zamknij

Wiadomości

List czytelnika: czy Rybnik stać na darmowy plac zabaw z prawdziwego zdarzenia?

2013-10-21, Autor: 
Do naszej redakcji napisał mieszkaniec Kamienia, ojciec kilkuletniej dziewczynki. Rybniczanin proponuje, aby w miejscu dawnego basenu w Kamieniu powstał plac zabaw z prawdziwego zdarzenia, wzorem Parku Paprocanego w Tychach.

Reklama

Moja córka bardzo lubi place zabaw, a najczęściej korzysta z tego niedawno zmodernizowanego w Kamieniu. Niektóre sprzęty są całkiem nowe, inne używane, jakby z innego placu. Mimo wszystko jest to chyba najlepszy i największy place zabaw w Rybniku. Niestety, to miejsce i tak ma się nijak do placów w okolicznych gminach i miastach.

Zacznijmy wiec od najstarszego i najbardziej znanego placu zabaw, czyli tropikalnej wyspy w Marklowicach. Dla dzieci wstęp jest bezpłatny, a dorośli w weekendy muszą płacić 2,5 złotych. Warto tam jednak pojechać i odpocząć przy fontannach i palmach. Dzieci mają tam naprawdę naprawdę dużo możliwości zabawy. Równie nowoczesnym i przyjaznym miejscem jest Rafa w Rydułtowach, czyli plac zabaw w kształcie żyraf – to się dzieciom bardzo podoba, jest m.in. minigolf i wiele innych atrakcji, a wszystko oczywiście bezpłatnie.

 

Kolejnym placem zabaw na naszej trasie jest Centrum Edukacji Przyrodniczej i Ekologicznej w Mikołowie – jako że to ekologiczny plac zabaw cały jest wykonany z drewna. To ogromny teren, w którym można odpocząć na łonie natury. Jest tam również wieża widokowa, z której rozlega się piękny widok na miasta Górnego Śląska – od Zabrza po Katowice. Wszystkie atrakcje oczywiście są bezpłatnie.

W tym roku odwiedziłem również Park Paprocany w Tychach. Jest tam przepiękny plac zabaw w kształcie statku, ale największą atrakcją dla dziecka w upalny dzień jest wodny plac zabaw. Naprawdę, to  świetna inwestycja, o czym może świadczyć, że tyski wodny plac zabaw został zaliczony przez amerykański portal Flavorwire do najbardziej niezwykłych placów zabaw na świecie, tuż obok 15 innych m.in. ze Szwecji, Japonii, Niemiec, Francji, Hiszpanii czy Chin. Koszt stworzenia takiego placu wyniósł około 1 miliona złotych, ale co to jest przy 38 milionach wydanych na Rudę?

 

Odwiedzając okoliczne plac zabaw pomyślałem, że byłby to dobry pomysł na rewitalizację dawnego basenu w Kamieniu. Władze naszego miasta tłumaczą, że problemem jest nie tylko brak środków na przebudowę basenu, ale i koszt wody. Jeśli na Rudę znalazło się tyle pieniędzy, to na niedofinansowywany basen w Kamieniu od chyba 20 la miasto mogłoby wydać 1 milion złotych? Koszt wody w takim wypadku by odpadł, a taki plac zabaw w upalne dni byłby ciekawą alternatywą do basenu. Są tam ławeczki i mogą korzystać z ochłody również dorośli.

Wymieniony plac zabaw Paprocany ma cechy wspólne z Kamieniem - tuż obok jest hotelu, który plac zabaw zalicza do jednej ze swoich atrakcji. Poza tym o zmroku plac zmienia się w przepiękną fontannę – kolejna atrakcja dla odwiedzających. 

Wiem, że miasto dawno skreśliło Kamień jako basen, nie ma już nawet takiego przystanku autobusowego, i to najbardziej boli mieszkańców. Ale może to będzie namiastka, a zarazem początek odbudowy, przecież dałoby się zasypać teren całego basenu, a tam gdzie jest basen sportowy zrobić basen na razie taki jak w Chwałowicach. Nie od razu przecież  Kraków zbudowano!

