zamknij

Wybory do Sejmu i Senatu

Dziwna sesja rady miasta i zaskakujący przewodniczący rady

2014-12-01, Autor: 
Łukasz Dwornik, radny Prawa i Sprawiedliwości, został wybrany Przewodniczącym Rady Miasta Rybnika. Wybór ten został poprzedzony politycznymi przepychankami i konfliktem wewnątrz rybnickiego PiS-u. Wiele wskazuje na to, że niedługo za burtą tej partii znajdzie się Andrzej Wojaczek, który dziś od swoich kolegów z rady otrzymał "czarną polewkę".

Reklama

Jak relacjonują nam radni Bloku Samorządowego Rybnik oraz Prawa i Sprawiedliwości, przed dzisiejszą inauguracyjną sesją rady miasta odbyło się spotkanie obu klubów. Ustalono na nim, że wspólnym kandydatem na przewodniczącego rady będzie po raz kolejny Andrzej Wojaczek. Przypomnijmy, radny PiS-u otrzymał w wyborach do rady miasta rekordową liczbę głosów w Rybniku - 1407.Gdy jednak przyszło do głosowania, radni PiS-u jako kandydata na przewodniczącego rady zgłosili Łukasza Dwornika. Dwornik w tajnym głosowaniu otrzymał 15 głosów, przeciw było 7 radnych.

Co więc się stało, że to nie Andrzej Wojaczek a Łukasz Dwornik został szefem rady? Tuż przed sesją do akcji wkroczyli parlamentarzyści PiS-u - Izabela Kloc, Grzegorz Janik i Czesław Sobierajski. I to oni zarekomendowali kandydaturę Łukasza Dwornika. Początkowo w klubie nie było jednomyślności. Jak relacjonuje nam Andrzej Wojaczek, za jego kandydaturą byli: Jerzy Lazar, Wojciech PiechaMirela Szutka. Przeciw Anna Gruszka, Henryk CebulaArkadiusz Szweda. Ostatecznie wszyscy przystali na kandydaturę Dwornika. Wojaczek ze łzami w oczach nie krył jednak żalu do swoich kolegów. - Czuję się dziś jakby mi ktoś wbił nóż plecy. To między innymi dzięki mojej pracy ci ludzie są w radzie, a dziś otrzymuję taką "zapłatę" - żalił się Andrzej Wojaczek.

Ku zaskoczeniu wszystkich kandydaturę Wojaczka zgłosił jeszcze radny Franciszek Kurpanik z Platformy Obywatelskiej. - To najlepszy samorządowiec, który otrzymał w wyborach największą liczbą głosów, a w ostatnich czterech latach swoją funkcję pełnił perfekcyjnie - zachwalał radnego PiS-u Kurpanik. Andrzej Wojaczek odmówił jednak udziału w wyborach na przewodniczącego rady. - Dziękuję za te ciepłe słowa, ale nie zamierzam "kopać się" z kolegami z klubu jeśli nie mam ich poparcia - stwierdził po zakończeniu obrad.

Przypomnijmy, na linii Andrzej Wojaczek - rybnicki PiS iskrzyło od dłuższego czasu. Wszystko zaczęło się od tego, że w zeszłym roku Wojaczek stanął w obronie dyrektorki przedszkola, która stała się bohaterką rybnickiej "afery gender". Później protestował przeciwko umieszczeniu na liście wyborczej PiS-u Arkadiusza Szwedy, jednego z rodziców, który nagłośnił sprawę ideologii gender w programie nauczania przedszkola. Jak na ironię, 2 tygodnie temu Szweda został radnym m.in. dzięki wysokiej liczbie głosów, jaką w okręgu nr 3 zdobył nie kto inny jak Andrzej Wojaczek. W kuluarach mówiło się dziś, że po tym co dziś zdarzyło się na sesji, Wojaczek wkrótce może zasilić szeregi Bloku Samorządowego Rybnik.

Zagadką pozostaje również, dlaczego Blok Samorządowy Rybnik, pomimo tego że posiada najwięcej mandatów w radzie, nie zdecydował się zgłosić swojego kandydata na przewodniczącego rady. - Po prostu chcieliśmy utrzymać funkcjonujący dotąd układ koalicyjny - powiedział nam radny BSR Jan Mura.

Kim jest nowy przewodniczący Rady Miasta Rybnika? Łukasz Dwornik jest wieloletnim współpracownikiem i doradcą eurodeputowanego Bolesława Piechy. Przez kilka lat pracował w ministerstwie zdrowia i był doradcą śp. Zbigniewa Religi. - Będę chciał współpracować w radzie  z wszystkimi radnymi, bez względu na przynależność do klubu - zapowiedział.

W poniedziałkowej sesji rady udziału nie wziął nowo wybrany prezydent Piotr Kuczera, który i tak nie mógłby przyjąć mandatu radnego. Udziału nie wzięli również prezydent Adam Fudali i wiceprezydent Ewa Ryszka - gdyby złożyli ślubowanie, automatycznie przestaliby pełnić swoje funkcje.

Zaprzysiężenie Piotra Kuczery nastąpi na kolejnej sesji rady, prawdopodobnie w poniedziałek 8 grudnia.



Oceń publikację: + 1 + 22 - 1 - 14

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (96):
  • ~Ja_2 2014-12-01
    19:47:08

    0 69

    Jedność koalicyjna została zachowana. Rada Miasta to Rada Nadzorcza. Stosunek głosów 18:6 lub 7 gwarantuje skuteczne pilnowanie interesów wszystkich Rybniczan - czyż to nie Prezydentem wszystkich Rybniczan ma być Pan Kuczera ? Pan Dwornik doskonale poradzi sobie z powierzoną funkcją. Pan Wojaczek w BSR ? To nie jest jednak PO :) Powodzenia !

    Egon z Rybnika

  • ~hindenburgstrasse 2014-12-01
    19:50:15

    242 0

    Morał z tej opowieści jest bardzo smutny: możesz być doświadczonym i szanowanym samorządowcem, ale jeśli podpadniesz Prezesowi siedzącemu na Żoliborzu (i pani Kloc z Kobióra, powiat pszczyński), to Twoja kariera jest skończona.

  • ~Anonymous 2014-12-01
    20:00:38

    294 0

    Śmiesznie, a raczej żałośnie to wygląda. Niektórzy mówili, że jak Kuczera zostanie prezydentem to będzie dostawać instrukcje "z góry" i tyle będzie miał z rządzenia, a tu co? Pierwsza sesja rady miasta, przyjeżdżają wysłannicy prezesa i ustalają kto będzie nowym przewodniczącym Rady Miasta. Nieważne, że jest to człowiek, który przez ostatnią kadencję wykonywał swoją robotę naprawdę solidnie, o czym świadczy największe poparcie w wyborach i reakcja PO na brak jego kandydatury na przewodniczącego. WAŻNE, że wyraził się wbrew głównemu nurtowi partii ws. gender. Już widzimy jak PiS miesza sprawy krajowe z podwórkowymi, niestety to samo jest w parlamencie, wszyscy mówią o gender, smoleńsku i innych głupstwach, a konkretów brak. Tutaj tak samo, nie ważne jak facet pracuje na rzecz miasta, trzeba go utemperować dla zasady. A już obecność Janika, Kloc i tych dwóch pozostałych to śmiech na sali. Przyjechali, żeby zobić raport i dopilnować głosowania? Żeby tak czasem Wojaczek cieszący się większym autorytetem wśród radnych nie przekonał ich do zmiany decyzji? Śmieszne i żenujące. Panie Janik zacznij Pan w końcu coś w tym sejmie robić, bo ani Rybnik z Pana nic nie ma, ani Polska.

  • ~Ja_2 2014-12-01
    20:07:34

    0 109

    Sprawdziłem Państwa system oceny i stwierdzam, że działa on wyłącznie w jedną "słuszną " stronę. Daję plus jest 2 razy minus daję minus jest dwa razy plus. Z sondażami było podobnie. Mogło to to mieć decydujący głos w decyzji wyborców !

