zamknij

Wiadomości

Kotucza: pieszy pod kołami samochodu. Droga zablokowana

2020-10-06, Autor: 

Uwaga kierowcy. Pas jezdni od ronda Gliwickiego w kierunku ul. Rudzkiej jest zablokowany. Na Kotucza doszło do potrącenia pieszego. Został zabrany do szpitala.

Reklama

Do zdarzenia doszło około godz. 17.30.

- Za rondem Gliwickim jadąc w dół, w kierunku skrzyżowania z ul. Rudzką doszło do potrącenia pieszego. 42-letni mieszkaniec Rybnika doznał urazu głowy. Został zabrany do szpitala – mówi asp. Bogusława Kobeszko, rzecznik KMP w Rybniku.

Kierujący volkswagenem polo – 66-latek jechał od ronda Gliwickiego w dół, w kierunku Rudzkiej.

- Pas jezdni od ronda jest chwilowo zamknięty. Na rondzie brak utrudnień. Ustalamy okoliczności tego wypadku – dodaje policjantka.

Oceń publikację: + 1 + 23 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (41):
  • ~pprywatne 2020-10-06
    19:05:48

    96 32

    Był pewien swojego pierwszeństwa i go wyegzekwował, w końcu przecież należało się pieszemu.

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    19:10:32

    23 95

    Panie prywatnie Ty będziesz następny!

  • ~Arteks 2020-10-06
    19:13:50

    @pprywatne - lub kierowca był ślepy czy też przekroczył prędkość... Jakby tak tylko popatrzeć na Rybnik to szpital zamiast np. w tym czasie zajmować się ludźmi chorymi na raka, albo tymi którzy potrzebują dializ, diagnostyki, leczenia na różne przewlekłe choroby - ciągle musi zajmować się ofiarami aut. To jest przerażające jak bardzo te wypadki przyczyniają się do obciążania służby zdrowia w sytuacji nie tylko braków kadrowych ale też covid. Politycy powinni żwawiej wprowadzać przepisy które zmniejszą ilość wypadków bo wypadki przyczyniają się w dużej mierze do zapaści szpitali. Za dużo ich jest!

  • ~pprywatne 2020-10-06
    19:17:15

    ~Arteks - Masz absolutną rację, wlazł pod auto i został przejechany bo kierowca był ślepy czy coś. Ale to pieszy wlazł pod auto i wylądował w szpitalu, nie kierowca.

    W tym rzecz!!!

  • ~polk 2020-10-06
    19:52:21

    97 12

    Pprywatne 100% racji!!!
    Zapewne boli go mniej jak sobie pomyśli, że miał pierwszeństwo.
    A wystarczyło się upewnić przed wejściem na pasy i bólu by nie było.
    Kiedyś nawet w szkole uczyli, najpierw w lewo, później w prawo się spojrzeć, później znów w lewo i po upewnieniu się że kierowca się zatrzymuje, rozpocząć przechodzenie.
    W połowie przejścia znów w prawo.
    Dziwne, że na przejeździe kolejowym słabszy nie ma pierwszeństwa.
    I do Kazika, NIE, NIKT NIGDY nie potrąci mnie na pasach, bo stosuje się do tych zasad jak powyżej.

  • ~Arteks 2020-10-06
    19:57:53

    @polk - kiedyś nie było ani takich szybkich aut, ani naćpanych kierowców, autami nie jeździła tak jak obecnie również patologia, a prawa jazdy byle kto nie miał. Więc kiedyś ta zasada obejrzenia się 3 razy działała - dzisiaj zanim się drugi raz obejrzysz - to auto będzie kilka metrów od przejścia. Czasy się zmieniły, aut przybyło - przepisy takie same jak za Gomułki. Kolejny wypadek w Rybniku, a ty jedyne co masz do zaproponowania to... oglądanie się. To za mało. Trzeba przepisów które wreszcie zmuszą kierowców do myślenia i ostrożności. Odnośnie przykładu z koleją - przykład słaby. Polska należy do czołówki krajów w których jest najwięcej wypadków na przejazdach kolejowych.