Oceń publikację: + 1 + 19 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~Szalony Wariat 2013-10-21
    18:47:44

    7 0

    nawet mi się tego czytać nie chce... chce tylko poinformować, że w stodołach ludzie się zebrali dość poważnie i wybrali także plac zabaw, a to dzięki takiemu panu o którym nie wiem czy chce by mówić więc będę mówić po prostu pan... nazbierał gazet z placami (wszystko z atestatmi), kontaktował się z firmami co to robią i się sporo dowiedział, jest plan i to bardzo bardzo ładny jak na takie małe pieniążki jak macie problemy poszperajcie sobie w urzędzie miasta żeby sprawdzić wniosek chociażby ze stodół gdzie będziecie mieć przynajmniej jakieś porównanie czy wytyczne... polecam bo naprawdę warto zrobić w końcu coś nie według 'widzi misie' urzędników, a coś dla najmłodszych...

  • ~icebox 2013-10-21
    19:53:51

    17 0

    ciężko to widzę, Rybnik pod wodza szanownie nam panującego Pana prezydenta, nie robi nic dla ludzi, rozrywka dla dzieci dorosłych to owszem ale w miastach ościennych, my mamy centra ROZRYWKOWO-handlowe (kpina) jeśli zakupy mają być rozrywka to w Rybniku to znajdziesz.

  • ~ 2013-10-21
    19:54:03

    16 0

    Skoro Marklowice i Rydułtowy mają takie place zabaw to dlaczego Rybnik nie mógł by mieć?

  • ~ 2013-10-21
    20:59:06

    14 0

    ~icebox .-trudno się nie zgodzić
    Rybnik pod wzl.wypoczynku /miejsc spacerowych/atrakcji na wolnym powietrzu itp jest do d..pupy
    no dramat
    owszem młodzież znajdzie w naszym mieście trochę rozrywki.ale nie zawsze mozna być młodzieżą ;
    rodzina z dzieckiem czy starsze osoby nie mają się gdzie podziać
    parku nie uświadczysz .placu zabaw nie uswiadczysz tylko łobsrany beznadziejny rynek ;d
    czy władze naprawdę nie chcą czy nie moga zrozumieć ze ludzie sklepów mają juz serdecznie dość!
    ostatni skrawek zieleni musi byc sprzedany pod biedronę czy coś w ten deseń

    ps.a moze coś na Campusie by się dało zorganizować?

  • ~fandango1972 2013-10-21
    21:39:49

    5 0

    Pomysł na pewno dobry i rzecz potrzebna. Uściślenia wymaga słowo "bezpłatny" - nie ma czegoś takiego. Płaci za to gmina najczęściej czyli wszyscy. Taki plac zabaw musi być ubezpieczony, czysty i zadbany. Taki plac zabaw jest lepszą promocją dla dzielnicy, czy miasta niż bezsensowne bannery zachęcające do mieszkania w danym mieście, czy wyjazdy urzędników biegłych w angielskim oczywiście, na targi w pozyskiwaniu wielkich inwestorów.

  • ~fukas1 2013-10-21
    22:05:40

    7 0

    Kolejne place zabaw i miejsca do odpoczynku maja powstać w Pszowie i Wodzislawiu http://www.youtube.com/watch?v=_ZmxCAMFP1Q , http://www.youtube.com/watch?v=Jsg01VHOVmk jest poslizg w budowie ale jak powstaną to tylko Rybnik w okolicy nie bedzie miał sie czym pochwalić !
    A gdzie jest Arteks moze to skomentuje ?

  • ~adamb 2013-10-21
    22:26:58

    8 0

    Cyt.:" Skoro Marklowice i Rydułtowy mają takie place zabaw to dlaczego Rybnik nie mógł by mieć? " nie mógłby mieć z prostego powodu: Rybnik śrubuje rekord w ilości rond, a nie "rzeczy potrzebnych i przydatnych mieszkańcom :). Moim zdaniem najwyższy czas na zmianę władzy w naszym mieście.

