Igrał, igrał i się doigrał. Firma WEIP już nie zarządza parkingiem przy centrum handlowym na ul. Kotucza. Było na nią sporo skarg kierowców, którzy otrzymywali spore „mandaty”. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Rybniku informuje nas, że właściciel parkingu miał dość takiej sytuacji i rozwiązał umowę z zarządcą.
Nasza redakcja jako pierwsza zajęła się tą sprawą. Pamiętacie, jak pisaliśmy o zamianach, jakie zaszły na parkingu przy centrum handlowym między ul. Kotucza a Cegielnianą? Kierowcy muszą pobierać bilety i wstawiać papierki za szyby swoich pojazdów. Problem był w tym, że wiele osób o tym nie wiedziało, w efekcie otrzymywali wezwania do zapłaty kary. Czytelnicy zwracali uwagę, że firma zarządzająca parkingiem nie oznaczyła placu w taki sposób, by nikt nie miał wątpliwości o konieczności pobrania biletu. Więcej przeczytacie »Kotucza: parkują przy centrum i dostają kary. Mamy komunikat firmy«
To nie koniec kontrowersji związanych z tych miejscem. Kierowcy skarżyli się nam, że w czasie, gdy idą po bilet, kontroler podchodzi do samochodu, fotografuje i wystawia „mandat”. - Klient nie zdąży wrócić z biletem do samochodu i otrzymuje wezwanie. Spółka informuje, że regulamin jest podany i każdy powinien się zapoznać. Samo czytanie regulaminu to ok. 7 minut – wskazywali Czytelnicy. Oczywiście firma WEIP zaprzeczała tym doniesieniom »Kierowcy: kontrolerzy przy Kotucza urządzają polowania. Wlepiają „mandaty”, gdy pobieramy bilety. Zarządca zaprzecza«
Jak się okazuje, sprawę wnikliwie badała Joanna Appel, Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Rybniku. Dzieli się z nami dobrymi dla kierowców informacjami.
W wyniku interwencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów, po licznych skargach najemców oraz negatywnych artykułach w lokalnej prasie właściciel parkingu poinformował o rozwiązaniu umowy z zarządcą parkingu – mówi Joanna Appel.
Jak dodaje, zgodnie z deklaracją złożoną przez właściciela parkingu kontrole zostały wstrzymane od 13.12.2022r . Co więcej, po uzyskaniu porozumienia w kwestii długości okresu wypowiedzenia firma zarządzająca zdemontuje swoje urządzenia i oznakowanie z terenu parkingu.
To jeszcze nie wszystko.
Zarządca parkingu zdeklarował, iż uwzględni pozytywnie wszystkie reklamacje dotyczące spraw przedstawionych przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w wystąpieniu skierowanym do zarządcy w dniu 05.12.2022 r. - dowiadujemy się.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów zaznacza, że w/w wystąpieniu interwencją objęto 14 spraw.
Tagi: parking Kotucza, parking Rybnik, centrum handlowe Rybnik Kotucza, WEIP, kary za brak biletu parking, Powiatowy Rzecznik Konsumentów Rybnik
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
116487Niepełnosprawny syn w centrum rodzicielskiego konfliktu. "Stał się narzędziem do walki"
32420Prostytucja i pranie brudnych pieniędzy w Rybniku. Policja zamknęła agencję towarzyską (wideo)
28508[AKTUALIZACJA] Ewakuowano 250 osób. Sytuacja jest już opanowana
27969„Decyzje trudne, ale konieczne”. Eko-Okna odcinają się od zarzutów o masowych zwolnieniach
23217Wakacyjne pociągi z Rybnika nad Bałtyk, Adriatyk lub w góry. Zobaczcie, gdzie dojedziemy po korekcie rozkładu jazdy!
+162 / -6Pijany Ukrainiec deportowany z Polski. Jechał „pod prąd” w centrum Rybnika
+143 / -1Rybnik wydłuży linię 34 aż do Gliwic? Radny: połączenia kolejowe nie są idealne
+141 / -4Koniec z wymówkami po kolejnym incydencie. Na Rudzie będzie można kupić pieluchomajtki
+124 / -8Zamiast scrollować – myje szyby. 15-letni Dawid z Rybnika zbiera na skuter, pracując po szkole
+121 / -5Lokalni działacze PiS przeciwko nielegalnej migracji. "Nie dla paktu migracyjnego, tak dla bezpieczeństwa granic" (wideo)
31Wolność słowa pod lupą. Najjjka uniewinniona, ale apelacja w toku
21Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
16Pniowiec: chaos za 5 zł. Problemy piętrzą się już na starcie (zdjęcia)
16Miliony dofinansowania na Centrum Przesiadkowe. Inwestycja za ponad 100 mln zł zmieni centrum miasta
15Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~norton 2022-12-22
10:24:50
Robiłem zakupy w centrum praktycznie co 2-3 dni i zawsze zdążył pobrać bilet, nigdy nie miałem żadnych problemów. Dodam nawet, że kontroler zwrócił mi uwagę bym taki bilet pobrał bo za jego brak grozi dodatkowa opłata.
Znowu pojawi się dużo samochodów osób pracujących w centrum miasta i zostawiających auta pod sklepem..
~etet 2022-12-22
10:34:49
Prawda pewnie leży między jednym a drugim końcem. Może firma się tak z wszystkim spieszyła żeby mieć dowody i nie musieć walczyć z cebulackimi tłumaczeniami "ja nie wiem kto wtedy prowadził mój samochód, może córka a może pies".
~exx 2022-12-22
10:44:57
A może to kontrolerzy chcieli przycwaniaczyć, bo mają płacone dodatkowo od złapanych aut bez opłaty?
~jaro_t 2022-12-22
13:08:40
Czyli do wyłonienia nowego zarządcy nie ma po co tam jechać, bo nie będzie miejsc parkingowych.
~przykopa 2022-12-22
16:16:07
Pytanie czysto retoryczne. Czy taka firma ma moc prawną nadawania mandatów i ich późniejszego egzekwowania ? Na jakiej podstawie prawnej ? regulaminu ? Powszechnie obowiązująca regułą jest że strona powinny złożyć pod zapoznaniem złożyć podpis.
A obcokrajowcy nie znający języka Polskiego ?
Miałem wątpliwą przyjemność być świadkiem jak na stacji paliwowej przy carrefourze gdzie wyskakiwały sławetne kolce przy próbie wyjazdu ze stacji. Jak wjechał na to samochód z obcokrajowcami
( Japończycy ?) i zniszczył opony. Nie wiem jak się sytuacja zakończyła. Ale od razu kolczatki znikneły
~Fischer 2022-12-30
15:53:11
Czy trzeba pobierać bilet czy nie? Dzisiaj (30 grudnia) regulaminy i informacje dalej wiszą, znalazłem czynny parkometr (za 3 próbą), inni kierowcy też urządzają sobie piesze wycieczki i pobierają bilety. A 13 grudnia umowa została rozwiązana. O co tu chodzi?