zamknij

Biznes

Kwartał Domus: Kaufland już otwarty

2015-11-26, Autor: 
Trwa budowa Kwartału Domus. Kilka dni temu do użytku oddany został plac zabaw, dziś zaś otwarty został supermarket Kaufland.

Reklama

Otwarty dziś sklep jest pierwszym w Rybniku marketem sieci Kaufland. Pracę w tym miejscu, nie licząc sklepów w pasażu handlowym, znalazło 80 osób.

Prace budowlane trwają w pozostałych częściach Kwartału Domus. Według zapowiedzi inwestora, budynek mieszkaniowy ma zostać oddany do użytku do końca bieżącego roku. 


Obiekt, który stanie w miejscu zburzonego Domusu ma być gotowy na przełomie kwietnia i maja 2016 roku. Póki co, nie jest znana lista najemców nowego Domusu. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, powierzchnia komercjalizowana jest nie tylko pod działalność usługową, ale i handlową. Niewykluczone więc, że nowy Domus będzie galerią handlową konkurującą z Rybnik Plazą i Focus Parkiem.

> Kwartał Domus - zobacz aktualne zdjęcia z budowy wykonane dziś przez Dominika Gajdę
Oceń publikację: + 1 + 22 - 1 - 20

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (35):
  • ~Max 2015-11-26
    15:32:48

    0 50

    PLAC ZABAW NIE JEST NA TERENIE KWARTAŁU TYLKO NA OSIEDLU NA RACIBORSKIEJ!!!DZIECI Z NOWEGO BLOKU NIE MAJĄ TAM WSTEPU!!!

  • ~Dador 2015-11-26
    16:04:42

    42 0

    A co, zabronisz im wejść na teren spółdzielni? Nic Ci do tego placu zabaw. No chyba, że z własnej kieszeni opłaciłeś ogrodzenie i kluczyk od kłódki udostępniasz "swoim".

  • ~Robson_1987 2015-11-26
    19:31:28

    14 0

    a na zdjęciu nr 20 nic tam nie brakuje ??? XXI wiek ale zjazdów do wózków nie ma... a przed przebudową były

  • ~ 2015-11-26
    20:30:01

    48 0

    80 miejsc pracy za 900 zł. Bravo ty, bravo Rybnik.

  • ~kokosz321 2015-11-26
    20:50:37

    41 0

    mieszkać przy galerii? szczyt marzeń.....

  • ~Arteks 2015-11-26
    21:11:44

    0 19

    @maxans - plac zabaw przy tych starych blokach wyremontował właśnie inwestor Kwartału Domus - lol mi cię... ;) @vertala - skąd ta pewność? To nie jest strefowa montownia. Stawiam, że zarobki tam będą kształtować się koło 2000 zł - może się ktoś odezwie kto zaczął tam pracę. @kokosz321 - znacznie lepiej niż np. przy głównych i przeciążonych drogach takich jak Żorska, Gliwicka czy Wodzisławska.

  • ~Aliche 2015-11-26
    21:27:06

    2 1

    ŻENADA. Kolejny, niepotrzeby kolos. Raj dla lewaków.

  • ~ 2015-11-26
    21:45:09

    47 0

    Arteks może nie miałbym lepszego pomysłu na to miejsce ale po cholere kolejny dyskont? W poniedziałek wracałem z dalekiej trasy, wstąpiłem do Realu aby zakupić jakieś pieczywo na kolacje, po godzinie 20 było chyba 5 osób na całym sklepie. Wg mnie nasycenie tymi marketami w Rybniku przerasta nasz popyt.

  • ~Arteks 2015-11-26
    21:55:57

    0 18

    @vertala - jeśli się im nie będzie opłacać - będą się likwidować. Nie miałbym nic przeciwko jakby rozebrano ten szpetny blaszak w postaci Reala. Byłoby świetne miejsce na jakiś budynek mieszkalny i poszerzenie skweru. :) Real to potworek - pamiątka po bylejakości lat 90. najgorszych w historii naszego miasta i chyba ogólnie kraju.

  • ~ 2015-11-26
    22:10:11

    19 0

    w końcu mieszkańcy osiedli przy Raciborskiej, Sławików, Zebrzydowickiej i Dworek nie będą musieli zasuwać taki kawał drogi do Reala, Netto, Biedry czy Tesco.

  • ~ 2015-11-26
    22:12:39

    14 0

    a i park na Kozich Gorach autobusem tylko 20 min. super.

  • ~ 2015-11-26
    23:04:23

    7 0

    Arteks, byle jakość reala mnie zadziwia. Focus co pamiętam to rok po otwarciu cieknął dach. Kiedyś byłem w "kerfourze" to idąc pasażem czułem pod butem, że płytki są luźne. Może jest brzydki, blaszany ale dość solidny. Jak 3 lata temu budowałem dom, to ekipa wykończeniowa miała kilka tygodni opóźnienia. Dziś widzę, że większość tych centr handlowych otwieranych jest terminowo.

  • ~Arteks 2015-11-26
    23:32:44

    0 25

    @vertala - dla mnie fuszerki nie są tak istotne w kontekście estetyki jakiegoś budynku, a Real nie ma żadnego wdzięku i... nigdy nie miał.

  • ~Marcin74 2015-11-27
    08:00:20

    25 0

    @Arteks – placu zabaw przy blokach nie wyremontował inwestor. Sprzedawca 2100 brutto! Mieszkałem kiedyś przy sklepie „Albert” – pomiędzy 4tą a 5tą Codziennie!!! budzą cię samochody dostawcze i rozładunek towaru. Wieczorem nie wypuścisz dzieci na dwór bo obok sklepu kręcą się żule. Będąc w temacie dzieci. Mieszkanie obok takiego sklepu to ciągłe drżenie o zdrowie i życie najmłodszych. Zagęszczenie ruchu samochodowego jest znacznie większe niż gdzie indziej więc ryzyko wypadku wzrasta bardzo poważnie. O syfie z rur wydechowych nie wspomnę. To miejsce najgorsze z możliwych do mieszkania rodzin z dziećmi.

  • ~Arteks 2015-11-27
    10:30:56

    0 24

    @marcin74 - któryś z lokalnych portali, może DZ podał niedawno informację, że plac zabaw obok został zmodernizowany przez inwestora który buduje Kwartał Domus. Co do uciążliwości to w ogóle mieszkanie koło ulicy, a ktoś powie że w mieście - jest uciążliwe. To wszystko zależy od tego co kto lubi i do czego się przyzwyczaja. Można mieszkać na wsi i mieć koło siebie jakąś żwirownię czy składowisko odpadów i... nie ma życia. Z drugiej strony mieć koło siebie market to również wygoda. Wiem o czym mówię bo kiedyś nie miałem, a od kilku lat mam. W ogóle jeśli chcemy uprzyjaźniać Rybnik - musimy dążyć do zmniejszenia ruchu ulicznego - wszędzie. Nie tylko w okolicy marketów.

  • ~Arteks 2015-11-27
    10:34:36

    0 20

    @marcin74 - i jeszcze jedno. Piszesz że mieszkałeś kiedyś koło Alberta i miałeś rano pobudkę w związku z dostawami. A ja mieszkałem kiedyś niedaleko dwóch głównych dróg i miałem hałas nie w godzinach rannych ale... przez 24 godz, dlatego uciekłem z tego miejsca.

  • ~Max 2015-11-27
    10:42:46

    0 27

    TAK ZABRONIĘ SIĘ BAWIĆ NA MOIM PLACU ZABAW DZIECIAKOM Z NOWEGO BLOKU!!!POWIESZĘ KŁÓDKĘ I BĘDĘ BRAŁ OPŁATY ZA WSTĘP!!! I TYLE BURAKI ZE WSI !!!

  • ~Marcin74 2015-11-27
    11:57:04

    14 0

    @Arteks – Jest spora różnica kiedy mieszkasz obok sklepu i kiedy mieszkasz na terenie sklepu. Jest spora różnica kiedy mieszkasz obok mało już uczęszczanej raciborskiej (od krzyża do góry) z zakazem pow. 3.5 t a kiedy mieszkasz obok raciborskiej po której będą teraz dzień w dzień jeździć wielkie dostawczaki. Jest spora różnica kiedy mieszkasz obok parku gdzie bez stresu wypuszczasz dzieci a kiedy mieszkasz obok parkingu gdzie codziennie jest masa samochodów. Ok. nowe bloki wyglądają całkiem przyzwoicie (przynajmniej nie będą, mam nadzieje, pomalowane w obrzydliwy pastelowy róż, żółć z bezsensownymi łukami i kwadratami jak większość ocieplanych spółdzielnianych klocków) ale podniecanie się blokami, które zostały na siłę wciśnięte pomiędzy parking, sklep a domy jednorodzinne i inne bloki jest kompletnie pozbawione sensu.

  • ~Arteks 2015-11-27
    12:17:38

    0 21

    @marcin74 - ludzie którzy chcą mieszkać nowocześnie nie podzielają twoich opinii. Większość lokali w tym budynku jest już zarezerwowana... Z tego bloku na parking wychodzą tylko okna łazienek i kuchni. Wszystkie pokoje są z balkonami i wychodzą na drugą stronę. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to rozwój motoryzacji spowodował, że nigdzie nie możesz się czuć bezpiecznie - no może poza parkami, pasażami czy lasem. Bo w każdym miejscu auto może potrącić ci dziecko - przy bloku, w drodze do szkoły czy przechodzące przez pasy... Natomiast co do kolorystyki to akurat RSM w Rybniku używa o wiele ciekawszej kolorystyki na blokach niż w wielu innych miastach. Zwróć uwagę na kolorystykę odnawianych bloków na Wandy, Sławików czy Dąbrówki. Ponieważ w Rybniku termomodernizacja zaczęła się później nie popełnia się u nas błędów jakie popełnili inni np. nawet w takim Wrocławiu czy Łodzi widziałem bloki różowe czy składające się z 5 kolorów... Również w Wodzisławiu bloku odstraszają jakimiś głupawymi ozdobnikami nad oknami Feeee...

  • ~Marcin74 2015-11-27
    12:38:00

    14 0

    @Arteks - „ludzie którzy chcą mieszkać nowocześnie” – Co to w ogóle za stwierdzenie? Nowocześnie czyli jak? Na parkingu przy sklepie? Jeśli uważasz to za nowość to powinieneś się cofnąć do planów zabudowy Niemiec, Francji, Belgii, USA gdzieś tak do lat 60-70-tych! Wtedy budowano blokowiska razem ze dużymi sklepami i była to nowość. Co do motoryzacji… mylisz się. Ludzie z bloków przy raciborskiej bez stresu puszczali swoje pociechy do parku obok. Teraz to nie możliwe. Nie ma parku. Jest parking. Nie wiem jakiej kolorystyki używa się w Wodzisławiu. W Rybniku ocieplane bloki są malowane w dramatycznie brzydkie kolory z jeszcze bardziej obrzydliwymi wzorami. Zapytaj obojętnie, którego architekta. Zaraz po wytarciu ust z pawia odpowie, że te kolory to dramat a po 2-3 latach wygląda to jak brudne, pastelowe majty.

  • ~ 2015-11-27
    15:10:00

    11 0

    Z Kauflandu na Nowiny i dalej - nie dojedziecie. No chyba że przez centrum. Jak zwykle urzędasy z UM postawiły znak nakaz skrętu w prawo i jedz człowieku 2 km do ronda żeby zawrócić. Potem się dziwią że ronda są wiecznie zatkane. Pozdrawiam tę Panią z UM która to wymyśliła i życzę jasności umysłu i umiejętności przewidywania.

