zamknij

Wiadomości

Kierowcy donoszą: ogromne korki w rejonie Ronda Chwałowickiego

2016-04-26, Autor: 
Kilka dni temu informowaliśmy Was o remoncie nawierzchni drogowej w rejonie Ronda Chwałowickiego i Ronda Kamyczek. Jeden z naszych czytelników apeluje, by kierowcy omijali tę trasę ze względu na gigantyczne korki.

Reklama

- W rejonie Ronda Kamyczek i Ronda Chwałowickiego ruch samochodów jest sparaliżowany. Zalecam wszystkim wybór innej trasy - relacjonuje w rozmowie telefonicznej z naszą redakcją jeden z kierowców.

Więcej o aktualnycj remontach dróg w Rybniku przeczytacie tutaj>>
Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (19):
  • ~colombo01 2016-04-26
    14:54:51

    91 0

    w przetargu było dać wymóg prac nocnych i po problemie.

  • ~ 2016-04-26
    15:11:32

    18 0

    Colombo - ale praca po nocach więcej kosztuje, misiu kolorowy. Dopóki w Polsce będzie mieć znaczenie "najniższa cena", dopóty nic nie będzie w porzadku.

  • ~Mareek 2016-04-26
    15:26:13

    30 0

    Całe miasto sparaliżowane ! Stoję kolo ryfamy a z pracy w centrum wyjechałam o trzeciej..

  • ~ 2016-04-26
    16:04:21

    40 0

    Właśnie się przekonałam. Dawno takiej masakry w Rybniku nie było. A podobno miało być poza godzinami szczytu

  • ~berni 2016-04-26
    16:09:47

    49 0

    Mam nadzieję że ktoś za to odpowie .Jakim trzeba być nieodpowiedzialnym człowiekiem żeby do tego dopuścić.To tylko u nas w Rybniku masakra

  • ~krzycho 2016-04-26
    16:10:29

    39 0

    gratulacje dla urzędników odpowiedzialnych za paraliż miasta. szkoda ze nikt pewnie nie wyciągnie z tego konsekwencji i oczywistych wniosków że takie prace MUSZĄ być wykonywane nocą!

  • ~Bagral 2016-04-26
    16:20:58

    37 0

    Nie poważni ludzie! Jechałem tamtędy o 13.00 to nikogo tam niee było... co za idiota rozpoczyna prace w goddzinach kiedy nawet jakk są oba pasy przejezdne to są tam mega korki... tragedia..

  • ~ 2016-04-26
    16:54:25

    0 17

    wina PIS i PREZYDENTA z PIS-u!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~rob78 2016-04-26
    17:11:33

    13 0

    To wina Tuska i poprzedniego rządu!

  • ~Arteks 2016-04-26
    18:14:59

    16 0

    To zdarzenie pokazuje jak bardzo nieaktualną organizację ruchu mamy w naszym mieście, która dzięki szeregowi dróg jednokierunkowych przekłada korki z jednego zakorkowanego miejsca na drugie, z jednej ulicy na drugiej. Dwa przykłady. Gdyby Chrobrego była dwukierunkowa - możnaby swobodnie ominąć pl. Armii Krajowej i zapchane 3 Maja oraz Miejską. Druga ciekawa idea. Gdyby ul. Młyńską zakończyć światłami i umożliwić skręt w lewo - odciążylibyśmy Miejską. Gdyby wprowadzić na 3 Maja zamiast dwóch pasów - jednego który jest często przepełniony, a drugiego który jest często wolny - bus-pas to przynajmniej na tym odcinku autobusy nie musiałyby stać w korkach. Poza tym w przypadku tak poważnych robót Urząd Miasta powinien apelować do kierowców aby w tym dniu wybrali inne drogi lub przynajmniej jeden dzień w roku zostawali swoje auta w garażu i wybrali się do pracy autobusem. Mamy w Rybniku żenująco działający Wydział dróg ale prezydent ani ten nowy, ani poprzedni - nic z tym nie robią. Nie wiem dlaczego boją się zmian personalnych. Osoby odpowiedzialne za drogi w tym mieście nie należą do osób nowoczesnych i kreatywnych jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów transportowych miasta. No i szkoda, że zbyt mało promuje się w Rybniku dojazdy koleją - przynajmniej dla osób które pracują w centrum i dojście z dworca zajęłoby im dużo krócej niż stanie w korkach. Ktoś wspomniał o tym, że roboty te możnaby wykonać nocą - możnaby. Akurat w tej okolicy nie ma budynków mieszkalnych.

