zamknij

Ekologia

Miasto chce wybudować kolejne ścieżki rowerowe. Czy będą wycinane drzewa?

2016-08-04, Autor: Bartłomiej Furmanowicz

Rybnicki magistrat konsekwentnie chce spełniać założenia polityki rowerowej. Przymierza się do przebudowy ul. Raciborskiej i Żorskiej pod drogi rowerowe. Inwestycja ta może jednak wiązać się z koniecznością wycinki drzew wzdłuż powyższych ulic.

Czytelnicy są zaniepokojeni, na stronie UM pojawił się przetarg ,,Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ulicy Raciborskiej i Żorskiej w związku z budową dróg rowerowych na terenie miasta Rybnika”. To oznacza, że wraz z inwestycją może zniknąć rosnąca przy drodze roślinność. - To jedna z najpiękniejszych rybnickich alei z drzewami. Patrząc na koncepcję UM poza likwidacją pasa do wyprzedzania na Żorskiej (kolejne wyrzucone pieniądze) - wpierw inwestuje się w drogę trzypasmową/odpowiednia podbudowa/, potem część jezdni zamienia się w drogę dla rowerów. Ruch rowerowy wzdłuż tej ulicy nie jest jakoś zbyt intensywny - może wystarczyłoby dostosować istniejące chodniki (np. chodnik po jednej stronie poszerzyć do wymagań drogi rowerowej i wymienić nawierzchnie na asfalt? – zastanawia się jeden z internautów.

Inwestycja składa się z trzech części, w tym oddzielnie dla ulicy Raciborskiej i Żorskiej:

A. Projekt zmiany organizacji ruchu:

1) ul. Żorska (ok. 4,5km):

a. od Ronda Boguszowickiego do granicy miasta Rybnika – jednokierunkowe pasy rowerowe,

 

B. Projekt przebudowy istniejących dróg rowerowych (ZRID):

1) ul. Raciborska (ok. 2,2km):

a. od ul. Grota – Roweckiego do ul. Krzywoustego (ok. 400m) – dwukierunkowe ciągi pieszo – rowerowe po jednej stronie jezdni,

b. od ul. Granicznej do Ronda Lievin (ok. 1,8km) – dwukierunkowe ciągi pieszo – rowerowe po jednej stronie jezdni,

 

C. Projekt nowych dróg rowerowych (ZRID):

1) ul. Raciborska (ok. 2,7km):

a. od miejsca zakończenia remontu ulicy Raciborskiej (rejon działki nr 359/1) do ul. Grota – Roweckiego (ok. 1,3km) – dwukierunkowa droga dla rowerów po jednej stronie jezdni,

b. od ul. Krzywoustego do ul. Granicznej (ok. 1,3km) – dwukierunkowa droga dla rowerów po jednej stronie jezdni,

c. od przejścia dla pieszych – rejon budynku nr 219 do ul. Krzywoustego (ok. 200m) – dwukierunkowe ciągi pieszo – rowerowe po jednej stronie jezdni,

d. od ul. Granicznej do przejścia dla pieszych – rejon budynku nr 184 (ok. 100m) – dwukierunkowe ciągi pieszo – rowerowe po jednej stronie jezdni,

 

2) ul. Żorska (ok. 2,2km):

a. od wiaduktu nad koleją do Ronda Boguszowickiego – dwukierunkowe ciągi pieszo – rowerowe po jednej i obu stronach jezdni.

W założeniach projektowych uwzględniono oświetlenie parkowe (niskie) na odcinku poza koroną drogi (las, ul Raciborska) i miejsca dla postoju rowerzystów (stojaki, ławeczki, kosze na śmieci). Przyjęto również parametry geometryczne pasów i dróg rowerowych:

a. 1,5 m dla jednokierunkowych pasów rowerowych i jednokierunkowej drogi dla rowerów,

b. 2,0 m dla dwukierunkowej drogi dla rowerów,

c. 3,0 m dla dwukierunkowego ciągu pieszo – rowerowego,

Rozwiązania projektowe muszą być zgodne ze „Standardami projektowymi i wykonawczymi systemu rowerowego w Rybniku”.

