zamknij

Biznes

Galopujące ceny paliw. Co robić?

2011-12-15, Autor: 
Tanio już było – mówią eksperci od rynku paliw. Kierowcy coraz częściej przed tankowaniem porównują ceny paliw na poszczególnych stacjach.

Reklama

W tym tygodniu sprawdziliśmy ceny paliw w Rybniku. We wtorkowy wieczór tradycyjnie najtaniej było na stacji Crab przy ul. Niepodległości. Z kolei w centrum Rybnika różnica między ceną paliwa na stacjach samoobsługowych a tradycyjnych, wynosi około 20 groszy:

Czy galopujące ceny paliw powinny skłaniać kierowców do montażu instalacji gazowych? Czy rosnące ceny diesla powodują wzrost popytu na samochody z silnikami benzynowi? Odpowiedź na pytania znajdziecie w najnowszym wydaniu Niezależnego Programu Informacyjnego:

 

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (39):
  • ~truman20 2011-12-15
    14:31:27

    1 0

    Ojjj Panie Marianie, internet aż grzmi o tym, że współczesny samochód z silnikiem na olej napędowy jest nieopłacalny przy aktualnych cenach paliw i cenach części zamiennych oraz polityki koncernów projektujących te samochody. LPG się spłaci po 11 miesiącach? Prosiłbym o jakieś obliczenia w przekroju kilkuletnim, to wtedy pogadamy o przedziale i czasie opłacalności instalacji LPG.

  • ~danielo78 2011-12-15
    15:14:14

    0 1

    NO TO HANYSY JUŻ NIE WYJADĄ NA DROGI (TE SKNERY).CZYLI TERAZ ZOSTAJE PENDALOWAĆ !!!!

  • ~ 2011-12-15
    15:58:20

    0 0

    wybraliście tuskojebc........ to teraz płaczcie i płakajcie barany

  • ~kawa76 2011-12-15
    16:11:47

    0 0

    tyle w temacie

  • ~Fiodore 2011-12-15
    16:26:58

    0 0

    Zwiekszy sie ilosc instalacji LPG, to i podatek jakis wiekszy naloza albo akcyze i nie bedzie juz tanio :) A tak w ogole to z instalacja LPG nei wolno wjezdzac na podziemne i wielokondygnacyjneparkingi - a wiec autka bedziecie musieli zostawic poza parkingiem galerii :D

  • ~abcdef 2011-12-15
    16:30:31

    0 0

    ~lgo11- co ma piernik do wiatraka??

  • ~wiadome 2011-12-15
    17:09:34

    0 0

    "abcdef" a to nie wina rzadu ze tak ceny rosna?! o to chodzilo lgo11

  • ~wiadome 2011-12-15
    17:12:02

    0 0

    "abcdef" a to nie wina rzadu ze tak ceny rosna?! o to chodzilo lgo11

  • ~sybin 2011-12-15
    17:50:52

    0 0

    Śmieszą mnie ludzie którzy jeżdżą tankować na drugi koniec miasta bo benzyna jest tam o kilkanaście groszy tańsza. Więcej wydadzą na dojazdy niż zaoszczędzą.

  • ~alicja 2011-12-15
    18:05:18

    0 0

    danielo78 - jak Ci tak źle u Hanysów to do swoich musisz wrócić! Ślązak nigdy sknerą nie był, ale Ci co tu przyjechali to już inna sprawa

  • ~ 2011-12-15
    18:40:11

    0 0

    Kiedy ceny diesla były niższe od benzyny o 20% i więcej to namawiano nas na kupno samochodów z silnikami diesla, jak już większość ludzi dało się na to skusić to dźwignęli ceny diesla i trzepią kasę. Teraz namawia się nas na kupno instalacji gazowych bo że to się niby opłaci...do czasu! jeśli teraz ludzie przerzucą się na gaz to on z kolei pójdzie w górę podobnie jak ON.
    Po prostu rżną nas jak się da! Jeśli przerzucimy się na rowery to wymyślą podatek dla rowerzystów czy coś podobnego. Tutaj pomoże tylko bomba atomowa na tych skurwysynów!