  • ~ 2013-10-21
    22:31:54

    8 0

    A może by tak któreś z lokalizacji beznadziejnie wystawianych do przetargów wykorzystać? Marzy mi się plac zabaw w cieniu (to mógłby być hit w okolicy!) Gdyby wokół takiego placu postawić lokale: gastronomiczne, usługowe, handlowe - dałoby to możliwość zaistnienia lokalnej przedsiębiorczości? Jako ojciec dwójki maluchów jeżdżę do Marklowic i Rydułtów: dzieci bawią się tam świetnie, a ja snuję się za nimi z kawą "na wynos". Może ktoś pomyśli wreszcie, jak wykorzystać potencjał komercyjny (sam na siebie kręcę bat - a co mi tam! ;) rodzica z dzieckiem. Toż w tym mieście to byłaby rewolucja!

  • ~ 2013-10-21
    22:55:27

    7 0

    Tylko nie w Kamieniu. Przecież z Centrum szybciej dojadę do Rafy w Rydułtowach niż do ośrodka w kamieniu. W centrum są dwa tereny, jeden koło domusu, a drugi wręcz idealny, czyli tzw. "korty" na Dąbrówkach, pomiędzy blokami, a Realem. Na uboczu, żadnej ruchliwej drogi, wielkie osiedle, dużo dzieciaków i centrum

  • ~Arteks 2013-10-21
    22:59:14

    0 23

    @fukas1 - rybniczanie po nic nie muszą jeździć do okolicznych miast bo wszystko mamy u siebie to niech przynajmniej tam też mają jakąś satysfakcję, że ktoś będzie z dzieckiem przyjeżdżał do parku w jarach w Wodzisławiu czy na tę wyspę do Marklowic! Nie widzę w tym niczego złego, a wręcz dowartościujemy trochę zakompleksionych sąsiadów. :) Myślę że w Rybniku też przyjdzie czas na gadżety jeśli skończą się duże projekty które nasze miasto realizuje obecnie. Jakąś pierwszą jaskółką jest realizowany właśnie projekt za 38 milionów złotych "Nowa Ruda". Największy projekt rekreacyjny w naszym subregionie! Wszyscy narzekaliśmy przez lata na to, że Ruda to skansen. Ale jak już zdecydowano się wydać tak dużą kasę to na tyle profesjonalnie że zaręczam wam, że w przyszłe wakacje będziemy mieli na Rudzie pół Śląska bo tak fajnego i nowoczesnego kąpieliska nie ma nigdzie w okolicy. Nawet słynna Ostrawa Poruba będzie wyglądać blado :) Jak już coś robić to porządnie. Dlatego zastanawiam się czy był sens rozdrabniać się tworząc w ramach budżetów obywatelskich kilkanaście małych placów zabaw zamiast zrobić np. jakieś dwa wystrzałowe... No ale jeśli taka była wola mieszkańców którzy się angażowali w te procedury i głosowania - niech "większość ma rację". I niech powstanie wiele mniejszych placów zabaw, a na jakieś większe szaleństwo można się będzie wybrać raz w roku do Wodzisławia czy Marklowic.

  • ~lionar 2013-10-21
    23:20:42

    9 0

    ~Arteks piesek fudalego.

  • ~fukas1 2013-10-21
    23:21:02

    10 0

    Arteks jak sie zjedzie pól Śląska to chcesz widziec ten tłok , na rudzie nie było miejsca na na koc w weekend to co bedzie teraz , dlatego kamień był by idealny na odciażenie rudy , na początku takim czymś http://www.youtube.com/watch?v=jq4NePm7AVM a kiedys szloby pomyslec o jakims malym baseniku z mozliwoscia rozbudowy!

  • ~fukas1 2013-10-21
    23:25:54

    7 0

    Arteks jak sie zjedzie pól Śląska to chcesz widziec ten tłok , na rudzie nie było miejsca na na koc w weekend to co bedzie teraz , dlatego kamień był by idealny na odciażenie rudy , na początku takim czymś http://www.youtube.com/watch?v=jq4NePm7AVM a kiedys szloby pomyslec o jakims malym baseniku z mozliwoscia rozbudowy!

  • ~fukas1 2013-10-21
    23:35:51

    6 0

    Arteks jak sie zjedzie pól Śląska to chcesz widziec ten tłok , na rudzie nie było miejsca na na koc w weekend to co bedzie teraz , dlatego kamień był by idealny na odciażenie rudy , na początku takim czymś http://www.youtube.com/watch?v=jq4NePm7AVM a kiedys szloby pomyslec o jakims malym baseniku z mozliwoscia rozbudowy!

