zamknij

Wiadomości

J. Kaczyński o wzroście patologii na Śląsku. Zdecydowana odpowiedź M. Krząkały: „to hipokryzja i obłuda”

2014-07-23, Autor: 
Prezes Prawa i Sprawiedliwości wywołał burzę w naszym województwie. Dwa dni temu zaprezentował na konferencji prasowej kandydatkę do Senatu w Rybniku – Izabelę Kloc. W ocenie Jarosława Kaczyńskiego Śląsk jest miejscem, gdzie wzrasta natężenie patologii. Marek Krząkała z PO nie pozostał obojętny na te słowa i mówi wprost. – To jest hipokryzja i obłuda.

Reklama

Na początku tego tygodnia doszło w Warszawie do konferencji prasowej z udziałem prezesa Prawa i Sprawiedliwości – Jarosława Kaczyńskiego i posłanki Izabeli Kloc, która zamierza wystartować w wyborach uzupełniających do Senatu. - Przedwczoraj doszło do zjednoczenia trzech formacji prawicowych. Nasze szanse na to by zwyciężyć i zmieniać Polskę wzrosły. Mamy nadzieję, że potrafimy tego dokonać, ale zwycięstwo jest tylko etapem, by zmieniać nasz kraj – zaczął Jarosław Kaczyński.

Gdzie zdaniem prezesa PiS-u należy zapoczątkować zmiany? Jesteśmy przekonani, że choć trzeba podjąć działania w całym kraju, we wszystkich dziedzinach, to w jakimś sensie trzeba zacząć od Śląska. To taka część naszego kraju, która można powiedzieć – została zapomniana – powiedział na konferencji.

Jarosław Kaczyński wskazał osoby, które jego zdaniem odpowiadają za aktualną sytuację w naszym województwie. Wspomniał o Jerzym Buzku, który doprowadził do zamknięcia wielu kopalń i premierze Donaldzie Tusku jako kontynuatorze tej polityki (przyjęcie paktu klimatycznego). - Doprowadził do tego, że kupujemy więcej węgla niż sprzedajemy. Śląsk to teren, który się wyludnia, gdzie nie są prowadzone żadne wielkie prace rewitalizacyjne, gdzie wszystko, co jest ogromnym dorobkiem Śląska jest nieużywane. Śląsk powinien być kołem zamachowym polskiej gospodarki – dodał.

Prezes PiS-u wspomniał również o tym, że dochodzą do niego nowe informacje o aferach i nadużyciach. - Śląsk jest takim miejscem, gdzie natężenie tych negatywnych zjawisk, natężenie patologii jest rzeczywiście bardzo wysokie. Potrzeba zmian w Polsce i na Śląsku – powinien być w czołówce – powiedział.

Wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego spotkało się z ostrą odpowiedzią posła Marka Krząkały. - Ostatnie wypowiedzi nt. Śląska po raz kolejny pokazują, że jest on traktowany instrumentalnie. PiS przypomina sobie o Śląsku tylko w okresie kampanii wyborczej. To jest hipokryzja i obłuda. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że z jednej strony jesteśmy „zakamuflowaną opcją niemiecką”, a z drugiej w okresie kampanii prezes chce naszych głosów, chce zmieniać Śląsk. Pytanie, jak go zmienił kiedy sprawował rządy? – zapytał retorycznie poseł Platformy Obywatelskiej.

Jak Marek Krząkała odniósł się do słów dotyczących natężenia patologii w naszym województwie? - Widać, że nie szanuje i nie lubi Ślązaków, bo nas po prostu nie zna i nie rozumie. Mało tego, posuwa się do kłamstwa, że pakiet klimatyczny został wynegocjowany za czasów naszego rządu. Dobrze wszyscy wiemy, że było to w latach 2005-2006, kiedy sprawował władzę. To nie jest Dziki Zachód, to jest miejsce które tętni życiem, a my chcemy w spokoju żyć, pracować i wypoczywać – powiedział Marek Krząkała.

