zamknij

Wiadomości

Jakość powietrza w Rybniku nadal pozostawia wiele do życzenia

2015-02-08, Autor: 
Jak rozpoczął się ten rok pod względem czystości powietrza, którym oddychamy? Nie najlepiej. Choć w ubiegłym miesiącu nie odnotowano rekordu sezonu grzewczego pod względem stężenie pyłów zwieszonych, tegoroczny styczeń nie wyglądał różowo.

Reklama

Według raportu miesięcznego stacji monitoringu powietrza na ul. Borki, stężenie PM10 przekraczało 100 procent normy przez 15 dni. Rekord miesiąca padł 21 stycznia, kiedy to odnotowano pyły zawieszone na poziomie 206 μg/m3 (norma maksymalna - 50 μg/m3). W tym dniu wysokie było też stężenie benzenu w powietrzu (10.97 μg/m3), przy czym jego średnia wartość w miesiącu była o około połowę niższa.

Warto dodać, że 30 stycznia tego roku stacja monitoringu odnotowała wyjątkowo niskie ciśnienie, bo 926 hPa.

Jaka sytuacja panowała w styczniu 2014 roku? Co prawda PM10 przekraczał 100 procent normy przez 17 dni, ale rekord miesiąca był o wiele mniejszy niż kilkanaście dni temu. 14 stycznia ubiegłego roku stężenie pyłu wynosiło 143 μg/m3. Mniejszy tego dnia był też poziom benzenu (8.71 μg/m3).

Co ciekawe, przez kilka dni stycznia 2015 roku stacja na Borki wskazała wzrost stężenia ozonu w atmosferze. Jego ilość przekraczała (4,5, 11, 12 i 29 stycznia) normę o 50 procent. Rok temu ozon dał o sobie znać tylko w jednym dniu.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (44):
  • ~truman20 2015-02-08
    08:31:09

    26 0

    Dzisiaj mocno wieje, więc można wyjść na spacer się dotlenić.

  • ~biologro 2015-02-08
    09:21:32

    17 0

    Czyli jest gorzej a nie lepiej. Póki ludzie nie zmądrzeją i nadal będą uważać że kartonik po mleku, pieluszki i inne świństwa nadają się do spalenia to nic się nie zmieni. Kary - analizy analizy-kary. Nie ma innego wyjścia.

  • ~riko 2015-02-08
    09:53:05

    30 0

    biologro - ja rowniez jestem przeciw palenia "roznymi swinstwami" natomiast twoja wypowiedzia potwierdziles w 100% ze mieszkasz w BLOKOWISKU - gdzie nie pala kartonikow a ciagle ktos zaczadzony /zla wentylacja/ - kary,analiza kary !!!!!!!!!!!!!!

  • ~jurempus 2015-02-08
    10:08:39

    9 0

    Smog,Smog,Smog bo ludzie palą byle czym...Parę lat temu gdy gorole sie tak nie ciepali że im smierdzi to jak się zecmiło to z każdego kumina jak z parowozu szło...ledwie przyjechali i to im przeszkadzo,to i tamto...jak tak źle to wydupiać nazot do warszawki

  • ~sianio 2015-02-08
    10:15:45

    34 0

    Jak już nie ma o czym pisać to" rybnik. com.pl" pisze o powietrzu nad Rybnikiem.Tylko po to aby znowu wywołać ostrą polemikę między mieszkańcami kruliczoków a właścicielami domków.Automatycznie wzrasta liczba wejść na stronę.Naród się kłuci,jest dobrze.Jest dobry sposób aby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza nad Rybnikiem - trzeba tylko zwiększyć normy i średnia wypadnie w lepszym świetle.I jeszcze coś - narzekacie że coś tam, jakiś pył zawieszony. Śnieg leżał przez dwa tygodnie i co zauważyłem - był biały.Popytajcie swoich rodziców jak to było za komuny.Jak spadł śnieg to na drugi dzień już był czarny,więc nie płaczcie że jest żle.