    Egon z Rybnika

  • ~Anonymous 2014-12-01
    20:12:11

    67 0

    JA_2 Bo w tym samym czasie ktoś inny dał ocenę. Jeśli ktoś miał 0 i nie odświeżyłeś strony, a w tym samym momencie 10 ludzi dało "+", to jak dasz "-" ukaże się wynik 9.

  • ~Arteks 2014-12-01
    20:17:13

    104 0

    @hindenburgstrasse - popatrz jak życie zaskakuje... Jeszcze kilka dni temu trochę szydziłeś z tego że w Rybniku będzie rządził PiS, a dzisiaj dziennikarze TVN24 stwierdzili, że "we wszystkich dużych miastach wygrali kandydaci z PO"... Mieli na myśli także Rybnik bo miastem będzie rządził Kuczera z PO. Mało tego w Rybniku PiS wcale nie musi być dalej u władzy jeśli Kuczera i PO dogadają się z BSR. A w twoich Katowicach już przed II turą wyborów Krupa powiedział, że koalicja jego ugrupowania z PiS jest całkiem realna. ;) I to właśnie Katowice mogą skręcić w prawo. A co do Wojaczka to ten gość ma u mnie niesamowitego plusa nie tylko za jego zaangażowanie w pracę na rzecz samorządu ale również za to, że wbrew swojej przynależności partyjnej stał murem za dyrektorką przedszkola przeciwko nawiedzonym dewotom. To porządny radny mimo że z PiS. :)

  • ~dr_Moriarty 2014-12-01
    20:19:06

    60 0

    W Rybniku można dostać sporej schizofrenii. Nie znoszę PO i uważam, że to jest najgorsza gangrena na polskiej scenie politycznej ale głosowałem na Kuczerę bo tylko tak można było głosować przeciw Fudalemu w II turze. Mam nadzieję, że w panu Kuczerze zwycięży w nim regionalizm a nie partyjniactwo. Poza tym żeby zmierzyć się z żelaznym urzędniczo-koleżeńsko-parafialnym elektoratem Fudalego potrzebne było poparcie dużej partii. W wyborach parlamentarnych będę głosował na PiS bo PO to partia, która ten kraj niszczy. Ale jak patrzę na ten rybnicki PiS to naprawdę ogarnia mnie przerażenie. Kompletna masakra, tam kompletnie nie ma na kogo głosować.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    20:30:37

    173 0

    Macie swoją gwiazdę Izabelle Kloc i jej ziomala Pana Janika. W Warszawie są "pionkami politycznymi" więc w Rybniku chcą pokazać swoje ja....takie nadrabianie kompleksów z Wiejskiej. Pan Wojaczek to nie moja bajka,ale zrobili z niego dzieciaka w "piskownicy" !

  • ~kajzer 2014-12-01
    20:38:04

    168 0

    Panie Janik , Pani Kloc i Pan Piecha ręce precz od Rybnika..!!! Jak nie macie co robić w Warszawie.. to wyprowadzajcie na spacer kota prezesa..!!
    Głosowałem na Kuczerę ale nigdy nie zagłosuję na PO i tym bardziej na PiS

  • ~Marcin74 2014-12-01
    20:54:15

    137 0

    Co sądzicie o tym, żeby wrócić do pomysłu transmitowania obrad rady miasta online? Wiele miast to robi... zdaje się, że PO w Rybniku proponowało takie rozwiązanie kiedyś ale ówczesna rada powiedziała, że nie cza bo każdy może przyjść na taką sesję. Myślę, że to dobry moment co by wrócić do tematu... tym bardziej, że nowy Pan Prezydent mówił coś o słuchaniu swoich wyborców. Drogie rybnik.com.pl - zróbcie żeby był stream live z sesji. + jakieś archiwum takich spotkań. To mógł by być pierwszy test z obietnic wyborczych nowego włodarza... jest młody, nie powinien mieć oporów a łatwo było by ocenić czy rada współpracuje z prezydentem i na odwrót.

  • ~arszenik 2014-12-01
    20:57:21

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Paluch 2014-12-01
    21:00:11

    87 0

    Typowo pisowskie bajorko,partia kretaczy i wichrzycieli.Smoleńsk,gender,sfałszowane wybory i d..a blada...Nawet w swoich szeregach działają w ten sam sposób...