  • ~cige 2011-12-15
    18:48:38

    0 0

    ~danielo78 TY GOROLU SZPETNY W TYTA LUTNA A IDŹ WALIC PRZEZ ŻERDKA SKOND ŻEŚ JE

  • ~roger 2011-12-15
    18:50:22

    0 0

    Ludzie po co ta gadka? BP mają najdroższe paliwa i co? ludzie jak tankowali tak tankują dalej. Kryzys? nie! jeśli jeden z drugim narzeka że drogo to po co tankuje na najdroższej stacji w mieście? Dużo jeżdżę po południu polski i widzę gdzie jak gdzie ale na BP zawsze najdrożej. Czy tam nie ma klientów? Ależ są a potem wchodzą do małego sklepiku i pytanie: a ile mi pani/pan opuści z ceny? W markecie nikt nie opuszcza na stacji też to po co te durne pytania w małym sklepie. Polacy zacznijcie myśleć a nie żebrać o rabaty w małych sklepach.

  • ~ 2011-12-15
    19:14:08

    0 0

    paliwo za kadencji pis 3,80 zł a za kadencji PO 5,70ZŁ co tu wiecej gadac trzeba zrobic strajk na stacjach tak jak górnicy w sprawie podwyżek

  • ~morfeus12 2011-12-15
    19:59:06

    0 0

    Wreszcie czas przesiąść się na rower, a pogoda dopisuje ;)

  • ~truman20 2011-12-15
    20:12:26

    0 0

    ~lgo11 ale z ciebie tłuk. Nie masz w ogóle pojęcia o czym mówisz, jesteś kolejnym krzykaczem internetowym, którzy powinni być wybijani od razu. PIS, PO, SLD, ble ble ble... to są tylko pionki. Strajk na stacjach? A to wina stacji jest? Stacje jadą już na minimalnych marżach żeby tylko sprzedać. Na "niby" bardziej firmowych stacjach jest drożej, bo ludzie i tak są święcie przekonani, że tankują lepsze paliwo a to jest to samo paliwo, co na innych stacjach w mieście i nie chce być inaczej, stąd różnice w cenach.

    ~danielo78 - gorole już dawno pedełujo...

  • ~ 2011-12-15
    20:26:00

    0 0

    No właśnie...każdy proces, sytuacja, itd. rodzi określone reakcje, odwrotności...Wysokie (absurdalne!) ceny paliw to często raj, fantastyczna wręcz koniunktura dla licznych grup czerpiących zyski z "legalnego" paliwa...;-)
    Poza tym stosunek ceny paliwa (i tysięcy innych artykułów codziennego użytku, usług, etc.) do tzw. pensji statystycznej przeciętnego Kowalskiego to czysta abstrakcja formalna, także moralna...
    ps. Diesel czy benzyna? To zależy jaki diesel i jaka benzyna bierze udział w danym porównaniu...W Polszy zarówno jedno jak i drugie to często pasmo wielu niepotrzebnych wyrzeczeń.;-)

  • ~sianio 2011-12-15
    21:09:41

    0 0

    Proste,żeby wszyscy ludzie tankowali paliwo na małych stacyjkach a nie w wielkich korporacjach typu-ORLEN,BP,SHEL to cena by spadła.To te firmy narzucają cenę.Spróbujcie przez jeden miesiąc tankować gdzie indziej niż na wielkich stacjach a zobaczycie jak im szczeny opadną.

  • ~michalekz 2011-12-15
    21:10:14

    0 0

    oczywiście że nic w tym kraju nie jest winą Tuska. droga benzyna to wina Kaczyńskiego, a że Kaczor nie rządzi już 4 lata? tym gorzej dla niego!