  • ~spirit-of-the-town 2015-02-08
    10:36:11

    34 0

    Im bogatsze społeczeństwo tym czystsze powietrze, im społeczeństwo biedniejsze tym powietrze gorsze. I na nic ciągłe apele, monity o stopniu zanieczyszczenia, itp. Pozdrawiam

  • ~imrahil 2015-02-08
    10:42:00

    0 6

    ciekawe co zrobi nasz prezydent w tej sprawie, przecież sam krytykował Fudalego za smog. nic się nie zmieni jeśli nadal będzie przyzwolenie na kotłownie na paliwa stałe w nowych domach. wg mnie jest coraz gorzej. za komuny kopcił przemysł, teraz kopcą domy jednorodzinne, które rosną jak grzyby po deszczu, a w połowie z nich instaluje się kocioł 20-30 kW podczas gdy wymagany jest maksymalnie 10 kW. władze powinny zmienić plan zagospodarowania i od przyszłego roku budujemy domy bez kopciuchów i ekogroszków. żeby mnie ktoś nie wyzwał od mieszkańca króliczoka - mieszkałem w domu jednorodzinnym w Rybniku od urodzenia (podobnie jak moi rodzice, a dziadkowie w okolicy) i nadal będę mieszkał w okolicy, także w domu jednorodzinnym.

  • ~riko 2015-02-08
    10:46:49

    30 0

    KONKRETNE DOTACJE DO OGRZEWANIA NA GAZ I ?????? PO PROBLEMIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale nie tylko do jednorazowej dotacji na piec gazowy tylko - ceny gazu ???????? - zeby kazdego bylo stac !!!!!!!!!

  • ~werkk 2015-02-08
    10:47:12

    6 0

    ~imrahil wiec się wyprowadź na Bieszczady.

  • ~Mario 2015-02-08
    10:50:02

    6 0

    Ludzie smród aż strasznie jest w Rybniku i każdy to widzi!!! dopóki nie będzie tragedii typu 50 osób zaczadzonych w biały dzień bo wybrali się na spacer do strefy ciszy w kwartecie Domus to nic się nie zmieni w naszym mieście.
    Dużo jeżdżę samochodem itp i całkiem niedawno jechałem trasą Żywiec-Bielsko-Pszczyna-Rybnik wszędzie czysto i bez smrodu dopóki nie wjechałem w ulice Wyzwolenia tragedia poprostu

  • ~Cwilin 2015-02-08
    10:51:26

    8 0

    po co te pieprzenie o powietrzu.każdy ma to w dupie kto pali w piecu.widze na domkach sory na tych starych stodołach oś.boguszowice.zbierają z hasioka wszelakie badziewie i palą.widze to jak tną na piłach stare drzwi z bloków .biała farba klej i chemia.dym aż słodki.jak zawsze grat.dla władz Rybnika i p. Mury radnego i p.Gruszki to ich teren działania.

  • ~imrahil 2015-02-08
    10:56:57

    0 7

    ~werkk widzisz i to zdanie wskazuje, że nie bardzo cokolwiek rozumiesz. mam dom ogrzewany grzałką. ogrzanie 123 m2 kosztowało mnie w tym sezonie 460 zł. a wiesz dlaczego? bo zamiast negować wszystko wokół przemyślałem kilka rzeczy. dom kosztował mnie tyle samo co dom 123 m2 kosztowałby ciebie, ale ty grzałbyś go węglem i to drożej, do tego śmierdziałoby naokoło. to nie do końca wina ludzi, bo większość ma wiedzę na twoim poziomie. ufają po prostu fachowcom, architektom itd. a oni dysponują wiedzą z zeszłego stulecia i to raczej z czasów komuny a nie lat końcówki XX wieku. dlatego właśnie powinien być zakaz grzania węglem w nowych domach, w przeciwnym razie będzie tylko gorzej

  • ~jurempus 2015-02-08
    11:34:48

    13 0

    King21 wierzysz ze kiedys będzie tutaj świerze powietrze?? NIE niebędzie a czemu bo ludzie nie mają na ogrzewanie gazem.Po za tym w pobliżu sa dwie koksownie Radlin oraz dębieńsko.Tam jak zakopca to na maksa.A tak na marginesie na zewnatrz nikt sie nie zaczadzi (poczytaj sobie co to jest zaczadzenie) i potem pisz głupoty

  • ~waldus 2015-02-08
    11:34:55

    17 0

    ludzie pala byle czym bo nie maja kasy na lepsze paliwo. niestety jestesmy 3cim swiatem. i bedziemy ... jescze dluuuuugo, bo EU nam nie pozwoli sie wybic. dlatego dlugo w polsce i w rybniku bedzie smierdziec. i na nic zdadza sie kary, bo ludzie musza sie ogrzac.

