zamknij

Wiadomości

Mamy grudzień, a parking przy Hallera dalej niegotowy. Dlaczego?

2018-12-07, Autor: 

Minął miesiąc od czasu, gdy kierowcy powinni się cieszyć nowym parkingiem wielopoziomowym. Wiadomo, że obiekt jest dalej niegotowy i taki stan potrwa jeszcze do końca tego roku. Dlaczego?

Reklama

Ta inwestycja była szumnie zapowiadana. Rozpoczęła się z końcem lutego, a swój finał miała zobaczyć w ostatnich dniach października. Mimo to parking wielopoziomowy przy ul. Hallera nadal nie został ukończony.

Skrzyżowanie na Hallera zyskało pasy dla rowerów. Powstała tam też nowa sygnalizacja, a ruch na ul. Rzecznej stał się jednokierunkowy (od strony ul. Hallera). Gotowa jest również droga wyjazdowa z parkingu. Jeżeli o sam budynek – tam krzątają się jeszcze robotnicy.

Nie mamy dobrych wieści, miasto planuje uruchomić parking od stycznia 2019 roku. - Wszystkie pracy są już zakończone, trwają drobne korekty, poprawki. Niestety, ciągle trwają odbiory, a dodatkowo na przedłużające się procedury odbiorowe ma wpływ trudna sytuacja głównego wykonawcy – wyjaśnia Agnieszka Skupień, rzecznik Urzędu Miasta w Rybniku.

Przypomnijmy, w październiku pisaliśmy o problemach firmy Erbud z Rybnika, która jest właśnie głównym wykonawcą inwestycji. Z powodu narastających roszczeń wierzycieli przedsiębiorstwo wystąpiło do sądu o otwarcie przyśpieszonego postępowania układowego. Wtedy magistrat uspokajał, że firma ma około 2 tygodni opóźnienia, ale deklaruje zakończyć prace do października >>Znana firma budowlana z Rybnika ma kłopoty<<

Oceń publikację: + 1 + 23 - 1 - 71

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (30):
  • ~pprywatne 2018-12-07
    14:42:11

    97 10

    To przynajmniej będzie taniej, chyba nie zapomniano o karach dla wykonawcy za spóźnienie.
    Za te pieniądze można by pewnie namiot nad lodowiskiem postawić.

  • ~stam55 2018-12-07
    14:57:21

    67 7

    Szkoda że nie dali jeszcze świateł na pl.Kopernika,ruch byłby płynniejszy.

  • ~Abisall 2018-12-07
    15:09:45

    184 5

    Na Hallera będzie doprawdy zabawnie - na odcinku circa 300 metrów są 4 przejścia dla pieszych, z czego 2 z sygnalizacją świetlną, do tego ścieżka rowerowa z taką sygnalizacją, intrygujące zjazdy w obrębie nowego skrzyżowania. Będzie się działo

  • ~ 2018-12-07
    15:13:30

    173 9

    Te tłumaczenia na temat odbiorów itd.to mnie już słabią.Droga w Boguszowicach za cmentarzem gotowa brak odbioru,parking gotowy brak odbioru.Tylko bezsensowne kontrapasy zostały odebrane.

  • ~bikerek 2018-12-07
    15:25:00

    97 8

    Kiedy będzie fotogaleria z kontrapasów na Zebrzydowickiej i Wodzisławskiej.

  • ~MTWWD 2018-12-07
    15:29:56

    11 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~hajdamen 2018-12-07
    15:52:08

    58 8

    Parking musi być ekologiczny, więc po przystosowaniu go do jednośladów będzie i odbiór. Będzie też mniejszy smog!

  • ~bikerek 2018-12-07
    16:08:17

    55 9

    A Pan na 15 zdjęciu porusza się po drodze bo nie namalowano obok parkingu kontrapasa. Ja się pytam gdzie jest kontrapas dla rowerzystów.

