zamknij

Biznes

Kompania Węglowa: zarząd wycofał się z wypowiedzenia porozumienia z górnikami

2016-02-11, Autor: 
Związkowcy z Kompanii Węglowej przekonali Zarząd, by ten anulował decyzję o wypowiedzeniu zawartego 17 lipca ubiegłego roku porozumienia. Dokument gwarantuje pracownikom KW zatrudnienie na dotychczasowych warunkach przez dwanaście miesięcy od momentu przejścia do Polskiej Grupy Górniczej ("nowej" Kompanii Węglowej).

Reklama

- Z odstąpienia Zarządu od podjętej wcześniej decyzji jesteśmy zadowoleni, ale to nie koniec. Dopiero teraz możemy wrócić do rozmów o sposobie wypłaty "czternastki". Mamy nadzieję, że po tym całym zamieszaniu będą one prowadzone na partnerskich warunkach - skomentował przewodniczący Zakładowej Organizacji Koordynacyjnej NSZZ "Solidarność" KW SA Bogusław Hutek.

Pat negocjacyjny w Kompanii nastąpił 28 stycznia. Właśnie wtedy Zarząd KW poinformował stronę społeczną o wypowiedzeniu zawartego 17 lipca ubiegłego roku porozumienia. Kompanijne centrale związkowe uzależniły powrót do toczących się rozmów w sprawie "czternastki" od wycofania się pracodawcy z podjętej decyzji.

Dwa kolejne spotkania przedstawicieli central z Zarządem Spółki, w których uczestniczył wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski, zakończyły się bez rozstrzygnięć. Niczego też nie wniosło piątkowe zebranie Trójstronnego Zespołu Branżowego do spraw Bezpieczeństwa Socjalnego Górników.

9 lutego w kopalniach i zakładach należących do KW przeprowadzone zostały masówki informacyjne dla załóg. Związkowcy wyjaśniali pracownikom przyczyny przedłużającego się impasu.

Wczorajsza decyzja Zarządu KW umożliwia wznowienie rokowań na temat sposobu wypłaty "czternastki" za rok 2015. Rozmowy mają być kontynuowane dzisiaj.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 13

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (39):
  • ~ 2016-02-11
    12:46:20

    46 1

    No i ślicznie. Ciekawe, dlaczego z innymi grupami zawodowymi nikt się tak nie cacka...

  • ~siwy_rybnik 2016-02-11
    12:52:27

    64 0

    A czy redakcja mogłaby równie dużo uwagi poświęcić innym grupom zawodowym (np. kasjerkom w supermarketach), a nie tylko górnikom? Bądźmy obiektywni, piszmy albo o wszystkich problemach/grupach pracowniczych, a nie tylko o "wybrańcach". PRAWDA JEST NASTĘPUJĄCA: temat kasjerek byłby zbyt nudny, nie wywołałby takiej dyskusji jak sprawa górników. A im bardziej "nudny" temat, tym mniejsze wpływy z reklam, które wyświetlają się przy czytaniu danego artykułu.

  • ~czorcik 2016-02-11
    12:53:59

    85 0

    Jest to dowód na to, że Kompania Węglowa, czy Holding Węglowy są po prostu NIEPOTRZEBNE, a gdyby nie związkowe nieroby, które od lat blokują zmiany, to już byłoby OK....ale tylu "bossów" związkowych musi się przecież "wyżywić"...

  • ~se60 2016-02-11
    14:32:29

    16 0

    siwy masz racje ,jakoś nigdy redakcja nie zainteresowała się np odprawami jakie dostają pracownicy Elektrowni Rybnik którzy dobrowolnie odejdą z pracy nawet rok przed emeryturą.

  • ~deuter 2016-02-11
    14:59:05

    42 0

    "Związkowcy z Kompanii Węglowej przekonali Zarząd", dobrze że nie przekonali zarządu że należy im się jeszcze 15-stka i po 500 złotych na każdego członka rodziny....

