zamknij

Wiadomości

Krząkała o wecie premiera: odwracanie się od Europy to wejście w objęcia Putina

2020-11-23, Autor: 

Premier Mateusz Morawiecki nie godzi się na to, by budżet Unii Europejskiej był łączony z zasadą przestrzegania praworządności. Dzisiaj poseł Koalicji Obywatelskiej – Marek Krząkała podkreśla, że opozycja jest tym faktem zaniepokojona. Raz – Polska naraża się na wielomiliardowe straty, dwa – pcha się w objęcia prezydenta Rosji, Władimira Putina.

Reklama

Premier Mateusz Morawiecki wyraził swój sprzeciw wobec łączenia budżetu UE na najbliższe lata z zasadą praworządności. Tym samym dał do zrozumienia, że Polska wyrazi swoje weto w tej sprawie, gdy dojdzie do głosowania.

Dzisiaj w tej sprawie wypowiada się poseł z Rybnika – Marek Krząkała. Jak mówi na wstępie, zarówno on, jak cała opozycja (oprócz Konfederacji) jest tą sprawą zaniepokojony.

- Chciałem przypomnieć, że po 1989 roku dążyliśmy do tego, by wejść w struktury NATO i Unii Europejskiej, wprowadzić rządy prawa i zasady wolnego rynku. Udało się to zrobić 1 maja 2004 roku. Z kolei już w 1997 roku w Traktacie Amsterdamskim była mowa o tym, że należy przestrzegać praworządności. To nie jest nic nowego, teraz nagle okazuje się, że jest ona problemem. Jeżeli ktoś nie ma nic na sumieniu, nie powinien się obawiać. Jeżeli ktoś w Polsce mówi, że nie jest demolowany trójpodział władzy, Krajowa Rada Sądownictwa, Trybunał Konstytucyjny, czy Sąd Najwyższy, to nie powinien się niczego obawiać – zauważa Marek Krząkała.

Zdaniem posła Koalicji Obywatelskiej, strach rządzących sprawia, że głos eurosceptyków doszedł do władzy.

- Jeżeli słyszymy, że są jacyś oligarchowie unijni, że urzędnicy decydują za nas, że tracimy suwerenność, że dzieci będzie można handlować na targach, to przekonujemy się, jak ta władza ucieka od istoty problemu. Te argumenty są nieprawdziwe i kłamliwe – mówi wprost poseł.

Marek Krząkała przypomina też o traktacie z Lizbony, w którym mowa o wspólnym prowadzeniu polityki.

- UE nie robi nic poza tym, na co kraje unijne zgodziły się wcześniej. Kwestie moralności są jasne sprecyzowane i należą do kompetencji państw narodowych. Jeżeli się straszy małżeństwami jednopłciowymi, to przypomnę, że w naszej konstytucji jest jasno sprecyzowane, że małżeństwo to związek kobiety i mężczyzny. Straszenie handlem dziećmi to już zupełne nieporozumienie – dodaje Marek Krząkała.

Poseł z KO przypomina, że rzecz rozbija się o potężną kwotę pieniędzy.

- Budżet UE na 2021 – 2027 to ponad bilion euro plus 750 mld na fundusz przeznaczony do odbudowy gospodarki po COVID-19. W razie weta Polska może stracić 13 mld euro, a dostać jedyne 8 mld. Wszystkie inne fundusze zostaną zatrzymane, w tym do walki z COVID-em. To budzi największy niepokój – zaznacza poseł z Rybnika.

Jak dodaje Marek Krząkała, Rybnik do tej pory pozyskał ponad miliard złotych z unijnych dotacji.

- Bez kolejnych środków będzie nam bardzo trudno. Powinniśmy poważnie zastanowić się nad naszą rolą w zjednoczonej Europie. Odwracanie się od Europy to wejście w objęcie Putina – ostrzega parlamentarzysta.

Zgadzacie się ze zdaniem posła Marka Krząkały?

Oceń publikację: + 1 + 50 - 1 - 104

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (30):
  • ~ 2020-11-23
    16:28:22

    Boże jak mi go żal. Jak on się martwi. Ta zatroskana mina. Jakoś nie rozumiem tego wpadnięcia pod Putina. ale rozumiem pod Merkel i Macrona. Jak Morawiecki wynagecjował taki budżet to POmylency darli dziuby czemu tak mało? Wstyd. Teraz żałuje że to stracimy. Nie martw sie chłopie. Jakoś wierzę że Rząd wie co robi.