  • ~Arteks 2015-11-27
    15:28:16

    0 15

    @marcin74 - jeśli nie widziałeś bloków chociażby w Wodzisławiu, to nie za bardzo jest o czym gadać bo pewnie nie widziałeś też bloków w innych miastach... A prawie wszędzie gdzie termomodernizacja rozpoczęła się przed SR, popełniano ten sam błąd czyli malowano bloki strasznie kiczowato. Może u nas na Dworku pojawiły się jakieś wzorki ale kolorystycznie straszy. Nie wiem czy jest sens cię przekonywać do czegoś ale w Niemczech - nowocześni i bogaci ludzie co raz chętniej zasiedlają centra miasta wracając z suburbiów. Po okresie kiedy w latach 70. i 80. uciekano z centrów - z powrotem się do nich wraca. Tylko, że aby z powrotem ich przyciągnąć tworzy się miejsca jak najbardziej przyjazne - tak aby wszędzie mieli blisko i czuli się jak najbezpieczniej. Niemcy masowo wywalają ruch samochodowy z centrów promując rowery, tramwaje, autobusy, pociągi. Wiem, że w Niemczech jest większa świadomość, kultura techniczna i społeczna. Ale z drugiej strony - dlaczego nie czerpać ich wzorców? Ponad rok temu wprowadzono w Rybniku zakaz ruchu na deptaku i Rynku w określonych godzinach. Czy ktoś chciałby aby z powrotem wróciły tam auta? Przyznasz, że problem zniknął w dyskusjach. A wiesz czemu? Bo ludziom się to spodobało. Nasze centrum stało się przez to sympatyczniejsze. W przypadku Kwartału Domus, inwestycja byłaby bardziej udana gdyby parking schowano pod ziemię, a koło Kauflandu powstał skwer. Uważam, że ekipa Fudalego dała ciała nie potrafiąc stworzyć kompromisowego dla dzielnicy projektu.

  • ~Arteks 2015-11-27
    15:35:17

    0 18

    @komplex77 - sorry ale twoja wypowiedź to świetny dowód na taki trochę moto-terror samych kierowców którzy domagają się sprzecznych rzeczy. Z jednej strony wszyscy chcą wyjeżdżać z jakiegoś parkingu i nie stać w korku, wszyscy chcą włączyć się do ruchu bez czekania w nieskończoność na sznur aut na głównej ulicy, z drugiej strony - każde rozwiązanie czy to prawoskręt, czy rondo czy światła jest dla kierowców złe! Kierowcom w żaden sposób nie można wygodzić. A w przypadku Kauflanda popełniono klasyczny błąd robienia wszystko pod kierowców aut dla których powstały odpowiednie wjazdy i wyjazdy. Zaś gdzie uruchomiono przystanek autobusowy? W miejscu takim gdzie się udało go wepchnąć jako zapchajdziurę - niestety jak najdalej od wejścia do marketu. Klasyczny błąd promujący "samochody" w tak zakorkowanym mieście jak Rybnik w 2015 roku nie powinien mieć miejsca. Nie wiem czy to jest gafa poprzedniej ekipy, czy te sprawy realizowała już obecna. Jedno jest pewne - takich błędów w XXI wieku nie powinno się popełniać. To właśnie ruch pieszy i zbior-kom powinne być promowane we wszystkich projektach, a nie ruch samochodowy!!!

  • ~ 2015-11-27
    17:10:55

    6 0

    Arteks ja pod taki market raczej pieszo na zakupy nie chodzę, Po to są auta, żeby nimi zakupy do domu wozić i po to jest taki wielki parking, żeby był na nim auta i jakoś muszą jechać w którą stronę chcą a nie tylko do centrum.
    Arteks ty masz do powiedzenia na każdy temat, ale nie koniecznie z sensem.