Zdaniem Izabeli Kloc województwo śląskie pogrąża się w kryzysie. – Śląsk opuściło już pół miliona osób. Młodzi wykształceni ludzie muszą Śląsk opuszczać, bo tam nie ma pracy. Afera goni aferę – wyjaśniła posłanka, wskazują jednocześnie o problemach z jakimi musiały się zmierzyć Koleje Śląskie. Izabela Kloc przypomniała również o przedłużającym się remoncie mostu w Mszanie czy robotach na Stadionie Śląskim. - Jako rodowita Ślązaczka mam tego dość, czas na zmiany. Zachęcam mieszkańców Rybnika czy Czerwionki-Leszczyn, by powiedzieli „stop”. Chcemy władzy, która służy ludziom z pokorą. PO chyba nie wie, co to jest pokora – dodała na koniec.

Jak myślicie, czy my jako mieszkańcy Śląska rzeczywiście musimy się zmierzyć z narastającymi w naszym województwie patologiami? Który z powyższych polityków ma rację w tym temacie?

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 40

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (42):
  • ~meinland 2014-07-23
    12:09:04

    105 0

    Największą patologią Śląska jest to, że mieszkają tutaj ludzie, którzy na senatora wybrali Piechę, po roku wybrali go na europosła, a teraz wybiorą do senatu panią Kloc, która nawet nie mieszka w naszym okręgu wyborczym (jest mieszkanką Kobióra w pow. pszczyńskim). Aha, na jesień są jeszcze wybory na prezydenta miasta - pewnie znów wystawią Piechę...

  • ~meinland 2014-07-23
    12:11:42

    66 0

    Przy okazji: " Izabela Kloc przypomniała również o przedłużającym się remoncie mostu w Mszanie czy robotach na Stadionie Śląskim.". ŻADNA z tych rzeczy nie leży w gestii senatorów, a już szczególnie senatora z naszego okręgu. Remont mostu w Mszanie to sprawa GDDKiA oraz prywatnych wykonawców tegoż obiektu. Roboty na Stadionie Śląskim to sprawa samorządu województwa śląskiego.

  • ~ 2014-07-23
    12:34:20

    76 1

    Panie Krząkała. Siedzi pan w sejmie drugą kadencję i gdyby nie lokalne media, które raz na pół roku publikują jedno zdanie, które pan wypowiedział w mało istotnej sprawie, tobym nie wiedział, że pan w ogóle istnieje jako poseł z mojego okręgu. Jest pan przykładem przeciętności, szarości i etatyzmu politycznego - maszynki do głosowania dla bandytów z PO. Nie przejawia pan żadnej indywidualnej inicjatywy. Jak wszyscy śląscy posłowie i samorządowcy PO grzecznie idzie pan na pasku warszawki. Kaczyński mówił między innymi o Stadionie Śląskim i Kolejach Śląskich - te kompromitacje i złodziejstwa na wielką skalę to dzieło pana kolesi - kryminałów z PO na szczeblu wojewódzkim. Te patologie i marnotrawstwa są dziełem pana ziomków z Platformy. Jeżeli pan ich próbuje usprawiedliwiać lub wybielać, to jest pan takim samym oszustem jak oni. Nie życzę sobie, żeby pan zabierał głos w sprawach mojego regionu skoro pan nic dla niego jeszcze nie zrobił, a na dodatek jest pan częścią machiny, która ten region i cały kraj od 7 lat doprowadza do ruiny. Pana partia w bezczelny i nikczemny sposób wsadziła na pierwsze miejsce tutejszej listy PO kobietę, która nic z Rybnikiem nie miała i nie ma wspólnego. Pan poza merdaniem ogonem, nie zdobył się na żadne słowo krytyki. Niech pan nie mówi w Warszawie, że pan jest z Rybnika, bo to dla mieszkańców tego miasta wstyd. Swoim nazwiskiem firmuje pan układ, który okrada i gardzi narodem polskim tworząc spoty reklamowe zachwalające tutejsze niskie zarobki.

