Zawiesia pasowe, a także linowe i łańcuchowe, to jedne z nieodzownych akcesoriów podczas transportu ładunku o różnych gabarytach. Pozwalają nie tylko na znaczne zwiększenie bezpieczeństwa, ale również wygody podczas przeładunków czy po prostu przemieszczania transportowanych przedmiotów. Jak dobrać zawiesia w zależności od ich przeznaczenia i rodzaju ładunku? Podpowiadamy!
Jeśli chcemy wiedzieć, jak wybrać zawiesia, powinniśmy przede wszystkim poznać ich rodzaje oraz cechujące je zalety. Modele wykonane ze stali mogą się pochwalić dużym udźwigiem, bardzo dobrą trwałością i niską podatnością na uszkodzenia mechaniczne. Z kolei zawiesia pasowe będą lepszym wyborem w przypadku ładunków, które łatwo uszkodzić. Doskonale zdają egzamin także wówczas, gdy nie posiadają one punktów zaczepienia. Zawiesia pasowe wyróżniają się elastycznością, lekkością, odpornością na substancje chemiczne, a także świetnie sprawdzają się w trudnych warunkach. Co więcej, wykazują zdecydowanie najlepszy stosunek udźwigu i wytrzymałości do masy własnej. Zazwyczaj są również korzystniejsze cenowo niż stalowe odpowiedniki.
Odpowiednio zabezpieczony transport to taki, w przypadku którego dobrze dobrano udźwig zawiesia do wagi ładunku. Warto wiedzieć, że jeśli nie przekracza on 20 ton, wówczas można zdecydować się na zawiesia pasowe. Są one produkowane w taki sposób, by ułatwić użytkownikowi szybkie ocenienie, jaki jest ich maksymalny udźwig – można to poznać po kolorze produktu. Jeżeli zaś waga ładunku przekracza 20 ton, musimy postawić na zawiesia stalowe – linowe lub łańcuchowe. Pamiętajmy również, że zawiesie powinno być dopasowane do udźwigu urządzenia, z którym będzie ono stosowane.
Zawiesia pętlowe, w przeciwieństwie do cięgnowych, mają zamknięty obwód, a ich cięgna połączone są ogniwem zbiorczym. Najczęściej wykorzystuje się je wówczas, gdy ładunek nie posiada żadnego punktu zaczepienia. Zawiesia cięgnowe natomiast składają się z jednego lub kilku odcinków, które łączy ogniwo rozbieralne. Z jednej strony zakończone są elementami, za pomocą których zaczepiany jest ładunek. Zawiesia z obwodem zamkniętym mają kształt pętli i wykorzystuje się je poprzez jej zaciąganie.
Na rynku znajdziemy ponadto zawiesia pasowe i stalowe w wersjach jednocięgnowych oraz czterocięgnowych. Ilość cięgien powinniśmy dobrać, mając na uwadze ilość punktów zaczepienia na danym ładunku. Niemniej istotne jest również to, w jakiej formie one występują. W zależności od tego możemy postawić na zawiesia, których cięgna zakończone są szaklą, hakiem bądź pętlą.
Każde zawiesia pasowe powinny zawierać tabliczkę znamionową lub zawieszkę, które poinformują nas o takich parametrach oraz kwestiach, jak maksymalne obciążenie w układzie prostym, klasa produktu, rodzaj materiału, producent, długość, kod identyfikacyjny, a także numer normy europejskiej. Osoby bardziej doświadczone wiedzą, że w przypadku zawiesi pasowych kolor materiału informuje o jego rodzaju. Kolor czerwony oznacza pas kevlarowy, brązowy wskazuje na wykorzystanie polipropylenu, niebieski na poliester, zielony zaś na poliamid.
W przypadku zawiesi stalowych na etykiecie powinny się również znaleźć takie informacje, jak liczba zastosowanych cięgien oraz symbol identyfikacyjny związany ze świadectwem jakości.
Wiemy już, jak dobrać zawiesia. Warto jednak wiedzieć, gdzie warto je zakupić, aby być pewnym wysokiej jakości, spełnienia wszystkich standardów oraz móc liczyć na atrakcyjną cenę. Z pomocą przyjdzie zaufany, sprawdzony sklep z częściami do ciągników, który cieszy się wieloma pozytywnymi opiniami klientów oraz szerokim uznaniem. Bogaty asortyment pozwoli nam na najbardziej dokładne dopasowanie zawiesia pasowego lub stalowego do naszych potrzeb oraz wymogów ładunku i maszyny.
Tagi: zawiesia
Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
117566Niepełnosprawny syn w centrum rodzicielskiego konfliktu. "Stał się narzędziem do walki"
33253[AKTUALIZACJA] Ewakuowano 250 osób. Sytuacja jest już opanowana
28482„Decyzje trudne, ale konieczne”. Eko-Okna odcinają się od zarzutów o masowych zwolnieniach
24876Została potrącona przez własny samochód. Dramatyczne zdarzenie na parkingu przed szpitalem (wideo)
15930Pijany Ukrainiec deportowany z Polski. Jechał „pod prąd” w centrum Rybnika
+144 / -1Z piekła uciekł na dwóch kółkach. Rower i pomoc innym uratowały życie Sławka (zdjęcia)
+99 / -0Prostytucja i pranie brudnych pieniędzy w Rybniku. Policja zamknęła agencję towarzyską (wideo)
+109 / -10Incydent kałowy po raz drugi. Brodzik na Rudzie znowu nieczynny
+93 / -3Strażnicy miejscy ruszyli do akcji. 13 wraków zniknęło z rybnickich ulic (zdjęcia)
+88 / -3Lokalni działacze PiS przeciwko nielegalnej migracji. "Nie dla paktu migracyjnego, tak dla bezpieczeństwa granic" (wideo)
31Wolność słowa pod lupą. Najjjka uniewinniona, ale apelacja w toku
23Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
16Gaz i odpady w służbie transformacji. List intencyjny między Orlen Termika, PGE i Miastem zapowiada nową epokę dla regionu
15Cisza w Gotartowicach tylko wspomnieniem? Mieszkańcy skarżą się na hałas z drogi regionalnej. UM: będą pomiary hałasu
14Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alertObowiązek jazdy w kasku do 16 roku życia dla kierowców hulajnóg i rowerów. Co o tym sądzisz?
Oddanych głosów: 145