zamknij

Wiadomości

Magistrat uchyla drzwi dla mieszkańców, ale z ograniczeniami

2020-05-28, Autor: 

Rybnicki magistrat przywraca bezpośrednią obsługę klientów. Niemniej nadal obowiązują określone zasady i ograniczenia w pracy urzędu. Zamiany wchodzą w życie od 1 czerwca.

Reklama

W trosce o zdrowie mieszkańców i pracowników oraz w związku z obowiązującym w Polsce stanem epidemii, Urząd Miasta Rybnika w dalszym ciągu i do odwołania będzie funkcjonował w ograniczonym zakresie – zobacz zarządzenie prezydenta miasta.

Urząd Miasta Rybnika będzie czynny w następujących w godzinach:

poniedziałek – środa: 7.30 – 15.30
czwartek: 7.30 – 18.00
piątek: 7.30 – 13.00

Urząd Stanu Cywilnego będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach: 7.30-15.30.

Przywrócona zostaje bezpośrednia obsługa klientów - według określonych zasad. Obsługa odbywać się będzie w następujących godzinach:

Urząd Miasta:

poniedziałek – środa: 8.00 – 15.00
czwartek: 8.00 – 17.30
piątek: 8.00 – 12.30

Urząd Stanu Cywilnego:

od poniedziałku do soboty: 8.00 – 15.00

Warunkiem skorzystania z możliwości bezpośredniej obsługi jest wcześniejsze, telefoniczne umówienie wizyty z pracownikiem danego Wydziału/Biura lub, w przypadku Wydziału Komunikacji, również elektroniczna rezerwacja terminu. Wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Rybnika w zakładce magistrat. Telefoniczne umówienie wizyty nie dotyczy spraw załatwianych w Urzędzie Stanu Cywilnego związanych z rejestracją zgonu osoby (w pozostałych sprawach wymaga się wcześniejszego umówienia wizyty).

Magistrat prosi klientów o zachowanie poniższych zasad:

1. na spotkanie należy przybyć punktualnie,
2. klienci oczekujący na wejście przed budynkiem Urzędu zobowiązani są do zachowania odpowiednich, bezpiecznych odległości,
3. przy wejściu do budynku Urzędu należy potwierdzić swoją tożsamość,
4. aby wejść do budynku, należy zasłonić nos i usta,
5. po wejściu do budynku Urzędu obowiązkowo należy dokonać dezynfekcji rąk,
6. przy stanowisku obsługi znajdować się może tylko 1 klient (nie dotyczy opiekunów/kuratorów osób niepełnosprawnych, starszych oraz małoletnich) oraz pracownik/pracownicy Urzędu,
7. na terenie Urzędu klient może poruszać się tylko w obecności pracownika Wydziału/Biura związanego z przedmiotem wizyty,
8. po załatwieniu sprawy należy natychmiast opuścić budynek Urzędu – do wyjścia klienta odprowadzi pracownik urzędu.

Wejście do budynku głównego Urzędu (ul. Bolesława Chrobrego 2) będzie możliwe od strony ul. Miejskiej. Na terenie urzędu ustawione zostaną pojedyncze stoliki, przegrodzone przesłonką pleksi, służące do kontaktów mieszkańców z pracownikami. Stanowiska będą na bieżąco dezynfekowane.

- Zachęcamy, aby kontakt klientów z pracownikami Urzędu następował w dalszym ciągu telefonicznie, mailowo, faksem, lub za pośrednictwem SEKAP lub ePUAP. Wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Rybnika w zakładce magistrat – mówią urzędnicy.

W dalszym ciągu przy wejściu do budynku Urzędu od ulicy Miejskiej ustawiona jest „skrzynka podawcza”, do której klienci mogą składać dokumenty lub informacje (bez potwierdzenia złożenia dokumentu ) z prośbą o kontakt w prowadzonej przez Urząd sprawie. Wszelkich opłat w dalszym ciągu należy dokonywać przelewem. Kasy w budynkach Urzędu będą nieczynne.