  • ~ 2014-12-01
    21:06:16

    8 0

    Byłem dziś w UM i muszę powiedzieć, że jest już poprawa bo chociaż Straż Miejska nie stała przed drzwiami 108 Rady Miasta. Arteks - mówiłeś, że jak ja popieram Kuczerę, to on przegra, co teraz powiesz?

  • ~jaro_t 2014-12-01
    21:13:34

    99 0

    Jak widze te pisowskie zgrywki to mi sie zyg...c chce. Kto wpuscil pania soltys kloc na sesje rady miasta Rybnika???

  • ~arszenik 2014-12-01
    21:13:45

    0 5

    Panie Stefanie Siarzewski,szacun dla pana.Niedawno pan nie rozróżniał BSR od PiS a tu taka odmiana w pana poglądach.Trzeba słuchać co w trawie piszczy,a najlepiej u źródła.pozdrawiam.

  • ~marika 2014-12-01
    21:14:00

    10 0

    No no.... całkiem zajefajny początek. Ciekawe kiedy dowiemy się o ile zapłacimy większy podatek np. od nieruchomości i inne podobne.

  • ~arszenik 2014-12-01
    21:23:07

    79 0

    jaro t Pani Izabela Kloc powinna mieć zabroniony wstęp na radę bo znowu coś schrzaniła co jej najbardziej wychodzi.Począwszy od osobistego poparcia J.E A.F do przebiegu wyborów jej córki do Sejmiku Wojewódzkiego

  • ~qzma22 2014-12-01
    21:35:44

    84 0

    Panie Szweda... Panie Gender ... kończ waść, wstydu oszczędź ...

  • ~Arteks 2014-12-01
    21:36:55

    15 0

    @Dybała - bo do tej pory czegokolwiek się chwytałeś zawsze albo obciach albo klapa i wręcz psułeś reputację tym którzy się pojawiali z tobą na zdjęciu. Na szczęście Kuczera sobie z tobą zdjęć nie robił. ;)

  • ~coolok 2014-12-01
    21:46:29

    14 0

    Siarzewski skoro kandydowałeś ze stowarzyszenia Pana fantasty nie ukrywaj się pod krypto tylko pisz jako Piotr Wójcik! Wszak powinno Ci zależeć na opiniach Twoich potencjalnych przyszłych wyborców!
    Szczęść Boże!

  • ~Piachu74 2014-12-01
    22:01:26

    47 0

    Chyba zgłoszę się do redakcji o oryginał zdjęcia z kwiatem polskiego parlamentaryzmu... Ten wzrok posła Janika świadczący o ojcowskiej trosce w stosunku do Rybnika- jednocześnie wyrażający świadomość dobrze wykonanej roboty. Ta pani Kloc patrząca z uwagą, ale i życzliwością na miejscowych radnych... Będzie mnie ono motywowało do bycia lepszym...

  • ~mandragora 2014-12-01
    22:01:28

    76 0

    też chciałabym wiedzieć po co Janik,Kloc i Piecha inspirowali tę szopkę jaką były wybory przewodniczącego RM ...typowe Pisowskie,partyjniackie wichrzycielstwo i krętactwa ....jedyna nadzieja w JE jarosławie-może uzna,że ten wybór był sfałszowany .To nie do uwierzenia,że takie przepychanki mają miejsce w samorządach .Jestem w szoku.Po wypowiedzi Wojaczka można było sądzić ,że kandydatem na przewodniczącego RM będzie Fudali .Co też nie byłoby najszczęśliwszym wyborem ale były prezydent brał taką opcję pod uwagę .Teraz mamy sługusa Piechy nadwornego piewcy Kaczora. Siedząc w Brukseli będzie miał macki w Rybniku.Brat Wojciech członkiem rady Miasta,asystent przewodniczącym a rybnicki Macierewicz-Szweda strażnikiem moralności i marionetką K.Pawłowicz.Jakoś straszno się zrobiło

  • ~ 2014-12-01
    22:18:03

    0 54

    Znam Pana Łukasza i mogę powiedzieć, że on jest spokojnie odpowiednią osobą na tym stanowisku, świetnie potrafi się porozumieć z ludźmi. :)

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    22:22:21

    45 0

    coolok- Twoje brednie nie wnoszą nic merytorycznego do dyskusji. Prawda jest taka,że PiS pokazało prawdziwe oblicze...w Warszawie są planktonem,w Brukselii jeszcze większym, więc w Rybniku udają"Greka" ,ale niech pamiętają,że przyjdą wybory,a w niedzielę "RYBNIK" pokazał,że potrafi się zmobilizować i Pan Janik będzie znów musiał wrócić na etat MEN-u.