  • ~ 2020-11-23
    16:35:13

    Niemcy nas znów zagłodzą? POmocników tu mają?

  • ~starocierybnik 2020-11-23
    16:41:18

    15 19

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-11-23
    16:58:59

    PIS to wejście w objęcia Putina??? Pamiętamy z jakiej listy panowie: tow. Cimoszewicz, tow. Miller, tow. Belka, dostali się do PE?. Przypominam: z listy PO. Wyprowadzić sztandar!

  • ~dr_Moriarty 2020-11-23
    17:02:25

    Oj, z taką "opozycją" to PiS porządzi jeszcze dłuuuugo... Panie Krząkała od obrony przed Buką Putinem jest NATO, a nie UE. UE nie ma nawet własnych sił zbrojnych.

    A.., że niby w gospodarcze łapy Putina? Czyli Niemcy robiący z nim lody na Nord Stream już w te łapy wpadli? Pan naprawdę w to wszystko wierzy? Straszyliście Kaczyńskim, straszycie Putinem. A może stwórzcie jakiś alternatwny plan rządzenia? Punktujcie błędy rządu i pokazujcie jak to zrobic lepiej? A nie, zapomniałe, nie jesteście do tego zdolni.

  • ~ 2020-11-23
    17:05:18

    16 10

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~skuty 2020-11-23
    17:09:31

    Tylko 2 państwa z całej UE są przeciwko powiązaniu funduszy z praworządnością.

    2 kraje, na czele których stoi władza z ogromnym zamiłowaniem to komunizmy i autotaryzmu.


    Władza, która za nic ma prawa człowieka oraz którą ciągnie w stronę rosji.

    Władza, która nie radzi sobie z zarządzanie państwem.
    Władza, która chce opuścić UE.
    Władza, która istnieje tylko dzięki skutecznej i niesamowicie nachalnej propagandzie.
    Władza, która zagarnęła dla siebie sądy, prokuratury i tak dalej.
    Władza, która nie boi się używać wszelkich metod, żeby zastraszyć i zniszczyć swoich przeciwników.
    Władza, która współpracuje z fanatykami religijnymi, którzy o ISIS różnią się tylko tym, że JESZCZE nie mordują w imię wiary. No, przynajmniej nie w dzisiejszych czasach, bo kościół ma swoje za uszami.


    2 państwa w Europie, 2 niesamowicie biedne państwa w Europie, którymi sterują nieodpowiedzialni i całkowicie nieudolni politycy próbują wmówić całemu światu, że mają racje, a wszyscy inni się mylą.


    Polska i Węgry. 2 europejskie potęgi, które nie potrzebują funduszów i pomocy z UE, mimo że np. służba zdrowia już u nas praktycznie nie istnieje.


    Ale damy radę! Wielki wódz Jarosław Kaczyński poprowadzi nas do dobrobytu! Wszyscy będą nam zazdrościć dosłownie wszystkiego jeszcze bardziej niż zazdroszczą nam dziś!

    Będziemy potęgą!!


    Szkoda tylko, że w urojeniach prawicowców i pisowców, bo rzeczywiście skończymy jak Korea Północna, a w najlepszym wypadku jak Ukraina.


    "500+, 300+, 13, 14 emerytura powiydz synek kto tela doł"

  • ~ 2020-11-23
    17:15:15

    92 54

    do skuty - dobry leming... Twój pan musi być z ciebie bardzo zadowolony. Wątroba twoja jeszcze zalana żółcią POwyborczej PRZEGRANEJ ?

  • ~ 2020-11-23
    17:17:03

    Co za hipokryta! Pozbawi kraj zwrotu wpłacanych przez nas gigantycznych środków do UE żeby tylko przypodobać się niemieckiemu lewactwu i Angeli M. Na takich ludzi jest tylko jedno, odpowiednie określenie.

  • ~skuty 2020-11-23
    17:23:52

    67 97

    ~artefakc

    Pana to wy macie na Żoliborzu, który rzuca wam miesięcznie ochłap w wysokości 500 zł w zamian za bezwzględną miłość i lojalność.


