zamknij

Koronawirus w Rybniku. Informacje

Epidemia w Rybniku: 31 rybniczan z koronawirusem!

2020-05-06, Autor: 

Przedpołudniowy raport dotyczący epidemii koronawirusa. W całej Polsce odnotowano 218 kolejnych zakażeń koronawirusem, z czego 145 przypadków dotyczy województwa śląskiego, a aż 31 – Rybnika!

Reklama

To kolejny dzień, w którym informujemy o wzmożonym zakażeniu koronawirusem wśród rybniczan. Najnowszy raport Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach mówi o 31 zakażeniach w naszym mieście! Koronawirusa potwierdzono też u 13 mieszkańców powiatu rybnickiego.

Dzisiejszy raport zawiera listę ze 145 nowymi przypadkami zakażeń. Znalazło się na niej:

4 mieszkańców powiatu pszczyńskiego (najmłodszy 7 lat, najstarszy 36),
5 mieszkańców powiatu żywieckiego (najstarszy 91, najmłodszy 61 lat),
7 mieszkańców Rudy Śląskiej (najmłodszy rok, najstarszy 44 lata),
2 mieszkańców powiatu raciborskiego (kobieta w sile wieku i młody mężczyzna),
młody mieszkaniec powiatu bieruńsko-lędzińskiego,
2 mieszkańców Bielska-Białej (starsza kobieta i mężczyzna),
starszy mieszkaniec Zawiercia,
10 mieszkańców Żor (najmłodszy 26 lat, najstarszy 37),
12 mieszkańców Katowic (najmłodszy 30 lat, najstarszy 74),
7 kolejnych mieszkańców powiatu pszczyńskiego,
31 mieszkańców Rybnika,
13 mieszkańców powiatu rybnickiego,
starsza mieszkanka Rudy Śląskiej,
6 mieszkańców Gliwic (najstarszy 43 lata, najmłodszy 23 lata),
2 mieszkańców Mysłowic (młody i w średnim wieku),
3 mieszkańców Chorzowa (2 młode kobiety i w sile wieku),
8 mieszkańców Zabrza (najmłodszy 30 lat, najstarszy 46),
2 młodych mieszkańców Jastrzębia-Zdroju,
5 mieszkańców powiatu wodzisławskiego (najstarszy 68 lat, najmłodszy 33),
młody mieszkaniec Tarnowskich Gór,
mieszkaniec powiatu tarnogórskiego w sile wieku,
mieszkaniec Wodzisławia Śląskiego w średnim wieku,
3 mieszkańców Tychów (2 kobiety: starsza i w średnim wieku i mężczyzna w średnim wieku), młody mieszkaniec Dąbrowy Górniczej,
2 kolejnych mieszkańców powiatu żywieckiego (starszy i w sile wieku),
mieszkanka powiatu lublinieckiego w średnim wieku,
mieszkaniec Siemianowic Śląskich w sile wieku,
3 mieszkańców powiatu gliwickiego (młoda kobieta i 2 mężczyzn: młody i w sile wieku),
młody mieszkaniec Piekar Śląskich,
mieszkaniec powiatu cieszyńskiego w średnim wieku,
mieszkanka Sosnowca w sile wieku,
6 mieszkańców Bytomia (najstarszy 53, najmłodszy 31 lat).

Temat ciężkiej sytuacji na Śląsku poruszył dzisiaj rzecznik Ministerstwa Zdrowia - Wojciech Andrusiewicz.

- Mamy 400 zakażonych górników, mamy też niestety do czynienia z zakażeniami w rodzinach górniczych - mówi gazecie.pl.

W związku z tym zdecydowano się na pilne spotkanie ministra zdrowia z szefem GIS w kwestii „sytuacji na Śląsku”.

- Dzisiaj mamy kolejną kopalnię, kopalnię Bobrek, w której mamy dość dużo przypadków zakażenia koronawirusem – wyjaśnia Andrusiewicz.

Jak czytamy w gazecie.pl, szef GIS ma udać się na Śląsk, by dopilnować sytuacji i skoordynować działania służb.

- Chcemy jak najszybciej powstrzymać te ogniska kopalniane, ponieważ one stanowią coraz większy problem i to jest większy problem niż Domy Pomocy Społecznej, które dotychczas były podstawowymi ogniskami zakażeń koronawirusem w Polsce - mówi rzecznik MZ.