  • ~Tomek_81 2016-02-11
    15:04:09

    26 0

    ~se60 Redakcja się interesuje bo zawsze na końcu do tego interesu dopłacają podatnicy i ludzi to wk...wia. Elektrownia jest prywatna to mogą sobie płacić odprawy ile chcą. Zamiast się cieszyć że firma która przynosi straty nie zwalnia ludzi i płaci wypłaty to są wrzaski , pretensje i walenie pięścią w stół, to ludzi też wk...wia i dobrze że redakcja o tym pisze

  • ~ 2016-02-11
    15:06:12

    44 0

    ciekawe kto sie zainteresuje rylami którzy zapiepszają w prywatnych firmach do przynajmniej szejśdziesątki. ciągle im mało

  • ~takiuj 2016-02-11
    15:07:49

    1 20

    Deuter trzeba było się uczyć też byś dostał ;) A teraz z zazdrości nie życzysz ludziom którym się wiedzie :) żal mi wszystkich zazdrośników i tych którzy pracują u prywaciarza i płaczą tutaj że nic nie mają... Pamiętajcie ! Sami do tego doprowadziliście ;) A tematu kasjerek nikt nie porusza bo każdy z Was robi zakupy w niedziele i to właśnie przez Was kasjerki nie mają wolnego :) I to właśnie Wy żywicie kolejnego prywaciarza który wykorzystuje te kasjerki :)

  • ~makowa 2016-02-11
    15:43:34

    2 1

    Zgadzam się z takiuj ze wszystkim w 100 % a co do człowieka o nazwie deuter trzeba było zostać górnikiem policjantem czy nauczycielem itp.szkoły były otwarte górnicy walczą o prawa nabyte a te nie działają wstecz może lepiej wziąść się za emerytów górniczych którzy mają po 4000 i wyżej emerytury i jeszcze dorabiają jak słyszę że emeryt górniczy ma biedę to mnie szlak trafia i jeszcze odbiera pracę młodym a jego żona siedzi na kopalni w biurze i wpierdala kołocze mając takie same przywileje jak górnik dołowy skandal i kpina i to one pierwsze mają pretensje jak chcą coś ukrucić za co taka ma 14 tke węgiel barbórke i reszte to jak ma być dobrze w górnictwie skoro więcej jest pracowników biurowych niż dołowych kpina i skończcie o tych górnikach mówię o dołowcach bo im się to należy i tyle a reszta to darmozjady pozdrawiam

  • ~ 2016-02-11
    15:49:26

    24 1

    a czego jeszcze te darmozjady chcą? Zawsze im mało. Nie rozumię dlaczego rządy się ich boją. Trzeba zrobić tak jak Margaret Tatcher - po prostu powiedzieć im STOP. Dopóki będziemy się uginać pod ich żądaniami dopóty oni - górnicy ich związki będą nas wykorzystywać. A związki zawodowe - wynocha z kopalni. PA PA. Piszę to bo jestem z dziada pradziada Hanyską i wiem jak kiedyś się pracowało na kopalni ( na grubie) . Dla tej grupy zawodowej potrzebne są radykalne kroki

  • ~ 2016-02-11
    16:06:53

    0 9

    DEUTER - dobre :)

  • ~takiuj 2016-02-11
    17:13:44

    0 22

    basia323... wiesz ile zjesz kobieto... Lepiej udzielaj się w kole gospodyń wiejskich a nie w tak poważnych temat... Raczej młodą osobą nie jesteś a widzę że internet do rąk dostałaś i już hejterstwo Cię wciąga ;)

  • ~dam_prace 2016-02-11
    17:17:19

    24 1

    Skandal, Skandal i jeszcze raz Skandal Czternastka na raty!!! Ludzie Jak ci biedni górnicy wyżyją za 13 marnych pensji. Może PiS powinien pomyśleć o takim "pincet +" dla każdego górnika. Nie dla drugiego w rodzinie ale dla każdego.

  • ~szpok 2016-02-11
    18:04:47

    7 1

    Mym zdaniem nie potrzebny szum z tym wypowiedzeniem umowy , jak przyjdzie inny właściciel który przejmie KW to i tak przez rok będzie obowiązywał obecny układ zbiorowy zgodnie z prawem i wtedy mają ten rok na uzgodnienie nowego układu . ~basia323 trochę więcej wiedzy z ekonomi , Anglię było na to stać by pozamykać kopalnie , Polski raczej nie stać na ten zabieg i nie wiadomo czy byś i ty poprzez zamknięcie kopalń nie straciła pracy

  • ~donia96 2016-02-11
    18:59:19

    25 1

    Całe górnictwo zadłużone a oni jeszcze chcą czternastki WSTYD !! Ja bym wszystkim te czternastki wypłaciłabym a potem wszystkie z braku pieniędzy bym pozamykała kopalnie za tą pazerność To wtedy mieli by za swoje