  • ~mao 2011-12-15
    21:30:41

    0 0

    zarabiać trzeba więcej, robić coś żeby nie narzekać. ale można narzekać i płakać jak to jest źle. to takie polskie, przeciez tu jest polska, a mogłyby być chiny. o zgrozo.

  • ~JP2 2011-12-15
    22:23:50

    0 0

    Igo11 wyjdz z kanału na świeże powietrze!!! Francja, Niemcy czy Anglia tak samo ceny poszły w górę i w Polsce jest nadal najtaniej! Możemy tylko narzekać ze do szkoły sie nie chodziło i zarabia sie 1000 zł rząd pisu czy Palikota nic by nie zmieniło . Mimo to brakuje ok20lat by Polsce dorównać krajom zachodnim w zarobkach czy stylu życia . Pozdro dla kumatych

  • ~baldur321 2011-12-15
    22:52:25

    0 0

    Moze zorganizujemu podobny strajk ?
    http://moto.onet.pl/1654095,1,protest-przeciwko-rosnacym-cenom-paliw,artykul.html?node=2

  • ~jurempus 2011-12-15
    22:53:34

    0 0

    Kurde mam już auto od ładnych 8 lat.I nic by w tym dziwnego nie było ale auto ma silnik 2,0 litra w bęzynie.Kiedys to sie opłacało zatankowalem za 30 i mogłem 10 razy do rybnika i spowrotem jechać a teraz za 30 to ledwo do rybnika dojade.A LPG poczekam do przyszłego roku jak to będzie z cenami.Jak LPG wzrosnie tak jak bęzyna czy ropa to nieopłaca mi sie tego zakładać bo spłaciło by mi sie to dopiero hmmm nie w tym życiu

  • ~mlodygt 2011-12-16
    09:06:17

    0 0

    JP2 ` popieram i zgadzam sie z tobą a nawet bym sprostował (w latach 99-2001 pisano że polska odbiega o 100 lat od gospodarki Niemiec obecnie oblicza się na 75 lat więc nie jest tak źle) a TY ~lgo11 najpierw poczytaj i wsłuchaj się w programy gospodarcze a potem sie wypowiadaj, iran grozi zablokwaniem cieśniny wiec juz koncerny sie chcą zabezpieczyć i powoli podnoszą ceny paliw. Mnie też sie to nie podoba ale narzekanie nie pomoże tu trzeba działać aby było lepiej dlatego pracuje i myśle o przyszłości a nie zaglądam co było. Owszem szanuję historie ale trzeba myślec przyszłościowo (jak Niemcy), ja mam co mam ale musze robić wszystko żeby moje dziecko(dzieci) miały się lepiej. A nie tak jak PiS rozpamiętywac i rozgrzebywać Historię, było mineło od tego jest IPN a nie ludzie rządzący państwem

  • ~grzesnick 2011-12-16
    09:28:48

    0 0

    politycznym i ekonomicznym ignorantom chciałbym zwrócić uwagę, że Tusk jest polskim premierem a nie szejkiem a Arabii.. Ceny benzyny mamy i tak najniższe w UE. Pewnie górale miłujący PIS obwinią go teraz o brak zimy i tego, że narciarzy ni ma

  • ~michalekz 2011-12-16
    09:36:12

    0 0

    ~mlodygt Niemcy jak najbardziej dbają o pamięć o swojej historii, przykład? wysiedlenia Niemców przedstawiane jako zbrodnie na narodzie niemieckim, albo 'polskie obozy koncentracyjne', albo używanie w kontekście II WŚ słów 'naziści' zamiast Niemcy. Naród który zapomina o swojej przeszłości i jej nie kultywuje nie ma przyszłości...

    ~grzesnick przecież napisałem że Tusk nie jest niczemu winien. to wina Kaczyńskich że benzyna droga :-) no przecież w TV dzień i noc tylko Kaczor to, Kaczor tamto. w Sejmie zamiast o kryzysie ciągłe walenie w opozycję. wniosek? Kaczyński rządzi Polską i jest wszystkiemu winien!