  • ~ 2013-10-22
    07:52:14

    11 0

    A co z tymi, którzy nie posiadają samochodów Arteks? Mają się przeprowadzić do Marklowic? A może nie ująłeś ich w swojej statystyce?
    To, że Rybnik nie jest miastem przyjaznym dla rodziców z dziećmi nie ulega wątpliwości. To, że miasto nic nie robi w kierunku żeby to zmienić - także.
    Ktoś kilka miesięcy temu wspominał o możliwości rozbudowy skrawka z huśtawką na ul. Kościuszki o teren dzikiego "parkingu". To niedopuszczalne że te miejsce straszy od wielu lat i wszyscy w urzędzie miasta udają że tego nie widzą.

  • ~mr_ben 2013-10-22
    08:39:58

    0 3

    hmmm, niestety nie mam dzieci i nigdy nie interesowałem się tematem paców zabaw w Rybniku, więc może urzędnicy z UM też ich nie mają i warto by było podsunąć im koncepcję. Mieszkańców naszego regionu jest sporo i każdy ma jakieś priorytety i własne koncepcje zagospodarowania pieniędzy z budżetu, bo o ile ja pomimo ,iż nie mam dzieci to pomysł placu zabaw z prawdziwego zdarzenia bym popierał o tyle znajdzie się sztab ludzi którzy go zawetują, bo jedni chcieli nowy basen inni park jeszcze inni coś tam jeszcze itd. I teraz ci urzędnicy siedzą i myślą jak zrobimy dobry basen to ci od parku nas zlinczują razem z tymi od pacu zabaw hmmm a jak zrobi g..wniany basen i g...wniany park to wszyscy nas zlinczują. Dlatego będą się starali zrobić to co chce większość, ale skąd mają wiedzieć co chce większość skoro wszyscy którzy czegoś chcą piszą to tutaj. A to nie jest portal miejski:)

  • ~isabel31 2013-10-22
    08:49:51

    9 0

    zgadzam się z tym ze rybnik nie jest przyjazny dzieciom, mam dwójke i mamy ładny placyk na naszym osiedlu ale niestety jest mały że nie wspomne że starszy syn nie ma nawet gdzie na rowerze pojeździć, faktycznie miejsc w rybniku znalazłoby sie kilka na zrobienie czegoś dla dzieciaków a nie budowac nowe markety, chociaż podobno na smolnej ma powstać jakis nowy projekt czekam z niecierpliwością

  • ~isabel31 2013-10-22
    08:51:54

    2 0

    dodam jeszcze że pomysł zrobienia czegos takiego w Kamieniu hmmmmmmmmmmmm , faktycznie nie każdy ma prawo jazdy i chyba jednak gdzieś w centrum rybnika byłoby lepiej jakośnie widzę że puszczam starszego samego tak daleko

  • ~l3l 2013-10-22
    10:31:45

    6 0

    Witam. Kamien jako miejsce rozrywki jest miejscem idealnym ale nie ma róży bez kolców.
    1) Najwiekszy problem to dojazd. Brak alternatywnej drogi z Rybnika do Kamienia jest tutaj od dawna znanym problemem i niestety przez to nic tam sie nie dzieje bo zaden inwestor nie wyda pieniędzy aby pozniej ludzie stali w korkach ( patrz wystawy psów itd.) . Wpierw nalezalo by wykonac droge pozniej myslec o zagospodarowaniu tego terenu. O drodze temat był poruszany juz nie raz i tutaj nie ma innej opcji. Droga predzej czy pozniej musi powstac bo bez niej srednio widze remont drogi 925 Mikołowskiej, a ruch z Kamienia, Leszczyn czy Czerwionki itd. w kierunku Rybnika jest coraz wiekszy.
    2) Jak zostanie uregulowana droga to nie widze zadnych przeszkód. Tylko wtedy to i inwestorów i pomysłów będzie wiecej.
    3) Dodatkowo dojazd dla niezmotoryzowanych mogłby wygladac tak ze ów autobus z Rybnika jechal by przez najwieksze osiedla w Rybniku i dojezdzal do Kamienia - za darmo ! Dla rodziców z dziecmi itd. Promocja miasta super - miasto dla mlodych ludzi, rodzicow z dziecmi.
    4) Tylko jesli zostanie ukonczona NowaRuda to czy bedzi emial wtedy ochote jechac na plac zabaw oddalony od Rybnika o ok 10km ?