Jak wyjaśnia Anna Kolenda z biura prasowego UM Rybnik, dokumentacja projektowa, którą miasto zamierza zlecić, wskaże czy konieczne będzie zajęcie dodatkowego terenu. Mogłoby to się wiązać z koniecznością wycinki drzew. - Podejmowanym działaniom przyświeca myśl, że atrakcyjność infrastruktury rowerowej wzrasta, gdy wzdłuż niej rosną drzewa. W ramach opisu przedmiotu zamówienia wskazano zatem konieczność sporządzenia przez projektantów inwentaryzacji dendrologicznej, dzięki której będzie można zminimalizować ewentualną wycinkę drzew. Miasto będzie też dążyć do wprowadzenia wzdłuż infrastruktury rowerowej nasadzenia nowych sztuk drzew – wyjaśnia Anna Kolenda.

Ile drzew może zostać ściętych? To wykaże dokumentacja projektowa. Co sądzicie na ten temat?

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (33):
  • ~Alpha 2016-08-04 13:35:43

    Miasto powinno przestać, rozwijać infrastrukturę, a my wszyscy koniecznie poruszajmy się autami w korkach jeżdżąc po wąskich jezdniach. A drzewa... drzewa od 1967 roku powinny stać gdzie stoją, przecież ruch samochodowy, miasto i nasz styl życia się nie zmienił od tego czasu w żadnym stopniu...

    27 13
  • ~auralfloat 2016-08-04 13:35:47

    Jest różnica między ścieżkami rowerowymi, a drogami. Te pierwsze to mogą być szlaki w lesie, wzdłuż zalewu etc., a drogi rowerowe muszą spełniać określone warunki, są prowadzone w większości wzdłuż dróg ruchu kołowego, nie może się w ich skrajni (tym bardziej w ich obrębie) znajdować przeszkoda - a tych w Rybniku masa. A więc. w Rybniku nie ma dróg rowerowych, tylko ich namiastka, natomiast dużo jest ścieżek rowerowych okalających Rybnik i okolice.

    22 3
  • ~raffo85 2016-08-04 13:37:01

    wow, ale miasto walczy z niską emisją, te drzewa m.in. nas ratują i poprawiają jakość powietrza w Rybniku. oj 500zł mandatu za sam pomysł

    20 21
  • ~morfeus12 2016-08-04 14:00:31

    Artykuł jest niemerytoryczny i kompletnie bez sensu. Przecież wynika z niego, że miasto będzie robić drogi rowerowe od Rydułtów do ul. Granicznej a Wy pokazujecie zdjęcia Raciborskiej przy Sławików!

    11 1
  • ~morfeus12 2016-08-04 14:04:02

    Auto zdjęć i artykułu ewidentnie nie korzysta z roweru tylko z samochodu co widać po samych zdjęciach. Drogi rowerowe na Raciborskiej i Żorskiej są potrzebne. Jeżdżę dziennie Raciborską rowerem do pracy i szlag mnie trafia! Nawet jak poleci kilka drzew a dzięki temu potroi się liczba rowerzystów to nic się nie stanie.

    29 8
  • ~michal418@amorki.pl 2016-08-04 14:59:16

    Jestem za wycinką z doświadczenia wiem ze poprawi to bezpieczeństwo na drogach gdyż wtedy wszystkie rowery znikną z drogi a ja kierowca tira będę czuł się pewniej na drodze

    25 6
  • ~cerberus 2016-08-04 16:04:38

    PO co drogi rowerowe jak zdecydowana wiekszosc rowerzystow zamiast korzystac z sciezek rowerowych woli jechac ruchliwa ulica np. na moscie przy elektrowni. Szkoda pieniedzy

    12 19
  • ~obserwator00 2016-08-04 17:03:13

    Jak nie potraficie odróżnić drogi dla rowerów od jakiegoś śmiesznego chodnika "podobno podzielonego" między pieszych a rowerzystów i innych podobnych pomysłów to po co się wypowiadacie...?

