zamknij

Wiadomości

Miasto likwiduje miejsca parkingowe. Dlaczego?

2020-06-22, Autor: 

W przeciągu niecałego miesiąca w Rybniku zniknęło kilka miejsc parkingowych. Rybnicki magistrat tłumaczy, że ich lokalizacja powodowała zagrożenie na drogach.

Reklama

Chodzi o miejsca parkingowe w pasie drogi. Na początku czerwca zniknęły 3 miejsca przy ul. Wyzwolenia, tuż przy budynku Rybnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Rybniku. Zamiast nich wymalowano „wyspę”, na której nie można stawać.

- Głównym celem wymalowania wyspy jest poprawa bezpieczeństwa pieszych na ulicy Wyzwolenia. W tym miejscu parkowanie odbywało się w dużym chaosie, według zasady „ile się uda zmieścić tyle będzie”. Ludzie wychodzili na pasy spoza zaparkowanych samochodów. Teraz wymalowana wyspa pozwoli na bezpieczne wejście na pasy – tłumaczy Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu.

Dodaje, że działania były prowadzone w rejonie przejścia dla pieszych, na którym w ubiegłym roku doszło do wypadku z udziałem pieszego.

Zmienia się też na ul. 3 Maja, w pobliżu skrzyżowania z ul. Chrobrego. Tam także znikają 3 miejsca parkingowe.

- Porządkujemy lokalizację miejsc parkingowych. Likwidujemy 3 miejsca parkingowe, które były zbyt blisko skrzyżowania – dodaje Agnieszka Skupień.

Na miejscu pozostały stojaki na rowery. Jak dowiadujemy się, jeszcze w tym roku przy 3 Maja pojawi się parkomat, prace potrwają jeszcze około tydzień.

Oceń publikację: + 1 + 75 - 1 - 270

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (60):
  • ~ 2020-06-22
    15:34:59

    Ja bym tam wszystkie miejsca parkingowe polikwidował i wszyscy na piechotę i na rowery . Emeryci i niepełnosprawni na darmowych wózkach inwalidzkich . Szkoda słów na to co się w Rybniku robi : walka z kierowcami , bez szerszego spojrzenia na całokształt komunikacji w mieście .

  • ~truman20 2020-06-22
    15:58:08

    Żeby jeszcze bardziej dobić już konające centrum miasta. Ludzie będą jeździli tylko do tych zapyziałych galerii, bo najtaniej zaparkować. Reszta centrum umrze śmiercią naturalną.

  • ~olxmff 2020-06-22
    16:07:05

    Mogliby jeszcze wreszcie stworzyć fizyczne ograniczenia (np. wyspy z jakąś niską roślinnością) w pobliżu skrzyżowań i przejść dla pieszych na ulicach Staszica, Kraszewskiego, Mickiewicza, Białych, Św. Antoniego, Na górze i kilku innych. Chodniki zastawione, samochody parkują tuż przez przejściami dla pieszych, skrzyżowaniami, na pasach dla rowerów i w śluzach rowerowych. Można to dziesiątki razy zgłaszać ale nikt z tym nic nie robi. Ciągle te same samochody blokują i niszczą infrastrukturę drogową, a co najgorsze stwarzają niebezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów, którzy cały czas muszą wychylać się zza samochodów, żeby sprawdzić, czy da się bezpiecznie przedostać na drugą stronę. Kierowcy za nic mają przepis mówiący o konieczności zachowania co najmniej 10 metrów odstępu od przejścia / przejazdu / skrzyżowania. Malowanie pasów niestety nic nie daje i trzeba fizycznie uniemożliwić niszczenie infrastruktury i stwarzanie niebezpieczeństwa, żeby czegoś nauczyć niektórych kierowców. I nie dotyczy to tylko ścisłego centrum miasta. Podobna sytuacja ma miejsce na drogach w okolicy ulicy Św. Maksymiliana, gdzie chodniki praktycznie nie istnieją – wszystko jest zastawione przez samochody. Miasto wydaje sporo pieniędzy na infrastrukturę dla innych uczestników ruchu niż samochody, ale niestety nie robi nic z samochodami, które uniemożliwiają bezpieczne korzystanie z tej infrastruktury.