  • ~blitz 2011-12-16
    10:35:54

    0 0

    Teraz opłaca się tylko silnik benzynowy... diesel może i dużo mniej spali, ale nie dość, że jest droższy na stacji, to ceny niektórych części zamiennych (mówimy o silniku) potrafią mieć w niektórych przypadkach nawet 3 -krotne przebicie! najgorzej jest w przypadku aut do 5 lat.. a LPG? LPG opłaca się tylko tym, którzy kupili kiedyś samochód benzynowy, a bardzo dużo jeżdżą (np. taksówkarze, przedstawiciele handlowi), i to przy pierwotnie sporym nakładzie finansowym przy kupnie instalacji gazowej. Ci, kórych nie stać, kupią instalację za 1500zł, a za pół roku- rok zacznie się podróżowanie od mechanika do mechanika...bo rozregulowana, bo nie odpala na benzynie, bo szarpie na gazie..a ilu dzisiaj stać na instalację najwyższej klasy za ok5000zł?
    I taka dygresja do wyznawców JARKA: jak PiS rządził to było parę ładnych lat temu i wtedy wszystko kosztowało połowę, a jakoś nie znam państwa na świecie, w którym z biegiem czasu wszystko by taniało!! Pewnie jakby ten Wasz żałosny prezes rządził to by paliwo stało po 2,50/litr??????? jakbym ja miał taki tępy tok myślenia jak Wy to bym wystosował apel żeby mnie ktoś odstrzelił!

  • ~michalekz 2011-12-16
    10:43:03

    0 0

    ~blitz, to że Tusk zdaje się wierzyć w to co mówi można zrozumieć, musi być autentyczny w tłumaczeniu ciemnym masom że w Polsce jest wszystko winą Kaczora. Ale nie spodziewałem się że wyborcy PO przyjmą te bzdury bez zastrzeżeń i co gorsza zaczną w nie wierzyć i brać jako swoje własne zdanie :-) a typowy wyborca PO jedyne co potrafi to: powtarzać to co słyszy w TVN i GW i pluć na Kaczora i jego wyborców wyzywając ich. do tego doprowadziło PO w Polsce że Polak pluje na Polaka tylko dlatego że głosuje na inną partię. drodzy zwolennicy PO nie jesteście elitą narodu tylko dlatego że głosujecie na PO :-)

  • ~ 2011-12-16
    10:50:40

    0 0

    ten rudy premier wypowiada sie co najmniej jak by polska byla 2 a i moze 1 mocarstwem w europie

  • ~rybniczanin7 2011-12-17
    09:50:26

    0 0

    W Stanach Zjednoczonych narzuty podatkowe stanowią maksymalnie 1/4 ceny paliwa. W Polsce jest to ponad połowa ceny benzyny. Ok. 40% ceny benzyny to koszt jej zakupu przez hurtownika, wiec marże dystrybucyjne wynoszą do 10% ceny benzyny. Wzrosła wskutek rozporządzeń rządu opłata paliwowa oraz stawka podatku VAT. Warto zauważyć, że regulacje UE nie wymuszają na Polsce tak wysokiej stawki akcyzy, ani tworzenia dodatkowego narzutu w postaci opłaty paliwowej.
    Tak więc pisanie czy mówienie że polski rząd "NIC" nie może zrobić w sprawie cen paliw jest po prostu kłamstwem.


  • ~Margin 2011-12-17
    11:45:39

    0 0

    Za AWS to dopiero była dobra cena. Krzaklewski wróć!

  • ~biker74 2011-12-17
    21:02:02

    0 0

    http://www.se.pl/wydarzenia/opinie/dr-andrzej-sadowski-niech-politycy-zaczna-oszczedzac-od-siebie_215182.html

    "Super Express": - Rząd przewiduje podniesienie akcyzy na olej napędowy i wyroby tytoniowe już od 1 stycznia 2012 roku. Ten pośpiech tłumaczy tym, że czym prędzej musi dostosować się do dyrektywy unijnej. Ma rację?

