zamknij

Wiadomości

Kierowcy tracą cierpliwość „te światła zakorkują Rybnik”. Prezydent: musimy zaryzykować

2017-06-14, Autor: 

„Panie prezydencie te światła zakorkują nam Rybnik. Czemu pan nie słucha mieszkańców?” - taki napis pojawił się dzisiaj nad ranem na likwidowanym rondzie. Któryś z kierowców w dobitny sposób przekazał, co sądzi o remoncie na skrzyżowaniu ulic Wyzwolenia-Mikołowska i Sybiraków. Tymczasem prezydent Piotr Kuczera przekonuje, że sygnalizacja w tym miejscu jest potrzebna. 

Reklama

Temat likwidacji ronda Mikołowskiego wywołał ożywioną dyskusję wśród naszych Czytelników. Gros z nich uważa, że postawienie tam sygnalizacji świetlnej tylko powiększy i tak już duże korki w tym miejscu. Przyczynia się do tego oddalone o kilkadziesiąt metrów skrzyżowanie z ul. Przemysłową, a dalej – ul. Wielopolską i Stawową. Większość komentujących pomysł likwidacji ronda ocenia, delikatnie mówiąc, jako nietrafiony. Więcej przeczytacie >>Rusza rozbiórka Ronda Mikołowskiego<<

Jeden z mieszkańców Rybnika postanowił wyrazić swoje zdanie w dobitny sposób. Na murze ronda pojawił się dzisiaj napis „Panie prezydencie te światła zakorkują nam Rybnik. Czemu pan nie słucha mieszkańców?” Co na to włodarz naszego miasta?

- Rondo jest po prostu za małe. Były przeprowadzone badania, wykazały one, że godzinny przepust wynosi 2236 pojazdów. Symulacja pokazała, że sygnalizacja ewidentnie zwiększy przepustowość do 3035 pojazdów. Wiem, że jest to problem społeczny, ale musimy zaryzykować. Dalsze utrzymywanie ronda jest bezsensowne. Patrze tutaj też z punktu widzenia potencjalnej inwestycji na ul. Żorskiej i zamknięcia wiaduktu. Wtedy te skrzyżowanie pod postacią ronda byłoby zupełnie zablokowane – wyjaśnia prezydent Piotr Kuczera.

Z kolei Łukasz Bartosz, kierownik referatu uzgodnień i zarządzania ruchem dodaje, że sygnalizacja w porównaniu do ronda będzie wydajniejsza o 30 procent. - Dodatkowo komunikujemy drogę rowerową od strony ul. Mikołowskiej, kontynujemy ją do stacji BP. Jesteśmy w trakcie opracowywania projektu na dalszy ciąg drogi – wyjaśnia.

Ważna informacja dla kierowców: rondo Mikołowskie zostanie całkowicie zamknięte dla ruchu od poniedziałku (19 czerwca) aż do 27 czerwca, kiedy mają zakończyć się prace drogowe.

Zniknie rondo Mikołowskie, pojawi się sygnalizacja. To dobra decyzja miasta?





Oddanych głosów: 3342

Oceń publikację: + 1 + 26 - 1 - 78

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (54):
  • ~Tomek_81 2017-06-14
    14:48:54

    Panie Prezydencie proszę przestać bezkrytycznie patrzeć na pomysły Pana urzędników. Za sprawę prawoskrętu na rondzie boguszowickim już dawno powinny polecieć głowy. Urzędnik który psuje układ komunikacyjny i mówi potem że tam się za szybko jeździło nie powinien pracować ani dnia dłużnej. Takie popisy nieudolności idą na Pana konto i to Pan a nie podlegli Panu ludzie będzie się z tego tłumaczyć przed wyborami. Co do nowych świateł, zobaczymy, ale większość mieszkańców najdelikatniej mówiąc nie podziela Pana optymizmu.

  • ~orka 2017-06-14
    15:00:05

    Taka ciekawostka do Pana Prezydenta, nawet taki program jak Pogromcy mitów - MythBusters zrobił taki eksperyment rondo kontra skrzyżowanie, tam im wyszło że rondo podnosi przepustowość minimum 20%, i tak jakoś wieże bardziej tym miłym oszołomom, niż panu Panie Kuczera, podziękujemy w następnych wyborach.

  • ~orka 2017-06-14
    15:02:35

    62 6

    http://www.autokrata.pl/news/skrzyzowanie-kontra-rondo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757

  • ~LEMUR 2017-06-14
    15:04:57

    176 4

    Pytanie! Czy robiono badania gdyby: to rondo OBNIŻYĆ aby zwiększyć widoczność + zwiększenie cyklu świateł na Przemysłowej oraz dalej lewo na Wielopolską?

