zamknij

Biznes

Ile zarabiają rybniczanie?

2009-11-12, Autor: 
Z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że średni poziom zarobków brutto w Rybniku wynosi 2 967,36 zł. Z kolei w powiecie rybnickim średni zarobek wynosi 2 533,82 złote.

Reklama

Średnia zarobków w Rybniku jest nieznacznie wyższa, niż w innych powiatach naszego subregionu. W Żorach średnia wynosi 2 410, 64 zł, w powiecie wodzisławskim - 2 346, 50 zł, a w powiecie raciborskim - 2 829, 47 zł. Absolutny wyjątek stanowi Jastrzębie Zdrój, które ze średnimi zarobkami w wysokości 4822,06 zł zajmuje drugie miejsce w kraju.

W innych, dużych miastach województwa śląskiego średnie zarobków wynoszą: Gliwice - 3 495,73 zł, Częstochowa - 2 745,37 zł, Katowice - 4 150,44 zł, Bielsko - Biała 3 109,88 zł.


Na czele rankingu znalazł się powiat lubiński (woj. dolnośląskie) ze średnią 5 432,42 zł. Drugie miejsce zajmuje wspomniane miasto Jastrzębie Zdrój, zaś trzecie miejsce zajmuje Warszawa - 4 504, 85 złotych brutto.


Z kolei najmniej zarabiają osoby pracujące na terenie powiatu brzezińskiego (woj. łódzkie) - 1 992, 51 zł, powiatu kępińskiego (woj. wielkopolskie) - 1 993,43 zł i powiatu kłobuckiego (woj. śląskie) - 2 083,52 zł.


Według raportu GUS, aż w 320 polskich powiatach średnie zarobki brutto są niższe od średniej krajowej, która w 2008 roku wynosiła 2 943 złote.


Zdaniem ekspertów, tak duże dysproporcje w zarobkach mieszkańców różnych regionów Polski wynikają z różnego poziomu rozwoju gospodarczego oraz obecności dużych, prywatnych i państwowych zakładów pracy. Przykładowo na terenie zwycięskiego Lubina znajduje się centrala Koncernu Górniczo - Hutniczego Miedzi, a w Jastrzębiu Zdroju średnią podnieśli górnicy pracujący w Jastrzębskiej Spółce Węglowej. Powiaty z najniższymi zarobkami, przeważnie są terenami rolniczymi lub na ich terenie istnieje tylko jeden, duży zakład pracy. Taka sytuacja ma miejsce np. w powiecie radomszczańskim (woj. łódzkie), gdzie największym pracodawcą jest szpital powiatowy.


Wszystkie przytoczone kwoty są średnimi zarobkami brutto.


Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (57):
  • ~charlie 2009-11-12
    13:28:09

    0 0

    Taaaaaaa jasne, przecież górnicy zarabiają tak, że ledwo im do pierwszego starcza. Buahahahahahahaha no to i tak mało. Co powiecie na strajk? może coś spalimy? jakieś opony pod sejmem?

  • ~Lelo 2009-11-12
    13:58:36

    1 0

    chalie01~ Chciałbym Cie widzieć chociaż tydzień na poziomie 1200m zobaczymy czy byłbyś taki mądry. Nie wiem, byc moze pracowałes tam i wiesz jak to jest. Po charakterze twojej wypowiedzi moge wnioskować że piszesz głupoty nie mając pojęcia na dany temat. Ja tez nie pracuje na kopalni ale urodzilem sie w rodzinie górniczej i nasłuchałem sie jaka to jest "sielanka"

  • ~Piachu74 2009-11-12
    14:15:24

    0 0

    Nikt nie kwestionuje tego, że praca górników jest niebezpieczna i ciężka. Należy jednak pamiętać, że jak na polskie warunki jest BARDZO dobrze opłacana, o czym świadczy np. powyższy artykuł. Inna sprawa, że "narmalny" człowiek pracuje na emeryturę 40-45 lat, a pobiera ją 5-10. Górnik pracuje ok. 20 lat, pobiera 25-30... Z prostej arytmetyki wynika, że powinien dostawać kikakrotnie niższą emeryturę niż reszta społeczeństwa. A jest odwrotnie.

  • ~amount 2009-11-12
    14:20:32

    0 0

    Jasne, że praca na kopalni jest ciężka nie ma nawet o czym dyskutować ale porównując np z taką pielęgniarką, która obsługuje kilkadziesiąt osób na oddziale, podnosi, myje, podaje leki, pracuje fizycznie i jeszcze wymaga się od niej precyzji i trzeźwości w myśleniu za niewiele więcej od najniższej krajowej... stąd te głosy oburzenia. Nie chodzi o to żeby komuś zabierać, ale wyrównywać i dzielić sprawiedliwie :)

  • ~tommi 2009-11-12
    14:30:05

    0 0

    lelo a dlaczego nie porównałeś do pracy górnika na przygotówkach, międzyzmianach, o pracy elektryków tylko zaraz napisałeś o poziomie 1200, ilu górnikow na tym poziomie pracuje, ba ilu na takim poziomie w zyciu było choć raz.
    porównywanie w ten sposób stanowisk jest zupełnym nieporozumieniem, w takim razie ja przytocze harakterystyke pracy strażaka, zawsze mokro, czesto wysoko, zawsze niebezpiecznie

