zamknij

Wiadomości

Kiedy z centrum Rybnika znikną reklamy? „Idzie jak po grudzie”

2020-06-18, Autor: 

Kiedy doczekamy się centrum Rybnika bez szpecących reklam? Kilka lat temu magistrat zakładał, że park kulturowy powstanie do 2020 roku. Teraz już wiadomo, że to mało realny termin. - Powiem wprost, idzie jak po grudzie – przyznał prezydent Piotr Kuczera.

Reklama

W grudniu 2016 roku mieliście okazję zobaczyć ciekawy materiał wideo przygotowany przez rybnicki magistrat. Przedstawiono w nim centrum Rybnika bez wszędobylskich reklam. Dla przypomnienia zamieszczamy go ponownie poniżej:

Wtedy też pisaliśmy, że w zamyśle władz miasta, park kulturowy powinien powstać do 2020 roku. Teraz już wiadomo, że to mało realny termin.

O Rybnik bez reklam i park kulturowy wypytywał wczoraj w programie „Dziękuję, nie słodzę” redaktor naczelny Rybnik.com.pl – Wacław Wrana. Gość wczorajszego odcinka – prezydent Piotr Kuczera nie pozostawił złudzeń.

- Powiem wprost, idzie jak po grudzie. Park wiąże się z konkretnym kosztem. Bardzo bym chciał, żeby sami mieszkańcy, właściciele lokali mieli poczucie estetyki, która powoduje, że przestrzeń publiczna jest po prostu fajna – powiedział Piotr Kuczera.

Z kolei Wacław Wrana odparł, że to pobożne życzenie.

- W polskich warunkach liczenie na poczucie estetyki jest błędnym założeniem – dodał.

Piotr Kuczera przyznał, że samorząd może pewne rzeczy wymusić, ale to jest kosztowne.

- Były pieniądze w budżecie, zostały przesunięte na walkę z Covidem z tego powodu, że wiążą się z nakładami dla osób, które dzisiaj ślą wnioski o ulgi. Koszt tych wszystkich szyldów do poważny wydatek – wyjaśnił prezydent.

Zapowiedział jednak, że magistrat jeszcze wróci do tego tematu.

- Park prędzej czy później powstanie. Bardzo dużo osób, które przyjeżdża (do Rybnika – przyp. aut.) mówi, że mamy bardzo ładny rynek, ale jest tu za dużo szyldów, które kłują w oczy. „Odpustowa” wizualizacja czy charakterystyka przestrzeni w Polsce jest popularna – dodał Piotr Kuczera.

Gość programu „Dziękuję, nie słodzę”, oznajmił na koniec, że miasto będzie stopniowo walczyć z reklamowym chaosem w Rybniku.

Oceń publikację: + 1 + 30 - 1 - 36

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~artefaks 2020-06-18
    13:27:34

    44 56

    Składam Najserdeczniejsze Życzenia Urodzinowe Naszemu Ukochanemu Przewodnikowi i Przywódcy który obchodzi dzisiaj 71 urodziny naszemu Drogiemu Jarosławowi Kaczyńskiemu. Szczęścia Zdrowia i Pomyślności w Życiu Osobistym i Rodzinnym

  • ~cyd 2020-06-18
    13:45:12

    70 34

    Nie - czemu? Reklamy bardzo dobrze korespondują z naszym betonowym miastem. Z jego opinią w Polsce - polskie Wu chan (pisownia nieorginalna), smogiem, nowiuśkim parkingiem, fontannami z których cieszmy się, że jeszcze nie "wybiło szambo", wyczynami pana prezydenta, który jak zwykle nic nie może zrobić - bo to przecież Ci okropni mieszkańcy nie mają poczucia estetyki a on ma ale "fajnie" by było żeby to wszystko same sie porobiło i żeby było "fajnie" jak zaś przyjedzie Budka z Trzaskowskim - no i fajnie.

