zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Fochy pani Edyty

2008-06-23, Autor: 
Zdjęć od dołu nie życzyła sobie podczas sobotniego występu w Rybniku Edyta Górniak.

Reklama

Fotoreporterzy mogli robić

zdjęcia artystce tylko zza

barierek. Jak widać, chyba

z dobrym skutkiem...

Fot. K. Nowak

Koncert Edyty Górniak miał być i był „gwoździem programu” Nocy Świętojańskiej, która kończyła obchody Dni Rybnika – czytaj więcej.


Duże oczekiwania w związku z koncertem miały też redakcje lokalnych mediów, które w jak najlepszy sposób chciały zrelacjonować to wydarzenie. W sobotni wieczór okazało się jednak, że pani Edyta nie życzy sobie pod sceną obecności fotoreporterów. Mogli oni jedynie na początku koncertu fotografować występ z boku sceny, następnie ochroniarz w ordynarny sposób wyprosił ich za barierki.


Dominik Gajda, który od kilkunastu lat fotografuje koncerty w Polsce i innych krajach, z taką sytuacją dotąd się nie spotkał. - Obostrzenia zespołów co do fotografowania w czasie koncertów to normalna rzecz. Zwykle po 2-3 utworach fotoreporterzy wypraszani są spod sceny. W sobotę jednak nie pozwolono podejść nam pod scenę ani na chwilę – mówi Gajda.


Fotoreporter Rybnik.com.pl – Krzysztof Nowak wspomina, że takich problemów nie było np. na koncercie w Kamieniu Kayah, ani podczas występu na Kampusie zespołu Myslovitz, który słynie z dość surowych zasad współpracy z fotoreporterami.


Jak powiedział nam Adam Świerczyna – dyrektor Rybnickiego Centrum Kultury, które organizowało koncert, o zakazie fotografowania spod sceny kilka dni przed koncertem poinformowała menadżerka artystki. - Motywowała to w ten sposób, że na zdjęciach robionych od dołu, spod sceny, twarz Edyty Górniak może wyjść zniekształcona – wyjaśnia Świerczyna.


Na pocieszenie rybnickim mediom pozostaje fakt, że dużo większe kłopoty z występem Edyty Górniak miała Telewizja Polska. Artystka odmówiła występu na Ogólnopolskim Festiwali Piosenki Polskiej w Opolu o godz. 20.00, ponieważ o tej porze było dla niej zbyt jasno. W miejsce Górniak organizatorzy zakontraktowali recital Ryszarda Rynkowskiego.

 

> Zobacz zdjęcia z koncertu w naszej fotogalerii.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (22):
  • ~ 2008-06-23
    21:39:39

    0 0

    Rozumię jakby była w krótkiej spódniczce to miała by się czego wstydzić ;-]

  • ~regan 2008-06-23
    22:44:38

    0 0

    tandeciara i tyle

  • ~Destiny 2008-06-23
    22:49:22

    0 0

    Jest mi bardzo przykro, bo zawsze ją ceniłam i podziwiałam za osobowość i przepiękny głos. Cóż, "gwiazdeczka" pokazała na co ją stać podczas koncertu. Spóźnienie 50 minutowe, zaśpiewała 6 piosenek (??), więcej naprawdę bezsensownie mówiła - o niczym - niż śpiewała i upominała panów ochroniarzy, że stojąc przed sceną zasłaniają jej nogi :] Na koniec rzuciła się na szyję pana dyrektora TZR w dziwnym wybuchu przesadzonych emocji. Żal. Gdzie ta Edyta sprzed ponad 10 lat, kiedy to pierwszy raz występowała na scenie TZR?:(
    Przykre... Został już tylko śliczny głos próżnej wokalistki...

  • ~CookieMonster 2008-06-23
    23:09:18

    0 0

    To wieszanie psów na Edycie Górniak robi się powoli niesmaczne. Pewnie, że nie jest "zwykłą dziewczyną z sąsiedztwa". Owszem, jest bardzo emocjonalna, jest chimeryczna, ma z pewnością wiele wad - jak każdy inny człowiek. Jednak to ciągłe wyliczanie jej rzekomych "strasznych fochów" przez dziennikarzy mnie trąci ogromnym brakiem profesionalizmu z ich strony, bo czepiają się rzeczy, których nikt, kto chociaż trochę orientuje się w tzw. "szołbiznesie" nie powinien się czepiac.