  • ~agni3s 2009-11-12
    14:40:58

    0 0

    Byłam kiedyś "na dole", jako studentka. Współczuję wszystkim którzy muszą pracować w takich warunkach. Nie da się tam oddychać, a co dopiero pracować fizycznie. Nie ma takiej kwoty za którą zgodziłabym się tam pracować. Myślę, że Ci którzy uważają że górnicy przechodzą za szybko na emeryturę, bądź za dużo zarabiają, po prostu nie zdają sobie sprawy o czym mówią. Powinny być organizowane wycieczki "pod ścianę", aby ludzie mogli zmienić poglądy, podobnie jak ja kiedyś zmieniłam:-)). Poza tym, może spróbujmy pomyśleć czasami logicznie. Skoro nasz region to głównie górnicy, którzy jak na polskie warunki nieźle zarabiają, to im zawdzięczamy rozwój naszego pięknego miasta. Przecież zarobione pieniądze, wydają tutaj, tym samym wspierając naszą gospodarkę, handel. Zacznijmy się wreszcie cieszyć z tego że "sąsiad ma ładny płot", bo tym samym nasze otoczenie też jest ładniejsze, okolica, kraj się rozwija, a to niesie za sobą perspektywy poprawy naszej własnej sytuacji.

  • ~agni3s 2009-11-12
    14:44:16

    0 0

    Byłam kiedyś "na dole", jako studentka. Współczuję wszystkim którzy muszą pracować w takich warunkach. Nie da się tam oddychać, a co dopiero pracować fizycznie. Nie ma takiej kwoty za którą zgodziłabym się tam pracować. Myślę, że Ci którzy uważają że górnicy przechodzą za szybko na emeryturę, bądź za dużo zarabiają, po prostu nie zdają sobie sprawy o czym mówią. Powinny być organizowane wycieczki "pod ścianę", aby ludzie mogli zmienić poglądy, podobnie jak ja kiedyś zmieniłam:-)). Poza tym, może spróbujmy pomyśleć czasami logicznie. Skoro nasz region to głównie górnicy, którzy jak na polskie warunki nieźle zarabiają, to im zawdzięczamy rozwój naszego pięknego miasta. Przecież zarobione pieniądze, wydają tutaj, tym samym wspierając naszą gospodarkę, handel. Zacznijmy się wreszcie cieszyć z tego że "sąsiad ma ładny płot", bo tym samym nasze otoczenie też jest ładniejsze, okolica, kraj się rozwija, a to niesie za sobą perspektywy poprawy naszej własnej sytuacji.

  • ~balia111 2009-11-12
    14:54:55

    0 0

    Ciekawe kto się może przyznać do tego,że jego średni zarobek to te 2500?!

  • ~Tombos 2009-11-12
    16:45:22

    0 0

    agnies nie przesadzaj. Choć przy ścianie robić bym nie chciał, nie wszyscy w tym miejscu na dole pracują. Z drugą częścią Twojej wypowiedzi w pełni się zgadzam.

    Jeśli te kwoty są zarobkami brutto to ja zarabiam więcej niż 2500 zł.

  • ~MaLa123 2009-11-12
    16:54:14

    1 0

    AGNIES , jak tu się cieszyc że sąsiad ma "lepszy płot" jak człowieka nie stac na podstawowe rzeczy. Gdyby każdy człowiek poprzez swoją pracę miał zapewnione godne życie to wtedy moglibyśmy cieszyc sie z tego co ma sąsiad. A póki co to szlak nas trafia jak czytamy jaki jest średni zarobek w np. w powiecie rybnickim, a kto tyle zarabia? A czy ktoś policzył dochód na członka rodziny wśród ludzi którzy są bezrobotni, którym rzekomy "kryzys" zabrał pracę.

  • ~parapsychopatolog 2009-11-12
    17:11:46

    0 0

    A w jaki sposób zostały wyliczone podane kwoty? Ja np. pracuję (i mieszkam) w Krakowie ale podatki płacę w Rybniku (tu jestem zameldowany). Czy moja wypłata zasila średnią Krakowa czy Rybnika? A znam masę osób w takiej sytuacji jak ja.

  • ~Leoncio Almeida 2009-11-12
    17:22:33

    0 0

    jak średnio 4500 to znaczy ze na kopalni srednio 6-7 tys. i jeszcze z moich podatkow im do emerytury musze dopłacać. W zamian mam walący sie dom na szkodach gorniczych i dziurawą drogę i co roku droższy prąd bo gornicy mają ciągle mało. Trzeba te wszystkie kopalnie zamknąc, znieść cło na węgiel i kupowac go za granicą. Na kopalniach najcięższą robotę i tak robią firmy zewnętrzne i tam ludzie zarabiają po 2 tys max. ( np przygotowanie ściany ).