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    19:59:58

    5 44

    Oj panie polk jest pan pewny że nic panu nie grozi na rybnickich drogach "śmierci"?
    Chyba w tym przypadku jeszcze nie wiadomo czy zdarzenie miało miejsce na pasach.Jesli tak to czas chyba wywieźc cały UM na taczkach.
    Pozdrawiam.

  • ~Dintojra 2020-10-06
    20:09:34

    50 12

    @polk: "A wystarczyło się upewnić przed wejściem na pasy i bólu by nie było." ...a skąd wniosek, że to się stało na przejściu ? w artykule takiej wzmianki nie ma. Jest za to info, że stało się to "Za rondem Gliwickim jadąc w dół, w kierunku skrzyżowania z ul. Rudzką", a tam nie ma żadnego przejścia.
    @Arteks: "Jakby tak tylko popatrzeć na Rybnik to szpital zamiast np. w tym czasie zajmować się ludźmi chorymi na raka, albo tymi którzy potrzebują dializ, diagnostyki, leczenia na różne przewlekłe choroby - ciągle musi zajmować się ofiarami aut."
    ...że co proszę ? to jest ofiara auta, czy może jednak własnej głupoty ?
    auto wjechało na chodnik i potrąciło pieszego, czy ten jednak wszedł na jezdnię (nie zachowując należytej ostrożności) i spowodował kolizję z samochodem ?
    Owszem pieszy może przekroczyć jezdnię poza obrębem wyznaczonego przejścia (pow. 100m od przejścia), ale musi on ustąpić wszystkim pojazdom... jak dla mnie przechodzenie przez 3 pasmową jezdnię o tej porze to jawne proszenie się o kłopoty.
    Rozumiem (choć nie popieram) Twoją nietolerancję samochodów, ale bez przesady... trochę zdrowego rozsądku by Ci się przydało.
    W Niemczech nie ma takiej nagonki na kierowców samochodów, rowerzystów czy pieszych... bo jedna osoba w ciągu dnia może być każdym z wymienionych użytkowników dróg :)

  • ~romcost 2020-10-06
    20:11:16

    49 5

    Przecież w godzinach wypadku tam jest totalny korek, zastanawia mnie jak można niemal stojąc w miejscu kogoś potrącić. Przypuszczam, że pieszy przechodził między samochodami i kierowca go nie widział...

  • ~MTWWD 2020-10-06
    20:17:48

    26 5

    Tyn co go auto molestowało wi najlepij jako to było i mu nie przegodocie.

  • ~marekm71 2020-10-06
    20:21:48

    55 4

    Arteks Człowieku od krytykowania wszystkiego. Daj sobie spokój albo przemyśl swoje postępowanie i myślenie. Nigdzie na ma większych dyrdymał jak na rybnik.com.pl pod twoim loginem.

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    20:27:28

    12 40

    Panie romcost dotknąl pan clou problemu,bo korek jest przewaźnie tylko z jednej strony a z przeciwnej auta mkną te teoretyczbe50km/h i wtedy wychodząc nawet na pasach zza samochodu kierowca ma ulamek sekundy na reakcje.Założe się że ponad polowa potrącen na pasach ma miejsce podczas korka bo jest to chyba najbardziej niebezpieczna sytuacja i dla pieszego i dla kierowcy z naprzeciwka.Antidotum na tą syruacje jest przed każdym przejsciem zamontowanie zeykłego "progu"zmuszajacego kierowcę do zmniejszenia prędk.do ok 20-30km/h to jest tak PROSTE I TANIE rozwiazanie źe aż mnie już głowa boli przez tyle lat tu na tym portalu o tym pisać.I jakby grochem o ścianę.W Rybniku coś się zmieni chyba dopiero jak ktoś zabije na pasach kogoś z rodziny decydentow z UM ,a dopoki sie to nie stanie to "czarno"widze bwzpieczenstwo (za ktore ODPOWIADA UM) na rybnickich drogach.
    Pozdrawiam.