  • ~raffo85 2014-07-23
    12:34:34

    11 0

    na kogo zagłosujecie? może jakiś sondaż na rybnik.com.pl?

  • ~Arteks 2014-07-23
    12:50:46

    1 13

    Co do wypowiedzi Kaczyńskiego to jak zwykle przesadza i darujmy sobie komentowanie tych jego krasnoludkowych mądrości. Natomiast PiS może trochę wykorzystywać fakt, że na Śląsku jest mało spektakularnych inwestycji poprawiających poziom życia mieszkańców. Szczególnie jakby tak porównać GOP do Trójmiasta w którym realizuje się mnóstwo ciekawych inwestycji z budżetu państwa. Marek Krząkała miał fatalne poprzednie kadencje parlamentarne w których nic nie zrobił dla Śląska ale zauważyłem w obecnej kadencji jego większe zaangażowanie. Natomiast dziwi mi chęć tak młodych polityków jak Krząkała czy Kloc że startują do senatu o którym do niedawna mówiło się że to jest izba zasłużonych emerytów... @meinland - nie obwiniaj za to ludzi. Piecha świetnie potrafi się sprzedać medialnie, jest elokwentny, potrafił nawet odważnie przedstawić swoje stanowisko co do Smoleńska (wiadomo że na Śląsku prawie nikt nie wierzy w zamach). Poza tym PO mu to umożliwiło wystawiając jakiegoś mało znaczącego dudka, który wcześniej przegrał nawet wybory samorządowe. Natomiast to że obecnie pojawiają się tylko nazwiska już oklepane typu Kloc (tak jak słusznie zauważyłeś spoza naszego okręgu) czy Krząkała to może świadczyć że po prostu na Śląsku nie ma za bardzo z kogo wybierać bo mało jest osób które angażujących się w politykę.

  • ~Max 2014-07-23
    13:02:36

    34 0

    NIE GŁOSOWAĆ NA DARMOZJADÓW!!!!

  • ~aabb 2014-07-23
    13:08:52

    29 1

    racja z tą patologią - jak inaczej nazwać olbrzymi podatek na węgiel przez co opłaca się import gorszego węgla ze wschodu i zamykane są kopalnie. Ludzie tracą miejsca pracy i wyjeżdżają za granice.

  • ~meinland 2014-07-23
    13:34:13

    9 0

    @aabb - mógłbyś/łabyś przybliżyć mi nieco ten mityczny "olbrzymi podatek na węgiel"? Bo pierwsze słyszę, by coś takiego było. Jest wręcz przeciwnie - spółki węglowe dostały właśnie zwolnienie z płacenia składek do ZUS, co jest w każdej firmie jednym z największych kosztów. Węgiel ze wschodu opłaca się sprowadzać, bo panowie związkowcy wymusili absurdalne przywileje płacowe dla górników.

  • ~biker1974 2014-07-23
    13:40:58

    45 0

    Marek Krząkała głosowania w sejmie:
    Głosowanie w sprawie ograniczenia dni wolnych od pracy w związku ze Świętem Trzech Króli:Za

    Głosowanie w sprawie wydłużenia czasu pracy osób niepełnosprawnych:Za


    Głosowanie w sprawie referendum przeciwko wydłużeniu wieku emerytalnego:Przeciw

    Głosowanie w sprawie wydłużenia wieku emerytalnego:Za


    Głosowanie w sprawie ograniczenia praw obywatelskich w ustawie o zgromadzeniach:Za

    Głosowanie w sprawie antypracowniczych zmian w Kodeksie Pracy i ustawie o związkach zawodowych:Za


    Głosowanie wniosku o przeprowadzenie referendum w sprawie obowiązku szkolnego 6-latków:Przeciw