    Polska pewnego dnia się podniesie po rządach pisu, ale to właśnie wy na tym najwięcej stracicie co mnie niesamowicie cieszy.



    A co do wątroby, to martwiłbym się raczej o wyborców pisu, bo bezrobotni alkoholicy to jedna z największych grup wyborców tej partii ;)

  • ~ 2020-11-23
    17:32:27

    98 52

    Wolę polskiego pana w Żoliborzu, niż komunistę - szantażystę z Brukseli, którzy najpierw mnie okrada a potem obiecuje kasę, z której pozwoli opłacić to co uważa a i tak potem zabiera pod płaszczykiem zmyślanych co roku absurdalnych powodów.

    Nie przypominam sobie żeby grozili zablokowaniem funduszy np.: Francji za przemoc na ulicach, Bułgarii za korupcję uprawianą przez lewacki rząd, Niemcom czy Hiszpanii za upolitycznienie sędziów i dekoncentrację mediów (której zabraniają Polsce).
    Nie ma tego w traktacie? To "wyp***!"

  • ~Arteks 2020-11-23
    17:38:11

    Pierwszy raz w historii Polski przez rządzących możemy stracić gigantyczną kwotę ponad 770 miliardów złotych z EU. Ciekawe czy społeczeństwo się na to zgodzi. ;) Wszyscy mamy świadomość, że Polska zmieniła się właśnie po wejściu do EU dzięki dotacjom stamtąd płynącym.

  • ~ 2020-11-23
    17:47:56

    93 48

    do Arteks - przypominam, że Polska też wpłaca do budżetu UE ok.33%, tego co otrzymuje. Za to - masz rację, po wejściu UE Polska bardzo się zmieniła. Zostało wszystko sprzedane za bezcen, polskiego przemysłu praktycznie nie ma, za to powstało wiele obcych montowni, a zwłaszcza wszelkiej maści marketów, nawet niektóre wodociągi i kanalizacja jest w obcych rękach, i sieci autobusowe. I jeszcze jedno, skoro jest tak dobrze, to dlaczego Wielka Brytania wystąpiła z UE?

  • ~Arteks 2020-11-23
    18:00:07

    44 86

    @artefakc - a czy ty byłbyś przeciwko gdybyś poznał filantropa który przez wiele lat daje ci 1000 zł miesięcznie, a po kilkunastu latach kiedy się rozwinąłeś, nabrałeś pewności siebie i poprawiłeś stan swoich różnych nieruchomości zaczął ci zabierać 333 zł, ale później wypłacać 667 zł? Poza tym zwracam uwagę, że UE to również stabilność i wygodny przepływ kapitału, to również 2,5 mln miejsc pracy dla rodaków którzy wyjechali z naszego kraju. To również turystyka bez stania na granicach. Same plusy o których Polacy marzyli w latach 90. Nie wszyscy tego doczekali. Ci którzy doczekali - to szanują i nie pozwolą sobie nikomu odebrać. Warto aby w PiS sobie zdawano z tego sprawy. Bo jeśli taka sprawa jak ustawa antyaborcyjna spowodowała taki chaos i takie protesty to co dopiero się będzie działo gdyby nasz kraj miał realnie stracić 776 miliardów złotych! Każdy region, każde miasto, każdy powiat, każda wieś - wszyscy mogą przez to stracić. I to tylko przez upór Kaczyńskiego i Ziobry odnośnie KRS, TK i powoływania sędziów czy ich odwoływania.

  • ~ 2020-11-23
    18:17:42

    75 42

    do Arkteks - nic mnie tak nie boli, jak ktoś twierdzi, że gdyby nie Unia, to Polska byłaby niczym. Spokojnie!!! Polska jest wielkim krajem powierzchniowo i ludnościowo, miała przemysł i ma bogactwa narodowe. Wszystko byłoby na najlepszej drodze. Pyt.? Czy nie byłoby swobodnego przepływu kapitału? Dlaczego? Pyt.? Czy musiałyby być granice? - przypominam, że nie wszystkie kraje są w Unii a granice są otwarte. W czyim interesie są otwarte granice? dla Polski czy dla Unii? Jak można przyrównywać lata 90te do obecnych czasów, to może jeszcze do Mieszka I? Zaznaczam, że jestem zwolennikiem Unii, ale nie wytrzymuję jak mi ktoś wmawia, że wszystko mamy dzięki Unii. Myślę Arteks, że masz swoje lata, i nie chodzisz już do szkoły. PiS wbrew pomyjom i fali hejtu to jedyna realna siła która uświadamia Polakom ze jesteśmy równie wartościowi jak inni Europejczycy, że można walczyć o swoje interesy i to nie jest powód do wstydu jak stara się to przedstawić PO. Pod rządami PiS wykuwana jest prawdziwa Polska suwerenność, odrzucane są kompleksy które na siłę stara się wpędzić PO i TVN. Ich czasy się już skończyły. Polacy poczuli smak wolności i własnej wartości. Jesteśmy bardzo wartościowym narodem z własnym państwem ulokowanym w super dogodnym komunikacyjnie miejscu Europy i zaczynamy to doceniać!

