciągle atakujesz a niestety nie zapominasz myśleć. Czy taki rowerowy ring ma służyć do jeżdżenia w kółko lub do wydłużania trasy np. z Nowin do dworca PKP? Na pewno nie. Ale można wykorzystywać jego odcinki i oto w tym chodzi. Np. ktoś może jechać od Zamysłowa w dół obwodnicą, ktoś inny np. z Nowin w kierunku Niedobczyc, a jeszcze ktoś inny z Nowin w kierunku Orzepowic... Zrozumiał?
~antyfudali 2015-03-18
18:09:22
Jeśli komuś potrzebny jest odcinek,to może sobie pojechać odcinek bez łaski władz. Do tego ścieżka rowerowa nie jest potrzebna. Wręcz przeszkadza,bowiem znając życie trasa takowa będzie tak niedorobiona,że głowa mała.A niestety jak jest droga dla rowerów,to już przepisy zabraniają jazdy po drodze. Zresztą ... po co się wysilam,to i tak powyżej Twojej inteligencji. Większość osób tutaj krytykuje taka sens takiej trasy rowerowej,ale do Ciebie nie dociera,że to trasa na pokaz,a nie dla rowerzystów.
~Arteks 2015-03-18
22:22:38
@anty.fudali - przecież w kolejnych planach od tej ścieżki mogą iść kolejne roznogi tak aby utworzyć całą "pajęczynę" ścieżek rowerowych które w przyszłości będą się ze sobą krzyżować i tworzyć przeróżne alternatywy dojazdu. Może tępy człowiek zrozumie że to tak samo jak tworzy się np. najpierw jakiś główny gazociąg/rurociąg by od niego mogły odchodzić te mniejsze. Nie robi się na odwrót? Zrozumiał? Jeśli nie to niech pomyśli...
~antyfudali 2015-03-19
01:14:23
Innymi słowy - nie ważne że teraz robienie takiej ścieżki nie ma sensu,bo być może kiedyś,jak się zbuduje masę innych to jakiś sens się znajdzie. Twoja logika mnie poraża. "np. najpierw jakiś główny gazociąg/rurociąg by od niego mogły odchodzić te mniejsze" - to stwierdzenie miałoby sens pod dwoma warunkami.Pierwszym - to byłaby pierwsza trasa rowerowa,a tak nie jest. Nowe ścieżki powinny tworzyć logiczną całość z istniejącymi. Drugi - nazywać głównym coś co leci nie wiadomo gdzie i nie wiadomo po co? Główny powinien łączyć jakieś znaczące punkty i biec raczej prosto. Podsumowując - raczej nie jestem zaskoczony,że bronisz kolejny badziewny pomysł władz. W końcu któż lepiej poskrzeczy w ramach agitacji i poobraża każdego,kto będzie śmiał krytykować?
~meksykanin 2015-03-24
14:33:33
witam, w okolicy przerwy świątecznej odwiedziłem rybnicki wydział dróg i rozmawiałem z Panami nt poruszania sie rowerem po Rybniku. Jako że sporo podróżuje po europie i mam mozliwośc z czego korzystam obserwowac jak inni rozwiązują "problemy" rowerowe proponowałem aby tut. wydział dróg wygenerował strone w internecie gdzie będie można składac/wysyłac zdjęcia, pomysły słowem wszystko to co dotyczy ruchu rowegowego w miastach i poza nimi. strona miała ruszyc do końca stycznia. poniewaz nie ruszyła wysłałem maila z zapytaniem co dalej ze strona. po ok 3 tygodniach otrzymamalem info iż sprawa sie opóxni ale będa konsultacje i wtedy bedzie można wypowiedzic sie na interesujący temat. co tu konsultowac. w rybniku spędziam mało czasu - praca, kiedy jestem w Belgii jezdże rowerem bo ten kraj mocno stawia na rowery. prosze uprzejmie zapomnijcie Państwo pojecie ścieżka rowerowa, wyrzuccie na zawsze z waszego słownika. nam potrzebe sa DROGI DLA ROWERÓW. jak mam sprawe w UM to chce podjechac rowerem mozliwie najkrótszą droga oraz moc zaparkowac gdzies bezpiecznie tenże rower. to samo tyczy reszty centrum miasta, chce przejechać przez rynek bo tak sie składa że wiekszośc tras w centrum prowadzi przez Rynek w Belgii mam prawo wjechac rowerem pod prąd, w ulice z zakazem ruchu, na światłach stanąc przed samochodami - specjalnie wyznaczona strefa dla rowerów. tam gdzie nie ma możłiwości zbudowania drogi dla rowerów pasami wymalowanymi na drodze wyznacza sie drogę dla rowerów.