    I wszystko w temcie - Pan maszynka do głosowania,

  • ~rzyt 2014-07-23
    13:55:17

    16 1

    biker1974; Czy to prawda, że Pan poseł dla Śląska i pojednania polsko-niemieckiego robi dużo i nosi torbę prof. Bartoszewskiemu?
    Dalej czekam na jakiś raport co dany poseł zrobił dla swojego okręgu wyborczego. Tobie dziękuję za to, że podsumowałeś bardzo istotne głosowania. Masz innych także podsumowanych, bo wiadomo "dyscyplina głosowania" jako narzędzie demokracji w Polsce rozkłada demokrację na rzecz stanowisk dziedzicznych. Przykłady same pchają się; tata poseł syn samorządowiec, samorządowiec , a synowa urzędnik w UM....i tak dalej.

  • ~aabb 2014-07-23
    13:55:52

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~biker1974 2014-07-23
    13:59:39

    3 0

    ~rzyt - na stronie sprawdzampolityka sa głowsowania polityków.

  • ~rybnikus 2014-07-23
    14:15:41

    16 1

    Karząkała kłamie jak Tusk wykorzystując niewiedzę czyli głupotę wyborców PO bo czym innym jest podpisanie dążenia do obniżenia CO2 a czym innym negocjacje jak tego dokonać. Przypomnę tylko, że w styczniu tego roku, Tusk podpisał w UE nowy podatek na wegiel aby nie był konkurencyjny dla gazu na rozkaz Merkel. Natomiast później, górnikom obiecał zmniejszeni obciążeń na cenę węgla!

  • ~aabb 2014-07-23
    14:19:44

    22 1

    ~meinland - wydajność w polskim górnictwie w ostatnich 10 latach spadła o 50 proc., a koszt wydobycia węgla wzrósł o 200 proc., wobec czego polski węgiel nie jest konkurencyjny nawet na polskim rynku. Europa importuje obecnie prawie 230 mln ton węgla rocznie, a jedynie 4 mln z Polski. W Polsce obowiązuje "kuriozalny" podatek od wyrobisk podziemnych. Rząd w ten sposób drenuje kopalnie na kwotę ok. 6 mld zł. W momencie, gdy polski węgiel wyjeżdża na powierzchnię, jest droższy od węgla importowanego

  • ~fanprawdy 2014-07-23
    14:47:33

    0 3

    rzeczywiście Śląsk jest miejscem natężenia patologii czego dowodem są wyniki wyborów , w tym do Europarlamentu . Głosowanie na PO, PiS , a zwłaszcza KN Prawicy i resztę partii to jest patologia do potęgi n , gdzie n dąży do nieskończoności.
    Zmienić Polskę poprzez jakie działanie to nie łaska powiedzieć narodowi, który i tak zaakceptuje każdą niedorzeczność.
    Ciemny lud kupi wszystko i zagłosuje po myśli zbawicieli narodu, którzy narżnęli ponad bilion złotych długów. Kto słaby w matematyce to podpowiadam, to Ciebie Wyborco / i każdego Obywatela Polski / bez Twojego przyzwolenia zadłużono na około 28 tysięcy złotych. Zwolennicy PO, PiS i, SLD, PSL powinni opodatkować się dobrowolnie i spłacić ten dług.

  • ~co to jest ? 2014-07-23
    14:57:58

    20 1

    Hipokryzją i obłudą są rządy PO - w tym również działalność pana Krząkały. Panie Marku - quo vadis?

  • ~krycha46 2014-07-23
    15:23:13

    0 1

    Popieram w całości wpis lorda Hokus Pokus .Butny i zarozumiały Krząkała nic nie zrobił dla Rybnika.Jerzy Buzek zlikwidował 26 kopalni na Śląsku,czyżby ludzie o tym zapomnieli!Uważam,że pani Kloc jest bardziej kompetentną osobą i ma wię.kszą siłę przebicia

  • ~ 2014-07-23
    15:43:05

    13 1

    miejsce które tętni życiem, a my chcemy w spokoju żyć, pracować i wypoczywać -słowa pana Marka - i w tym sęk ,ze jesteśmy jednym z miast przywłaszczonych przez Prezydent tego miasta .Rybnik to niestety miasto tętniące życiem po śmietnikach .parkingach itp ludzi bezdomnych ,miasto bez prawa do głosu a do Prezydenta nie ma możliwości sie dostac -to prywatny folwark p.Fudalego -pora to zmienic

  • ~ 2014-07-23
    15:56:28

    16 1

    Słowa "hipokryzja" i "obłuda" z ust członków PeŁo brzmią śmiesznie.