  • ~Habibek 2009-11-12
    17:57:46

    0 0

    trza było iśc do szkoły górniczej - był na to czas i koniunktura, nie mieliby co poniektórzy powodów do narzekań.

  • ~Benq 2009-11-12
    19:32:25

    0 0

    ~Leoncio Almeida zgadza się 6 tys. na kopalni brutto :)) Czyli ok. 2,5 - 3 tys. netto :)
    Pozdro dla kumatych ;)

  • ~ 2009-11-12
    20:32:30

    1 0

    Benq - oczywiście - dolicz do tego jeszcze przywileje, jakaś tam Barbórka, węgiel - pamiętaj, że to też ma określoną wartość i to wcale nie tak mało, a wlicza się do średniej pensji.... czyli coś z tą "kumatością" chyba nie do końca... ;)

  • ~ariss19 2009-11-12
    21:30:29

    0 1

    agnies zgodzę się z tobą w 100 % powinny być wycieczki do tych co gadają ze jest łatwo tylko żeby wszystko jechało a nie stało bo nie ma zapylenia zjechał by zobaczył jak fedrują i nie widać na 2 m to by zdanie zmienił

  • ~Pit 2009-11-12
    22:18:24

    2 0

    Drogie dzieci. Wybierzcie się z zawodowym kierowcą w trasę, z lekarzem na dyżur (24h), z policjantem na patrol, z piekarzem do pracy na 1.30, z robotnikiem układać kostkę brukową w deszczu ze śniegiem, z "managerem" w krainę "targetów", "mobbingu" i wyścigu szczurów itp., itd... Można tak pierdolić bez końca. Każdemu jest źle i ma przejebane w pracy, każdemu się należy, każdy by chciał. Ale to głównie górnicy robią zadymy, bo chcą zarabiać więcej, choć już zarabiają więcej niż większość społeczeństwa. I tego faktu nie można przeoczyć.

  • ~Pit 2009-11-12
    22:20:40

    1 0

    I jeszcze jedno. Jak na razie nikt tu nie napisał, że na kopalni jest lekko. To tylko obrońcy uciśnionych górników powtarzają tradycyjną litanię o pyle i hałasie.

  • ~tressilian 2009-11-12
    22:32:24

    1 0

    3000zł brutto, to około 2186zł netto. Jeżeli macie po 20 - 30lat, to na pewno dziwi Was, że "aż" tyle wynosi średnia pensja. Jednakże wydaje mi się, że pewnie poza pracą w hipermarketach są ludzie pracujący w innych branżach i mając po kilkanaście lat doświadczenia powinni dostawać co najmniej 2200zł netto, raczej w każdej branży.

  • ~mily pan 2009-11-12
    22:39:44

    0 0

    Widzicie teraz dzieci jaka to potega sa zwiazki zawodowe a przez to jacy bagaci sa gornicy. Daje swoja glowe ze jagby ich nie bylo to gornicy nie mieli by nawet tej sredniie rybnickiej.Wiec co wam pozostalo, jak chcecie zarabiac wielka kase to prosze zalozyc zwiazki zawodowe we swoich firmach, ale i tu tez daje swoja glowe ze tego nie zrobicie a wiecie dlaczego bo jestescie za glupcy.

  • ~eloo 2009-11-12
    22:50:34

    0 0

    znam ludzi co pracuja na kopalni na powierzchni wegla to na oczy w zyciu nie widzieli,miezkaja na blokach a dostaja 6 ton wegla-pytam z jakiej paki czy ktos co robi w fabryce opla w Gliwicach dostaje co roku nowego opla?????????????

  • ~rybnickicaly 2009-11-13
    01:08:40

    0 0

    Byłem na wycieczce "w scianie" jescze w podstawówce. Wolę zarabiać średnio i kupować szalenie drogi węgiel niż zarbiać niewiadomo ile w tym piekle. Ale każdy ma wybór.

  • ~amiplay 2009-11-13
    03:38:11

    0 1

    JAK CZYTAM WASZE OPINIE O GÓRNIKACH TO POWIEM TYLE ,JAK WAM ŻAL TEGO WEGLA,BARBOREK ITP.TO TRZEBA SIE BYŁO UCZYC I ISC FEDROWAC....NAJGORZEJ JAK SIE WYPOWIADAJA GORNICY TEORYTYCY.POWIEM KRÓTKO ....ŚRODKOWY PALEC OD GÓRNIKÓW.A CO DO WYCIECZEK TO WOGOLE NIE JEST ODZWIERCIEDLENIEM GORNICTWA,TO SA NASZYKOWANE Z GORY TRASY, WYPYLONE ,BEZ ZADNYCH ZAGROZEN.A JEDNAK PO TAKICH WYCIECZKACH LUDZIE PEKAJĄ.A WAS TEORETYKOW ZAPRASZAM JAK MACIE OKAZJE ZJECHAC NA DÓŁ.NIEJEDEN Z MĄDRALI BEDZIE;; SIE TRZYMAL NA ZAKRETACH ""I ZESRA SIE W GALOTY.A JAK MAŁO ZARABIACIE TO IDZCIE GŁOSOWAC NA PTASIĄ GRYPE(CZYTAJ KACZORA I DONALDA) ...NAPEWNO SIE WAM POPRAWI.