  • ~Arteks 2020-06-18
    14:01:53

    73 11

    Panie prezydencie - śmiem wątpić czy taki park kulturowy w ogóle powstanie - przynajmniej w czasie kiedy pan jest prezydentem. Tak samo jak nie potrafi pan poprawić funkcjonalności komunikacji miejskiej (za pana prezydentury niektóre dzielnice nawet straciły ilość kursów autobusowych), nie potrafi pan skutecznie zadbać o przestrzeń dla pieszych, nie potrafi pan zreorganizować parkingów w centrum, nie potrafi pan poprawić bezpieczeństwa pieszych, nie potrafi pan ściągnąć do miasta inwestorów, nie prowadzi pan żadnego skutecznego lobbingu na rzecz Rybnika i jego interesów (jak chociażby pana poprzednik). Gdzieś musi być problem - albo jest pan osobą która łatwo się poddaje, albo przerasta pana rządzenie dużym miastem albo nie ma pan w urzędzie osób z którymi da się skutecznie realizować swojego programu i wizji. Wspierałem pana jako nową osobę na urzędzie z nowymi pomysłami, łykając pana obietnice - ale mam tego już dość, widząc skalę nieporadności urzędniczej czy niespójność pana polityki w 6(!) roku pana rządów. Inni jakoś potrafią wdrożyć parki kulturowe (Cieszyn, Kraków, Gdańsk, Zakopane) - pan się wykręca i mataczy o wirusie i naszych mieszkańcach. A to przecież właśnie mieszkańcom nie podoba się ten bannerowo-reklamowy kicz! W zasadzie nie spotkałem się na tym portalu z jakimś choćby jednym wpisem broniącym bannerów. I na koniec jeszcze jedna dygresja - a jaki pan daje przykład dla mieszkańców jako zarządzający miejską przestrzenią? Przez 6 lat swojego urzędowania nie potrafił pan skutecznie zwalczyć zagracania autami naszych deptaków, Rynku, a nawet toleruje pan zawieszanie bannerów na miejskich budynkach typu: szkoły, ratusz itd. Inni prezydenci POTRAFIĄ! Niedawno byłem w Sosnowcu gdzie rządzi pana kolega partyjny - na Modrzejowskiej ani jednego auta, tak samo na patelni i innych deptakach w okolicy. Można?

  • ~JulianUrsynNiemcewicz 2020-06-18
    14:27:08

    74 4

    Grudzień 2016 - robimy Park - czerwiec 2020 - nie ma Parku to przez covid - to ja się pytam - mamy ten covid już dobre ponad 3 lata czy jakiś leń znalazł sobie nową wymówkę (bo na zły PiS ciężko by to już było zrzucić)?

  • ~cyd 2020-06-18
    14:28:01

    49 13

    Artexa

    Nie przesadzaj - mamy bardzo fajnego prezydenta, że nic niepotrafi zrobić? Nie o to wszak tu chodzi. Klucz partyjny - to jest najważniejsze w naszym mieście, no i media nie? Popatrz na pierwszy komentarz, kompletnie nie na temat ale ciągle jest - czemu? Najgorsze, że tak w Rybniku już chyba zostanie.

  • ~ 2020-06-18
    14:32:39

    66 18

    Przy następnych wyborach trzeba panu Kuczerze podziękować. Nie wiem czy w historii miasta mieliśmy tak beznadziejnego prezydenta. Głosowałem za panem bo miałem dość pana Fudalego. Zbyt pewnie się czuł, w pewnym sensie zrobił z miasta swój folwark, wiele inwestycji było nieprzemyślanych jak chociażby galerie w centrum, zamiast gdzieś na obrzeżach przez co jazda po Rybniku stała się koszmarem, ale dziś z perspektywy czasu mógłbym to przełknąć. Było to zdecydowanie mniejsze zło niż zarządzanie miastem przez pana Kuczere. Nie wspomnę już o jeździe pod wpływem alkoholu. Facet tragedia.

  • ~Przemek22 2020-06-18
    14:35:20

    56 6

    Jeszcze pół roku a reklamy same znikną bo 1/2 lokali na Kościelnej, Sobieskiego, Korfantego zbankrutowała i stoi puste. teraz to wszędobylskie DO WYNAJĘCIA straszy. Można i tak odnieść wrazenie że dużo reklam zniknęło i zmienił sie sposób reklamowania.

  • ~ 2020-06-18
    14:39:44

    59 1

    Jeden baner z nazwą firmy nad wejściem i wystarczy. Zlikwidować również banery przy drogach. Jeden wielki śmietnik który nie służy niczemu innemu jak nabijaniu kieszeni tym co wynajmują powierzchnię pod banery. 90% z nas nie potrafi sobie przypomnieć gdzie wisi reklama jakiej firmy bo jest ich tyle że nasze mózgi zaczęły je po prostu ignorować. Szukasz fryzjera? Zaglądasz do internetu. Szukasz samochodu? Zaglądasz do internetu. Szukasz restauracji? Zaglądasz do internetu. Kropka

  • ~morfeus12 2020-06-18
    15:03:01

    45 4

    Totalna porażka. Jeszcze kilka lat temu naprawdę wierzyłem w to, że to miasto jakoś zacznie wyglądać ale już nie mam złudzeń... Chyba osoby odpowiedzialne za te zmiany powinny przemyśleć czy aby na pewno siedzą na właściwym miejscu. Szkoda, że radni również mają temat głęboko gdzieś. Park kulturowy to jest całkowita porażka obecnego zarządu miasta. Po ostatniej wizycie w Łodzi! poczułem się jakbym był w innym kraju. U nas mamy Kazachstan. Ale może to też ma swój urok? ;) Brudne, plastikowe reklamy wszak pasują do brudnych samochodów i zabytkowych budynków na starówce i kopcących 9 miesięcy w roku kominów w ścisłym centrum miasta. Jak tu nie uciekać?