  • ~truman20 2020-10-06
    20:37:47

    41 3

    Arteks - widzę, że wymyśliłeś nową śpiewkę na kilka następnych artykułów - Gomułka i obciążenie służby zdrowia przez wypadki samochodowe. Ciekaw jestem jakie będą następne pomysły z rękawa.

  • ~rybnikus 2020-10-06
    20:44:39

    6 12

    ~truman20 i przejazdy kolejowe na skrzyżowaniu Rudzka Gliwicka

  • ~truman20 2020-10-06
    20:46:41

    36 4

    Arteks - "oglądanie się. To za mało." - dlaczego za mało? Jak chcesz, to możesz zatańczyć przed wejściem na jezdnię jeśli to miałoby pomóc. W necie jest ogrom filmów z potrąceń pieszych na przejściu, możesz sobie przejrzeć kilka i może znajdziesz jakiś przykład, w którym pieszy/piesi przechodzą przepisowo przez przejście - zdecydowana większość to kaptur, czapka, spuszczona głowa i kompletny brak uwagi przy wchodzeniu i pokonywaniu przejścia - a potem tragedia... Oczywiście w tych twoich gloryfikowanych statystykach winę ponosi kierowca, bo durne prawo tak to określa, ale w rzeczywistości jest trochę inaczej.

  • ~Arteks 2020-10-06
    20:51:10

    6 55

    Trochę to smutne, że problem wypadków na przejściach na pieszych nie tylko nie maleje ale narasta - co kilka dni mamy dramaty w rodzinach, na salach operacyjnych czy na cmentarzach - a niektórzy robią sobie przy okazji figle i drwiny. @marekm71- o to znaczy krytykowanie wszystkiego? Krytykuję przepisy z czasów Gomułki - które przyczyniają się do tego, że Polska jest w czołówce krajów Europy jeśli chodzi o wypadki z udziałem pieszych. @truman20 - u ciebie jeszcze słabiej bo poza jakąś merytoryką - tylko uderzasz we mnie. Ja nie mam mocy sprawczej. Mogę tylko lobbować tam gdzie trzeba i czasami to robię. Zobaczysz, tak samo jak PiSowcy przekonali się w końcu do praw zwierząt - przekonają się do praw pieszych. To tylko kwestia czasu.

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    20:55:08

    26 25

    Panie Arteks pan sie w koncu raczy odstosunkować od PiSu,bo w Rybniku za BEZPIECZENSTWO na drogach ODPOWIADA PO!!!

  • ~polk 2020-10-06
    20:59:39

    29 5

    Nie Kazik, nie jestem pewien, że nic nie grozi mi na drogach, ale jestem pewien, że nikt nigdy nie potrąci mnie na pasach.
    Po prostu nie wchodzę na nie, nim nie upewnię się, że kierowca mnie widzi i się zatrzymuje, proste.
    Arteks powie krótko, bredzisz!!!
    Żaden przepis nie sprawi magiczne, że ludzie przestaną ginąć na pasach. Żaden przepis nie stworzy magicznego pola siłowego przed pieszym i nie uchroni go przed potrąceniem, jeśli on sam nie upewnię się, że może bezpiecznie na to przejście wejść.
    Tak i owszem oglądanie się sprawi, że nie wejdę przed nadjeżdżający pojazd, jeśli ktoś tak robi, znaczy że nie ma podstawowego instynktu samozachowawczego.
    Co do przykładu z pociągami, uważam, że jest jak najbardziej na miejscu.
    Widziałeś kiedyś by za wypadek obwiniali maszynistę? Nie!
    Bo to on ma pierwszeństwo jako prowadzący pojazd większy, cięższy i z większą drogą hamowania.
    Dziwne, se na przejściach dla pieszych jest odwrotnie.

