zamknij

Biznes

LEO Express wjeżdża na polskie tory. W grze są Rybnik i Wodzisław

2017-04-28, Autor: 

Przewoźnik LEO Express uzyskał Polski Certyfikat Bezpieczeństwa, niezbędny do świadczenia przewozów pasażerskich w naszym kraju. Niewykluczone, że pociągi tej czeskiej spółki zobaczymy też w Rybniku i Wodzisławiu Śląskim.

Reklama

Certyfikat wystawił 20 kwietnia 2017 roku prezes Urzędu Transportu Kolejowego. - Wydanie Certyfikatu oznacza, że LEO Express spełnia wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa w prowadzeniu pociągów na polskich torach. Bardzo się cieszymy, że już wkrótce polscy pasażerowie będą mogli korzystać z naszych pociągów również na terenie Polski – zapewnia Peter Köhler, prezes grupy LEO Express.

Koniec pierwszej fazy

Jest to zakończenie pierwszej fazy procesu administracyjnego, którego celem jest uruchomienie międzynarodowych połączeń kolejowych z ramienia spółki LEO Express korzystających z polskich linii kolejowych.

Uzupełnić połączenia

Rozkład jest planowany z myślą o zapewnieniu dogodnego transportu transgranicznego pomiędzy Czechami i regionami Polski. - Naszym celem jest uzupełnienie istniejącej siatki połączeń, tak aby mieszkańcy miast, które nie miały dotychczas bezpośredniego połączenia międzynarodowego mogli skorzystać z wygodnej i szybkiej formy transportu jaką jest pociąg. Dlatego właśnie planujemy się skupić na innych trasach niż relacja Warszawa – Praga - tłumaczy Peter Jančovič, członek zarządu i dyrektor LEO Express Polska.

Rybnik i Wodzisław w grze

Niewykluczone, że przewoźnik włączy do siatki połączeń również Rybnik, Wodzisław Śląski i pobliskie miejscowości. Czy rozmowy pomiędzy firmą, a rybnickim magistratem są prowadzone? Jeżeli tak, to na jakim etapie się znajdują? Nie udało nam się jak na razie uzyskać odpowiedzi z urzedu miasta ze względu na brak obecności dra Bartosza Mazura – pełnomocnika ds. transportu.

Co z biletami?

Jak mówi Peter Jančovič ceny biletów mają być korzystne. Pociągi podzielone są na kilka klas podróżnych – od ekonomicznej po premium. System sprzedaży biletów jest dynamiczny, taki sam jak w przypadku linii lotniczych. Na cenę wpływ ma m.in. termin składania zamówienia.

Urzędnicy mają głos

Nie wiadomo, kiedy pociągi Leo Express będą wodzić pasażerów w Polsce. Certyfikat bezpieczeństwa jest kluczowym dokumentem, ale nie jedynym. LEO Express planuje m.in. wystąpić o wydanie decyzji o otwartym dostępie dla wybranych tras kolejowych. - Są to sprawy urzędowe, na które nie mamy do końca wpływu. Ale na pewno nie jest to już kwestia lat, a miesięcy – kończy dyrektor LEO Express Polska.

Czy Waszym zdaniem wejście czeskiego przewoźnika poprawi ofertę przewozów kolejowych?

Oceń publikację: + 1 + 196 - 1 - 12

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (39):
  • ~Abisall 2017-04-28
    15:33:47

    51 2

    Świetna wiadomość! Byle magistrat odpowiednio starannie się do tego zabrał i doprowadził do tego że Rybnik będzie jednym z przystanków

  • ~ 2017-04-28
    16:06:40

    34 35

    Ekhem, Leo Express jest całkowicie czeski, droga redakcjo :P Jeżeli o mnie chodzi, to w zupełności wystarczy, aby z Katowic zatrzymywał się w Rybniku - po co w Wodzisławiu, skoro to ekspres...? W Czechach i tak zatrzymuje się tylko w dużych miastach a nie pipidówach :P

  • ~Wojciech Harbut 2017-04-28
    16:34:36

    10 9

    Tylko martwi mnie kupowanie biletów. Czy będzie je można kupić w kasie

  • ~ 2017-04-28
    17:08:55

    10 12

    Kupuje się przez internet... z im większym wyprzedzeniem kupisz bilet, tym taniej będzie. W Polsce raczej nie będzie możliwości kupienia biletu w kasie a u konduktora zdaje się, też nie - bilety z obowiązkową rezerwacją miejsc.