    12 0
  • ~Arteks 2016-08-04 18:14:49

    Oby tylko nikt nie tknął się tych pięknych drzew na Raciborskiej między Zebrzydowicką a Kotucza! @alpha - zauważ, że wszystkie działania miasta po 1990 roku czyli budowa parkingów w centrum kosztem zabudowy czy zieleni, budowa nowych dróg, remont dróg, budowa kilkudziesięciu rond i instalacja nowych świateł na skrzyżowaniach - przyniosła efekt odwrotny od oczekiwanego! Co raz trudniej jeździ się po mieście, co raz więcej korków, co raz trudniej o miejsce parkingowe, co raz więcej hałasu, smrodu i wypadków. Chcesz dalej brnąć w coś co tylko będzie potęgować problemy? Profesjonalne drogi rowerowe i dobry transport zbiorowy to jedyne środki które uchronią nasze miasto przed "moto-zagładą". @cerberus - brakuje edukacji - dla wszystkich. Kilka dni temu w centrum zwróciłem uwagę jakiemuś czubowi który jechał autem... po chodniku. Również piesi i rowerzyści popełniają różne gafy chociaż najbardziej uciążliwi są nieudolni kierowcy (bo z dobrymi kierowcami nie ma problemu). Pytam się władz miasta - po co wam monitoring skoro tolerujecie darmusów którzy parkują za darmo w miejscach w których nie powinni tego robić? Miasto z tego powodu traci wpływy, piesi mają często problem, a mieszkańcy centrum mają odbierane miejsca parkingowe? Dlaczego te sprawy lekceważycie? Na Wieniawskiego czy Klasztornej codziennie pełno darmusów SWD, SZO i SRB i innych... A przecież blisko tych miejsc są miejskie parkingi.

    10 15
  • ~Alpha 2016-08-04 19:41:40

    @Arteks
    To ironia. Jestem za wycinką i rozbudową infrastruktury dla pojazdów innych niż samochodowe.

    7 4
  • ~Dador 2016-08-04 21:00:40

    Szkoda, że nie pomyślano o tym przy remoncie tych dróg. Przeglądałem te projekty (oczywiście dostępne są na rybnickim BIP) i wychodzi na to, że głównie będą przekładane latarnie. Duża ich liczba, to kolizje na trasie ścieżek. Osobiście jestem za budową. Pamiętam do dzisiaj wielkie plany budowy ścieżek rowerowych na Mikołowskiej, Robotniczej, Obwiedniej Południowej, Budowlanych. Szkoda, że te tematy odłożono ad acta.

    9 0
  • ~KSnake 2016-08-04 21:16:48

    Przebudowa ulicy Wielopolskiej - nie wykonano dróg rowerowych i chodnika. Jeżdżę tamtędy codziennie, i codziennie muszę uważać na rowerzystów i często pieszych. Można by zrobić tam ograniczenie do 90km/h, ale z powodu braku ścieżki, chodnika i pobocza nie da rady.
    Nowa droga łącząca Rybnik z Boguszowicami, ta która wybudowana jest na zwałach KWK Jankowice. Tam także brak chodnika i ścieżki rowerowej. Przebudowana ulica Prosta - identyczna sytuacja.
    Rybnickie władze kpią sobie z ludzi! Czy ktoś w ogóle kontroluje co się w tym mieście wyprawia?

    17 2
  • ~Arteks 2016-08-04 23:11:37

    @KSnake - Śląsk niestety jest zacofany w porównaniu do innych rozwiązań transportowych w naszym kraju nie mówiąc o Europie. W Gdańsku zbudowano w ostatnich 5 latach - nową linię kolei podmiejskiej tzw. PKM, kilka linii tramwajowych, nową trasę obwodnicową, tunel pod Martwą Wisłą, węzły przesiadkowe i kilkadziesiąt km tras rowerowych. Da się równoważyć potrzeby? Na Śląsku budowano tylko drogi... To samo w Rybniku mamy ciągły dyktat aut i co raz gorsze powietrze, co raz więcej aut i pretensji, że drogi nie są z gumy. Chcecie przykład z biednego miasta? Grudziądz wybudował 26 km nowoczesnych dróg rowerowych... mimo, że to jedno z najbiedniejszych miast jeśli chodzi o płn Polski. Natomiast mimo, że jestem fanem rowerów to na Wielopolskiej wprowadziłbym rozwiązanie satysfakcjonujące kierowców. 90 km/h dla aut i zakaz jeżdżenia rowerami. Zwiększyłaby się przepustowość tej "obwodnicowej" trasy, a rowerzystom byśmy nie zaszkodzili bo mogliby jeździć innymi trasami jakie tam są (da się bo znam te okolice). Akurat ta trasa nie ma dużego znaczenia dla rowerzystów bo ci mogą jechać w kierunku centrum Mikołowską lub wytyczonymi ścieżkami leśnymi (oby je też jakoś ucywilizowano).