    Czy redakcja mogłaby podjąć temat i zapytać odpowiednie osoby w urzędzie miasta, straży miejskiej lub na policji, czy planowane jest zrobienie czegoś z plagą samochodów utrudniających ruch i stwarzających niebezpieczeństwo w mieście?

  • ~Kurt_Wallander 2020-06-22
    16:12:19

    Olaboga, kilka miejsc parkingowych zabrali. Łojezucotobędzie! Truman, ja jeszcze, odkąd mieszkam w Rybniku - a będzie to chyba siedem lat - nie robiłem na starym mieście żadnych zakupów w tych wszystkich sklepach-butikach. Co najwyżej w Żabce albo księgarni... w pobliżu jest parking. A nie, czekaj - przecież jak się nie da zaparkować pod sklepem to Polak do niego nie przyjdzie...

    o_0

  • ~Gruby21 2020-06-22
    16:13:20

    Czekam na pytania z serii: Gdzie ja będę parkować w drodze do rzeźnika? :D Tylko 2kg wusztów a przejść trzeba całe miasto..

  • ~tuptyś 2020-06-22
    16:17:45

    Panie 0,49 kuczera, co to komu przeszkadzało te kilka miejsc parkingowych. Nie zapomnimy tego przy następnych wyborach, bo nic nie zrobiłeś pozytywnego dla miasta.

  • ~Mirosława Sobinska 2020-06-22
    16:28:41

    66 80

    CENZURA szkoda tu co kolwiek komentować

  • ~rzyt 2020-06-22
    16:37:49

    82 74

    Projekty na miarę XXI wieku i miasta chcącego być lokalną metropolią.

  • ~Lateks 2020-06-22
    16:38:20

    Uwielbiam tą urzędniczo polityczną nowomodę nie mającą nic wspólnego z rzeczywistością.
    Na Wyzwolenia jeszcze zniknęło kilka miejsc parkingowych o których pani Agnieszka nic nie wspomina. A te namalowane pasy nie mają nic wspólnego z przejściem dla pieszych. To się nazywa działanie na rzecz ludzi prowadzących działalność gospodarczą w czasie kryzysu wirusowego. Tak żeby ich całkowicie pogrążyć w dodatku za ich podatki.
    Jaki jest sens najpierw wycinania drzew przy Wyzwolenia żeby ułożyć kostkę, a dziś kiedy w ramach oszczędności wyłączają fontanny, rozbiera się tę kostkę i robi pod sklepem 3m trawnika.

  • ~artefaks 2020-06-22
    16:38:50

    93 61

    ~Mirosława Sobinska 2020-06-22 16:28:41
    CENZURA szkoda tu co kolwiek komentować
    @P. Sobińska
    Jak dzwoni Pani do radia to nigdy Pani nie zapomni się przywitać zgodnie z regułami :
    ,, Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus i Maryja zawsze Dziewica! "

    A Tu Pani wpada. Trzaska drzwiami i wychodzi. Nawet nie powiedziała Pani o co jej chodzi ?

  • ~Lateks 2020-06-22
    16:39:51

    Pytanie co można prowadzić po pijaku?
    A) Samochód
    B) Rower
    C) Traktor
    D) Miasto.

  • ~Franz Kawka 2020-06-22
    16:42:21

    Nie wiem po jakiego grzyba wjeżdżać autem na Plac Wolności. Mam prawo jazdy od 20 lat i w życiu nie parkowałem auta w centrum.

  • ~Lateks 2020-06-22
    16:45:30

    AAAA zapomniałem, później prezydent z viceprezydentami będzie się mógł pochwalić jak realizuje program rewitalizacji centrum które sam doprowadzi do ruiny. Ehhh tyle dobrze że policja ma nowe radiowozy za pieniądze UM. 0,49

  • ~Lateks 2020-06-22
    16:46:40

    71 82

    ~Franz Kawka to daje odpowiedź dlaczego centrum umiera śmiercią naturalną.