  • ~Arteks 2018-12-07
    18:09:29

    25 90

    Co do świateł to niestety ale mamy taki przykład na ciągłe niezadowolenie kierowców. Jakby świateł nie było to by narzekali na trudność w wyjechaniu z parkingu i włączeniu się do ruchu na ul. Hallera. Będą światła - narzekają, że będzie ich za dużo i ruch nie będzie płynny. Moi drodzy - gdyby aut było tyle co 20-30 lat temu - tam w ogóle nie musiałoby być kosztownych dla podatnika rybnickiego(!) świateł. Ale przy obecnym ruchu niestety wydają się być jedynym rozwiązaniem umożliwiającym sprawny wyjazd z bocznych ulic. @stinger - dla ciebie kontrapasy/drogi rowerowe są bezsensowne, ale tak naprawdę dla nowoczesnych miast - są one niezbędne. Obecnie powstają na Wodzisławskiej i Raciborskiej i to prawie żadnym kosztem. Jedyny koszt to farba i pracownicy - ci sami którzy malują inne oznakowania poziome na drogach.

  • ~qwer 2018-12-07
    21:15:09

    58 8

    Abisall bedzie sie działo a najlepsze jest to ze winnymi wszystkich zdarzeń drogowych będą kierowcy samochdów bo rowerzysta ma pierwszeństwo.
    Patologiczne prawo,patologiczne miasto z patologiczną wizją.

  • ~Abisall 2018-12-07
    22:52:15

    40 2

    qwer - tam rowerzysta będzie się pojawiał pewnie raz na dzień - jak na
    90% ścieżek w centrum. Cyrk będzie jak wyjeżdżający z parkingu będą co rusz blokowani przez tych co wjadą na skrzyżowanie ale z niego nie zjada bo światła na wyjściu z targowiska przyblokują ruch. W budynkach starej rzeźni powinni zrobić stały posterunek Policji tam - będzie sobie siedział funkcjonariusz w okienku i nawet ze stołka nie będzie musiał złazić - jak się wprawi do mandaty może przez okna wrzucać

  • ~qwer 2018-12-08
    08:34:52

    26 2

    Hahaha Najwiekszy cyrk to tam bedzie w środy i soboty.

  • ~pprywatne 2018-12-08
    10:48:28

    36 3

    A, te ścieżki rowerowe projektowane są wg jakichś norm, zasad, czy po prostu tak jak komuś pasuje?

  • ~JulianUrsynNiemcewicz 2018-12-08
    11:23:00

    34 3

    To jak poczta się dzień niby spóźni z dostawą (choć to tylko tak w mniemaniu dyletantów z UM) - to lecimy do sądu , a jak tu poślizg dwumiesięczny to spoko nic się nie stało.
    Sądem trzeba dymić, aby przykryć własną niekompetencję a z parkingiem spoko - szaraczki poczekają - prezydent przeca nie będzie tam parkował przez pół roku.

  • ~Abisall 2018-12-08
    20:26:46

    21 1

    Przeszedłem się dziś nową drogą wzdłuż Nacyny i uderzyło mnie jedno - czemu u licha ciężkiego ścieżka rowerowa zrobiona jest z płyt betonowych zamiast z asfaltu???
    Czemu nikt nie puknął się w czoło i nie oprotestował tego skoro niedawno zrywano kostkę na Raciborskiej żeby położyć asfalt bo to nieprofesjonalne robić ścieżki rowerowe z czegoś innego niż asfalt/beton? Co więcej asfaltowe są ścieżki bulwarów nad Nacyną a tu nagle po drugiej stronie mostu na Raciborskiej - kostka i betonowe płyty - nikt ani oficer rowerowy ani inny decydent nie widzi w tym absurdalnej niekonsekwencji? Czy może z góry zakłada się że na wiosnę będziemy zmieniać?

  • ~qwer 2018-12-08
    20:43:38

    27 1

    Dlaczego w tym mieście zwykłą głupote nazywa sie niekonsekwencją ;)

  • ~Arteks 2018-12-08
    21:45:25

    5 30

    Dzisiaj w Czarno na Białym w TVN same wątki ekologiczne. Pokazano m. in. galerię handlową w Kopenhadze z parkingiem dla rowerów. Co ciekawe z kilkudziesięcioma rowerami w środku. To jak to jest, że bogaci Duńczycy potrafią na zakupy jeździć rowerami, a u nas wiele osób to wyśmiewa? W Danii klimat podobny do naszego, chyba nawet zimniej i częściej pada. @abisall - to byłoby bardzo dziwne bo wszystkie nowe drogi rowerowe budowane były z asfaltu. W przypadku Raciborskiej mieliśmy do czynienia z wymianą kostki polbrukowej na asfalt, a nie betonu.