  • ~Pit 2009-11-13
    06:36:49

    2 0

    Raczej: trzeba było się nie uczyć i iść fedrować. O to Ci chodziło amiplay? (BTW CapsLock Ci się wcisnął). Widzisz, bo ja właśnie się uczyłem i teraz nie muszę zasuwać pod powierzchnią gleby i na zarobki nie narzekam. Pytam jeszcze raz: czy ktoś tu napisał, że praca na kopalni, w szczególności pod ziemią, należy do łatwych i przyjemnych? Pojawiają się tu tylko komentarze, że górnicy zarabiają dużo oraz, że mają wiele przywilejów socjalnych, niedostępnych dla innych grup zawodowych. Czy to nie jest prawda?

  • ~Artus 2009-11-13
    07:41:26

    2 0

    A ja powiem tyle to po cholere górnicy po dostaniu emerytury targają jeszcze w spółkach ?? To niech jeb...do 65 proste to znów bedzie narzekanie. Tylko zabierają prace młodym, i to jest wszędzie, gdzie człowiek nie popatrzy to wszedzie emeryty. Moim zdaniem powinni sie za to wziąść, jak mają emerytury to już powinni siedziec sobie w domu bez możliwości podjecia pracy i naczej traci prawo do emerytury i by sie skończyło. A młodzi ludzie którzy chcą do czegoś dojść pracuja za 1000zl i jescze na czarno.

    Pozdrawiam

  • ~Leoncio Almeida 2009-11-13
    08:23:57

    0 0

    jeszcze tak sie zastanawiam..... skoro praca na kopalni jest taka cięzka że człowiek w wieku 45 lat jest tak zniszczony, że nie moze już pracować to niech kopalnia płaci temu człowiekowi przez 20 lat emeryturę (skoro tak go wyeksploatowała czerpiąc zyski z jego paracy ) a nie ja z moich podatków. Może wtedy tona węgla z polskiej kopalnia byłaby tak droga że wreszcie ktosby sobie uświadomił że fedrowanie w Polsca na głębokośći 1200m jest nieopłacalne i lepiej znieść cła na węgiel i kupować np na ukrainie albo w afryce, dwa razy taniej bo tam węgiel jest 50 m pod ziemią i murzynie nie mają zwiazków zawodowych z którymi trzeba się pier....
    Wtedy energia w polsce była by tańsza więc cała gospodarka bardziej konkurencyjna. Niestety u nas politycy wolą wiecznie dotowac przestarzałe gałezie gospodarki

  • ~qwerty 2009-11-13
    09:40:24

    0 0

    Leoncio - poczytaj sobie w google pod "bezpieczenstwo energetyczne". Przeczytaj sobie o zeszlorocznym kryzysie gazowym (wlasnie z Ukrainy), poczekaj jeszcze misiac i bedzie kolejny kryzys, to zrozumiesz dlaczego jest wlasnie tak jak jest.
    Jesli w tej chwili przyjdzie -20 st to najwieksi przemyslowi dobiorcy gazu maja zakrecony kurek.
    Co do zarobkow - w Rybniku rowniez do gory sredni zarobek ciagna kopalnie i resztki przemyslu. Bo przeciez nie miejsca pracy w supermarketach ;)

  • ~werkk 2009-11-13
    09:58:42

    0 0

    Wszystkie wyliczenia średniego zarobku należało być dokładnie rozpisać co brano pod uwagę bo wiadomo w zależności od potrzeby można je zawyżyć lub zaniżyć. Np. jak by zrobić średnią w U.M. Rybnika zapewne będzie ponad 4 000 ale referent zarabia poniżej 2 000. Zresztą nikt w Rybniku zatrudniony u prywatnego nie ma szans zarobić powyżej 2 000. Więc skąd ta średnia a z datą że prezesi Rybnickich spółek np wodociągów zarabiają i to niesłusznie ponad 200 000 rocznie (patrz oświadczenia majątkowe) Jest kilkaset małych firm jednoosobowych i oni zarabiają ponad średnią ale nikt nie widzi tego że Ci ludzie pracują ponad 14 godzin na dobę i to dzięki nim w Rybnickiej kasie są pieniądze z ich podatków a za tem p. Radni pamiętajcie o tym i nie utrudniajcie im a pomagajcie bo jak ich zabraknie to nie będzie na Wasze diety a to 3000 zł miesięcznie ( dieta + 3 komisje każda 600 zł + 800 zł za bycie przewodniczącym zarządu R.D. )

  • ~werkk 2009-11-13
    10:06:17

    0 0

    Leoncio Almedia kopalnia płaci za każdego pracownika ZUS więc ZUS ma obowiązek płacić emeryturę fakt że lepiej by było aby kopalnie same decydowały o cenie węgla i nie odprowadzały pieniędzy do ZUS a założyły własna firmę ubezpieczeniową to dziś by górnicy mieli o wiele większe emerytury a tak pieniądze w ZUS są zmarnowana przejedzone wręcz ich nie ma tak było za komuny ale nic się nie zmieniło nadal każdy płacący podatki do ZUS nie ma swojego konta czyli płaci na premie i bale pracowników tej firmy a na emerytury pracują młodsze pokolenia to musi doprowadzić do krachu bo w końcu jeden pracujący będzie miał na utrzymaniu 3 emerytów i to jest problem ale zanim coś napiszesz pamiętaj że niedługo i ty będziesz emerytem.

