zamknij

Wiadomości

Media bez wyboru! Dołączamy do protestu

2021-02-10, Autor: 

Szanowni Czytelnicy! Podobnie jak dziesiątki wydawców mediów w całej Polsce jesteśmy zaniepokojeni planami rządu wprowadzenia nowego podatku, tzw. składki z tytułu reklamy. Uważamy, że takie posunięcie stanowi poważne zagrożenie dla kondycji, a co za tym idzie niezależności prywatnych mediów Polsce. Dlatego dziś, dołączamy do protestu mediów i na 24 godziny zawieszamy naszą działalność informacyjną.

Reklama

Polski rząd przedstawił projekt ustawy wprowadzający nowy podatek, tzw. składkę z tytułu reklamy. Nowa danina ma objąć prywatnych wydawców stacji telewizyjnych i radiowych, prasy oraz serwisów internetowych.

Pozyskane w ten sposób pieniądze mają być przeznaczone na Narodowy Fundusz Zdrowia, Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków i powstający fundusz wsparcia kultury w obszarze mediów.

Wczoraj list otwarty w tej sprawie skierowało do poslkich włądz kilkudziesięciu wydawców. Oto jego pełna treść:

"Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.

Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

Wprowadzenie go będzie oznaczać:

  • osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
  • ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
  • pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
  • faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako „globalni cyfrowi giganci” zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.”

Dziś w ramach protestu dziesiątki mediów w całej Polsce zawiesiły swoją działalność informacyjną.

Do protestu dołączamy i my. TUPOLSKA jako wydawca regionalnych i lokalnych portali informacyjnych (ŚląskiBiznes.pl, Rybnik.com.pl, tuWodzisław.pltuŻory.pl i tuJastrzębie.pl) jest spółką tylko i wyłącznie z prywatnym, polskim kapitałem, nie otrzymuje abonamentu, a jedynym źródłem naszych przychodów są wpływy z reklam od naszych reklamodawców.

Dziś, na 24 godziny, zawieszamy naszą działalność i niestety nie będziemy informować Was – Drodzy Czytelnicy o tym, co dzieje się w naszym regionie. Liczymy na Wasze zrozumienie powagi sytuacji.

Wacław Wrana – Redaktor Naczelny

Oceń publikację: + 1 + 166 - 1 - 150

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (123):
  • ~Franek7 2021-02-10
    08:08:07

    Sześć lat mafia z PiSu myślała jak przerobić media na wzór putinowskich czy węgierskich i w końcu wymyśliła. Odetną niezależne media od finansowania i tanio odkupią co już się dzieje rękami Obajtka z Orlenu. Później obsadzą swoimi towarzyszami w rodzaju Zaka. A wtedy będziecie się mogli dowiedzieć, że Polska to kraj mlekiem i miodem płynący i wszystko dzięki Kaczyńskiemu.
    Nie mogę pojąć jak to się dzieje, że naród który tak ciężko walczył o wyjście z komunizmu teraz tak łatwo pozwala na to żebyśmy do tego samego komunizmu wrócili. No nie mogę.

  • ~Franek7 2021-02-10
    08:09:45

    Aaaa, zaraz się dowiecie od Zaka, że to dobry projekt. Jak ten z zakazem odmowy przyjęcia mandatu karnego. Wspaniałe proobywatelskie projekty ( sic!).

  • ~Jarosław Mazelanik 2021-02-10
    08:12:31

    82 29

    Jakoś bezobjawowe dołączenie do protestu

  • ~skuty 2021-02-10
    08:15:01

    Wy się pisowskie trolle lepiej zacznijcie martwić, bo jak komuniści karakana przejmą media, to stracicie robotę bo nie będzie już gdzie spamować pisowską propagandą ;)

  • ~ 2021-02-10
    08:24:59

    On chce miec wszystko. Ze swoimi kupionymi mediami i kupionym Zakiem czy innymi trollami ma okolo 30%. To mu nie wystarcza. Musi wykonczyc wolne media

  • ~Hunter 2021-02-10
    08:31:46

    Ciekawy jestem czy telewizja z Torunia też jest objęta tym podatkiem czy będzie z nich finansowana równo z TVP?

  • ~Jedynie Prawdziwy Polak 2021-02-10
    08:39:28

    Dzisiaj, mimo całego mojego patriotyzmu, zacząłem się zastanawiać się, czy jednak nie nadszedł czas wyjazdu z tego kraju pod tymi rządami.

    Jestem ciekawy jak by wyglądał, jakby zostali tu sami zwolennicy PiSu? ;-)

    Macie jakieś propozycje?

    Chyba weselej byłoby jak na Białorusi ????

  • ~Franz Kawka 2021-02-10
    08:45:38

    Wartość tego podatku jest nieistotna chodzi tylko i wyłącznie o odcięcie ludzi od niezależnej informacji.

  • ~ARTBR 2021-02-10
    08:52:33

    Nie można mieć pretensji, żalu..., gdy oddaliście swój głos na PiS!!!

  • ~corona 2021-02-10
    08:59:59

    Ale ja nie mam żalu. Cieszy mnie to że zagraniczne zeżroły będą płacić podatek do Polski. Oni i tak będą krocie zarabiać a cała ta akcja to ich bolączka bo znów się im z pyska ujmie. Dodam że oglądam wszystkie media. Nie tylko TVPiS ale także tvn, polsat i społecznościowe.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    09:04:07

    Niezależne media? Popłakałem się jak bóbr, a i jeszcze uśmiałem jak norka - niezależne media:)

  • ~przykopa 2021-02-10
    09:07:05

    W swoje dorosłe życie wkraczałem w okresie stanu wojennego.
    A teraz drwina losu sprawiła że neo komunizm znów się dorwał do władzy i dąży znowu do zniewolenia społeczeństwa.
    Zamierzam umrzeć jako wolny człowiek
    Mówię NO PASARAM. Będziecie mnie ,,towarzysze " musieli zamknąć tak jak Nawalnego

  • ~przykopa 2021-02-10
    09:10:55

    @~bogpiu. To że nawet pissowskie trole mogą swobodnie wylewać tu swój jad, świadczy tylko o tym że media są wolne

  • ~przykopa 2021-02-10
    09:14:58

    ~ 2021-02-10 08:24:59

    ,,On chce miec wszystko. Ze swoimi kupionymi mediami i kupionym Zakiem czy innymi trollami ma okolo 30%. To mu nie wystarcza. Musi wykonczyc wolne media "

    Co nas nie zabije to nas wzmocni i da ostateczny impuls do pozbycia się pasożyta
    ,,Zima wasza , wiosna Nasza "

  • ~bogpiu 2021-02-10
    09:16:20

    Przykład
    I jak ty teraz będziesz myśleć? Nimiecki onet Ci wyłączyli, lewackie amerykański TVN, nie dziwię się że mówisz POSRAM się.

  • ~Pawel Krys 2021-02-10
    09:23:09

    Pis do szczęścia potrzebuje jedynie upadku niezależnych mediów bo przyponmę
    W rękach pis:
    -trzy największe banki w Polsce
    -trzy największe spółki w Polsce
    -TK
    -Sąd Najwyższy
    -TVP-telewizja o największym zasięgu
    -gazety i portale lokalne
    -RPD
    -Prokuratura, sądy
    -Sejm, Prezydent
    -NIK
    To już mieliśmy za komuny.
    Jedna partia, jeden wódz, jedna myśl

  • ~ 2021-02-10
    09:29:24

    Zmasowany atak totalskich trollów na Rybnik , com trwa :) poczekam i poczytam co tam jeszcze totalsi wymyślicie . Mózg od TVNu odcięty to i dooopa boli .Chyba z TVP się dzisiaj przeprosicie i wiadomości ze świata zobaczycie :)

  • ~bogpiu 2021-02-10
    09:30:43

    Zresztą dowodem na brak niezależności mediów jest tenże portal, gdzie wyzywać rządzących można bez umiaru używając inwektyw jakich dusza zapragnie - spróbujcie skopiować bluzgi francika lub artefaksa zmieniając adresata na polityka z szanownej rybnickiej PO lub lewicy czy innej wiosny - ciekawe co się stanie?

