Spacerując w okolicach rybnickiego rynku możemy łatwo zauważyć, że wiosenny lockdown okazał się zabójczy dla wielu lokalnych biznesów. Te, które przetrwały aktualnie mierzą się ze skutkami kolejnego kryzysu gospodarczego spowodowanego koronawirusem. Dlatego ogromnie ważny jest aktualnie lokalny patriotyzm. Jeśli dzisiaj nie kupisz książki w lokalnej księgarni lub ciasta w kawiarni po sąsiedzku, wiosną może ich zabraknąć na trasie twoich spacerów. Nasze konsumenckie wybory dzisiaj mają wpływ na to co zastaniemy po pandemii.
Przez codzienne wybory konsumenckie możemy bardzo prosto wesprzeć lokalnych przedsiębiorców i usługodawców, którzy oferują swoje usługi po sąsiedzku. Jeśli masz swój ulubiony sklep lub lokalną knajpkę, do której lubisz zaglądać pamiętaj o nich zwłaszcza teraz. Pomocą jest również wspieranie działań online – udostępnienie promocji lokalnego przedsiębiorcy na Facebooku, czy polecenie jego działalności – tak niewiele, a może przyczynić się do sprzedaży jego usług, czy produktów. Jeśli nie zrobisz nic, za pół roku, kiedy sytuacja zacznie wracać do normalności, Twoja ulubiona knajpka lub sklep może zniknąć z mapy Rybnika. To oczywiście nie jest uniwersalny przepis na ożywienie gospodarcze, ale to jest działanie które może podjąć każdy.
Lokalni przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy dla Rybniczan i płacą podatki w naszym mieście. To od ich powodzenia zależy potencjał naszego miasta i pomyślność mieszkańców. Kupując lokalnie możemy liczyć na lepszą jakość, niż w sieciowych punktach, świeżość produktów i wiedzę, skąd one pochodzą. Dodatkowo oszczędzamy czas i paliwo, a jednoczenie wspieramy ludzi, których często znamy lub chociaż kojarzymy.
- Kupując produkty i usługi od lokalnych przedsiębiorców realnie wpływamy na sytuację w naszym otoczeniu. Wzmacniamy lokalną gospodarkę i pozwalamy utrzymać miejsca pracy, dzięki czemu przyczyniamy się także do wzrostu ilości podatków, które zostają w naszej małej ojczyźnie, a tym samym wpływamy pośrednio na zapewnienie dostępności lepszych usług społecznych, jak np. ochrona zdrowia. Mając możliwość wyboru produktu lub usługi od miejscowego przedsiębiorcy lub od międzynarodowej korporacji miejmy świadomość, że najwięksi często nie liczą się z lokalnymi społecznościami, podatki płacą w rajach podatkowych i nie dbają o środowisko. Dlatego lepiej zamiast zamawiać burgery w znanej sieci, warto zamówić obiad w lokalnym bistro – mówi Piotr Dominiak z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS w Rybniku.
W tych ciężkich czasach musimy jednoczyć się i pomagać wzajemnie – może kiedyś to Ty będziesz potrzebować wsparcia lokalnej społeczności.
Wiosną ruszyła kampania #kupujewRybniku, która była odpowiedzią na wiosenny lockdown i problemy gospodarcze lokalnych przedsiębiorców. Powstała lista rybnickich usługodawców i przedsiębiorców, którzy liczą na wsparcie rybnickiej społeczności. Z ich ofertą można zapoznać się na stronie akcji na Facebooku. Jednak należy przypomnieć wszystkim lokalnym przedsiębiorcom, że nie tylko po stronie konsumentów leży dobro i powodzenie ich biznesu.
- Kampania marketingowa to nie jednorazowy wpis na stronę wydarzenia czy bierne przyłączenie się do akcji. Nie można osiągnąć wysokiej efektywności działania na polu marketingu poprzez pojedynczy wpis. Istotne jest to, by jako firma “być obecnym” w mediach społecznościowych i wybranych narzędziach marketingu. Dlatego wraz z akcją #kupujewRybniku podkreślamy rolę indywidualnego zaangażowania przedsiębiorców w promocję wydarzenia, jak również tworzenie oferty, która istotnie może zainteresować odbiorców, a tym samym utrwalić wizerunek marki w pamięci potencjalnych konsumentów. Przy wykorzystaniu innych narzędzi marketingu oraz zaangażowaniu w akcję można uzyskać dobre rezultaty, o czym przekonaliśmy się również w wiosennej edycji tego wydarzenia – tłumaczy Sebastian Garbacz z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS.
Wspieraj lokalny biznes, kupuj po sąsiedzku, udostępniaj wydarzenia z ofertami rybnickich firm w mediach społecznościowych i pomóż przedsiębiorcom przetrwać ten trudny czas. Pamiętaj, że w ten sposób chronisz miejsca pracy i manifestujesz lokalny patriotyzm.
Nie żyje biznesmen z powiatu rybnickiego. Zginął w tragicznym wypadku samochodowym w Ustroniu
75371Damski bokser w rybnickim urzędzie miasta? Miał bić i poniżać pracownicę
39065Tragedia na hałdzie w Radlinie. Przewróciła się ciężarówka, nie żyje kierowca (zdjęcia)
29580Rajska: nie żyje kobieta. „Miała nadziać się na nóż”
25101Wybory w Rybniku: czterech kandydatów na prezydenta. Kto nim zostanie? Na kogo oddasz głos przy urnie? (sonda)
22152Damski bokser w rybnickim urzędzie miasta? Miał bić i poniżać pracownicę
+316 / -28Bezpośrednie połączenia kolejowe z Polski do Chorwacji? Konsulat zwrócił się z prośbą do Rybnika
+256 / -5Były urzędnik wydziału architektury: wygrałem w sądzie z UM. Złożył skargę na prezydenta
+181 / -43Pilne! Piotr Kuczera zwolnił swojego współpracownika, który miał dopuścić się mobbingu!
+152 / -23Jest plan i może wejść w życie całkiem szybko. Połączenia kolejowe Rybnik – Gliwice ruszą już od czerwca?
+127 / -4Wybory: Koalicja Obywatelska zaprezentowała drużynę w Rybniku. Piotr Kuczera: wspólnota buduje (zdjęcia)
37Damski bokser w rybnickim urzędzie miasta? Miał bić i poniżać pracownicę
34Nowy stadion w Rybniku? Zapytaliśmy miasto o konkrety
31Wybory w Rybniku: czterech kandydatów na prezydenta. Kto nim zostanie? Na kogo oddasz głos przy urnie? (sonda)
29Jest plan i może wejść w życie całkiem szybko. Połączenia kolejowe Rybnik – Gliwice ruszą już od czerwca?
24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert