zamknij

Wiadomości

Józef Makosz dołącza do sygnatariuszy listu do Jarosława Gowina

2020-04-29, Autor: 

Były prezydent Rybnika – Józef Makosz dołączył do działaczy opozycji PRL, którzy podpisali się pod listem otwartym do szefa partii Porozumienie – Jarosława Gowina. Sygnatariusze listu obawiają się upadku rządu Zjednoczonej Prawicy. List zdążył już wywołać kontrowersje, bo Andrzej Gwiazda zasugerował, że jego faktycznymi autorami są dziennikarze TVP Info.

Reklama

„Upadek rządu będzie oznaczał koniec wielkich inwestycji”

Kilka dni temu działacze opozycji w czasach PRL wystosowali list otwarty do szefa partii Porozumienie – Jarosława Gowina. Apelują w nim, by Gowin nie blokował przeprowadzenia majowych wyborów prezydenckich. Przestrzegają też przed upadkiem obecnego rządu Zjednoczonej Prawicy.

„W tym wyjątkowo trudnym i niepewnym czasie zwracamy się do Was, parlamentarzystów Porozumienia wybranych z list Prawa i Sprawiedliwości, z apelem o głęboką refleksję nad sytuacją, w której może się znaleźć nasza Ojczyzna w wyniku kryzysu politycznego. (…)

 

Oczywistym jest, że tej władzy wytknąć można potknięcia i błędy, ale także jej uczciwi krytycy zdają sobie sprawę, że alternatywa wobec niej jest fatalna. (...)

 

Nie ulega wątpliwości, że upadek tej większości rządowej będzie oznaczał koniec wielkich inwestycji infrastrukturalnych, które mają za zadanie poprawić konkurencyjność naszego kraju, wesprzeć jego równomierny rozwój i zdynamizować modernizację. (...)

 

Szanowni Państwo, apelujemy do waszych sumień o dalekowzroczne spojrzenie na sytuację naszej Ojczyzny, o odłożenie na bok własnych planów i ambicji. Dziś liczy się tylko dobro Rzeczpospolitej, a nie satysfakcja tego, czy innego polityka.” - napisali w liście jego sygnatariusze.

 List podpisali m.in. Joanna i Andrzej Gwiazdowie, Krzysztof Wyszkowski i Andrzej Rozpłochowski.

Makosz do opozycji: podejmijcie walkę!

Do sygnatariuszy listu postanowił dołączyć też były więzień polityczny i działacz Solidarności oraz były prezydent Rybnika – Józef Makosz.

- Gdy przeczytałem ten list zadzwoniłem od razu do Andrzeja Rozpłochowskiego. Powiedziałem mu: „Andrzej, podpisuję się pod słowami, bo one dokładnie wyrażają to, co myślę”. Jeśli ten rząd upadnie, grozi nam w kraju chaos – powiedział nam Józef Makosz.

Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że Józef Makosz jest jednym z założycieli Platformy Obywatelskiej na Śląsku i dotąd wspierał polityków tej formacji.

Ja całe życie jestem nauczony walczyć. Dlatego apeluję do polityków opozycji, by podjęli walkę i przejęli władzę w normalnym trybie wyborczym, a nie poprzez zakulisowe gierki polityczne – uważa Józef Makosz.

„Chwała Bogu napisaliście ten tekst za nas”

Wracając do listu byłych działaczy opozycji PRL. Wczoraj media wyłapały, że Andrzej Gwiazda w rozmowie z dziennikarzem TVP Info – Michałem Rachoniem powiedział:

- Chwała Bogu, napisaliście ten tekst za nas. To jest bardzo sympatyczne, że są ludzie, którzy potrafią napisać tekst, który uznajemy za swój.

Branżowy portal Press.pl przypomina jednocześnie, że redaktor Michał Rachoń był kiedyś związany z serwisem Niezależna.pl, który jako pierwszy opublikował list były działaczy antykomunistycznej opozycji.

Oceń publikację: + 1 + 50 - 1 - 75

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (37):
  • ~frbro 2020-04-29
    09:54:15

    Brzmi jakby ktoś się bał, że mniej będzie można nakraść przy okazji tych inwestycji. Co to w ogóle za inwestycje? Srebrna?

    Przyjdzie czas rozliczeń dla tych wszystkich rezimowców. Może jeszcze nie teraz, ale przyjdzie.

  • ~Arteks 2020-04-29
    10:16:01

    Wielkie inwestycje zawdzięczamy przede wszystkim nie rządowi tylko środkom z Unii Europejskiej. A ten rząd swoimi różnymi działaniami antydemokratycznymi cały czas jątrzy na styku Polska-EU i komplikuje nasze wspólne relacje. Jego największą wadą jest to, że zza plecami sterowany jest przez Kaczyńskiego. Nie sądzę aby Makosz na stanowisku prezydenta miasta chciał aby ktoś mu mówił co ma robić. A premier, marszałkowie, ministrowie czy prezydent są stale właśnie w takiej sytuacji i spełniają jego kaprysy i intrygi. Pół biedy gdyby dyrygował jakiś gość z klasą, ale dyrektywy wydaje nieprzewidywalny, stetryczały dziwoląg. Szopka korespondencyjna doprowadzi do wybrania uzurpatora - z wszelkimi konsekwencjami tego dla tych którzy za tym pomysłem stoją. Wybór nie będzie uznawany przez sporą część społeczeństwa.

  • ~Carlos1111 2020-04-29
    10:38:17

    90 81

    Arteks marzy jak najszybciej: 1 Zlikwidować 500+ z którego korzysta patologia i biedota. 2 Przywrócić wiek emerytalny 67 lat a nawet podnieść do 70 lat. 3 Przywrócić niesłusznie zabrane emerytury funkcjonariuszom SB - zapracowali na nie. 4 Wprowadzić małżeństwa homoseksualne i adopcje przez nie dzieci - koniec z dyskryminacją. Dzieci z rodzin homofobicznych należy oddawać pod opiekę postępowych par homoseksualnych, żeby wyrosły na porządnych ludzi. 5 Przyjąć 70 tysięcy uchodźców, na których zgodziła się premier Kopacz. Jeżeli Unia będzie chciała żebyśmy przyjęli więcej, należy się zgodzić. 6 Zakończyć konflikt z Unią i Niemcami. Nie może być tak żeby Polska sprzeciwiała się postanowieniom Brukseli i Berlina. Niemcy najlepiej zadbają o nasze interesy. 7 Zlikwidować tą bezsensowną komisje Jakiego, która gnębi ludzi i prześladuje Panią Prezydent Warszawy. 8 Przywrócić wolność sądów. Sędziowie nie mogą odpowiadać za swoje wyroki, są przecież niezawiśli. 9 Zlikwidować IPN. Jak wyglądała nasza historia powiedzą nam Niemcy, Żydzi, Ukraińcy i Rosjanie. Oni wiedzą najlepiej, nie ma sensu kłócić się z nimi o jakieś stare bzdury. 10. Zlikwidować CBA, i innych tajniaków, którzy czepiają się o jakieś bzdety z VATem. Za PO i PSL nikomu to jakoś nie przeszkadzało. 11. Wszystkie kościoły zamienimy na ośrodki propagowania ideologii LGTBQ+. Zakażemy pielgrzymek, na które chodzi wyłącznie Ciemnogród a zamiast tego będziemy dotować Tęczowe Parady Równości w każdym mieście i wsi. 12 Zlikwidujemy płacę minimalną. Skończą się te brednie Kaczora o 3000 czy 4000 tysiącach pensji dla plebsu. Robole mają zarabiać tyle ile zgodzi się zapłacić pracodawca. 13 Przywrócimy handlowe niedziele a sklepy będą otwarte także we wszystkie święta. My nie obchodzimy żadnego durnego bożego narodzenia ani dnia niepodległości. To nie nasze święta, więc mamy prawo w te dni robić zakupy. Jestem pewna, ze kiedy opozycja przejmie władze bardzo szybko wprowadzi to wszystko w życie. „Pamiętajcie głosujcie na PO, Nowoczesną, Wiosnę, SLD i PSL” ???.Zwiń ??? Boże (Jakkolwiek Go pojmujesz), użycz mi pogody ducha, Abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić, Odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić,  I mądrości, abym odróżniał jedno od drugiego.

  • ~rzyt 2020-04-29
    10:49:57

    44 40

    @Arteks, jak Kałuża zrobił wam to co zrobił to było multum wyzwisk w jego stronę. Myślę, że teraz tymi samymi standardami polecicie po Gowinie? Bo lepsi, wykształceni z dużych miast są inni niż prymitywni wyborcy PIS-u. Daj teraz przykład, że politykę można prowadzić na argumenty programowe, a nie gierki gabinetowe. ;))

    Wiesz, dlaczego wspominam Kałużę...

  • ~lukson997 2020-04-29
    10:52:28

    24 18

    Troć się chłopie.

  • ~cbabw 2020-04-29
    11:28:59

    42 36

    Carlos 1111 Dobrze że skończyłeś na 13 punkcie, bo jesteś taką demagogiczną i populistyczną trzynastką. PIS obecnie, którego nie neguję chce przy okazji walki z koronawirusem upiec swe polityczne cele, chociażby wrzutka przy I tarczy antykryzysowej. Problemu Gowina nie byłoby, gdyby nie manipulacje przy wyborach i pchanie na maksa Dudę na II kadencję. Nie jest sprawą główną niebezpieczeństwo koronawirusowego, gdyż prawie każdy wychodzi na zewnątrz, chodzi do sklepu, dotyka rzeczy papierowych, czy plastikowych codziennie. Główny problem jest w tym, że nie ma prawie kampanii wyborczej kandydatów, oprócz obecnego prezydenta w TVP, są kłopoty z tajnością, równością, powszechnością, bezstronną kontrolą tych wyborów. Dlatego Kaczyński i jego poddani sami wychodowali tzw. problem Gowina i teraz włączają przyjaznych sobie opozycjonistów PRL do biadolenia. Sami naważyli sobie piwa, które teraz muszą wypić, a opozycja na pewno nie chce przejąć władzy w tych ciężkich czasach.

  • ~Carlos1111 2020-04-29
    11:43:16

    35 33

    @cbabw- Piszesz że nie ma kampanii, ciekawe. Oglądając programy telewizyjne widzę w przeważającej większości : Kidawę, Kosińska, Siłownię i Biedronka a obecnego prezydenta to tylko w przypadku jak oni go krytykują. Jeżeli chodzi o Gowina, to raz przecież już zdradził, a tak przypadkiem wiesz kogo? To taki typ. Co do wyborów to w jednym masz rację, jeżeli ktoś wstydzi się swoich wyborów to może czuć się zagrożony że jego głos może być jawny, tylko po co komu taka informacja? Ci co żyją w świecie kłamstwa, hipokryzji rzeczywiscie mają problem:-)

  • ~RybnickiRekin 2020-04-29
    12:03:33

    40 51

    Większego idiotyzmu nie widziałem... fanatycy PISu robią wszystko by się utrzymać. Kradną i dewastują kraj....

  • ~rosthost1 2020-04-29
    12:22:37

    60 40

    Wole Makosza który mówi to co mysli niz Kuczere co mowi to co mysli Budka z Kidawą.

  • ~rosthost1 2020-04-29
    12:23:54

    33 14

    ~RybnickiRekin - wiekszych fanatykow (trolli) zobaczysz w lustrze i wpisach Franek7

  • ~gruba 2020-04-29
    13:36:35

    40 29

    Brawo Panie Prezydencie. Niestety Rybnik już takich niema

  • ~ 2020-04-29
    14:52:49

    24 23

    Arteks, czyżbyś się dał przekupić za kasę z UE? A tak drwiliście z rodzin, których wsparło państwo tak jak inne panstwa wspieraly rodziny na zachodzie.