Przypominamy listę kontaktową do biur urzędu, z których najczęściej korzystają mieszkańcy:

Wydział Komunikacji
32 43 92 062, 32 43 92 072, 32 43 92 076, 32 43 92 092, 32 43 92 093, 32 43 92 254
[email protected]

Wydział Spraw Obywatelskich
32 43 92 161
[email protected]

Wydział Polityki Społecznej
32 43 92 007
[email protected]

Wydział Podatków
32 43 92 150
[email protected]

Urząd Stanu Cywilnego
32 42 23 210
[email protected]

Biuro Działalności Gospodarczej
32 43 92 195, 32 43 92 165
[email protected]

Wydział Ekologii
32 43 92 012
[email protected]

Wydział Mienia
32 43 92 028
[email protected]

Wydział Architektury
32 43 92 059
[email protected]

Wydział Zamówień Publicznych
32 43 92 302
[email protected]

Wydział Geodezji i Kartografii
32 43 92 384
[email protected]

Wydział Organizacyjny
32 43 92 219
[email protected]

Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności
32 43 92 327
[email protected]

Kontakt do centrali Urzędu Miasta Rybnika:
tel. (+48) 32 439 20 00
[email protected]

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 15

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (11):
  • ~exx 2020-05-28
    09:15:50

    58 32

    Gdyby tak prywatne firmy funkcjonowały jak te ciepłe państwowe posadki (patrz weekendziki w piątek od 12.30) to nie było by już co zbierać. Dobrze że to wszystko w trosce o petentów.
    ha ha !

  • [email protected] 2020-05-28
    09:21:55

    66 16

    Pytanie dlaczego nie działa zwykłe biuro podawcze, skandal! Nie można podać pisma wniosku czy dokumentacji tak żeby uzyskać zwykłą pieczątkę wpływu. Panie odsyłają na pocztę!!! I od poniedziałku będzie tak samo, zostałem wysłany na pocztę...
    Przecież Pani na biurze podawczym za pleksą, w rękawiczkach i maseczce nie zrobiłbym krzywdy...

  • ~exx 2020-05-28
    09:29:13

    52 26

    [email protected]
    Oni najchętniej wróciliby do pracy po wynalezieniu szczepionki. Czyli za kilka lat.

  • ~ewelina 2020-05-28
    09:40:51

    51 30

    Ile jeszcze pracownicy UM będa pracować 5h dziennie za pełne uposażenie? A Pan Prezydent wylewa łzy, że kasa miasta pusta....

    A odnośnie "Oni najchętniej wróciliby do pracy po wynalezieniu szczepionki. Czyli za kilka lat."
    To zgadzam sie ale dodam, że sami sie nie zaszczepią ale zapewne by chcieli żeby to petenci okazali zaświadczenie, że sie zaszczepili....

  • ~x.treme 2020-05-28
    10:07:14

    25 40

    ~ewelina - czy Twój mąż jest górnikiem?
    wiele by to tłumaczyło..

  • ~ 2020-05-28
    10:21:30

    39 9

    "Zachęcamy, aby kontakt klientów z pracownikami Urzędu następował w dalszym ciągu telefonicznie, mailowo, faksem, lub za pośrednictwem SEKAP lub ePUAP. "

    Po co skoro od ponad 2 tygodni czekam na odpowiedź na wysłane e-mailem pytanie?

  • ~ 2020-05-28
    10:37:51

    18 4

    Jezu jaki ten budynek jest brzydki...

  • ~sympatykrybnika 2020-05-28
    10:44:05

    16 6

    Dzisiaj o 14:00 Sesja Rady Miasta w tym:
    Udzielenie Prezydentowi Miasta Rybnika wotum zaufania;
    Wykonanie budżetu Miasta Rybnika za 2019 rok.
    Udzielenie absolutorium Prezydentowi Miasta Rybnika za 2019 rok
    ~exx, [email protected], ~ewelina, ~blamaż, ~Benett usłyszycie odpowiedzi na wszystkie swoje wątpliwości i krytyczne uwagi na żywo na YouTube.

  • ~jasiuslask 2020-05-28
    10:54:18

    22 1

    Brak wolnych już terminów. O co tu chodzi

  • ~Jan R. 2020-05-28
    11:08:25

    12 19

    blamaż, to masz pecha. W poniedziałek wysłałem pocztą dokumenty z blachami do wyrejestrowania i w piątek w tym samym tygodniu dostałem pismo o wyrejestrowaniu. Oczywiście wpierw telefonicznie wszystko dokładnie mi pani wytłumaczyła. Jedyna różnica to to, że musiałem zapłacić na poczcie 14 zł za przesyłkę.

  • ~ewelina 2020-05-28
    13:02:34

    18 15

    ~x.treme:
    Nikt z mojej rodziny nie pracuje w górnictwie.
    Górnik-zawód jak każdy inny, jednak błoto jakim zostali obrzuceni jest poniżej krytyki. Hejterzy=prymityw w najgorszej postaci.
    W przeciwieństwie do lekarzy podstawowej opieki medycznej i większości pracowników budżetówki - górnicy podobnie jak większość pracowników pracujących w sektorze prywatnym nie pozamykała się ze strachu przed klientami tylko codziennie stawia czoła strachowi i robi swoje

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5074