Oceń publikację: + 1 + 84 - 1 - 14

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (32):
  • ~obserwator00 2020-05-06
    11:40:18

    Wszyscy mogli zwolnić tempo chociaż, nie wspominając o ograniczeniach w pracy tylko nie zawód wybrany. Macie na sumieniu całe województwo już nie tylko z powodu szkód górniczych. Brawo wy

  • ~sympatykrybnika 2020-05-06
    11:45:28

    Coś strasznego. Mamy 400 zakażonych górników, mamy też niestety do czynienia z zakażeniami w rodzinach górniczych.
    Po prostu zbagatelizowali.
    Może kluczem jest ilość testów, pomagająca wykrywać i izolować ogniska. Wczoraj Czechy, które mają ponad trzy razy mniej obywateli niż Polska i w których ilość zakażeń dziennie od dłuższego czasu jest grubo poniżej 100, testowały 9 tysięcy próbek.

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2020-05-06
    11:48:37

    Zlikwidować 75% kopalń. Osiągniemy same zyski. Nie będzie gigantycznych emerytur dla młodzieżowych górników, szkód górniczych, zanieczyszczenia środowiska i absurdów w postaci szybszego przechodzenia na emeryturę wnuków górników od dziadków z innych zawodów (nie mniej uciążliwych).

  • ~Arteks 2020-05-06
    11:53:50

    53 75

    Kopalnie są idealnym miejscem do przenoszenia i zarażania się wirusem. Mnie jakoś to bardzo nie dziwi, że całe brygady zachorowały. Ale są też pocieszające wieści. Mimo dużej liczby zachorowań - nie słychać o jakimś pomorze chorych osób (tak jak w Nowym Jorku czy Włoszech). A to by mogło świadczyć, że panika i psychoza związana z tym wirusem jest stanowczo przesadzona. Większość przeżywa go prawdopodobnie bezobjawowo bo ma odporny system immunologiczny. Straty w gospodarce mogą być dużo bardziej poważniejsze niż te który wywołał sam wirus.

  • ~rosthost1 2020-05-06
    11:55:40

    126 7

    ~sympatykrybnika - co dadzą testy skoro ludzie na kopalnie wchodzili na lewo bo szkoda kasy? Co dadzą testy jak ludzie mający kwarantannę idą na zakupy? Siara na całą Polskę!!!

  • ~obserwator00 2020-05-06
    11:58:49

    67 10

    ~Arteks
    Nie słychać bo tam nie ma ludzi powyżej 45 roku życia... A umieralność największa jest wśród 60+

  • ~rad11 2020-05-06
    12:10:27

    27 43

    ~obserwator00 ale po co ten hejt i nienawiść. Tyle się o tym mówi a ty w to brniesz. Wyraź swoją opinię i tyle.

  • ~obserwator00 2020-05-06
    12:14:29

    ~rad11
    Hejt? Górnicy chodzą do roboty z objawami, do sklepu i im to wisi., bo się lepiej czują. To hejt? Jeszcze listy piszą, jak im źle do redakcji. No proszę Cię...

  • ~obserwator00 2020-05-06
    12:15:55

    98 33

    Hejt się zaczynie jak nas pozamykają a reszta kraju będzie w maseczkach się opalać latem. Podziękuj braci rylskiej

  • ~sympatykrybnika 2020-05-06
    12:22:26

    50 21

    ~rosthost1 – masz rację, ale może szkoda, że niema testów na głupotę. Jak myślisz jaki byłby wskaźnik zakażenia głupotą wśród górników.

  • ~Tomek_81 2020-05-06
    12:24:23

    67 24

    Zamknąć te dziury w ziemi, najlepiej na zawsze.

  • ~master4k 2020-05-06
    12:27:31

    76 8

    Jeśli aktualne tempo wzrostu zachorowań się utrzyma, to wysoce prawdopodobnym jest scenariusz, który jeszcze niedawno uchodziłby za bujdę na resorach i grubą przesadę. Mam na myśli zamknięcie całego miasta dokładnie tak, jak zrobiono to w Wuhan.