  • ~werkk 2009-11-13
    10:11:12

    0 0

    A tak jednym zdaniem: W tym kraju było jest i będzie źle, i żaden tego nie zmieni bo Ci co powinni to zrobić tego nie zrobią bo im jest dobrze.

  • ~dizers 2009-11-13
    12:13:28

    0 0

    jedno jest pewne ,żeby pracować na kopalni trzeba wchłaniać ogromne ilości alkoholu ... najlepiej przez odbyt.

  • ~charlie 2009-11-13
    13:45:30

    1 0

    Hasło roku "Jeśli uważacie, że górnik dużo zarabia trzeba było iść do szkoły górniczej i pracować na kopalni" to ja powiem tak: Nikt wam nie kazał być górnikami, więc jeśli narzekacie na ciężkie warunki to zapamiętajcie, że to wy na nie się zgodziliście. Więc nie macie prawa na nie narzekać i żądać od ludzi pracujących w innych warunkach żeby wam renty i emerytury sponsorowali. Masz wolną wolę, nie pasuje dupać do 65? nie ma sprawy możecie robić coś innego. Typowe socjalistycznie pieprzenie sfrustrowanego człowieka, który nic w życiu innego nie potrafił to poszedł na kopalnie a potem do wszystkich pretensje, że ma ciężki zawód i jak to mu źle. Wasze zarobki by mnie nie obchodziły, moglibyście zarabiać i 10 000, ale pracujcie jak wszyscy do 65 lat. Znowu państwo mnie okrada żeby dać innym, przecież to jakaś paranoja. Czy ja tym ludziom kazałem wybrać sobie taki głupi zawód?

  • ~Piachu74 2009-11-13
    15:10:23

    1 0

    Werkk- górnicy mieliby o wiele wyższe emerytury?! Z czego? Nawet, jeżeli zarabiają po 6000, to o ile dobrze pamiętam emerytalne to 20%. Czyli nawet z tego wynika, że skoro średnio tyle samo pobierają emeryturę co na nią odkładają, to powinni dostawać właśnie koło 1.2kpln! Wiesz jakie emerytury dostają górnicy? Mam świadomość, że te pieniądze pracują, procentują.Teoretycznie. A wiesz jaką emeryturę dostanie osoba zarabiająca 6kpln w innym zawodzie? I zgadzam się z tym, że za wcześniejsze emerytury powinny płacić kopalnie, a nie, biedne w końcu, społeczeństwo!

  • ~qwerty 2009-11-13
    15:29:19

    1 0

    Piachu74 - w 2005r (wg http://www.zus.pl/files/okres20055.pdf) Gornik przecietnie pobieral emeryture 18 lat i 1 miesiac, gdzie dla przecietnego emeryta wskaznik ten byl 16 lat. Tak wiec nie pracuja tyle samo ile pobieraja emeryture.

  • ~werkk 2009-11-13
    15:39:48

    0 0

    Piachu74 a wiesz jak pracują górnicy w jakich warunkach skoro tak tam dobrze nie ma problemu każdy może zgłosić się na kopalnię i podjąć pracę pod ziemią skoro tam tak pięknie to czemu brakuje pracowników a w szczególności fachowców pisze o tym bo dziś mało kto pracujący na kopalni ma niższe wykształcenie niż średnie a i z wyższym wykształceniem też pracują fizycznie bo w dozorze aby pracować trzeba na dyplomie mieć wpisane coś związanego z górnictwem. Ja im nie zazdroszczę.Kolejny raz muszę niektórym przypomnieć że w Polsce 90% energii jest z węgla czyli wydobywanie go jest nieuniknione i ktoś to musi robić. Na całym świecie górnicy za swoją ciężką pracę zarabiają więcej niż inne zawody i pracują krócej. Np. w Niemczech zarobki górników w przodkach i na ścianach to od 2,500 - 4,000 E. wiek emerytalny osiągają mając 58 lat czyli szybciej niż inne zawody. ALE po przepracowaniu 10 lat w przodku albo na ścianie mają prawo przejść na inne stanowiska pracy nawet na powierzchnię do warsztatu i zachowują ten sam zarobek jaki jest aktualnie na tych stanowiskach na jakich te 10 lat pracowali. Gdyby tak było w Polsce nikt by nie robił z tego problemu. Ja nie wyobrażam sobie człowieka 60 letniego pracującego na dole kopalni bezpośrednio na węglu. Poza tym dlaczego nikt nie robi takiej statystyki ile lat średnio żyje górnik. wyjdzie 45 czyli średnio górnik nie bierze emerytury. O górnikach pozytywnie mówi się wtedy jak ich 15 zginie pod ziemią. więc walcie do kopalni skoro tam dobrze.