  • ~meinland 2014-07-23
    16:45:55

    8 0

    ~aabb - skoro wiesz, że wydajność spadła O POŁOWĘ, to czemu jeszcze bronisz kopalń? W każdym innym sektorze gospodarki wydajność wzrosła... Prawda jest taka, że to nie polskie kopalnie są niedochodowe, tylko śląskie kopalnie. Bogdanka podlega dokładnie tym samym prawom co Chwałowice czy Jankowice, a notuje gigantyczne zyski. Problemy kopalń wynikają z obrzydliwych wręcz przywilejów wywalczonych przez związkowców i ich hipokryzji. Kiedy dwa lata temu KW przyniosła miliard złotych zysku związkowcy od razu wymusili podzielenie tego zysku między pracowników (zamiast na inwestycje, spłatę wcześniejszego zadłużenia czy zostawienie sobie tych pieniędzy na czarną godzinę). Dzisiaj kiedy KW notuje straty górnicy powinni zgodnie z tą logiką dopłacić pracodawcy aby je pokryć.

  • ~elegant 2014-07-23
    18:11:27

    7 1

    meinland i Arteks,jeżeli 7 ostatnich lat rządów PO przesyconych aferami nie przekonało Was,że zwyczajnie się nie nadają do kierowania państwem, więcej do kierowania czymkolwiek. Broń nas Panie Boże przed tą opcją w Rybniku,dlatego w Rybniku nie ma afer. Dodając do tego ostatnią z podsłuchami!To nie mam słów na skalę kompromitacji.Pan poseł Krząkała zadziwia mnie bezczelnością wypowiedzi zarzucając Kaczyńskiemu ,że nie lubi Ślązaków.Nie trzeba być nauczycielem,żeby zrozumieć o jakiej patologii mówił.Tak trudno dostrzec?

  • ~Robin Tell 2014-07-23
    19:06:28

    1 7

    Po śmierci pana prezesa Kaczyńskiego należy umieścić w przeźroczystym szklanym naczyniu, zalać formaliną i pokazywać zainteresowanym jako wzorzec Gorola.

  • ~lysy227 2014-07-23
    19:56:14

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~miastowy 2014-07-23
    20:11:04

    10 1

    Oczywiście, że Kaczyński mówi o patologi władzy, a nie patologi Lipin w Świętochłowicach. Ludzie dają się podpuszczać jak dzieci na lizaka. To co robi PO na śląsku to jest cyrk na kółkach. Koleje śląskie, stadion śląski wycofanie się z DTŚ w Gliwicach to tylko przykłady jak Ci ludzie szkodzą temu regionowi. Wiadomo, że dla Kaczyńskiego richtich ślązok to opcja niemiecka, ale w sumie to nic nowego.

  • ~waldus 2014-07-23
    21:09:12

    8 1

    krzakala chyba nie znapojecia hipokryzjai obluda. hipokryzja i obluda to mniej wiecej co wygaduja jego partyjni koledzy oficjalnie czyli np w tv i co mowia i mysla poza wizja. a zreszta wszyscy siebie warci. ONLY KORWIN!!!

