zamknij

Wiadomości

Kto powinien odśnieżać chodniki? Radny chce zmienić absurdalne przepisy

2013-01-10, Autor: 
Ustawa o porządku i czystości w gminach mówi jasno: za odśnieżanie chodników odpowiedzialni są właściciele nieruchomości do których przylegają. – To absurdalny i nieżyciowy przepis – grzmi rybnicki radny Benedykt Kołodziejczyk.

Reklama

Choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, to każdy właściciel nieruchomości zobowiązany jest do uprzątnięcia błota, lodu, śniegu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Za niedopełnienie tego obowiązku grozi nawet mandat w wysokości do 500 złotych, a nawet skierowanie sprawy do sądu. Właściciele nieruchomości narażeni są też na ewentualne odszkodowania dla osób, które z powodu oblodzonego chodnika doznały urazów.

Taki stan prawny jest nie do przyjęcia dla rybniczanina Benedykta Kołodziejczyka. Choć, jak mówi, chodnik przed swoją posesją w Kamieniu odśnieża. – Mam wrażenie, że urzędnicy wymyślający te przepisy zupełnie zapomnieli o osobach starszych i chorych. A co mają zrobić ci właściciele nieruchomości, którzy mieszkają zupełnie gdzie indziej? Ciekaw jestem kim są autorzy tych absurdalnych przepisów? – pyta rybnicki radny.

 

- Ten przepis to totalna bzdura – przyznaje rację Karol Sobik, właściciel kilku nieruchomości w Rybniku. – Wszyscy płacimy podatek od nieruchomości i państwo polskie powinno znaleźć sposób, aby odśnieżanie chodników sfinansować z danin które płacimy.

 

Być może wkrótce w ministerstwie odpowiedzialnym za przygotowanie ustawy o porządku i czystości w gminach nastąpi refleksja na ten temat. Benedykt Kołodziejczyk zainspirował posła z naszego regionu – Henryka Siedlaczka, aby ten złożył interpelację do Ministerstwa Transportu. - Nadal czekamy na odpowiedź z ministerstwa – mówi poseł.

 

List Benedykta Kołodziejczyka w sprawie odśnieżania chodników został też opublikowany w dzienniku prawniczym „Gazeta Prawna”.

 

Do sprawy będziemy wracać. A co Wy sądzicie na ten temat? Kto Waszym zdaniem powinien być obciążony obowiązkiem odśnieżania chodników?

Oceń publikację: + 1 + 80 - 1 - 12

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (53):
  • ~ 2013-01-10
    07:55:18

    1 17

    Oczywiście ma być odpowiedzialny właściciel posesji do której przylegają chodniki. Jak komuś się nie chce to może kogoś do tego celu wynająć. Gdyby podatek od nieruchomości miałby wszystkie wymysły Kołodziejczyka pokryć to musiałby uledz potrojeniu.

  • ~elmo 2013-01-10
    07:58:21

    1 1

    Jakby pługi nie zasypywały chodników to byłoby super!!! Podobno obowiazek taki ciąży na posesjach, na których chodnik "bezpośrednio" przylega do płota. Jeżeli chodnik od płotu oddzielony jest pasem zieleni to już podobno nie ma tego obowiązku. Ps. Widzieliście kiedukilwiek, zeby szkoła na Orzepowickiej odśnieżała chodnik wzdłuż nowowyrenontowanej drogi przy Kasjopeji?