  • ~pxxxxx 2017-06-14
    15:19:29

    81 66

    tanie panstwo dzięki eksperymentom PO

  • ~totrzebaskomentowac 2017-06-14
    15:26:51

    138 9

    Też jestem zdania, że światła zakorkują miasto!!! To rondo powinno zostać przebudowane!!! Powiększone i obniżone. I zjazd troszkę mądrzejszy w kierunku ul. Piasta i było by po problemie.
    Pan Panie Prezydencie w korkach nie stoi, bo jeździ Pan rowerem, więc proszę słuchać na kierowców. A wydział dróg cały wymienić!!! Nie robią nic i nic robić nie chcą.
    Przypomnę tylko ul. Frontowa od kilku lat prosi się nie remont, a wykonanie odwodnienia i co i nic. Zamiast budować wybiegi dla psów można było wykonać odwodnienie. Jeszcze jedno, te niby inteligentne światła na Reymonta też są do bani. Stoimy dłużej niż po staremu. Panie Kuczera mam nadzieję,że Pan czyta ten portal i wyciąga wnioski, bo faktycznie urzedaski zostaną na pierdzistolkach, a Pan przegra z kretesem.
    Droga redakcjo, a może ankieta dotycząca Wydziału dróg w Rybniku?

  • ~dasio7 2017-06-14
    15:29:14

    164 2

    Trochę inny temat przy okazji. Po zmianie świateł na skrzyżowaniu Gliwicka/Lipowa/Wielopolska, zaczęły się tworzyć korki, na Gliwickiej od strony centrum. Prawdopodobnie są źle dobrane czasy dla poszczególnych kierunków. Może da się to skorygować?

  • ~siarzewski 2017-06-14
    15:31:51

    147 2

    Szanowny Panie prezydencie i inni rybniccy urzędnicy odpowiadający za drogi.

    Teoretyczna wydajność skrzyżowania w tym przypadku jest abstrakcją, ponieważ problemem jest ilość pojazdów które mogą opuścić w/w skrzyżowanie.

    Gdyby rozwiązano problem świateł na przemysłowej, automatycznie i rondo by się odkorkowało.

  • ~Karol Szymura 2017-06-14
    15:46:07

    Ten kto zlecił zrobienie tam skrzyżowania musi odejść!

  • ~ 2017-06-14
    15:47:43

    45 4

    26% różnicy między dwoma rodzajami skrzyżowań dla sygnalizacji? To dość powiedzieć - niewiele. No nic no - jak nie spróbujemy to się nie dowiemy. Ja mam tylko nadzieję, że ktoś zasięgnie wiedzy z zakresu inżynierii ruchu drogowego i dostosuje najbliższe skrzyżowania do "nowych świateł".

  • ~Zbigniew Maryański 2017-06-14
    15:55:57

    125 7

    Korki na tym rondzie tworzyły głównie światła przy ul. Przemysłowej. Montowanie świateł w tym miejscu jest poronionym pomysłem, problem zostanie spotęgowany. Wg. mnie należało zrobić test przepustowości ronda przy wyłączeniu w/w świateł.

    Taka obserwacja. Przez 3 jeździłem do pracy w stronę Bełku drogą 925. Wracając do domu w godzinach szczytu prawie zawsze stałem w ogromnym korku do świateł z ul. Wielopolską. Prawie, gdyż wyjątkiem były sytuacje awarii sygnalizacji świetlnej - wtedy korek magicznie znikał.

    Żaden sztuczny system regulacji ruchu nigdy nie będzie mądrzejszy od naturalnego, który dają ronda.

  • ~ 2017-06-14
    16:08:51

    20 19

    Nooo, nie do końca. System regulacji się sprawdza - pod warunkiem, że jest to zrobione z głową. W Ostrawie, przebudowali sygnalizację na skrzyżowaniu ulic Plzeňska / 28. října - to dość ruchliwe miejsce. Oprócz automatycznego sterowania, na skrzyżowaniu jest monitoring, który pozwala osobie obserwującej ruch w mieście, zdecydować o wprowadzeniu zmiany.

    Korek na Mikołowskiej z Wielopolską znikał tylko dla ruchu po Mikołowskiej. Wyjazd z Wielopolskiej lub Stawowej to był "ogień" i trzeba było liczyć na życzliwość kierowców. Nie daj Boże, trzeba było skręcić z Mikołowskiej w lewo...

    Teraz nie mamy wyjścia, zobaczymy co to będzie.

