zamknij

Wiadomości

Kolej wąskotorowa dotarła do Stodół! (wideo)

2018-10-02, Autor: bf, źródło: UM Rybnik

Stacja „Stodoły” już stoi, na peronie pojawiła się stylowa wiata. Mało tego, kolej wąskotorowa przedarła się przez las i ulicę Rudzką - dotarła do stacji końcowej! Za kilka dni ruszą odbiory nowego odcinka kolejki.

Na końcowej stacji „Stodoły”, położonej tuż przy przecięciu się torów kolejki z ulicą Rudzką, pojawiła się już stylowa wiata, która służyć będzie oczekującym na peronie pasażerom wąskotorówki. Nieopodal powstanie też niewielki parking dla samochodów i rowerów.

Reklama

- Trasa kolejki wąskotorowej kończy się na stacji Stodoły, ale można stąd rozpocząć malownicze rowerowe wycieczki, na przykład w kierunku zalewu Pniowiec, którego otoczenie zapewnia atrakcyjny wypoczynek nie tylko latem – zapowiada prezydent Rybnika Piotr Kuczera. – Turystyczna kolejka łącząca Rybnik z Rudami przyciąga tutaj gości z całego regionu, dlatego również z myślą o nich chcielibyśmy znacząco rozszerzyć sieć rowerowych ścieżek, wykorzystując istniejące dukty lasów rudzkich – zapowiada prezydent.

Kolejka wąskotorowa, ruszająca z Rud dojeżdżała do tej pory jedynie do miejscowości Paproć. Dzięki ułożeniu kolejnych 700 metrów szyn wąskotorówka dojeżdżać będzie teraz do rybnickiej dzielnicy Stodoły.

Starania o wydłużenie linii kolejowej Rybnik rozpoczął już w ubiegłym roku. Jednak ogłoszone wtedy przetargi dotyczące budowy dworca i torów zostały unieważnione ze względu na zbyt wysokie ceny złożone przez oferentów w stosunku do zaplanowanego przez miasto budżetu na ten cel. Zadanie zostało przekazane do Rybnickich Służb Komunalnych, które podzieliły prace związane z inwestycją. Służby komunalne zakupiły elementy małej architektury, a roboty budowlane wykonuje firma Inżbud, wybrana wcześniej w przetargu.

Kolej wąskotorowa to jedna z największych atrakcji regionu. Ma długą tradycję - jej początki sięgają 1899 roku - chociaż dzisiaj po dawnej kolei pozostał jedynie sześciokilometrowy odcinek ze Stanicy przez Rudy do Paproci i obiekty z układem torowym w Rudach. Zabytkowa stacja w Rudach znajduje się na Szlaku Zabytków Techniki.

Zobaczcie, jak na stację w Stodołach wjeżdża kolej wąskotorowa:

Zobacz galerię

Oceń publikację: + 1 + 64 - 1 - 12

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (38):
  • ~citylook 2018-10-02 13:49:43

    stylowa wiata.... W jakim celu przedstawiane są koncepcje wizualne skoro realizacja nie ma z nimi nic wspólnego? https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,miasto-nie-ma-szczescia-w-kolejnym-przetargu-kolej-waskotorowa-do-stodol-jeszcze-poczeka,wia5-3266-34917.html

    34 10
  • ~dragon 2018-10-02 14:12:26

    a może by tak sypneli groszem i dodali kolejne kilometry kolejki

    58 3
  • ~Tomek_81 2018-10-02 14:24:05

    Jaki sens przecinać ulice Rudzką torami i robić kolejny przejazd żeby 100 m dalej kolejka się kończyła?

    78 17
  • ~Abisall 2018-10-02 14:29:10

    @citylook
    Wystarczy prześledzić artykuły choćby na tym portalu aby dowiedzieć się że niestety ale to co na wizualizacji okazało się zaporowe jeśli chodzi o wykonawców i oferty jaki składali - ponad 200 tysięcy więcej niż budżet jaki miasto chciało przeznaczyć. Więc realizację powierzono RSK i zrezygnowano z wizualizacji.