  • ~werkk 2009-11-13
    15:44:41

    0 0

    Piachu tak powinie płacić za emerytury górnicze kopalnie i płacą bo płacą 19 podatków więc nie stać ich dopłacać do emerytur górniczych Żaden inny zakład nie płaci tyle podatków co kopalnie

  • ~Piachu74 2009-11-13
    15:48:28

    0 0

    qwerty proszę- MĘŻCZYŹNI przechodzili na emeryturę w wieku 64,5, przestawali ją odbierać w wieku 71,5. To wynika z przesłanej strony(dziękuję).

  • ~Piachu74 2009-11-13
    15:54:28

    1 0

    werkk, wcale im nie zazdroszczę warunków pracy! Przeczytaj mój poprzedni wpis. Nie zgadzam się z twierdzeniem, że powinni dostawać wyższe emerytury- a taki wywnioskowałem z Twojej wypowiedzi. Nie chcę pracować na kopalni-sam zarabiam zdecydowanie więcej, ale przeliczyłem sobie moją emeryturę i nie było mi do śmiechu. A system niemiecki jest bardzo dobry- nie mam nic przeciwko. Nie porównujmy jedynie ich zarobków z naszymi, bo to bez sensu. Bez odbioru

  • ~werkk 2009-11-13
    15:55:02

    0 0

    Ile emerytury wzięli ci co zostali poparzeni? a mieli średnio poniżej 30 lat dziś wszyscy o tym zapomnieli ZOZ też bo nie dano pieniędzy na ich leczenie większość z nich już nie żyje ale media o tym nie mówią to nie ciekawy temat ale jak znów kilku zabije to 3 dni dziennikarze będą mieli temat. A co z żonami dziećmi tych zabitych bieda smród i ubóstwo nikt się nimi nie interesuje ani ksiądz bo wiadomo że nic na tacę nie dają. A większość żon górników nie pracuje a jak jest z pracą dla kobiet co po szkole 5 - 10 lat nie pracowały wiecie więc żyją z zasiłku bo jak nie przepracował co najmniej 10 lat to nawet renta po nim się nie należy. Więc zachęcam wszystkich co zazdroszczą walcie na kopalnie tam na Was czekają a jak uda Wam sie tam 25 lat przeżyć będziecie mieli zasłóżoną emeryturę wtedy inni będą Wam zazdrościć i pisać to co Wy dziś.

  • ~werkk 2009-11-13
    15:58:32

    0 0

    Piachu nie wszystko co piszą jest prawdą piszą też jak nasza służba zdrowia dobrze funkcjonuje jak chcesz znajdę Ci taki artykuł. A prawda jest taka że ludzie umierają w kolejkach do specjalistów. Za komuny było hasło prasa kłamie ja myśle że ono jest znów aktualne.

  • ~werkk 2009-11-13
    16:01:04

    0 0

    Piachu nie wiem ile masz lat ale przyjmijmy 30 chłopie Ty nie masz żadnych szans na jakąkolwiek emeryturę zanim Ty pójdziesz wszystko prze......ą Więc nawet tego nie licz bez sensu.

  • ~Arteks 2009-11-13
    16:14:00

    0 0

    Myślę, że warto się odczepić od górników. Niech sobie zarabiają. Należy im się za ciężką pracę oraz za to co kopalnie zrobiły dla Polski - w okresie II RP 80% dochodu państwa pochodziło ze sprzedaży i eksportu węgla. W czasie PRL węgiel odbudował Polsce ze zniszczeń i napędzał całą gospodarkę, eksport nadal był bardzo ważnym dochodem. Obecnie dzięki węglu mamy w miarę stabilną sytuację energetyczną państwa czego nie może powiedzieć prawie pół Europy która nie ma ani węgla ani gazu. Co do długości czasu pracy to wprawdzie faktycznie większość górników na emeryturze jest na tyle w dobrej kondycji, że sobie dorabia i z pewnością nie są to wraki tak jak ich czasem przedstawia górnicza propaganda - to jednak nawet to mi nie przeszkadza. Jakaś solidarność międzyludzka musi być. Nie przyjąłbym się do pracy w górnictwie za żadne skarby i większość złośliwców którzy tutaj najeżdża na górników i górnictwo. Chciałbym też zwrócić uwagę, że przynajmniej z górników jest konkretny pożytek. Natomiast mamy obecnie w Polsce pełno agencji, fundacji, niepotrzebnych urzędów, instytucji doradczych, pośredniczych itd które nic nie robią poza pierdzeniem w stołek, nie ma z nich żadnego pożytku, kosztują gigantyczną kasę z budżetu państwa - a jakoś nikt nie kwestionuje ich przydatności...

  • ~werkk 2009-11-13
    16:40:52

    0 0

    Arteks taka instytucja to ZUS zarabiają więcej niż górnicy a premie wypłaty i wyjazdy na wyspy Kanaryjskie oraz biórowce a raczej pałace są z pieniędzy podatników może by o tych urzędnikach należało podyskutować.