  • ~Teddy 2013-01-10
    08:24:05

    1 15

    A kto ma odśnieżać? Miasto? W mieście w którym znajduje się kilkadziesiąt tysięcy nieruchomości, służby miejskie mają jeszcze podjechac i odsnieżyć chodniki??? Radny nieźle się naćpał w czasie Wigilii. Miasto nie daje rady z nadążaniem ośnieżania ulic a co dopiero, każdemu omiesć chodnik pod d...!!! Rano przed 7 kilku minków dziennie czyści chodnik przed Prezydium, żeby sobie Prezio nózek nie połamał i grzebią się z tym pół godziny, a co dopiero gdyby mieli każdy chodnik odsnieżyć!!! W Niemczech, każdy właściel bierze sprzęt i napiera przed chałupą, a w lecie ma obowiazek wziąć miotłę i pozamiatać przed domem, więc niech Radny nie cewaniakuje tylko podniesie kary za niewywiązywanie się obowiazków właściciela posesji. A jak ktoś jest chory czy wiek mu nie pozwala to niech poprosi sąsiada, zęby mu pomógł, chyba nikogo nie ubedzie jak kawałek wiecej ośnieży?? Porządek utrzymuje świat a ludzi bat i tego trzeba nauczyć leniwego Polaka!!!

  • ~zwonek 2013-01-10
    09:00:17

    2 8

    Ja mam ok 80 metrów do drogi głównej żeby wyjechać i nie narzekam że muszę odśnieżać, jak by jeden z drugim się trochę przerobił to by był zdrowszy, a nie tylko zwalać wszystko na innych.

  • ~ 2013-01-10
    09:17:32

    0 1

    A kto ma odśnieżać ulicę przylegającą do posesji jeżeli brak jest chodnika?Czy radny też o tym pomyślał?Służby zimowe tego nie robią.

  • ~werkk 2013-01-10
    09:19:42

    2 1

    Do obowiązków właściciela posesji nie należy sprzątanie chodnika jeśli miedzy posesją a chodnikiem znajduje się pas zieleni, właściciel posesji nie musi również sprzątać chodnika na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie samochodów. Prawo mówi jeśli naszą posesję od chodnika oddziela pas zieleni to nie musimy go odśnieżać bo to problem miasta czy gminy.

  • ~werkk 2013-01-10
    09:24:38

    0 0

    boguszowice obowiązek odśnieżania ulic ma właściciel czyli miasto lub gmina wystarczy zadzwonić "Akcja Zima" dotyczy to również chodników oddzielonych od posesji pasem zieleni. jest to o tyle ważne jak ktoś nabawi się kontuzji i będzie żądał odszkodowania.

  • ~werkk 2013-01-10
    09:29:52

    0 0

    Kiedy nie musisz odśnieżać www.mmstargard.pl/artykul/odsniezanie-chodnikow-nie-musisz-tego-robic

  • ~Fiodore 2013-01-10
    09:45:28

    0 10

    A kto niby mabycodpowiedzialny? Najpierw domagaja sie poszanowania prywatnego terenu, a potem sceduja obowiazki na innych? To móze za splukiwanie w kiblu tez ma odpowiadac np UM?

  • [email protected] 2013-01-10
    09:46:58

    0 6

    ~Teddy... dokładnie się z Tobą zgadzam , też odśnieżam i co za problem , a ile też tej zimy mamy ,niech ten pan co ma z tym problem przejedzie się do Skandynawii ...

  • ~Jan R. 2013-01-10
    09:48:40

    8 0

    No i odezwali się blokowcy z rezerwatów ,którym wszystko inni muszą zrobić bo jak nie to pyskami kłapią.

  • ~Fiodore 2013-01-10
    09:48:54

    0 9

    Oj SM powinna zaczac wlepiac mandaty po 1000 za takie olewanie przepisow. Nie chce sie odsnierzac samemu? To zatrudnij kogos do tego.

  • ~ 2013-01-10
    09:52:26

    0 1

    Teddy jak zwykle pełna kulturka wypowiedzi :-)))).
    Chodników i posesji dużo, miasto sporawe i obsiane dzielnicami - z tym odśnieżaniem przez miasto to może być problem.
    Kary nakładane to też nie jest rozwiązanie - jeśli ktoś mieszka za granicą olewa nasze kary i mandaty.
    A co do starszych i słabych - czasy mamy takie, że nikt nikomu pomóc nie zamierza. Wszyscy wiemy jakich sąsiadów mamy, więc jeśli wiadomo że w sąsiednim domu mieszka stara i schorowana osoba, która sobie nie radzi z odśnieżaniem, to może samemu się przejść i zaproponować? Tu chyba nikogo nie ubędzie.