    No, ale co nam po zamknięciu miasta/powiatu, skoro w najlepsze będą trwały koronawirus party organizowane w okolicznych kopalniach? Najgorsze w tym wszystkim jest to, że taka sytuacja była już na początku pandemii do przewidzenia. Ostatecznie nie zdecydowano się na maksymalne ograniczenie wydobycia, ponieważ (i tu sobie może każdy wpisać dowolną bzdurę). Tym sposobem będziemy się wozić z tym wszystkim do u...nej śmierci.

    @ Oj Atreks, Arteks.

    Co Ty w ogóle porównujesz? W Hiszpanii zdiagnozowano 250.561 osób chorych, z czego zmarło 25.613. I to są wyniki uzyskane po dłuższym i bardziej restrykcyjnym lockdownie. Mało? Wiesz jaki to odsetek? Zegarem z kalkulatorem jeszcze z komunii pokazał mi ~10%. W Polsce dzięki Bogu mamy na razie potwierdzone TYLKO 14.647 przypadki zakażenia, z czego 723 zakończyło się zgonem. Pomijając dokładność danych, to mamy współczynnik umieralności na poziomie około 5%. Teraz sobie wyciągnij 5% z 38 mln, jeśli zachoruje cała populacja Polski. Ile Ci wyszło? Bo mi niespełna 200.000. Całkiem sporo jak na "panikę i psychozę". Do tego dochodzą zgodny pośrednio spowodowane pandemią. Zajmując się chorymi na Covid-19 siłą rzeczy zaniedbujesz chorych na inne schorzenia, którzy mogą się nie doczekać świadczeń medycznych ratujących życie. Inna sprawa, że mamy kiepską służbę zdrowia, a odsetek zmarłych jest wprost skorelowany z jej wydajnością.

    Ja tam jednak wolę słuchać zaleceń ekspertów od pandemii, aniżeli luźnych dywagacji pasjonaty transportu zbiorowego. A tak a propos. Co teraz Twoim zdaniem jest bezpieczniejsze? Własny samochód czy może jazda autobusem?

  • ~Aleksander Dębski 2020-05-06
    12:28:09

    38 27

    Taka to ironia losu:

    - Istnieje wyraźna zależność między stanem powietrza w danym województwie a liczbą zachorowań i zgonów na COVID-19 – mówi prof. Piotr Kleczkowski, specjalista z zakresu ochrony środowiska z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie

    Na Śląsku najwięcej chorych na COVID-19 jest z powodu powietrza
    Po odjęciu wszystkich innych istotnych czynników średnia liczba chorych (na 100 tys. mieszkańców) w najbardziej dotkniętym epidemią woj. śląskim jest około trzech razy wyższa niż w woj. pomorskim. Średnie stężenie pyłu zawieszonego PM2,5 w śląskim powietrzu w ostatnich dwóch latach było o 86 proc. wyższe niż na Pomorzu.

  • ~mmmmmMmzzzcvtfc 2020-05-06
    12:34:50

    34 5

    @master4k z danych z Nowego Yorku, Korei Południowej, śmiertelność to około 1% (z wszystkich przypadków, nie tylko tych wykrytych), co daje 380,000 ludzi w Polsce, gdyby jakimś cudem 100% się zaraziło a szpitale się nie przeciążyły + wielu pewnie z uszkodzonymi płucami. Znaczy to też, że mamy 5x więcej chorych niż wykryliśmy. (Dla porównania świńska grypa miała śmiertelność "tylko" 0.02%, także koronawirus to ogromne zagrożenie). Hiszpania miała gorszą falę, ale też lockdown zrobili za późno, a każdy dzień się liczy gdy liczba przypadków rośnie wykładniczo, u nas jest szansa, że będzie lepiej, bo zamknęliśmy szybko, na razie jest. Ale sytuacja w kopalniach nie napawa optymizmem.

    @Arteks JESZCZE nie ma fali śmierci, od zarażenia do śmierci średnio mija aż 17 dni, do tego górnicy są młodzi, dopiero ich rodzice, których pewnie pozakażali będą umierać, więc spodziewaj się fali umierań, ale za co najmniej dwadzieścia dni, może miesiąc. :( Mam nadzieję, że si mylę.