  • ~ 2014-07-23
    21:12:47

    7 1

    tak brzmiała jego straszna wypowiedź :"Śląsk to także wielkie zagłębie, jeżeli chodzi o ludzi przygotowanych do pracy innowacyjnej, przygotowanych by nadawać polskiej gospodarce bardziej nowoczesny kształt. I to wszystko stoi, tu się w gruncie rzeczy nic nie robi, natomiast dochodzą do nas coraz to nowe informacje o rożnego rodzaju aferach, nadużyciach. Śląsk jest takim miejscem, gdzie natężenie tych negatywnych zjawisk, natężenie patologii jest rzeczywiście bardzo wysokie. Potrzeba zmian, potrzeba zmian w Polsce. Czas na zmiany w Polsce, czas na zmiany na Śląsku i Śląsk powinien być w czołówce tych zmian."

  • ~Arteks 2014-07-23
    21:14:50

    0 1

    @elegant - w czasie rządów PiS też były afery. Politycy z żadnej opcji nie są święci. Tak więc to nie jest za mocny argument. @meinland - zaprzeczasz sam sobie porównując Bogdankę z Chwałowicami bo i tu i tam są jednakowe przywileje górnicze, nie wiem jakie są zarobki w Bogdance ale zakładam że zbliżone do tych na Śląsku. Natomiast Bogdanka nie ma administracyjnej czapy którą trzeba utrzymać w postaci KW i nie ma obowiązku utrzymywania, innych mniej rentownych zakładów, a w KW te lepsze kopalnie muszą utrzymywać te gorsze, a najgorsze w tej chwili to Piekary, Brzeszcze i Halemba. @aabb - bardzo mądrze piszesz o podatku od wyrobisk który bardzo drenuje nasze górnictwo i powoduje że jest ono przez to mniej rentowne. Również koszty transportu węgla są w Polsce bardzo wysokie bo państwowa spółka od torów - PKP PLK ma jedne z najwyższych w Europie cen dostępu do nich. Co ciekawe państwo nie chce rezygnować z czegoś czym samo dobija nasz węgiel. Myślę że problem jest złożony i związany z całą gamą różnych naleciałości i patologii które gdyby odjąć - górnictwo byłoby żyłą złota.

  • ~ 2014-07-23
    21:32:46

    2 1

    Zakładam że Krząkała się nie dostanie do senatu wtedy będzie się pchał do wyboró na prezydenta miasta ,Kuczera się załamie :-) Panowie koniec przyjaźni :-) ha ha Rudy na kuczerę nie postawi ha ha Adam Fudali dalej będzie prezydentem i bardzo dobrze...

  • ~Dragons 2014-07-23
    22:06:20

    20 1

    Panu M. Krząkała. Panu już podziękujemy bo wstyd żeby tak niepojętny człowiek wypowiadał się na tematy o których nie ma zielonego pojęcia. Człowieku rozejrzyj się i zobacz że PATOLOGIA szerzy się wzdłuż i wszerz a jakby nie było Śląsk dominuje. Prezes PiS-u jak najbardziej trafił w sedno za co trzeba się wziąć a nie odpowiedź pana M.K co nie widzi co sie dzieje dookoła a tylko patrzeć przed siebie, własnego stołka i kieszeni ( od razu widać że to człowiek PO )

  • ~ 2014-07-24
    00:20:05

    3 0

    Izabela Kloc mówi: "Zachęcam mieszkańców Rybnika czy Czerwionki-Leszczyn, by powiedzieli „stop”. Chcemy władzy, która służy ludziom z pokorą." Przepraszam bardzo, ale kogo ta pani ma na myśli??? W PiS-ie nie ma chyba ani jednego człowieka, który służyłby innym z pokorą. Tam pojęcie pokora jest pojęciem absolutnie nieznanym, co od wiele lat pokazują na każdym kroku i przy każdej nadarzającej się okazji.