  • ~cerberus 2016-02-11
    19:18:24

    22 1

    Teraz widze ze zwiazki same doprowadzaja do upadlosci kopalni to juz perspektywa kilku lat i to wszystko bedzie sprzedane, produkt ma byc konkurencyjny zeby sie sprzedawal a przez wasze dodatki do pensji tona wegla nigdy nie bedzie konkurencyja. Żadna firma prywatna nie rozdaje premii gdy nie przynosi zysku!!! Przespijcie sie z tym zwiazkowcy bo doprowadzicie do upadku tego wszystkiego!!

  • ~Wachu 2016-02-11
    19:25:55

    20 0

    do takiuj
    Do tego by zostać rylem wcale nie trzeba się uczyć a wręcz cechować się nieuctwem.
    A co do zazdroszczenia że im się powodzi to chyba masz nierówno pod sufitem bo równie dobrze mógłbyś zarzucać że ktoś zazdrości że powodzi się złodziejom. Ryle dostają pieniądze które rząd kradnie pracownikom innych branż. Wbij sobie do łba że skoro kopalnia przynosi straty to NIE MA PIENIĘDZY a zatem z czego płaci. Jak zarobisz 2000zł a wydajesz 3000zł to masz kasę? NIE i tak samo nie ma jej kopalnia. Uprzedzając teksty mądrych inaczej że trzeba było iść do kopalni to informuję że czuję odrazę do każdego kto żyje na cudzy koszt czy to zasiłkowców czy też górników i nigdy bym się nie zniżył. I bynajmniej nie zazdroszczę górnikom kasy bo zdarza mi się wt tydzień zarobić więcej niż górnik ukradnie innym w miesiąc.

  • ~mewa74 2016-02-11
    19:29:11

    25 0

    takiuj, Uczyć się? Wszyscy dobrze znamy ze szkół, kto taki szedł do szkół górniczych. Kto się uczył szedł do Hanki, ewentualnie do Powstańców i po maturze na dobre studia. W klasie ósmej ciągle niektórzy słyszeli od nauczycieli, że jak się nie będą uczyć to wylądują na kopalni. A ty tu o jakiejś zazdrości.

  • ~Wachu 2016-02-11
    20:30:52

    20 0

    Czy ktoś w końcu dojdzie do tego że im dłużej będą dotowane z pieniędzy zabranych innym tępe kopalniane ryle tym gorzej będzie wyglądać Śląsk? To ze Bytom, dzielnice Zabrza typu Mikulczyce, Biskupice czy Grzybowice wyglądają tak jak wyglądają to nie wina mitycznej "warszawy" tylko tego że lokalna społeczność utrzymuje ryli pieszczoszków komuny którzy pomimo zmiany systemu żyją w oparach komuny. Bo chyba nie wierzycie w to że pensje górników finansowane są z podatków warszawiaków, poznaniaków czy innych krakusów. Do pensji sąsiada ryla i do tego by jego gruba żona nie pracowała dopłacasz właśnie TY!

  • ~piotrekdec 2016-02-11
    21:15:32

    5 0

    rozumiem, że związkowcy przekonując użyli argumentów- które tu nie tak dawno padły "ekonomii holistycznej" ; ) (która sprawdza się do tego: jak nie będzie tyle pieniędzy na wypłaty co do tej pory i ani grosza mniej! to wszyscy pójdziemy z torbami, bo w biedronce nikt nie będzie nic kupował; Wachu: niestety ale, twój głos rozsądku nie będzie miał przebicia

  • ~leon32 2016-02-11
    23:02:45

    6 0

    dlaczego winą za zaistniałą sytuację obarczacie górnika pracującego fizycznie na ścianie czy przodku ? Czy to jego wina, że władza dała d..y ? Szeregowy górnik wykonał i wykonuje swoją pracę jak należy, a prezesi zaj...li wszystko, a Wy zioniecie nienawiścią do tego kogo nie powinniście.