  • ~ 2016-04-26
    18:33:54

    7 0

    A kierowcy autobusów jacy biedni... Mega spóźnienia i więcej stania niż jazdy

  • ~jaro_t 2016-04-26
    22:11:51

    12 0

    Arteks, przecież według ciebie w Rybniku nie potrzebujemy nowych dróg, obwiedni itd. To jest przykład jak bardzo się mylisz - kiedy ich nie ma wystarczy mały remoncik i miasto leży. Nowe drogi, przecinki to jedyny ratunek. I nie zaczynaj swoich wywodów z pociągami i autobusami - powiedz to matce, która spieszy się "zapakować" swoje dzieci do samochodu o 7:40, żeby sama o 8:00 rozpoczynać pracę.

  • ~Arteks 2016-04-26
    23:45:11

    0 12

    @jaro_t - to zaproponuj gdzie byś te nowe drogi wybudował i wyjaśnij dlaczego te które w Rybniku zbudowano nie rozwiązały problemów komunikacyjnych miasta. Chętnie podyskutuję bo lubię merytoryczną dyskusję i jestem otwarty na alternatywne rozwiązania. Moje poglądy oparte są o przykłady opracowań jakie ci kiedyś przedstawiłem (ciekawe czy się zapoznałeś), a także z tego jak rozwiązano problemy z ruchem w miastach na zachodzie Europy. A na czym ty opierasz swoje przekonania? Nie posługuj się populistycznym przykładem z matką i dzieckiem bo przez wiele dekad większość społeczeństwa nie miała aut, a dzieci nie miały problemów z dostaniem się do szkół i przedszkoli. Więc to jest problem sztuczny wynikający raczej z nadopiekuńczości lub z tego, że ludzie świadomie wybierają miejsca do osiedlania się w których nie ma placówek oświatowych lub nie "satysfakcjonują" rodziców.

  • ~ 2016-04-27
    03:14:28

    2 0

    Miasto stara się o kasę z UE-Droga Racibórz-Pszczyna(290mil PLN)Jeden z powodów sztucznej zmiany ruch ul.Kolejowej(10 lat nikomu nie przeszkadza,teraz ulica jednokierunkowa - dla kogo? bo nie dla mieszkających tam ludzi,bo chodniki są za wąskie, UM takie ma tłumaczenie, pomiar natężenia ruchu na tej ulicy mierzony od godz.17-20 gdzie wszyscy już przejechali, auta SWD,SJZ,SRB omijający ul. Prostą- do ul.Dąbrowskiego, pomiar natężenia ruchu poniżej normy,jest OK. Niech ktoś przejrzy księgi Wieczyste Właścicieli działek przez które biegnie droga Racibórz-Pszczyna.Jeden z celów osiągniętych - Udupić mieszkańców Centrum Rybnika zatorem komunikacyjnym przekonując ich do potrzeby nowej drogi (Niech UM opublikuje w Nowiny Rybnik i Rybnik.com.pl) Listę powielających się nazwisk właściciel gruntów, przez które biegnie opisywana powyżej droga. Te ustawki gruntów były min. 15- 10 lat wstecz.Zamysłów-Okszeszeniec.

  • ~1floyd 2016-04-27
    09:19:00

    7 0

    Ciekaw jestem czy się doczekam czasów że remonty tak ważnych odcinków dróg będą odbywać się nocami. W dzień muszą być przejezdne. Tym bardziej że to rondo nie jest szczególnie zabudowane budynkami mieszkalnymi. Coraz częściej w przetargach w dużych miastach stawiane są takie wymogi. Duże arterie miejskie są nawet remontowane tylko w weekendy ale przez 24h. W dni robocze muszą ruch odbywa się normalnie.

  • ~Arteks 2016-04-27
    19:30:11

    0 3

    @jaro_t - jak widzę niestety nie masz żadnych pomysłów usprawniania ruchu, nie masz nawet propozycji gdzie można wybudować nowe drogi. Nie myślisz też o innych konsekwencjach moto-kultu, a jednym z nich jest powszechny brak miejsc parkingowych czy to w centrach miast, przed zakładami pracy czy na osiedlach. Tego nie rozwiążą nawet 4 pasmowe obwodnice. A co do przykładu na korkowanie się dróg które zostały niedawno wybudowane - dzisiaj Obwiednia Południowa ok. 15.00 korek od Jankowickiej do Wodzisławskiej. I tak to niestety działa wszędzie - nowa droga w ciągu kilku lat od wybudowania staje się niedrożna bo ściąga jeszcze więcej aut niż gdyby jej nie było - jednocześnie zagęszczając inne drogi w mieście. Tylko transport zrównoważony jest alternatywą dla Rybnika i każdego innego, zakorkowanego miasta w Polsce.