  • ~Arteks 2015-02-08
    12:24:07

    0 19

    @king21 - pisanie takich pierdoł jest kompletnie bez sensu w sytuacji kiedy Żywiec, Cieszyn czy Bielsko-Biała mają jeszcze gorsze położenie od Rybnika i skala zjawiska smogu jest tam czasami jeszcze gorsza niż w Rybniku (co zresztą łatwo można zweryfikować oglądając dane porównawcze na stronie WIOŚ). Więc to ci akurat nie wyszło. Natomiast jest pewna pozytywna ciekawostka o której pisze ostatni nr GR. Rybnik zanotował nawiększy w województwie spadek stężenia tlenku węgla o 58% w skali roku!!! Czyżby jednak świadomość mieszkańców minimalnie wzrosła? W zeszłym roku mieliśmy jeszcze łagodniejszą zimę niż obecnie - a jeśli miałbym porównywać "na nos" to wydaje mi się że w tym roku trochę mniej śmierdzi. Może to efekt wzmożonych kontroli straży miejskiej i tego, że wnuki i dzieci zaczynają uświadamiać swoich starszych i dziadków że nie wolno w piecach palić: plastiku, opon, pampersów, folii, butów, odzieży czy mebli... @spirit-of-the-town - ale to jest dziwne bo społeczeństwo cały czas się bogaci, stać ludzi na wyjazdy w Alpy czy nad Adriatyk, co raz lepsze auta w garażu, co raz ciekawsze artykuły w wózkach zakupowych, a jednak jeśli chodzi o ogrzewanie domów to jakaś mentalna stagnacja i opalanie czymś najtańszym co pogarsza komfort życia dla siebie i innych mieszkańców miasta... Przecież nie mamy roku 1993 kiedy naprawdę ciężko się żyło gospodarstwom domowym, a wielu nie marzyło wtedy nawet o "małym fiacie" bo z trudem się wiązało koniec z końcem jedząc chleb z margaryną.

  • ~waldus 2015-02-08
    12:51:08

    0 2

    hm ... moze rozwizaniem bedzie opalanie drwenem albo peletami?
    http://tech.money.pl/energia-i-ekologia/artykul/samorzadowcy-zdecyduja-czym-palic-w-piecu,76,0,1707084.html

  • ~imrahil 2015-02-08
    12:56:55

    0 2

    ~Arteks - może mniej śmierdzi właśnie dlatego że jest zima i przewymiarowane kotły pracują bliżej swojej nominalnej mocy? zwykle największy smród jest kiedy temperatura jest 0-10*C. wtedy każdy dusi kopciucha. są tacy co mają tak przewymiarowany piec, że przy tych temperaturach mają w domu 26-27*C - nie dlatego że tak lubią, ale żeby nie zajechać kotła i komina smołą i sadzą. po prostu kocioł musi pracować przy odpowiedniej mocy. ładowanie kotła 20 kW do nowego domu albo 30 kW kończy się problemami z kominem, kotłem i smogiem. ale co zrobić - ludzie nie muszą się na wszystkim znać. jedynym wyjściem jest zakaz palenia węglem w nowych domach

  • ~imrahil 2015-02-08
    13:00:27

    2 1

    nieumiejętne opalanie drewnem wygeneruje więcej syfu niż umiejętne opalanie węglem. problemem niekoniecznie jest sam węgiel, ale kocioł i palacz. w 2021 r. normą będą domy z wentylacją mechaniczną i 30 cm izolacji w ścianach (a jeszcze więcej w dachu/stropie), będzie się liczyło usytuowanie budynku względem stron świata. może wtedy problem sam się wyeliminuje, bo ludziom naprawdę nie będzie się opłacało pakować śmieciucha do takiego domu