  • ~ 2013-01-10
    09:54:41

    9 0

    oczywiście ze za utrzymanie chodnikow powinno byc odpowiedzialne miasto , chodnik jest własnoscia miasta a odsnieza go osoba prywatna. wiec ja jutro biore ludzi z łapanki i beda odsniezac moj podjazd.

  • ~ 2013-01-10
    09:54:56

    0 0

    ~werkk masz racjęże slużby powinny odśnieżyć ale dlaczego mieszkańcy mają dzwonić jak dobrzeim wiadomo ile śniegu napadało a po wtóre trzeba wykonać kilka telefonów żeby coś wskórać.I żebyście nie myśleli,że jestem leniem ale przy swojej posesji odśnieżam ulicę ale pozostali (większość młodych emerytów górniczych )już nie.

  • ~werkk 2013-01-10
    10:06:34

    1 0

    boguszowice ja nie napisałem tego aby patrzeć przez okno i obserwować jak inni pracują ale po to aby ludzie byli świadomi co należny do ich obowiązku. Osobiście nie mam z odśnieżaniem problemu odśnieżam nawet odcinki drogi które nie są przy mojej posesji. ale sa osoby którym zdrowie nie pozwala na taka pracę wiec nie mogą być straszeni mandatami przez ST. I o to mi tylko chodziło.

  • ~WENUS 2013-01-10
    10:09:14

    10 0

    Widać, że tu ludzie przy kasie tylko piszą. Ja jestem schorowana, rodzice staruszkowie i co sama nie odśnieżę zapłacić też nie mam z czego a chodnika nie budowałam i dlaczego mam być karana za to, że jakaś łamaga nie potrafi chodzić po śniegu.Koniecznie trzeba zmienić te przepisy, które tylko konfliktują społeczeństwo.

  • ~qwerty 2013-01-10
    10:43:29

    0 5

    Rzeczywiscie radny chyba cos przypalil w Wigilie ;) Jak komus sie nie podobaja przepisy o odsniezaniu, to niech sie przeprowadzi na wioske, gdzie nie ma chodnika, albo do bloku. Nikt nikogo nie zmusza do mieszkania w domu jednorodzinnym. Mnie tez nie podoba sie to, ze jest ograniczenie predkosci do 50km/h w miescie, ale takie sa zasady i musze sie ich trzymac czy mi sie to podoba czy nie. Ogolnie odnosze wrazenie, ze ten pan pomyslal sobie (wzorem anszych politykow na szczeblu krajowym), ze bez wzgledu na to z jak idiotycznym pomyslem wyskoczy, wazne, zeby o nim pisali.

  • ~WENUS 2013-01-10
    10:47:03

    0 0

    Jeszcze jedno, te przepisy dotyczą całej Polski i przypuszczam, że w innych gminach też ludzie mają ten sam problem z odśnieżaniem. Tak na marginesie jak ktoś poślizgnie się na chodniku i złamie nogę to do kogo chce mieć pretensje , chyba do Pana Boga, że posypał śniegiem a niestety w zimie śnieg bywa normą.

  • ~mb3366 2013-01-10
    11:23:18

    8 0

    Hmmm... Ile to obowiązków ciąży na Państwie Polskim ? A ile z nich jest jest należycie wykonywanych ? Jak więc państwo dla nas tak my dla nich...
    Chodnik jest własnością gminy więc niech gmina się o niego martwi. Może jeszcze ulicę w zasięgu wzroku mam odśnieżyć ? Równie dobrze można powiedzieć, że ktoś wyrwał kostki brukowe z chodnika i ja mam to załatać bo chodnik przylega do mojej posesji... paranoja.

  • ~thomas_k7 2013-01-10
    12:10:21

    6 0

    Ciekawe czy będziecie odśnieżać jak będziecie mieli 70lat... I nie piszcie bzdur o "wynajęciu" kogoś do odśnieżania...
    Proste pytanie - skoro mieszkańcy prywatnych domków muszą odśnieżać przyległy chodnik, dlaczego właściciel/zarządca nieruchomości bloku nie dba o stan chodnika wzdłuż bloku? Kto w takim razie jest odpowiedzialny za odśnieżanie chodnika wzdłuż bloku jak nie gmina/miasto?