  • ~Andrzej Kuśka 2020-06-22
    16:46:42

    90 64

    Prawda jest taka że niektórzy będą zadowoleni dopiero wtedy, kiedy wolno im będzie zaparkować w sklepie.

  • ~artefaks 2020-06-22
    16:56:43

    Ludzie nie dajcie się zmanipulować wiadomej stronie politycznej i uciesze obecnych tu trolli. Zmasowany atak na Prezydenta Rybnika ma na celu zdyskredytowanie jednego z kandydatów startującego w wyborach.Prezydent Kuczera zasłużył na krytykę. Ale we właściwym miejscu i czasie.

  • ~Arteks 2020-06-22
    17:16:22

    W czasach kiedy w Katowicach można było jeździć każdą ulicą i postawić swoje auto nawet na Stawowej - miasto zamierało. Kiedy władze Katowic uporządkowały centrum, wywalono auta i uruchomiono nowe deptaki - miasto tętni życiem! Pamiętajcie - że to piesi są klientami sklepów, gastronomii, banków, urzędów i usług. @zak - to bardzo populistyczne co piszesz bo jeśli likwidację kilku miejsc parkingowych uważasz za "walkę z kierowcami" to najbardziej walczącym miastem z kierowcami są Katowice. Tam nie tylko likwiduje się parkingi - ale zmienia organizację ruchu, zwęża ulice czy całkowicie wywala się auta z wielu z nich! Co ciekawe Katowice są rządzone przez PiS. Ostatnio w Katowicach zlikwidowało parking na Dworcowej na ponad 100 aut! I to jest przykład dla Kuczery który działa z impetem żółwia na popsute baterie... Bo zbudował parking wielopoziomowy za 20 baniek którego sens tłumaczył reorganizacją parkingów. W Katowicach nie zbudowano w centrum parkingu, a regularnie od kilku lat kolejne miejsca parkingowe są likwidowane. Mieszkańcy Katowic nie tylko nie narzekają - ale widzą same pozytywy z tej przemiany. Mniej aut - to więcej ludzi, więcej wynajętych lokali, lepsza estetyka, więcej miejsca na donice i drzewa. :D To mnie przekonuje do tego, że gdyby PiS (na poziomie Katowic) rządził Rybnikiem być może takie zmiany następowałyby szybciej i byłyby bardziej rewolucyjne. @truman20 @lateks - powtarzacie w kółko te same bzdury, a we wszystkich miastach stawiających na pieszych - centra świetnie egzystują. Ruszcie tyłek i przejedźcie się do Bielska, Ostrawy, Katowic, Opavy, Opola i innych miast które już od dawna ograniczają motodominację - zawsze z korzyścią dla ich rozwoju. Po prostu jesteście zacofani i zaściankowi.

  • ~artefaks 2020-06-22
    17:30:49

    77 19

    @Arteks. Dałem plusa. Ale nie podoba mi się ostatnie zdanie. Byłby ładny tekst. Gdyby nie ten pieprzyk na końcu...

  • ~crun 2020-06-22
    17:33:16

    46 33

    Coraz więcej metropolii tworzy tereny zielone w centrach, aby zmniejszyć emisję spalin i obniżyć temperature np. Wiedeń: https://smoglab.pl/wieden-zrywa-asfalt-w-centrum-robiac-miejsce-dla-parku-to-efekt-programu-ochladzania-miasta/
    Niestety wiele osób które się tu wypowiada swojej zaściankowej, małomiasteczkowej mentalności pozbędzie się chyba dopiero w następnym życiu.

  • ~Jan R. 2020-06-22
    17:33:46

    50 12

    Kiedyś można było kurzyć wszędzie w autobusie, cugu i w urzędzie.

  • ~Arteks 2020-06-22
    17:43:42

    83 44

    @artefaks - dzięki, że chociaż mnie nie lubisz - potrafisz być obiektywny i chyba sam się przekonałeś do tego, że wcale nie jestem jakimś radykałem w tej sprawie. Niech sobie kierowcy parkują auta w miejscach które są im dedykowane i gdzie nie przeszkadzają - ale czy muszą parkować wszędzie? W naszych mieszkaniach odkurzacz czy pralka nie stoją na środku salonu czyż nie? :D Przykro mi, że ci się nie podobało ostatnie zdanie ale nie każde prawdziwe spostrzeżenie musi się podobać. @crun ujął to dosadniej. Faktycznie czym większe miasto - tym ludzie bardziej są otwarci na nowości i nowe trendy urbanistyczne.