  • ~Mael 2020-11-23
    18:40:31

    66 19

    Jakoś dawniej krzywda mi się nie działa.
    Z rodzicami mieszkałem w bloku wybudowanym w czasach PRL.
    Szkoły w których się uczyłem podstawowa, średnia i wyższa także wybudowano w tych czasach. Dwa zakłady pracy, w którym przepracowałem 45 lat też powstały za PRL-u. Kupiłem mieszkanie, wybudowałem dom i domek letniskowy w tamtym okresie. Przeżyłem całe lata w szczęściu, przyjaźni i radości. Nie martwiłem się o pracę i nie objęły mnie całoletnie staże i umowy śmieciowe za najniższą krajową. Nie byliśmy bogaci ale bardzo szczęśliwi. Za łebonia zadowoliliśmy się starymi rowerami, gumowymi piłkami i klopsztangom za hasiokiem. Więc nie strasz nas młody człowiekiem tym co może było lepsze, a czego nie przeżyłeś.

  • ~Bernard Jona 2020-11-23
    20:54:14

    70 26

    Panie Krząkała - obięciach Putina to był Tusk po katastrofie po Smoleńskiem i jakby się cieszył, co wszyscy widzieli.
    Interesy z Putinem to Niemcy robią i w d... mają co inni wtym Polska o tym myślą bo oni mogą wszystko. Bajka o równości krajów w EU zakończona. Dla wielu z polskiej opozycji stolica znajduje się Berlinie nistety!

  • ~bikerek 2020-11-23
    20:57:57

    62 22

    Posłowi Krząkale inaczej nie wypada, w końcu dostał Wielki Krzyż Zasługi Orderu Zasługi RFN. Może boi się że mu zabiorą ;)

  • ~Arteks 2020-11-23
    22:00:24

    19 47

    @BernardJona - jak opadły pierwsze emocje po tragedii smoleńskiej i po pogrzebie sam Jarosław Kaczyński zabrał głos i w oświadczeniu powiedział: "Przyjaciele Rosjanie. Dziś 9 maja. 2010 roku. Na placu Czerwonym miał stać mój ukochany brat, prezydent polski Lech Kaczyński". (...) Czyli nie dość, że sam nie uważał tej tragedii jako zamachu, to nie przeszkadzałoby mu, że jego brat miał celebrować największe święto Rosjan wraz z Putinem, a nazwanie Rosjan przyjacielami - to już coś niesamowitego. Cały świat robi interesy z Rosjanami... poza Polską. Chociaż niekoniecznie bo przecież rządy PiS chętnie kupowały przez lata ruski węgiel, ropę i tradycyjnie gaz. @artefakc - podaj mi jakiś przykład tego, że PiS dba o suwerenność Polski. Uważasz, że nie powinienem wracać do lat 90.? Świeży sondaż z dzisiaj. Gdyby doszło do referendum czy chcemy zostać w UE - aż 81,1% byłoby za. Więc PiS ma w sprawach konfliktu z EU przeciwko sobie społeczeństwo! Lepiej aby nie dolewali oliwy do ognia...

  • ~ 2020-11-23
    22:08:14

    45 19

    @Arteks- kiedy PIS powiedział , że chce wyjścia z UE, nie siej kłamstw ? 54% badanych chce weta , by Polska była podmiotem , a nie przedmiotem . Polacy wiedzą co to honor w przeciwieństwie do totalsów liżących szwabskie stópki .

