User-friendly sklepy zapewniają lepsze zyski i zaufanie na rynku. Sprawdź jak skutecznie wdrożyć zasadę przyjaznego sklepu we własnym biznesie online.
Niezależnie od dziedziny (a przy zakupach online widać to gołym okiem), technologie mają za zadanie ułatwiać nam życie i usprawniać codzienne czynności. Nic więc dziwnego, że web deweloperzy dokładają wszelkich starań, by tworzone przez nich sklepy internetowe działały według reguły user-friendly - obejmuje ona łatwość użytkowania, intuicyjność, a nawet mniej oczywiste aspekty, jak np. estetyka. Wykorzystuje się tu zarówno nowoczesne programy, jak i znane już od lat zasady skutecznego handlu, jeszcze sprzed ery internetu.
User-friendly sklep online rozpoznajemy po kilku cechach. Przyjrzyjmy im się!
Konkurencja na rynku sklepów online jest wielka. Niemal każdy sklep stacjonarny ma też swoją ofertę w sieci. Jednocześnie internetowi giganci (Amazon, Aliexpress itd.) sprawiają, że mniejszym przedsiębiorcom trudno jest wybić się i utrzymać stały zysk z działalności. Polityka User Friendly może być świetnym rozwiązaniem, by podnieść ich szanse.
Możliwość szybkiego znalezienia wybranego artykułu lub grupy artykułów w mniejszym sklepie zostanie zdecydowanie doceniona przez użytkowników, wiedzących, czego szukają. Wielu kupujących celuje w konkretnych producentów, co sprawia, że korzystanie z wielkich stron jest zwyczajnie niewygodne, a liczba dostępnych tam artykułów przytłacza. W takim wypadku udanie się do małego sklepu z mniejszym, ale lepiej dobranym asortymentem ma większy sens.
Poza konkurencją, sklepy internetowe muszą również brać pod uwagę obsługę zamówień. Jeśli klient nie zostanie odpowiednio poinformowany lub zwyczajnie pomyli się podczas dokonywania zakupu, sklep może zostać zobowiązany do zwrotu, wymiany, cofnięcia zamówienia, a to będzie się nieraz wiązało z kosztami. Sklep przyjazny użytkownikowi znacznie ogranicza problemy tego typu, generując jednocześnie pewniejsze zyski i utrzymując zaufanie klientów.
Tworząc sklep, nie trzeba przesadnie szczegółowo analizować każdego aspektu, przynajmniej na początku jego działalności. Z reguły korzystamy z gotowych szablonów, gdzie konieczne jest właściwie tylko prawidłowe uzupełnienie danych i zamieszczenie produktów. Tworząc sklep od zera, można wzorować się na tych gotowych, utrzymujących się w sieci od lat.
Kolejne etapy przystosowywania strony do potrzeb kupujących należy wprowadzać w miarę upływu czasu, kiedy zaczyna się już kształtować konkretna grupa stałych klientów. Dobry przedsiębiorca zwraca uwagę na częste pytania i problemy gości. Dobrym pomysłem jest też udostępnienie ankiety lub opcji oceny funkcjonalności sklepu. Jest to gwarancja zyskania bezpośredniej informacji na temat potrzeb i oczekiwań klientów, a jednocześnie sygnał, że sklep liczy się z ich zdaniem.
Warto od czasu do czasu spojrzeć na rynek od strony klienta. Kupując coś przez internet, powinniśmy robić to świadomie - zapamiętywać, co sprawiło, że wybraliśmy konkretną stronę do zakupów, jakie miała zalety, a jakie wady - a następnie na tej podstawie analizować własny sklep.
Stosowanie zasady user-friendly to obustronny zysk. Odpowiada za wyższe zyski, zadowolenie klientów, zaufanie i dobrą pozycję na rynku. Nie wolno oczywiście popadać w skrajności. Dobry przedsiębiorca musi wiedzieć, na ile może sobie pozwolić, a gdzie konieczne jest postawienie granicy.
Sukces sklepu internetowego zależy też oczywiście od wielu innych czynników - cen, jakości produktów itd. Należy więc pracować nad równomiernym podnoszeniem jakości każdego z tych aspektów, nie skupiając się przesadnie na jednym. Tylko wtedy sklep będzie miał szansę przynosić prawdziwe zyski!
„Ratujcie! Jesteśmy zasypani po pas. Jak wyjedziemy do pracy?” Mieszkańcy Niewiadomskiej proszą o pomoc
46869Kolejowy hit. Z Rybnika dojedziemy pociągiem do Monachium, a KŚ wracają do Bohumina. Są pewne "ale". Znamy nowy rozkład jazdy PKP
29939Wody aż po pas w centrum Rybnika! Zalało restaurację z kuchnią gruzińską. Jak możemy pomóc? (zdjęcia)
26201Czytelnik: co się stało w piątek wieczorem na ul. Jośki?
24177W Boguszowicach lądował śmigłowiec LPR. Mężczyzna zasłabł w łazience
22082„Dla mnie to po prostu żenua, Solorz”. Bardziej niż PiS-owi oberwało się cenzurze kabaretów
+300 / -44„Polsatowi już dziękujemy”. Kabaret Młodych Panów pożegnał się z widzami (oświadczenie)
+210 / -33Gdyby nie jej uczciwość, rybniczanin mógłby stracić pieniądze
+126 / -4Piotr Tokarz, dyrektor ZST w Rybniku laureatem prestiżowej nagrody "Super Dyrektor 2023"
+128 / -30Koniec z utrudnieniami na Mikołowskiej w Rybniku. Dzisiaj otwierają most nad rzeką Rudą
+94 / -3„Ratujcie! Jesteśmy zasypani po pas. Jak wyjedziemy do pracy?” Mieszkańcy Niewiadomskiej proszą o pomoc
26Rybniczanie pytają: gdzie ten „luft”? Mamy smog w Rybniku, mapa świeci na fioletowo!
19In vitro będzie refundowane z budżetu państwa. Który z naszych parlamentarzystów był „za”, a który „przeciw”?
19Niebieskie „koperty” do 30 min. „To karanie niepełnosprawnych". Rybnik.com.pl zareagował, UM odpowiada
15Wojciech Piecha kandydatem PiS na prezydenta Rybnika? Pytamy byłego senatora
14Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alertCzy będziesz głosował/głosowała na Piotra Kuczerę jako Prezydenta Miasta Rybnika?
Oddanych głosów: 1639