  • ~archaniol 2014-07-24
    07:45:28

    11 1

    Droga Redakcjo, prosiłbym o pokazanie, w którym miejscu JK obraził Ślązaków w swoim przemówieniu, którego fragment zamieszczam poniżej. "Śląsk to także wielkie zagłębie, jeżeli chodzi o ludzi przygotowanych do pracy innowacyjnej, przygotowanych by nadawać polskiej gospodarce bardziej nowoczesny kształt. I to wszystko stoi, tu się w gruncie rzeczy nic nie robi, natomiast dochodzą do nas coraz to nowe informacje o rożnego rodzaju aferach, nadużyciach. Śląsk jest takim miejscem, gdzie natężenie tych negatywnych zjawisk, natężenie patologii jest rzeczywiście bardzo wysokie. Potrzeba zmian, potrzeba zmian w Polsce. Czas na zmiany w Polsce, czas na zmiany na Śląsku i Śląsk powinien być w czołówce tych zmian."
    Autor tego tekstu łapie telewizyjną papkę jak młody pelikan, przyjmując jedną stronę wydarzeń nie zaznajamiając się z całością materiału. I jeszcze te zdjęcie w tle - Krząkała i JK mające nadać powagi Posłowi z Rybnika i pokazania jaki on to jest ważny w polskiej polityce - zaśmiane.

  • ~agamazur 2014-07-24
    07:48:17

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~elegant 2014-07-24
    08:34:39

    5 1

    Arteks,a w Ameryce też biją murzynów.To są niestety Twoje pobożne życzenia.Chyba,że porównujesz aferę "dorszową"wykrytą przez Piterę tzn:zakup dorsza za 8,20zł z Amber Gold. Arteks,chłopie wyłącz TVN i nie czytaj GW sam do tego dojdziesz. Chantalle pełna zgoda z tym,że dotyczy to Platformy Obywatelskiej najbardziej antyspołecznej,antypolskiej organizacji po II wojnie światowej.












  • ~tada 2014-07-24
    09:39:21

    7 1

    A jak by tak nie oglądać tvn i nie sugerować się zdaniami wyciągniętymi z kontekstu tylko dochodzić do własnego osądu, tv łże i nic tego niezmierni polecam poczytać:
    http://niezalezna.pl/57601-kolejna-bezczelna-manipulacja-faktow-co-tak-naprawde-kaczynski-powiedzial-o-slasku

  • ~fanprawdy 2014-07-24
    11:45:40

    7 0

    Meinland. Twoja krainą jest niewiedza i świat kłamstwa.
    Kompania Węglowa , a nie spółki dostały przesunięcie terminu płacenia składek do ZUS , a nie zwolnienie.A to jest zasadnicza różnica.
    Emerytom ukradzono deputat węglowy , a ich równowartość pieniężna / oszczędność wydatków/ , którą nie musi płacić państwo sobie poprzez Kompanię Węglową, można z budżetu dawać do ZUS.
    Węgiel ze Wschodu opłaca się sprowadza,ponieważ w Rosji obowiązuje podatek od wynagrodzeń 13 procent bez względu na wysokość zarobku.
    Według Piechocińskiego w Kompani Węglowej 70 procent kosztów wydobycia węgla ,to wynagrodzenia i pochodne od nich.
    W Polsce obowiązuje najwyższy w Unii Europejskiej VAT na węgiel 23 procent, oraz akcyza.
    Tylko powyższe wybiórcze uwarunkowania stworzone przez państwo uniemożliwiają w sposób zasadniczy uzyskanie wysokich zysków przez górnictwo.
    Dobrze zarabiający górnicy pośrednio wpływają na zamożność otoczenia - podatki,zakupy, zlecanie usług itd
    Meinland, porzuć pisanie i zabierz się za naukę. Powodzenia

  • ~ 2014-07-24
    20:14:18

    12 1

    Panie Marku, dziwię się Panu że Pan tak mówi. Nie zgadzam się z Panem. Hipokryzją i obłudą są te słynne hasła nagrane w aferze podsłuchowej typu "kamieni kupa" czy że nasze Państwo "istnieje teoretycznie". Jest tym także podniesienie wieku emerytalnego do 67 lat czy podwyższone podatki. Dalej nie wymieniam. Hipokryzją i obłudą jest zrobienie nr 1 na liście rybnickiej pewnej pani poseł która teraz jest ministrem; oraz to że np. taki Kamiński - który zupełnie sobą nic nie reprezentuje - były już europoseł starował też jako nr 1 w Lublinie. To jest hipokryzja i obłuda. Także minister spraw zagranicznych wypowiada się tak jakby za siebie a nie za nas nie tylko ostatnio. Takich przykładów jest więcej.