  • ~artefaks 2020-06-22
    18:01:29

    93 12

    ~Arteks.
    Nie jest prawdą że Cię nie lubię. Ale używajmy argumentów.
    Rozmowa polega że jeden mówi , a drugi słucha. A potem na odwrót.
    -kłótnie nasze wynikają zawsze z tych rzeczy
    Nie musimy się zgadzać. Ale musimy się szanować.
    Pozdrawiam

  • ~artefaks 2020-06-22
    18:03:43

    67 13

    Przykro mi, że ci się nie podobało ostatnie zdanie ale nie każde prawdziwe spostrzeżenie musi się podobać.
    @Arteks. To nie był wyrok , tylko opinia.
    Tekst bez tego jednego niepotrzebnego zdania byłby lepszy.

  • ~ 2020-06-22
    18:08:07

    51 15

    Referendum odwoławcze na cito bo za 3,5 roku to już nie będzie co naprawiać!

  • ~R134a 2020-06-22
    18:13:12

    59 13

    Proponuje jeszcze wprowadzić zakaz parkowania na fokusie i plazie, niech parkują na nowym parkingu za 15 zł za 3 h

  • ~Arteks 2020-06-22
    18:30:30

    79 33

    @bartezz - a słyszałeś aby Krupa z Katowic był odwoływany w referendum? Ja też nie. A popatrz na to: https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,ulica-w-scislym-centrum-katowic-zmieni-sie-w-deptak-w-poblizu-wielopoziomowy-parking,wia5-2-2148.html Ten to likwiduje nie jakieś pojedyncze miejsca ale całe place dla aut! To "złomowisko" ze zdjęcia w linku znika, a nie jest to pierwsze takie miejsce w centrum Katowic. Jestem pewien, że to niechętnie odwiedzane miejsce po przekształceniu w deptak stanie się wśród pieszych "trendy". Rybnik też potrzebuje konkretnych działań. Jeśli już odwołać Kuczerę to za... jego nieporadność i za zbyt powolne działania prawie w każdej dziedzinie. Liczyłem, że po uruchomieniu parkingu za 20 mln zniknie nie tylko złomowisko na Hallera ale przynajmniej całkowicie 3 Maja, pl. Wolności, Curie-Skłodowskiej, Hallera (obok kościoła), a także że powiększona zostanie strefa płatnego parkowania. Zawiodłem się i teraz stoję po stronie tych którzy uważali budowę tego parkingu za bezsensowną. Wybudować gmach za 20 mln by nie oczyszczać miasta z aut? Bez sensu.

  • ~Arteks 2020-06-22
    18:33:02

    64 33

    @zak - a tak mówi prezydent Katowic popierany przez PiS w kontekście likwidacji parkingu na ponad 100 miejsc na Dworcowej. Proszę o komentarz do jego wypowiedzi?: "To następny element metamorfozy Katowic. Nowy deptak miejski, podobnie jak to było w przypadku ul. Mariackiej, ma przywrócić kolejną część miasta dla pieszych i wpisywać się w naszą politykę odciążania centrum z ruchu samochodowego. Na przebudowanym deptaku pojawi się zieleń i mała architektura. Zgodnie z głosami mieszkańców ulica Dworcowa docelowo zostanie zamknięta dla ruchu pojazdów, nasadzimy na niej aż 54 drzewa, zostanie zmieniona nawierzchnia oraz zamontowane zostaną nowe ławki i oświetlenie".