    33 3
  • ~dr_Moriarty 2018-10-02 14:49:03

    Moim zdaniem zdecydowanie najbardziej absurdalna inwestycja w tym mieście za panowania Pjotera. Pieniądze wyrzucone w błoto. Inwestycja tylko utrudniająca ruch i prowadząca donikąd. Kiedy czytałem te brednie o tym jak wpłynie na atrakcyjność turystyczną pobliskich Stodół, to nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. Zdecydowałem, że jednak będę się śmiał.

    57 61
  • ~norton 2018-10-02 15:10:46

    Zastanawia mnie kiedy jakiś Janusz wyklęty w swoim BMW przywali w ciuchcię wyskakując zza zakrętu. Przejazd przez drogę jest jednym wielkim nieporozumieniem.

    54 20
  • ~MatiW 2018-10-02 15:18:46

    To jest turystyczna kolejka wąskotorowa, a nie pendolini relacji Katowice-Warszawa. Bez obaw że turystyczna atrakcja przecina drogę, po prostu trzeba tam zwolnić a nie pędzić i tyle. Bardzo fajną rzecz mamy w mieście, no ale wiadomo, że niektórzy muszą pomarudzić.

    50 20
  • ~Arteks 2018-10-02 16:02:51

    @norton - nieporozumieniem jest to jak polscy kierowcy traktują niestrzeżone i strzeżone przejazdy. Ten przejazd istnieje w tym miejscu od czasu wybudowania kolejki z Raciborza do Gliwic w XIX wieku. @dr_Moriarty - ja też bym wolał rozbudowy do konkretniejszego celu, a tym mógłby być Pniowiec/okolice Zalewu ale z drugiej strony czasami można coś robić jakimiś etapami. To rozwiązanie usprawni dotarcie do kolejki osobom niezmotoryzowanym (jeśli obok powstanie) przystanek linii 43. Przystanek autobusowy w Rudach jest dość daleko od skansenu. Urząd Miasta słusznie też kalkuluje, że dzięki stacji Rybnik Stodoły, korzystający z kolejki będą ją kojarzyć nie tylko z Rudami ale także Rybnikiem. To miejsce może również spełniać inne role: miejsce odpoczynku dla grzybiarzy, schronienie przed burzą dla rowerzystów itd.

    33 26
  • ~pprywatne 2018-10-02 16:34:51

    Może ja się nie znam. Ale jaki jest sens wsiąść w Rudach by dojechać do Paproci lub odwrotnie?
    Żeby ta kolejka docierała gdzieś do Rybnika, to by to miało jakiś sens.
    W tej formie to raczej atrakcja dla małych dzieci. No i jeszcze przejazd przez drogę, aby zakończyć tory po 100 metrach, kto to wymyślił?

    40 16
  • ~norton 2018-10-02 16:43:12

    Arteks przejazd przez drogę nie funkcjonował ponad 30 lat. Tak więc pojawił się jako coś nowego. Rozmawiałem z obsługą kolejki w jaki sposób będą realizować ten bezsensowny manewr - sami nie wiedzieli jak to zrobić. Mówili mi, że boją się wyzwisk, które posypią się na nich za to, że zatrzymują ruch drogowy. Kiedyś tamtędy jeździły furmanki - teraz zasuwają po 100km/h samochody.

    36 22
  • ~ursus 2018-10-02 16:49:44

    "To rozwiązanie usprawni dotarcie do kolejki osobom niezmotoryzowanym (jeśli obok powstanie) przystanek linii 43. "
    identyczny skutek dałby przystanek w Paproci, ale wtedy władza nie mogłaby się chwalić, że kolejka dojeżdża do Rybnika

    27 8
  • ~kierowca bombowca 2018-10-02 16:53:22

    Te wizualizacje to jakiś żart, po co to, pewnie z 10k chcieli za tego painta, a urzędasy sie tym pewnie podniecali, swoją drogą skończy jak poprzednia czyli zarośnie.