  • ~IS 2014-07-24
    23:01:41

    3 1

    Panie Krząkała zapraszam na kolację na koszt podatników. Skromną, nie droższą niż 1500 zł... Nie obrażę Pana zbyt tanim winem.

  • ~artspec 2014-07-25
    11:39:01

    1 3

    Niech każdy sobie gada co chce bo każdemu zależy tylko na korycie, a szczególnie temu co przy nim nie jest. Mnie interesuję tylko jedna rzecz, kto za te wybory zapłaci; Piecha czy PiS, bo ja sobie nie życzę igrzysk za moje podatnika pieniądze

  • ~bronekk 2014-07-26
    12:22:31

    3 1

    Hipokryzja i skrajna obłuda to jest postawa p. Krząkały, któremu brak odwagi cywilnej by sprzeciwić się skrajnie głupim zaleceniom centrali tuska i głosował za okradzeniem starszych ludzi z dwóch lat życia w przypadku mężczyzn a z siedmiu lat życia w przypadku kobiet. To samo dotyczy 27 piesków z PSL-u zobaczcie wyniki głosowania, jedynie poseł Kłopotek miał odwagę cywilną głosować zgodnie z sumieniem po stronie obywateli, a nie według wytycznych rządu, dla którego nasze państwo istnieje jedynie "teoretycznie" - ale jakoś dziwnie pieniążki i gaże jakie pobierają z kasy państwowej nie są teoretyczne tylko prawdziwe?
    Czemu p. Krząkała nie głosuje zgodnie z sumieniem i interesem wyborców a głosował wbrew interesowi społeczeństwa, emerytów i rencistów, tylko po to żeby rządowi zrobić dobrze i tymczasowo załatać dziurę budżetową żeby takie osoby jak Sienkiewicze, Belki, Sikorskie i Grasie miały służbowe karty płatnicze z naszych podatków na swoje ośmiorniczki, frykasy i drogie winka?

    http://polscott24.com/kto-glosowal-za-podwyzszeniem-wieku-emerytalnego/

  • ~bronekk 2014-07-26
    12:42:35

    3 1

    PS. miałem zamiar spokojnie przeczytać artykuł i się nie wypowiadać, ale niestety zdenerwowała mnie hipokryzja i obłuda p. Krząkały który znowu kolejny raz próbuje manipulować opinią mieszkańców Śląska i instrumentalnie kierować antypatię w stronę innej partii (typowo Platformerski styl).
    Zresztą tamta wypowiedź Kaczyńskiego o "zakamuflowanej opcji niemieckiej" padła w kontekście RAŚ-u i oceny tego ugrupowania RAŚ, więc nie jest wcale tak jak imputuje p. Krząkała - bo przecież nie wszyscy Ślązacy to członkowie RAŚ a raczej malutka ich część a tamta krytyka Kaczyńskiego dotyczyła RAŚ-u a nie jak oczywiście przekręciły media wszystkich Ślązaków - o czym osoba tak zorientowana w polityce jak poseł Krząkała nie może nie wiedzieć, więc niech teraz nie udaje! Chodziło o opcję niemiecką w RAŚ-u a nie na całym Śląsku, o czym pan Poseł z Rybnika doskonale przecież wie.

  • ~Mark44 2014-07-29
    17:17:10

    2 0

    I Krzakała i Kloc to "zakamuflowana opcja warszawska" po co posłowie ida do senatu??? dla zgrywy ? tu nie ma nic o ślasku. patologia i skandal

  • ~Mark44 2014-08-01
    18:04:16

    2 0

    Hipokryzja i PiS i PO, a teraz mamy jeszcze deser z SLD, oj aż mnie mdli od tych słodkości....

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4873