  • ~Michal Pogocki 2017-06-14
    17:04:11

    65 7

    Przecież tam korka nie ma ! Korek to się robi na pobliskich światłach na ul Mikołowskiej na Paruszowcu oraz na ul. Wyzwolenia w kierunku ronda na Gliwickiej ! Tam gdzie są światła zawsze są korki w Rybniku

  • ~Konrad Klink 2017-06-14
    17:25:37

    Tak na prawdę to nie ma idealnego rozwiązania. Gdy światła nie działały na skrzyżowaniu z Wielopolską to ludzie chcący skręcić z niej do Kamienia nie mieli szans i pamiętam, że korek sięgał Gliwickiej. Jeżeli zmieni się sygnalizację na Przemysłowej to korek na niej sięgnie do Karola Miarki a pracownicy nie opuszczą parkingów pod swoimi zakładami pracy. Wyjście jest ale trzeba zacząć myśleć, jak nie jeździć wszędzie samochodem. Pracownicy z ulicy Przemysłowej mogliby spokojnie korzystać z połączenia kolejowego gdyby przedłużyć planowaną kolej miejską z Wodzisławia do Leszczyn i zbudować jakiś sensowny P+R na wlotach to miasta.

  • ~Roman Jakubowski 2017-06-14
    18:30:12

    54 6

    Proste logiczne myślenie...kolejne światła na odcinku 100m? KOREK GWARANTOWANY ! a dlaczego ?Oto odpowiedź: 1 światła na skrzyżowaniu z ul.Przemysłową ,jedziemy 100m dalej kolejne światła z skrzyżowaniem ulicy Wielopolskiej..a do tego teraz zamiast ronda Mikołowskiego jeszcze jedne ...Obudźcie się! Jak zlikwidować korki nie naruszając ronda ! wyłączyć światła na skrzyżowaniu w/w ulic chociazby na okres próbny i obserwować ..czy to coś pomoże ! Ale po co nasze uwagi sugestie jak ONI Inżynierowie z wyższym wykształceniem wiedzą lepiej ...jak zakorkować miasto i kierowców do szału doprowadzać !

  • ~kierowca bombowca 2017-06-14
    18:45:32

    67 8

    Zamiast dokładać światła powinni je zlikwidować na wyzwolenia i mikołowskiej, niestety ale urzedasy to darmozjady z problemami z głową.
    No i mam pytanie przy okazji , chciałem sie dowiedzieć jaki powód był wymiany ze sprawnych i dobrze w miare działających świateł na sprawne w miare źle działające światła - koszty, powody wymiany, jakies orzeczenia techniczne, wszystko z ta operacją związane, mam podejrzenia o rażąca niegospodarność w tym temacie skrzyżowanie Wielkopolskiej z Gliwicką.

  • ~Arteks 2017-06-14
    18:49:51

    Mamy za dużo aut w mieście! W takiej sytuacji - ani brak świateł, ani światła, ani rondo nie są rozwiązaniami które będzie się sprawdzać idealnie i które uszczęśliwią wszystkich - zawsze ktoś będzie stał w korku. Rolą władz miasta i osób odpowiedzialnych za drogi powinny być próby usprawniania ruchu. Można by ich krytykować gdyby nic nie robili. Ale mamy sytuację odwrotną - podjęto jakieś działania, zarówno jeśli chodzi o budowę nowej obwodnicy, czy utworzenia "zielonej fali" na Mikołowskiej, nowej polityki rowerowej czy obniżenia taryf komunikacji miejskiej. Niech krytycy likwidacji Ronda Mikołowskiego poczekają na efekt końcowy. @tomek_81 - słusznie zwróciłeś uwagę na Rondo Boguszowickie. Tam ewidentnie zepsuto dobre rozwiązanie. Ja dodam od siebie most nad Nacyną na Raciborskiej gdzie zrobiono nadmiernie szeroką drogę kosztem pieszych którzy powinni mieć tam priorytet - odwrotnie od procesów jakie zachodzą w większości miast bardziej rozwiniętych od Rybnika. Ale jeśli chodzi o Rondo Mikołowskie - wolę poczekać na finał inwestycji, szczególnie jeśli powiązane to będzie z obiecanymi przez prezydenta inwestycjami prorowerowymi i nowym układem linii komunikacji miejskiej. Obecnie Paruszowiec jest tak bardzo obciążony autami bo... wielu mieszkańców Rybnika nie ma alternatywy w dojeździe do tamtejszych zakładów.

  • ~master4k 2017-06-14
    19:17:25

    32 4

    Do redakcji.

    Pokażcie proszę jaki piękny napis zdobi to nieszczęsne rondo...

  • ~pablo2525 2017-06-14
    19:46:05

    Kto może niech przesiądzie się na rower i korki znikną. 3 kilometry do pracy i już królewicz musi autem jechać bo na kole to gańba.

  • ~rybnikus 2017-06-14
    19:54:05

    86 10

    Artex, mamy za dużo ludzi w Rybniku, paru należ odstrzelić i będziecie mieli spokój a tak poważnie to kto zapłaci z ten nietrafiony eksperyment?
    Pewnie znowu my, podatnicy.