    4 8
  • ~martin75fm 2016-08-04 23:23:57

    Arteks Rybnik to nie żadna metropolia więc nie oczekuj cudów jak transport zrównoważony czy bus pasy. Rowerzyści i tak nie korzystają z tego co zbudowano i blokują ruch więc wycięcie 200, 500 czy nawet 1.000 drzew nie wiele zmieni. Rowerzysta i tak pojedzie po drodze jak obok będzie ścieżka a autobus będzie za nim jechał 1 km bo nie ma miejsca go wyprzedzić na drodze. Policja powinna dawać więcej mandatów rowerzystom jeżdżącym po drodze gdy obok jest ścieżka rowerowa - najprostsze przykłady to Gliwicka i Podmiejska. Artykuł napisany na podpuchę aby znów ekolodzy się pobudzili.

    10 8
  • ~kurier 2016-08-05 00:36:08

    Dla mnie rowerzysci nie są żadnym problemem. Za to tępiłbym parkujących byle jak i byle gdzie, zastawiając innym dojazd i utrudniając widoczność. A każde drzewo na wagę złota. Bardzo dużo ich się wycięło aby dobrze było kierowcom. Teraz wycinajcie aby dobrze było rowerzystom...

    10 4
  • ~obserwator00 2016-08-05 06:15:34

    martin75fm:
    GDZIE na Gliwickiej/Podmiejskiej jest ta droga dla rowerów?! Idź, poczytaj trochę przepisy potem popatrz co tam jest przestać pisać bzdety! Nie mam pytań...kierowców powinni OBOWIĄZKOWO szkolić co rok ze znajomości przepisów jeżeli sami nie potrafią poświęcić kilku minut parę razy w roku żeby się czegoś o zmianach w prawie dowiedzieć...

    8 1
  • ~polk 2016-08-05 06:42:44

    Jeśli to ma być alternatywą i zachęcenie do korzystania z rowerów to niech nie robią tego tak jak tej nowej ścieżka od bazyliki.
    Ciągłe wzniosy i spady tak jakby nie można było tego zrobić na tej samej wysokości co jezdnia.
    @Martin75fm to jest właśnie to o czym piszesz, źle wykonana infrastruktura zniechęca do korzystania z niej. Jeżdżę dużo rowerem szosowym, prawie codziennie do pracy do Żor, mam 18km w jedną stronę. Na rowerze tym z łatwością osiągam prędkość 40-45km/h i teraz wyobraź sobie że mam jechać po tych pagórkach, które ktoś nazwał drogą rowerową. Mam wybór albo jechać wolniej i z pracy wracać godzinę, jechać drogą i łamać przepisy ale być w domu za pół godziny albo w końcu jechać samochodem.
    Skoro przyszła droga rowerowa nie jest alternatywą to po co ona jest budowana???

    10 5
  • ~THE Bill 2016-08-05 07:53:30

    MASAKRA! Znowu wycinka? Nie za dużo tych drzew wycinacie w mieście? Jestem zdecydowanie przeciwny! Chyba już nawet prokuratura się tym zainteresowała jak dobrze pamiętam. Ścieżka rowerowa może powstać w lesie. Amator nie będzie czuł się bezpiecznie jadąc asfaltem wzdłuż ruchliwej drogi, a "zawodowiec" i tak pojedzie po drodze. Jestem całkowicie przeciwny kolejnej wycince. Niestety naszym miastem rządzą chyba ludzie pokroju Alpha - budowa nowych dróg spowoduje że i one się zakorkują. Drogi wcale nie są za wąskie - to aut jest za dużo!