  • ~Eberhard Mock 2016-02-11
    23:17:41

    14 0

    @leon32: ponad rok temu odwołaliście (tak: Wy, górnicy) niejakiego Zagórowskiego z funkcji prezesa JSW. Pomogło? Nie pomogło. Czas najwyższy zacząć myśleć. Dajecie się mamić liderom związków zawodowych, którym właśnie pali się pod tyłkami, bo jak górnictwo padnie to ich posadki znikną razem z branżą. I dlatego ja osobiście obwiniam tzw. "zwykłych górników", a w rzeczywistości stado zmanipulowanych baranów.

  • ~piotrekdec 2016-02-12
    10:55:14

    5 0

    Eberhard Mock: dla takiego "zwykłego górnika" sprawa o której piszesz to już prehistoria (tak na marginesie: odpowiedział ktoś za za np. dewastacje mienia ponad rok temu?), zresztą wszystko co było przed poprzednią czternastką jest nieważne; ważna jest kolejna czternastka i ołówkowe, myślenie w perspektywie więcej niż 5 lat w stosunku do swojego zakładu pracy którym jest KWK występuje chyba jedynie w kwestii odliczania czasu do emerytury

  • ~jolaw2 2016-02-12
    13:22:08

    12 0

    my podatnicy nie chcemy płacić ogromnych wynagrodzeń i emerytur młodym górnikom , szkoda , ze nikt nie zapyta osób zatrudnionych za 1850 brutto czy chcą dawać 1/3 ze swoich wynagrodzeń . A górnicy cóż Paniska pieniędzy mają dużo , mam takich w moim bloku pełno od niektórych jestem nawet starsza i z tych starych mieszkańców mojej klatki tylko ja wychodzę rano do pracy ,, reszcie należy się już odpoczynek i emeryturka 4000. wszystko się należy a jakże bo był GÓRNIKIM.. a restrukturyzacja górnictwa wciąż trwa ahhahah i polega na ciągłym dopłacaniu z naszych podatków , zwalnianiu kopalni ze składek ZUS na 3 lata .. czemu nie zwolnią ze składek zwykłego sklepikarza , który ma dochód 1000/ mc ?? och pytań byłoby bez liku tylko odpowiedzieć nikt nie chce...

  • ~joziak 2016-02-12
    19:59:29

    0 0

    Tak psioczycie na to górnictwo... W pewnym momencie zniknie ono z naszego krajobrazu i zobaczycie co się wtedy stanie. Poczytajcie sobie o wałbrzychu co się stało z miastem po upadku górnictwa (do dziś się nie pozbierali). Ile tysięcy osób straci pracę(nie liczę górników a osoby pośrednio związane z kopalnią jak firmy wykonujące usługi np Famur, Zzm, Becker itd itd...do cholernego spożywczaka). Czemu w bytomiu mieszkańcy tak walczyli o kopalnię bobrek ? Właśnie z powodu tego że z miasta zostanie ruina.W rybniku będą slumsy przez kilkadziesiąt lat aż się miasto pozbiera. To samo dotyczy rudy śląskiej, piekar itd. O tym pomyślcie wiecznie narzekając na wszystko jak to polak ma we krwi.

  • ~piotrekdec 2016-02-12
    21:53:55

    0 0

    joziak: wiesż wolę inny model redystrybucji majątku niż taka: płacony podatek-->dotacja dla kopalni--> z niej niemoralnie wysoka wypłata w zakładzie pracy, który realnie nie zarabia/opłacanie biurokracji tej KWK/wypłaty dla bezczelnych strażników tego status quo czyli zawodowych związkowców zawodowych--> na koniec oczywiście opłacenie podczepionych firm, które z obecnego układu zrobiły sobie sposób na zarabianie; wiesz wole, żeby to działało bardziej realnie (rynkowo) i moralnie

  • ~joziak 2016-02-13
    00:33:05

    1 0

    Choć było by to drastyczne doświadczenie chciałbym żeby na wzór australijski zamknąć całe górnictwo (bo jest ponoć nieopłacalne). Ciekaw jestem co by się stało ... skąd by nasi drodzy włodarze wzięli kasę na drogiitp itd jakby ukatrupiono największego płatnika podatków w naszym regionie. Kto przyjmie te tyle tysięcy osób jak prócz kopalń w naszym regionie żadnego innego przemysłu nie ma ....ciekaw jestem jak nasze miasto przeżyło by to (2 kopalnie) pomyślcie jakby to wyglądało. Taka mała myśl (choć chwałowice nieźle stoi, jankowice troszke gorzej ale mamy 2 dobre kopalnie) to w/g prognoz w 2026 kwk rydultowy ma być przyłączona do kwk marcel (czyt. wygaszana). Wszyscy hejterzy w przeciągu 10 lat będziecie mieli okazję zobaczyć co czeka nasze miasto w przyszłości.