  • ~artefaks 2020-10-06
    21:12:49

    19 21

    ~6Cas4ju 2020-10-06 20:55:08

    Panie Arteks pan sie w koncu raczy odstosunkować od PiSu,bo w Rybniku za BEZPIECZENSTWO na drogach ODPOWIADA PO!!!


    Panie kolego. Pan coś zażywał? Za przepisy ruchu drogowego odpowiada gmina ? Czy stanowi je partia która pozjadała wszystkie rozumy w układzie słonecznym i galaktyce ?
    Wypadki na przejściach drogowych są zgodne z programem ideowym .Pozwalają odwrócić uwagę społeczeństwa od istotnych elementów ograniczających swobody demokratyczne.
    Z tego powodu wypadki są pożądane. By dziennikarze mieli o czym pisać i nie patrzyli władzy na ręce

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    21:14:18

    9 26

    Panie polk no pozostaje mi tylko POgratulowac panu tej "pewności",bo ja nie jestem pewien czy jutro Bóg pozwoli mi sie jeszcze raz obudzić.
    A co do tego co piszesz do Arteksa że żaden przepis nie sprawi że ludzie przestaną ginąc na pasach(czyźby) to pozwolę sie nie zgodzić po częsci bo potrzebny jest i przepis i chęć UM na ZAMONTOWANIE przed każdym newralgicznym miejscem NIE znakow ogr predk.ale ZWYKŁYCH PROGOW zwalniajacych!
    Ile moźe taki próg kosztować 2-3tys.zł?
    Poza tym w innych krajach montowane są fest odblaskowe miniaturowe (ok 0.5m) kontury dziecka przed każdym przejściem dla pieszych.Możesz mi wierzyć że to DZIAŁA na psychikę kierowcy jak nawet w jasny dzień przed każdymi "pasami bije"go po oczach wizerunek dziecka.
    Pozdrawiam.

  • ~rybnikus 2020-10-06
    21:15:18

    11 19

    ~artefaks, racja pijany PIS rozjeżdża tuskomatołków na przejściach dla pieszych.

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    21:19:23

    12 17

    Panie artefaks skladania literek i odczytania tekstu ze zrozumieniem pana nie nauczyli???
    Nie za przepisy prawa,ale ZA BEZPIECZENSTWO na drogach krajowych w tej chwili odpowiada PiS na drogach gminnych gmina a na miejskich w granicach miasta Rybnik ODPOWIADA Urząd Miasta Rybnik.!!!DOTARŁO?
    Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2020-10-06
    22:01:22

    5 33

    @polk - to ja znoszą różne brednie i atakowanie mojej osoby - zamiast merytorycznych dyskusji. Problem z rozmówcami twojego pokroju czy @trumana jest taki, że nie potraficie przedstawić żadnych racji poza... drwinami lub lekceważeniem kogoś kto ma inne zdanie. A ja wam przedstawiłem wiele razy powody dla których trzeba zmieniać przepisy. Zapytałem się też was dlaczego akceptujecie takie wynalazki zachodnich inżynierów transportu jak światła, ronda, bezkolizyjne węzły, autostrady, parkingi wielopoziomowe - a nie chcecie akceptować tamtejszych pomysłów chroniących pieszych, które w dodatku się sprawdziły, a statystyki wypadków to potwierdzają? Żaden przepis nie zmieni niczego w sposób magiczny ale... nawet dziennikarze motoryzacyjni to potwierdzają, że tam gdzie mandaty są przesadnie wysoko - polski kierowca potrafi być grzeczny i jeździć prawidłowo! Więc jednak coś jest w przepisach, że albo się je szanuje albo lekceważy. W Polsce wartości mandatów nie były zmieniane od lat, a przepisy dotyczące pieszych nie były ruszane od lat 60. @6Cas4ju - mam niechętny stosunek do PiS ale muszę pochwalić twoich ziomali których czcisz jak błogosławionych, że generalnie w tematyce transportu zrobili trochę dobrych rzeczy. Jeśli zmienią jeszcze przepisy na bardziej chroniące pieszych - pokażą jeszcze bardziej ludzką twarz niż za chwaloną przez wielu (i przeze mnie) ustawę chroniącą zwierzęta. Dostaliby u mnie plusa. PO miała na to 8 lat - nie zrobiła niczego jeśli chodzi o ochronę pieszych. Zresztą Kuczera również nie ma jakichś zasług jeśli chodzi o jakieś działania na walkę z motodominacją w centrum. Likwidacja kilku miejsc parkingowych i kontrapasy to zdecydowanie za mało.