  • ~anettk 2020-05-06
    12:35:46

    21 10

    Tak,Tak @Arteks pewnie ma się odporny system im.po Czarnobylu (którego skutki odczuwa się i będzie odczuwac przez następne lata) albo po wdychaniu smogu 3/4 roku..wez juz przestań chrzanić...

  • ~Arteks 2020-05-06
    12:39:36

    17 46

    @Tomek_81 - kiedyś przyjdzie na to czas. Obecnie kopalnie są nadal potrzebne. Ciepło w miastach czy energetyka nadal opiera się w naszym kraju na węglu więc lepiej wydobyć to co mamy do końca, a potem wykorzystać przestrzeń po kopalniach tak jak w Rurhy. @master4k - odpowiadając na twoje pytanie - co jest bezpieczniejsze zdecydowanie autobus i ogólnie komunikacja publiczna. Wirus ma charakter przejściowy i można go złapać wszędzie - jak pokazują statystyki najczęściej na kopalni... A zginąć w wypadku drogowym można codziennie i to w tak koszmarny i nagły sposób jak np. ten nieszczęśnik: https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,tragedia-na-slaskiej-kierowca-splonal-z-samochodem,wia5-3266-44189.html Popatrz, w ostatnich kilkudziesięciu latach żaden pasażer autobusu czy pociągu nie zginął dojeżdżając do Rybnika. A tymczasem cmentarze w okolicy są pełne ludzi którzy jechali do jakiegoś celu autem i... nie dotarli nigdy z powrotem do domu. Co do bezpieczeństwa - zawsze wygra transport zbiorowy. :)

  • ~obserwator00 2020-05-06
    12:46:31

    25 15

    ~Arteks
    Ty masz coś z głową...

  • ~sympatykrybnika 2020-05-06
    12:46:35

    7 9

    ~Aleksander Dębski – profesor, profesorem, ale może to tylko przypadkowa korelacja. Co innego gdyby to był dwugłos profesora specjalista z zakresu ochrony środowiska i profesora specjalisty medycyny epidemiologicznej.

  • ~Arteks 2020-05-06
    12:49:28

    12 29

    @mmmmmMmzzzcvtfc - no dobra, zobaczymy. Mi się wydaje, że epidemia nie jest tak groźna jak pokazują to media, przyczyniające się do takiej ogólnej psychozy. W Polsce ginie co roku 4000 osób w wypadkach drogowych, a nikt z tego powodu nie proponuje ograniczeń w ilości aut czy ruchu drogowego. Owszem umarło ok. 700 osób - ale kto wie ilu z nich umarłoby na pogłębiające się inne choroby które im towarzyszyły? Jeśli się mylę - przyznam się do błędu. Masz rację poczekajmy z ocenią 2 tygodnie. Na razie jednak nie słyszałem aby szpital zakaźny w Raciborzu był przepełniony czyli jednak mogę słusznie wnioskować, że większość przechodzi lekko zakażenie będąc na L4 w domu - tak jak przy standardowym przeziębieniu...

  • ~ 2020-05-06
    12:53:05

    10 13

    @Aleksander Dębski,
    taka sama teoria bez żadnych dowodów jak ta że za wzrost średniej temperatury na świecie odpowiada całkowicie człowiek i spalanie paliw kopalnych.

    Tym bardziej, że akurat tegoroczna zima miała bardzo dobrą jakość powietrza, nie masz żadnych dowodów że gdyby była jakość powietrza jak w woj. pomorskim a kopalnie dalej by działały jak teraz to tego ogniska COVID-19 by na śląsku nie było.
    To teraz udowodnij, że gdyby jakość powietrza była w normie a kopalnie działaly jak teraz to tych zakażeń by nie było? Potrafisz?
    Bo jak nie to Twoją teorię można sobie do kosza wyrzucić.

  • ~Arteks 2020-05-06
    12:54:21

    21 31

    @obserwathor00 - a ty nie masz coś z głową oskarżając górników o to, że przychodzą do pracy zgodnie ze swoim obowiązkiem lub mając pretensje o to, że zarażają innych? A jak kasjerka w sklepie kogoś zarazi albo pielęgniarka to też będziesz miał pretensje do wszystkich kasjerek i wszystkich pielęgniarek. Puknij sobie bąka - może trochę hejtu cię opuści.