  • ~joziak 2016-02-13
    00:34:43

    0 3

    Zobaczymy jak rydułtowy poradzą sobie z tą nową sytuacją. Pozdrawiam i to tyle z mojej strony.

  • ~joziak 2016-02-13
    00:52:54

    0 2

    Aha jeszcze jedno z górnictwem nie mam nic wspólnego, chciałem po prostu na problem spojrzeć troszkę z innej strony.

  • ~piotrekdec 2016-02-13
    17:36:37

    0 0

    "Kto przyjmie te tyle tysięcy osób jak prócz kopalń w naszym regionie żadnego innego przemysłu nie ma"--> pomijając to, że nie jest to prawda (to aby nie było ŻADNEGO przemysłu) to jest to właśnie sytuacja chora, która m.in wynika z ciągłego ładowania środków w święte krowy-studnie bez dnia czyli kopalnie węgla kamiennego; proszę też nie siać nieprawdziwych informacji jakoby chciano kogoś masowo zwalniać, obecnie jest mowa o urealnieniu płac i o przysłowiowym potrząśnięciu pacjentem, który nie chce przyjąć do wiadomości jaki jest stan jego zdrowia

  • ~ 2016-02-13
    17:55:41

    0 0

    Joziak na dzien 13/02/2016 cena wegla na swiecie wynosi 45 dolarow za tone.Koszt wydobycia w polsce to 65 dolarow.Dla przykladu podam jeszcze ze palilem weglem z Chwalowic ktorego jakosc byla marna.Taniej mnie wychodzi kupowac wegiel workowany z Czech zakupiony w Obi.Jeszcze mam pytanie do szanownych gornikow i zwiazkowcow czy ktorys z nich poszedl do dyrekcji kopalni i zaplacil chociazby zlotowke za szkody wyrzadzone podczas ostatniego strajku?Nie bo wiekszoc ryli kopalnie traktuje jako panstwowy zaklad a tam mozna robic co sie chce.

  • ~ 2016-02-13
    22:16:38

    2 0

    Prawda jest taka że na Śląsku jeszcze górnicy w miarę mają się dobrze ze względu na to że dostają wszystko jak na tacy. Cała reszta branż musi kombinować i nieźle się na robić nam nikt grosza nie da tylko kombinują jak go zabrać. Pozdrawiam wszystkich prywaciarzy bo to my utrzymujemy ten kraj.

  • ~joziak 2016-02-14
    17:25:16

    2 0

    Spoko przecież każdy ma prawo do własnego zdania. To fakt jest to chore podejście by miasto miało tylko jeden zakład przemysłowy (tak nasi bracia ze wschodu wymyslili). Ale jeszcze przypomnicie sobie moje słowa jak mój scenariusz się sprawdzi...

  • ~lukasz76 2016-02-14
    22:04:24

    0 0

    @piotrekdec -wedle życzenia :Taki właśnie z Panem problem ,ze jesteś bardziej tam , niż tu ... Liczby powiadasz ; podano tam ,że koszt wydobycia w PL to 65 dolarów co przy obecnym kursie dawałoby 254 zł . Tyle ,że w księgach używamy obowiązujących złotówek , a dla danej kopalni np. Szczygłowice to dokładnie 104 zł .Pan jest mądry , to pan sprawdzi składniki kwoty którą PAN XYZ podaje. Wieszanie psów na prostych ludziach jest niechrześcijańskie a ja nie muszę siedzieć w tej szufladce , w której akurat Pan sobie życzy.Prawda ma wiele twarzy , a to co teraz się mówi o górnikach to tak zwana "g.. prawda" . Idz chłopie do prezydium i spytaj czemu .Wiem , łatwiej zionąć jadem,hejtować, obrażać ludzi których nie znasz .Choć to sąsiad z nowym VW Golfem to ten zły. Spytałem konkretnie : masz z tego profit ? Rzeczywiście dyskusja jest jałowa "chleba z niej nie będzie" , bo zamiast zastanowić się jak pozyskać kapitał na NOWE inwestycje NOWE miejsca pracy , wzorem KGHM , pozwalasz pluć ludziom w twarz .I taka cała prawda o Panu i panu podobnym zazdrośnikom.Bo tylko o to się rozbija. A tak na marginesie, jedyny znany mi górnik z emeryturą 4000 zł na rękę ,to były ratownik.Śmieje się mi w twarz , gdy mówi , że Ormowiec który go pałą okładał i tak ma więcej :) ..::BożePomagaj::..