  • ~Zoltan666 2017-06-14
    20:00:07

    8 12

    Na początek spróbowałbym odłączyć kompletnie od ronda ulice Mikołowską w stronę Bazyliki. Koszt żaden a mogło by to znacznie poprawić przejezdność tego ronda.

  • ~Hanys z Chojmy 2017-06-14
    20:26:27

    8 11

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Pan Matata 2017-06-14
    21:08:01

    72 1

    Arteks zapraszam do UK.Na Wembley.Tam zobaczysz co moga zrobic za korek autobusy ktore Ty tak uwielbiasz.Pracuje tam jako kierowca i widze co sie dzieje.

  • ~donia96 2017-06-14
    21:30:12

    72 2

    Prezydent: musimy zaryzykować , piękna odpowiedz prezydenta!! Panie prezydencie a jak się nie uda kto ponieście koszty ponownego remontu tego skrzyżowania znowu mieszkańcy Rybnika , to ja już od razu mówię ze pan to wszystko zapłaci a nie my

  • ~Mariusz Watoła 2017-06-14
    22:50:09

    32 2

    Czy w tym referacie od dróg w UM jest ktoś kto ma trochę rozsądku ? ...bo moim zdaniem jako kierowcy to problemem jest mała przepustowość skrzyżowań wylotowych z miasta ( Mikołowska - Przemysłowa i Mikołowska - Wielopolska ) a nie to nieszczęsne rondo.

  • ~totrzebaskomentowac 2017-06-14
    23:07:33

    82 6

    Do arteks....
    Chłopie co ty pieprzysz o moście na Raciborskiej?!!! Przejeżdżam tamtędy od kilku lat parę razy dziennie i jeszcze nie widziałam tłumu pieszych na nim!!! Zawsze jest pusty, więc jakim kosztem pieszych? Człowieku zastanów się!!! Jedyne co spieprzyli na Raciborskiej to chodnik po obu stronach drogi i szerokie pobocze, kosztem dodatkowych pasów ruchu. Raciborska mogłaby być zrobiona jak żorska, którą też codziennie jeżdżę i po korkach. Co trzeba wyprzedzasz i jedziesz dalej.
    Ale najlepiej zrobić chodniki, wybiegi dla psów koło obwodnicy ( zapomnieli tam psy zrobić

  • ~ 2017-06-14
    23:43:24

    42 2

    Z ronda wystarczylo usunac to dziadostwo ktore zaslania widoczność. A ryzyko się nie oplaci. Tylko, że najbardziej ucierpi na tym szary rybniczanin spozniajac się do pracy :(

  • ~Arteks 2017-06-14
    23:44:43

    @totrzebaskomentować - porzuć zacietrzewienie, zamiast tego naucz się uważnie czytać. Chodziło mi o remont mostu nad Nacyną na Raciborskiej, a nie wiaduktu nad linią kolejową na tej samej ulicy. W przypadku o którym wspominasz akurat wszystko byłoby w miarę w porządku gdyby zrobiono wzdłuż ulicy asfaltową drogę rowerową, a nie na byle jakiej kostce czyli po raz kolejny upokarzając rowerzystów względem kierowców. Po co dodatkowe pasy dla aut na Raciborskiej skoro chcemy przenieść ruch wschód-zachód na nową obwodnicę? Przy okazji - zobaczcie sobie jak wygląda Raciborska na terenie Rybnika, a jak kiepska jest Raciborska na terenie Rydułtów czy Rzuchowa, nie mówiąc o Rybnickiej w Raciborzu. I co? Jeszcze źle... A poza tym czy droga węższa czy szeroka - korki prędzej czy później też się pojawiają. Mikołowska w Katowicach jest 4 pasmowa od czasów Gierka i... jest na niej wieczny korek. @rybnikus - wyjątkowy suchy sarkazm bo ludzie nie stanowią w mieście żadnego problemu - nawet jeśli jest ich tak dużo jak w przeludnionych miastach Azji wschodniej. To auta mimo gigantycznych środków jakie na ich potrzeby wydajemy od lat z budżetu miasta są kłopotem samym w sobie. Życie w Rybniku kiedy aut było mniej - było dużo przyjemniejsze i bezpieczne. Było o wiele więcej środków na
    estetykę, zieleń, remonty, szkoły... Teraz gigantyczna część budżetu idzie na drogi, a sami kierowcy i tak nie są nigdy z niczego zadowoleni w przeciwieństwie do pieszych których ucieszyła nawet tak skromna inwestycja jak szpilkostrada na Pl. Wolności.