  • ~Arteks 2017-04-28
    17:25:46

    39 35

    Trzeba przyznać, że oferta komunikacyjna z Rybnika się poprawia z roku na rok. Leo Ekspress może ją jeszcze ożywić. Śląsk to ogromny potencjał przewozowy - jeszcze nie w pełni wykorzystany. Przykładowo z Rybnika brakuje całorocznego połączenia z Trójmiastem, a całemu Śląskowi brakuje połączeń kolejowych z górami. Ani nie ma pociągów w Sudety, ani do Zakopanego, ani w Pieniny, ani w Bieszczady. Nie mówiąc już o Słowacji. Każdy profesjonalny przewoźnik kolejowy czy autobusowy powinien być mile widziany w Rybniku i budzić zainteresowanie ze strony władz miasta, które powinny współpracować zarówno z PKP IC, KŚ, PR jak i każdym prywatnym przewoźnikiem. Niemile widziane są tylko busiki które czasami trudno rozróżnić od dostawczaków - nie mówiąc o kiepskim bezpieczeństwie i niewygodzie. @pääkäyttäjä - trochę przesadziłeś bo Wodzisław to 60 tys. mieszkańców, blisko do Wodzisławia mają też mieszkańcy Jastrzębia czy Pszowa. Poza tym Czesi tak dbają o "prowincję" że taki Ex Hutnik z Pragi zamiast kończyć bieg w Ostrawie albo Bohuminie albo ostatecznie Karvinie dojeżdża do wioski Navsi/Nawsie! Porównaj sobie jej wielkość z Wodzisławiem i nie przesadzaj.

  • ~ 2017-04-28
    18:36:52

    19 24

    @ Arteks - temat połączeń ze Słowacją jest jak rzeka. Niestety, przewoźnicy są chętni ale polskie ministerstwo transportu ma to gdzieś jeżeli chodzi o połączenia bezpośrednie.

    A co do rzekomego Ex Hutnika, jak mniemam, firmy RegioJet (aka StudentAgency - tzw. "Zlute vlaky") - to prywatny przewoźnik i nie ma pozwolenia na "nocowanie" w Boguminie ani Czeskim Cieszynie. I jest to jedyny pociag, który kończy tam bieg.

    Wodzisław Śląski na trasie jakiegokolwiek międzynarodowego ekspresu będzie jak przystanek Włoszczowa :D

  • ~Станислав Андрей 2017-04-28
    20:07:02

    14 2

    Międzynarodowe ekspresy przez Rybnik i Wodzisław już jeżdżą, co prawda pod banderą PKP i CD ale da sie nimi tanio podrozowac.
    Wystarczy kupic sobie bilet z Rybnika do Chałupek za 13 zł, a dalej na czeskim bilecie do Pragi. I co ciekawe mozna to wszystko zalatwic przez internet.

  • ~esio1977 2017-04-28
    20:43:04

    4 2

    Ceny biletów zrobią konkurencyjne tak ze naszym nie będzie się opłacało jechać 2 klasą do Bohumina .

  • ~Orlik 2017-04-28
    21:54:43

    14 10

    @pääkäyttäjä - zanim zaczniesz sąsiadom wtykać, poczytaj trochę o historii dziury w której mieszkasz. I zmień sobie ten głupi nick

  • ~ 2017-04-29
    13:01:26

    12 24

    @ Orlin - ooo, obrażony Wsiodzisławianin? :D Człowiek z małego miasteczka, które ma za duże ambicje i ból czterech liter o krytykę Wodzisławia, w którym jest dużo szumnych zapowiedzi (jak tam Galeria Odra? Macie już Focusa? Gdzie jest MKS Odra?) a mało czynów :)

    Człowieniu, ja mam rodzinę, dość sporą w Wodzisławiu i temat tego miasta znam jak własną kieszeń. Osobiście uważam, że nie ma sensu aby pociąg po 12 km znów się zatrzymywał (skoro u Was nawet kas nie ma) - mam do tego prawo, podobnież Ty nie zgadzać się z moją opinią.