  • ~ 2021-02-10
    09:34:29

    Dla mnie TVN , Onet mogą być zamknięte i rok :) przez dzisiejsze zamknięcie stracą wiecej niż przez płacenie tego podatku przez 5 lat.

  • ~przykopa 2021-02-10
    09:39:06

    pissowskie trole się obudziły bo otrzymały ciemnogrodzki przekaz dnia. Już wiedzą jak dzisiaj towarzysz kazał gryźć i pluć jadem.
    No towarzysze nie zawiedźcie swego towarzysza I sekretarza.

  • ~master4k 2021-02-10
    09:51:00

    To już od dłuższego czasu nie jest państwo swoich obywateli, tylko państwo jednej partii. To się skończy katastrofą. Ale jak widać ten naród lubi katastrofy, chociaż podobno kocha wolność ponad wszystko.

    @ Jedynie Prawdziwy Polak

    Słyszę to coraz częściej od wielu ludzi. Kiedyś emigracja ekonomiczna, teraz polityczna. Ciekaw tylko jestem jak będzie wyglądał ten kraj, jak się przyzwoici ludzie stąd pozbierają. W sumie nie trzeba specjalnie fantazjować. Wystarczy włączyć Biełaruś-1.

    @ corona

    "Dodam że oglądam wszystkie media. Nie tylko TVPiS ale także tvn, polsat i społecznościowe."

    No to naoglądaj się na zapas. Niedługo możesz mieć do wyboru kilka kanałów tylko jednej stacji jak za starych, (nie)dobrych czasów. Z pisaniem tego co myślisz też bym się raczej streszczał, bo na horyzoncie majaczy wielki cenzor organizowany przez Pana Zbyszka. Po co kasować tylko prawo do informacji, skoro można skasować również prawo do wyrażania własnych poglądów? Albo grubo, albo wcale.

    @zak

    Dobrowolne oglądanie TVP, to taka eutanazja na życzenie. A propos. To w sumie bardzo zabawne i przewrotne, że wyzywasz innych od trolli. Nie wiem czy zauważyłeś, ale tutaj zagląda pewna stała grupka ludzi, którzy tak bardzo kochają swoją ulubioną partię, że gdyby ta partia kazała im zjeść g*wno mówiąc, że to krokiet, to by zjedli ze smakiem i jeszcze poprosili do repetę.

  • ~ 2021-02-10
    09:57:15

    @Franek , przykopa - ja was nie rozumiem ... przecież my to dla was szykujemy , żebyście mieli ten swój lewacki przekaz we wszystkich mediach , no ale najpierw wygrajcie wybory , niestety tego bez programu się nie da.

  • ~przykopa 2021-02-10
    09:59:08

    54 35

    @master4k. Tow. w czarnych okularach nie ogląda filmów Pasoliniego w którym to opisane przez Ciebie ,,dobro kulinarne " było konsumowane razem z repetą

  • ~ka22 2021-02-10
    10:03:33

    Ciekawe jak to jest być szczęsliwym debilem zdanym wyłącznie na info z tvp i rozrywkę z Zenkiem, Ogórkową i Jakimowiczem.
    Żyć w błogiej nieświadomości bez wiedzy o Krystynie w borowinie, Jadzi na nartach, dwóch wieżach, aferze KNF, pedofilach w kościele.

  • ~ 2021-02-10
    10:03:49

    @Master 4k- i tutaj widać twoje ogranięcie tematu , ja notorycznie jestem tutaj wyzywany od trolla , przez twoją stałą grupkę bywalców , więc odbijam piłeczkę .
    Co do "zjedzenia g...na " to zdanie leci i w twoją stronę , tylko że ty i np. Franek , przykopa ii inni jecie inne g...o i mówicie , że to ośmiorniczki .

  • ~przykopa 2021-02-10
    10:04:45

    87 52

    @zak. Przez nieuwagę powiedziałeś prawdę ,, wygrajcie sobie wybory" Które mają odbyć się bez pluralizmu , demokracji , niezależnych obserwatorów i niezależnych mediów. Tego w ten sposób nie jest obajtnąć nawet łukaszenka

  • ~Mr.Q 2021-02-10
    10:07:28

    "DOŁĄCZAMY DO PROTESTU" ??? Nie kompromitujcie się dalej :D:D Wszyscy wyłączyli programy całkowicie a Wy walicie zdjęcie w artykule podczas czytania którego wywala 10 reklam :D :D :D

  • ~ 2021-02-10
    10:07:47

    Wygladam przez okno i widzę , że ludzie jacyś spokojniejsi i pogodniejsi są dzisiaj , gdy nie słyszą od rana z "niezależnych mediów " jak to mają się żle .

  • ~Mr.Q 2021-02-10
    10:09:03

    Nie wiem jak dziś ludzie przeżyją bez: ( program na 10.02 przepisany z gazety )
    -"Malanowski i partnerzy"
    -"Sekrety rodziny"
    -"Dlaczego ja"
    -"Gliniarze"
    -"Trudne sprawy"
    -"Na ratunek 112"
    -"Ukryta prawda"
    -"Szpital"
    -"Rozwód- walka o wszystko"
    -"Nowe sekrety sąsiadów"
    -"Sędzia Judy"
    -"Pamiętniki z wakacji"
    -"Święty"
    -"Policjantki i policjanci"
    -"Ukryta prawda"
    -"19+"
    -"Ten moment"
    -"Szpital"
    -"Szkoła"
    -"Sąd rodzinny"
    -"Sędzia Anna Maria Wesołowska"
    -"Kryminalni"
    -"Lombard- życie pod zastaw"

  • ~przykopa 2021-02-10
    10:10:25

    77 46

    ~zak 2021-02-10 09:57:15

    ja was nie rozumiem ... przecież my to dla was szykujemy , żebyście mieli ten swój lewacki przekaz we wszystkich mediach

    @zak. Czy nie potrafisz wymysleć coś autorskiego ? I powtarzasz słowa towarzyszki co d**** moczyła w malinowym zdroju w kąpieli siarkowej i wznieciła pożar ?

  • ~Pawel Krys 2021-02-10
    10:11:22

    90 39

    tow. Zak
    Widać po wpisie, że towarzysz chce aby wszystko było w rękach partii jak za dawnych lat!
    Media nie mogą patrzeć rządowi na ręce, jest tak tow. Zak?

  • ~Fidzi 2021-02-10
    10:11:42

    99 64

    Dlaczego opodatkowanie wpływów z reklam w krajach zachodniej Europy jest czymś normalnym i nikt tam nie wrzeszczy o zamachu na wolność, niezależność i pluralizm ?????
    U nas zagraniczne koncerny medialne uważają, że podatków w Polsce, tak jak u siebie, płacić nie powinny. Używając kilku prostych haseł o rzekomym zamachu na wolność słowa i zgodnie z ich oczekiwaniami prości ludzie podnoszą larum !!!!
    Toczycie pianę i rzucacie jadem, choć sami nie znosicie nachalnych reklam i w swoich przeglądarkach macie pozakładane adblocki. Hipokryzja sięgająca nieba !!!!!
    I jeszcze jedno: podatek o który toczy się spór, nie tylko nie wszedł w życie, ale nawet nie ma jeszcze jego projektu. Dopiero podjęto temat, a media nawet nie chcą o tym prowadzić jakichkolwiek rozmów.
    Opodatkowanie napiwków otrzymywanych np.przez kelnerkę może być - tu media krzyku nie podnoszą! Ale ich dochodów niech nikt nie rusza !!
    Podwójne standardy? Moralność Kalego? Obłuda i hipokryzha?
    Takich mediów dorobiliśmy się w "wolnej" Polsce.

  • ~ka22 2021-02-10
    10:22:26

    96 61

    2 miliardy dla kurwizji, wyłączność na reklamy państwowych spółek plus obowiązkowa danina od obywateli jest cacy.