  • ~Blazej Balcerzak 2017-06-15
    01:55:35

    58 7

    @ Arteks
    Czy w swoim zaslepieniu nie zauwazasz roznic klimatycznych? Polska to nie Holandia. czy Rzym. Na rowerze mozna jezdzic kilka miesiecy w roku.

  • ~elegant 2017-06-15
    08:17:33

    75 17

    Kolejny raz prezydent Piotr Kuczera potwierdza,że na tym stanowisku jest przez przypadek.Zmarnowana kadencja!

  • ~fryfa 2017-06-15
    08:31:30

    44 6

    Światła są tam potrzebne bo ktoś na tym bezsensownym pomyśle zarobi proste

  • ~ 2017-06-15
    09:30:22

    40 3

    A NIE MOŻNA RONDA POWIĘKSZYĆ...? BO FAKTYCZNIE RONDO JEST ZA MAŁE NA TYLE DRÓG DOJAZDOWYCH DO NIEGO

  • ~Konrad Klink 2017-06-15
    09:53:19

    11 85

    Zostałem nieźle zminusowany, ale nie zmienię zdania. Korków w mieście nie rozwiąże nic oprócz dobrze zorganizowanego transportu publicznego. Nie chodzi tu tylko o autobus ale także kolej, a i może linia tramwajowa łącząca najbardziej zaludnione obszary miasta by pomogła. Nie da się niestety zlikwidować świateł na skrzyżowaniach Przemysłowa i Wielopolska bo zmieni się tylko to że marudzić przestaną kierowcy z osi Mikołowskiej a zaczną z Przemysłowej i Wielopolskiej, które jakby ktoś nie zauważył także stoją teraz w korkach. Sam wyjeżdzam z obu tych skrzyżowań i w godzinach około 15:00 z obu stoję przynajmniej 3 lub 4 zmiany świateł.

  • ~raffo85 2017-06-15
    10:04:05

    6 3

    powinni to dorobić osobny pas w prawym kierunku na rondzie obok policji - jadąc od kamyczka na następnym rondzie w prawo na centrum

  • ~master4k 2017-06-15
    10:28:17

    66 4

    @ Konrad Klink

    Niepotrzebnie się ograniczasz tylko do tramwajów w Rybniku. A co z metrem albo lotniskami na boiskach każdej dzielnicy miasta? Co z Nacyną? Może jakieś gondole? Byłby to najbardziej romantyczny transport publiczny w Polsce. Jeszcze trolejbusy by się przydały, w końcu elektrownia jest pod nosem. No i drony wydają się ciekawą alternatywą...

    A teraz na poważnie.

    W Dublinie wymyślili sobie rozbudowę linii tramwajowej, tak co by transportem publicznym rozładować korki. Zrobili to, chociaż akurat tramwaj był najgorszym z możliwych rozwiązań (zbyt wąskie ulice miasta, zbyt gęsta zabudowa). Co więcej, podobnie jak w Rybniku nadchodzącą katastrofę komunikacyjną przewidzieli wcześniej sami mieszkańcy, ale ichniejsze władze miasta pozostały głuche na argumenty. Efekt jest taki, że korki są jeszcze większe niż były. Jedyna różnica jest taka, że teraz ludzie gniją w korku w tramwaju, a nie jak kiedyś w samochodzie. Jeżeli rozwiązania infrastruktury komunikacyjnej są złe, to nawet gdyby wszyscy śmigali na latających dywanach, to i tak będą stać w korkach.

    W Rybniku brakuje dróg oraz mądrego zarządzania infrastrukturą drogową i żaden transport publiczny tego nie zmieni. Diagnozę i rozwiązanie problemu podaje sporo piszących tutaj osób. Szkoda tylko, że tych ludzi nikt nie słucha.