  • ~ 2017-04-29
    13:55:07

    13 7

    wieśniak z wieśniakiem spina się kto ma więcej galerii handlowych :D w dzisiejszych czasach focus park to nie jest raczej już żaden powód do dumy :)

  • ~ 2017-04-29
    16:57:51

    6 15

    @ Chochlik - chyba nie załapałeś. Napiszę to trochę inaczej - nie widzę sensu, aby w Wodzisławiu zatrzymywał się ten ekspres. Co do pozostałych rzeczy, o które - jak to określiłeś - sprzecza się jeden wieśniak z drugim: w Wodzisławiu wiele rzeczy naobiecywano i nic z tego nie wyszło (a akurat o Focusa mi nie chodziło - raczej o miejskie obietnice) :D

    EOT.

  • ~ 2017-04-29
    19:22:18

    4 5

    a gdzie nie obiecują Arteks obiecał że w Rybniku będzie remont dworca głównego a lata mijają i nic

  • ~Arteks 2017-04-29
    19:39:11

    9 27

    @chochlik - od zawsze uważałem cię za trolla i wiochmena. Po tej dyskusji już wiem na pewno, że jesteś z SWD i jestem tym nawet zbudowany bo jednak potwierdza się to na co zwracałem od dawna uwagę, że to ludzie spoza Rybnika, często zaniżają poziom dyskusji w wielu tematach. A ty produkujesz bardzo niskiej wartości wpisy, często są usuwane przez moda z powodu tego, że uprawiasz zwykły trolling. My mamy dworzec po remoncie - mógłbym się zapytać co z obiecanym remontem dworca w Wodzisławiu? Obecny stan waszego budynku nie jest dobrą reklamą Polski w przypadku międzynarodowych pociągów. U was nie ma nawet gdzie kasy uruchomić dlatego jestem prawie pewny, że jeśli Leo zacznie jeździć - kasę uruchomi na dworcu u nas. :D Remont peronów i stacji w Rybniku ma się rozpocząć w czerwcu, już nawet wiadomo która firma ma przeprowadzać remont. @pääkäyttäjä - twoje przypuszczenia odnośnie Ex Hutnik są błędne. Pociąg nie jedzie na Słowację, kończy bieg w Navsi co jest przykładem jak Czesi traktują swoją prowincję, Skład musi wrócić na obrządzanie do Bohumina oddalonego o 51 km! A jeśli chodzi o Leo to ja na ich miejscu zatrzymałbym się nie tylko w Wodzisławiu ale także w Radlinie czy Leszczynach. Być może właśnie takie lekceważone trochę miasteczka czy stacyjki mogą być ciekawym miejscem do zagospodarowania jeśli chodzi o przewozy dalekobieżne. Nawet lekceważona przez wielu Włoszczowa daje niemało pasażerów czego byłem świadkiem jadąc pociągami do/z Wwy które się tam zatrzymywały.

  • ~toomann 2017-04-29
    19:41:43

    6 3

    A się normalnie spinacie..... Zwieracze wam popuszczą od tego wysiłku.....
    Ad rem - jakby ktoś nie wiedział, to LE jeździ już i do Wodzisławia, i do Rybnika, i nawet do Jastrzębia. Wprawdzie pod szyldem TigerExpress, ale jednak. Czyli konkluzja jest taka - szumne zapowiedzi, sznelcug pojedzie przez Zebrzydowice i Pszczynę żeby poszerzyć zasięg terytorialny, a z tych trzech miejscowości będzie transfer busami do Katowic. I tyle w temacie, pogadamy na jesieni ;)

  • ~ 2017-04-29
    21:11:38

    6 7

    @ Tooman - obyś nie miał racji. Posunięcie w postaci kupienia przewoźnika Tiger to był całkiem dobry ruch ;) Trasa przez Zebrzydowice - no, nie wiem ale to tajemnica handlowa ;)

    @ Arteks - ech, kurde tłumaczę Ci, że to jest jedyny pociąg, który kończy tam trasę. Dwa - nigdzie nie napisałem, ze akurat ten skład jedzie dalej - czytaj ze zrozumieniem. Co do zatrzymywania się - podkreślę - EKSPRSU - w miejswościach a la Leszczyny czy Czyżowice - to NIE MA SENSU. Dowiem się jeszcze, o co chodzi z parkowaniem pociągu w Navsi ale RegioJet nie ma depa w Bohuminie.