  • ~Aleksander Dębski 2020-05-06
    13:00:03

    13 3

    @blamaż,
    @sympatykrybnika
    Na pewno to bzura ?

    Wyniki amerykańskich badań, o których mowa zostały opublikowane przez naukowców z Uniwersytetu Harvarda. Z opracowania pt. „COVID-19 PM2.5 A national study on long-term exposure to air pollution and COVID-19 mortality in the United States” (Krajowe badanie długotrwałego narażenia na zanieczyszczone powietrza a śmiertelność COVID-19 w Stanach Zjednoczonych) możemy się dowiedzieć, że nawet niewielki wzrost długoterminowego wystawienia na powietrze o dużym stężeniu pyłów PM2,5 prowadzi do znacznego zwiększenia liczby chorych i zgonów na COVID 19.

  • ~obserwator00 2020-05-06
    13:06:39

    14 9

    ~Arteks
    Po pierwsze to nie wiesz kto co pisze. Tak na wstępie bo ty taki super jesteś i samochody są złe ale 15 ludzi w autobusie jest super.
    Jak ktoś ma rozum i objawy to do pracy nie idzie. L4 dzisiaj się na telefon załatwia. Później sanepid, testy i można do pracy iść po kwarantannie/wynikach. Trwa to ile trwa ale na to wpływu nie mamy. Sam się puknij w pusty łepek. Wyjdź na balkon się przewietrzyć

  • ~Dawid Dziwoki 2020-05-06
    13:16:41

    12 9

    Dębski to dlaczego w zasyfionym Krakowie epidemia jest prawie wygaszona? A małopolskie ma przyrosty zakażonych na poziomie 10.osob dziennie?

  • ~master4k 2020-05-06
    13:18:18

    14 2

    @ Arteks

    '"odpowiadając na twoje pytanie - co jest bezpieczniejsze zdecydowanie autobus i ogólnie komunikacja publiczna. Wirus ma charakter przejściowy i można go złapać wszędzie - jak pokazują statystyki najczęściej na kopalni..."

    Ebola też ma charakter przejściowy. Łapiesz takiego wirusa, a potem umierasz i faktycznie nie ma więcej wirusa (razem z żywicielem).

    Dopowiadając na moje pytanie skrzętnie ominąłeś merytoryczną większość wpisu i nawet nie zwróciłeś uwagi na ordynarny błąd w moim wyliczeniu. Był na tyle oczywisty, że przeciętny uczeń go wychwyci. Zadanie na dziś. Ile to jest 5% z 38 mln.

    A co do reszty. Ehhhhh. Te Twoje pisanie, to muszą być objawy jakiejś nowej jednostki chorobowej. Inaczej się tego logicznie wytłumaczyć po prostu nie da.

  • ~ 2020-05-06
    13:21:17

    9 10

    @Aleksander Dębski,
    super, tylko teraz udowodnij ze gdyby u nas była lepsza jakość powietrza to takiej liczby zakażeń by nie było. Bo poki co

    Bo póki co to jest na takiej zasadzie:
    Na Śląsku jest duzo zakażeń - oni maja zlą jakość powietrza - czyli maja dużo zakażeń przez złą jakość powietrza.

    I ja Ci przypomne, że naukowcy jakiś czas temu zgodzili się że czeka nas globalne ochłodzenie, dzisiaj Ci sami zgadzaja się że będzie globalne ocieplenie.
    Tak samo naukowcy twierdzili kilkanaście lat temu że jajka są szkodliwe, dzisiaj już że nie są. Tak samo było z masłem, margaryną, cukrem, papierosami, itd.

    Czyli mówisz, że genetyka, sposób odżywiania, rodzaj kontaktów międzyludzkich nie ma znaczenia a jedynie jakość powietrza. No spoko, teoria jak każda inna :D

  • ~sympatykrybnika 2020-05-06
    13:22:34

    2 5

    ~Aleksander Dębski szkoda, że o 12:28:09 nie napisałeś, że są to badania naukowców z Uniwersytetu Harvarda, tylko ni z gruszki, ni z pietruszki, że to specjalista z zakresu ochrony środowiska o tej wyraźna zależność mówi.