    6 10
  • ~THE Bill 2016-08-05 07:59:50

    Nie wiem jak to wytłumaczyć, żeby laik zrozumiał, ale dopóki psychicznie będę się czuł komfortowo w samochodzie na drodze, dopóty nie zmienię go na inny środek transportu. A tak myśli ~100 tys mieszkańców Rybnika i codziennie wsiadają w swoje samochody. Jak dróg zacznie przybywać to jeszcze więcej ludzi zacznie z nich korzystać. W efekcie mamy więcej korków, dłuższy czas dojazdu, gorsze powietrze. W pewnym momencie jedynie komunikacja zbiorowa jest w stanie przejąć ciężar i wyeliminować ~60-100 samochodów na jeden autobus! Czy wybudowanie Obwiedni spowodowało, że ruch zniknął z centrum? Nie. Przeniósł się znacząco - ale na starej drodze nadal jest dużo samochodów, jest ich dużo też na nowej.

    5 3
  • ~Arteks 2016-08-05 11:24:07

    @martin75fm - ale to nie chodzi o metropolię czy nie. W naszym mieście, a nawet już w całym okręgu są problemy z poruszaniem się, z powietrzem i z parkowaniem - warto więc zmienić priorytety bo na razie jesteśmy bardzo zacofani nawet porównując się z polskimi ośrodkami, nie mówiąc o innych. Podałem ci przykład biednego Grudziądza który ma 26 km nowoczesnych dróg rowerowych. Rybnika ma może max. 6 km...

    5 4
  • ~Arteks 2016-08-05 14:06:46

    @The Bill - cieszy mnie to, że rozsądnych ludzi w naszym mieście jest co raz więcej. W podobnym tonie wypowiadają się co niektórzy urzędnicy - Student, Mazur, Fijałkowski. Może uda się wreszcie zrobić jakiś przełom. Na razie mamy moto-dyktat. Sam jestem kierowcą i jako kierowca czuję się bardzo rozpieszczany przez władze miasta od lat. Tylko, że przez to rozpieszczanie jeździ się po mieście co raz dłużej mimo, że nie ma za wielu objazdów... Tak jak piszesz, u nas nie ma za mało dróg i parkingów tylko za dużo aut.

    3 1
  • ~lewy_gwint 2016-08-05 15:29:29

    Arteks zwiększanie prędkości z 70 do 90 nie powoduje zwiększenia przepustowosci drogi. Tylko zwiększa się prędkość, przepustowość spada.

    1 1
  • ~martin75fm 2016-08-05 16:56:58

    ~obserwator00 na Gliwickiej choć by od ronda wzdłuż stadionu, na Podmiejskiej na wyremontowanym odcinku przez zalew. Jak nie widzisz znaków to zsiadaj z roweru. Kartę rowerową mogłeś zrobić w podstawówce i wtedy znał byś przepisy dotyczące rowerzystów. Dobry temat dla straży miejskiej aby dawała mandaty rowerzystom za jazdę po drodze jeśli obok jest specjalnie wybudowana ścieżka rowerowa.

    1 1
  • ~martin75fm 2016-08-05 17:06:55

    ~Arteks czyli Grudziądz nie taki biedny skoro znalazło się w budżecie tyle kasy aby wybudować 26 km profesjonalnych ścieżek rowerowych. Ale zerknij na parkingi pod kopalniami czy urzędami, tam praktycznie nie ma rowerów, wszyscy przyjeżdżają autem, może czas zmienić mentalność i dać przykład - urzędnicy przyjeżdżają na rowerach, największa grupa zawodowa w regionie górnicy przyjeżdżają rowerami ? Dla mnie wzorcem jest Kopenhaga gdzie z domu na przystanek jedzie się rowerem a z przystanku do pracy znów rowerem i większość ludzi ma po 2 rowery których nikt im nie ukradnie.