  • ~werkk 2013-01-10
    12:28:29

    2 0

    Poczytajcie jaka kwota z Waszych podatków jest co roku z budżetu miasta zapisana na odśnieżanie Waszej dzielnicy zdziwicie się bo to niesamowicie doże pieniądze dodać trzeba ze nie każda zima obfituje w dużo śniegu ale pieniądze na odśnieżanie zostały na ten cel zaksięgowane.

  • ~liesel 2013-01-10
    12:39:13

    0 5

    Jak się komuś przydarzyło takie "nieszczęście" i mieszka w nieruchomości do której przylega chodnik, to niech na Boga weźmie łopatę i macha. Zima ze śniegiem trafia się nam przez 3 tyg. w roku w sumie. U mnie w domu 5 bab jeden chłop nieborok i wstaje 30 min. szybciej i chodnik odśnieża żeby dzieci do szkoły swobodnie przeszły. A jak ktoś nie daje rady to niech albo wynajmie kogoś albo niech sprzeda nieruchomość i na bloki. DOM nie jest dla leniwych.

  • ~werkk 2013-01-10
    12:57:05

    1 0

    Miasto dla mieszkańca nie zrobi nic za darmo, każdy z nas płaci podatek, Zobaczcie jak odśnieżone mamy te odcinki chodników które nie graniczą z prywatnymi posesjami bo tu jest najgorzej np chodnik do Chwałowic kompletnie nie odśnieżony rondo Kamyczek, chodnik na Kościuszki, chodniki w rejonie RCK chodnik na Gliwickiej, Chodniki kierunek Nowiny. Nieudolność organizacyjna UM a co by się stało jakby zatrudnić bezrobotnych przecież w budżecie są niesamowite stawki na odśnieżanie, albo zrobić tak jak są doże opady śniegu ogłosić ze każdy chętny do pracy przy odśnieżaniu może stawić się w wyznaczonym miejscu z swoja łopata śniegową lub innym urządzeniem odśnieżającym wyznaczyć mu odcinek do odśnieżenia i za wykonaną prace mu zapłacić z pieniedzy przeznaczonych na akcję zima. Tylko czy te pieniądza przeznaczone na akcję zima są realne czy wirtualne może to jest problem.

  • ~ 2013-01-10
    13:17:13

    0 3

    To chyba jedyny radny w Polsce który chce obciążać budżety miast dodatkowymi niepotrzebnymi kosztami. Który samorząd w Polsce poparłby taką inicjatywę? Żaden. Sprawa spali na panewce. Czasami ustalone przez lata kompromisy są lepsze od szybkich eksperymentów.

  • ~fo1958 2013-01-10
    13:24:36

    5 0

    "Żyjemy w Państwie demokratycznym, gdzie obywatel jest zmuszany do sprzątania nie swojej własności, a więzień w ramach resocjalizacji nie może być zmuszany do prac społecznych" A może by tak STRAŻ MIEJSKA zaczęła odśnieżać chodniki? I tak nic nie robią, a kasę zgarniają.... CO WY NA TO????

  • ~ 2013-01-10
    14:10:34

    2 0

    Oczywiście że SM powinno odśnierzać chodniki te kilka tygodni w roku nic im się nie stanie jak zrobią coś pożytecznego, i tak nic nie robią oprócz ściemniania...ale oni zamiast łopaty woleli by dostać spluwy do ręki żeby strzelać do nie dobrych kierowców...

  • ~justtaa77 2013-01-10
    14:17:47

    3 0

    po co odśnieżać jak pług przejedzie i wrzuci wszystko na chodnik...syzyfowa robota...pług powinien odśnieżać i jezdnię i chodniki

  • ~Mandaryna 2013-01-10
    14:43:24

    0 2

    Obowiązek odśnieżania istnieje od wielu lat i ktoś sie nagle obudził i robi wokół tego szum i to w czasie wyjątkowo łagodnej zimy.To chyba jakiś żart lub nieprawdopodobna potrzeba zaistnienia w mediach.