  • ~stam55 2018-12-08
    23:06:36

    29 1

    ahaha pomalowane dziurawe drogi nazywacie drogą rowerową,ludzie,zobaczcie jak wygląda ulica na górze,raciborska i wiele innych obok naszego domu,mam wrażenie że rybnik uczestniczy w jakimś konkursie,gdzie namalowano więcej pseudo ścieżek rowerowych i za wszelką cenę chce wygrać tą bylejakością,natomiast przejcia dla pieszych nie oświetlone,w deszczu to cud że kogoś zobaczysz,wszystkie przejścia powinny być oświetlone jak na wodzisławskiej w pobliżu starego "metro"

  • ~Antyk 2018-12-09
    08:23:16

    14 0

    Oby po oficjalnym "pokropieniu z poświęceniem" nie było tak jak w Katowicach-Ligocie: "Centrum przesiadkowe w Ligocie kosztowało ok. 10 mln zł. Oficjalnie działa od początku listopada. Szybko się jednak okazało, że tylko na pół gwizdka. Wyszło bowiem na jaw, że zamontowane tu parkomaty „nie widzą” biletów kolejowych, które trzeba w nich zeskanować, by parkować za darmo."...

  • ~qwer 2018-12-09
    08:30:57

    16 0

    Arteks ja mysle że w tym dniu akurat w Kopenhadze była pogoda.

  • ~ 2018-12-09
    11:39:39

    12 0

    czy zgodnie z obecnymi trendami jedno piętro będzie przeznaczone dla rowerów ?
    ~Arteks" (...) dla ciebie kontrapasy/drogi rowerowe są bezsensowne, ale tak naprawdę dla nowoczesnych miast - są one niezbędne. Obecnie powstają na Wodzisławskiej i Raciborskiej i to prawie żadnym kosztem. Jedyny koszt to farba i pracownicy"
    czyli popierasz rybnicką bylejakość i obecnie panujące trendy ? nie jest sztuką kosztem pasów dla samochodów"stworzyć" kilometry malowanek bez ładu i składu (często na dziurach, co widać szczególnie po deszczu), a potem pisać że "Trudno powiedzieć dlaczego, ale z kontrapasów wciąż korzysta w Rybniku niewielu rowerzystów" (cytat z ostatniej Gazety Rybnickiej), szkoda że ten fakt nie daje decydentom powodu do myślenia
    sztuką jest wymyślić i stworzyć coś od zera, bulwar nad Nacyną, Mikołowska, czy Rudzka to dobry kierunek rozwoju infrastruktury rowerowej w mieście, chociaż i tutaj nasz wychwalany, wszechmiar wykształcony "wysokiej klasy" oficer rowerowy się nie popisał, jazda raz w górę , a raz w rytm wjazdów do posesji, a nawet pól, to szkolne błędy które w cywilizowanych miastach przestano popełniać ponad 10 lat temu, a u nas jak zwykle doświadczalnie musimy sami odkryć to, co powszechnie wiadomo

  • ~Arteks 2018-12-09
    11:56:12

    2 24

    @ursus - od roku mniej więcej piszesz o bylejakości naszych rozwiązań, nie podając żadnych przykładów na to. Dzisiaj wreszcie wylałeś uzasadniony żal odnośnie zjazdów do posesji na Rudzkiej. Ale to było jeszcze projektowane zanim przyszedł do UM oficer rowerowy... I gdyby nie on - nadal infrastruktura dla rowerów byłaby byle jaka, projektowana wyłącznie przy okazji remontów dróg i oczywiście z priorytetem dla aut. Fiałkowski zmienił te parytety o 180 stopni i będziemy mieli w Rybniku co raz bardziej uksztaltowaną i sensowną sieć traktów rowerowych. Ale tak między nami - czy urzędnicy nie baliby się mieszkańców którzy pewnie "nie przeżyliby", że swoimi autami muszą zjeżdżać/wjeżdżać na poziom chodnika/drogi rowerowej? Skoro wskazujesz to jako błąd - dlaczego byłeś wśród jednych z pierwszych którzy ujadali i grzmieli na wymianę polbruku na Raciborskiej, polbruku który był błędnie wykorzystywany do dróg rowerowych? Dyskusje z tobą uświadomiły mi, że jesteś pieniaczem który nie zna się na nowoczesnych rozwiązaniach jeśli chodzi o rowery. A ja jak tak jadę przez Rybnik autem lub rowerem jestem co raz bardziej dumny bo nasze miasto co raz bardziej kojarzy mi się z Niemcami - przynajmniej w tej jednej dziedzinie. :) Warto przeczytać w ostatnim numerze GR jak Rybnik jest chwalony przez EKSPERTA dr Tadeusza Koptę z Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za rozwiązania prorowerowe! Eksperci doceniają, ignoranci krytykują...

  • ~Arteks 2018-12-09
    12:07:29

    2 25

    @ursus - odnośnie ruchu na kontrapasach. To rzecz względna. Ja też udowodniłem nie tak dawno, że w godzinach szczytu ul. Brudnioka bywa pusta (zrobiłem nawet zdjęcia), mimo że inni spotykali się tam z korkami. Mamy w Rybniku ulice które mimo takiego natłoku motoryzacyjnego nadal są bardzo rzadko uczęszczane np. Młyńska (za wyjątkiem śród czy sobót), Mickiewicza, Za Policją i parę innych. Ludzie się muszą przyzwyczaić, a przede wszystkim musi powstać kompleksowa sieć traktów rowerowych. Skąd np. mają się pojawić rowerzyści na kontrapasie na Jankowickiej skoro ulica ta została w związku z budową drogi przerwana nie tak dawno? Byłem w tym roku w Ostrowie Wlkp. - mieście mniejszym od Rybnika. Idąc na miejsce spotkania spotkałem kontrapas (!) na ul. Wolności, po którym prawie co chwilę przejeżdżał rower. Jak wróciłem do domu z ciekawości poszukałem informacji kiedy został uruchomiony. Okazało sie, że w 2015 roku. Pewnie na początku też tłumów nie było. Natomiast nie można mówić, że rowerzyści z naszych rozwiązań nie korzystają - bo można ich spotkać. Trudno jednak aby w mieście które przez dziesięciolecia budowało wszystko zgodnie z teorią motokultu - wszystko się zmieniło w ciągu jednego roku. Na razie np. największe osiedla miasta - Nowiny, Południe i Kilińskiego nie mają zbyt dogodnego dojazdu bezkolizyjnymi drogami rowerowymi.

  • ~ypsilon 2018-12-09
    12:51:39

    19 1

    @~stam55 - masz rację w 100% zamiast najpierw wyremontować te drogi i potem zrobic kontrapasy jak już chcą to w tych dziurach czerwoną farbą namalują czerwony pas i happy bo powstał kolejny bzdurny kontrapas utrudniający życie ludziom.

  • ~ 2018-12-09
    13:08:10

    21 1

    ~Arteks
    "Ale to było jeszcze projektowane zanim przyszedł do UM oficer rowerowy" ale wykonane i odebrane za jego "panowania" uważasz, że nie dało się z tego zmienić ?
    "czy urzędnicy nie baliby się mieszkańców" a teraz się boją ? realizując swoje wizje wbrew opinii mieszkańców ?
    " dlaczego byłeś wśród jednych z pierwszych którzy ujadali i grzmieli na wymianę polbruku na Raciborskiej" napisz w którym miejscu, albo skończ wygłaszać kłamstwa pod moim adresem
    "Dyskusje z tobą uświadomiły mi, że jesteś pieniaczem który nie zna się na nowoczesnych rozwiązaniach jeśli chodzi o rowery." dlatego, że wielokrotnie mam okazję jeździć rowerem po nowoczesnych miastach i porównując je z naszym zaściankiem widzę bylejakość serwowaną nam przez włodarzy przy aplauzie klakierów
    z resztą określenie "pieniacz" z ust pierwszego hejtera portalu, to dla mnie komplement
    " A ja jak tak jadę przez Rybnik autem lub rowerem jestem co raz bardziej dumny bo nasze miasto co raz bardziej kojarzy mi się z Niemcami - przynajmniej w tej jednej dziedzinie." chyba tylko Tobie
    ")Warto przeczytać w ostatnim numerze GR jak Rybnik jest chwalony przez EKSPERTA dr Tadeusza Koptę z Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad za rozwiązania prorowerowe! Eksperci doceniają, ignoranci krytykują..." szkoda tylko, że ekspert na którego się powołujesz, nie zainteresował się odbiorem społecznym tych rozwiązań i ich wykorzystaniem przez mieszkańców.
    rozwiązania upychane na siłę, mają służyć często oderwanym od realiów "ekspertom", czy mieszkańcom, bo wygląda na to, że mieszkańcy tutaj się nie liczą

  • ~ 2018-12-09
    20:13:49

    9 0

    Arteks nie jest to dla mnie oczywiste, bo wiele razy podróżowałem pociągiem z Warszawy, do Warszawy i znam dobrze obszar w promieniu 100km w okół. W przeciwieństwie do Ciebie, który widzi tylko wycieczkę do Warszawy i z powrotem. Fajnie jak się wsiada w Śródmieściu Rybnika i wysiada np.: Warszawie Zachodniej, dobre dla "niedzielnych turystów" chcących zwiedzić centrum Warszawy a nie rodziny, która jedzie spędzić urlop 70km od Warszawy, czekającą zimą na peronie na kolejny pociąg a potem na autobus do miejscowości, do której kolej nie dociera. Połączenie do Warszawy to nie wszystko, potem dalej też coś musi być, tymczasem polikwidowana liczba połączeń dyskwalifikuje od wielu lat ten środek transportu. Oczywiście nie dla Arteksa, który widzi tylko tę jedną, śmieszna nitkę w standardzie lepszym niż szynobus z Rybnika.

  • ~pumeksol 2018-12-10
    07:32:35

    5 0

    Odnośnie kontrapasów i scieżek dla rowerów chciałam tylko wyrazić swoją opinię; że o ile ścieżki (osobno wydzielone, poza jezdnią) uważam za dobry pomysł i chętnie z nich korzystam (a jeżdżę na rowerze do pracy i nie tylko od wiosny do jesieni) to z kontrapasów przy głównych ulicach (np.Wodzislawska) nie zamierzam i dalej będę jeździć chodnikiem bo po prostu nie czuję się bezpiecznie. Nie ma szans żeby samochód mnie tam wyminął zachowując bezpieczna odleglośc 1.5m. Poza tym np.czemu mam jechać lewa str. ulicy bo tak pokazuje kierunek ruchu, jak mam coś do załatwienia po prawej? Nie zamierzam nadkładac drogi żeby np zawrócic na przejsciu albo a rondzie i wjechac na "swoj" pas kierunkowy.

  • ~pumeksol 2018-12-10
    07:33:09

    6 0

    Innym przykladem bezsensownego kontrapasu jest np. ul.Orzeszkowa gdzie do tej pory byl jeden pas i można nim bylo jezdzic w dwóch kierunkach, wiec bylo ok i korzystalam. Teraz dorobiono drugi kontrapas po drugiej stronie jezdni. Chcąc jechac w kierunku bazyliki powinnam sie nim poruszac, ale nie moge bo jest zastawiony od dawien dawna parkujacymi tam samochodami. W związku z tym nie korzystam z żadnego i jadę po chodniku. Glupota i tyle.

  • ~Abisall 2018-12-10
    09:46:22

    3 1

    ~pumeksol
    "dalej będę jeździć chodnikiem "
    No to mam nadzieję że nasze służby w końcu zaczną prócz ułatwiać rowerzystom również wymagać od nich stosowania się do przepisów i takich jak Ty będą karać mandatami w myśl art 33 punkt 1. PoRD
    "Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym."

  • ~pumeksol 2018-12-10
    18:08:31

    7 1

    Mam nadzieję w takim razie że także będzie to działać w drugą stronę i mandaty dostana wszyscy piesi którzy nie patrzą i idą jak popadnie po ścieżce rowerowej oraz samochody ktore na nich parkują.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5083