  • ~maijkel 2015-02-08
    13:04:25

    25 0

    ~imrahil, aż korci zapytać co to za cudo posiadasz do ogrzewania, że za 460złociszy ogrzejesz dom 120m w całym sezonie. Podziel się chętnie też skorzystam i pewnie nie tylko ja. No i pewnie smrodu mniej wtedy będzie. Pozdrawiam

  • ~imrahil 2015-02-08
    14:09:36

    0 0

    ~maijkel pewnie nie skorzystasz. ogrzewanie za cały sezon to raczej bliżej 800-900 zł. mam grzałkę 6 kW, która grzeje dom i niewielki bufor w taniej taryfie. ale to nie system grzewczy robi niskie rachunki, tylko dom. sporo izolacji bez mostków termicznych, odpowiednie usytuowanie względem stron świata, odzysk ciepła z wentylacji i dobre okna i drzwi. w zasadzie to wszystko. koszt mniej więcej równy kompletnej kotłowni na węgiel razem z kominem i miejscem na opał. samych rurek do podłogówki trzeba mniej dzięki temu, a co za tym idzie rozdzielacze mogą być mniejsze (kolejne oszczędności). policzcie sobie czas zwrotu między kiepskim i tanim styropianem 10 cm a grafitowym 30 cm. wychodzi 10 lat przy grzaniu węglem, czyli stopa zwrotu 10% w pierwszym roku, potem w sumie dzięki temu zyskujemy dodatkowy kapitał, czyli jest jeszcze lepiej - na żadnej lokacie połowy z tego nie dostaniecie, w dodatku tu jeszcze nie trzeba płacić podatku Belki. tylko pan budowlaniec powie "paaanie 15 cm i jest gorąco", a ludzie słuchają. potem jeszcze przyklei to na placki, żeby ściana oddychała. są też tacy geniusze co zrobią przy cokole i pod dachem otwory wentylacyjne. albo ludzie robiący kompletnie nieszczelne ściany jednowarstwowe, ledwo spełniające normy (dworek z porothermu), a potem niczym innym tego się nie da ogrzać jak węglem. ludzie budujący 250 m2 i to byle jak, a potem narzekający na koszt ogrzewania i że jak zarobki będą jak w Niemczech to będą grzać czysto

  • ~ 2015-02-08
    14:16:05

    9 0

    Z tego co mi wiadomo i masłowski i kuczera w kampani wyborczej mieli złoty środek jak należy zlikwidować smog ,którego głównym żródłem był wtedy adam fudali ...

  • ~imrahil 2015-02-08
    14:19:28

    5 0

    ~extramocny - też tak słyszałem. ciekawe, co wymyślą...

  • ~maijkel 2015-02-08
    14:37:46

    9 0

    ~imrahil widzę, że już kwota podskoczyła o prawie 100%. Rzeczywistośc będzie zapewne jeszcze inna. Tak, czy siak dzięki za odpowiedź

  • ~imrahil 2015-02-08
    14:54:25

    0 1

    ~maijkel - jaka kwota podskoczyła? napisałem wcześniej, że do tej pory zapłaciłem 460 zł. spodziewałemm się w sumie 900 zł. należy brać uwagę, że dom świeży, zwykle pierwszy sezon to 20% więcej niż kolejne. zostało jeszcze 50 dni sezonu grzewczego. gdyby dom ciągnął tyle co średnio w grudniu i styczniu do tej pory to w sumie będzie 770 zł. ale pomimo niższych temperatur jest więcej słońca (i statystycznie będzie coraz więcej i coraz cieplej), i dom w lutym potrzebuje mniej pracy grzałki. sezon pewnie wyniesie 770 zł. to żadna magia, czysta fizyka

