zamknij

Wiadomości

Karetka nie mogła dojechać do poszkodowanego na bulwarach. Prezydent reaguje

2021-06-07, Autor: 

Ostatnio nasz Czytelnik zwrócił uwagę na bardzo istotny szczegół, który może mieć wpływ na ludzkie zdrowie i życie. Karetki pogotowia mają problem z dotarciem do bulwarów nad Nacyną. Ostatnio ratownicy chcieli dotrzeć do poszkodowanego na ścieżce rowerowej. Zareagował prezydent. Co się zmieni?

Reklama

Ostatnio na grupie Rybnik.com.pl pojawił się post poruszający istotny problem. Czytajcie:

"Jestem lekarzem, który kilka godzin temu udzielał pomocy poszkodowanemu na ścieżce rowerowej nad Nacyną. Zadzwoniłem pod numer alarmowy 112, podałem swoje nazwisko, opisałem wydarzenie, przekazałem stan zdrowia poszkodowanej osoby i lokalizację. Cała historia powinna się skończyć 5 minut później kiedy przyjechała karetka. Ale się nie skończyła.

1. Na całym, kilkukilometrowym przebiegu ścieżki rowerowej, od ulicy Kotucza, do ulicy Rudzkiej nie ma ŻADNEGO punktu orientacyjnego dla służb ratunkowych. To wstyd, że jedynym punktem odniesienia jest znak „nie dokarmiać nutrii”. Ale to najmniejszy problem

2. Prawdziwym PROBLEMEM, jest to, że do ścieżki na tym odcinku nie ma ŻADNEGO dojazdu dla karetki! Cały odcinek jest szczelnie zastawiony słupkami które mogą mijać quady, motory i mała auta miejsce ale nie wezwana karetka!

Zespół karetki z Ratownictwo Medyczne - SPR Rybnik stracił sporo czasu na znalezienie sposobu jak się do nas dostać. Udało się? Tak, przejeżdżając przez pas zieleni i trawę po pas przy małym parkingu na ulicy Długiej. Czy tak wygląda bezpieczeństwo na głównej rowerowej trasie Rybnika? Dzisiaj szczęście dopisało. Natomiast jeżeli ktoś w tym miejscu dostanie zawału serca - po takim czasie ta karetka nie będzie potrzebna, a w przyczynie zgonu należałoby wpisać „brak dojazdu”.

Kolorytu dodaje fakt, że wszystko działo się niecały kilometr od sesji zdjęciowej dla Rowerowa Stolica Polski, którą można oglądać na Oficer Rowerowy Rybnik. Urząd Miasta Rybnik i Prezydent Piotr Kuczera starają się wypromować Rybnik na miasto rowerów. Podrzucam Wam więc pomysł: zadbajcie o życie i zdrowie na ścieżkach rowerowych. Numerowane słupki co paręset metrów i dojazd dla służb ratowniczych. Tysiące pieszych i na kołach będą Wam wdzięczni."

Dzisiaj zwróciliśmy się do rybnickiego magistratu z pytaniami i prośbą o zajęcie stanowiska w tej sprawie. W mediach społecznościowych odpowiedział prezydent Kuczera.

Dotarły do mnie informacje, że w ostatnich dniach był problem z dotarciem karetki pogotowia na trasę. Na szczęście tamta historia zakończyła się szczęśliwie, by w przyszłości było bezpieczniej wprowadzimy kilka udogodnień:

 

Po pierwsze wprowadzimy oznakowanie co 100 metrów i co kilometr, to pomoże zorientować się, w której części bulwarów jesteśmy. To ważne w sytuacji wzywania pomocy czy interwencji innych służb.

 

Po drugie ustalimy z pogotowiem i policją dostępność bulwarów dla tych służb. Do tej pory wjazd był wygrodzony ze względu na kierowców samochodów, którzy chcieli skracać sobie drogę przejeżdżając bulwarami

Co Wy na to? Czy te rozwiązania poprawią bezpieczeństwo na bulwarach?

Oceń publikację: + 1 + 57 - 1 - 17

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~ 2021-06-07
    10:56:37

    80 29

    Serio?