  • ~eloo 2013-01-10
    15:25:35

    3 0

    odsniezalem chodnik do czasu jak namachalem sie przed robota o 5 rano 30minut a tu jedzie plug i jeb.. mi to wszystko z nawiazka na chodnik i od tego czasu nie interesuje mnie czy chodnik jest czysty czy nie

  • ~werkk 2013-01-10
    15:39:37

    0 0

    Zgodnie z Ustawą o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 roku art. 40 każdy właściciel którego działka przylega do chodnika zanim zacznie odśnieżać chodnik powinien wystąpić do UM o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego, zezwolenie na prowadzenie robót drogowych. Za zajęcie pasa drogowego pobierana jest opłata, czyli nie dość ze pracuje to jeszcze musiał by zapłacić. I możne to jest żart ale zastanawiam się co by się stało jak by odśnieżający zagapił się a przez łopatę przechodzień by się przewrócił i złamał nieszczęśliwie rękę. Urząd momentalnie wykorzystał by ten przepis. I tu jest pytanie do Radnego Kołodziejczyka jak to wygląda z punktu prawa. To jest temat na sesje RM.

  • ~matii2411 2013-01-10
    15:55:43

    4 0

    moim zdaniem ten przepis to totalna bzdura. powinno być tak że każdy powinien się interesować terenem na własnej posesji a to co jest poza to mieć to gdzieś, to nie mój teren, to teren miasta... i tak powinno być a nie że nie dość że u siebie na posesji muszę odśnieżać to jeszcze na chodnikach. to jest totalna głupota, a jak wszyscy w domu pracują i nie ma kiedy odśnieżyć a śnieg pada cały dzień to to nawet nie ma sensu żeby ktoś to w ogóle odśnieżał bo za kilka godz zaś tego będzie pełno. Niech miasto zakupi małe spychacze które będą odśnieżać cały dzień każde osiedle i tyle.

  • ~ 2013-01-10
    16:27:14

    2 0

    STRAŻ MIEJSKA DO ŁOPAT!!!

  • ~werkk 2013-01-10
    17:03:50

    0 2

    Dziś byłem na mieście i pod UM chodniki są czyściutkie jak latem więc nie narzekajcie bierzcie przykład z urzędników Urzędu Miasta. Do łopat rodacy.

  • ~wielki_BU 2013-01-10
    19:15:58

    0 2

    Art. 5 USTAWY z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
    w gminach
    4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych
    wzdłuż nieruchomości,.... położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości;

    Więc chyba jasne... Jeśli jest trawniczek między granicą działki, a chodnikiem to robota gminy. A jak ktoś ruszy tyłek to mu nie zaszkodzi... Komentarze w stylu to niech kogoś wynajmie są mocno populistyczne... Kwestia generalnie dotyka głównie terenów śródmiejskich gdzie i tak usuwa to miasto.

  • ~KOLO81 2013-01-10
    20:35:35

    0 0

    Jadąc po nie odśnieżonej drodze, i powodując jakiekolwiek zdarzenie to kierowca zostaje ukarany mandatem, a nie zarządca drogi. Dlaczego więc za nie odśnieżony chodnik (który nie jest na mojej działce, a jedynie do niej przylega), na którym ktoś np. złamie nogę mam mandat zapłacić ja ? Oba zdarzenia są losowe i nikt nie wybiera kiedy rozbije się samochodem, czy złamie nogę na chodniku. Jeśli chodzi o "akcję zima" to po wykonaniu telefonu przyjeżdżają po 3 dniach ,kiedy sam już muszę odśnieżyć, bo inaczej bym nie wyjechał, albo jak już śnieg topnieje (ale kasa i tak skasowana bo usługa wykonana - Parodiaaaaaaa).
    Jeszcze jedno.Taki przykład - wychodząc do pracy odśnieżam chodnik wzdłuż posesji, jednak cały czas pada śnieg. Wracając z pracy dowiaduje się ,że ktoś złamał nogę a chodnik zapadany i dostaję mandat (w najlepszym przypadku), a poszkodowany oddaje sprawę do sądu o odszkodowanie . I co wtedy ??????

  • ~jurempus 2013-01-10
    21:12:23

    0 0

    U mnie na wsi to chodziki odśnieża traktor z pługiem i zawsze są odsniezone fakt nie calkiem ale odsniezone i mozna chodzic bezpiecznie

  • ~blitz 2013-01-10
    21:14:51

    6 0

    skoro mam odśnieżać chodnik- który NIE JEST MÓJ- tylko należy do miasta, to w takim razie dlaczego nie mogę sobie od tak na środku chodnika postawić np reklamy?? skoro za wywrotkę kogoś na chodniku przed moim domem mam odpowiadać ja, to dlaczego nie mogę sobie z tym chodnikiem robić co mi się podoba???? no bo chodnik jest miastowy... więc niech miasto sobie o niego dba.. jak ktoś wspomniał płacę podatek od nieruchomości...za co??????

  • ~Fiodore 2013-01-10
    21:41:25

    0 6

    ~blitz - życze Ci, abys poki jeszcze zima, tak poslizgnal sie na tym nieswoim chodniku i polamal tak, ze na wyciagu bedziesz przez miesiac lezal. Poza tym co to za myslenie: miasta, czyli nieczyje? Miasta czyli wspolne, czyli NASZE. Stojac na tym miejskim chodniku stoisz na swoim chodniku.

  • ~fo1958 2013-01-10
    22:58:44

    2 0

    Fiodore-a ciebie już chyba wypisali ze szpital co? I chyba nieźle sobie głowę potłukłeś... Blitz ma rację. Popieram. Jeśli chodnik jest własnością miasta, to UM powinien ponosić odpowiedzialność i tyle. A Ty jak twierdzisz... MIASTOWE CZYLI NASZE... To rynek też jest NASZ, a spróbuj sobie na rynku zaparkować, albo wystaw leżak i zacznij się opalać, jak w lato w ogródku, to pogadamy ile czasu zejdzie, zanim Ci mandat wlepią i po sprawie. To co Twoje, to i moje, a co moje, to nie rusz!!! Na takiej zasadzie to działa...

  • ~smr 2013-01-10
    23:16:19

    0 4

    Do łopaty lenie jedne, spalić trochę tego tłuszczyku a nie siedzieć przed komputerem i pisać pierdołki ;)

  • ~fadroma 2013-01-10
    23:25:07

    0 0

    30lat temu było metr sniega i było wszystko wporządku.Główne drogi na biało utrzymywane,chodnika nie było widać i było ok.a teraz wszystkim się w głowie miesza

  • ~blitz 2013-01-10
    23:41:10

    2 1

    FIODORE a ja ci życzę, żebyś najpierw używał mózgu a potem języka... mózg- rozumiem, że wiesz o czym mowa... skoro miastowe to nasze, to dlaczego nie biegasz z łopatą zamiast pługów po drodze? drogi miastowe- więc twierdzisz, że nasze... no któż to na świecie widział żeby budżet miasta obciążać utrzymywaniem pługów! Do łopat, nieroby itp itd, pługi na sprzedaż bo przecież LUD SWOJE ULICE powinien odśnieżać.. czy się mylę????????? powtarzam: skoro miastowe, to nasze!.... jak dostanę akt własności tego chodnika przed moim domem to się zainteresuję, póki co jak żyję ani raz go nie odśnieżyłem i nie zamierzam... na mapce mojej posesji ten chodnik nie widnieje....