    A skąd te pieniądze się wzięły? Drukują je a może Tusk z SWOJEJ kieszeni wykłada? Rzesza politycznych euro funkcjonariuszy zarabiająca grubą kasę, kto ich finansuje? Komuś najpierw zabierają a potem dają mówiąc łaskawie na co masz wydać i szantażują usiłując wpłynąć chociażby na demokracje państw członkowskich. Była szansa na to żeby UE uczynić tym do czego została powołana, ale na drodze stanęli zadeklarowani marksisci, starzy NRDowcy czy zwykłe lewackie marionetki w stylu donka i jego kolesi z PO. Dlatego nie ma już Wielkiej Brytanii w strukturach. Bez oderwania ich od koryta nadal będą rządzić tam oszołomy od ciasteczek cookies, 100W odkurzaczy i 2 cylindrowych aut.

    Ten rząd ma wsparcie Polaków nie bez powodu, działa bowiem w ich interesie a nie np.: nielegalnych imigrantów. Oczywiście nie są idealni, ja na ich miejscu zlikwidowałbym od razu senat, zlikwidowałbym stanowisko polonofobicznego RPO, wywaliłbym polskojęzyczne media. Które inne państwo pozwoliloby uprawiać propagandę i judzić przeciwko swojemu narodowi? Dziś tolerują finansowanie hejterów w samorzadzie w Warszawie a to jedna z całej listy patologii w samorządach, której sie tylko przygladają.

  • ~rybnikus 2020-04-29
    15:30:37

    22 17

    ~Arteks, Prezydent Duda jest uzurpatorem? Może udowodnisz! Widać jesteś zniewolony sokiem z buraka.

  • ~Jacek Kamiński 2020-04-29
    15:47:57

    23 20

    Do carlos 111
    Wśród trzynastu Twych bzdur zwróciłem uwagę na jedną - tzw.emerytury SB-ków. Czy naprawdę jesteś za odpowiedzialnością zbiorową charakterystyczną dla hitleryzmu i stalinizmu? Emerytury można obniżyć tylko po procesie sądowym, który udowodni winę. Co jeśli, przyszła władza tak potraktuje Ciebie, za to że popierasz obecnie władzę, która łamie prawo. Przemyśl to.

  • ~Jacek Kamiński 2020-04-29
    15:51:37

    12 9

    do tf2
    Nazwiska owych "starych NRD-owców" chętnie poznam. To naprawdę ciekawe co piszesz ( choć głupie).

  • ~rybnikus 2020-04-29
    15:53:55

    15 17

    ~Jacek Kamiński, Nie kłam jak Tusk, nikt nie zabrał emerytury twoim esbekom, oni są pozbawieni bonusów za zbrodniczą działalność, za PZPR.

  • ~Arteks 2020-04-29
    16:44:17

    15 13

    @rybnikus - Prezydent Duda został wybrany w normalnych legalnych wyborach w 2015 roku i jest uznawany obecnie przez wszystkich. To może się skończyć jeśli zamiast prawdziwych wyborów będziemy mieli zabawę w głosowanie tak jak np. na najlepsze stoisko na jarmarku albo najładniejszą kroszonkę... Kto będzie chciał mieć uzurpatora na stanowisku? Można było być w PZPR i czerpać różne bonusy współcześnie. Przecież w PiS są politycy którzy byli PZPR np.: Kryże, Jasiński, Piotrowicz, Łopiński. @tf2 - powołaj się na jakiś mój cytat w którym drwię z wspierania rodzin przez państwo? W przeciwnym razie uznam, że nie masz mi nic innego do zarzucania poza oczernianiem lub wkładaniem komuś kłamstw. A to również świadczy o twojej słabości - widocznie nie umiesz mnie pokonać na argumenty, to zostają właśnie takie uszczypliwości.

  • ~rybnikus 2020-04-29
    16:57:22

    14 12

    ~Arteks, po raz kolejny przypominam, że wybory są normalne i zgodne z Konstytucją, Czy nawoływanie do bojkotu wyborów jest zgodne z Konstytucją? Do rządzenia w czasie epidemii jest znakomita ustawa uchwalona przez PO-PSL. I nadal kłamiesz, Kryże nie był w PIS. W PIS też nie ma esbeków i kapusi jak bolek.

  • ~Arteks 2020-04-29
    17:11:28

    14 12

    @rybnikus - głosowanie korespondencyjne jest niezgodne z konstytucją więc wszystko co z nimi związane można traktować z poczuciem humoru lub całkowicie niepoważnie. Można je bojkotować, lekceważyć ale można też potraktować zabawowo lub z humorem - np. odesłać jakiś zabawny mem z Kaczyńskim albo kartkę świąteczną z pozdrowieniami dla komisji. Można też dopisać swojego kandydata np. kota Kaczyńskiego. ;P i wierzę, że spora część społeczeństwa tak zrobi. Po moim przypomnieniu, że już nie piszesz nic o PZPR tylko o kapusiach hehehe Siarę robią takie osoby w PiS czyż nie? Jak można zawierzać całym sercem partii która toleruje PZPRowców i obdarowuje ich wysokimi stanowiskami?

  • ~rybnikus 2020-04-29
    17:15:02

    14 13

    ~Arteks, kot Kaczyńskiego by zdobył więcej głosów niż Kidawa i napisz gdzie Konstytucja odnosi się do wyborów korespondencyjnych. I czy wiesz mądralo, że te wybory są od lat w Polsce dla ludzi chorych, także emerytów i rencistów i jest ich drobiazg, ponad 10 milionów.

  • ~rybnikus 2020-04-29
    17:21:42

    13 12

    ~Arteks. przypominam, że to Schtyna z PO zapewnił komuchom miejsca w PE.

  • ~Arteks 2020-04-29
    17:41:39

    11 13

    @rybnikus - myślę, że kot Kaczyńskiego mógłby okazywać większą niezależność niż Duda. ;) Myli ci się wszystko... Aby dostać miejsce w europarlamencie trzeba mieć poparcie społeczne i głosy i nie jest do tego potrzebny żaden Schetyna. Przykład z naszego miasta to europoseł Kohut.

  • ~Jacek Kamiński 2020-04-29
    19:00:55

    8 4

    do rybnikus;
    Skoro "nikt nie zabrał" emerytury - zatem mają taką, jak wcześniej? I ty śmiesz kogoś o kłamstwo oskarżać?
    A co do meritum: chodzi o haniebne zastosowanie odpowiedzialności zbiorowej - w efekcie czego bohaterowie operacji "Samum" też tym bandyckim prawem zostali ograbieni.

  • ~rybnikus 2020-04-29
    19:26:32

    13 13

    ~Arteks, naprawdę wolisz Komorowskiego który podpisywał wszystko swojej partii a na Dudę plujesz?

  • ~rybnikus 2020-04-29
    19:38:50

    11 10

    ~Jacek Kamiński, śmiem POtomku Mazguły, teraz mają emerytury na ogólnych zasadach.

  • ~Arteks 2020-04-29
    20:33:03

    10 10

    @rybnikus - nie, ja ci napisałem, że wolę kota Kaczyńskiego. On by przynajmniej niczego nie podpisał. A ty wolisz zabawę w wybory w których głosy są już policzone. Dosłownie jak w demokracjach komunistycznych u Kima czy w PRL.

  • ~rybnikus 2020-04-29
    20:35:38

    11 9

    ~Arteks, twoja obłuda i hipokryzja przebija nawet tę Giertycha, który powiedział, jak Duda wygra wybory to są sfałszowane a jak Kidawa to są uczciwe. Wiem, że się powtarzam ale ty i tak nie odpowiadasz na temat i zgodnie z prawdą i prawem.

  • ~rybnikus 2020-04-29
    20:50:36

    11 8

    Arteks, Polacy was doceniają, Kidawa ma już 3% POparcia, GRATULUJĘ. Obróć tabelę Kidawa na czele.

  • ~Jacek Kamiński 2020-04-29
    21:01:15

    5 5

    do rybnikus:
    Jeśli chcesz mnie obrażać, to czyń to z głową. Sama złośliwość to za mało. Wiedzy trochę trzeba - nie ma możliwości by chłopczyk Mazguła mógł przekazać geny w potrzebnym czasie.

  • ~rybnikus 2020-04-29
    21:04:52

    6 3

    ~Jacek Kamiński. To możliwe, ale zdrajców jest nadal w Polsce, wielu.