  • ~imrahil 2015-02-08
    15:00:15

    1 0

    poza tym do końca 2013 dom był intensywnie wentylowany i miał otwarty właz na nieużytkowe nieizolowane poddasze. nadal mam pięć metrów nieocieplonej ściany od garażu (jeszcze niezaizolowany od zewnątrz, temperatura czasem 3*C), brak drzwi do garażu i rekuperator też jeszcze niezaizolowany w nieogrzewanym pomieszczeniu (podobnie jak przewody wentylacyjne), przez co sprawność sprawność odzysku ciepła jest jeszcze bardzo kiepska. polecam nie negować wszystkiego, tylko dobrze przemyśleć, poczytać trochę itd. dodatkowo policzcie ile kosztuje izolacja + system grzewczy (kompletny, z kominem, miejscem na opał). u mnie system grzewczy zajmuje 0,7 m x 0, 7 m, nie wymaga komina. do tego podłogówka. w sumie koszt niecałe 8000 zł

  • ~maijkel 2015-02-08
    16:10:51

    1 0

    Sorki nie doczytałem z tą kwotą. Twój dom jest nowy i technologie zastosowane pozwalają na takie ogrzewanie. Niestety mój dom jest z lat 50. Jest ocieplony. Piec dolnego spalania, więc już nie jest tak uciążliwy dla środowiska. Myślałem, że masz coś ciekawego dla tych starszych budynków.

  • ~exx 2015-02-08
    16:37:15

    1 0

    Nawet w tzw.smieciuchu można palić czysto,wystarczy jeden zasyp węglem,bez syfu typu flot i muł .Na to drewno i podpalamy.W drzwiczkach zasypowych robimy otwór i wspawać trzeba rurę zagiętą w dół .Tak rozpalony wegiel pali sie kilkanascie godzin bez dymu.Wszystko opisane na "ekonomiczne spalanie wegla".Ale trzeba chcieć coś zmieniać a nie jak ryle 8 ton wungla i jeszcze kilka sprzedają zamieniając na flot.Wstyd i dziadostwo !

  • ~imrahil 2015-02-08
    17:07:55

    0 2

    ~maijkel spoko. dla starszych domów nie ma tanich rozwiązań (i nigdy nie twierdziłem, że w starszych domach należy zakazywać palenia węglem, należy uszanować prawa nabyte). termomodernizacja to ogromny koszt w przypadku takich domów i obliczenia czasu zwrotu jakie przedstawiłem wcześniej nie zadziałają w tym przypadku. miasto zamiast finansować solary, powinno się dorzucać właśnie do termomodernizacji, chociażby częściowej, np. izolacja stropu/dachu. prawda taka, że nie wystarczy przykleić styropian na ścianę, do sprawy trzeba podejść kompleksowo, a i tak niektórych mostków nie da się wyeliminować. z powodu tych wszystkich kosztów namawiam ludzi do przemyślanego budowania i sporej izolacji, tak żeby odsunąć widmo termomodernizacji takiego nowego domu za życia budującego. ale i tak patrzą na mnie jak na idiotę dopóki nie zobaczą rachunku za prąd. ale wtedy jest już za późno.

  • ~maijkel 2015-02-08
    20:01:32

    3 0

    ~exx piec dolnego spalania pali dokładnie tak jak opisałeś. Więc nie jest aż tak bardzo uciążliwy jak zwykły śmieciuch.:)

  • ~MQ 2015-02-08
    20:15:09

    1 5

    Zgadzam się, że powinno się ograniczyć opalanie domków jednorodzinnych węglem a flot powinien być całkowicie zabroniony. Tylko jaka alternatywa? W Kamieniu nie ma gazu. Kilkanaście lat temu była akcja, robiono mapy do celów projektowych i poza nimi nic więcej nie zostało zrobione dwa lata temu temat gazu wrócił i znów cisza. Sam chętnie przeszedłbym z węgla na gaz ale nie mam takiej możliwości. Opalanie gazem nie jest wiele droższe (pod warunkiem, że parametry termiczne budynku są dobre) a komfort ogrzewania nie do porównania, pomijając już ekologię.