  • ~ 2016-02-15
    12:00:32

    0 0

    ~lukasz76 - jeżeli koszt wydobycia to 108 zł to skąd biorą się W KW S.A. i na kopalniach miliardowe straty!!!!! albo kłamiesz albo Zarząd jest nieudolny. KW S.A. ma tyle związków że jeśli Zarząd jest kijowy to niech go wymienią!

  • ~ehe 2016-02-15
    14:44:28

    4 0

    lukasz76:

    1. kurs wegla na swiatowych rynkach to 45$... a koszt Waszego wydobycia to 65$... 20$ wiecej.. czyli jestescie o 45% niz przewiduje rynek. Macie dobrych handlowcow.. to sprzedajcie drogi wegiel.. i nie zabraniajcie innym uzywac gazu czy kupowania taniego wegla z Ukrainy czy Czech. Nie chciejcie doplat z panstwa do Waszych kopaln. Radzcie sobie sami i zarabiajcie miliony.

    2. Gornicy placa wieksze podatki - bo zarabiaja wiecej.. takiej glupoty dawno nie slyszalem. Podatek jest taki sam dla wszystkich.. to sprawiedliwy procent. Idac twoim tokiem myslenia.. to najwieksze podatki placa prezesi kopaln bo zarabiaja najwiecej.. wiec dlaczego ryle im tak wypominaja zarobki skoro prezes jest biedny bo placi duze podatki? :)

    Podsumowujac.. kopalnie tak czy owak beda zamykane bo rynek sie kurczy, a konkurencja coraz wieksza:
    - tani wegiel z Ukrainy, Czech, Chin, Australii
    - ceny gazu porownywalne do cen wegla.. i nie trzeba brudzic rak, zeby bylo cieplo w domu
    - coraz tansza i bardziej dostepna energia odnawialna

    Jezeli nadal twierdzisz, ze gornikowi sie nalezy.. prosze bardzo.. ale spadajcie od Naszych portfeli. Znajdzcie sobie rynek zbytu, odbiorcow i klientow.. i nie wymagajcie tego na Naszym Panstwie i podatnikach.

    p.s.
    Glosowaliscie na dude... glosowaliscie na pis.. na PO pluliscie. No to macie swoj rzad i prezydenta.

  • ~daro 2016-02-22
    13:11:47

    0 0

    jak twierdzicie że zwiąskowcy tyle więcej od was mają to je wywalcie strajk i koniec tyle że smi jesteście w tych związkach i jeździcie na wczasy całął rodziną za 600zł

  • ~lukasz76 2016-02-23
    00:17:05

    0 1

    Ok , policzymy to z twojej perspektywy : 6500 średni zarobek x 12 mieś x 100 000 górników x (19,52 % ubezpieczenie społeczne + 9% ubezpieczenie zdrowotne + 2,45% fundusz pracy + 19% podatku od uzyskania przychodu +23%vat ) .Wychodzi niecałe 5.7 mld złotych daniny którą to GÓRNICY płacą. "5,5 mld zł rocznie - dopłaty państwa do górnictwa (1,1 mld do kopalni reszta do emerytur górniczych)" Cyferki potrafią zawrócić w głowie . "składka ZUS jest dla wszystkich taka sama i wynosi 19,52% kwoty brutto. uważasz, że jest inaczej? " ano jest "Kwota rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w 2016 r. - 121 650 zł." dotyczy to około 40tyś ludzi ; przypomnę ,że ZUS to nie bank z osobistym kontem, bo przy oprocentowaniach poniżej inflacji nigdy nie uzbierasz na godziwą emeryturę.Zastanawia tylko o jedno - jak łatwo ludzi skłucić na własne potrzeby.

  • ~lukasz76 2016-02-23
    00:21:09

    0 0

    Kochany rząd oprócz "taniego" węgla wpuścił także tanią siłę roboczą z Ukrainy i Chin , teraz będzie dobrobyt :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5060