  • ~truman20 2020-10-06
    22:06:06

    18 3

    ~Arteks - żadnych racji? Chyba kpisz. Czytać to trzeba "umić". Cała reszta czytelników bez problemu widzi racje w moich wypowiedziach, tylko ty jedyny masz z tym problem. To czyja to wina? Tych racji czy ciebie? Zastanów się zanim odpowiesz.

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    22:10:52

    13 7

    Panie Arteks-mój ziomalu!Nikt kto tu nazywa cię KŁAMCĄ I MANIPULATOREM nie odnosi sie fizycznie do Ciebie ale do tych łgarst i manipulacji ktorych się tu dopuszczasz.
    A na temat ochrony zwierzat lepiej nie wchodźmy bo cie odeślę do rodzin dwoch chlopcow zagryzionych przez pieska w chyba Tarnobrzegu.
    Pozdrawian.

  • ~Arteks 2020-10-06
    22:10:54

    3 27

    @6Cas4ju - jako PRowiec PiS i pozytywny fan bezpieczeństwa - mam nadzieję że lobbujesz u swoich. Podobno gotowy projekt przepisów odnośnie zwiększenia praw pieszych na pasach już jest od dłuższego czasu w zamrażarce sejmowej. Trzeba go tylko wyciągnąć i uchwalić. Może to uratować wiele istnień ludzkich i przy okazji pogrążyć przepisy z PRL - które były dostosowane do tamtejszych warunków, a nie współczesnych w których każdy zwykły Janusz może mieć auto i nim tratować ludzi! Za Gomułki kierowca był... zawodem.

  • ~Arteks 2020-10-06
    22:14:43

    4 23

    @truman20 - cała reszta... czyli kto? Naliczyłem 4 twoich zwolenników w tej dyskusji... To dużo mniej od rodzin tych nieszczęśników - pieszego i kierowcy który teraz będzie musiał się stawiać w komendzie, być może w sądzie, a ten stres, te negatywne emocje? Przechodnie, policjanci, karetka, inni kierowcy. Aż ciarki przechodzą z jakim on się musiał spotkać potępieniem...

  • ~Wojciech Rekus 2020-10-06
    22:48:05

    12 0

    A na pasach na Wyzwolenia przed Orlenem ciemno jak w d... od tygodnia

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    22:48:35

    4 10

    Panie Arteks-zapowiedziana przez PMM ustawa o "pierwszenstwie pieszych w obrebie "pasow"została niestety wysmiana i zablokowana przez lobby POdobne do 90% tutaj piszących obronców "potencjalnych zabojców"i narazie trafila w Sejmie do "zamrażarki" nad czym ubolewam a co nie zmienia wogole faktu że nawet wg.istniejących przepisow,pieszy NA "pasach"POwinien być bezpieczny bo ma niby pierwszenstwo.
    Wg.mnie przepisy są najmniej ważne,a najistotniejsze jest,JAK ZMUSIĆ zarzadcę drogi do wywiazania się z ciążącego na nim obowiązku dot.bezpieczenstwa przez np.tam gdzie dochodzilo do incydentow na pasach przez zamontowanie najprostrzej i najtanszej ochrony jaką są progi zwalniające.
    Pozdrawiam.