  • ~mily pan 2009-11-14
    00:50:17

    0 0

    Was POKEMONY trzeba wytepic a w POLSCE wtedy bedzie praca dla ludzi skonczy sie ponizanie i niewolnictwo

  • ~michal03 2009-11-14
    08:12:22

    0 0

    werkk znam kilku pracowników ZUSu i na pewno nie zarabiają kokosów
    biurowce itd może są kontrowersyjne
    ale te premie wypłaty i wyjazdy to może tylko kierownictwo, a w wielu instytucjach akurat kierownictwa mają się "lepiej"

  • ~werkk 2009-11-14
    08:48:14

    0 0

    michal03 no sam widzisz to tak samo jak w górnictwie jedni są do roboty drudzy do brania pieniędzy i balowania. Różnica jest jedynie taka że w górnictwie nie baluję Ci co pracują na kopalni tylko pośrednicy.

  • ~tola12345 2009-11-14
    20:13:28

    0 0

    jakoś nie spotkałam się z takimi zarobkami, chyba Że górniczy emeryci. Nawet pracując na czarno takie zarobki trudno osiągnąć.
     Oceniane tutaj zostały zarobki kierowników Bądź dyrekcji ... Chociaż jestem kobietą Chciałabym tyle zarabiać jako szary pracownik ... Marzenie ....

  • ~tressilian 2009-11-14
    23:01:45

    0 0

    Jakby nie patrzeć górnictwo w Polsce jest dość dobrze pomyślane, a to z dówch powodów:
    1) górnicy aż tak bardzo się nie buntują, bo mają godziwe zarobki,
    2) rząd nie ma problemu, bo górnictwo wchłania dużo pracowników i jest mniejsze bezrobocie
    Większość pieniędzy zarobionych w górnictwie zostaje w Polsce, więc tu kolejny plus, że kasa krąży, tworzą się nowe miejsca pracy itd. Oczywiście można narzekać, że w Polsce (wg. Rafała Ziemkiewicza) na 8 fedrujących przypada jeden kierownik, a w Anglii na 45, ale to mniejszy problem. Ogólnie uważam, że najniższa pensja powinna wynosić około 3000zł netto, przy obecnych cenach, ale niestety to możliwe tylko w skandynawii i tam co niektórych innych państwach.

  • ~werkk 2009-11-15
    08:36:50

    0 0

    tressilian poruszyłeś bardzo ważny problem faktem jest że w Polsce wszyscy uczciwie pracujący maja mało wystarczająco maja jedynie politycy bo oni sami sobie ustalają diety, i zapomnieli o szarych ludziach. Do Skandynawii to my nigdy się nawet nie zbliżymy. Ale jak jest u naszych sąsiadów z zachodu przeciętny pracownik np instalator klimatyzacji samochód firmowy pracuje od 8 do 16 za nadgodziny ma płacone do ręki od razu zarabia jak twierdzi mało chce zmienić pracodawcę 1500 E wiek jego 26 lat z tych pieniędzy płaci za mieszkanie 700E duże 4 pokoje kuchnia 2 łazienki przedpokój na wyżywienie wdaje 300 E w tym papierosy więc zostaje mu 500E z tego spłaca raty za BMW6 kupił w komisie 3 letnie. Teraz wystarczy takie samo zestawienie zrobić dla przeciętnego polaka w wieku 26 lat pracującego u prywatnego. I to jest problem Polski nie dopasowane ceny do zarobków. No i trzeba dodać że jak jest bezrobotnym co rzadko się zdarza to dostaje miesięcznie 480E teraz musi 2 godziny w miesiącu odrobić najczęściej sprzątanie parków ale nie płaci za mieszkanie koszty mieszkania bierze na siebie gmina nie wiem jak to jest później rozliczane czy musi zwracać czy nie. To przykład słabo zarabiającego po berufsschule (zawodówka) I to jest problem. Ale nasi politycy się tym nie interesują oni mają dosyć. więc tu trzeba zmienić ordynacje wyborcza i to natychmiast aby nieudacznicy nie mieli prawa rządzić kilkanaście lat sam widzisz że od 89 r jedne i te same gęby,

  • ~werkk 2009-11-15
    08:41:37

    0 0

    Pokaz mi inny kraj na świecie gdzie rozwiązuje się rząd po 2 latach bo nie potrafią rządzić i rozpisuje nowe wybory a na listach wyborczych są Ci sami co sie rozwiązali bo nie umieli rządzić w normalnym kraju nikt by na nich nie dał głosu fakt że tam nie ma Radia Maryja ale w końcu te pokolenie odejdzie więc trzeba zmobilizować młodych ludzi aby wystawiali swoje koleżanki kolegów i głosować na nich nawet jak nie będzie lepiej to warto spróbować Ci co rządzą teraz nic mądrego nie są w stanie wymyślić będzie tylko gorzej i drożej.