  • ~waleska 2021-02-10
    10:23:23

    87 73

    Dlaczego nie mieliby płacic tego podatku jesli kazdy podatki placi,a pieniadze zostana w kraju.

  • ~master4k 2021-02-10
    10:26:20

    59 37

    @ zak

    " ja notorycznie jestem tutaj wyzywany od trolla , przez twoją stałą grupkę bywalców , więc odbijam piłeczkę ."

    Serio nie wiem o co Ci chodzi. Skarżysz się, że Cie ludzie od trolli wyzywają? No nie wiem, może sobie zasłużyłeś? A tak przy okazji Panie prawdziwy Polaku. Ja mam jakąś grupę bywalców? Ktoś w ogóle może mieć grupkę bywalców? Well.... Kiedy dostałeś pod choinkę słownik języka polskiego, ale jeszcze nie rozpakowałeś prezentu. P.S. Przecinki i kropki stawiamy za wyrazami, a nie między nimi. Co Ci ten język zrobił, że tak bardzo go kaleczysz?

    "Co do "zjedzenia g...na " to zdanie leci i w twoją stronę , tylko że ty i np. Franek , przykopa ii inni jecie inne g...o i mówicie , że to ośmiorniczki ."

    A myślałem, że nawiążesz do miski ryżu, a tu stary przekaz dnia. Ehhh, kolejne rozczarowanie. Taki jesteś wyzwolony i niezależny? To postaw w poście osiem gwiazdek w rzędzie. No, na co czekasz? Nie no, żartowałem. Jeszcze się centrala dowie co nawyrabiałeś w necie i będziesz musiał uciekać w popłochu jak Pawłowicz z płonącego hotelu.

  • ~Noname1212 2021-02-10
    10:28:08

    44 36

    Hahaha
    "Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia itd..."

    Od samego początku główne media tego kraju wtórują, a co za tym idzie przyczyniały się do ułatwiania używania "pandemi" przez rząd do obciążania i gnojenia społeczeństwa polskiego robiąc im gn*oj w mózgach i strasząc społeczeństwo, podczas gdy prawdziwie niezależne media internetowo/youtubowe mówiły o tym od samego początku, iż rzekoma "pandemia" będzie wykorzystywana do celów politycznych niedopuszczając do głosu drugiej strony zdroworozsądkowej nie mówiąc już o głosie antypandemicznego, ruchów antyszczepionkowych wręcz je wyśmiewając.

    Dlaczego media te wtórowały i im to pasowało?! Bo PINIĄDZE...O których mowa jest wyżej w artykule. Telewizję, i radia są uzależnione od pieniędzy firm farmaceutycznych które reklamują się w tych mediach, więc po co mielli promować ruchy antyszczepiene obalające mit pandemii czyli gryząc rękę która ich karmi pieniędzmi koncernów.

    W ten sposób np TVN doszedł do takich absórdow, iż kilka lat temu w głównym wydaniu faktów wytworzył pandemię chyba gruźlicy lub odry w czeskiej Pradze (podprogowo reklamując jednocześnie szczepionki) podając informacje, iż za tą sytuację całą winę ponoszą ruchy antyszczepienkowe (Tak zwany. Artykuł sponsorowany).

    Oczywiście sałą sytuację dementował bodajże ambasador czech w polsce.

  • ~ 2021-02-10
    10:28:42

    77 78

    @paweł krys- czy przez ten podatek PIS będzie przejmować media ? czy taki TVN , Polsat , FS , Amazon i zostaną wykluczeni ? podobny podatek funkcjonuje i w innych krajach zachodnich . a ma i w całej UE tylko przy ich "rurze" możemy na niego czekać jeszcze 10 lat.
    Bronicie bogatych którzy odprowadzają podatki w rajach podatkowych i takie rządy szykujecie znowu Polakom ( nie daj Boże żebyście wygrali )

  • ~bogpiu 2021-02-10
    10:34:23

    70 67

    Jak PO wprowadziła służby specjalne do "Wprost" dobrze było? Jak Graś sprzedał za bezcen "Rzeczpospolitą" pod śmietnikiem było ok? Jak zniszczyli "Uważam rze" podobało się? Jak ksiądz Sowa w pijackim amoku z towarzyszami z PO wył ZNISZCZYĆ, ZNISZCZYĆ media bo się artykuł nie spodobał (A jakże na biesiadzie przy ośmiorniczkach). Zakłamanie masterków i francików wszelkiej maści sięga kosmosu. Bardzo dobrze, że Soros trochę kasą się podzieli - będzie na 500+ :)

  • ~ka22 2021-02-10
    10:35:02

    97 61

    Nie ma merytorycznej dyskusji z pisimi fanatykami
    2 miliardy dla tvp - fakt
    obowiązkowy abonament - fakt
    wyłączność na reklamy spółek skarbu państwa - fakt
    I jakiś debil dał minus. W dudzie mam jego minus, ale jak rozmawiać na argumenty z kimś, kto obraża się na fakty

  • ~kolorowy_ptak 2021-02-10
    10:37:35

    71 12

    Jakiś dziwny ten protest. Treści dostępne, trochę na pokaz... W zamyśle pomysłodawców protestu, było aby pokazać czytelnikom jak może wyglądać "świat" bez dostępu do rzetelnych i obiektywnych wiadomości. Wy "przystąpiliście" do protestu chyba dla fejmu, wrzucając swój sprzeciw jako kolejny post... Czołem!

  • ~ 2021-02-10
    10:39:18

    70 86

    @kaa22- nie płacz , że cię minusują . Nie wszyscy muszą myśleć torem uzależnienia od TVNu. Jak oni teraz mają dać na NFZ to płacz i zgrzytanie zębów.

  • ~ka22 2021-02-10
    10:42:53

    75 49

    zak - ty jesteś poza skalą. Jak w dowcipach o Jasiu. Głupi, głupszy, Jasiu i zak

  • ~Jan R. 2021-02-10
    10:45:00

    58 42

    Mam ogromne pretensje do tzw. opozycji, która nie potrafi skutecznie zwalczać niemiłościwie nam panujących. Powinni wiedzieć, że chamów należy zwalczać chamskimi metodami, a nie np. "czy mogliby państwo uprzejmie nie sprzeniewierzać publicznych pieniędzy?" Dla pięknoducha z "opozycji" subtelne metody, którymi posługuje się Pani Poseł Klaudia Jachira to chamstwo. Z takim podejściem daleko nie zajedziecie. Trzeba walić z grubej rury w fuehrera i w smoleńską mgłę, aż powietrze stanie się przezroczyste.

  • ~Franek7 2021-02-10
    10:50:39

    59 43

    ~bogpiu 2021-02-10 09:04:07
    Niezależne media? Popłakałem się jak bóbr, a i jeszcze uśmiałem jak norka - niezależne media:)

    Dokładnie tak. Niezależne media jak choćby ten portal. Niezależne od władzy... Te niezależne media są jak kamień w bucie Kaczyńskiego. Jeśli nie będzie takich portali nigdy nie dowiemy się już o żadnej aferze i przekręcie. Na wszystkim łapę położy państwowi będzie moderować. Przeciwko temu jest ten protest.

  • ~AnnaKatarzyna 2021-02-10
    10:51:02

    76 49

    Jestesmy narodem, który nie potrafi cieszyć się wolnością. Po ponad 20 latach spowrotem, tym razem dobrowolnie , zrezygnowaliśmy z tej wolności na rzecz dyktatury. Znowu "robimy" naszym dzieciom pod górkę. To one będą musiały dorastać w zdewastowanym kraju. Zwolennicy pisu obudza się dopiero jak im emerytury zabiorą i dają bony na leki i jedzenie .

  • ~Franek7 2021-02-10
    10:54:08

    55 50

    zak 2021-02-10 10:28:42
    @paweł krys- czy przez ten podatek PIS będzie przejmować media ? czy taki TVN , Polsat , FS , Amazon i zostaną wykluczeni ?