    21 12
  • ~dddsgsfafggf 2018-10-02 16:53:33

    ten przejazd przez ulicę i stacja końcowa w środku lasu to idiotyzm do potęgi jak nie zamierzają tego rozbudowywać w kierunku chociaż pniowca to mogło zostać już jak było

    34 18
  • ~Kwinto 2018-10-02 16:59:58

    Tak ciężko zrozumieć że ta kolejka to atrakcja dla dzieci i rodzin z dziećmi a nie główna kolej w Rybniku? Nie trzeba sie wybierać do Katowic czy Raciborza aby dla frajdy przewieść dziecko pociągiem i miło spędzić czas.

    34 10
  • ~ursus 2018-10-02 17:11:11

    dlatego dla ludzi chcących przejechać się "ciufcią" te dodatkowe kilkaset metrów nie mają znaczenia

    24 16
  • ~pprywatne 2018-10-02 17:38:41

    A, może to taki substytut metra w Rybniku.

    21 15
  • ~jabibe 2018-10-02 17:44:50

    Ok jak chcą ja w przyszłości rozbudowywać to spoko, ale po kiego h.... w takim razie robić ten przystanek za drogą w tym momencie? Kontynuacja będzie za rok, dwa lata albo 10 lat a przez ten czas ten pierdzik będzie bez sensu przejeżdzał przez drogę....Debilny pomysł, bo jeżeli mówimy o kolejce jako atrakcji turystycznej to mogła się spokojnie skończyć 100m wcześniej i przy okazji nie blokowała by ruchu.

    31 22
  • ~Mariusz Grodecki 2018-10-02 18:54:27

    ~pprywatne , trzeba było przyjechać na stację Rudy w sezonie i zapytać tysiące osób które świetnie się bawiły jadąc do Paproci lub Stanicy i z powrotem. Rejestracje samochodów z województwa Opolskiego czy Małopolski są tego najlepszym świadectwem.

    24 13
  • ~pprywatne 2018-10-02 19:41:38

    ~Mariusz Grodecki - Widziałem, byłem tam na rowerze. Większość była z dziećmi.

    Nie można było położyć tych torów dalej, wzdłuż drogi, trzeba było robić przejazd na drugą stronę?

    20 16
  • ~Arteks 2018-10-02 20:49:27

    Ciekawym zjawiskiem społecznym jest to, że różni forumowi nudziarze chcą czegoś niekonwencjonalnego od władz miasta. I taki Kuczera tak jak paru innych dobrych włodarzy wychodzi z szerego pospolitości i realizuje niekonwencjonalne rzeczy! Buduje wielopoziomowy parking, przedłuża kolejkę wąskotorową wystawił tężnię, zapowiedział budowę najdłuższego tunelu rowerowego w Polsce, rozpoczął inwestycję na dawnym szpitalu który stał pusty kilkanaście lat... A mimo to okazuje się, że naszych nudziarzy nie satysfakcjonuje nawet taki prezydent! @pprywatne - strasznie sucharowate są te twoje wstawki (np. ta o metrze). No ale jeśli dają ci frajdę... Zerknij do RSIP miasta. Tylko ten teren na którym powstaje "stacja" należy do miasta, inwestycja po drugiej stronie nie byłaby możliwa. @jabibe - dla maszynisty i pasażerów tej kolejki to auta są pierdzikami. ;) Rozpacz kierowców którzy będą musieli raz na dwie godziny w sezonie letnim zdjąć nogę z gazu w tym miejscu lub (o zgrozo!) poczekać pół minuty aż przejedzie ciuchcia budzi także moje wzruszenie i głębokie współczucie... ;)

    31 31
  • ~jabibe 2018-10-02 21:50:06

    No i znowu włącza się hejt ograniczonego do rowerów i spacerów arteksa. Ciekawe co będzie jak sebix w bmw wpieprzy się w tą ciufcie i skasuje grupę dzieci? Oczywiście będziesz miał satysfakcje by znowu ponarzekać na auta i napisać jak to na zachodzie jest rewelacyjnie, a Polacy a zwłaszcza SRB są be, fe i kukuryku. Tu nie chodzi o to, że trzeba się zatrzymać ale to jest po prostu niepotrzebne prowokowanie zagrożenia. Sam tak chętnie wypominasz polskim kierowcom jak jeżdżą więc powinieneś zrozumieć ten punkt widzenia. Wieć z łaski swojej skończ ten swój monotonny hejt na samochody bo to jest po prostu żałosne.