    Co do tego Twojego wywodu na temat traktowania przez Czechów ich małych miejscowości - mało w Czechach widziałeś ;) A Nasvi jest na głównej trasie więc to żadna sztuka zatrzymać tam pociąg. Z drugiej strony, po Czechach jeżdżą tylko i wyłącznie "motoraky" i szynobusy - tu monopol mają tylko ČD. Z innego punktu widzenia - życzyłbym sobie takiej komunikacji w Polsce.

  • ~Jan Jelocha 2017-04-29
    22:44:36

    5 7

    Arteks, bo takie miejscowości jak Wodzisław, Radlin czy Rydułtowy, to nie mają dworca PKP w centrum i tam kolej nie ma sensu,Rybnik, Rybnik ma dworzec w centrum i to ratuje kolej w Rybniku, ale i tak dużo stracił, gdy zlikwidowali dworzec PKSu, jak by nie patrzeć, gdzie tam dworcowi w Rybniku do dworca w Katowicach, przepaść ogromna.

  • ~Artur Klimek 2017-04-29
    23:11:41

    17 3

    Dla wszystkich ignorantów sprostowanie: Wodzisław to 50 tysięczne miasto, stolica 150 tysięcznego powiatu, w bliskim sąsiedztwie znajduje się 90 tysięczne Jastrzębie, którego mieszkańcy również korzystają z kolei w Wodzisławiu. Dworzec znajduje się około 1,5 km od rynku, za to położony jest w centrum Nowego Miasta, otoczony przez blokowiska. Z każdym miesiącem przybywa pasażerów, a puszczenie trasą przez Wodzisław pociągów spółki PKP InterCity było strzałem w dziesiątkę. Wystarczy popatrzeć na ilość ludzi oczekujących na pociąg IC Praha do Warszawy. Pozdrawiam!
    https://s15.postimg.org/x0snq6561/Praha_Wodzislaw.jpg

  • ~Arteks 2017-04-30
    00:31:46

    6 15

    @jelocha - rybnicki dworzec można by jeszcze lepiej zagospodarować, powiększając hol i zwiększając powierzchnię handlową... ale jego istotną wartością jest to, że jest dworcem, od początku swojego istnienia, wygląda porządnie i co kilka lat przechodzi remonty elewacji i wnętrza. Wszystkie funkcje jakie ma pełnić dworzec czyli: poczekalnia, toalety, kasy, gastronomia, mały handel - są tam zapewnione. A Katowice miały wspaniały dworzec zaprojektowany przez najlepszych polskich projektantów w latach 60. Dworzec wielki, przemyślany, funkcjonalny, wzorowany na amerykańskich wzorcach i... pozwoliły go sobie zburzyć. Teraz mają estetyczną poczekalnię w... Galerii Handlowej Katowice ale nie dworzec. Ale ty jak zwykle jak już coś napiszesz co nie jest hejtem -
    nie jest też przemyślane. @artur - świetnie że zrobiłeś takie zdjęcie. Masz dowód dla tych którzy nie doceniają kolei w Wodzisławiu, czy w ogóle potrzeb przewozowych normalnego miasta. Mylą się i to bardzo. :))) Wodzisław już odbił się od komunikacyjnego dna w jakim nadal tkwią Jastrzębie czy Pszów. :) I cieszy to, że od grudnia ma się pojawić kolejny IC w Wodzisławiu, a może doczeka się także LEO ekspresu.

  • ~toomann 2017-04-30
    13:53:25

    2 1

    ~pääkäyttäjä: Tajemnica handlowa????? Przecież nie jestem w zarządzie LE ;) Ale jeśli tak będzie, to mów mi Holmes. Sherlock Holmes ;) Moje spostrzeżenia wydedukowałem z informacji (na tuwodzislaw jest więcej szczegółów), doświadczenia praktycznego w transporcie (kierowca), oraz wiedzy wyniesionej ze studiów na AE (spec. międzynarodowa oraz krajowa spedycja i transport).

  • ~Klaudia Ostanek 2017-05-01
    00:33:13

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~qwer 2017-05-01
    07:56:51

    0 1

    Już widzę te ceny.Wyjazd do Pragi będzie się opłacało rezerwować pół roku wcześniej.