    Oczywiście że tak. Ten podatek spowoduje, że prowadzenie takiego biznesu przestanie się opłacać. Do właścicieli tych największych przyjdzie taki Obajtek z korzystną ofertą kupna portalu czy gazety a właściciel któremu przestało się opłacać go sprzeda. Pozostali upadną sami bo jak się biznes nie opłaca to upada. Więc nie pal głupa Zak że nie wiesz o co chodzi.

  • ~jojo 2021-02-10
    11:01:36

    59 17

    Jeżeli dołączacie do protestu to wyłączyć powinniście też komentarze.

  • ~Arteks 2021-02-10
    11:08:20

    91 60

    Najpierw się rozdaje na prawo i lewo, a potem szuka dodatkowych wpływów. Oczywiście tak aby przy okazji zaszkodzić wolnym mediom. Bo społeczeństwo niedoinformowane jest łatwiejsze w manipulowaniu.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    11:11:22

    62 65

    Poziom zidiocenia francików wszelkiej maści sięga zenitu - naprawdę myślicie, że Discovery(TVN), FB, Axel Springer upadnie bo zapłaci trochę podatku z reklam? Czy wy macie równo pod sufitem? Oni wyją bo nie chcą się podzielić zyskiem.

  • ~ 2021-02-10
    11:23:43

    63 55

    Podatek powinny płacić przede wszystkim zagraniczne media publikujące w j. polskim. Uprawiające agresywną, kłamliwą propagandę obcych państw. Lokalne powinny być z tego zwolnione. Z drugiej strony procent jest niewielki a przychody gigantyczne więc wyatarczy to tylko lepiej dopracować. Jaest to europejski standard i norma od wielu lat w innych państwach. U nas jak zwykle panika lewackich troli.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    11:27:56

    45 39

    Artex - masz rację, dość już rozdawania miliardów przedsiębiorcom (oczywiście tym którzy wykazywał zyski i płacili podatki), jak powiedział Komorowski niech wezmą kredyt i zmienią pracę a nie zabierają pieniądze podatnikom.

  • ~AnnaKatarzyna 2021-02-10
    12:01:56

    45 50

    bogpiu- tu nie chodzi o sam podatek ale o probe niszczenia konkurencji. Czemu nie opodatkuja Rydzyka i Kosciola? Bo Uczciwy, stojacy na strazy pokoju Kosciol podburzy ciemny lud i zabierze glosy?

  • ~Gibon 2021-02-10
    12:02:19

    56 14

    No i moze dobrze. I tak jest Facebook a na tych waszych portalach jest tyle reklam, że i tak moje urządzenia już tego nie potrafią uciągnąć....

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2021-02-10
    12:25:35

    55 20

    Dziękujemy, że wreszcie zawiesiliście działalność.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    12:26:23

    34 34

    Anno Katarzyno
    Oczywiście - kościół podburzy katolików by głosowali za aborcją, eutanazją, LGBTiQ+, ideologią gender a nie na tych podłych konserwatystów wspierających wiarę, rodzinę, tradycję i życie.

  • ~ 2021-02-10
    12:30:21

    47 58

    @Franek - a ja ci zaśpiewam ..."od rana mam dobry humor " :))))

  • ~AnnaKatarzyna 2021-02-10
    12:51:11

    48 33

    ~bogpiu- pokaz mi konserwatyste, ktory zaadoptowal chore dziecko, zareagowal gdy za sciana u sasiada bita jest kobieta, upomnial sasiada ze zwierze przy budzie sie meczy. Patrzac na nasza polska rzeczywistosc konserwatysci nie robia nic, tylko sie plawia w samouwielbieniu.
    Aborcji nikt Ci nie karze robic. Homoseksualista tez nie musisz zostac. Eutanazji nie musisz sie poddawac- zawsze mozesz godnie umrzec w potwornym bolu, robiac pod siebie.
    A gender zajmuje sie badaniem roznic w spoleczenstwie. Np. na Slasku ludzie zajmujacy sie gender odkryli, ze gornicy czesto umieraja na raka jelita grubego. Zglaszaja sie za pozno do lekarzy, bo im wstyd przynac ze cos im dolega. Sa potrzebne akcje spoleczne takie jak w przypadku raka piersi u kobiet. Czemu nic sie nie dzieje? bo konserwatysci uznali ze gender karze ich synom zakladac sukienki i wszystkie badania w naszym kraju zostaly zakonczone.

  • ~jackman 2021-02-10
    12:53:27

    41 41

    Świetna akcja. Mały podgląd tego jak będą wyglądać media jak PIS pójdzie drogą Orbana. Włączasz rano telewizję, a do wyboru masz jedynie transmisję mszy w publicznej telewizji.

  • ~artefaks 2021-02-10
    12:59:55

    39 39

    Nie wiem czy czytając te wypociny pisowskich trolli intelektualistów śmiać się czy płakać. Już Bismark postawił tezę że Polaków najłatwiej zniszczyć dając im władzę. Pis tą tezę empirycznie uzasadnia dając przy tym niepodważalnie dowody TOTALNEJ głupoty

  • ~Rafał Ravstyle 2021-02-10
    13:11:53

    38 6

    Protest? To raczej trzeba "wyłączyć" serwis. Czy nie taka idea tego protestu?

  • ~artefaks 2021-02-10
    13:19:12

    31 28

    @zak. Czy ta ,,wesołość" jest spowodowana defloracją spożywanego na śniadanie sera na granicy terminu przydatności ?
    I są to doznania kulinarne typu smakowego ? czy raczej wysublimowanym aromatem rozkładającej się hauskyjzy ?
    Obawiam się że będę musiał naprowadzić obatela na trop i zapytać nieco prościej. Czy Ty śmiejesz się do sera , czy raczej rozkładający się ser śmieje do Ciebie ?
    Bo nie powiesz przecież że wpadłeś w skoordynowaną symbiozę z serem i jest to wesołość zbiorowa ,, zuzammen do kupy" ?

  • ~Noname1212 2021-02-10
    13:22:02

    25 20

    tutaj link:

    Dlaczego media sieją panikę pandemii na przykładzie stacji tvn (i wymyślonej epidemii w Czechach) , to tylko 2 pierwsze minuty:

    https://fb.watch/3zxM1xvLpp/


    oraz link z ambasady czeskiej na potwierdzenie puszczania fałszywych wiadomości przez tvn :

    https://www.mzv.cz/warsaw/pl/aktualnosci/informacja_dotyczaca_pojawienia_sie.html

  • ~bogpiu 2021-02-10
    13:25:39

    25 28

    Artefaxie jeśli Bismark jest twoim autorytetem to wszystko jasne. Wspieramy cię:)

  • ~Pawel Krys 2021-02-10
    13:28:23

    46 37

    Zak cieszysz się?

    Polska za rządów PiS spada w rankingu wolności prasy "World Press Freedom Index" przygotowywanym przez Reporterów bez Granic:
    2020 - 62 miejsce
    2019 - 59 miejsce
    2018 - 58 miejsce
    2017 - 54 miejsce
    2016 - 47 miejsce
    2015 - 18 miejsce
    https://rsf.org/en/ranking/

  • ~Franek7 2021-02-10
    13:28:48

    35 34

    ~jackman 2021-02-10 12:53:27
    Świetna akcja. Mały podgląd tego jak będą wyglądać media jak PIS pójdzie drogą Orbana. Włączasz rano telewizję, a do wyboru masz jedynie transmisję mszy w publicznej telewizji.„

    No nie, no jeszcze będzie „W tyle wizji” i Jakimowicz z Ogórkową...

  • ~ 2021-02-10
    13:33:25

    35 50

    @artefaks - gdybyś tak zadał sobie trud i przeanalizował teksty przeciwstawnych grup na tym portalu oraz słownictwo używane przez obie grupy , to my popierający rząd jesteśmy barankami przy was totalsach . Używacie (oczywiście nie wszyscy, ) wulgaryzmów ,nieprzyzwoitych porównań , wyzwisk itp. może się trochę ogarniecie i zaczniecie trochę kulturalniej pisać . A z tym serem , to po prostu niesmaczne jest, chyba znowu pijesz?