    23 18
  • ~simonkos 2018-10-03 06:33:55

    Arteks - rzecznik prasowy Presidenta Pjotera.
    Co do kolejki, to myślałem, że pojedzie ona dalej, a to jeden z przystanków. Buhahah, inwestycja na miarę naszych możliwości, jak to ktoś kiedyś powiedział. Po co przystanek w środku lasu? Już taki był, na Paproci, 2 km dalej... Jak ktoś będzie chciał pojeździć kolejką, to nie wsiądzie do 3 autobusów, żeby w końcu wylądować na tym przystanku, tylko wsiądzie do auta, a jak już w nim siedzi, to do Rud też dojedzie. Ten przejazd, jeśli zostanie bez szlabanów, to życzę szczęścia podróżującym. President Pjoter powinien pierwszy przejechać. Zanim ta kolejka ruszy do przejazdu, to 3 minuty mijają, a co dopiero sprawnie przemknąć przez odcinek drogi, na którym jest zakręt, a samochody poruszają się +-120km/h?

    11 18
  • ~akronaut 2018-10-03 08:27:39

    Wygląda na to, że na całym świecie takie kolejki działają tylko w Rybniku to się nie uda.
    Poza tym, dopuszczalna prędkość na tym odcinku to 90 jeśli nie 70 km/h. Brutalnie napiszę: jeżeli ktoś jedzie tam 120 to chyba wie co robi. Jak nie wie to tym gorzej dla niego a przede wszystkim innych użytkowników drogi.
    Dla bezpieczeństwa przejazd pociągu może być poprzedzony sygnałami osoby kierującej ruchem z drużyny pociągu. Jegomość w kamizelce i z przysłowiowym "lizakiem" jest tak samo ważny jak policjant.

    14 4
  • ~Cuthbert_Collingwood 2018-10-03 08:30:33

    @ ~jabibe - to Sebix z BMW ( i jemu podobni) będzie miał problem... prowokowanie do zagrożenia - ta, jasne. Jak się bezmyślnie pędzi i zawiesza się w widzeniu tunelowym, to może.

    Podobne czarne wizje wieścili wszyscy Ci, którzy w drogach dla rowerów w śródmieściu widzieli śmierć tysięcy rowerzystów a jakoś nie przeczytałem, aby ktoś został potrącony.

    Zapomniał wół jak cielęciem był - słowo-klucz: zachowanie szczególnej ostrożności. Ale co tam... wypadek polskich wypasionych fur na Słowacji pokazuje, że niektórzy wsiadając za kółko, mają nagle gnój zamiast mózgu.

    10 6
  • ~simonkos 2018-10-03 08:50:42

    Prędkość na tym odcinku jest ograniczona do 50 km/h, tak dla jasności. Niestety znaki to za mało. Można trąbić, że jeden z drugim Sebix itd, co to da? Wpłynie to na bezpieczeństwo?
    Po drugie, po co ta kolejka, skoro jedzie tylko za tę drogę? Jakby jechała do centrum, to ok, ale w tej sytuacji jest to kupa pieniędzy wyrzucona w błoto.
    Jak President chciał się pochwalić, że kolejka jeździ do Rybnika, to mógł zasponsorować 100 metrów i już byłaby w Rybniku, bo znak Rybnik tuż za Paprocią :)

    6 6
  • ~ursus 2018-10-03 09:16:55

    Nikt nie wie po co to, więc nie trzeba się obawiać, że ktoś zapyta. Co robi ta stacja ? To jest stacja na skalę naszych możliwości. Co my robimy stacją? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!