    3 0
  • ~obserwator00 2016-08-05 17:42:15

    martin75fm: Ta "ścieżka" od Rudy do ronda to nawet nie ma prawidłowo wymalowanych przejazdów rowerowych - przez każde skrzyżowanie rowerzysta musi się "przejść". Pasy dla pieszych/rowerów nie są oddzielone NAWET białą linią ciągłą, przy przejściach dla pieszych w poprzek Gliwickiej nie ma zebry na pasie rowerowym. No i dodatkowo 85% pieszych ładuje całą szerokością nie zwracając uwagi na to, że ktoś na rowerze musi tam manewrować z prędkością 3 km/h....dziękuję za takie super rozwiązanie! To samo w przypadku Podmiejskiej - Ty idź lepiej zrobić prawko jeszcze raz ewentualnie naucz się znaków :) Pozdro

    1 0
  • ~Arteks 2016-08-05 18:35:22

    @martin75fm - co do tych przykładów urzędników to Mazur dojeżdża pociągiem z Katowic do Rybnika, a Kuczerę widują ludzie jak jedzie czasami na rowerze z Popielowa do urzędu, Masłowski dojeżdża do pracy autobusami - więc jakieś przykłady jednak są. :) Na miejscu Kuczery pozwoliłbym parkować auta na parkingu UM wyłącznie wiceprezydentom i nikomu więcej. Reszta niech sobie korzysta z płatnych parkingów miejskich jeśli muszą dojeżdżać autami. Byłby kapitalny sygnał z góry, że Rybnik nie wspiera dojazdu do centrum autami. Kopenhaga to piękne miasto, należące do najlepszych wzorców dla Warszawy, Sofii czy Rygi... Ale sam w jednym z wpisów napisałeś, że nie jesteśmy metropolią... Wzorujmy się na miastach i regionach podobnych do naszego - 100-300 tys, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Skandynawia - tam w miastach zrównoważony rozwój się sprawdził. A w Rybniku? Władowano setki milionów zł w drogi - ile w tym czasie wybudowano dróg rowerowych, przepustów pod drogami, kładek dla pieszych? Ile zainwestowano w nowoczesny transport? Dziadki z ZTZ nawet porządnej komunikacji nad Rudę nie potrafią zrobić, a co dopiero oczekiwać od nich czegoś więcej. A górnicy koło kopalń? Jakby im się puściło autobusy pasujące na zmiany - niewykluczone, że część z nich przesiadłaby się do nich. Nigdy 100% społeczeństwa nie zrezygnuje nagle z auta. Raczej chodzi o to aby motywować jego część do tego. Wspominałem, że byłem kilka dni w Augsburgu - mieście trochę większym od Gliwic. Zero korków, pełno deptaków z całkowitym zakazem poruszania się autami, perfekcyjny system dróg rowerowych, komunikacja miejska jeżdżąca co 5-10 min. do 24.00, węzły przesiadkowe, na przedmieściach obwodnica połączona z autostradą. W centrum multum pieszych i... prawie w ogóle wolnych lokali na wynajem. Żyjące miasto w którym kapitalnie zrównoważono motoryzację z miastem. A w Rybniku dwa gigantyczne parkingi w centrum psujące krajobraz i dodatkowo obciążające drogi połączone z nimi nie mówiąc o naszym byle jakim ZTZ i namiastce dróg rowerowych. I dlatego powinniśmy domagać się od Kuczery - ok, budujcie drogę P-R ale poza tym normalizacja komunikacji miejskiej, inwestycje w drogi rowerowe, ciągi piesze i bezpieczeństwo pieszych. A nie tak jak było do tej pory 99% drogi, 1% wszystko inne...

    7 0
  • ~martin75fm 2016-08-05 23:59:24

    ~obserwator00 mówiłem o ul. Podmiejskiej a nie Rudzkiej, na ul. Gliwickiej jest wyraźnie oznaczona ścieżka a jak masz tam pieszych to używaj dzwonka przy kierownicy i spokojnie możesz jechać ponad 3 km/h. Rower to nie demon szybkości że byś musiał pędzić 30 km/h. Jeżdżenie po przejściach dla pieszych to nagminne łamanie przepisów ruchu drogowego przez rowerzystów twojego pokroju. Nie umiesz jeździć to nie musisz bo nie ma przepisu który pozwala rowerzyście stać się "pojazdem uprzywilejowanym". Wpadniesz pod koła ciężarówki czy autobusu a rodzina będzie musiała kupić sosnową skrzynkę i spłacać odszkodowanie. Co do mojego prawa jazdy to bez obaw bo mam aktualne a do tego uprawnienia na przewóz rzeczy i przewóz osób - jeszcze rowerzysty nie rozjechałem.