  • ~Arteks 2015-11-27
    17:30:08

    0 12

    No to jak tak uważasz to po co rozpaczasz, że będziesz musiał swój tyłek przewieść kawałek dalej i dłużej przez to że zrobiono prawoskręt? Jakby zrobiono światła - też byś płakał. Swoją drogą jeśli Kaufland nie wprowadzi na parkingu barierek i systemu poboru opłat za parkowanie ponad godzinę, który wyeliminowałby stamtąd osoby parkujące na całą zmianę lub dzień to wkrótce SRB-owcy zaleją swoimi autami ten nowy parkingi... Bo oni "atakują" wszystkie bezpłatne miejsca w okolicach Śródmieścia. Będzie tak samo jak z parkingiem miejskim przy parku tematycznym, Focusem i Plazą. Były bezpłatne - w 100% pełne. Teraz są płatne i zawsze można znaleźć wolne miejsca.

  • ~antyfudali 2015-11-27
    19:27:08

    9 0

    Tak sobie czytam i nie wierzę - jak można jednocześnie chwalić market blisko centrum i pisać o konieczności zmniejszenia ruchu ulicznego? Przecież to sprzeczność,nie po to jest budowany parking pod marketem,żeby nie był używany. Kierowanie wyjeżdżającego ruchu w stronę centrum to niepoprawne narzekania kierowców? To co,nikomu innemu dodatkowe samochody jadące w kierunku centrum nie będą przeszkadzać? Ja tu logiki nie widzę,ktoś mi ją wskaże?

  • ~Arteks 2015-11-27
    19:38:52

    0 19

    @anty.fudali - oczywiście, że parking może być używany przez każdego, nawet kogoś kto tam nie będzie robić zakupów tylko sobie pójdzie do pracy do centrum. Tylko jak długo Kaufland się na to zgodzi? Odnośnie zmniejszenia ruchu ulicznego - nie pomyślałeś o tym, że do marketu nie trzeba zawsze jeździć autem? Ty jako zadeklarowany przeciwnik marketów w ogóle nie powinieneś z nich korzystać, nawet pieszo.

  • ~antyfudali 2015-11-27
    20:04:24

    5 0

    Widzę że nie kumasz,to zapytam bezpośrednio - czy Kaufland po to zainwestował w wielki parking,żeby przejeżdżać do niego autobusem?

  • ~Marcin74 2015-11-27
    21:01:14

    6 0

    @Arteks –wybacz, bloki w Wodzisławiu uznałem za nie warte porównania. Tak samo jak bloki w Żorach czy Jastrzębiu. U nas bloki, obojętnie kiedy malowane, wyglądają straszenie. Sraczkowate, dramatyczne kolory, wzory są na Dworku, Raciborskiej, Wawelskiej… Bloki malowane wcześniej na obrzydliwy kolor w połączeniu z syfem z powietrza wyglądają jeszcze gorzej, tak jak by malujący nie zdawał sobie sprawy z tego, że na tani majtkowy pastel szybko osiądzie syf jaki jest w rybnickim powietrzu. Dramat. Co do powrotów do centrów na zachodzie to… masz rację ale, mylisz się, jeśli sądzisz, że którykolwiek starszy Niemiec, Francuz czy Holender przeprowadzi się na parking z Kauflanda! To nie ma nic wspólnego z wygodą a wiąże się tylko i wyłącznie z hałasem i smrodem spalin. Takich rozwiązań jak rybnicki kwartał domus nie stosuje się w centrach czy śródmieściach miast na zachodzie od 40-lat! Obecnie nawet w blokowiskach dla emigrantów (podobnych do Nowin) na obrzeżach miast robi się to z większą dbałością o przestrzeń, wygodę mieszkańca niż u nas. Zgadzam się, że centra zamienia się w deptaki z małymi sklepikami, punktami usługowymi, kawiarniami, restauracjami. Tam przeprowadzają się najstarsi (stać ich, nie trzeba samochodu), jak i najmłodsi (blisko knajp, rower). Kwartał Domus nie ma z takimi rozwiązaniami nic wspólnego. Nic! Reprezentuje rozwiązania z przełomu lat 60-70 ubiegłego wieku! Tragedią naszego miasta jest to, że władze na coś takiego pozwoliły i to wbrew woli mieszkańców