    Na przykład a propos Opola: Czytaliście wypowiedzi ludzi z TVP? "Oferowaliśmy pani Edycie występ w najlepszym czasie antenowym o 20:00 a ona uznała, że to za wcześnie." Przytaczano jeszcze wypowiedź jej męża o tym, że o 20:00 jest jeszcze jasno i nie da się koncertu profesionalnie oświetlic, co JEST PRAWDĄ.

    Edyta chciała zagrac koncert na poziomie, odpowiednio nagłośniony i oświetlony. Taki, jakie gra podczas swoich tras koncertowych, a nie "na pół gwizdka", byle do telewizji. Chciała zagrac koncert, który byłby najwyższej jakości - dla widowni w Opolu a nie dla "najlepszego czasu antenowego".

    To są według was fochy? Dla mnie profesionalizm, który w Polsce rzadko się zdarza...

  • ~CookieMonster 2008-06-23
    23:21:54

    0 0

    Co do zakazu fotografowania spod sceny. Ja się jej wcale nie dziwię. Kto miał kiedykolwiek w ręce szmatławce w stylu "Super Express" albo był kiedyś na "Pudelku" to pewnie widział masę takich robionych spod sceny fotek różnych wykonawców, często po nieudolnym fotomontażu z podpisem: "Taka a owaka nie nosi bielizny" albo "Taka a owaka nosi przezroczyste majtki", i całe artykuły rozpisujące się o majtkach, cellulicie, rozstepach albo nierównej opaleniźnie, tudzież lepiej - o moralności, kulturze, SZACUNKU itp.
    Tak więc wcale się pani Edycie nie dziwię i nawet popieram - zwłaszcza jeśli informacja o takim zakazie była podana do wiadomości szanownych panów fotoreporterów dużo wcześniej i jeszcze została im dana możlwiośc zrobienia dobrej jakosci zdjęc z bliska, na poczatku koncertu. O co wiec pretensje?

    Szkoda, że z równym zapałem panowie dziennikarze nie odnotowali tego, że Edyta na koncert w Rybniku przywiozła całą masę sprzętu - profesionalne oświetlenie, nagłośnienie i scenografię. Wszystko było starannie przygotowane, a to w Rybniku nieczęsto się zdarza. Nie potraktowała naszego miasta jak przysłowiowej "Koziej Wólki" i postarała się, żeby jej koncert miał profesionalną oprawę, nie odwaliła koncertu jak "zwykłego joba dla kasy", zaśpiewała cały na żywo i łapała kontakt z publicznością a nie tylko "odwalała materiał". I jeszcze teraz mają do niej o to pretensje. Bardzo mi przykro, że w naszym mieście też żyją tacy "malutcy zaściankowi ludkowie". :-///

  • ~DarGrze 2008-06-24
    10:55:12

    0 0

    Niestety, drogi CookieMosterze, fotoreporterom nie ,,została dana możliwość zrobienia dobrej jakości zdjęć z bliska''. Scena była zaciemniona na tyle, że ani przez moment nie było technicznej możliwości zrobienia dobrego zdjęcia, nawet przy najwyższych wartościach ISO. Rozjaśniono ją dopiero po pozbyciu się mediów. Jak to wyjaśnisz?

  • ~DarGrze 2008-06-24
    11:14:48

    0 0

    Niestety, drogi CookieMosterze, fotoreporterom nie ,,została dana możliwość zrobienia dobrej jakości zdjęć z bliska''. Scena była zaciemniona na tyle, że ani przez moment nie było technicznej możliwości zrobienia dobrego zdjęcia, nawet przy najwyższych wartościach ISO. Rozjaśniono ją dopiero po pozbyciu się mediów. Jak to wyjaśnisz?