  • ~ 2020-11-23
    22:10:37

    45 19

    @Arteks - po ilosci minusów pod twoim tekstami widać , że społeczeństwo jest coraz bardziej świadome o co z tym vetem chodzi mimo nagonki GW i TVN i ciebie .Masz Rybniczan za idiotów.

  • ~Arteks 2020-11-23
    22:21:03

    18 46

    @zak - odrzucenie 776 mld jest finansowym wyjściem z Unii. Ludzie na to nie pozwolą. Są tylko dwa scenariusze, wkrótce Morawiecki ogłosi sukces w negocjacjach z Unią mimo, że zgodzi się na słuszne wymagania UE odnośnie praworządności i będzie zmuszony do zmian w TK i KRS. A drugi scenariusz, że będą trwać w uporze i doprowadzą do jeszcze większych zamieszek niż tych ze Strajku Kobiet. Na ulice wyjdą także ci którzy minusują - w końcu większość inwestycji jakie powstało w ostatnich kilkunastu latach zawdzięczamy nie premierowi tylko Unii. Przykładem w Rybniku jest nowa obwodnicowa droga, rewitalizacja Kopalni Ignacy czy szpitala Juliusz, remonty dróg, linii kolejowych. Wielu mieszkańców Rybnika do dzisiaj miałoby... szamba i nie mogło używać zmywarek czy pralek gdyby nie Unia Europejska.

  • ~ 2020-11-23
    22:43:10

    40 22

    @Arteks - ty naprawdę wierzysz , że PO następne wybory wygra. Bo czy veto będzie , czy nie będzie , to i tak Bruksela będzie robić wszystko żebyśmy tych 778 mld nie dostali , bo nie chce żebyśmy ich doganiali. W jakim ty świecie żyjesz ? naprawdę Niemcom wierzysz ? myślałem , że jednak należysz do tych myślących

  • ~artefaks 2020-11-23
    23:29:38

    17 31

    Nie można się na chwilę ruszyć. Bo zaraz wyłażą picowskie demony.
    Ja nie wiem kto wygra następne wybory. Ale wiem kto je na 100 % przegra... Pis na wodę fotomontaż

  • ~Jan R. 2020-11-24
    09:21:50

    10 21

    10 kwietnia 2010 r.o godz. 8:21:40 rozpoczęła się rozmowa dwóch osób, z których jedna była młodsza od drugiej o 40 min. Kompromitującą rozmówców konwersację nagrał Putin. Od tego czasu nagranie jest narzędziem szantażu Putina wobec starszej o 40 min. osoby.

  • ~ 2020-11-24
    09:46:51

    26 8

    Panie Krzakala, najpierw niech Unia spojrzy na swoje ręce praworządności.

  • ~ 2020-11-24
    09:50:29

    27 10

    Arteks, masz racje, weszliśmy w szeregi Unii, ale jesteśmy traktowani jak szczeniak, na dwóch łapkach z przednimi w górze , z prośbą aby ktoś ochłap rzucił. Broń Boże nie zaszczekaj. Taka tam równość unijna.

  • ~jestemzerybnika 2020-11-24
    10:39:50

    20 7

    Panie Pośle jak Pan pozwala na to co dzieje się w Rybniku?

  • ~Arteks 2020-11-24
    11:32:36

    9 26

    @goliat - budżet unijny dla Polski jest bardzo korzystny więc ciężko tu mówić o jakimś lekceważącym traktowaniu. Jesteśmy krajem na równych prawach Hiszpanii czy Niemcom. Nasi przedsiębiorcy mogą dostarczać swoje towary bez jakichkolwiek problemów celnych na obszar całej UE. Ale tylko Polska i Węgry - to kraje w których zwykli ludzie, eksperci i fachowcy skarżą się na łamanie zasad demokracji i praworządności. Jakoś Czechy, Rumunia czy Litwa i wszystkie pozostałe nie mają z tym problemu. Popatrz na nasz TK - przecież Przyłębska została powołana na to stanowisko niezgodnie z prawem. I jakie to potem przyniosło konsekwencje. A to tylko jeden z przykładów.

  • ~Mariusz Węglorz 2020-11-24
    23:32:29

    13 4

    Panie Pośle a Nord Stream i Nord Stram 2 - to wg pana Posła co to jest? Prezent noworoczny?? ;-)) Proszę się nie kompromitować... tym bardziej, że jest pan znany z pro-niemieckich wystąpień i wizyt.....

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319