  • ~artefaks 2021-02-10
    13:35:16

    25 32

    @~bogpiu. Bismark źle życzył Polakom, tak samo jak to robi dzisiaj kieszonkowy dyktatorek. Tego co mówi wróg nie słucha z uwagą tylko idiota. Których jak widać zresztą po Twoim komentarzu nie brakuje.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    13:44:10

    33 36

    Anno Karenino
    Wśród moich dalszych i bliższych znajomych nikt kobiet nie bije (jak już to faceci dostają ścierką), zresztą statystyki wyraźnie wskazują, że na zachodzie mają z tym wièkszy problem:) Piesków przy budzie też nie trzymamy, homosie mi nie przeszkadzają - tylko wulgarne obnoszenie się ze swoją orjentacją, jako człowiek nigdy nie zgodzę się na aborcję na życzenie - nie da się tego obronić w czasach rozwiniętej antykoncepcji. W Rybniku było przedszkole z ideologią gender, przeczytaj czemu z tym skończyli:)

  • ~artefaks 2021-02-10
    13:55:01

    31 30

    @Zak. Jakich grup ? Znów usiłujesz dzielić Polaków na Pierwszy i drugi sort ? Ogarnij się. Skłóconym narodem łatwiej rządzić. Taki jest nadrzędny cel władzy . Tworzenie podziałów i zarządzanie chaosem taki przyświeca cel władzy źle życzącej Polsce i Polakom.
    A Ty tu usiłujesz prawić konwenanse o kulturze i o savoir vivre ?
    Naziści słuchali Wagnera , Czytali Heinego . Czy to było oznaką kultury ? Jak napisane . Po czynach ich poznacie . Widzi w oku bliźniego swego źdźbło , nie widząc w swoim zaś belki.
    I ty chcesz Zak demagogicznie dyskutować o kulturze ?

    Przecież podstawowa zasada pisu brzmi. Jeśli ci ktoś coś udowodni , to trzeba kogos innego obrzucić błotem.
    Więc zmarnowałeś doskonałą okazję by się nie odzywać i nie kompromitować się....

  • ~bogpiu 2021-02-10
    13:55:49

    27 30

    Paweł Krzyś
    A nie przeszkadza Ci, że organizację reporterzy bez granic załorzył komunista Menard, a sponsoruje Soros?
    Artefaksie
    Biedaku - to ty cytujesz Bismarka i obrażasz Polaków, podejrzewam, że portret Otto wisi między Wilusiem a Adolfem nad łóżkiem?

  • ~AnnaKatarzyna 2021-02-10
    14:00:49

    31 16

    ~bogpiu moj Nick to AnnaKatarzyna. Swiat na znajomych sie nie konczy. brzmisz jak lewak, ktory wedlug Ciebie nie widzi swiata poza czubkiem wlasnego nosa... Mieszkam na zachodzie i jesli tutaj sa wieksze statystkyki dotyczace przemocy domowej to tylko dlatego, ze osoba poszkodowana nie boi sie tego zglaszac.
    Moze, Twoj kolega nawet spi z wlasnym pieskiem ;) Ale trzeba byc naprawde slepym albo bardzo zaklamanym zeby nie widziec ile cierpienia wokol nas.

  • ~artefaks 2021-02-10
    14:03:43

    33 28

    @~bogpiu. Przeszkadza mi jak z moich podatków jest sponsorowany rymcykcyk i szczujnia tv.
    I lepiej sobie popilnuj swoich portretów by któregos muchy nie *******.

    Bez odbioru

  • ~bikerek 2021-02-10
    14:13:12

    12 14

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~bikerek 2021-02-10
    14:15:54

    37 32

    Pozwalacie atakować obrońców rządu (obraźliwe teksty, itp), a inni jak napiszą coś na drugą stronę to od razu usuwacie komentarze i blokujecie konto.

  • ~bikerek 2021-02-10
    14:18:22

    33 27

    Szanowna redakcjo kiedy reportaż o oknie z piorunem w bloku za okrąglakiem?

  • ~bogpiu 2021-02-10
    14:39:49

    19 19

    AnnoKatarzyno
    A czemuż to w Polsce miałyby bać się zgłaszać bardziej niż na zachodzie - przecież to bez sęsu, szybciej muzułmańskie homogeniczne społeczności, których pełno na zachodzie.

  • ~ 2021-02-10
    14:40:20

    41 27

    nie no spoko Trzaskowski chciał zlikwidować Telewizję Polską żeby zamknąć jej pysk a zostawić tylko przychylne mu media jak ONET i TVN a pieniądze z oszczedności ratować NFZ,więc PiS wypracował kompromis wszyscy po równą będą wspierać Polską służbę zdrowia wil syty i owca cała

  • ~AnnaKatarzyna 2021-02-10
    15:03:21

    24 21

    ~bogpiu bo zglaszajac sprawe na policje nie jest chroniona przed oprawce. Jedyne wyjscie to opuszczenie domu a tym samym calego dorobku zycia i zostawienie go oprawcy. dochodzi do tego totalny brak wsparcia z strony spoleczenstwa, I tu masz racje jestesmy bardzo podobni do muzumanskich srodowisk. Moze lac, moze gwalcic, bic dzieci ale dopoki nic nie widac i nie slychac jest ok. To co w Pl jest scibstwem i donosicielstwem na zachodzie jest obowiazkiem obywatelskim.

  • ~ 2021-02-10
    15:07:37

    36 21

    Facebook jest zaprzeczeniem wolności słowa, niechmu wpływy z reklam opodatkują jak najszybciej. Identyczny podatek działa na zachodzie i jakoś nie słyszałem żeby tam ktoś protestował.

  • ~Marcoedo 2021-02-10
    15:09:02

    31 25

    ~`Zak apeluę do Ciebie o rozsądek. To, że komuś nie podoba się co robi PiS nie znaczy. że od razu jest za PO. Są tutaj osoby, które głosowały na PiS, ale są obiektywne i nie podoba im się jak PiS niszczy kraj. Mają dzieci i boją się o ich przyszłość. Ja dla przykładu ciągle wybierałem mniejsze zło, bo w tym kraju niestety nie ma normalnej partii moim zdaniem. Mam wrażenie, że problem u Ciebie jest w tym, że ataki na PiS odbierasz osobiście. A tutaj już potrzebny jest jakiś psycholog, który by Ci pomógł radzić sobie z takimi trudnymi emocjami jakie wywołuje w Tobie atak na Twoją ukochaną partię. Żadnego ataku na Twoją ukochaną partię, nie zostawisz bez odpowiedzi. To jest chore. Zrób coś z sobą, bo nie różnisz się od tych, którzy ciągle nadają na PiS i nie potrafią spojrzeć krytycznie na swoją ulubioną partię.

  • ~artefaks 2021-02-10
    15:41:47

    12 16

    @Marcelo. Mówisz przekaz który by dotarł do zwykłych ludzi,
    Ale nie dociera do osób które weszły w symbiozę ze swoją partią , tak jak nałogowiec ze swoim nałogiem

    Słowa nasze, nawet co ważniejsze słowo
    ściera się w użyciu, jak ubiór, co sparciał.
    Chcę, by zajaśniało na nowo
    najdostojniejsze ze słów – partia.
    Jednostka! Co komu po niej?!
    Jednostki głosik cieńszy od pisku.
    Do kogo dojdzie? – ledwie do żony!
    I to, jeżeli pochyli się blisko.
    Partia – to głosów jeden poryw –
    zbity z bezliku cichych i cienkich,
    pękają od nich wrogów zapory,
    jak w huku armat w uszach bębenki.
    Źle człowiekowi, kiedy sam jest.
    Biada samemu, nic nie zwojuje –
    byle dryblas w pól go przełamie,
    i nawet słabsi, ale we dwoje.
    A gdy się w partię zejdziemy w walce –
    to padnij, wrogu, leż i pamiętaj.