  • ~toomann 2020-06-22
    18:53:30

    26 12

    Ble, ble, ble, ble.........
    1. Dopóki nie będzie konkretnej alternatywy do jazdy samochodem, dopóty będą trwały takie jałowe dyskusje "o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocy". Komunikacja publiczna to w Rybniku dno i metr mułu. W tym kierunku należy inwestować, a nie w ścieżki rowerowe.
    2. Niestety jesteśmy społeczeństwem "na dorobku" i samochód jest jednym z podstawowych wyznaczników statusu społecznego. Stopień zamożności, ba! nawet stopień inteligencji, mierzony jest marką posiadanego auta. Zatem każde ograniczenie demonstracji własnego "ego" będzie bardzo ostro atakowane.

  • ~ 2020-06-22
    18:54:19

    37 66

    @ Arteks- czy je coś gdzieś napisałem o polityce w moim poscie ?
    Chodzi o to , że aby załatwic coś na Wyzwolenia , będę musiał auto zostawiać w parkingu molochu i drałować 2km na piechotę . Ja sobie dam radę , ale co mają powiedzieć ludzie starsi i zniedołężniali ? Może po prostu zlikwidować wszystko na Wyzwolenia i przenieść do centrum ? Ul. Wyzwolenia to tylko przykład.

  • ~bikerek 2020-06-22
    19:02:39

    43 67

    "- Głównym celem wymalowania wyspy jest poprawa bezpieczeństwa pieszych na ulicy Wyzwolenia. W tym miejscu parkowanie odbywało się w dużym chaosie, według zasady „ile się uda zmieścić tyle będzie”. Ludzie wychodzili na pasy spoza zaparkowanych samochodów. Teraz wymalowana wyspa pozwoli na bezpieczne wejście na pasy – tłumaczy Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu."
    Ciekawe co jest pite i palone w UM, że takie bzdury Pani rzecznik opowiada.
    Zaraz się pojawi SM i będzie wlepiać mandaty,
    To miasto nie jest do życia dla zwykłych obywateli.
    Popieram referendum odwoławcze Piotra Kuczery,
    Ostatnio widziałem na przystanku Piasta że w ciągu 5 minut przyjechały 4 autobusy pod rząd, a potem prawie 40 minut przerwy.

  • ~Arteks 2020-06-22
    19:12:17

    69 28

    @zak - napisałeś, że u nas walczy się z kierowcami, a to jest nieprawda bo to co robi Kuczera jest zupełną miniaturą tego co dzieje się w Katowicach czy innych miastach. Tam faktycznie jest walka z kierowcami ale z tego co mówi prezydent Katowic - "jest to zgodne z głosami mieszkańców". @toomann - alternatywa z wielu kierunków jest - przykładowo połączenia i czas jazdy koleją jest lepszy w wielu kierunkach niż w dobrych czasach PRL (np. Katowice, Wodzisław, Racibórz). A jeśli nie ma - to czemu mieszkańcy tych miejscowości nie domagają się poprawy komunikacji z Rybnikiem u swojego wójta, burmistrza, prezydenta? Chociaż muszę też obiektywnie przyznać rację, że w czasie prezydentury Kuczery ZTZ nie tylko rozkładowo nie drgnął ale nawet się oferta pogorszyła (połączenie linii 48 i 40 spowodowało, że dla Nowin ubyło kilkanaście kursów w czasie doby, ograniczono też kursowanie linii 31 i 52).

  • ~ 2020-06-22
    19:20:51

    67 4

    @artefaks -
    co do "ostatniego zdania" - jestem moderatorem kilkudziesiecznotysiecznej spolecznosci na FB. Zelazem wypalilismy nieuprzejmosc. Za takie zwracanie sie do innych dajemy bana, nawet jesli zwracajacy sie merytorycznie ma racje. On nie zan kultury prowadzenia dyskusji, ci, ktorzy sie nie zgadzaja sa "wiesniakami, smrodziazami etc". Strach sie nie zgadzac.

  • ~hanys z Rybnika 2020-06-22
    19:23:15

    27 70

    Ja proponuję żeby prezydent Kuczera całkowicie zamkną miasto od samochodów. A na miejscach parkingowych nie korzystają rowerzyści.