~pako 2015-05-09
13:38:54
Kolejna paranoja urzędnicza na pokaz. Cała koncepcja oparta jest o drogi zupełnie nowe lub po remoncie. Dlaczego wtedy nie zrobiono na nich miejsca dla rowerów? Widać że pan Fudali nadal ma w magistracie swoich ludzi, którzy chcą dbać o jego wizerunek, ale raczej przypominają co zrobił źle. Dlaczego dopiero w 2014 o tym pomyślał, a przez cały czas jego rządów wszystkie drogi zostały zrobione w sposób utrudniający jazdę rowerzystom. Po co komu jazda rowerem wzdłuż najbardziej ruchliwych ulic, żeby wdychać spaliny? Po co jechać dookoła miasta jak 2 razy bliżej jest przez centrum. Pomysł nie nadaje się ani na wycieczki ani do komunikacji. Ja chciałbym dojechać z każdej dzielnicy do każdego miejsca w centrum. A np. z Meksyku do Stodół wolałbym jechać ścieżką wzdłuż Nacyny. Niestety, mimo że znalazłoby się na to miejsce nikt o tym nie pomyślał. Ta nowa koncepcja to tylko nowy pomysł na wyrzucanie pieniędzy. Należy utworzyć w UM komisję składająca się z samych rowerzystów, którzy musieliby zatwierdzić każdy projekt drogi lub remontu. I musza to być ludzie z pasją nie ulegający naciskom lub lobbystom :( Drogi w Rybniku są coraz lepsze, widzę to gdy jadę samochodem. Ale jak jadę rowerem to nie widzę żadnej poprawy. Jeżeli w ogóle coś widzę bo muszę patrzeć, żeby mnie coś nie przejechało. To nic że już po terminie konsultacji, i tak wiem, że zrobią to co sobie wymyślił jakiś urzędnik jeżdżący samochodem.
~Arteks 2015-05-09
22:11:59
@pako - wydaje mi się, że urzędnicy nie chcą wielu rzeczy widzieć... Przez wiele lat mimo sympatii do poprzedniej ekipy zwracałem uwagę na to, że w Rybniku nie wprowadza się europejskich zasad związanych z tzw. transportem zrównoważonym (który dotyczy także rowerów). I co? I nic... Mamy moto-miasto w którym inwestuje się grube miliony w nowe drogi i parkingi (które oczywiście też są potrzebne ale chodzi mi o proporcje). O komunikację miejską specjalnie się nie dba, efekt jest taki że mamy co raz bardziej zatłoczone miasto, co raz więcej mamy spalin, dużo korków i generalnie jesteśmy w dalekim tyle za Tychami, Gdynią i innymi miastami które zasady zrównoważonego transportu wprowadzają przynajmniej od 15 lat... Nie wiem w ogóle z kim możnaby porozmawiać na ten temat. Owszem w czasie wyborów wszyscy kandydaci na prezydenta wspominali o potrzebie poprawy komunikacji w Rybniku, po wyborach temat zniknął. A największą bolączką Rybnika jest właśnie transport po mieście i smog. O tym drugim się zaczęło mówić, o tym pierwszym się nie mówi... Przyznaję, że nasze ścieżki rowerowe są też skansenem mimo że urokliwe. Cieszę się jednak strasznie, że na Rudzkiej powstaje właśnie pierwsza profesjonalna, asfaltowa droga dla rowerów - szkoda że taka krótka. Ale jest to jakieś światełko w tunelu. Zauważam też braki na styku dogadywania się miasta z koleją, na czym tracą także kierowcy. W Sosnowcu miasto wspólnie z koleją przedłużyło przejście podziemne i poszerzyło wiadukt przy głównej ulicy.