    14 3
  • ~Arteks 2018-10-03 10:28:11

    @simonkos - według ciebie każdy ma auto, a tak nie jest. Przykładowo w GOP czy dużych miastach lub np. Czechach bardzo dużo ludzi nie ma aut (i całe szczęście!). Oni bardzo często przyjeżdżają do Rybnika pociągiem i przesiadają się do autobusu. Gdyby wszyscy chcieli do Rud dojechać autami - nie byłoby gdzie stanąć, tym bardziej, że to nie jest atrakcja na pół godziny. A co do prędkości to myślę, że przydają się w tym miejscu patrole policji - szczególnie na tym łuku który jest za przejazdem. ;) A jak nie znasz topografii miasta to nie udzielaj rad prezydentowi bo one nie są nic warte. Prezydent doskonale wie w którym miejscu jest granica miasta. Wizerunkowo stacja Rybnik Stodoły będzie niezłą wizytówką miasta dla przejeżdżających tam kierowców. @jabibe - nie wiem gdzie ty widzisz hejt. Sam użyłeś słowa "pierdzik", które sarkastycznie odwróciłem w drugą stronę co również pasuje bo jedno i drugie produkuje spaliny. A jeśli jakiś Sebix wjedzie w kolejkę to mam nadzieję, że będzie potraktowany z równą surowością co Sebixy koło Żyliny na Słowacji, które siedzą w więzieniu i są potępieni przez całą opinię publiczną tego spokojnego kraju.

    7 9
  • ~Jerzy Kolarczyk 2018-10-03 11:27:39

    A moja wizja to kolejka wzdłuż drogi aż do ul. raciborskiej , a z drugiej strony obok klasztoru w Rudach do ośrodka wypoczynkowego Buk .Zdaję sobie sprawę z wywłaszczeniem prywatnych domów ALE KIEDYŚ ZBUDOWALI PIRAMIDY A OBECNIE WYWŁASZCZAJĄ POD DROGĘ PSZCZ---- RACIBÓRZ .DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Powodzenia .

    10 1
  • ~simonkos 2018-10-03 11:35:15

    Arteks, rzeczywiście, jakby wszyscy chcieli tam dojechać samochodami, nie mieliby gdzie zaparkować, tylko problem polega na tym, że jest to tak duża atrakcja, że tłumy stoją do kasy Kolejki...

    Co do Presidenta wszechwiedzącego, to oczywiście wszystkie jego decyzje są mądre, przemyślane i najlepsze i pod żadnym pozorem nie można ich krytykować.
    Sorry, ale ta stacja jest bez sensu!
    No ale wg ciebie to teraz linia 43 będzie musiała zwiększyć obłożenie trasy na te tłumy głodne przejażdżki kolejką wąskotorową. Zejdź proszę na ziemię. Przyjedź kiedyś na stację i zobacz, ilu jest chętnych na tą atrakcję. Kolejka miałaby sens, gdyby była zbudowana, przynajmniej do centrum Rybnika, a w Rudach powstałyby jakieś konkretne atrakcje, albo przynajmniej baza gastronomiczna w okolicy stacji głównej, ale to są koszty, ogromne koszty. A tak za 200 tysi mamy piękna kiełbaskę przed wyborami o tym, jak Rybnik został wyposażony w kolejkę.

    9 3
  • ~Arteks 2018-10-03 11:55:25

    @simonkos - drwisz sobie a tymczasem rzeczywiście to jedna z bardziej tłumnie odwiedzanych atrakcji w naszym regionie. Także przez gości zagranicznych. Życzyłbym innym atrakcjom turystycznym regionu takiej frekwencji jak skansen w Rudach. Bywa tak, że brakuje biletów na konkretne odjazdy. Znajduję dużą sprzeczność w twoim rozumowaniu. Bo jeśli kolejka miałaby dotrzeć aż do centrum to... musiałaby przeciąć wiele dróg, a nie tylko jedną. A przecięcie z jedną już dla ciebie jest problemem. Więc?... Lepiej przemyśl swoje dywagacje bo nie są zbyt logiczne. A ja uważam, że kolejka wcale nie musi docierać do centrum ale fajnie jakby połączyła w przyszłości Rudy z okolicami Zalewu. A na koniec... co to jest 200 tys. zł dla miasta którego budżet przekroczył 1 miliard zł? I tu kolejny argument na to, że mamy innowacyjnego prezydenta, który widzi potencjał w turystyce. Warto zwrócić uwagę, że wiele miast i krajów żyje obecnie na lepszym poziomie z turystyki niż z przemysłu.