  • ~mb3366 2013-01-11
    06:30:34

    1 0

    Do werkk.
    Rozumie, że skoro tak bronisz sytuacji miasta to pewnie pracujesz gdzieś w urzędzie... Jak sam stwierdziłeś, centrum czyściutkie ! Tylko pytam po co. Czy na rynku nie wystarczy zrobić przejść "na krzyż" i odśnieżyć dookoła ? Wtedy ci którzy cały dzień machają łopatami w okolicy rynku powoli zdążyli by całe "peryferyjne" centrum odśnieżyć. A skoro w dzielnicach do odśnieżania dróg lokalnych wynajmuje się kolesia z traktorem to dla czego nie wynająć jeszcze jednego np z quadem ? Dobrze podczepiony pług i koleś w 2 h ma całą dzielnicę objechaną. Nie powiesz mi, że przy wydatkach miasta to na prawdę jest tak astronomiczny koszt. No ale lepiej przez cały miesiąc z rynku, gdzie notabene jest kanalizacja deszczowa wywozić śnieg...

  • ~werkk 2013-01-11
    06:43:22

    0 0

    mb poczytaj wszystkie wpisy zobaczysz jak bronie miasta.

  • ~jwp 2013-01-11
    08:18:54

    0 0

    ~boguszowice, młody emerycie górniczy, ładnie to tak kłamać i oczerniać swoich sąsiadów?

  • ~minowa 2013-01-11
    12:43:41

    1 0

    Chodnik czy też pobocze nalezy do pasa drogi, zatem właścicielem jest ten, kogo jest droga a nie własciciel przyległej posesji. Właściciel nie ma prawa nawet jednego bratka posadzić w pasie drogi, więc dlaczego ma obowiązek go sprzątać ? Każda droga na wyznaczony swój pas, np. o szerokości 10m, chociaż jezdnie zajmują 6m. Te 10m ma sprzątać właściciel drogi

  • ~Arteks 2013-01-11
    12:51:40

    0 3

    Możnaby wprowadzić podatek śniegowy i właściciele posesji nie musieliby uprzątać śniegu ale płacić jakiś podatek tylko za dni w których jest śnieg, a odśnieżaniem zajmowałyby się służby miejskie. W sumie znowu więcej osób miałoby pracę, a budżety miast nie zmniejszyłyby się. Najbardziej absurdalne w pomyśle Kołodziejczyka jest to, że chciałby zwiększyć wydatki miasta na odśnieżanie chodników - bo ktoś za taką fanaberię musiałby zapłacić. Pieniądze które mogłyby być wykorzystane na jakieś pożyteczne cele - byłyby marnowane. Kiedy ten człowiek wymyśli wreszcie coś co da się wprowadzić w życie bez szkody dla nikogo? ;)

  • ~Heksa13 2013-01-11
    14:50:39

    0 1

    Moim zdaniem to ten radny chciał błysnąć ale poszło jaz zwykle. Zbliżają się wybory i trzeba zaistnieć. Nie pochodzi on przypadkiem z PO?

  • ~werkk 2013-01-11
    17:14:52

    0 0

    Arteks podatek już płacisz zainteresuj się jakie kwoty z budżetu są przeznaczone na odśnieżanie jest to rozpisane na poszczegulne dzielnice. Pieniądze są problem jest z siła roboczą, drogi w dzielnicach odśnieżają prywatni właściciele pojazdów z pługami, którzy podpisali umowę z miastem.

  • ~tomrem 2013-01-27
    21:32:43

    1 2

    co wy chcecie żeby miasto chodniki odśnieżało ???? z drogami nie dają sobie rady !!! najlepiej jak każdy z nas weżnie łopatę i odśnieży sobie drogę do pracy to by im pasowało.

  • ~jagajot 2013-12-21
    01:26:36

    7 0

    Gratuluję mądrego radego. Wreszcie ktoś myślący! Aż dziw, że przez tak wiele lat funkcjonuje tak absurdalne prawo! Często widzę, jak starzy ludzie resztką sił odśnieżają chodnik ze strachu przed mandatem, a za moment spych wrzuca ten śnieg na chodnik! Chory kraj i chore prawo! Trzymam kciuki, by Panu Benedyktowi Kołodziejczykowi się udało :)

  • ~xxxx 2013-12-21
    01:42:12

    2 0

    gdyby wprowadzili podatek od głupoty to niejaki arteks płaciłby najwięcej sądząc po jego dziecinnych głupich wypowiedziach

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5035