  • ~mokujin 2020-05-06
    13:23:32

    24 2

    Chodzi o samą zasadę - jest zasada kwarantanny i izolacji - społeczeństwo które akceptuje umowę społeczną stosuje się do zasad kwarantanny i izolacji - szybko wychodzi z epidemii - zarabia pieniądze. Proste. Poza śmiertelnością i chorobą, masą ludzi pracujących wyautowanych na kilkanaście dni przez gorączkę, możliwe że z powikłaniami w płucach, zestresowanych brakiem telefonu z wynikiem, smutny jest widok absolutnego braku zdyscyplinowania, widać że stawiamy za duży nacisk na "osobistą wolność", gdzie jeden z drugim wykorzystują ją na stanie bez maseczki z setką innych pod bramą, w Żabce czy Sparze. Co z tego że nie umrą? Krzywda jest w powietrzu, i jest przyszłościowa. To nie jest wolność, to jest samowola. Wolność nigdy nie ma nic wspólnego z głupotą. Wiadomo że wirus nie jest tak śmiertelny jak przedstawiają go media, ale to tylko nasz, zbiorowy, raczej zdrowy punkt widzenia - ale jest mnóstwo ludzi starszych, przede wszystkim - wykształconych, którzy stanowią kapitał intelektualny, i to o nich tu najbardziej chodzi, oraz tak po prostu - są to czyiś dziadkowie. Naprawdę trzeba Wam to tłumaczyć? Powiedzielibyście swoim dziadkom "ok to ja idę na zakupy bez maseczki bo mi w niej niewygodnie i mam kompleks tego że życie targa mną po pracach których od dwudziestu lat nie chcę wykonywać, teraz mam okazję wiedzieć lepiej więc idę bez niej, a jak Wy umrzecie to mieliście pecha i załapaliście się na statystykę". A jak dziadek albo babcia są inżynierami? Profesorami? Wykształconymi przez długie lata "za darmo" dla nich, z pieniędzy nas wszystkich? Śmierć takich osób które przeżyły sporo w życiu i mogą się tą wiedzą podzielić to zawsze jest tragedia. Jeden z drugim koronamacho, chcecie żyć w społeczeństwie które otwarcie powie "jebać starych i chorych ludzi, my jesteśmy bezpieczni"? Nie przeżylibyście ani jednego dnia w takich warunkach, szczególnie z tak ograniczoną wyobraźnią jak Wasza, cokolwiek innego chce się Wam wydawać. Dla ludzi nie do końca jest jasne czym jest człowieczeństwo gdy nie odnoszą go do niczego innego, gdy próbują dowiedzieć się czym jest one same w sobie, ale doskonale widać je w postępowaniu w odniesieniu do innych. A Wasze jest zerowe. I dobre kobiety, takie przez które nie stacza się w picie, dwa piwka przed wejściem do domu żeby jakoś to było, na coś takiego w ogóle nie lecą.

  • ~Arteks_pozdrawia_z_Autobu 2020-05-06
    13:39:06

    12 12

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~albw1 2020-05-06
    13:45:36

    3 10

    Do mokujin... Nie będę komentował tych Twoich wypocin... Przeczytaj sobie ten wywiad https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,171710,25921824,szwedzki-epidemiolog-kraje-ktore-wprowadzaja-tzw-lockdown.html. Może wtedy odróżnisz koronawirusa od koronaświrusa bo widzę że na żadnego z Nich nie jesteś odporny...

  • ~mokujin 2020-05-06
    14:22:11

    4 1

    albw1 nie wiem czy zauważyłeś ale skomentowałeś

  • ~TAKI JA 2020-05-06
    17:05:20

    28 1

    Czytam komentarze, połowa nic nie wie o kopalni a druga połowa to pracownicy (górnicy) kopalni którzy wiadomo w metanie pracują to i intelekt uszkodzony. Na kopalni nie było koronawirusa, przyniósł go człowiek. W cywilu (poza kopalnią) obowiązują pewne rygory, na kopalni nie ma ani jednego w malutkiej części respektowanego rygoru. Pracownik, który założy maseczkę jest wyśmiewany przez innych a co najgorsze wśród nich są osoby dozoru. Na kopalnie powinien przyjechać SANEPID I PROKURATOR, zabezpieczyć monitoring i wyciągnąć kary. Policja karze na podstawie wideo nagrań, dlaczego inne służby nie korzystają z tego rozwiązania?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5086