    "Po pierwsze wprowadzimy oznakowanie co kilometr, to pomoże zorientować się, w której części bulwarów jesteśmy. To ważne w sytuacji wzywania pomocy czy interwencji innych służb."
    To powinno być zrobione na etapie projektu.

    "Po drugie ustalimy z pogotowiem i policją dostępność bulwarów dla tych służb. Do tej pory wjazd był wygrodzony ze względu na kierowców samochodów, którzy chcieli skracać sobie drogę przejeżdżając bulwarami"
    To także powinno być ustalone już na etapie projektu.

    Dlaczego nie zostało żadne z powyższych wykonane już na etapie projektowania?

    To tak jakby zbudować autostradę i nie dać na niej żadnego oznakowania oraz nie zrobić żadnych przejazdów dla karetek pogotowia.

    A pomyśleć że budynek użyteczności publicznej czy przemysłowy musi mieć odpowiednio oznakowane wyjścia awaryjne czy odpowieni sprzęt ppoż żeby mógł być oddany do użytkowania a tutaj można postawić publiczny bulwar i mieć przez tyle czasu w nosie czy karteka/policja/straż pożarna da radę w ogóle dojechać do wypadku czy nie.
    A gdyby tak ten człowiek zmarł z powodu braku możliwości dojazdu karetki to co wtedy? Ups?

    Żenujące to jest...

  • ~tesla 2021-06-07
    11:02:22

    39 36

    @kulfoniasty

    "To tak jakby zbudować autostradę i nie dać na niej żadnego oznakowania oraz nie zrobić żadnych przejazdów dla karetek pogotowia."

    Popłynąłeś z tym porównaniem :)

  • ~Kurt_Wallander 2021-06-07
    11:06:22

    35 5

    Pikietaż co kilometr na ścieżce, co ma od kapliczki przy Rudzkiej do przejazdu pod ul. Kotucza zaledwie 2 km...? Pozważnie? To już chyba lepiej jakieś nalepki lokalizacyjne na latarniach wzdłuż ścieżki....

    Swoją drogą, ciekawi mnie to będzie się działo np. po usunięciu słupków... a słupków to chyba nie ma tylko od strony BP na Kotucza (nie jestem pewien bo przestałem zwracać uwagę na szare słupki...).

  • ~ 2021-06-07
    11:23:09

    43 4

    @tesla,
    sorry, takie mi się pierwsze nasuneło.

    @Kurt_Wallander,
    a nie prościej byłoby dać w miejscach możliwego wjazdu karteki takiego opuszczanego słupka jest jest przy wjeździe na deptak?

    I żeby nie było że pisze głupoty - prawidłowo projektując budynek czy urządzenie robi się zawsze analizę "a co będzie gdy będzie pożar, wypadek, trzęsienie ziemi, itd". Wygląda że nikt nie zrobił tego tutaj.

  • ~Maksymilian Popeć 2021-06-07
    11:29:20

    7 34

    Po pierwsze poszerzyć tę drogę - bo jazda po niej to droga przez mękę. Po drugie zlikwidować całkiem słupki.

  • ~MNovak 2021-06-07
    12:03:34

    55 7

    Jakim cudem zostało to odebrane bez planu dojazdu odpowiednich służb ratunkowych skoro to miejsce użyteczności publicznej....

  • ~joszkobroda 2021-06-07
    12:20:32

    26 44

    namnozylo sie tych pato rowerzystow ze szok
    przejsc sciezkami nie mozna bo caly czas ktos jedzie na rowerku.ludzie WYSTARCZY! SPACER i tez bedziecie zdrowsi ale nie bo ja musze przejechac 30km.ciekawe czy w lesie te karetka dojezdza az do punktu zdazenia?moze wycinka lasu co 20m ?co by jakis rowerzysta amatorzysta jak sie wywali mu pomoc dana byla?

  • ~ 2021-06-07
    13:03:53

    54 6

    Wystarczy namalowac na asfalcie nr co 500m. Nie ma sensu wydawac na to wiecej kasy. Wiekszym zagrożeniem obecnie dla życia jest jest masowa jazda po chodnikach przez rowerzystów. Niestety dzieje sie to najczęsciej mimo ze mają swoje pasy dla rowerow i drogi rowerowe. Dlaczego? Dlatego, ze wiekszosc z nich nie ma pojecia o przepisach, nie zna podstaw ruchu drogowego.

  • ~olxmff 2021-06-07
    13:11:03

    32 2

    Gdyby tylko w mieście był motoambulans (np. taki sponsorowany przez mieszkańców), który szybko byłby w stanie dotrzeć w takie miejsce, pomóc poszkodowanemu i dopiero wtedy w razie potrzeby wezwać tradycyjną karetkę do transportu pacjenta...

  • ~rzyt 2021-06-07
    14:42:47

    37 8

    Rybniczanie coraz bardziej przyzwyczajać się powinni na takie sytuacje... wpierw inwestycja, a potem myślenie.

    Taki mamy klimat w mieście.

  • ~ 2021-06-07
    14:49:22

    53 0

    Był w Rybniku motocykl ratunkowy BMW super wyposażony medycznie gdzie on jest w takich sytuacjach, co się z nim stało???

  • ~nairuk 2021-06-07
    14:55:00

    28 0

    @bartezz

    "Był w Rybniku motocykl ratunkowy BMW super wyposażony medycznie gdzie on jest w takich sytuacjach, co się z nim stało???"

    nadal jest, legenda mówi że stoi w garażu po szpitalem. Historia zawinęła niespodziewany zakręt, "karetki" wyszły z pod szpitala do struktur wojewódzkich i nie ma jak go finansować.

  • ~ 2021-06-07
    15:38:38

    15 11

    @olxmff,
    Niech rowerzyści się zrzuca na roweroambulans to nie będzie problemu ;-)

    @tf2,
    Już ten temat był dyskutowany i okazało sie że rowerzyści powodują niewiele wypadków więc po co zajmować się takimi głupotami jak jadą chodnikiem wzdłuż ścieżki rowerowej czy wymuszaniem pierwszeństwa na skrzyżowaniu drogi dla rowerów z ulicą.

    Zresztą i tak tego nikt nie kontroluje, tak samo jak parkowania na chodniku przy zastawianiu niemal całej jego szerokości czy parkowania w strefie zamieszkania.

    A nawet jak rowerzysta potrąci pieszego to jak go znajdziesz? Będziesz szukał roweru po portrecie pamięciowym? I tak żaden nie ma rejestracji więc to jak szukanie igły w stogu siana. A potem druga droga przez mękę to uzyskanie odszkodowania od sprawcy na drodze sprawy sądowej z powództwa cywilnego.

  • ~Arteks 2021-06-07
    16:19:10

    20 26

    W zdyscyplinowanym społeczeństwie nie byłyby potrzebne żadne słupki bo żaden kierowca nie wjechałby nigdy tam gdzie nie jego miejsce. Niestety żyjemy w kraju gdzie nie brakuje patokierowców i dlatego muszą być ograniczniki ruchu w różnych miejscach. @rzyt - skoro tak twierdzisz to czemu korytarze życia na ekspresówkach i autostradach pojawiły się dopiero w grudniu 2019, a nie na początku programu budowy autostrad? Taki mamy klimat w państwie. ;)

  • ~rzyt 2021-06-07
    17:26:01

    21 9

    ~Arteks, porównanie Twoje jest super;) Korytarze życia to kwestia poruszania się na autostradzie, gdy zachodzi taka potrzeba. Nic więcej nie zostało zrobione na autostradzie po za apelowaniem do kierowców. Można odbić Twój argument o klimacie w państwie, które pod wodzą PO nie wprowadziło tych korytarzy?

    Ich nie interesowały korytarze ale KORYTA. ;)

  • ~rybnikus 2021-06-07
    17:26:26

    14 12

    ~Arteks, nie widziałem żadnego korytarza życia na autostradach oddzielonych od reszty świata palikami.