  • ~Arteks 2017-06-15
    11:49:51

    11 92

    @Błażej - ciekawa, merytoryczna uwaga z twojej strony - dzięki. W tym roku byłem na zimowym urlopie w Austrii. Odwiedziłem przy okazji Graz - miasto 270 tys. Akurat temperatura oscylowała poniżej -10 st. a więc było bardzo zimno. Przy każdym przystanku tramwajowym po kilkanaście rowerów. Przy dworcu głównym zapełniony parking na kilkaset rowerów. Okazuje się, że nawet tak niska temperatura nie zniechęca ludzi "fit" do korzystania z roweru i to jeszcze na dodatek w połączeniu z przesiadką. Przy czym tramwaje w szczycie kursowały tam co 5-10 min. Na niektórych wspólnych odcinkach tramwaj jechał co 1-2 min. I były pełne. Nie spotkałem się przez cały dzień ani z jednym korkiem mimo, że miasto nie ma najlepszego układu drogowego. Przeważają tam wąskie, gęsto zabudowane ulice. Oczywiście, że nie każdy chce jeździć przy takiej temperaturze rowerem gdzieś daleko ale zwracam uwagę, że uruchamianie naszych przestarzałych aut gdy temperatura spada poniżej -5 st. jest również bardzo kłopotliwe, a ich rozruch wiąże się z dodatkowym zanieczyszczaniem powietrza w okresie największego smogu. @Konrad - nasi motokultyści nie mają sami nic do zaproponowania poza budową nowych dróg, więc minusują każdego kto mądrze się wypowiada. W Niemczech nikt się już z nimi nie liczy i dzięki temu miasta kwitną. Niemcy zrobili już porządek w swoich miastach, a teraz biorą się za autostrady. Wkrótce wszyscy będą musieli płacić za przejazdy nimi co jeszcze bardziej wzmocni przewozy kolejowe. Polska to kraj zacofany w którym auto - powypadkowy składak nadal dowartościowuje niektórych. Ale mentalność będzie się zmieniać. Kiedyś jazda autem gierkówką do Warszawy to było wydarzenie, dzisiaj prestiżem jest jazda do Warszawy pociągiem IC czy Pendolino. @master4k - które połacie śródmieścia chciałbyś wyburzyć pod nowe drogi? Podobałoby ci się gdyby puścić przez Rynek estakadę z szeroką dwujedniową drogą jak zrobiono w Chorzowie? ;)A teraz na poważnie. Tylko zrównoważony transport umożliwi ponowny rozwój centrów miast, tylko zrównoważony transport spowoduje zmniejszenie bądź całkowitą likwidację korków. Nie byłem w Dublinie nigdy za to byłem prawie w każdym niemieckim, czeskim czy skandynawskim mieście. Wszędzie gdzie te zasady wprowadzono, pozbyto się korków, a centra miast na nowo się rozwijają. Ludzie zamiast osiedlać się na jakichś wygwizdowach gdzie nie można obyć się bez aut - z powrotem wracają do centrów gdzie auto nie jest im do niczego potrzebne bo wszystko albo mają na miejscu albo bez problemu dojadą transportem publicznym.

  • ~Arteks 2017-06-15
    11:58:28

    12 94

    @master4k - nie tylko, że nowe władze nie słuchają już moto-kultystycznych demagogów ale zarazem odważnie o tym mówią i pomału wprowadzają w Rybniku zasady o których jeszcze kilka lat temu można było tylko marzyć. Efekt nie przyjdzie od razu ale krok po kroku będziemy odczuwać pozytywne zmiany, a jeśli ktoś mieszka w Czerwionce, Orzeszu czy Leszczynach i woli auto od pociągu którym dojechałby szybciej do centrum Rybnika czy np. do zakładów w Paruszowcu - to jego problem. Niech stoi w korku. Jak mawiał Coben: Bardzo cienka linia oddziela upór od głupoty. ;)

  • ~cierpliwy 2017-06-15
    13:16:48

    16 13

    A ja powiem tak, że w mieście śmiało by mogło być wybudowane metro. Mamy tyle kopalń wokoło to i fachowcy by się znaleźli na realizację takiego projektu. Patrząc z perspektywy czasu, byłaby to czasochłonna inwestycja ale z korzyścią dla ludzi. Gdzie nawet można by było połączyć się z ościennymi miastami i dojazd byłby znacznie ułatwiony.

  • ~Andrzej Jezierski 2017-06-15
    17:41:18

    37 3

    Wystarczyło zburzyć tą wysepkę na środku tiry i autobusy bez problemu tam się zmieszczą

  • ~Konrad Klink 2017-06-15
    19:44:45

    8 8

    @master4k
    Z tym metrem fantazja Cię poniosła. Jeżeli Dublin zbudował linię w ciągu drogi to popełnili błąd. Rybnik nie jest jeszcze miastem tak wysoko zurbanizowanym żeby nie zmieścić nitki tramwajowej. Pamiętać należy że komunikacja szynowa jest mniej powierzchniochłonna niż drogowa.

  • ~Arteks 2017-06-15
    21:47:12

    10 26

    @Konrad - oczywiście że by się zmieściła, poza tym miastu które ma chociaż jedną linię tramwajową lub trolejbusową o wiele łatwiej wprowadzić do ruchu elektrobusy o których tak dużo mówi minister Morawiecki. Natomiast w Rybniku spora część miasta ma dobry dostęp do kolei. Chociaż cieszy idea utworzenia kolei aglo Rybnik-Wodzisław to brakuje mi szerszej koncepcji wykorzystania kolei chociażby w połączeniu Rybnika z Jastrzębiem czy Gliwicami. A wewnątrz miasta wykorzystanie linii przemysłowej która biegnie przez środek Chwałowic i Boguszowic czy linii kolejowej 173 która biegnie przez os. Kilińskiego, Chabrową czy gęsto zaludnione Zebrzydowice i Jejkowice. Niemcy i Czesi już dawno by to co istnieje zagospodarowali, zamiast myśleć o budowie nowych dróg które i tak prędzej czy później się korkują.