    Dr Andrzej Sadowski: - Nie jest prawdą, że jak Unia czegoś chce, to polski rząd natychmiast to realizuje. W praktyce realizuje tylko to, co doraźnie daje większe przychody z podatków. Na konto UE próbuje zrzucić te najbardziej obciążające podatkowo rozwiązania. Zresztą polski rząd ma bardzo długą listę dyrektyw i różnych wymogów unijnych, których jakoś od lat nie spełnia. Unia np. nie wymagała od nas wprowadzania podatku Belki.

    - Ogromne wpływy do budżetu z podniesienia akcyzy na olej napędowy i wyroby tytoniowe to też zbyt optymistyczne założenie?

    - Też. Każdy podatek jest przenoszony. Za większy koszt transportu za chwilę zapłacą obywatele, kupując inne towary. Nie płacimy podatków tylko w PIT, ale we wszystkim, co jest doliczane do towarów. Zapłacimy więcej nie dlatego, że nagle podrożał jakiś surowiec, ale dlatego, że rząd podniósł akcyzę.


  • ~Kurz 2011-12-17
    22:47:25

    0 0


    Jo zaś tam ni mom tej mankulije.
    Mie sie bez auta blank dobrze żyje.
    Autobusami jeżdża i banom
    I sie nie kłaniom z tankszteli Panom.

  • ~mao 2011-12-18
    21:53:10

    0 0

    jak to mawiał mój kolega "lepiej chujowo jechać, niż fajnie stać na przystanku"

  • ~blitz 2011-12-19
    11:36:13

    0 0

    michael wolę oglądać tvn i słuchać Tuska (a żeby Ci nie było zbyt wesoło to nie głosowałem pajacu na PO) niż tak jak Ty modlić się do kaczora przy nucie radia z Torunia... wolałbym w wyborach postawić krzyżyk na PO i płacić za drogie paliwo niż robić z siebie pośmiewisko i poniżać się głosując na PiS

  • ~MikeCRX 2011-12-19
    20:01:34

    0 0

    hehe żal mi Ciebie blitz, chyba jednak głosowałeś na PO skoro takie bzdury o płaceniu za drogie paliwo piszesz

  • ~martin75fm 2011-12-20
    21:32:44

    0 0

    Po co tyle marudzić że to wina rządu? Jak kogoś nie boli myślenie to się loguje np na portalu www.stacjebenzynowe.pl sprawdza ceny wszystko jasne. Każdy rząd jest winny tylko nie bezmyślny posiadacz samochodu który zbiera punkty na latarkę za 500 litrów paliwa ale dostaje ją za darmo bo nie zapłacił ani złotówki przy jej odbiorze.

  • ~mprzywoski1983 2011-12-21
    16:16:01

    0 0

    I bardzo dobrze :) Niech leci w górę..nawet do 20zł za litr :P Może w końcu niektórzy zmądrzeją trochę i zastanowią się po co i do czego służy samochód ...ehh.... "Galopujące ceny paliw. Co robić??!!"

  • ~mprzywoski1983 2011-12-21
    16:20:55

    0 0

    "Galopujące ceny paliw!Co robić??" Jak to co robić? Ruszyć trochę tą pustą łepetyną a nie tylko narzekać że każdy zły i winny dookoła. Tylko tyle Polacy potrafią? A co do cen paliw przy obecnym rządzie. Po co Kaczyński?Czemu Krzaklewski ma wrócić? A pamiętacie jak tanio było za "króla ćwieczka"? Niech wrócą rządy Mieszka I ;) przecież wtedy było tak fajnie i tanio pewnie ;)
    Pozdrawiam wszystkich myślących i wesołych świąt tym którzy stoją w kolejkach po paliwo albo po karpia bo jest tańszy o 0,50 gr niż w sklepie obok ;)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4889