    1 2
  • ~martin75fm 2016-08-06 00:31:41

    Arteks nie porównujmy Augsburgu do Rybnika bo mamy staromiejską zabudowę, wąskie ulice i musimy zapomnieć o bus pasach. Miło że PR dojeżdża rowerem bo poprzedni miał służbową Skodę pod domem. Usprawnienie ruchu w Rybniku możemy jedynie poprawić ale nie upłynnić, przebudować ronda które są za ciasne dla autobusów, przystąpić do budowy historycznej już obwodnicy Pszczyna-Racibórz. Niestety nie poprawimy błędów poprzedniej władzy która wbiła w centrum miasta Plazę i Focusa oraz pozwoliła na tanie remonty dróg bez infrastruktury choć by dla rowerzystów - można było remontować drogi i budować ścieżki rowerowe ale tego nie zrobiono. Jakoś musimy tu żyć i pogodzić się z tym że w Rybniku korki były są i będą.

    5 0
  • ~polk 2016-08-06 00:37:19

    @martin75fm a wyobraź sobie, że rowerem mogę jechać 30km/h, ba 40km/h to też na luzie, nawet 50km/h i więcej też mogę. Właśnie tacy jak Ty, z uprawnieniami na wszystko, nie zdają sobie z tego sprawy lub nie pojmują tego. Nie każdy jedzie rowerem pół km do sklepu. Niektórzy jeżdżą do pracy, dla sportu lub przyjemności po parędziesiąt km dziennie i to wcale nie są pojedyncze przypadki. Teraz policz sobie ile będzie jechać taki rowerzysta jadąc 20 km/h i dzwonić na pieszych? A jak to do Ciebie nie dociera to chętnie służę moją szosówką i dam Ci się przejechać od ronda na Gliwickiej na Wielopole byś poczuł jak komfortowo jeździ się po kostce.

    4 1
  • ~obserwator00 2016-08-06 06:22:15

    ~martin75fm Nie mam pytań... Jedyna powiedzmy "ścieżka rowerowa" na ul. Gliwickiej jest od basenu Ruda do ronda Gliwickiego. Cała reszta to chodnik z możliwością jazdy po nim rowerem ale nie ma takiego obowiązku! Przejedź się gościu na kolarce po tych wertepach nie wiadomo po co zrobionych 40/50 km/h... ręce latają jak u alkoholika na głodzie.
    2. Tam nie ma oznaczonej ścieżki. To, że postawili znak pionowy jeszcze nic nie znaczy. Droga dla rowerów ma być np. oddzielona białą ciągłą i wymalowana na czerwono, pasem zieleni itp. - doczytaj sobie a potem zgrywaj cwaniaka.
    3. Pasy na drodze dla rowerów są po to żeby takie ciele jak ty mogło przez taką drogę przechodzić TYLKO W WYZNACZONYCH MIEJSCACH a nie gdzie się podoba - ponownie doczytaj przepisy, które podobno znasz jako kierowca. Nie wiem skąd Ci się mistrzu wzięło coś o jeżdżeniu po przejściach na rowerze?
    4. Rowerzysta to taki sam uczestnik ruchu jak Ty swoim 15-sto letnim złomem z niemiec. Nie ma drogi dla rowerów w kierunku, w którym chcę jechać = mam 100% prawa jechać po jezdni. Gwarantuję, że ktoś kto jeździ na kolarce 40 km/h po asfalcie rozwija bez problemu czyli jedzie szybciej niż np. "L" czy emeryci pod kościół/na targ.
    Jak chcesz dalej dyskutować to serio poczytaj te przepisy RAZEM z nowelizacjami ew. zapisz się na jakiś kurs...