  • ~Jacek Kamiński 2020-04-29
    21:07:40

    4 6

    do rybnikus;
    Prawdę piszesz, iż oficerowie maja emerytury w pierwotnej wysokości. Stało się to po wyroku sądu, "Ustawa narusza zasadę demokratycznego państwa prawa i wprowadza zasadę odpowiedzialności zbiorowej". Zatem odnosi się to do WSZYSTKICH poszkodowanych, póki nie udowodni im się winy. Czekam na Twój hejt na niezależnych sędziów, którzy nie czekają na wskazówki z Nowogrodzkiej.

  • ~rybnikus 2020-04-29
    21:14:49

    10 7

    Jacek Kamiński. Sędzia Małgorzata Jungnikiel, na sympozjum na Uniwersytecie Warszawskim , oświadczyła, że ona i **sądy w Polsce będą stosowały prawo UE , nawet jeśli jest sprzeczne z polską konstytucją i polskimi kodeksami z niej wynikającymi** .!! ...... . . . . . . . . . .A dublerka M.Gersdorf i sędzia Irena Kamińska ogłosiły publicznie na konferencji w Fundacji Batorego , że : -- ** Jeśli będzie trzeba, to się „WYINTERPRETUJE z konstytucji takie prawo, jakie będzie potrzebne” , bez oglądania się na utarte kanony prawne i dotychczasowe interpretacje **.............................................. a później sama Kamińska z wściekłością ogłosiła że **pragnie zemsty**!!! .

  • ~Arteks 2020-04-29
    22:28:03

    9 6

    @rybnikus - w niedemokratycznym państwie po niedemokratycznych wyborach możliwe są niedemokratyczne zachowania Polaków. Podoba mi się, że cię wkurzają moje komentarze. ;) Jaka obłuda? Przecież ja jestem szczery do bólu i nigdy nie piszę nic obłudnego. Jak piszę, że Czesi sobie lepiej radzą z epidemią to znaczy, że naprawdę tak uważam i zazdroszczę im poważnych władz. Jak piszę o kocie Kaczyńskiego to znaczy, że sobie robię jaja - tak samo jak niektórzy robią jaja z demokracji i z wyborów. Kaczyńskiemu udało się zrobić groteskę z sejmu, zrobił groteskę z katastrofy Smoleńskiej, a teraz chce zrobić groteskę z wyborów. Zobaczysz, że przegnie.

  • ~Teddy 2020-04-29
    22:36:54

    7 9

    Popieram Pana stanowisko Panie Prezydencie!!! Takiego Prezydenta przez duże "P" jakim był Pan, już w Rybniku nie nie będziemy :-( Można tylko ubolewać nad prezydentami, którzy nastali po Panu :-(
    Łączę wyrazy szacunku.

  • ~Arteks 2020-04-29
    22:48:40

    6 9

    @teddy - ale szkoda, że on popiera takich słabeuszy u władzy, którzy pozwalają sobie na zależność i sterowalność przez prezesa zwanego też "pierwszy sekretarz". Czegoś takiego nie było od czasu Buzka który też się dawał manipulować przez Krzaklewskiego ale chyba jednak nie w każdej decyzji. Buzek z Krzaklewskim nie mieli też zapędów dyktatorskich. Czy Makosz popiera pierwsze niedemokratyczne wybory po 1989 roku w imię tego aby nie było chaosu? A kto do tego chaosu doprowadził sukcesywnie od kilku lat? Nigdy bym się tego nie spodziewał po solidarnościowym działaczu... No ale niestety polska polityka zupełnie zwariowała, a wielu z dawnych elit już albo nie żyje albo się pogubiła tak jak Makosz.

  • ~silesia-first 2020-04-29
    22:51:55

    5 6

    Koś wyciąga politycznego trupa z formaliny, a może ten trup liczy na ciepłe sowite synekury po wyborach? taka usłużność na pewno nie przejdzie bez echa w w-skich pis politycznych salonach. W sumie kapunia non olet a każda kasa kiedyś się kończy.

  • ~ 2020-05-02
    14:24:09

    1 0

    Dawniej bojownik o wolność i demokrację teraz broni tych którzy dążą do dyktatury. Cóż za ludzka przewrotność.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5035