  • ~ 2021-02-10
    15:54:23

    18 27

    @Marcoedo- a teraz podobny tekst do Franka 7 proszę :)

  • ~artefaks 2021-02-10
    16:02:09

    15 24

    @Zak. Nie mówiłem. Jak pisowcowi się coś udowodni . To on musi od razu błotem obrzucić innego. Stara dobra ,,legionowska szkoła "
    I muszę oczywiście dodać dla intelgentów z pisu że nie chodzi tu o legiony marszałka , a o miejscowość.

  • ~1floyd 2021-02-10
    16:04:40

    27 8

    Trochę na tym kraju, już żyję. I co do tego, co obecnie się dzieje, mam mieszane uczucia. Bo z jednej strony, wszyscy narzekamy na czasy komunistyczne, ale ok 65% społeczeństwa mieszka, i korzysta z infrastruktury wybudowanej w tamtych czasach. W latach 80tych, przyszła upragniona przez wszystkich wolność. Czy taka o jakiej wszyscy marzyli? Nie wiem. Jedni skorzystali, inni stracili. Tych co stracili było na pewno więcej. Nikt z ówczesnych, decydentów, myślał o skutkach decyzji prywatyzacyjnych. A ta ówczesna "pomoc" zachodniego kapitału, była dalece przemyślana przez ich ekonomistów. I tak powoli z eksporterów staliśmy się importerami. Zostaliśmy na własne życzenie, potężnym rezerwuarem taniej siły roboczej, i konsumpcji towarów. I tak powoli przyzwyczajono nas że jesteśmy tylko płacenia. UE dalej to utrzymuje. Bo nawet przekazując dotacje na Polskie inwestycje wie że sporą część tej kasy zgrzytają, zachodnie firmy. Bo to one w większości są wykonawcami dużych inwestycji. Co dp podatków od reklam. Podejrzewam że i tak ich płatnikiem końcowym zostanie zwykły Kowalski. Bo cena minuty spotu reklamowego, czy baneru w necie wzrośnie o ten podatek za który zapłaci zleceniodawca, a ten przerzuci go w koszt towaru. I tyle.
    Jakoś zachodnim mediom nie przeszkadza, że np. w Amazonie, czy jakiejś montowni w Pl zarobki są znacznie niższe, niż w rodzimych firmach. Nazywają to ładnie, optymalizacją kosztów. Skoro oszczędzają na kosztach pracy, to mogą wyłożyć gdzie indziej. Zwykły przedsiębiorca nie ma takich ulg w podatkach, jak zachodnie korporacje. Całe lata, z tego korzystali. Gdy nadchodzi czas normalności, nie wszystkim się to podoba. Ale zawsze w wyborach można swoją opinię. I co jest pocieszające że, młode osoby oddając swoje głosy, mogą skutecznie zmienić ten układ. Ale muszą chcieć to zrobić.

  • ~Bernard Jona 2021-02-10
    16:07:10

    12 9

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Franek7 2021-02-10
    16:57:04

    24 28

    ~Pawel Krys 2021-02-10 13:28:23
    Zak cieszysz się?

    Polska za rządów PiS spada w rankingu wolności prasy "World Press Freedom Index" przygotowywanym przez Reporterów bez Granic:
    2020 - 62 miejsce
    2019 - 59 miejsce
    2018 - 58 miejsce
    2017 - 54 miejsce
    2016 - 47 miejsce
    2015 - 18 miejsce
    https://rsf.org/en/ranking/„

    To powinno wystarczyć za cały komentarza.

    Co do płacenia podatków to każdy z koncernów medialnych jak i małe lokalne portale płacą podatki jak każdy biznes. I nie jest ich mało bo poza podatkami typu CIT i PIT to jeszcze opłaty koncesyjne. A dlaczego te zagraniczne miałyby płacić większe niż nasze to nie wiem? Ja prowadzę biznes za granicą inflacje podatki takie same jak wszyscy. Powinienem więcej bo jestem z Polski? Co to za idiotyczne argumenty.
    Niedawno prezes NBP opowiadał że mamy nieprzebrane ilości gotówki a premier o tym, że nasza sytuacja gospodarcza jest wzrostowa a podatki w górę i w górę.
    Oczywiście nie chodzi o podatki tylko o wzięcie pod but i uzależnienie niewygodnych mediów.

  • ~Olafik 2021-02-10
    17:02:32

    2 5

    ~1floyd
    Eksporterów, czego?

  • ~absurdalny 2021-02-10
    17:04:35

    13 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    17:07:53

    14 11

    Anno Karenino
    Bardzo ciekawy wniosek - na zachodzie jest więcej oprawców bo ofiary zgłaszają to i Ci oprawcy się tak boją tego zgłoszenia, że jest ich więcej niż w Polsce:) ja myślę, że gdyby siè bali to by ich wcale nie było lub byłby to margines a przecież na zachodzie leją baby jak ta lala i nie chodzi o muzułmanów bo Ci gardzą autochtonami, ale jak tu nie gardzić skoro taki Belg czy Cholender w nic nie wierzy, po tygodniu pracy idzie do burdelu się odprężyć a tam panienka robi mu fochy to ją pacnie - to wszystko jest do przeczytania tylko trzeba wyjść ze swojej bańki - statystyki nie kłamią.

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2021-02-10
    17:25:13

    16 5

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~uliczny_obserwator 2021-02-10
    17:46:33

    25 31

    Piszę głównie do pisowskich trolii, których dzisiaj tutaj wylazło multum (pewnie wytyczne z nowogrodzkiej), ale też i dla tych którzy nie rozumieją podstaw dzisiejszego protestu.

    Otóż, czy ktoś z was przeczytał projekt tej ustawy? Zapewne nie, polecenia z nowogrodzkiej są ważniejsze.
    Trzeba być największym idiotom żeby nie widzieć pewnych rzeczy, najpierw rząd daje 2 mld zł na tvpis zamiast na służbę zdrowia i inne potrzebne rzeczy, rzecz jasna tvpis ma wpływy również z abonamentów i reklam.
    Chcą wprowadzić podatek od reklam w mediach prywatnych, który ma być przekierowany właśnie między innymi na służbę zdrowia, ze względu na covid, ale nie w całości.
    15% z tego podatku ma wrócić do mediów, jednak nie wszystkich, o wszystkim będzie decydował minister kultury (czyli p. Gliński). Tak ten sam pan, który przyznał 2 mln złotych wsparcia dla braci Golec czy Bayer Full.
    Czy teraz już rozumiecie podstawy tego protestu?
    Mało tego, tak wiem, że w innych krajach europejskich też tak jest, ale my nie możemy się z nimi równać, w Polsce chodzi o model Węgierski, który tam spowodował to, że nie ma tam już prywatnych mediów. Mediów które patrzą rządowi na ręce, pokazują sprawy od drugiej strony i nie są prorządowe.

    Przyzwyczajcie się, bo u nas będzie dokładnie to samo!

  • ~lukson997 2021-02-10
    17:59:43

    24 10

    W dup** mam telewizję, radio, gazetę i internetowe strony informacyjne.

  • ~ 2021-02-10
    18:03:01

    33 17

    Po 30 latach "wolności" dowiadujemy się o kolejnej uprzywilejowanej Kaście medialnej. Nie rozumiem oburzenia ludzi, którzy od każdego zarobionego grosza płacą podatki,a media zarabiają miliardy od reklam niepłacąc nic. Dziś mamy pierwszy dzień, gdzie nie ma reklam lekarstw na wszystko. Wszystkim mediom i ch obrońcom polecam lek na ból Du. y lub obstrukcję. Poprstu płaćcie podatki jak każdy.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    18:06:30

    30 15

    Uliczny obserwatorze
    A czemuż to nie możemy się równać z innymi krajami europejskimi? Bo jesteśmy tanią siłą roboczą? Głupimi polaczkami bez mózgu co trzeba im pisać jak mają myśleć, boli Cię, że jesteś Polakiem? A może za Tuskiem uważasz, że polskość to nienormalność?