  • ~jaro_t 2016-04-27
    21:13:03

    2 0

    Arteks nie chcę z tobą dyskutować na forum publicznym, bo to nie czas i miejsce. Wyjdź z domu i obejrzyj sobie np. Gliwice. To miasto zrobiło skok cywilizacyjny w zakresie transportu drogowego w porównaniu do naszego miasta. Obecnie korki jeżeli występują, są skutkiem ruchu lokalnego i to tylko w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Wjeżdżasz do Gliwic tylko wtedy kiedy jedziesz do Gliwic. W każdym inny przypadku omijasz to miasto DROGAMI. I tak w ciągu ostatnich dwóch dekad zbudowano następujące obwodnice: z północy na południe masz A1 z której można zjechać na drogi wschód-zachód (A4, DTŚ i DK88). W ścisłym centrum nie ma korków. I proszę nie przytaj mi przykładów od swoich kolegów - ja to znam z własnego doświadczenia, bo tam jestem codziennie. Rybnik tkwi pod tym względem daleko z tyłu - a twoje opinie świadczą że albo nie rozumiesz jak ten problem rozwiązać albo masz w tym swój partykularny, prywatny interes. Niestety Rybnik jest zbyt małym miastem na rozwiązania typu metro lub z uwagi na już istniejący układ wąskich ulic, na osobne bus-pasy. Osobną kwestią jest wygoda użytkowania samochodu w porównaniu do ograniczeń komunikacji publicznej.

  • ~Arteks 2016-04-27
    21:47:06

    0 1

    @jaro_t - czy przeczytałeś to co polecałem? Jeśli nie to znaczy, że nie jesteś otwartą osobą, bo gdybyś ty mi polecał coś ciekawego, co mogłoby mi "otworzyć oczy" na twoje poglądy to bym się zapoznał. Zachwyt DTŚ przypomina zachwyt rosyjskim kapitalizmem... Gliwice jako jedyne współczesne miasto w Europie zamiast w miejscu dawnego kanału - założyć planty z drogami rowerowo-spacerowymi, wprowadziło do centrum drogę szybkiego ruchu demolując przy tym pół Śródmieścia pod kątem architektonicznym i wizualnym. W Rybniku też możnaby taką trasę wybudować przez centrum np. wzdłuż Nacyny - wyburzając wszystkie kamienice stojące na przeszkodzie, likwidując piesze trakty i zieleń - tylko jedno co byśmy osiągnęli to... wymieranie miasta. Wielu znajomych z Gliwic, także pasjonatów transportu czy urbanistyki uważa DTŚ za największy błąd urbanistyczny. Metro nie jest u nas możliwe ale sprawna kolej aglomeracyjna na Śląsku to kwestia czasu. Bywałeś gdzieś za granicą? Tam da się prowadzić inną politykę transportową czy nie? Oni zwężają drogi, zmniejszają ilość parkingów, przekształcają ulice w deptaki, ograniczają prędkość w centrum, inwestują w węzły przesiadkowe i transport publiczny i... a na ulicach co raz mniej aut. Powinno ci to dać do myślenia bo w moim przypadku pobyty za granicą zmieniły moje poglądy. Śródmieścia nie potrzebują nowych dróg i nowych parkingów ale zmniejszenia ilości aut. Właśnie w ostatniej GR Prezydent Kuczera wspomina o zrównoważonym rozwoju. Idzie nowe? :D

  • ~Arteks 2016-04-27
    21:59:49

    0 1

    @jaro_t - jeśli nie bywasz za granicą i nie wiesz jak bardzo w ciągu ostatnich 25 zmieniły się tamtejsze miasta w podejściu do transportu to polecam wpisać sobie w google "miasto w ruchu" albo "transport zrównoważony". Piszę to nie tylko w kontekście twojej niewiedzy ale też z powodu wielu innych ludzi którzy chcieliby się dowiedzieć jak te problemy rozwiązywane są gdzie indziej. Rybnik padł ofiarą bardzo złej polityki związanej z wręcz promowaniem polityki tzw. "moto-kultu" i trzeba robić wszystko co w naszej mocy aby to odwrócić - na pewno nie przez rozwalanie naszego Śródmieścia. Wręcz przeciwnie Rybnik może być przykładem miasta które umniejszy "dyktat aut" z korzyścią dla swojego rozwoju. Zobaczcie z jaką ulgą odetchnęliśmy wszyscy po wprowadzeniu zakazu poruszania się autami po deptaku i Rynku? Pamiętacie awanturę z tego powodu dwa lata temu i setki komentarzy? Jestem przekonany, że obecnie nawet właściciele sklepów i ci którzy byli wtedy przeciwni dostrzegli korzyści, a przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych i to, że ludzie chętniej spacerują po tych ulicach, chętniej przesiadują w ogródkach itd. Zobaczcie jak okropnym miejscem było dawne skrzyżowanie Wysoka/Powstańców i jak fajną strefą dla pieszych jest tam plac.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5074