  • ~bronekk 2014-12-01
    22:24:31

    0 40

    wyborcy powyżej mają całkowitą rację - system ocen na tym portalu działa całkowicie jednokierunkowo nie przyjmuje ocen nieprzychylnych PO i daje podwójne oceny dla PO na plus, wiele razy to zauważono. Podobnie jak z wyborami, Platforma powie teraz że wszystko jest oczywiście "uczciwe" a ludziom się "wydaje"

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    22:27:42

    29 0

    bronekk-my tu nie jesteśmy prawdziwi "Wolacy" - nie wierzymy w zamach smoleński,nie wierzymy w sfałszowane wybory,nie bronimy krzyża i nie wierzymy w jedynego ojca narodu jakim z pewnością nie jest Jarosław Polskę Zbaw....coś jeszcze? Aha,wiem-Wina Tuska!

  • ~obserwator444 2014-12-01
    22:30:39

    16 0

    Mirela Szutka to ta od lekcji muzyki z V LO w Rybniku?

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    22:31:17

    20 0

    Co do większości w RM,to fakt Pan Kuczera nie może rządzić za pomocą dekretów,ale jak PiS i PiS BiS będą fikać i kręcić to jest jeszcze wojewoda ;) o ile oni zdają sobie z tego sprawę!

  • ~ 2014-12-01
    22:34:31

    20 0

    W kolejnychPiSowskie piekiełko.

  • ~Tomek_81 2014-12-01
    22:38:15

    72 0

    Niech Pan Piecha się zdecyduje czy jest posłem, europosłem, senatorem czy radnym bo póki co powinien siedzieć w Brukseli a nie "wkraczać do do akcji"i w Rybniku. Tyle tych stołków już było że mu się myli

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    22:40:47

    22 0

    Przecież większość z nich to dzicz....,ale fakt zostali wybrani w demokratycznie sfałszowanych wyborach. Taki wybór narodu i ja go szanuję. PiS w ostatnim czasie robi porządki na rejonach,np niedawno wyczyścili PiS Czerwionkę,wyleciało dwóch betonów...teraz zaczyna się w Rybniku,szykują kadry na jesień 2015,bo raczej Pan Piecha nie bedzie startował,a Janik i Gruszka bez szans- ale jest Pan Dwornik namaszczony przez Pana Piechę.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    22:42:14

    21 0

    Tomek_81- tłumacze wam,że tam nie mają nic do gadania,są bo są i tyle. W Rybniku jak jest to robi z siebie "Unijnego Komisarza"

  • ~fukas1 2014-12-01
    22:42:45

    49 0

    ''Reżyserami dzisiejszej sesji rady miasta byli parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości. Od prawej: Grzegorz Janik, Izabela Kloc i Czesław Sobierajski. W tle radny sejmiku Tadeusz Gruszka'' Zobaczcie sobie te zdjęcie wyżej, to jakby inny lepszy świat, coś jakby współczesna szlachta, wybraliśmy takich ludzi do rządu :(

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    22:44:03

    59 0

    Jesienią 2015 są wybory do sejmu i senatu,zapamiętajmy te "TWARZE"

  • ~morfeus12 2014-12-01
    22:44:17

    36 0

    Właśnie dlatego należało głosować na stowarzyszenia miejskie i Ruch Autonomii Śląska a nie centralne partie polityczne!

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    22:47:14

    25 0

    Musztarda po obiedzie,stało się i tyle. W PiS teraz trwa wojna o pierwsze 5 miejsc na liscie do sejmu i jedynkę do senatu. W tym spektaklu udział biorą PiS i PiS BiS.