    6 11
  • ~simonkos 2018-10-03 12:18:22

    Arteks, ja Ci proponuję czytać ze zrozumieniem, ok? Tak ze dwa, trzy razy, zanim się wypowiesz.
    Nie wiem, skąd bierzesz dane o tym, że kolejka jest tak oblegana, ale chyba nie byłeś tam nigdy, skoro twierdzisz, że kolejka jest "jedną z bardziej obleganych atrakcji" No chyba, że chodzi Ci o miejscowość Rudy jako taką, to oczywiście, odwiedza ją wiele ludzi z Rybnika.
    Potencjał turystyczny kolejki widzę i dlatego napisałem, jak mogłoby to wyglądać, aby było atrakcyjne. Doczytaj proszę. W tym wypadku ktoś przyjedzie raz na kolejkę z ciekawości i drugi raz nie przyjedzie, bo oprócz 7 km trasy nie ma tu NIC. No teraz jest w sumie kolejny przystanek, w STODOŁACH, a raczej w lesie?
    Co do Presidenta. Jeżeli dla Ciebie 600 metrów kolejki ma tak znacząco wpłynąć na atrakcję miasta, to nie znając Rybnika pomyślałbym, że to kompletna dziura bez żadnych atrakcji, że ludzi podnieca dodatkowe 600 m kolejki do przystanku w lesie. Oczywiście lasy kocham, żeby nie było. Oczywiście bardziej te Rudzkie, nie ma tyle smogu ;)

    10 4
  • ~Arteks 2018-10-04 09:34:24

    @simonkos - rozkład jazdy kolejki jest dowodem jej oblegania, a także wieści prasowe i naoczne obserwacje. Jest to jedna z najczęściej kursujących kolejek wąskotorowych w Polsce, a nikt nie robił by sobie kosztów puszczając pociąg co 2 godziny jeśli klientów byłoby mało. Jest oblegana nie tylko przez tych którzy chcą odwiedzić kolejkę bo na Górnym i Dolnym Śląsku oraz Małopolsce poza nią jest jeszcze tylko jedna w Bytomiu i parkowa w Chorzowie. Powodem dla którego do Rud przyjeżdża dużo turystów zza granicy i całej Polski jest to, że jako jedni z nielicznych mają tam czynny parowóz. Odwiedzam Rudy kilka razy w roku i widzę jak wzrosła tam frekwencja. A skąd ty możesz to wiedzieć skoro byłeś tam tylko raz!? Nie pisz, że nie ma tam nic bo jest też wystawa taboru, są stare samochody, park linowy. Organizowane są różne tematyczne imprezy dla dzieci czy Industriada. W okolicy można wpaść przy okazji na jagody, grzyby czy w okolice klasztoru co jedno z innymi się nakręca. No ale smęty zawsze będą smęcić przy czym jeśli władze miasta widzą jakiś potencjał do zagospodarowania - nie powinny się przejmować smętami.

    4 9
  • ~simonkos 2018-10-04 11:39:52

    Arteks, rzeczniku prasowy, dla Ciebie każdy, kto powie coś nie po twojej myśli, albo skrytykuje działania Presidenta to smęty i tyle.
    Akurat jestem tam nie raz do roku, bo tam mieszkam. Podrawiam...

    5 1
  • ~ursus 2018-10-04 12:07:54

    ~Arteks 2018-10-04 09:34:24 pisze:
    (...)Powodem dla którego do Rud przyjeżdża dużo turystów zza granicy i całej Polski jest to, że jako jedni z nielicznych mają tam czynny parowóz. Odwiedzam Rudy kilka razy w roku (...)
    kiedy widziałeś w Rudach czynny parowóz ? bo Las nie jeździ od co najmniej 1,5 roku, bo skończyła się rewizja jego kotła
    a co do "fachowości " wykonania nowej inwestycji, zacytuję tylko wypowiedź z forum wąskotorowego 750mm (niestety regulamin zabrania podania linka):
    "Sytuacja na Stodołach po oględzinach osobistych wygląda strasznie. Badałem każdy fragment nawierzchni metr po metrze, i rozmawiałem z monterami o tym przedsięwzięciu, ale osoby odpowiedzialnej za projekt nima Złość Odcinek toru od Paproci do przejazdu nie wygląda źle, jednak przed samym przejazdem potrzebna jest korekta na łuku i wykonanie nowej krzywej przejściowej. Przesuniecie toru na łuku do zewnętrznej krawędzi nasypu o 50 cm na odcinku ok 20 m powinno wyprofilować łuk. Wiąże sie to oczywiście z wymianą szyny na odpowiednio dłuższą. Pamiętajmy że nowy promień łuku w jezdni wynosi 75m. ( taką informację uzyskałem od Pani Toromistrzyni podczas budowy przejazdu) Projekt odbudowy nitki widocznie nie uwzględniał tej zmiany, stąd te przełamania w torze.
    Uwagi dotyczące tej części toru przekazałem monterom i mam nadzieje że majster po analizie dokona korekty w torze.
    Natomiast odcinek za przejazdem to jest jakieś nieporozumienie, widać że ktoś wybrał najgorszą z opcji. Tor od przejazdu idzie gwałtownie w dół, po czym na końcu peronu, wspina nię ostro do góre i napotyka na 3 metrową ściane. Rozjazd przed oporem wymaga tylko łukowania iglicy, i wbudowania zamknięć nastawczych. Błąd jaki został wykonany to montaż na podkładkach skośnych, a nie płaskich. Tego odcinka poprawić już nie można ponieważ peron został położony za nisko i chyba za szybko Uśmiech W projekcie też mamy zaznaczony wskaźnik zatrzymania zamiast WW1 i WW2, wskaźnik W4 co jest też chyba dziwne. Na cóż projektant dał dupy na całej linii i tym samym wystawił sobie świadectwo jakości, i odciął możliwość połączenia się w przyszłości z Szymocicami. ... a całe przedsięwzięcie i tak zostanie zalane błotem po pierwszym oberwaniu chmury, czy zwykłej ulewie. "

    4 0
  • ~Arteks 2018-10-04 21:57:22

    @ursus - w tym roku nie widziałem ale mnie to nie zdziwiło bo oni parowozem jeździli bodaj tylko w niedziele, a ja tam wpadałem w różne dni. A co do tego wywodu jakiegoś mikola - to od czego jest odbiór techniczny i gwarancja? Na oddanej drodze rowerowej na Raciborskiej sam widziałem fuszerki i jestem ciekaw czy zostały usunięte. Chyba nie powiesz mi, że fuszerki i krytykanctwo jest powodem aby niczego nie budować i niczego nie remontować? Wielu społeczników z Rud rozważa oderwanie się od gminy Kużnia i przyłączenie do Rybnika bo widzą ile nasze miasto realizuje różnorodnych inwestycji podczas gdy oni są największą atrakcją turystyczną gminy i nic z tego nie mają. Tej nie chce się nawet wysłać parowozu na rewizję kotła... @simonkos - dzięki za docenienie. ;) Skoro mieszkasz w Rudach to czemu sam nie zapytasz ile kolejka przewozi turystów rocznie? A może po prostu kolejka ci nie przeszkadza tylko drażni cię przejazd w drodze do miasta? Cóż, będziesz musiał się przyzwyczaić tak samo jak i inni kierowcy.