  • ~Orlik 2017-05-01
    09:58:01

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Abisall 2017-05-01
    12:28:57

    1 1

    @ qwer tjaa proszę cię bardzo koszt biletu na 3 V 2017 z dziś 1 V 2017 z godziny 12:23 - do tego masz 48 godzin bezpłatnego parkingu

    http://imgur.com/a/oNuCu

    O ile im PLK nie zaśpiewa zaporowych cen za korzystanie z torów to ta cena nie będzie wiele wyższa jakby z Rybnika jechać

  • ~Jan Jelocha 2017-05-01
    12:46:34

    3 7

    Arteks, w pewnym stopniu się z tobą zgadzam, Rybnikowi nie jest potrzebny duży, miastowy dworzec, wystarczy to co jest, bo i tak tłumów ludzi, jak w Katowicach to tam nie ma, więc po co jakiś kolos jak w miastach, skoro obecnie są tam pustki. W Katowicach to zawsze jest tam masa ludzi, bo mimo że Katowice liczą ok 300 tys zameldowanych mieszkańców, to każdego dnia przyjeżdża do Katowic ok miliona ludzi, wiec wiadomo że tam kolej ma inne znaczenie niż w Rybniku. Nie rozumiem jednak twojego toku myślenia, dotyczącego biznesu na dworcach, otóż dworzec kolejowy musi być utrzymywane, są to duże koszty utrzymania, więc dobrze jak dworzec po przez wynajmowanie pomieszczeń, utrzymuje swoje koszty, nie widzę w tym nic złego, jak dworzec w Katowicach zarabia na siebie, podobnie jak Rybnicki dworzec też stara się zarabiać na siebie, chyba lepiej jest taki kierunek dworca, niż miał by upaść jak w Wodzisławiu czy Rydułtowach, gdzie dworce podobne do Rybnickiego, ale niestety ekonomia, wynikająca z położenia tych dworców, to je zniszczyła. Rozumiem że wspomniałeś o Jastrzębiu w "Arteksowej walce" że Jastrzębie są gorsze, bo nie mają koleii, ale jakoś im to nie przeszkadza, bo mimo że są mniejsze od Rybnika, to w statystykach Rybnik wyprzedzają w każdej dziedzinie, mimo że koleii nie mają, bo kolej odgrywa w XXI marginalne znaczenie, to nie jest XIX wiek, gdzie kolej odgrywała ogromne znaczenie, w XXI wieku znaczenie mają auta, drogi, lotniska a kolej to zacofanie, ekonomicznie jest to bankrut, co zresztą widać jakie pustki są w pociągach.

  • ~Arteks 2017-05-01
    15:41:31

    5 10

    @jelocha - skoro kolej nie ma sensu to po co jakiś prywatny biznesmen który założył firmę LEOEKSPRES inwestuje w pociągi i nowe połączenia zamiast w coś innego? Skoro kolej to anachronizm to po co cię interesuje ten temat? Skoro kolej to XIX wiek to czemu stwierdziłeś, że są stacje przez które przewija się ogromna ilość pasażerów w 2017 roku? Jeśli masz jakiś problem z piękną i modernistyczną bryłą rybnickiego dworca to napisz z ciekawości czy w promieniu 100 km od Rybnika znasz jakiś wyższy i bardziej monumentalny obiekt dworcowy? Najpierw podałeś przykład Katowic które są na skalę ogólnopolską przykładem fatalnym. Pozbyto się pięknego, reprezentacyjnego gmachu, w zamian dostając galerię handlową z niewielkim holem na kasy biletowe i kilka sklepików... A tym bredzeniem o Jastrzębiu w kontekście nowoczesności i kolei sam wystawiasz się wyłącznie na śmieszność sąsiedzie zazdrosny o jakiś pociąg którego jeszcze nie ma... ;)