  • ~siarzewski 2020-06-18
    15:04:51

    49 0

    Kusi mnie aby przygotować grafikę jak mógłby wyglądać portal rybnik.com.pl bez zaśmiecających reklam.

    A przechodząc do meritum artykułu. Sam od wielu lat jestem przedsiębiorcą. Zachęcam towarzyszy z CEiDG do zastanowienia się czy ten syf reklamowy który zostawiacie się wam zwraca finansowo. W 99% przypadków NIE.

    Sens ma tylko szyld w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej i w uzasadnionych przypadkach tablice kierunkowe. Wszelkiej maści szmatobannery i tablice porozrzucane bez ładu i składu, to tylko wasza kasa wyrzucona w błoto.

  • ~Arteks 2020-06-18
    15:28:04

    26 12

    @Przemek22 - oczywiście z tą połową to przesadzasz, byłem kilka dni temu i nie jest to nawet 1/10. Ruch w biznesach i nieruchomościach to coś normalnego - w każdym mieście. W każdym mieście obserwujemy też falę bankructw i rezygnacji z działalności gospodarczej w związku z covid. Tu akurat możemy dostrzec jak bardzo słabe są działania osłonowe ze strony rządu. Tarcze antykryzysowe zwyczajnie nie są atrakcyjne dla wielu którzy ucierpieli na tym reżimie i epidemii. Natomiast działania naszego prezydenta po początkowych ciekawych rozwiązaniach typu np. organizacja jakichś eventów, targów staroci, zagospodarowania lokalu na Sobieskiego w centrum informacji - niestety zamarły. Nie ma żadnych nowych pomysłów na zagospodarowanie deptaku (jakaś mała architektura, cokolwiek co przyciąga uwagę), niedawno nawet była informacja, że jakaś kostka uszkodziła witrynę sklepową bo... władze miasta nie wprowadziły żadnych ograniczeń tonażowych w tym miejscu i tolerowało poluzowane kostki... Dla władz naszego miasta ważniejszy jest przejęcie od PKP jakieś bocznej drogi na Zamysłowie niż... dbałość o deptaki w centrum miasta. Na plus dla ekipy Kuczery zaliczam remont Dróżki Libury - niestety na tym się skończyły pomysły na dalsze zagospodarowywanie głównego deptaku miasta. A skandaliczne wyłączenie fontann - jeszcze bardziej ograniczy ruch pieszych i bardzo zaszkodzi okolicznym biznesom. Na placu koło bazyliki bywałyby w czerwcu tłumy jeśli działałaby fontanna - teraz są tam pustki.

  • ~ 2020-06-18
    15:48:35

    55 10

    Kuczera to bezczelny nieudacznik. 6 lat zmarnowane... W każdej firmie, jeśli manager nie realizuje zadań w ciągu 3 miesięcy od zatrudnienia to się go zwalnia.

  • ~ 2020-06-18
    16:37:51

    35 4

    Arteks - oj widzę od kilku miesięcy, że masz już odruch wymiotny na zarządzanie naszym miastem przez Kuczerę, w każdym możliwym artykule wytykasz jego błędy, nieporadność w zarządzaniu, niespójność we wcześniejszych zapowiedziach i chętnie byś tego pana odwołał gdybyś tylko miał taką możliwość. Pamiętasz jak w zeszłym roku wspomniałem, że można przeprowadzic referendum odwoławcze??? wówczas wyśmiałeś ten pomysł a teraz widzę, że chętnie byś się pod tym podpisał rękami i nogami.

  • ~Admirał Pieskov 2020-06-18
    16:58:59

    35 6

    Rozsierdzony Arteks przejechał się po prezydencie jak walcem. I słusznie, bo ma całkowitą rację. Nie można wiecznie szukać wymówek, albo mówić "niedasie". Wiązałem z prezydenturą Kuczery spore nadzieje, wierzyłem że początkowe niedociągnięcia to kwestia wprawy i doświadczenia, ale widzę, że im dalej w las, tyn bardziej obecne władze są nieporadne...

  • ~rzyt 2020-06-18
    17:46:26

    29 5

    @Arteks, dlaczego opuściłeś Rybnik ? Tu jest tyle do zrobienia, a jesteś dobrym samorządowcem i była by to korzyść dla naszego miasta. A jak prezydent jest "lajtowy" to urzędnicy szybko się dostosowują, bo do tańca trzeba dwojga.
    Rybnika powoli już nie ma.