  • ~adamo260 2015-02-08
    20:33:59

    8 0

    Pomijając wasze (w większości )durne komentarze Na rzyganie mnie bierze z tymi artykułami o powietrzu! ileż można droga redakcjo??! ekologia w naszym regionie zaprocentowała coraz nowsze technologie budownictwo te wszystkie systemy nowoczesne! sprawiają że jakość powietrza jest o niebo lepsza niż kilka lat wstecz więc o co kaman?? zamknąć kopalnie zlikwidować CO kupić gaz ze wschodu tego chcecie?? spoko ale do cholery za jaką cenę to wszystko włącznie z mediami i naszym rządem doprowadzi do biedy i nędzy napędacie gospodarkę tylko szkoda że nie naszą!!!!!

  • ~imrahil 2015-02-08
    20:44:36

    2 0

    a dlaczego zamykać kopalnie? węgiel do ogrzewania domów jednorodzinnych to niewielki ułamek ich sprzedaży. większość kupuje przemysł.

  • ~Arteks 2015-02-08
    21:01:59

    0 10

    @MqG - akurat to nie jest żaden argument bo w wielu dzielnicach jest gaz czy ciepłociąg, a ludzie nie chcą ogrzewać domów bo nie ma odpowiednich ustaw, które by ich do tego mobilizowały tak jak np. ustawa która zobowiązuje do podłączania się do kanalizacji w przypadku jeśli taka istnieje w danym miejscu. Kiedyś miałeś jakieś zwidy odnośnie Kamienia ale później podawałeś za miejsce zamieszkania Dworek - tak to jest jak się nie umie kłamać, a próbuje. A naprawdę mieszkasz w Żorach i pracujesz u boku najgorszego samorządowca regionu - co chluby nie przynosi w obecnej jego sytuacji...

  • ~adamo260 2015-02-08
    21:10:59

    4 0

    do ~imrahil tak masz rację zgadzam się ale opał domowników to orzech eko groszek i muły typu flot itp. z tego kopalnia też ma zyski ale ciągłe gnębienie ludzi o paleniu opałem kopalnianym jest nie na miejscu! skoro są normy i np flot się w niej mieści to dlaczego nim nie palić?? nie wiem takie moje zdanie a smog był jest i będzie niech szanowna redakcja zanim napisze kolejny taki artykuł o smogu lub nietrzeźwych napisze w końcu statystykę teraźniejszego zanieczyszczenia i pięć lub dalej dziesięć lat wstecz to porówna sobie pan X co wdychał w dzieciństwie lub w okresie mutacji może przyszła za wcześnie?! takie przypomnienie jak autora filmiku Rybnik 1993 nie jednym otworzy oczy na świat

  • ~Mario 2015-02-08
    21:49:55

    12 0

    ~Arteks ciula wiesz a jęczysz jakbyś się znał na tym co piszesz...

  • ~ 2015-02-08
    22:48:45

    8 0

    ~Arteks teraz to Ty prowadzisz "mowę nienawiści" czy jak wolisz hejt , oczerniając rządzącego Żorami , więc skończ już z tą obłudą i "bij dalej punkty u naszej nowej władzy . Co do gazu to znam kilkudziesięciu ludzi których "uszczęśliwiono" gazem w dzielnicy Zamysłów i dawno zrezygnowali ze względu na koszty (5000 - 8000 tysięcy na sezon) i dobrze wiesz że do ciepłociągu na Powstańców i Sobieskiego podłączy się góra z porywami 8 do 12 kamienic , więc nie truj człowieku i weź się do pracy , rano normalny dzień i kon..... w urzędzie ......

  • ~minowa 2015-02-09
    07:55:18

    3 0

    Wymieńmy może dzielnice, w których nie ma ani gazu, ani ciepłociągu to zobaczycie, w jakim miejscu cywilizacji jesteśmy....

  • ~werkk 2015-02-09
    10:13:56

    2 0

    Jak coś piszecie warto najpierw pomyśleć. Dziś 99% ludzi nie stać ogrzewać domu gazem, aby poprawić powietrze trzeba przywrócić przewozy. Popatrzcie ile samochodów stoi pod KWK Chwałowice, przy okazji znikły by korki na Chwałowickiej. Od tego należało by zacząć i to szybko bo jak odbiorą deputat emerytom to wtedy zobaczycie jakie będzie powietrze.