  • ~Jan Jelocha 2017-05-01
    21:41:31

    6 7

    Arteksie, bo ty nie rozumiesz ekonomii niestety, skoro ktoś zainwestował w prywatną kolej, znaczy że musiał sobie skalkulować koszty i wyszło mu na plus, tak jak firmy prywatne robią przewozy busowe czy autobusowe, jak mają zysk to ciągną te trasy, a jak nie zarabiają to likwidują kursy, dla mnie to oczywiste, a ty tego nie umiesz zrozumieć. Kolej państwowa nie istniała by bez dotacji z podatków, bo pociągi są puste, małe zainteresowanie koleją, prywaciarz wie gdzie i kiedy puścić kurs i jak na tym zarobić, a kolej państwowa ma to gdzieś i wozi powietrze, bo i tak państwo do tego reliktu dopłaci. Kolej ma sens, tam gdzie jest dużo ludzi, czyli tam gdzie jest popyt na kolej, zobacz ile ludzi korzysta z koleii w Katowicach a ile w Rybniku czy Wodzisławiu, gdyby w Rybniku nie było koleii, to nikt by tego nie odczuł, inaczej w Katowicach, bo mnie chodzi o ekonomię i sens, jaki ma sens kolej w Rybniku, skoro promil Rybniczan z niej korzysta a reszta to korzystają z aut, aby dojechać do Katowic. Nie widziałem na Rybnickim dworcu nigdy tłumu ludzi, wiec pomyśl trochę ekonomią, niż znów zaczniesz wszystkich bezmyślnie hejtować. Co do architektury, to nie dam ci sie sprowokować, skoro ty uważasz że osiedle Nowiny jest piękne i miastotwórcze, to nie mamy o czym pisać, tym bardziej o dworcach, bo nawet nie znasz Katowic(co już nie raz udowodniłeś), bo stary dworzec w Katowicach stoi do dziś, a tobie zapewne chodzi o ten obsikany dworzec z czasów PRLu, gdzie było masa bezdomnych, narkomanów i wszelka patologia, gratuluje ci gustu!

  • ~kurier 2017-05-01
    22:49:26

    7 4

    Jelocha odczep się od pociągow. Czasami bardzo się przydają. Jeśli nimi nie jeździsz to nie możesz wiedzieć ile ludzi jeźdz z dworca. Proste. Nie pij przed pisaniem.

  • ~Kowal07 2017-05-04
    10:40:10

    7 0

    A ja bardzo się cieszę, że będzie dodatkowa konkurencja na polskich torach może zaczną traktować nas poważnie polscy przewoźnicy.
    Podam przykład w listopadzie jechałem do Pragi z rodziną z Bohumina koszt biletu tzw. Bilet Wekendowy kosztował mnie tylko na złotówki 118 zł tam i powrót 4 osoby, a z Rybnika wyliczono mi DUŻO, DUŻO WIĘCEJ.. Na parkingu w Bohuminie 80% samochodów na polskich rejestracjach, ile polski przewoźnik traci klientów poprzez wysokie ceny biletów.
    Więcej przewoźników , więcej dla nas pasażerów.
    Pozdrawiam

  • ~peterson 2017-05-09
    09:56:32

    1 2

    No i właśnie wszystko się wyjaśniło. Właśnie przewoźnik ogłosił trasę Kraków - Katowice - Ostrawa - Ołomuniec - Praga. W Polsce oprócz Krakowa pociąg zatrzyma się tylko w Katowicach.

  • ~Arteks 2017-05-09
    11:18:47

    2 1

    @peterson - źle sobie to zinterpretowałeś. Przedstawiciel LEO mówi tak: "Jak tłumaczy Jančovič, technicznie pomiędzy Krakowem a Katowicami można przejechać w dwie godziny i to aż trzema trasami – przez Trzebinię, Oświęcim lub nawet Kozłów. Podobnie na dalszym odcinku – z Katowic do Bogumina również jest kilka alternatyw. – Ponieważ rozkład jazdy na przyszły rok jest już prawie gotowy, będziemy starać się o przyznanie wolnej przepustowości. Zarządca infrastruktury zdecyduje, którą trasą będziemy mogli jechać – wyjaśnia." A więc trasa przez Rybnik jest również jedną z opcji.

  • ~Abisall 2017-05-09
    12:55:49

    2 0

    No to szanowni samorządowcy , parlamentarzyści etc zobaczymy komu z Was zależy na rozwoju i pozyskiwaniu nowych alternatyw dla Rybnika - pamiętajcie wybory samorządowe już niedługo... Doprowadzenie do tego że nasze miasto dostałoby wygodne, tanie, sprawne i nowoczesne połączenie ze stolica Czech będzie prawdziwym powodem do chwalenia się w trakcie kampanii - nie jakieś durne festyny, malowanie trawy na zielono czy inne "kiełbasiane" działania.