  • ~Mark44 2014-12-01
    22:52:35

    37 0

    Miejcie do siebie pretensje Rybniczanie, to sprzedaliście Rybnik w wyborach do senatu, to do rady miasta, dopiero jak chciało wam sie ruszyć 4 litery mozna było wybrac normalnego prezydenyta. Fudali zapłacił za słuzalczość, Prezydent ma słuzyc Rybniczanom a nie sekcie z Warszawy.

  • ~ 2014-12-01
    22:52:49

    44 0

    Właśnie przez takie partyjniackie, niedemokratyczne działania Pis odpycha potencjalnych wyborców i traci popularnych ludzi, prawdopodobnie pan Wojaczek przejdzie do BSR-u.

  • ~Szpon 2014-12-01
    22:54:47

    34 0

    W Radzie PIS ma większość 18 głosów ( 8 PIS i 10 PIS-bis). Moim zdaniem ten Dwornik szykowany jest na nowego prezydenta miasta. PIS będzie przeszkadzał ile się tylko da i odpowiedzialność zrzucał na Kuczerę, że niby nie działa w interesie miasta czyt, PISu.

  • ~Mark44 2014-12-01
    22:59:58

    50 0

    Pis zniszczy i zadłuzy miasto, tam nikt sie nie zna na ekonomi, w Mikołowie na pytanie co Kloc wie o ekonomi .. mówili , że jest wzorową katoliczką. co ma piernik do wiatraka? nic? ano własnie tak bedą teraz rządzić Rybnikiem. Pan Bóg jak chce kogos pokarać to mu odbiera rozum. jakimż grzesznym jestesmy miastem....

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    23:04:39

    36 0

    I co to zmieni,przecież BSR to PIS.Pan Fudali teraz płaci lenno,ale ma dobre szybkie rozwiązanie. Koalicja z PO i marginalizacja PiS-u!

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-01
    23:06:01

    30 0

    W PiSie zasługi krzyzami się mierzy ;)

  • ~piotrekdec 2014-12-02
    00:44:46

    8 0

    Arteks: artykuł może bezpośrednio nie o tym, ale chciałem się dowiedzieć jak wyjaśnisz zarzucanie kłamstwa ludziom wypowiadającym się nt sondażu biostatu, który dawał fudalemu przed pierwszą turą wyborów mniej więcej 72% głosów?

  • ~Arteks 2014-12-02
    00:58:21

    0 4

    @piotrekdec - ciężko dopatrzeć się prawdy i obiektywizmu w tego rodzaju wypowiedziach w czasie... kampanii wyborczej. Natomiast co do pomyłki Biostatu sięgającej powyżej 24% to kolejny dowód na to, że ogólnie sondaże wyborcze są do chrzanu, a Biostat dał w tym przypadku dużą plamę.

  • ~piotrekdec 2014-12-02
    01:44:40

    4 0

    "to kolejny dowód na to, że ogólnie sondaże wyborcze są do chrzanu, a Biostat dał w tym przypadku dużą plamę. " możesz twierdzić że: 1.albo sondaże wyborcze są do ogólnie chrzanu, 2.albo biostat dał plamę, czyli był nierzetelny; jeśli to pierwsze to biostat nie dał plamy bo z góry byłoby wiadomo, iż sondaż nie może być trafny--> przeczysz sam sobie

  • ~mandragora 2014-12-02
    01:47:58

    5 0

    ~~egon -Ty się Egonie z gangu Olsena urwałeś a oni o ile pamietam nie są z Rybnika :) dajesz plusy wychodzą minusy ,odkrywasz ze zdumieniem iż BSR to nie PO i dalej wierzysz że ustępujący był prezydentem wszystkich rybniczan a nowy na pewno nie będzie bez nadzoru Dwornika.Łoj tam,łoj tam idźcie z bronkkiem na pifko pogadać o znikajacych głosach bo nic nie działa tak dobrze na uspokojenie jak szyszk chmielu

  • ~ 2014-12-02
    03:36:35

    25 0

    Dla Kuczery to czysta korzysc-poslowie z PiSu poróżnili radnych z PiSu Tak trzymać.