  • ~shahma 2008-06-24
    11:25:23

    0 0

    Koncert świetny, na europejskim poziomie !! Edyta pięknie śpiewała i cudownie wyglądała. Nie potraktowała Rybnika jak zasciankowej wioski, chciało jej się i jej ekipie starać dla nas!! Jest pod jej wielkim wrażeniem jako bardzo profesjonalnej wokalistki, przepięknej młodej, wrażliwej kobiety.

  • ~Destiny 2008-06-24
    11:37:39

    0 0

    Hehe:-) Dobre:-) Nikt nie wiesza psów na Edytce, ona sama to zrobiła :-)
    *Cookie: "Jednak to ciągłe wyliczanie jej rzekomych "strasznych fochów" przez dziennikarzy mnie trąci ogromnym brakiem profesionalizmu z ich strony, bo czepiają się rzeczy, których nikt, kto chociaż trochę orientuje się w tzw. "szołbiznesie" nie powinien się czepiac".
    - Ja znam się trochę na showbusiness'ie i powiem tylko tyle, że albo prowokujesz do dyskusji albo w ogóle nie wiesz, o czym piszesz:-)
    *"informacja o takim zakazie (foto)była podana do wiadomości szanownych panów fotoreporterów dużo wcześniej i jeszcze została im dana możlwiośc zrobienia dobrej jakosci zdjęc z bliska, na poczatku koncertu. O co wiec pretensje?" O to, że mieli zaszczyt dowiedzieć się o takowym zakazie po raz pierwszy w dosyć wulgarny sposób od samego ochroniarza Edyty na początku pierwszej piosenki - i tu też powinny być pretensje do organizatorów:-]
    Poza tym, ja ich rozumiem - spróbuj zrobić dobrej jakości zdjęcie z boku sceny przy fatalnym oświetleniu, na tle rurek i siatki ochronnej sceny. Sam przyznasz, ze to mało profesjonalne. Gdybyś przestał z buta traktować dziennikarzy i zauważył, że oni wykonywują swoją pracę, to inaczej byś pisał. Problem w tym, że Ty wszystkich dziennikarzy traktujesz na równi z "pracownikami" tandetnych brukowców. Dobra rada - przejrzyj wreszcie na oczy i traktuj ludzi z szacunkiem.
    "nie odwaliła koncertu jak "zwykłego joba dla kasy" - właśnie dokładnie tak zrobiła :-]

  • ~shahma 2008-06-24
    14:23:58

    0 0

    punkt widzenia zależy od punku siedzenia-destiny-nie jesteś w stanie być obiektywny! koncert był profesjonalny, miał się podobać i pozostawić wrażenie na widzach (słuchaczach)-i tak było. dla dziennikarzy są sesje albo i nie, o co się burzyć, zostaje Stachursky z jego energią słoneczną, promuje siebie, nie swoją sztukę śpiewu, dla mediów otwarty jak ...

  • ~CookieMonster 2008-06-24
    16:52:30

    0 0

    Destiny:

    1. Może prowokuję do dyskusji właśnie? Bo do tej pory atak na panią Edytę był jednostronny. Nikt nie twierdzi, że to osoba z sercem na dłoni, która mediom by duszę i ciało oddała - ale to jeszcze nie oznacza, że jest do szpiku zepsuta i stroi jakieś "wielkie fochy". Nie życzy sobie zdjęc z dołu - w porządku. Nawet jeśli jedynym powodem tego jest to, że na zdjęciach od dołu niekorzystnie wygląda, to MA DO TEGO PRAWO. ;-))).

    2. Sam dyrektor teatru przyznał, że o zakazie fotografowania został poinformowany z kilkudniowym wyprzedzeniem. Zatem ze strony pani Edyty i jej pracowników wszystko było w porządku. Pretensje zatem TYLKO do dyrekcji teatru, jeśli nie przekazała tej informacji zainteresowanym.