  • ~ 2017-05-09
    18:56:32

    1 0

    czyli jednak lipa wszystko czarne na białym

  • ~peterson 2017-05-09
    20:55:30

    1 0

    Na portalu pasazer.com czarno na białym napisali: po drodze z Krakowa do Pragi pociąg w Polsce zatrzyma się tylko w Katowicach.

  • ~Arteks 2017-05-09
    22:47:49

    1 2

    @peterson - właśnie przeczytałem artykuł na pasazer.com. Jest słabszy niż ten na RK i nie cytują tam dyrektora LEO na Polskę. Ale nawet w tym artykule nie pisze, że tylko w Katowicach, a "także w Katowicach". Chcesz celowo manipulować czy tylko pomyliłeś się w lekturze? @chochlik - żadna lipa, LEO przejął niedawno firmę Tiger dzięki czemu już jeździ przez Rybnik, tylko że na razie nie koleją ale na swoich plakatach i stronie internetowej Rybnik już występuje. Kolejowo też wjadą - to tylko kwestia czasu. Kilka tygodni temu PKP IC uruchomiła nowy pociąg przez Rybnik relacji Bielsko-Bydgoszcz. Było prawie pewne, że jeśli dojdzie do renesansu kolei w Polsce to skorzystają na tym wszystkie większe miasta w tym także Rybnik. I to się już od kilku lat dzieje ku wielkiej mojej uciesze. :D

  • ~ 2017-05-10
    08:53:29

    0 1

    @ Arteks - wiesz, że pociąg do Bydzi kursuje tylko od poniedziałku do piątku...? Co zaś tyczy się LE - z Rybnika zabierze Cię minibus, z którego to w Boguminie przesiądziesz się na pociąg. To jakiś problem? :)

    Zapewne LE nie dostał pozwolenia czy jak się to tam nazywa na to, by zatrzymywać się na innych stacjach...

  • ~ 2017-05-10
    11:34:55

    0 1

    Pokusilem się o pociągnięcie paru osób za język. Na razie, mam tylko taką odpowiedź:

    10. toukokuuta 2017 10:40 käyttäjän Info Leo Express PL kirjoitti:

    Dzień dobry,


    nasze połączenia kolejowe jeszcze nie zostały uruchomione, są dopiero w fazie testów, w związku z tym konkretne miasta jeszcze nie są znane. Wszystkie nowości będą publikowane na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych


    Z poważaniem,
    Martyna
    Centrum obsługi klienta
    Tel: (+420) 220 311 700 (CZ)
    www.leoexpress.pl


    Także czekamy na dalsze wieści.

  • ~Arteks 2017-05-10
    11:35:34

    0 1

    @pääkäyttäjä - pociąg do Bydgoszczy kursuje od pnd do pt i w nd. Było to w artykule. Co do LEO to po co mi jakiś minibus jak może być pociąg? Nie ma żadnych zezwoleń na zatrzymywanie się na stacjach. Każdy przewoźnik decyduje gdzie się ma zatrzymać a PKP PLK dostosowuje czasy jazdy i robi skomunikowania na stacjach węzłowych. Dzisiaj mówi o tym mądrze B. Mazur w innym artykule. Jeśli LEO wpisze się rozkładem w nasze przepełnione linie kolejowe to pojedzie przez nasz region, jeśli nie to go ominie.

  • ~ 2017-05-10
    11:50:21

    0 1

    @ Arteks - pardon, racja :) Za to za często ten pociąg nie kursuje, ciekawe co będzie po korekcie w czerwcu ;)

    C-TLK 16:31 III 8)kursuje 9-15 IV; 17 IV-9 VI 1-57 / 2 V;

    Co do LE - a co to za różnica, czym dojedziesz? Stawiam dolary przeciwko orzechom, że między Rybnikiem a choćby Boguminem, bus będzie szybszy :D Pociąg z Rybnika do Bohumina i tak będzie musiał oczekiwać dłużej na stacji choćby dlatego, w jaki sposób wjeżdża się od Chałupek do Bogumina. Sam zresztą tego chciałeś - kombinowany transport :D ;)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4895