    pozdrawiam

  • ~fukas1 2013-10-22
    11:17:55

    4 0

    Ważnych jest kilka kwesti wszystkie te place zabaw i tereny rekreacyjne są bezpłatne dla mieszkancow - wiem kasa idzie z podatków miasat i gmin czyli naszych , lepsze to jednak jak infokioski i rzezby na rondach na ktore tez idzie kasa z podatków ,Bartosz napisał ''W centrum są dwa tereny, jeden koło domusu, a drugi wręcz idealny, czyli tzw. "korty" na Dąbrówkach, '' i tu sie zgadzam plac bylby tam bardziej potrzebny , duzo ludzi mlodych z dzieciami .Kolejna sprawa to ze ruda bedzie miala atrakcje ale platne chyba nie myslicie ze bilety beda po 2 zl .Nastepna sprawa to zaniedbany osrodek w kamieniu w ktorym na ten moment jest peintball platny , rpa platny łowisko ryb płatny , boiska do gry platne oraz korty platne , z darmowych plac zabaw oraz silownia - tu pozytywy , brakuje jednak atrakcji wodnych wiec taki wodny plac zabaw byłby idealny , woda do ochlody w upalny dzien jest najwazniejsza . Atrakcja dla mieszkancow i gosci hotelu w postaci fontanny .Zreszta zobaczcie sami jak to sie robi u sasiadow http://www.hotelpiramida.pl/przy_piramidzie_

  • ~ 2013-10-22
    12:07:03

    6 0

    Popieram powyższy komentarz. Teren przy Domusie aż się prosi o zagospodarowanie o zadbany park z placem zabaw z prawdziwego zdarzenia. Skoro miasto stać na kiczowate pomniki na rondach i kostowanie za miliony zł kawałka odludzia, to jest oczywiste że i na sensowne inwestycje, z których będą mogli korzystać najmłodsi Rybniczanie także znajdzie się gotówka.
    Usunąć tę głupią budkę z parkingu koło Domusu, broniącej dostępu do miejsc parkingowych, która straszy i oszpeca miasto. Zrobić tam bezpłatny parking dla gości placu zabaw a w dalszej części ładny park z placem zabaw.

  • ~fukas1 2013-10-22
    21:55:41

    5 0

    Ruda jako najwiekszy basen najlepiej zkomunikowany teren platne atrakcje ( bedzie tam w lato napewno tłok , wiec trzeba myslec o alternatywie ) , w kamieniu mogłby powstac darmowy wodny plac zabaw na poczatek , kiedys szłoby pomyslec o basenie typu w chwałowicach z mozliwoscia rozbudowy dlatego ta droga na ten moment by wystarczala w weekendy wcale nie ma takiego zlego dojazdu a w tygodniu tez sie da dojechac - zreszta sa sciezki rowerowe idealne na wypady nad wode :) , darmowy plac zabaw z prawdziwego zdarzenia w rejonach domusu czy reala oraz zagospodarownie pniowca np takim czyms http://www.piotrmaslowski.com.pl/blog/zobacz/pomysl-na-upal/ pewnie trzeba bylo by zatrudnic ratownikow jakies media wiec nie wiem czy darmowa atrakcja czy platna , wszystkie te inwestycje kosztowaly by razem okolo 3 milionów to znaczy cos okolo 10 procent z tego co poszlo na rude , a te inwestycje napewno zadowolily by wiekszosc spoleczenstwa :) . I co o tym myslisz Arteks .

  • ~Janka13 2014-09-22
    13:02:40

    0 0

    Przecież koszt fajnego placu zabaw nie jest wcale taki duży, miasto mogłoby sobie na to pozwolić. Ja do ogródka teraz szukam i znalazłam na przykład takie fajne placyki: http://spil.pl/ Myślę, że to dobre rozwiązanie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5035