  • ~byly_rybniczanin 2014-12-02
    07:44:22

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~xxxx 2014-12-02
    08:12:05

    43 0

    panie wojaczek,to już pan wie jak czuł się Makosz ?

  • ~chammomila 2014-12-02
    08:30:38

    22 0

    Samorząd samorządem ale marionetki muszą wiedzieć gdzie ich miejsce. Kampania się skończyła, koniec z demokracją no bo co by to byłao gdyby kukiełki mogły same myśleć.

  • ~wojciechhammond 2014-12-02
    08:39:05

    27 0

    Zdjęcie "polityków" PiS: wyraz twarzy, kolor garniturów i wdzianka Pani PiS-ki, pozy, mam jedno skojarzenie, tj. film "Duchy Goi". Święta Inkwizycja naszych czasów.

  • ~minowa 2014-12-02
    08:49:12

    14 0

    Za tydzień Dwornik będzie odwołany i zostanie Fudali.

  • ~xxxx 2014-12-02
    09:05:32

    26 0

    gruszka prawie jak don corleone

  • ~wulec 2014-12-02
    09:16:39

    0 11

    A PO z rozpędu było przeciw dając BSR i PIS pretekst by w ten sam sposób traktować inicjatywy prezydenckie.Pogratulować PO racjonalizmu politycznego.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    10:01:20

    18 0

    Wulec - PO właśnie postąpiła racjonalnie.Poparli Wojaczka,jako naturalnego kandydata,a nie kolejnego "Hofmanna". Druga rzecz,jest taka,że w BSR tworzy się grupa rozłamowców ;) i może być wielkie boom ;)

  • ~minowa 2014-12-02
    10:12:34

    17 0

    Rozłam w BSR będzie, bo jest duzo fuch do obsadzenia a PO ma niewiele osób w radzie. więc niektórzy z BSR ustawiają się jako koalicjanci PO....

  • ~Teddy 2014-12-02
    10:38:22

    2 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~maharadza 2014-12-02
    10:40:39

    26 0

    Wszystko szyte grubymi nićmi, jak to, w jaki sposób obecny radny, emerytowany policjant dostał się na listę wyborczą na dwa dni przed zamknięciem list. Czyżby bez poparcia wyborców, które jest obowiązkowe?

  • ~Gregorio 2014-12-02
    10:57:53

    20 0

    Jak patrzę na tę " inkwizycyjną czwórkę " na tym zdjęciu to mam wrażenie ze oglądam fragment " Ojca Chrzestnego " - reminiscencje z okresu sycylijskiego. Jedyne na co w obecnym układzie można liczyć to " otrzeźwienie BSR-u " lub rozwiązanie rady i nowe do niej wybory. Jaro ma tu swoje ' gwiazdy " które będą kierować swoimi pionkami a to naszemu miastu nic dobrego nie przyniesie. Jaro ma Rybnik w d.... Istotne dla niego i jego klakierów to chore ambicje.

  • ~ 2014-12-02
    11:02:42

    6 0

    A co takiego wielkiego zrobiła stara rada miasta .Kosztem dzielnic remontują RYBNIK a w dzielnicach jak było tak jest.
    Kilka wyremontowanych placów zabaw . W Chwałowicach brak inwestycji dlaczego nie wybudowano basenu krytego z halą sportową . Zrobiono 50m chodnika i to wszystko gdzie inwestują nasze podatki .PS ja bym tą cała radę miasta wymienił na nowa bo to zwykłe dziadostwo

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    11:10:25

    0 0

    maharadza-Poparcie wyrażone podpisami uzyskuje dana lista a nie kandydat. Z tego co wiem,to trafił na listy już długo przed ich zamknięciem.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    11:35:00

    0 0

    [email protected] --> a kto miał większość w RM?

  • ~maharadza 2014-12-02
    11:48:47

    7 0

    Stefan Siarzewski-- Listy mialem przyjemnosc przegladac na dwa dni wczesniej i tej osoby NIE bylo, byla inna. Jesli chodzi o podpisy popierajace liste to masz racje, tyle tylko ze wlasnie na liscie musza byc juz kandydaci.