  • ~Arteks 2020-06-22
    19:30:58

    69 24

    @toomann - to nie jest tak, że całe ZTZ to "metr mułu". Jeśli chodzi o wyniki finansowe czy przewozy, wygląd autobusów, park autobusowy to nie jest wcale tak źle. Jeśli chodzi o funkcjonalność to w przypadku niektórych dzielnic to dramat. Tydzień temu byłem w Sosnowcu. Taki tramwaj do małych Milowic (dzielnica podobna do naszego Kłokocina) jeździ z centrum co 12 minut przez cały dzień! W Rybniku nie ma ani jednej linii która kursowałaby... co 15 minut i to nawet do największych dzielnic miasta w godzinach szczytu... Ja na miejscu Kuczery zadzwoniłbym do Chęcińskiego i zapytał się jak to jest możliwe i jak on sobie radzi i skąd bierze na to finanse. Dodam, że Sosnowiec to bardzo rozległe miasto. Gdzie Milowice, a gdzie Kazimierz czy Maczki. Wszystkie dzielnice mają autobus nawet w nocy, przeważnie co 12 minut, te mniejsze jak np. Maczki też co 20-30 minut zawsze coś pojedzie. Ale nawet biorąc pod uwagę kiepskość naszej komunikacji - nie ma usprawiedliwienia dla parkingów przyulicznych co kawałek. Skoro - są inne parkingi, szanujmy miejską przestrzeń i tam gdzie się tylko da usuwajmy auta, twórzmy miejsca dla pieszych.

  • ~Arteks 2020-06-22
    19:36:35

    68 26

    @benett - ktoś kto smrodzi, jest smrodziarzem. Dlaczego się ma obrażać na to, że ktoś go nazywa zgodnie z tym o robi i czego broni? @hanyszRybnika - nie trzeba zamykać miasta dla aut - trzeba tylko je powstawiać w odpowiednich miejscach. Czy ty byś pozwolił aby na środku salonu cały czas stał odkurzacz? Na pewno nie. I dlatego nie pozwólmy aby w miejscach które mogłyby służyć dla mieszkańców miasta - stały auta. Auta niech parkują na parkingach czy w budynkach specjalnie dla nich przygotowanych - i wszyscy będą zadowoleni. :) Miasto będzie bardziej uporządkowane. Jeśli jesteś hanysem powinieneś szanować porządek. :)

  • ~Arteks 2020-06-22
    19:46:38

    62 26

    @zak - nie wysługuj się "ludźmi zniedołężniałymi" bo ci przeważnie potrzebują opieki ze strony innych i nie wychodzą z domu. A osoby niepełnosprawne mają na każdym parkingu specjalne koperty i miejsca uprzywilejowane. Swoją drogą prawie zawsze są puste. Czemu nie skomentowałeś słów prezydenta Krupy? Podaj mi jakiś przykład gdzie w obrębie 2 km od jakiegoś celu w Śródmieściu nie można zaparkować?

  • ~toomann 2020-06-22
    19:48:04

    29 5

    ~Arteks: Dobry przykład z Milowicami. I o to właśnie mi chodzi - żeby były częste kursy do każdej dzielnicy, od Kłokocina do Zebrzydowic. Przecież mamy miejsca, gdzie do najbliższego przystanku jest ponad kilometr, a autobus jedzie trzy razy na dzień i tylko w dni robocze. To gdzie ta alternatywa do samochodu? Dlaczego ci mieszkańcy mają być wykluczeni? Zauważ, że oni są głównymi "okupantami" miejskich parkingów.

  • ~Kwinto 2020-06-22
    20:28:47

    68 21

    Nie wiem o co ten szum?
    Po to budowano parking aby z niego korzystać, zresztą 30m od tego zlikwidowanego miejsca można zaparkować w focusie. Czy całe centrum Rybnika musi być obłożone autami?
    Dobrze to opisał Andrzej Kuśka:
    - niektórzy będą zadowoleni dopiero wtedy, kiedy wolno im będzie zaparkować w sklepie.

  • ~Analpenetrator 2020-06-22
    20:42:51

    9 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Analpenetrator 2020-06-22
    21:13:55

    8 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~pprywatne 2020-06-22
    21:16:33

    42 3

    Na siłę chcą wszystkich wysłać na piętrowy parking. Tylko wjazd na ten parking zaprojektował jakiś nieudacznik, bo wjazd i wyjazd jest zaprojektowany chyba pod malucha, większym samochodem trzeba cofać aby sięgnąć ręką przycisku, a i tak trzeba uważać aby nie przybrać idiotycznej barierki.