  • ~master4k 2017-06-15
    22:21:17

    46 3

    @ Arteks

    Mógłbym Ci przyznać rację tylko wtedy, gdybyś posługiwał się wyłącznie 0 - 1 rozwiązaniami. Ale Ci jej nie przyznam, bo jej niestety nie masz z powodu błędnych ocen i utopijnych poglądów. O co c'mon? Załóżmy, że jeżdżę tylko do pracy i wracam z pracy. I nie robię po drodze nic innego. Żadnych zakupów, odbierania dzieci ze szkoły, wizyty u rodzic, kursów origami czy lunchów itd. itp. Czy wtedy taka komunikacja publiczna miałaby ręce i nogi? Być może chociaż niekoniecznie, ponieważ niezbędnym byłoby spełnienie wszystkich pozostałych warunków jak np. punktualność czy siatka połączeń. Co więcej Twoja argumentacja (chyba) celowo pomija jeden zasadniczy aspekt. Jeżeli infrastruktura drogowa jest do bani, to czy jedziesz autobusem, samochodem czy wozem drabiniastym to i tak nie robi żadnej różnicy, bo dalej stoisz w korku. Powody są z reguły te same: a) jest za mało dróg b) są źle administrowane.

    Wiesz dlaczego ludzie korzystają z metra? Bo to super środek transportu w dużych miastach i sprawdza się wszędzie tam gdzie jest. Skoro jest taki super to dlaczego np. w takim Londynie wszyscy nim nie jeżdżą? Bo podobnie jak drogi metro też ma określoną przepustowość. To raz, a dwa metro nigdy nie pozwoli na niektóre aktywności prywatne lub biznesowe, albo uczyni je mega skomplikowanymi (poczekaj na cytat). Chciałbyś jeść pizzę dostarczoną metrem? Szczerze wątpię.

    Żeby „przyśpieszyć” Rybnik wystarczy nieznaczna modyfikacji istniejących dróg i budowa kilku następnych. I nie trzeba niczego wyburzać. Przykłady? Z przyjemnością. Klasyka gatunku czyli prawoskręt z Mikołowskiej w Przemysłową + wywalenie lewoskrętu na dworzec PKP na który i tak się nie da wjechać. Mamy jeden pas na wprost, a drugi na prawo. Nawet nie trzeba specjalnie zwężać chodnika. Kolejny przykład? Dwupasmówka na Mikołowskiej + budowa równoległej drogi odchodzącej od Wielkopolskiej z łącznikiem. Idźmy dalej. Podniesienie limitów prędkości na Żorskiej i Raciborskiej (za wiaduktem). Co więcej? Połączenie Chwałowickiej z Jankowicką i Świerklańską drogą szerszą niż 2 stojące obok siebie maluchy.

    Co by nie zapomnieć. Równie ważne jest, żeby nie spie%$#$ istniejących i dobrych rozwiązań. Coś na przypomnienie? Służę pomocą. Wisienka na torcie głupoty czyli rondo Boguszowickie i zlikwidowanie jednego z pasów kosztem wjazd na stację benzynową. Miejsce w którym prawie nigdy korków nie było po remoncie z korków słynie.

    Na koniec dedykuję Ci klasykę gatunku, czyli bodaj najlepsze podsumowanie komunikacji publicznej, jaka kiedyś funkcjonowała w naszym pięknym kraju zawarte w jednym, wiekopomnym dialogu. „Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz.”.

    A: Za piętnaście trzecia. Latem to już widno.Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem, śniadanie jadam na kolację, więc tylko wstaję i wychodzę.
    B: No ubierasz się pan
    A: W płaszcz jak pada. Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
    B: Aaaa...fakt.
    A: Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest PKS.
    B: I zdanżasz Pan?
    A: Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni, to jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, wiesz pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny, do Stadionu. A potem to mam już z górki, bo tak:119, przesiadka w trzynastkę, przesiadka w 345 i jestem w domu. To znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma. To jeszcze mam kwadrans. To jeszcze sobie obiad jem w bufecie. To po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść, tylko prosto do domu i góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się, jem śniadanie i idę spać.