  • ~IS 2015-11-27
    22:57:17

    34 0

    Śliczny BETONOWY ZAKĄTEK im. Adama Fudali

  • ~Arteks 2015-11-27
    23:04:35

    0 20

    @marcin74 - jesteś uprzedzony do bloków i dlatego tak piszesz (nie pierwszy raz)...Tęczowa, Kościuszki, Wysoka, Wandy, Dąbrówki, Sławików, Mglista, Przemysłowa, ostatnio Kilińskiego - to przykłady na naprawdę bardzo gustowne odnowienie budynków mieszkalnych zgodnie z nowymi trendami - bez głupich wzorków i 10 kolorów tęczy. Wreszcie widzę, że w RSM ktoś myśli bo częściowo przyznam rację, że Chalotta czy Wyzwolenia wyglądają kiczowato ale one były robione wcześniej. Ale i tak nie warto o tym gadać bo to nie bloki straszą w Rybniku i nie kamienice które w dużej mierze są odnowione ale domy jednorodzinne... Z nimi mamy największy problem bo tylko niektórzy właściciele zdają sobie sprawę z tak ważnych rzeczy jak dbałość o elewację. Niektóre usmolone przez lata wyglądają jakby nie były zamieszkane... Zobaczysz, za kilka lat, problemem nie będą już bloki ale domki jednorodzinne z lat 50.-70. które trudno ogrzać, są niefunkcjonalne i zwyczajnie brzydkie. Natomiast parking nie deprecjonuje mieszkania w tym miejscu bo przecież przed każdym blokiem jest mniejszy czy większy parking. Jak powstał Lidl na Orzepowickiej to ludzie się ucieszyli bo... stawiają na tym parkingu swoje auta... Wierz mi, że dużo większą uciążliwością jest główna droga. I nie myśl, że jestem jakimś strasznym fanem marketów czy zagracania miasta byle czym. To, że uważałem okolice d. Domusu za krzaczory wcale nie oznacza, że podoba mi się Kaufland w tym miejscu i to jeszcze bez podziemnego parkingu... ;|

  • ~monika882 2015-11-28
    12:06:50

    16 0

    Arteks Kilińskiego to nie RSM !! tylko wspólnoty :-P
    A miejsce to wygląda jak jeden wielki BETON - okropne !!

  • ~ 2015-11-29
    21:24:50

    33 0

    Czy fudali i śmigielski byli na otwarciu?
    W końcu to ich sztandarowy projekt walki ze smogiem: "wytnijmy ponad 170 drzew a postawmy kaufland"

  • ~antyfudali 2015-12-02
    20:01:43

    8 0

    Miałem dziś nieprzyjemność widzieć ten Kaufland od strony Zebrzydowickiej. Wrażenia nie za ciekawe. Od razu widać,kto tam rządzi - wielka betonowa ściana,a w jej cieniu wciśnięty chodnik i przystanek. Schody,barierki - kurcze,może by tam ścianę wspinaczkową zrobić? Zdecydowanie nie jest to obecnie miejsce przyjemne dla pieszych. Tak właśnie pewna osoba przaje Rybniczanom,dla mnie zawsze pozostanie to symboliczne.

  • ~Kurz 2015-12-06
    09:52:15

    2 0


    Bakcyl kretyństwa
    Władzę atakuje
    I Władza Rybnik
    Nam betonuje.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5052