    1 2
  • ~Arteks 2016-08-06 12:48:23

    @martin75fm - właśnie nie możemy się pogodzić z korkami i moto-dyktatem bo to nie jest korzystne dla mieszkańców i nie będzie sprzyjać rozwojowi miasta! Jeśli w miastach niemieckich gdzie społeczeństwo jest bogatsze, a zakup auta stanowi jeszcze mniejszy problem niż u nas - nie ma korków. Dlaczego nie iść tą samą sprawdzoną drogą? Poza tym korki to strata czasu dla rybnickiego biznesu który musi poruszać się autami. Już dostaliśmy sygnał od Tenneco które zamiast rozbudowywać swój zakład u nas, wybrało teren w Stanowicach. Augsburg ma dużo więcej placów i deptaków od Rybnika z których wyrzucono auta. Poza tym, że poradzono sobie tam z korkami to jest jeszcze jeden sukces rozwoju strefy dla pieszych - mały handel, gastronomia i usługi dzięki większej aktywności pieszych - funkcjonują lepiej niż w przypadku "moto-miasta". Augsburg ma też bardzo mało dwujezdniowych dróg (dlatego posługuję się tym przykładem). Niestety każda władza popełnia błędy, poprzednia ekipa mogła poszerzyć niektóre drogi lub wybudować drogi rowerowe - nie zrobiła tego. Jeszcze poprzednia przed Fudalim wyburzyła pół miasta by stworzyć w centrum gigantyczne parkingi... A ekipa Kuczery z powrotem pozwoliła wjeżdżać po 17.00 autami na Rynek co również jest dużym błędem.
    Krytykujesz Plazę i Focusa, a ja chwalę te decyzje bo wprawdzie one generują także ruch samochodowy, ale jeszcze w większym stopniu pobudzają ruch pieszy i ogólnie ożywiają Śródmieście. Popatrz martin, tam auta wyjeżdżają i wjeżdżają o różnych porach dnia i nie ma jakichś zatorów przez nie. A popatrz na parking koło UM prawie wszyscy chcą wyjechać o jednakowej porze ok. 15.00-15.45 czyli ewidentnie są to pracownicy różnych instytucji w centrum. I to oni zatykają na godzinę 3 Maja i wszystkie okoliczne ulice... a nie klienci Plazy czy Focusa. I oby Kuczera ze Studentem czym prędzej zlikwidowali ten parking, likwidując tę wyrwę w miejskiej tkance i udoskonalając jednocześnie naszą komunikację miejską. Wielu urzędasów nie będzie miało wyjścia - zostanie zmuszonych do zmiany dojazdu do pracy na autobus lub korzystanie z odleglejszego parkingu i spacer przez miasto.

    1 2
  • ~Arteks 2016-08-06 12:57:11

    @lewy_gwint - wydaje mi się, że przepustowość by wzrosła. Nie mam nic przeciwko aby zwiększano prędkość na drogach obwodowych typu Wielopolska, Góreckiego, Obwiednia Płd, Płn i jestem za budową drogi P-R jako płd. obwodnicy miasta. Za to całość Śródmieścia - strefa płatnego parkowania (oczywiście nie za śmieszne 2 zł za godz.!), bus-pasy w paru miejscach, likwidacja ronda na skrzyż. Wodzisławskiej i Obwiedniej, ograniczenie prędkości do 40 km/h na niektórych drogach w Śródmieściu, ograniczenie ruchu w niektórych miejscach Śródmieścia z dopuszczeniem wyłącznie służb miejskich i autobusów. Czyli drastycznie działania sprzyjające rewitalizacji i rozwojowi centrum miasta, które zostało począwszy od lat 90. mocno zepsute przez moto-kult.

    1 3
  • ~ 2016-08-25 07:40:41

    a może by tak urzędnikom i projektantom tych niby ścieżek rowerowych zorganizować wycieczkę rowerową po Polsce? Rybnik to zaścianek i nic się nie zmieni, przy najprostszej budowie jakiejkolwiek budowli (np. chodnik) wycina się w pień wszystko, co rośnie. W innych miastach szanuje się drzewa, w Rybniku nie ma szacunku do mieszkańców, a co dopiero do przyrody czy zwierząt. Taka "śląsko-rybnicka" kultura ....

    2 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Na czym Miasto Rybnik powinno oszczędzać?









Oddanych głosów: 2529