  • ~ 2021-02-10
    18:07:38

    24 11

    Tak Franuś, nie ma to jak "rzetelne oceny obiektywnych fundacji":

    Założycielem (w 1985 r.) i wieloletnim liderem Reporterów bez Granic był Robert Menard (w czerwcu skończy 64 lata). W młodości był trockistą, czyli zwolennikiem radykalnej, „czystej” odmiany komunizmu.
    Wzywające do przejrzystości w życiu publiczny RBG samo ma kłopot z podaniem opinii publicznej, za czyje pieniądze działa. Organizacja zwyczajnie nie ujawnia swoich sponsorów. Według lewicowego niemieckiego portalu Junge Welt (Świat Młodych) RBG finansowane jest m.in. przez amerykańskiego miliardera Georga Sorosa,

  • ~AnnaKatarzyna 2021-02-10
    18:14:01

    10 25

    ~bogpiu te statystyki wziales z Frondy? Rozumie, ze mieszkales lub mieszkasz w Belgi czy Holandii i takie rzeczy widziales na wlasne oczy? Czy opowiadal Ci to kolega, ktory jezdzi na fuchy do tych krajow a Holendrow czy Belkow widzi przez szybe samochodu? Ja mieszkalam w wielu krajach EU i kurestwo jest wszedzie. Najwiecej tego jest jednak tam gdzie kroluje patriarchat i konserwatyzm. Moja kolezanka Greczynka dalej caluje meza w reke, i nosi tylko sukienki, bo tak ja w domu wychowali. Kolezanka Rumunka uwaza, ze maz ma prawo zdradzac ( chocia oboje sa gleboko wierzacy). Kolezanka Polka, nie pojdzie do pracy bo maz jej zabrania. u kolezanek Szwedek czy Niemek nie ma takich patologii.

  • ~uliczny_obserwator 2021-02-10
    18:38:19

    12 14

    ~bogpiu - dlatego, że tylko u nas i na Węgrzech wszystko a być narodowe! Nie może być żadnej prywatnej własności a nie daj Bóg jeżeli jeszcze ma inne zdanie na ten sam temat.
    Wszystko to co jest robione u nas, prowadzi tylko do tego, żeby było narodowe. Jeżeli nie pamiętasz jak było w Polsce kiedy wszystko było narodowe, to poczytaj jak było za komuny, kiedy to państwo decydowało za obywateli, dzieliło wszystkim łącznie z kartkami na żywność czy paliwo.
    Nie może być takiej sytuacji jaka dzieje się u nas, że wszystkie instytucje rządowe są w rękach jednej partii, jeszcze tylko część "niewygodnych" sędziów się przed tym broni i są oni właśnie ostoją naszej wolności. Nie może być tak, że w państwie demokratycznym jest złamany trójpodział władzy, tak jak ma miejsce to teraz w Polsce.
    To jest właśnie podstawowa różnica w której nie możemy się z nimi równać.
    Przy okazji proszę, nie przywołuj tutaj Tuska, bo nigdy za nim ani jego partią nie głosowałem, żeby cię uprzedzić za lewicą też nie, więc lewakiem nie jestem. Patrzę trzeźwo na to co się dzieje w naszym państwie, pozyskuje informacje na ten sam temat z różnych stron i wyciągam wnioski, więc mam prawo wypowiedzieć swoje zdanie. Chciałem poprzednim komentarzem otworzyć oczy tym, którzy się tak bardzo oburzają( mam na myśli obie strony komentujących).

  • ~ 2021-02-10
    18:50:40

    10 23

    A ja chcialem podziekowac redakcji za forme protestu - to znaczy, ze nie zablokowali dostepu do tresci.
    2 redakcje, gdzie mam prenumerate zablokowaly i mnie to bardzo wk...o. Rozumiem protest, popieram protest ale do jasnej cholery jestem placacym klientem. Uwazam, ze warto placic za ich tresci i oni to powinni docenic. Od jutra bede pisal maile zadajac zwrotu 1/30 ceny prenumeraty. Mam czas, bede upierdliwy jak muszka owocowka. Swoja droga, jesli rybnik.com.pl wprowadzilby platny dostep, to placilbym uwazam ze warto.

  • ~hromqwe 2021-02-10
    18:53:12

    23 9

    Jestem wdzięczny . Oby ten protest trwał do wyborów .Jestem Za ,a nawet Przeciw .

  • ~1floyd 2021-02-10
    19:18:09

    17 3

    ~Olafik Jakby ci to powiedzieć. Nie wiem czy masz trochę pojęcia,
    o tamtych latach. Polska lat siedemdziesiątych, nie była krajem afrykańskim. Mieliśmy swoje huty, cementownie, duże zakłady produkujące sprzęt AGD. Może nie był to szczyt techniki, ale niektóre sprzęty działają do dziś. Nasze buty sprzedawane w 27 krajach na świecie. Już wtedy szyliśmy, co mało kto wie ,dla Pumy czy Adidasa. Problemem było to, że zachód dość skutecznie blokował nasz rozwój. Bo byliśmy "Blokiem Wschodnim". Do którego z resztą Nas bez sprzeciwu skierowali. Ja mówię tak. Gdyby w dzisiejszych czasach Warszawa była tak zrujnowana jak po wojnie, to jej odbudowa trwałaby z 40lat a nie 12. Z resztą do jej zniszczenia, sami rękę przyłożyliśmy. Po przejściu frontu w 39roku była zniszczona w ok 20%. Po wybuchu powstania w 90%. Ale to jest dziwnie pomijane przez historyków. Poznałem sporo ludzi którzy przeżyli tamten czas. I ich relacje dają dużo do myślenia.

  • ~1floyd 2021-02-10
    19:25:12

    16 5

    ~Olafik Jakby ci to powiedzieć. Nie wiem czy masz trochę pojęcia,
    o tamtych latach. Polska lat siedemdziesiątych, nie była krajem afrykańskim. Mieliśmy swoje huty, cementownie, duże zakłady produkujące sprzęt AGD. Może nie był to szczyt techniki, ale niektóre sprzęty działają do dziś. Nasze buty sprzedawane w 27 krajach na świecie. Już wtedy szyliśmy, co mało kto wie ,dla Pumy czy Adidasa. Problemem było to, że zachód dość skutecznie blokował nasz rozwój. Bo byliśmy "Blokiem Wschodnim". Do którego z resztą Nas bez sprzeciwu skierowali. Ja mówię tak. Gdyby w dzisiejszych czasach Warszawa była tak zrujnowana jak po wojnie, to jej odbudowa trwałaby z 40lat a nie 12. Z resztą do jej zniszczenia, sami rękę przyłożyliśmy. Po przejściu frontu w 39roku była zniszczona w ok 20%. Po wybuchu powstania w 90%. Ale to jest dziwnie pomijane przez historyków. Poznałem sporo ludzi którzy przeżyli tamten czas. I ich relacje dają dużo do myślenia.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    19:33:36

    19 9

    Nano Karenino

    Gratuluję Ci patrzenia na świat przez pryzmat swoich koleżanek, może czasem warto wyjść ze swojej bańki i poczytać coś z prawej strony? Tam naprawdę jest tyle samo idiotów i ludzi mądrych co po lewej - chociaż lewica cenzuruje okrutnie (Hiszpania np. To tragedia). Ja też czytam Springerowski onet, Wyborczą itp. Przecież nie chcemy być ograniczeni?
    Uliczny obserwatorzy

    Przecież o to idzie, żeby w Polsce było tyle zagranicznych mediów co w Niemczech, Francji, GB. Mamy z lewej strony swoją GW (no prawie swoja), Politykę, Krytykę Polityczną
    Idzie o to, by nie sabotować interesu narodowego - znam tępaków tak obałamuconych, co twierdzą, że Nord stream jest w interesie Polski bo interes Niemiec jest interesem Polski.

  • ~1floyd 2021-02-10
    19:41:44

    4 2

    Sorry za podwójny wpis, ale przeglądarka się przycięła.

  • ~ 2021-02-10
    19:55:24

    25 13

    Partia Oszustów oświadczyła, że jest za likwidacją polskiej telewizji, polskiej agencji prasowej i przekazanie mediów w ręce obcych koncernów. Kiedyś by to nie przeszło, AK i społeczeństwo by się z takimi szybko i rozprawiło. Dziś namnożyły się podtarte Gazetą półdupki i zachowują się jak prawdziwe volksdeutsche.