  • ~pprywatne 2020-06-22
    21:18:10

    37 3

    Właśnie z tego powodu tak mało ludzi z niego korzysta, moi znajomi mówią to samo - Wjazd i wyjazd są katastrofalne, dlatego wybierają inne parkingi.

  • ~Analpenetrator 2020-06-22
    21:44:21

    11 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~artefaks 2020-06-22
    21:56:32

    29 9

    Teraz mamy dupną reklamę... suche fontanny i niekoszone trawniki.
    @Anal...Zapytaj swojego szefa Zaka który założył sobie łąkę kwietną kiedy ją będzie kosił. Z nieba cały czas leje się deszcz. A tobie jeszcze teraz fontanna do tego potrzebna....

  • ~Arteks 2020-06-22
    22:18:21

    29 15

    @artefaks - ale @analpenetrator i wszyscy wrogowie PK mają kapitalny argument bo suche fontanny - to nie tylko ośmieszanie miasta czy pokazywanie swojej nieporadności w zarządzaniu finansami - ale też dowód na niespójność polityki wizerunkowej miasta. Jak można chwalić się fontannami w Diagnozie, zapraszać tu turystów i... zakręcać te same fontanny. Absurd? Brak porozumienia między poszczególnymi osobami i jednostkami w urzędzie? Tak mniej więcej od słynnego wstrzymania "reformy kursów ZTZ Mazura" przed rokiem mamy do czynienia ze stałym pokazem nieudolności zarządzania miastem przez Kuczerę. Chciałbym go bronić przed oponentami i złośliwcami ale... zaczyna mi niestety brakować argumentów. Może ty coś znajdziesz? Ja dołączam do tych którzy uważają, że jego zarządzanie miastem jest chaotyczne, polityka niespójna, a on sam jest słabym przywódcą - mimo, że jest przyzwoitym człowiekiem.

  • ~77Monia 2020-06-22
    22:20:07

    30 2

    ~pprywatne Masz rację, ten wjazd i wyjazd na piętrowy parking to tragedia. Kto to projektował, czym się kierował? Z resztą w Rybniku większość projektów to porażki, deptak, donice, parklety, kostka na Pl. Wolności. Kogo tam zatrudniają?

  • ~ 2020-06-22
    22:21:58

    22 27

    @ Artefaks- na swoim placu ( po gorolsku podwórku , bo może nie zrozumiesz) będę sobie sadził co chcę , nic ci do tego . Nawiasem mówiąc na razie słabo rośnie , bo słońca mało , ale fontanny są po to żeby tryskały wodą , nie żeby się napełniały deszczówką .
    I nie używaj wulgaryzmów , bo to nieładnie .

  • ~Arteks 2020-06-22
    22:22:23

    24 30

    @pprywatne - a co za problem wyjść z auta i nacisnąć na przycisk jeśli ktoś nie potrafi tego zrobić z auta? Tworzysz problemy jakie nie istnieją... ;P Jeśli nie pasuje ci ten parking - możesz zaparkować auto na wielu innych w centrum miasta. Jak ktoś chce dojechać do Kłokocina ma tylko jedną linię 45 kursującą co godzinę...

  • ~77Monia 2020-06-22
    22:22:51

    19 2

    ~Gruby21 Szczerze Ci powiem, że faktycznie nie chce mi się lecieć przez całe miasto po troszkę wędliny.

  • ~77Monia 2020-06-22
    22:28:22

    30 1

    ~Arteks Nie masz racji, to powinno być tak zrobione, jak na wszystkich innych parkingach, przycisk powinien być dostępny przez otwarte okno w aucie. Ja też unikam właśnie z tego powodu tego parkingu. Moja znajoma wgniotła sobie drzwi przy wyjeździe i też już tam nie pojedzie więcej. Na Brudnioka też dostęp przy wyjeździe nie jest wygodny, ale da się to zrobić. Na piętrowym jest natomiast beznadzieja i partactwo.

