Spacerując w okolicach rybnickiego rynku możemy łatwo zauważyć, że wiosenny lockdown okazał się zabójczy dla wielu lokalnych biznesów. Te, które przetrwały aktualnie mierzą się ze skutkami kolejnego kryzysu gospodarczego spowodowanego koronawirusem. Dlatego ogromnie ważny jest aktualnie lokalny patriotyzm. Jeśli dzisiaj nie kupisz książki w lokalnej księgarni lub ciasta w kawiarni po sąsiedzku, wiosną może ich zabraknąć na trasie twoich spacerów. Nasze konsumenckie wybory dzisiaj mają wpływ na to co zastaniemy po pandemii.
Przez codzienne wybory konsumenckie możemy bardzo prosto wesprzeć lokalnych przedsiębiorców i usługodawców, którzy oferują swoje usługi po sąsiedzku. Jeśli masz swój ulubiony sklep lub lokalną knajpkę, do której lubisz zaglądać pamiętaj o nich zwłaszcza teraz. Pomocą jest również wspieranie działań online – udostępnienie promocji lokalnego przedsiębiorcy na Facebooku, czy polecenie jego działalności – tak niewiele, a może przyczynić się do sprzedaży jego usług, czy produktów. Jeśli nie zrobisz nic, za pół roku, kiedy sytuacja zacznie wracać do normalności, Twoja ulubiona knajpka lub sklep może zniknąć z mapy Rybnika. To oczywiście nie jest uniwersalny przepis na ożywienie gospodarcze, ale to jest działanie które może podjąć każdy.
Lokalni przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy dla Rybniczan i płacą podatki w naszym mieście. To od ich powodzenia zależy potencjał naszego miasta i pomyślność mieszkańców. Kupując lokalnie możemy liczyć na lepszą jakość, niż w sieciowych punktach, świeżość produktów i wiedzę, skąd one pochodzą. Dodatkowo oszczędzamy czas i paliwo, a jednoczenie wspieramy ludzi, których często znamy lub chociaż kojarzymy.
- Kupując produkty i usługi od lokalnych przedsiębiorców realnie wpływamy na sytuację w naszym otoczeniu. Wzmacniamy lokalną gospodarkę i pozwalamy utrzymać miejsca pracy, dzięki czemu przyczyniamy się także do wzrostu ilości podatków, które zostają w naszej małej ojczyźnie, a tym samym wpływamy pośrednio na zapewnienie dostępności lepszych usług społecznych, jak np. ochrona zdrowia. Mając możliwość wyboru produktu lub usługi od miejscowego przedsiębiorcy lub od międzynarodowej korporacji miejmy świadomość, że najwięksi często nie liczą się z lokalnymi społecznościami, podatki płacą w rajach podatkowych i nie dbają o środowisko. Dlatego lepiej zamiast zamawiać burgery w znanej sieci, warto zamówić obiad w lokalnym bistro – mówi Piotr Dominiak z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS w Rybniku.
W tych ciężkich czasach musimy jednoczyć się i pomagać wzajemnie – może kiedyś to Ty będziesz potrzebować wsparcia lokalnej społeczności.
Wiosną ruszyła kampania #kupujewRybniku, która była odpowiedzią na wiosenny lockdown i problemy gospodarcze lokalnych przedsiębiorców. Powstała lista rybnickich usługodawców i przedsiębiorców, którzy liczą na wsparcie rybnickiej społeczności. Z ich ofertą można zapoznać się na stronie akcji na Facebooku. Jednak należy przypomnieć wszystkim lokalnym przedsiębiorcom, że nie tylko po stronie konsumentów leży dobro i powodzenie ich biznesu.
- Kampania marketingowa to nie jednorazowy wpis na stronę wydarzenia czy bierne przyłączenie się do akcji. Nie można osiągnąć wysokiej efektywności działania na polu marketingu poprzez pojedynczy wpis. Istotne jest to, by jako firma “być obecnym” w mediach społecznościowych i wybranych narzędziach marketingu. Dlatego wraz z akcją #kupujewRybniku podkreślamy rolę indywidualnego zaangażowania przedsiębiorców w promocję wydarzenia, jak również tworzenie oferty, która istotnie może zainteresować odbiorców, a tym samym utrwalić wizerunek marki w pamięci potencjalnych konsumentów. Przy wykorzystaniu innych narzędzi marketingu oraz zaangażowaniu w akcję można uzyskać dobre rezultaty, o czym przekonaliśmy się również w wiosennej edycji tego wydarzenia – tłumaczy Sebastian Garbacz z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS.
Wspieraj lokalny biznes, kupuj po sąsiedzku, udostępniaj wydarzenia z ofertami rybnickich firm w mediach społecznościowych i pomóż przedsiębiorcom przetrwać ten trudny czas. Pamiętaj, że w ten sposób chronisz miejsca pracy i manifestujesz lokalny patriotyzm.
Można wnioskować o 45 tys. zł na wymianę pieca. Kolejki nie ma
41700Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
36357Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
29010Świerklańska: autobus zjechał do rowu. W pojeździe były dzieci (zdjęcia)
26030Powiedział, że ma w bagażu dynamit. Mieszkaniec Czerwionki-Leszczyn nie poleciał do Egiptu
25169Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
+316 / -18Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+187 / -2Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+152 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+138 / -10Interna w Rybniku działa, po prawie 3 latach przerwy. Są już pierwsi pacjenci
+127 / -18Komisarz wyborczy: T. Pruszczyński zrzekł się mandatu radnego Rybnika. „Decyzję podejmę po II turze”
37Szczepan Twardoch kontra Maciej Kopiec. Poszło o Łukasza Kohuta. Pisarz doczekał się odpowiedzi europosła
26Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
25"Babciowe" przyjęte. Rodzice otrzymają 1,5 tys. złotych na dziecko
23Byle gdzie, byle zaparkować. Kolejni „mistrzowie” parkowania w Rybniku (zdjęcia)
11Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert