zamknij

Wiadomości

Kolej na oddychanie. DB Cargo Polska prowadzi antysmogową akcję

2017-01-26, Autor: 

Mieszkańcy naszego miasta przechodzący dzisiaj w południe przez rynek mogli natknąć się na osoby rozdające ulotki wraz z maseczkami ochronnymi. Byli to przedstawiciele firmy DB Cargo Polska, którzy prowadzą akcję „Kolej na oddychanie”.

Reklama

To już wiemy, a przynajmniej powinniśmy wiedzieć - szkodliwe związki chemiczne oraz pyły zawieszone, popularnie zwane smogiem, stanowią zagrożenie dla zdrowia. Są czynnikami alergizującymi, mogą wywołać astmę, zapalenie oskrzeli czy ostrą niewydolność oddechową. Smog powoduje także zmniejszenie masy urodzeniowej płodu, zwiększa zachorowalność na nowotwory i przewlekłą obturacyjną chorobę płuc. Zwiększa również prawdopodobieństwo wystąpienia astmy u dzieci.

- Dla firmy odpowiedzialnej społecznie, posiadającej certyfikat Firmy Bliskiej Środowisku, kształtowanie pożądanych postaw i zachowań ekologicznych to obowiązek. Dlatego od dłuższego czasu prowadzimy szeroko zakrojoną edukację ekologiczną poprzez uświadamianie iż nasze codzienne wybory mają istotny wpływ na środowisko naturalne. Tak jest na przykład w przypadku decyzji o wyborze środka transportu, gdzie transport drogowy odpowiedzialny jest za ponad 70% emisji gazów cieplarnianych do atmosfery, w przypadku kolei jest to niecały procent. Kto wybiera kolej przyczynia się znacząco do poprawy jakości naszego powietrza – mówi Katarzyna Marciniak, Rzecznik Prasowy DB Cargo Polska.

Jak dalej przekonuje, kolej jest ekologicznym środkiem transportu i zużywa dużo mniejszą ilość energii w przeliczeniu na transportowaną jednostkę na określoną odległość, emitując tym samym znacząco mniejsze ilości zanieczyszczeń. - Ślad węglowy w kolejowych przewozach towarowych jest pięciokrotnie mniejszy niż ma to miejsce w przypadku ciężarówek, a koszty zewnętrzne należą do najniższych – dowiadujemy się od DB Cargo Polska.

Czy w ostatnim czasie częściej korzystacie z kolei?

Oceń publikację: + 1 + 38 - 1 - 20

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (41):
  • ~Adrian Sekuła 2017-01-26
    17:00:54

    50 18

    to tylko dobra reklama dla firmy.

  • ~BORYS57 2017-01-26
    17:37:00

    42 20

    Dziecinada!!!!

  • ~hanys z Rybnika 2017-01-26
    17:56:28

    66 62

    Przestańcie już pisać o tym smogu bo jak czytam to mi się już chce rzygać tym tematem na tej stronce , tak jak by nie było innych tematów do pisania tylko SMOG !! Ciekawy jestem kto na tym rękę trzyma żeby tak głośno było cały czas o smogu ! Ja oddycham tym powietrzem całe moje życie i jakoś nie narzekam bo jestem na śląsku wychowany od małego. A innym to śmierdzi potem maski do reklamy zakładają śmiać mi się chce z takich ludzi !!

  • ~ 2017-01-26
    17:59:10

    43 57

    Każda akcja której celem jest walka o dobre powietrze jest dobra! @hanys z Rybnika wiem dlaczego tak reagujesz. Sumienie cię trapi. I nie dziwi mnie to. Każdy kto pali śmieci i najgorsze sorty paliw, odpowiedzialny jest za smog czyli mówiąc krótko - powoli zabija sąsiadów.

  • ~hanys z Rybnika 2017-01-26
    18:10:07

    46 28

    Orient sumienie mnie trapi dobry jesteś i pale śmieci w bloku , może na balkonie te śmieci pale HAHAHA .

  • ~marys76 2017-01-26
    18:30:26

    51 3

    Wręczano maseczki chirurgiczne a nie przeciwpyłowe. Te maseczki na pewno nie wychwycą drobin "smogowych"!!!

  • ~ 2017-01-26
    18:34:11

    52 6

    DB Cargo - czy to ta firma, która w ramach walki ze smogiem na zelektryfikowanych liniach kolejowych, prowadzi swoje pociągi za pomocą często przestarzałej trakcji spalinowej, w 100% zgadzam się z pierwszym wpisem "to tylko dobra reklama dla firmy" za którą nie idą niestety działania

  • ~pprywatne 2017-01-26
    19:17:37

    20 11

    Właśnie powiedziano w Ministerstwie Środowiska, że smog jest winą poprzedniej władzy...

  • ~imrahil 2017-01-26
    20:25:22

    6 37

    te maseczki na smog nie pomogą. polecam zaopatrzyć się w takie naprawdę do tego przeznaczone. dziś za oknem znów smród. a jak wejdzie w życie ustawa antysmogowa, to donosić profilaktycznie na smrodziuchów od 1 stycznie 2022 r. - brak kotła V klasy = mandat :)

  • ~hardmark 2017-01-26
    20:43:25

    24 2

    Równie dobrze mogliby lepiej płacić ,żeby pracowników było stać na CO gazowe albo elektryczne a nie opalanie mułem czy miałem. Akcja reklamowa typu "Patrzcie jak walczymy o Wasze zdrowie" ale zapomnieliśmy walczyć o zdrowie pracowników. Byle będzie się czym pochwalić jak szefostwo z Niemiec przyjedzie.

  • ~ 2017-01-26
    21:02:42

    15 20

    Najwiecej na akcji ,,bądźmy eko" zarobią producenci piecy. Zaraz po nich hurtownicy i przemytnicy, którzy piece innych klas bedą sprzedawali po cichu lub na części w końcu jedynie w nowych domach musi być klasy V. Dystrybutorzy węgla cena do gory plus kombinowanie z mieszaniem węgli rożnych klas.
    Hanys z Rybnika po pierwsze prawdziwy hanys nie poszolby za PiSem. Jo ni ma zakamuflowano opcjo nimiecko. A kaj richtig na kroliczoku mieszkać? Ganba. Hanysy sie roboty chytaja a ni Pospulstwa i Socjalizmu!

  • ~minges 2017-01-26
    21:05:09

    35 5

    @imrahil szkoda że nie będzie mandatów za produkcję, sprzedaż i kupno jedzenia z GMO, konserwantami i innym syfem, który pewnie codziennie zjada większość ludzi, trując w ten sposób siebie, swoich bliskich, sąsiadów...

  • ~xxxx 2017-01-26
    21:21:10

    23 1

    wpis @imrahil pod artykułem Rybnik na ekodotacje dla mieszkańców wyda 5,6 mln zł. Ile źródeł ciepła zostało już wymienionych?
    ~imrahil 2016-09-25 22:22:00
    ~xxxx jeśli chodzi o te kotły klasy 5, to poczytaj sobie ostatni wpis na blogu "czyste ogrzewanie"... generalnie to kocioł klasy 5 na dzień dzisiejszy to taki chwyt producentów, żeby wyciągnąć publiczne pieniądze (takie kotły są dotowane przez gminy, a kupują je ludzie dobrze sytuowani). grzechem jest montaż takiego czegoś w nowym domu, a i w starym może powodować sporo problemów, m.in. z kominem.
    ~imrahil 2016-09-25 22:25:48
    dodać warto, że kocioł klasy 5 osiąga dobre wyniki w laboratorium, a rzeczywistość swoje, bo wiele założy od jakości instalacji, sterownika, paliwa i użytkownika. oczywiście lepsze to niż śmieciuch, ale prawda jest taka że jedyne co się udaje ograniczyć przy takim kotle to pył, ale już na pewno nie siarkę czy NOx, bo do usunięcia tych związków są potrzebne odpowiednie instalacje i procesy chemiczne, których w domowych kotłowniach brak. więc prawda jest taka, że taki kocioł jest lepszy niż śmieciuch, ale z ekologią i czystym powietrzem nie ma nic wspólnego, do tego jest koszmarnie drogi. w nowych domach w ogóle nie powinno się takiego czegoś pozwalać instalować.

  • ~ 2017-01-26
    21:25:42

    10 25

    minges, wyjaśnij mi, jak ja zjadając niezdrową żywność truję sąsiadów???

  • ~ 2017-01-26
    21:28:06

    17 29

    A za oknem 600... (1200% polskiej normy). czyli w mieszkaniach jakieś 300. Gratulacje dla silnej grupy trucicieli. Naprawdę ciężko mi pojąć, jak macie czyste sumienia

  • ~imrahil 2017-01-26
    21:56:02

    7 18

    ~xxxx - tak to moje zdanie, fajnie że wyszukałeś i przypomniałeś. instalacja jakiegokolwiek kotła na węgiel w nowym domu to porażka z praktycznego (problemy) i ekonomicznego punktu widzenia. jest totalną głupotą, szczególnie że w domu o obciażeniu kilku kW taki kocioł chodzi w podtrzymaniu przez długi czas i truje. na szczęście większość syfu zatrzyma się w wymienniku. ale cieszę się, że będzie nakaz instalacji takich kotłów. akcja edukacyjna nie działa. namawiałem kilku trucicieli np. na palenie od góry - nie posłuchali, woleli zadymiać okolicę. namawiałem kilku inwestorów na rezygnację z węgla w nowych domach - zainstalowali kopciuchy, niektórzy już robili remont komina, teraz będą zmieniać kocioł. w sumie w ciągu 5 lat łącznie z inwestycją w kotłownię, komin, teraz remont komina i opał taki jeden wydał już z 50 tys. zł. za to kupiłby pompę ciepła i prąd na 20 lat grzania tą pompą, albo izolację, lepsze okna i też prąd na 20 lat grzania, ale jest mądrzejszy. tzn. był. zadymiacie, nie słuchacie, chwalicie się spalaniem mułu i flotu, proponujecie żeby się wyprowadzić jak to komuś przeszkadza. no i w końcu się to skończy. pozdrawiam i polecam na przyszłość więcej logicznego myślenia :)

  • ~psotnik 2017-01-26
    21:56:31

    29 8

    znowu smog....ciekawe jakie tematy przez wiosnę i lato będą?
    Ktoś ma interes na tym a ludzie podatni i echo podnoszą. Ja tak samo jak widzę co po niektórą młodzież w maskach to nie wiem czy płakać. Papierosy wciągają a potem maski zakładają (ot dzisiejsza scenka). Nie jestem za paleniem byle czego w piecu!!! Ale na litość, jak czytam że mandaty powinny się sypać to płakać się chce. Jeden na drugiego nagonkę daje a najgorsi są tacy co na bloki poszli ale z domu "kopcącego" się wywodzą.
    Kiedyś każdy miał piec kaflowy (i to czasami w każdym pokoju), jeździły tzw. gagariny które kopciły że nic widać nie było i to przez lato. Nagle ktoś się obudził i wmawia co dusza zapragnie. Może na lato temat ...hmmm smrodu z koszy na śmieci ?

  • ~imrahil 2017-01-26
    21:59:28

    5 21

    a że z kotłem klasy V będą problemy i to poważne to fakt. tyle że tym razem to będą problemy tych którzy do tej pory zatruwali życie innym

  • ~qdobp 2017-01-26
    22:06:40

    35 1

    hahaha przeciez DB CARGO to w znaczacej wiekszosci Diesle, które ładnie kopcą (ale pewnie nie wplywaja na smok skoro firma jest tak pro ekologiczna)

  • ~minges 2017-01-26
    22:14:24

    24 4

    @KasiaT w bardzo prosty sposób. Nie wiem jak Twoje relacje z sąsiadami ale jeśli np. czasem się z nimi spotykasz to rozumiem, że częstujesz ich napojami, słodyczami i jedzeniem w 100% zdrowym i ekologicznym? Napisałem już wcześniej że każdy kto nie dba o zdrowie swoje, bliskich i sąsiadów w jakikolwiek sposób nie ma prawa wytykać innym, że np. trują dymem bo jak dla mnie to czysty przykład hipokryzji. Zmiany nawyków potrzebują wszyscy a nie tylko palący w piecach.

  • ~ 2017-01-26
    22:25:08

    42 1

    A co z kopcącymi, niektórymi lokomotywami tej firmy pracujących na oddziałach Skoda S200, TEM, i wiekowe SM42 po lekkich reaktywacjach manewrówki. Nieraz jestem świadkiem jak zostawiają za sobą czarne chmury spalonej ropy przy ruszaniu lub ciężkiej pracy manewrowej.

  • ~imrahil 2017-01-26
    22:27:39

    5 24

    ~minges bzdury wypisujesz, wydaje mi się że z twojego komina leci okropny dym, że szukasz usprawiedliwienia w fakcie że ktoś inny może spożywać niezdrową żywność. żywność można w dużej mierze sobie wybrać, poza tym to nie twoja sprawa co kto je. można odżywiać się na swoją odpowiedzialność samą coca-colą. dymienie z komina i trucie sąsiadów i ich dzieci jest niemoralne. jak ci się tak podoba, to sobie w domu zrób dziurę w kominie i się inhaluj, ale nie zmuszaj do tego innych.

  • ~ 2017-01-26
    22:29:42

    7 33

    Porównanie kompletnie od czapy. Nawet jeśli podalabym komuś niezdrowa żywność, to nie ciagle. Raz zjedzą, a potem mogą jeść co chcą. Oni trują mnie ciągle. Nie mogę przed tym się schronić, bo nawet do domu przenika ich trucizna.Oni mogą odmówić, gdybym ich poczestowala trucizna. Ja nie mogę nie oddychac. Nie wiem jak ślepym trzeba być żeby w ogóle próbować porownywac takie sprawy. Nie wiem czy zwykła głupota, czy próba zagluszania sumienia, naprawde nie wiem. Ja nie mogłabym spojrzeć sobie w oczy gdybym truła innych. Chrzescijanie...

  • ~imrahil 2017-01-26
    22:32:48

    10 28

    widzę, że mocno minusujecie moje wypowiedzi. to chyba jedyne co możecie zrobić w ramach swojej frustracji nadchodzącą uchwałą, bo z faktami dyskutować się nie da.

  • ~ 2017-01-26
    22:51:53

    6 27

    Imrahil, chciałabym Ci postawić piwo

  • ~ypsilon 2017-01-26
    22:54:04

    17 9

    a za oknem smród nieprzeciętny chciałem przewietrzyć przed spaniem ale się nie da bo wlatuje do mieszkania gryzący trujący dym chyba wszystkie normy PM10 znowu są przekroczone

  • ~minges 2017-01-26
    22:55:36

    23 7

    Porównania nie są od czapy. Po prostu sytuacja ze smogiem sprowadza się do jednego wielkiego absurdu. Gdzie byli wszyscy antysmogowi krzykacze lata temu? I żeby było jasne- jestem za zmianami, póki co mam stary piec ale pale w nim tak, jak zalecają spece od czystego ogrzewania, nie miałem skarg, pale węglem, a piec będę wymieniał w lato tego lub przyszłego roku. Specjalnie sprowokowałem takie porównanie i w ten sposób możemy dyskutować bez końca: skoro uważacie że żywność można sobie wybrać i nikomu nic do tego, że nie trujecie ciągle bo nie jecie jek ciągle? Smogu też nie ma non stop, jest przez kilkadziesiąt dni w roku, sami wybieramy czym palimy - co komu do tego? Skończta tą dyskusję. Wejdą zaostrzone przepisy, trzeba będzie się dostosować. Mam nadzieję, że wszystko będzie robione z głową i nie doprowadzi do jeszcze większego skłócenia naszego społeczeństwa, bo to co się teraz dzieje to naprawdę gotowy scenariusz na wybitną komedie absurdu. Kolejny raz media pokazują jak perfekcyjnie mogą wpływać na swoich odbiorców.

  • ~ 2017-01-26
    23:17:01

    7 27

    Serio nie rozumiesz??? Ja ciebie nie truje W OGOLE a ty mnie przez 7 miesiecy w roku.

  • ~MTWWD 2017-01-26
    23:29:15

    21 14

    No momy smoka wreszcie. Ida dociepać mułu do pieca co by nom smok nie zdechnoł do rana.

  • ~Arteks 2017-01-26
    23:31:30

    13 17

    @bartezz @ursus - ciekawy temat poruszyliście. Faktycznie DB Schenker czy PKP Cargo (ta druga w mniejszym stopniu) użytkuje lokomotywy spalinowe. Ale zauważcie, że taki jeden pociąg przewiezie tyle ładunków co kilkaset ciężarówek. Jedna lokomotywa z pociągiem przejedzie raz na godzinę czy dwie i jest cisza, nie ma zanieczyszczenia. A auta? No właśnie porównajcie sobie skalę zanieczyszczeń, hałasu i innych utrudnień w porównaniu do pociągu towarowego, prowadzonego nawet tymi spalinówkami. Ile set aut przejeżdża przez jedną godzinę na głównych drogach?! I co? Przyznacie jak bardzo destrukcyjne są auta (no może poza elektrycznymi które należą u nas do rzadkości)? Władze naszego regionu powinny robić wszystko co tylko możliwe aby jeszcze lepiej wykorzystać sieć kolejową pod kątem zwiększenia jej udziału w przewozach pasażerskich.

  • ~Arteks 2017-01-26
    23:59:15

    14 25

    @MTTWD - pal ile wlezie bo od września palić mułem już nie będziesz. Ty masz dzisiaj płytką satysfakcję z tego, że przy okazji trujesz innych. A wiesz jaką satysfakcję będą mieli ludzie walczący z ciemnogrodem takim jak ty w momencie wejścia w życie różnych restrykcji? To będzie święto! ;P @minges - też uważam, że te dyskusje są już zbędne. Era mułu i flotu się skończy w 2017, a za kilka lat, dla niektórych ludzi wstydem będzie przyznać się komuś, że kiedyś paliło się takim dziadostwem. Ludzie wreszcie zastanowią się czy nadal chcą mieszkać w zaniedbanych i ciężkich do utrzymania budynkach. i nauczą się jakieś odpowiedzialności wobec swoich sąsiadów i swoich miejscowości - którym psuli powietrze i wizerunek. Liczę, że zanieczyszczenie PM 10 w naszym regionie spadnie tak samo jak ilość dni ze smogiem. I nawet jeśli problem się będzie pojawiał to będzie mniejszy niż obecnie. @psotnik - to nie jest żadna nagonka ale samoobrona ludzi przed truciem. Każdy człowiek ma prawo się bronić przed tym który go chce go krzywdzić. Więcej. Może władze miasta powinny nagradzać osoby które doprowadzają do ukarania palaczy śmieci?

  • ~ 2017-01-27
    00:03:27

    24 1

    Arteks - zgodzę się tym stwierdzeniem, że koleją przewiezie się kilka/kilkanaście raz więcej ładunków niż transportem drogowym. Natomiast niech kolej czy firma DB robi to ale taborem stosunkowo nowoczesnym i elektrycznym bo te spalinówki ładnie odświeżone z zewnątrz i po jakimś tam remoncie silnika to są pojazdy trakcyjne 30-40 letnie a nawet starsze nieraz też się zdarzają, wystarczy przeczytać rok budowy na tabliczce znamionowej.
    One mają swoje km już w kołach. Tym bardziej jak mówisz o pociągach pasażerskich ok, niech ich przybywa ale typu Pendolino czy Elf.

  • ~Arteks 2017-01-27
    00:53:10

    11 19

    @bartezz - ale co z tego, że te lokomotywy mają po 30-40 lat? Transport szynowy ma to do siebie, że tabor nie zużywa się tak szybko jak tabor samochodowy. W Europie eksploatacja lokomotyw do 50 lat jest normą, a nie ewenementem. Silniki da się modernizować. I nie doceniasz kolei pisząc, że przewozi się "kilka-kilkanaście razy więcej". Jedna duża kolejowa węglarka jest w stanie pomieścić nawet 60 ton węgla czyli przeciętnie 2-3x więcej od ciężarówki. Sam sobie oblicz ile to jest więcej biorąc pod uwagę skład złożony z 25 wagonów. ;)

  • ~ 2017-01-27
    01:43:41

    15 1

    ~Arteks piszesz że silniki da się modernizować, zgoda ale ile wspomniane DB ma zmodernizowanych lokomotyw, kilkanaście Gagarinów, reszta jest spadkiem po PTKiGK, z wymienionymi kilkanaście lat temu silnikami: 2 szt Ls1000, i po jednej S200 i T448p (przypominam,że w dieslach, także dużej mocy, ze względu na ochronę środowiska dokonał się ostatnio duży postęp), reszta taboru to odświeżone trupy, które już w momencie projektu (pół wieku temu) miały przestarzałe silniki
    przeanalizuj sobie ruch towarowy na liniach do Żor, czy Leszczyn, zapewniam Cię, że pociągi nie jeżdżą tam co godzinę lub dwie, ale zdecydowanie częściej, właśnie w dużej miedze prywatne diesle, co też powinno być zakazane z powodów ekologicznych (ale nadal uważam,że duże przewozy oraz tranzyt powinny odbywać się na torach a nie drogami)
    nie wiem czy celowo, chwaląc samochody hybrydowe, zapomniałeś o tych zasilanych gazem (zarówno LPG jak i CNG), których produktami spalania są tylko dwutlenek węgla i woda, właśnie tak zasilane autobusy i ciężarówki powinny jeździć po centrum i tutaj jest pole do popisu dla naszych władz (zaczynając od miejskich autobusów)

  • ~adiqq 2017-01-27
    07:01:13

    2 11

    @minges - porównanie od czapy niestety. Mam takie samo zdanie jak Imrahil czy KasiaT w kwestii żywności

  • ~THE Bill 2017-01-27
    07:35:52

    18 5

    30 lat temu jeździły lokomotywy parowe. Było ich dużo i dymiły bardziej niż obecne lokomotywy spalinowe. I problemu takiego nie było jak jest dziś. Więc skończcie już z tymi śmiesznymi argumentami o kopceniu Diesli bo jest nie poważne. Ile takich lokomotyw jest na km2 a ile ciężarówek?

  • ~przykopa 2017-01-27
    10:23:20

    12 3

    ~KasiaT 2017-01-26 22:51:53
    Imrahil, chciałabym Ci postawić piwo.....

    A chcesz tego chłopa otruć ?
    Piwo wedle definicji składa się ze słodu , chmielu ,wody.
    Dzisiejsze to coś to jest konglomerat związków chemicznych i dodatków pędzonych ekspresowo w tankach .
    Z całą pewnością to co się nalewa do puszek , butelek to nie powinno się nazywać piwo.
    Rozumiem Cię Droga Kasiu. Ale przykro mi to powiedzieć że Ty nie masz zielonego pojęcia o ekologii....
    I tak samo jak nie znasz się na piwie , tak i na węglu i jego spalaniu.

  • ~Arteks 2017-01-27
    11:31:07

    6 13

    @ursus - ruch kolejowy w rejonie Rybnika należy do najbardziej intensywnych w Polsce, nie musisz mi tego uświadamiać. Mimo to udział w tym trakcji spalinowej jest niewielki i czasami konieczny bo czym chciałbyś jechać po liniach gdzie nie ma trakcji np. do KWK Jankowice czy elektrowni? A nie ma tam trakcji dlatego, że widocznie nie było ekonomiczne jej zawieszenie. Mimo tego DB czy jakikolwiek przewoźnik kolejowy może z czystym sumieniem mówić o ekologiczności kolei. Przejazd jednego transportu z lokomotywą spalinową jest nieporównywalnie mniej uciążliwy dla środowiska i mieszkańców od przejazdu setek ciężarówek. To trochę tak jakby porównać wspomniany przez ciebie autobus z 60 pasażerami na pokładzie który jedzie w zamian 60 samochodów. Tak samo jak ty uważam, że miasto powinno rezygnować z autobusów z silnikami diesla i iść w kierunku rozwoju komunikacji szynowej oraz elektrobusów po 2020 roku. @The Bill - wspomniałeś o parowozach... Ja dodam jeszcze piece martenowskie czy kominy zakładów przemysłowych bez filtrów albo przestarzałe baterie koksownicze. Wszystko to udało się wyeliminować. A więc można by z satysfakcją mówić o jakimś postępie w tych dziedzinach. No ale gdzie postęp i rozwój w przypadku domków jednorodzinnych? Tu niestety zatrzymaliśmy się na etapie palenia byle czym czyli prawie żadnego postępu od XIX wieku. I to budzi grozę i zażenowanie.

  • ~MTWWD 2017-01-27
    11:37:18

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~MTWWD 2017-01-27
    13:53:36

    4 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rojmar 2017-01-27
    20:37:11

    8 1

    Smog jest i tego w najbliższym czasie nie zmienimy. Ja mam w domu dzieci które chorują na astme i gdy jest kiepskie powietrze to i w zamkniętym domu sie duszą. Miałem już dość tych ciągłych wizyt u lekarza i pobytu w szpitalu. Znajoma poleciła mi oczyszczacz powietrza do domu i wszystko sie zmieniło. Dzieci prześpią całą noc i normalnie oddychają. Szkoda tylko że na podwórko nie mogą wychodzic. Wracając do tematu to każda akcja jest dobra. Może w końcu powoli do ludzi trafi że tym czym oddychają to jest samo świństwo.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4970