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    23:18:12

    4 8

    A tak doPOwiadając to pan panie Arteks ma "chody"w PO i u pana Kopra,to może naPOmknie mu od Kazika taką mysl odnośnie tych odblaskowych konturow dziecka przed każdymi pasami.Bo ja przejechalem swiat wzdluż i wszeż to tylko we Francji spotkalem się z takim dbaniem o bezp.na drogach.Np.na drogach nieoswietlonych co kilkaset metrow są wyciete z blachy kontury rodziny.A w miastach przed pasami są bardzo różne wymyslunki by odzialywac na psychikę kierowcy,ale nic nie przebije tych odbkaskowych konturow dziecka(tylko w jednym miescie je spotkalem)ale przejezdzajac już kilkaset razy tamtędy działa to tak na mózg że odruchowo zwalniasz.Dodam że te kontury są ustawione pod takim kątem że nawet w dzień odbijają światlo od lamp do jazdy dziennej,choc we Fr.nie ma tego debilnego obowiązku.
    Pozdrawiam.

  • ~1floyd 2020-10-06
    23:25:56

    20 1

    To jedne z bardziej niebezpiecznych, przejść dla pieszych, w naszym mieście. Szczególnie gdy pieszy przechodzi w stronę Aldi. Tam są dwa pasy. Jeden w stronę Wyzwolenia, drugi prawoskręt w stronę Gliwicka- Łony. Gdy Auta stoją w korku w stronę Wyzwolenia, pieszy wychodzi z za samochodu prosto pod koła, aut jadących prawoskrętem. Podobnie jest w drugą stronę. A piesi, jak to piesi. Co nie którzy myślą że są "świętymi " krowami jak w Indiach. Ale w PL jest inaczej. Jeszcze chwilę a w takich wiadomościach będą podawane dwie informacje. Pieszego zabrała karetka, ale telefon jest cały....

  • ~6Cas4ju 2020-10-06
    23:37:24

    3 8

    Panie flojd POstawilbym panu kistę piwa za wpis,gdyby nie te 2 ost zdania.Masakra.
    Pozdrawiam.

  • ~Dintojra 2020-10-07
    00:26:25

    14 3

    Większość tutaj pisać potrafi (z sensem czy bez to inna kwestia)... ale z czytaniem i rozumieniem czytanego tekstu to już porażka na całej linii... 80% komentujących upiera się przy przejściy dla pieszych.
    Przecież z tekstu wyraźnie wynika, że sytuacja miała miejsce za rondem gliwickim jadąc w dół ul. Kotucza, a najbliższe przejście jest w pobliżu skrzyżowania z Cmentarną.
    Wynika z tego, że pieszy przekraczał jezdnię poza przejściem, a tam pierwszeństwa nie ma w żadnym momencie.
    Powiem Wam wszystkim jedno: jeszcze się taki nie urodził, co stworzy przepisy idealne i choć w 50% chroniące pieszych.
    Jeśli użytkownicy dróg i chodników nie włączą myślenia i nie zaczną się wzajemnie szanować to trup nadal będzie ścielił się gęsto i żadne przepisy tego nie zmienią.

  • ~6Cas4ju 2020-10-07
    00:40:33

    4 8

    Panie dintojra a zdjecia w art.pan widzial?Przecieź WV stoi na samym rondzie gliwickim,to jak mogl potracic chyba ze 100m na dol na nastepnym skrzyżowaniu?
    Troszkę dziwna jest ta sytuacja jak można kogoś potrącić na rondzie lub kilka metrów za?

