Na początku listopada zmieniły się przepisy dotyczące wymagań technicznych i niezbędnego wyposażenia hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego. Nowe przepisy regulują maksymalne wymiary tych urządzeń, wagę oraz ich niezbędne wyposażenie. Wprowadzono m.in. obowiązkowe oświetlenie, sygnał ostrzegawczy i konstrukcyjne ograniczenie prędkości maksymalnej do 20 km/h.
Od 2 listopada weszły w życie nowe przepisy określające wymogi techniczne i niezbędne wyposażenie dla hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego. Zgodnie z nowymi przepisami długość hulajnogi elektrycznej lub urządzenia transportu osobistego (UTO) nie może przekraczać 1,4 m, natomiast szerokość nie może być większa niż 0,9 m. Masa własna hulajnogi elektrycznej nie może przekroczyć 30 kg.
Ponadto, hulajnoga elektryczna powinna być wyposażona:
- z przodu – co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
- z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej;
- z boku – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy białej lub żółtej samochodowej, widoczne po obu stronach;
- co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
- w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.
Z kolei urządzenie transportu osobistego powinno być wyposażone:
- z przodu – co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
- z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej.
Światła pozycyjne oraz światła odblaskowe hulajnogi elektrycznej i UTO oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150m. Dopuszcza się migające światła pozycyjne. Z kolei światła czerwone nie mogą być widoczne z przodu hulajnogi lub UTO, a światła białe lub żółte selektywne – z tyłu. Dopuszcza się żeby światła te były zdemontowane, jeżeli kierujący nie jest obowiązany do ich używania podczas jazdy.
Hulajnoga elektryczna i urządzenie transportu osobistego muszą także posiadać numer rozpoznawczy lub kod graficzny umożliwiający ich identyfikację, nadany i umieszczony przez producenta na ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym. Każda hulajnoga elektryczna musi także posiadać podpórkę lub podpórki zapewniające stabilne ustawienie.
W hulajnodze elektrycznej i urządzeniu transportu osobistego konstrukcja musi też ograniczać rozwijanie prędkości przekraczającej 20 km/h i zapewniać możliwość skutecznego hamowania.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Mnóstwo radiowozów na Rudzkiej w Rybniku. Pościg rodem z Hollywood. Mamy komunikat policji
73559Ruszył proces przedsiębiorcy za otwarcie klubu w czasie pandemii. On oskarża poprzedni rząd za prowadzoną opresję. „Byłem przykładem odważnego przedsiębiorcy”
31365Akcja nad Zalewem Rybnickim. Topił się mężczyzna
27883Tragedia w Stodołach. Z rzeki wyłowiono zwłoki
20436Seria pożarów na Nowinach. Paliły się śmietniki i samochód. To robota podpalacza? (wideo)
15287Mnóstwo radiowozów na Rudzkiej w Rybniku. Pościg rodem z Hollywood. Mamy komunikat policji
+203 / -26„Archiwum X” na tropie. Po 19 latach zatrzymali podejrzanych o zabójstwo w Czerwionce-Leszczynach
+126 / -5"Węgiel trzyma nas przy życiu". Na rządowym planie transformacji eksperci nie zostawiają suchej nitki (wideo)
+121 / -24Idea Dobrego Ducha szczytna, ale klientów mało. „Nie ma sensu wydawać fortuny na nowe rzeczy” (wideo, zdjęcia)
+81 / -1Skończyła się cierpliwość związkowców. O odpowiedzi rządu mówią: „żart”. Będzie demonstracja w Warszawie ws. Elektrowni Rybnik
+90 / -16Skończyła się cierpliwość związkowców. O odpowiedzi rządu mówią: „żart”. Będzie demonstracja w Warszawie ws. Elektrowni Rybnik
52Ruszył proces przedsiębiorcy za otwarcie klubu w czasie pandemii. On oskarża poprzedni rząd za prowadzoną opresję. „Byłem przykładem odważnego przedsiębiorcy”
32Miasto zaciągnie 190-milionowy kredyt. Miasto: to na rozwój. Opozycja: nie żyjemy w bańce
30Sejm za dodatkowym urlopem dla rodziców wcześniaków. O to walczyli też rybniczanie
29„Spina się biznesowo” vs „nie po kolei w głowie". Jest zgoda na kupno działki za ponad 4 mln zł. Ma tam powstać tor kartingowy
18Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Longina b 2021-11-14
16:52:19
Nareszcie!Dość snobimzowi i samowolki.
~polk 2021-11-14
17:21:37
Co z tego, że są przepisy? Rowery też muszą być odpowiednio wyposażone, a i tak nie jest to egzekwowane. Ciągle widuję rowery widma po zmroku bez jakiegokolwiek oświetlenia, nawet bez odblasków, które poruszają się głównymi drogami. Koło lotniska nawet widziałem jak radiowóz takiego wyprzedzał i zero reakcji z ich strony.
~kontenstator123 2021-11-14
18:18:45
poruszanie sie taka hulajnogą ( rowerem również) po chodniku gdzie nie ma osobnej ściezki rowerowej powinno być zabronione. dlaczego? idziesz chodnikiem po zmroku, masz słuchawki - nie jest to zakazane, a zza pleców wyjezdża ci aki jeden z drugim i ma jeszcze pretensje jak chodzisz. ale to on miał cie przed sobą a t go za sobą . jedynie rada gaz i gazem ale to już inna bajka
~ 2021-11-14
18:44:54
Polk, kij tam z oświeteniem. Plebsy nawet bez hamulcy jeżdżą na BMXach a jak muszą hamować to hamują butem.
~Franek 7 2021-11-15
10:38:33
Pod pozorem dbania o bezpieczeństwo stajemy się niewolnikami . Już nimi jesteśmy. A jeszcze głupki się z tego cieszą.