  • ~Arteks 2015-02-09
    10:43:50

    0 3

    @nikt333 - znowu mylisz pojęcia bo proces karny i różnego rodzaju skandale w Żorach to fakty podawane także w mediach. W tym momencie ty mnie oczerniasz. Hejting to bezpodstawna i niekonstruktywna mowa nienawiści - czy naprawdę tak trudno to zrozumieć? Nie uczyli cię w szkole jakieś choćby drobnej frazeologii czy rozumienia poszczególnych pojęć i słów? Natomiast jeśli chodzi o powietrze to nie będzie znaczącej poprawy powietrza bez działań na różnych polach m.in. ustawowego motywowania ludzi. Można też ulżyć w podatkach miejskich dla tych którzy ogrzewają swoje domy ekologicznie - to akurat byłaby również ciekawa propozycja dla tych którzy szanują zdrowie innych. @werkk - nie trzeba przywracać żadnych przewozów, możnaby zdecydowanie poprawić funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Ciekaw jestem czy nowy prezydent zajmie się zabetonowanym i chronionym przez poprzedników ZTZ. Obecnie do pracy z ZTZ można dojechać tylko do centrum miasta lub przy odrobinie szczęścia z Nowin do Boguszowic. Nie ma możliwości sprawnego poruszania się po mieście komunikacją której rozkłady i układ linii są przypadkowe.

  • ~antyfudali 2015-02-09
    12:30:04

    1 0

    No tak,dzień bez wbicia szpili komuś z okolicy przez kolegę Arteksa to dzień stracony. Nie ma znaczenia w jakim temacie,okazja się zawsze znajdzie. W kwestii działań ustawowych ja jestem przeciw. Mam totalnie dość ciągłego nakazywania czegoś,nie tędy droga. Niestety na nic innego naszych władz nie stać - pomysłów brak,mogą jedynie pomarudzić bez celu.

  • ~Arteks 2015-02-09
    12:40:48

    0 4

    @anty.fudali - ale widzisz, w przeciwieństwie do ciebie piszę z sensem i nawet moje szpile są mocne i na miejscu. Natomiast twoja pisanina niczego tu nowego nie wnosi, a twój nick pokazuje że cierpisz na fudalofobię która nie skończyła się nawet po jego przegranych wyborach czyli prawidłowo zgodnie z psychiatrią bo fobie nie są do końca wyleczalne...

  • ~antyfudali 2015-02-09
    12:52:27

    3 0

    Właśnie widzę,temat jest o powietrzu,Ty piszesz o fobiach. W wielu moich wypowiedziach nie znajdziesz nawet wzmianki na temat mojego stosunku do AF.
    Do redakcji: Proszę o usunięcie wypowiedzi kolegi Arteksa,jako niezwiązanej z tematem. I moją przy okazji.

  • ~dirtu 2015-02-09
    21:53:18

    3 0

    Niektórzy przejmują się spalaniem kartonu po soku czy reklamówki a w Jastrzębiu opony dziś palili i nikomu to nie przeszkadzało :D

  • ~powiem1 2015-02-10
    08:08:47

    3 0

    Nigdy nie będzie dobrze z powietrzem w naszym regionie. A niby dlaczego ma być, skoro nikt nie ma pomysłu na zmianę sytuacji. Dla niektórych ważniejszym tematem jest wytyczenie objazdu dla "śmieciarek", ponieważ jeździły bezpośrednio po drodze "Radnego", aniżeli walka o czyste powietrze. Te same wozy ze śmieciami jeżdżą teraz w pobliżu innych budynków na które oczywiście nie mają wpływu (ha, ha). Panie radny - może warto popatrzeć na zadymienie tej właśnie ulicy, ponieważ tam dymi się najbardziej w całych Boguszowicach (chyba z Pana posesją włącznie). Tak to się dzieje, gdy coś na siłę chce się robić ale nie do końca wie się co.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5289