    3. Ochraniarze są od ochraniania a nie od uprzejmości i bon ton'u. Oni mają jasne instrukcje i muszą je wypełniac. Szybko, sprawnie i skutecznie. Mnie też nie zawsze się to podoba, ale z punktu widzenia osoby ochranianej i organizatorów imprezy - wolałabym ochroniarzy skutecznych od ochroniarzy miłych. A ty?

    4. Piszę to wszystko, żeby zasugerowac wszystkim, że świat nie jest czarno-biały i żadna sytuacja nie jest jednoznaczna. Jak ktoś mądry napisał przede mną: "Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia". I Edyta i dziennikarze mają swoje racje. Tylko czasem trzeba umiec stanąc obok i zrozumiec sytuację drugiego człowieka, a nie od razu się na nim wyżywac.

  • ~Destiny 2008-06-24
    17:47:21

    0 0

    Cookie: Bez przesady - scena na Kampusie jest na tyle nisko, że trzeba by się położyć chyba na ziemi/scenie, żeby zrobić zdjęcie od dołu :-) Nie mówiąc już o monitorach odsłuchowych i ochroniarzach "miejscowych"... którzy skutecznie zasłaniali nóżki Edyty, na co skarżyła się ona sama ze sceny :-)
    Idąc na koncert chyba każdy fotoreporter chce zrobić dobrą relację a nie jakieś bezsensowne fotki a la SuperExpress :-) Poza tym - Górniak jest osobą publiczną wychodząc na scenę, wiec czy jej to się podoba czy nie, każdy ma prawo do zrobienia zdjęć :-) Jaki sens ma wypraszanie dziennikarzy? Przeszli za barierki, wcisnęli się przed publiczność i tak czy siak zrobili zdjęcia, bo musieli je mieć pomimo grymasów Edyty i tyle. Taka praca.
    Edyta jest bardzo wrażliwą osobą i naprawdę bardzo ją ceniłam, ale na koncercie przegięła i tyle. Mi się to nie podoba i też MAM DO TEGO PRAWO, żeby wyrazić swoją opinię na ten temat. A propos ochroniarzy - nie róbmy z nich zwierząt. Rozum mają i potrafią z niego korzystać tym bardziej ochraniając osobę Edyty powinni wykazać się odrobiną kultury, bo nikt nic złego nie robił. Mam kilkoro znajomych ochroniarzy i jakoś potrafią się normalnie sie zachowywać.
    "I Edyta i dziennikarze mają swoje racje. Tylko czasem trzeba umiec stanąc obok i zrozumiec sytuację drugiego człowieka, a nie od razu się na nim wyżywac" - i tu się zgadzamy :-)
    Shahma: hehe :-) ...

    Pozdrawiam.

  • ~anablu 2008-06-24
    18:53:59

    0 0

    A koncert Eddie i tak był cudny!!!!!!!!!!!!!! Ci, którzy chcieli się przekonac o jej talencie, z pewnością maja juz jasność - profesjonalizm w najlepszym wydaniu! Świetna kondycja wokalna, emocje, serce, a do tego urok osobisty. Wyglądała pięknie, humor dopisywał - czego chcieć więcej? Fakt, Dodę mogłaby sobie odpuścić!
    Jeśli chodzi o fotografów, to widziałam na stronce wspaniałe zdjęcia, więc o co chodzi??? Jak zawsze przesadzają... To nie oni są najważniejsi! Edyta - brawo!!!!!!!!!!!!

  • ~steel 2008-06-25
    13:26:20

    0 0

    Cookie: Profesjonalne wykonywanie piosenek wiaze sie z wozeniem sprzetu naglosnieniowego oswietleniowego... w koncu za cos Pani Edycie placa... Zwroc uwage ze informacja o fotografowaniu pojawile sie na kilka dni przed koncertem a nie w momencie podpisywania umowy z piosenkarka! Fotoreporterzy tez dowiedzieli sie o tym na miejscu a nie wczesniej. Pani Edyta slynie z niecheci do dziennikarzy, nie wazne jakich praktycznie wszystkich wrzuca do jednego worka. Jesli nie godzi sie na to ze jest osoba publiczna to powinna zakonczyc kariere jak juz to wielokrotnie zapowiadala i nawet chyba raz na jakis czas zrezygnowala.