  • ~Arteks 2020-06-18
    19:03:40

    11 20

    @rzyt - a dlaczego miałbym opuszczać Rybnik? Przypuszczam, że w tym mieście jest wiele osób które dałoby radę dobrze zarządzać miastem. @bartezz - nie mam odruchu wymiotnego, szanuję prezydenta i potrafię docenić jego dokonania ale nie odpowiada mi styl rządzenia w którym obwieszcza, że coś jest do zrobienia a potem albo tego nie realizuje, albo nie potrafi tego zrobić tak jak w przypadku popieranego chyba przez wszystkich - parku kulturowego/uchwały krajobrazowej albo jakkolwiek to nazwać. W dodatku argumenty jakich używa o koronowirusie są niepoważne. Na referendum nie zasługuje - tak samo jak na trzecią kadencję chyba, że on i jego zaplecze politycznie zacznie wyciągać jakieś wnioski i sprawi, że następna część kadencji będzie lepsza. Ja przestaję w to jednak wierzyć tym bardziej jak widzę, że zajmuje się jakąś jakąś dyrektor małego domu kultury, a nie odwołuje Kopera po takiej skali jego wpadek... A zakręcone fontanny też pozostaną już na zawsze objawem jego niekompetencji w zarządzaniu finansami. @benett - zdecydowanie przesadziłeś bo aż tak źle nie jest. W inwestycjach miejskich radzi sobie nieźle. Jego koleżanka z Jastrzębia poległa na... jednym małym moście. Jemu będzie się przypisywać budowę wielopoziomowca czy największej inwestycji drogowej w regionie, a także jedną z większych rewitalizacji na Śląsku - Kopalnię Ignacy (gwoli ścisłości inwestycję rozpoczął Fudali).

  • ~ 2020-06-18
    21:33:58

    18 3

    Arteks - przeprowadzone w zeszłym roku referendum odwoławcze być może uchroniło by nasz Rybnik przed negatywnymi decyzjami i działaniami prezydenta Kuczery, o których mówisz parę komentarzy wyżej. Weź pod uwagę, że przed nim jeszcze 3.5 roku rządzenia naszym miastem do następnych wyborów więc w tym czasie urzędowania może jeszcze wiele podobnych decyzji i działań podjąć.

  • ~Lateks 2020-06-19
    01:52:39

    8 2

    Arteks nie zaczadziłeś się piecykiem gazowym? Podobno to problem w twoim bloku, a martwię się bo piszesz po ludzku. Ja dodam że w tym całym zaśmieceniu naszego miasta te nowe reklamy jeszcze jakoś wyglądają. Jednak większość to stare śmieci. W pełni popieram twoją wypowiedź ~siarzewski. Zresztą przypuszczam że dziś skromny szyld lepiej reklamuje i chaos który towarzyszy na większości tych banerów.
    Ludzie nie mają pojęcia że przy nadmiarze kolorów, tekstu, zdjęć zamiast skromnej grafiki reklama staje się zupełnie nieczytelna.

  • ~Lateks 2020-06-19
    01:53:54

    11 0

    Ja dodam że w tym całym zaśmieceniu naszego miasta te nowe reklamy jeszcze jakoś wyglądają. Jednak większość to stare śmieci. W pełni popieram twoją wypowiedź ~siarzewski. Zresztą przypuszczam że dziś skromny szyld lepiej reklamuje niżi chaos który towarzyszy na większości tych banerów.
    Ludzie nie mają pojęcia że przy nadmiarze kolorów, tekstu, zdjęć zamiast skromnej grafiki reklama staje się zupełnie nieczytelna.

  • ~jose_23 2020-06-19
    08:58:53

    5 3

    moim zdaniem większość tych reklam jest spoko, Nie widze nic złego w tym że jeśli w jakiejś kamienicy jest np. bank to na jego elewacji jest reklama banku....

  • ~artefaks 2020-06-19
    11:12:35

    0 0

    W przeszłości dzięki polamowi polska miała najlepsze świecące kolorowe neony w KDLu

  • ~Arteks 2020-06-19
    11:12:57

    1 3

    @Lateks - a ciebie nie zalało wczoraj? Podobno to problem wielu domów po takich dużych opadach, a martwię się bo lubisz przyrodę. @bartezz - ja się obawiałem, że nie uruchomi tężni, basenów i zamknie publiczne toalety bo tam też potrzeba dużo wody... ;)

  • ~Lateks 2020-06-19
    12:50:09

    5 0

    Arteks dzięki za troskę, ale takie deszczyki czy trochę większe ulewy nie robią na mnie wrażenia. Z wodą to problem był w 1997 roku. Czasem mnie krew zalewa jak widzę na co wydaje pieniądze UM czy też jak niszczą drzewa, czy ogólnie przyrodę.
    Ale to wtedy idę do RCKiK na Rudzką i tą krew oddaję. I tak polecam wszystkim bo ostatnio mają straszne braki krwi.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319