  • ~auralfloat 2009-11-15
    17:24:22

    0 0

    Dzięki już drugiej kadencji P. Fudalego Rybniczanie otrzymują wynagrodzenie w euro oraz w brytyjskich funtach szterlingach. Dzięki drugiej Irlandii Tuska i jego kliki mamy bardziej zielono w całym kraju i również zarobki w euro (w pierwszej Irlandii), dzięki patriotyzmowi Kaczyńskich minimalne zarobki wynoszą 5,75 funta w Wielkiej Brytanii.

  • ~widmo 2009-11-17
    15:33:42

    0 0

    Pierdzielenie o niebieskich migdałach, "średni poziom zarobków brutto w Rybniku wynosi 2 967,36 zł" - ciekawe gdzie? W Rybniku, tym rzeczywistym, czy też w tym na papierkach. Oczywiście sumowanie zarobków górników, lekarzy i naszego kochanego wujka Adama i reszty jego ulubieńców z zarobkami przeciętnego Kowalskiego daje prawie 3 tyś.Statystyka i te wszystkie średnie to jedna strona medalu. Może napiszecie o tej drugiej, ciemnej stronie mocy. Ludzie! KUR___A, gdzie my żyjemy!?! ŻENADA!

  • ~Wachu 2009-11-21
    09:18:24

    1 0

    ~amiplay "TRZEBA SIE BYŁO UCZYC I ISC FEDROWAC" Tekst roku. Czego wg Ciebie trzeba się żeby kretem zostać? Do kopalń trafiali ci którzy byli za głupi by nawet pomocnikiem murarza na budowie zostać. Jako że za komuny której pieszczoszkami byli górnicy był obowiązek zatrudnienia najwięksi głupole poszli po ziemię żeby ich widać nie było i by nie robili siary

  • ~Kejtus88 2009-11-21
    19:48:26

    0 0

    Który z was tyle zarabia przyznać się !!!

  • ~Evita 2009-11-24
    16:23:08

    0 0

    dajcie mi choć część z tych pieniędzy ;]
    bo jak na razie to 8-9 miesiecy szukam stałej pracy i jakoś cisza :) i nie jest tym że się nie staram bo robię co mogę, wysyłam roznoszę itp itd i co mizerny skutek;]
    dodam że jestem na 2 roku studiów ;-)
    tzw "państwo w państwie"

  • ~alka_shadow 2009-11-25
    09:25:40

    0 0

    Najpierw 8 lat podstawówki skonczonej z wyróżnieniem, potem 4 lata liceum skończonego z wyróżnieniem, potem 5 lat studiów ku...wa, wieczory w bibliotece, stresy na sesji, potem płaszczenie się przed dyrektorami aby w końcu dali mi posadę NAUCZYCIELA. Pierwszy rok 800zł pałna zapału zostawałam po pracy bo w końcu lekcji miałam tylko 5 lub 6, robiłam za darmo kółka, przygotowywałam dzieci do konkursów, potem jeździłam z nimi swoimi małym samochodzikiem na te konkursy. Po roku moja pensja wynosiła 1100zł cóż za szaleństwo!! Nie wiedziałam czy śmiać się czy płakać czy może szukać pracy dorywczej jako barmanka? może roznosić ulotki? a może iść na kase do Reala? Po kilku latach gdy już zarobiałam 1350zł powiedziałam basta skończe jak Adaś Miauczyński! Teraz zarabiam 3 tyś i może nie mam 5-6 godzin po których wracam do domu ale przynajmniej nie zastanawiam się czy stać mnie na zakup mleka za 1,56 czy za 2,56. Pozdrawiam wszystkich nauczycieli, górników, pielęgniarki którym za mało odwagi by się przekwalifikować. Pamiętajcie nigdy nie jest za późno!!!

  • ~ 2009-11-26
    18:45:48

    0 0

    Ludzie co wyście się tych górników uczepili?? mój ojciec też pracuje na kopalni, ma przepracowane 25 lat, teraz od roku już odpracowuje każdy dzień swojego chorobowego na jakim był od roku 1994 do dnia dzisiejszego, każdy kolejny dzień chorobowego to dłuższa praca na kopalni, choc ma duży staż pracy w górnictwie teoretycznie powinien dużo zarabiac, owszem na "pasku" czyli brutto ma prawie 5000 zł a na rękę jeśli nie przepracuje żadnej soboty ani niedzieli dostaje 2100 zł ma 45 lat będzie jeszcze pracował ok. 2 lata pod ziemią na 1200m ze zdrowiem nie ma się najlepiej i teraz pisze do tych co się czepiają emerytur od górników że tak szybko emerytury dostają- mało który z byłych górników dożywa 65 roku życia, większośc z nich po 50 umiera, płuca zapylone-astma, serce wysiada, więc nie wiem co lepsze pracowac w godnych warunkach do 60 i cieszyc się życiem, miec wnuki czy zapie...na kopalni za wcale nie tak duże pieniądze i może nawet w ogóle nie poznac swoich wnucząt, nie dożyc emerytury?? Zastanówcie się bo pieniądze to nie wszystko, chyba lepiej sobie pożyc dłużej i skromniej.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5053