  • ~ 2021-06-07
    17:27:26

    15 3

    "Już ten temat był dyskutowany i okazało sie że rowerzyści powodują niewiele wypadków"

    To przedyskutuj też inne tematy. Niech wyniknie, że kierujący hulajnogami elektrycznymi wychodzą zawsze bez szwanku kontakt głową z asfaltem. "Okaże się", że nie tylko wypadków jest niewiele, ale może ich nie ma?
    To, że cię szaleniec w kasku nie uderzył na chodniku nie znaczy, że wypadków niema. Po prostu tutaj o nich nie przeczytasz.

  • ~1floyd 2021-06-07
    18:23:50

    19 0

    Rozwiązanie jest proste jak budowa cepa. Namalować na asfalcie, i na słupkach lamp, oznaczenia do identyfikacji danego miejsca. Na lampach, do w zimie asfalt na ścieżce, może być przysypany śniegiem i oznakowanie może być nie czytelne. Wjazd na ścieżkę jest możliwy, od strony ul. Rudzkiej. Korzystają z niego służby RSK. Blokują go uchylne słupki otwierane specjalnym kluczem. Wystarczy by służby przekazały na wyposażenie każdej karetki. Bo ile ich jest? 10 czy 15 ? to jaki to koszt. Tym bardziej że takie słupki, stoją też w innych częściach miasta. A klucz do jest uniwersalny.

  • ~artefaks 2021-06-07
    18:28:44

    5 16

    Rybnikusie. Czy wy wicie umicie pedałowa ć na kole ?
    Czy wy som dzieckiem dwóch pedałów kiere mo koło ?
    Mieliście się wypowiedzieć jako specjalista w sprawie serków homo toście pysk trzimali. A takich samych fajnych jak wy bogobojnych 120 mieszkańców Łowicza podpisało petycje przeciwko serkom homo.
    Kiere to mogom przeca jeść dzieci !!!
    youtube.com/watch?v=oy0Vhz23L1s
    A w Łowiczu nie ma co ukrywać znają si ę na produkcji serków jak nikaj indzi. A wy ście som prawie tak samo inteligentni jak tam łoni.
    Na kole ni umiecie jeździć , chyba że na dreiradzie? . To nie traćcie czasu i nie marnujcie swoigo cynnego czasu. I godejcie o tym na czym się naprowda znocie.... Czy wy ze swoją starom wpieprzocie syrki homo ? i czy to idzie dać dzieciom ?

  • ~rybnikus 2021-06-07
    19:25:08

    8 7

    ~artefaks, jesteś tylko slunski ipta.

  • ~ 2021-06-07
    20:55:21

    7 5

    @tf2,
    nie zrozumiałeś i jeśli probujesz mi wmowić że ja uwazam że rowerzyści powodują niewiele wypadków to robisz ogromną nadinterpretację.

    ""Już ten temat był dyskutowany i okazało sie że rowerzyści powodują niewiele wypadków"

    To przedyskutuj też inne tematy. Niech wyniknie, że kierujący hulajnogami elektrycznymi wychodzą zawsze bez szwanku kontakt głową z asfaltem. "Okaże się", że nie tylko wypadków jest niewiele, ale może ich nie ma?
    To, że cię szaleniec w kasku nie uderzył na chodniku nie znaczy, że wypadków niema. Po prostu tutaj o nich nie przeczytasz."

    I o co Ci chodzi? To nie ja pisałem że rowerzyści powodują niewiele wypadków i sa one niegroźne - to pisali inni. Moje zdanie jest dokładnie przeciwne - rowerzysta na chodniku jest skrajnym zagrożeniem dla pieszego i tylko kwestią czasu jest poważny wypadek w którym poszkodowanym jest pieszy na skutek potrącenia przez rowerzystę.
    To samo dotyczy zresza potrącenia przez hulajnogę jadącą po chodniku.

    Ja akurat jestem zwolennikiem tego że każdy poruszający się rowerem po drogach publicznych powinien mieć na niego odpowiednie uprawienia, obowiązkowe OC a sam rower - widoczną rejestrację.

  • ~Łukasz Wilczek 2021-06-08
    10:39:46

    1 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Łukasz Wilczek 2021-06-08
    14:50:32

    7 2

    Ech. Jeszcze dwa lata z tym nieudacznikiem. Mam nadzieję, że szybko zleci.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3535