  • ~AnnaKatarzyna 2021-02-10
    20:19:45

    7 13

    bogpiu a propo ograniczeni... zdajesz sobie sprawe z tego ze czasami robisz potworne bledy gramatyczne? Takie na poziomie podstawowki? Bedac patriota, powinienes miec wiekszy szacunek do jezyka ojczystego. Ciezko uwierzyc, ze czytajac te artykuly z lewa i prawa jeszcze nie przyswoiles podstaw!

  • ~lewysierpowy 2021-02-10
    20:43:13

    26 11

    Wytrwajcie i nie przerywajcie protestu , nawet do końca świata

  • ~bogpiu 2021-02-10
    20:53:06

    18 9

    AnnoKarenino

    Nie pisze się podstawowki, tylko podstawówki - pamiętaj, lepsza antykoncepcja niż aborcja, choć w Hiszpanii i nie tylko do 9 miesiąca (dla człowieka koszmar, więc zabezpieczajcie się ), wszak nie jesteśmy zwierzętami - one nie są zdolne do tego:)

  • ~Olafik 2021-02-10
    20:54:39

    8 7

    ~1floyd
    90% towaru o którym piszesz, to nie był eksport tylko wysyłka do zsrr za darmo, albo nic nie warte ruble.

  • ~Mael 2021-02-10
    21:08:37

    29 7

    Oj szaleją zagraniczne nacje, szczególnie te z daleka. Nie potrafią się pogodzić, że nic nie można już zagrabić, a nawet każą płacić podatki - co to ma być.

  • ~Dintojra 2021-02-10
    21:11:39

    13 23

    Nie tak dawno napisałem, że szkoda czasu na polemikę z suwerenem pislamskim, bo oni wzorem swojego I sekretarza nigdy nie dadzą się przekonać, że białe jest białe, a czarne jest czarne (to przecież jego własne słowa !).
    Bardzo mądry komentarz napisał/a @Marcoedo i pod nim podpisuję się obiema rękami.
    Jakim trzeba być głąbem żeby wierzyć tak ślepo jakiejkolwiek władzy ?
    Ja kiedyś głosowałem na PO, co nie przeszkadzało mi krytykować wielu ich decyzji, aż końcu zupełnie mnie zniechęcili do siebie tym, że ich obecny pomysł na politykę to tylko krytykowanie i cenzurowanie władzy... co akurat trudne przy tych nieudacznikach i aferzystach nie jest ! problem w tym, że bardziej świadoma część społeczeństwa już tego nie kupuje i stąd akcja "275"... serio dopiero teraz ? gdy ośmiornica ZP prawie w całości oplotła kraj.
    Na szczęście jest jeszcze Lewica i Polska 2050, więc jakiś wybór jest.
    Tylko, że należy zacząć działać a nie wiecznie polemizować z ludźmi mniej światłymi... bo to chyba nie są trolle, lecz ludzie zaślepieni w swej służalczości wobec obecnej władzy i pojmujący świat tylko tak jak przedstawi im go wódz.
    Oczywiście tacy nie myślą perspektywicznie i nie wierzą, że gdy Jarosław dopnie swój plan do końca oni nie będą już mu do niczego potrzebni, a gdy zetkną się z aparatem ucisku tej władzy to będą tak samo stali na straconej pozycji jak i ci co nań (władzę) nie głosowali.
    Dobrego wieczoru.

  • ~brandonn 2021-02-10
    21:24:59

    15 3

    Jako że redakcja dzisiaj nie pracuje to postanowiłem ją wyręczyć i sam zbanować swój wpis.

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    Richard Boomber Haris

  • ~ 2021-02-10
    21:28:51

    22 26

    @Dintojra - nie rozśmieszaj ludzi , że lewica i Hołownia to całkiem inna para kaloszy , skąd ta liczba 275 ? czy to nie razem z PO i PSLem ? więc jaki to wybór ? Jak Trzaskowski chce likwidować TVPinfo , IPN , CBA to jest ok , ale podatki od bogatych mediów (które są już w większości krajów zachodnich i pracuje nad nimi UE) są be. Tu nie chodzi o likwidacje mediów a o kasę , po prostu o kasę , a wy sieroty totalskie łykacie to jak ryba wodę . I dodam , że wy totalsi macie bardzo wysokie mniemanie o sobie ...o dużo za wysokie ., dlatego przegrywacie wybory , bo gardzicie innymi .

  • ~AnnaKatarzyna 2021-02-10
    21:30:29

    9 14

    Wygooglowalam ta aborcje do 9 miesiąca i nic nie znalazłam. Podaj linka do jakiegoś wiarygodnego źródła .

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2021-02-10
    21:32:29

    12 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~d1ab 2021-02-10
    21:53:27

    23 17

    @Zac - uśmiałem się po pachy po Twoim ostatnim zdaniu, a właściwie to chodzi o te ostatnie słowa.

    " Tu nie chodzi o likwidacje mediów a o kasę , po prostu o kasę , a wy sieroty totalskie łykacie to jak ryba wodę . I dodam , że wy totalsi macie bardzo wysokie mniemanie o sobie ...o dużo za wysokie ., dlatego przegrywacie wybory , bo gardzicie innymi ."

    Jesteś takim samym obłudnikiem jak Twój kochany PiS. Mówisz o pogardzie, gardząc ludźmi z poglądami innymi od Twoich. Masz tupet gościu, jesteś zwykłym, pieprzonym ignorantem.

  • ~absurdalny 2021-02-10
    22:20:57

    6 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~bogpiu 2021-02-10
    22:34:15

    21 15

    Anno Karenino nie żartuj. Jak mogłaś nie znaleźć? Wszak z powodu niepokoju psychospołecznego aborcja w kilku krajach unii jest dozwolona do 9 miesiąca ciąży. Teoretycznie - idziesz do psychologa, mówisz że odczuwasz niepokój psychospołeczny dostajesz zaświadczenie i jest git, wyrywają ci dziecko w klinice i wszyscy są zadowoleni (poza tym okropnym dzieckiem). W praktyce niektóre kliniki dysponują już gotowcami i wystarczy wpisać swoje dane, zrelaksować się i już. Brzmi to koszmarnie ale wyciągnięte "flaczki" są źródłem rewelacyjnego kolagenu do kremików dla pań - tych bogatszych ma się rozumieć.

  • ~rzyt 2021-02-10
    23:51:22

    31 13

    Płacę najdroższy pakiet Cyfry+, a tu czarno. Ktoś nie dotrzymuje umowy jednostronnie czyli mogę ją rozwiązać?

    Ktoś ma wiedzę na ten temat?

  • ~rzyt 2021-02-11
    00:06:57

    22 12

    A Trzaskowski ogłosił, że zamknie TVP info czyli będzie robił to samo tylko bardziej restrykcyjnie?

    Tych portali wiedzących najlepiej jest zbyt wiele... a gdy jedni padną to inni powstaną. Może będą lepiej pisać po polsku ;)

  • ~absurdalny 2021-02-11
    05:43:44

    9 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~pprywatne 2021-02-11
    07:07:16

    20 6

    Miałem nadzieję, że tak pozostanie. Niestety już wrócili...

  • ~ 2021-02-11
    09:27:50

    12 7

    Trzaskowski sam sobie strzelił w kolano gdyby nie jego gadka o likwidacji TVP nie było by sprawy a tera naraził sympatyzujące z nim media między innymi onet i tvn na olbrzymie straty : ) jeśli ustawa wejdzie w życie to ci co go wspierali sami z nim pojadą hehe

  • ~artefaks 2021-02-11
    21:19:27

    2 7

    @Kochani wyznawcy ideologii Pis. Nadawajcie. Młodzież która bardzo szybko ostatnio dorasta społecznie wasze wypociny czyta i samodzielnie wyciąga wnioski.
    Więc bardzo Was proszę piszcie więcej i częściej :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4919