  • ~pprywatne 2020-06-22
    22:32:43

    26 2

    ~Arteks
    Do pobrania biletu mam wychodzić z samochodu? Chyba żartujesz sobie teraz?
    Arteks, nabijałeś już klimę w tym sezonie? Bo chyba mimo marnej pogody coś Ci się przegrzewa... :)

  • ~Arteks 2020-06-22
    22:43:51

    27 22

    @77Monia - "znajome" potrafią zahaczyć o inne auto nawet na tak ładnie rozrysowanym i szerokim parkingu jak ten przed Auchanem... A sam byłem świadkiem w lutym jak jakiś gość z SRB chciał wjechać na parking na Kościuszki koło technikum - przez... wyjazd. ;| Takich mamy obecnie kierowców. Nie zliczę osób którym pomogłem obsłużyć parkomat miejski lub ten w Focusie/Plazie bo... dla wielu to jest za trudne. Więc to nie jest żaden argument. Tym bardziej, że dotyczy mniejszości która słabo sobie radzi za kierownicą. Natomiast niespotykanym w innych miastach w porównaniu z Rybnikiem "fenomenem" jest... skala ilości placów parkingowych w centrum. W innych miastach szkoda by było takich powierzchni na auta które wykorzystują takie miejsca tylko przez kilka godzin z doby.

  • ~artefaks 2020-06-22
    22:44:54

    27 8

    @Zak
    Drogi przyjacielu wulgaryzm był wklejony z postu twojego stronnika. Którego nick został wpisany tylko w części bo sam w sobie jest wulgaryzmem i to tyle w temacie
    Żeby dobrze rósł grass w gardenhausie to musisz też wymienić erda.
    Ogród to nie jest fittulitten geszeft. Trawa nie potrzebuje słońca , tylko deszczu. Czy mam przetłumaczyć na język literacki ?
    Jak chcesz żeby uruchomić fontanny to zawsze możesz złożyć pisemny postulat obywatelski.Odpowiedź dostaniesz na piśmie
    Gdybym był bezszczelnym marketingowcem z waszego obozu politycznego to bym powiedział

  • ~artefaks 2020-06-22
    22:46:45

    27 6

    ...jak klasyk .Wystarczy tylko wygrać wybory

  • ~Arteks 2020-06-22
    22:52:17

    26 18

    @pprywatne - nie nabijałem bo mi nie trzeba dwa razy powtarzać. Ja z tym przyciskiem nie mam problemu ale jeśli ktoś ma krótkie rączki - musi mieć sprawne nóżki. Parking funkcjonuje już od roku - na razie poza tobą takiego problemu nikt nie zgłaszał, a rozmów o wielopoziomowcu było już tyle, że hoho... A więc pozostanie ci wysiadanie lub parkowanie w innych miejscach. Plaza i Focus też ci odpadną bo też są przyciski i też... pewnie nie sięgniesz. ;)

  • ~artefaks 2020-06-22
    22:57:22

    35 4

    ~Arteks 2020-06-22 22:22:23

    @pprywatne - a co za problem wyjść z auta i nacisnąć na przycisk jeśli ktoś nie potrafi tego zrobić z auta?

    @ Wysiadając z auta zachodzi chyba konieczność wygaszenia silnika i zaciągnięcia hamulca ręcznego ? proszę ewentualnie poprawić

  • ~Rafal Greszla 2020-06-22
    23:15:51

    2 4

    Rolady i kluski,i modro kapusta,na bierach

  • ~Siara 1313 2020-06-23
    04:23:02

    12 26

    Arteks i artefaks , zaraz wejdziecie sobie od tyłu

  • ~moratorek 2020-06-23
    08:27:28

    7 9

    Rybniczanie , jeszcze raz - rybniczanie chodzą do miasta pieszo.

  • ~Gruby21 2020-06-23
    10:39:40

    9 1

    A o tym, że zlikwidowano 8 miejsc na rowery na samym rynku nie napiszecie... Ja się pytam: Dlaczego?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4927