  • ~totrzebaskomentowac 2017-06-15
    23:20:29

    20 2

    Chłopie jesteś zaje.....!!!!
    Wystosuj pismo z takimi pomysłami, a pobijesz rekordy. Ja mam tylko nadzieję, że Prezydent jest na bieżąco z forum i co nie co do niego dojdzie.
    Proponuję, żebyś startował na Naczelnika​ Wydziału dróg, a tego obecnego wywieziemy na taczce

  • ~michal84 2017-06-16
    09:50:43

    12 2

    witam jakis czas temu przerobiono swiatła na skrzyzowaniu rybnik wielopole totalna porazka kierowcy predzej przed wymiana przejezdzali płynnie teraz trzeba czekac dosc czasu aby smignac na zielonym w lewo jak i na wprost policjant musiał kierowac ruchem kto odpowiada za te swiatła a rondo na sybiraków powinno zostac

  • ~adiqq 2017-06-16
    12:07:13

    5 1

    master4k - bardzo celne uwagi

  • ~agulec 2017-06-16
    12:19:09

    13 3

    Lata wstecz były tam światła i były korki choć "było mniej samochodów"i ówczesna władza doszła do wniosku że rondo bedzie miało większą przepustowość.Po latach istnienia ronda zmieniają ponownie na światła ,a jak to nie zda egzaminu(bo nie zda) to co znowu rondo?

  • ~Elżbieta Kowalik 2017-06-16
    13:30:06

    24 4

    Przeczytałam wszystkie komentarze i nie ma jednego,które by chwaliły światła. Czy prezydent z jego świtą mają rybniczan za idiotów?

  • ~ 2017-06-17
    00:22:35

    7 2

    master4k - nie jeden czyta i nie wie o co chodzi... kto widział ten film to czyta i płaczki same lecą z banana na twarzy...a film jest w deche ;-)

  • ~Damian Jarosz 2017-06-17
    00:53:15

    7 2

    Ryzykuj za swoje.

  • ~Andrzej Dekiel 2017-06-17
    09:51:03

    10 8

    krótki temat Panu Kuczerze trzeba podziękować w nadchodzących wyborach za jego samolubstwo i nie słuchanie mieszkańców, nie jest to jego pierwszy i ostatni eksces pt. ''A ja i tak mieszkańców z Rybnika w D... mam'' !!

  • ~THE Bill 2017-06-19
    07:31:45

    4 2

    @ do redakcji - czy moglibyście w imieniu internautów zapytać w UM czy mają jakieś plany wobec skrzyżowania z Przemysłową?? Być może (powtarzam BYĆ MOŻE) te światła się sprawdzą zamiast ronda, jeśli usprawni się przejazd ulicami Mikołowską, Przemysłową i Wielopolską. Tymczasem Miasto nic nie mówi o tamtych skrzyżowaniach tylko próbuje nam założyć różowe okulary na oczy i wmówić, że "będzie dobrze" - kiedy wszyscy komentujący w to zwyczajnie nie wierzą! Proszę raz jeszcze - zadajcie prezydentowi pytanie - czy oprócz likwidacji ronda zmieni się coś w układzie świateł na następnych skrzyżowaniach (i co dalej ze skrzyżowaniem z Wielopolską - tam faktycznie korki sięgają Gliwickiej). Z góry dziękuję.

  • ~Arteks 2017-06-19
    11:33:27

    3 6

    @The bill - ja bym dodał pytanie - kiedy będzie można do Paruszowca dojechać sensownymi, często kursującymi liniami autobusowymi? Obecnie część ruchu samochodowego do zakładów w tym miejscu generowana jest tylko z tego powodu, że nawet z Nowin nie można się tam niczym sensownym dostać. Nasz ZTZ nie zauważył rozwoju tamtejszych zakładów przemysłowych. Czy zakłady pracy nie widzą problemu, że dojeżdżający do pracy tworzą uciążliwość dla klientów, dostawców i wywozu gotowych produktów? Powinni w jakiś sposób motywować ludzi którzy dojeżdżają transportem publicznym lub rowerami bo to jest również w ich interesie.

  • ~dizers 2017-06-19
    14:23:18

    9 2

    Pierwszy raz widzę żeby skrzyżowanie miało większą przepustowość niż rondo ... teraz bedzie korek od mikołowskiej przez kotucza do wodzisławskiej ........to już Pana poprzednicy wiedzieli

  • ~Krzysztof Sekta 2017-06-19
    15:24:04

    7 1

    Rondo tylko wtedy zdaje egzamin kiedy nic nie blokuje wyjazdu, co w tym przypadku nie ma miejsca, bo światła na Wielopolskiej są wąskim gardłem i tam powinno być rondo, albo najlepiej skrzyżowanie bezkolizyjne, ale to już pewnie grubsza inwestycja o ile w ogóle możliwa. Instalacja świateł, nawet jeżeli trochę sytuację poprawi, jest działaniem doraźnym skierowanym na skutek a nie na przyczynę.

    Budowa drogi Golejów - Kamień bardzo by pomogła.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5309