    ---------Anablu: masz racje nie sa najwazniejsi fotoreporterzy, jednak oni tez wykonuja czesto trudna prace. Utrudnienie im pracy jest w zlym tonie i nie nalezy sie dziwic ze Pani Edyta ma zla prase... to tak jakbys zabronila Edycie uzywac mikrofonow albo ograniczyla moc naglosnienia do sily i jakosci zwyklej wierzy Hi-Fi!... jasne ze moglaby krzyczec czy spiewac czysto ale walorow odpowiednich by nie uzyskala... Niestety "Gwiazdorstwo" to cecha pani Edyty i dla niej liczy sie tylko ona i nic wiecej. --- jeszcze odniose sie do tych pieknych zdjec... jak myslisz ile z nich bylo zrobione z boku sceny w czasie dla fotoreporterow? -------------- Ja na szczescie nie mialem koniecznosci robic zdjec na tym koncercie i z przyjemnoscia sobie go odpuscilem znajac poprzednie zachowania Pani Edyty wobec fotoreporterow, a nie jakich paparazzi.

  • ~shahma 2008-06-25
    20:45:11

    0 0

    steel-może jeszcze jakiś populizm, cos w stylu My Polacy pamiętamy zbeszczeszczenie hymnu i jako gorący patrioci nie wybaczymy - sorry, jestem złosliwa, ale to by mniej więcej odpowiadało opinii o osobie publicznej i jej obowiązkach względem narodu he he-całe szczęście, że śpiewa dla nas i że są ludzie, którzy odnajdują w tym ogromną sztukę i pozytywne emocje, a nie tylko mamonę i zdjęcia

  • ~pani 2008-06-25
    21:48:48

    0 0

    Ochraniaże Edyty słyną z wulgaryzmu o tym było w telewizji jak w hamski sposób odepchnel dziecko a co do tego zniekształcenia to ona lubi zniekształcać np Hymn polski i

  • ~steel 2008-06-25
    23:02:56

    0 0

    Szkoda ze pani Edyta G nie zmadrzala przez te wszystkie lata i dalej brnie w ta slepa uliczke walczac nie z tym z kim powinna. ale trudno jej strata. Malo ktory fotoreporter w Polsce to paparazzi... ale do tego trzeba ruszyc glowa a nie wibrowac strrunami glosowymi liczac ze jakas madra mysl wpadnie.

  • ~steel 2008-06-25
    23:11:47

    0 0

    shahma - z moje strony nie bylo poulizmu ani nie odnosilem sie do spiuewu panu Edyty. Nie interesuje mnie gadka o gustach, mnie tam ona ani grzeje ani ziebi. Sama takze jestes nieobiektywna... bo ewidentnie widac ze wpatrujesz sie w nia jak w obrazek. Kazdy stara sie wykonywac swoja prace dobrze... a rzucanie klod pod nogi jest tylko kopaniem dolka pod soba! co do znieksztalcen to z odleglosci 3-4 m trzeba sie bardzo pstarac zebyc cos znieksztalcic a zwlaszcza twarz... ale do tego trzeba miec wiedze fotograficzna... zreszta szkoda gadac...

  • ~ 2008-06-27
    21:01:27

    0 0

    wiem z dobrze poinformowanych źródeł,że za nagłośnienie i oświetlenie zapłacił organizator,czyli RCK

  • ~ 2008-06-27
    21:03:43

    0 0

    przepraszam,jaki sprzę i scenografię przywiozła?
    wszystko było w gestii organizatora imprezy (rck)

  • ~ 2008-06-27
    23:54:46

    0 0

    @ursus Windows Ci się sypie ;-] Co do Edyty to cieszmy się, że hymnu nie było ;-]

  • ~steel 2008-07-02
    11:46:39

    0 0

    ursus -> wiem ze w Polsce to malo kiedy jest praktykowane z tym sprzetem i oswietleniem... ale moge smialo powiedziec ze w swiecie to standard wsrod gwiazd w trasie... pozdrwiam

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5068