    1 5
  • ~ursus 2018-10-04 22:54:20

    ~Arteks ten "jakiś mikol" to ZTCW osoba z kręgu kolejki,także jest to osoba wiarygodna
    "to od czego jest odbiór techniczny i gwarancja? Na oddanej drodze rowerowej na Raciborskiej sam widziałem fuszerki" sam widzisz, jak wygląda u nas odbiór techniczny, skoro sam dostrzegasz pozostawione fuszerki
    " Chyba nie powiesz mi, że fuszerki i krytykanctwo jest powodem aby niczego nie budować i niczego nie remontować? " to już Twoje słowa, jestem przeciwnikiem powszechnych u nas fuszerek i nieprzemyślanych inwestycji za pieniądze podatników
    "oni są największą atrakcją turystyczną gminy i nic z tego nie mają. Tej nie chce się nawet wysłać parowozu na rewizję kotła" z informacji uzyskanych na miejscu, kocioł znajduje obecnie w remoncie w specjalistycznej firmie
    "Powodem dla którego do Rud przyjeżdża dużo turystów zza granicy i całej Polski jest to, że jako jedni z nielicznych mają tam czynny parowóz." o parowozie już pisałem, sam stwierdzasz, że ogrom pasażerów kolejki przyjeżdża z dalsza (widać to po rejestracjach samochodów parkujących przed stacją), dla nich to całe zamieszanie z dodatkowymi metrami torowiska, przejazdem, dodatkowym przystankiem autobusowym , czy parkingiem rowerowym nie ma żadnego znaczenia i wpływu na decyzję przyjazdu do Rud.

    2 0
  • ~Arteks 2018-10-04 23:26:47

    @ursus - widziałem przed oddaniem do użytku. Jechałem tam z 2 tygodnie temu. No to słusznie napisałem, że mikol. :) Ale można zatrudnić do odbioru np. jakiegoś specjalistę z PKP PLK czyż nie? Skąd wiesz, że tak nie będzie i już gderasz powołując się na jakiś wpis internetowy na długo przed oddaniem inwestycji? Dla kierowców to tylko zamieszanie? Ale nie wszyscy turyści korzystają z aut. Ci którzy nie korzystają mogą mieć wreszcie modelową przesiadkę autobus-pociąg. Każda atrakcja turystyczna aby odpowiednio pracować musi mieć zdywersyfikowaną możliwość dojazdu (dlatego tak mocno optuję od lat o poprawę dojazdu komunikacją miejską na Rudę i na Pniowiec). W Bielsku gdzie sporo ludzi żyje z turystyki i świadomość jest większa, autobus miejski podjeżdża prawie pod samą kolej linową na Szyndzielnię czyli znacznie bliżej od najbliższego parkingu dla aut. ;)

    1 5
  • ~ursus 2018-10-07 16:11:50

    Arteks, dlaczego używasz niezbyt pozytywnie brzmiącego określenia "mikol"? tak się składa, że wszystkie koleje wąskotorowe w kraju tak naprawdę funkcjonują tylko dzięki bezinteresownej pracy i zaangażowaniu szeregu wolontariuszy, którzy niejednokrotnie posiadają większą wiedzę niż niejedni etatowi pracownicy kolejowi
    "Ale można zatrudnić do odbioru np. jakiegoś specjalistę z PKP PLK czyż nie? Skąd wiesz, że tak nie będzie"
    skoro tak gderasz, to czy posiadasz jakieś tajne informacje w tym temacie, czy są to tylko Twoje domniemania ?
    "powołując się na jakiś wpis internetowy" akurat wspomniane forum, na którym wypowiadają się w większości osoby od wielu lat zaangażowane w rewitalizację i funkcjonowanie wąskotorówek w kraju, i to nie tyle przed komputerem, ale przede wszystkim poprzez pracę w swoim wolnym czasie, jest bardziej wiarygodnym źródłem informacji, niż wpisy teoretyków
    "Ci którzy nie korzystają mogą mieć wreszcie modelową przesiadkę autobus-pociąg. " czas pokaże, czy pomysł będzie tak trafny, jak możliwość przewozu rowerów w przyczepce za autobusem, widziałem tylko jeden tak jadący rower

    2 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś zadowolony/-a z wyborów?




Oddanych głosów: 1520