  • ~truman20 2020-10-07
    05:35:31

    18 1

    ~Arteks - "cała reszta... czyli kto? " - wiem, że to boli i jest trudne dla ciebie, ale wystarczy spojrzeć na oceny komentarzy twoich w jakimkolwiek artykule. Zazwyczaj proporcje kilka pozytywnych i około mnóstwo negatywnych. Te oceny nie są z kosmosu, to klikają zwykli czytelnicy tego portalu, mieszkańcy miasta, którzy się zgadzają z daną opinią albo nie. Jak ktoś pisze mądrze i rozsądnie, to jest pozytywnie oceniany przez ludzi a jak ktoś plecie ciągle te same dziwadła, to zbiera negatywne oceny.

  • ~polk 2020-10-07
    07:07:22

    14 1

    Arteks wybacz, ale to właśnie Ty piszesz nie na temat.
    Chcesz ustawy, przepisów a nie akceptujesz zwykłej ostrożności niechronionego
    uczestnika ruchu drogowego.
    To temu pieszemu powinno najbardziej zależeć na swoim bezpieczeństwie!
    Skoro Ty i Kazik powołujecie się na ustawy to proszę pokażcie mi kraj na świecie, który takie przepisy ma i na jego drogach nikt nie zginął?

  • ~arkussinus 2020-10-07
    07:20:48

    7 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rob78 2020-10-07
    07:40:00

    19 1

    A mnie strasznie wpieniają rowerzyści przejeżdżający przez pasy dla pieszych.

  • ~Karolina# 2020-10-07
    07:51:16

    8 1

    " kol. Arteks, masz dużo racji, ale nie w tym...że tam gdzie mandaty są przesadnie wysoko - polski kierowca potrafi być grzeczny i jeździć prawidłowo! Więc jednak coś jest w przepisach, że albo się je szanuje albo lekceważy. W Polsce wartości mandatów nie były zmieniane od lat, a przepisy dotyczące pieszych nie były ruszane od lat 60..." Nie sztuka uchwalać i aktualizować przepisy, z wysokimi karami, skoro nikt ich nie przestrzega, bo nie są egzekwowane. Tu nie o kary i wysokość chodzi, tylko o zwykłe dostosowanie się do obowiązujących przepisów i przestrzegania chociażby 10 przykazań "nie zabijaj". Faktem jest, że przejścia dla pieszych są niebezpieczne, są źle oznakowane, oświetlone, brak progów zwalniających, i innych rozwiązań stosowanych z użyciem nowych technologii. Rybnik zatrzymał się na latach 60-tych XX w. i w tym jest problem. Nawet w takiej prostej dziedzinie, jak przejścia dla pieszych brakuje nowych rozwiązań, co pewnie jest wynikiem niekompetencji pracowników m. in. w UM. Spróbujcie Państwo Kierowcy przejść na drugą ulicę np. z dzieckiem (2-3 lata) lub z wózkiem - makabra, to prawie jak próba samobójcza, i niestety, ale za bezpieczeństwo na pasach na drogach w granicach miasta odpowiada Pan Prezydent M. Rybnika.

  • ~psyche09 2020-10-07
    08:39:46

    7 2

    Tam przechodzić to lepiej w grupie. Dużej. Kierowcy patrzą wszędzie tylko nie na ew. przechodniów. Jak nie ignorują chcących przejść, że człowiek stoi i stoi, to jak już się jeden łaskawie zatrzyma, to trzeba uważać, bo na drugim pasie może jechać debil, który nawet nie zauwazy, ze auto obok się zatrzymało....

    Podjeżdża to to do pasów i nie gapi się, nie przewiduje, że zanim się zbliżył ktoś mógł wejść?
    Z ronda zjeżdża, wie że są tam pasy!

  • ~Kn 2020-10-07
    09:33:33

    7 3

    Byłeś tam? Widziałeś to zdarzenie na własne oczy? Nie. Więc nie tobie jest oceniać. A te komentarze zostaw sobie dla siebie. Pieszy walczy o życie w szpitalu a więc może trochę kultury?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5052