  • ~Teddy 2014-12-02
    11:54:10

    15 0

    Za co usunięto wpis? Za to, że Kaczor ze swoimi oszołomami ma się odwalić od Rybnika? Że lepiej jakby Lech żył bo Jarosław jest opętany nienawiścią? Że Fudali i Ryszka nie powinni być w Radzie będą ciągle kontra i że lepiej jakby na innych stołkach siedząc rozdawali jabłka pod grubą jak top było w poprzednich wyborach o 6 rano? Kto zna p. Ryszkę dobrze wie jakie z niej ziółko i kogo wcisnęła do Urzędu. Sama prawda, a że boli? No cóż. Co złego w tym, że Prezydent ma dążyć do rozwiązania RM jak będą wszystko wetować? Władza ma być transparentna i działania ma podejmować takie, żeby mogła rządzić, a nie się wadzić z jakimiś politycznymi pajacami.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    11:56:11

    0 13

    To zwracam honor.Obrazuje to jak grano na nosie Wojaczkowi.Co do Pana Gender,powiem obiektywnie - osiągnął dobry wynik,niezależnie czy popierał go proboszcz czy sekretarz partii,PiS miało nosa do Pana Arka i wygrali na tym.Mimo,że PiS to nie moja bajka,ale znam Arka osobiście i uważam,że w perspektywie czasu ten gość udowodni,że nie jest marionetką.Ma strasznie twarde zasady i idee,czy mi się podobają czy nie,pełen szacun.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    11:57:27

    7 0

    Teddy zgadzam się. Dla Panie ER pojecie nepotyzm to wyraz nie obcy ;)

  • ~Ricardo 2014-12-02
    12:50:18

    23 0

    Wystarczy że ktoś ma swoje zdanie i nie chce dobrze dla Partii tylko dla Rybnika i już go temperują. Brak słów na takie zachowanie przełożonych PiS. Szkoda Pana Andrzeja. A co do obsadzania ludzi na liście PiS to przecież nie ludzie z Rybnika to robili tylko Pani Kloc wspomagana przez P Gruszke. Cytuje "Kto w takim razie odpowiada za listę wyborczą? Z odpowiedzią pośpieszyła Izabela Kloc. - W tym układzie to ja i pan Tadeusz Gruszka bierzemy odpowiedzialność za osoby, które są na liście. Chcemy, aby była ona najmocniejsza co nie zawsze idzie to w interesie lidera listy. Trudno, takie są reguły gry politycznej, również w PiS" ale gdyby nie Pan Wojaczek to tyle mandatów w 3 okręgu by nie było taka jest prawda! Niestety każdy psioczy na PO , PiS SLD a zachowanie tych u góry "włodarzy" jest takie same, swoich pupili obsadzić, i walczyć miedzy partiami zamiast starać zrobić się coś dobrego dla Rybnika ponad podziałami.

  • ~brongolongo 2014-12-02
    16:20:34

    6 0

    i tak rozpoczęła się wojna Szweda-Wojaczek! Na razie 1;0 dla Szwedy ale to jeszcze nie koniec rozgrywki...

  • ~ 2014-12-02
    16:24:28

    3 0

    Rozłam w BSR będzie z prostszych przyczyn. Np sprawcie sobie ile ma emerytury Jan Mura. Przecież on jakby nie był przez te lata w UM, to mogły mu na zapłacenie prądu. Kasa kasa kasa. Wspomnicie moje słowa. Arteks, ty jak komunistyczna propaganda. Jak widzisz w Rybniku jako w 1 mieście zaczęła się dyskusja o likwidacji Straży Miejskiej no i teraz po kontrolach NIK będą im odbierali radary i uprawnienia drogowe. Ty tak patrzysz jak kura, bardzo blisko.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    17:49:20

    4 0

    Powtarzam,w PiS trwa wojna o pierwsze 5 miejsc na listach do sejmu i jedynki do senatu. Pan Dwornik,ma przyciągnąć tłumy jak Piecha,więc niech kopią dołki pod Piotrem ;) niech mieszkańcy zobaczą,że nie różnią się niczym od Błaszczaka czy Brudzińskiego. Co do rozłamu w BSR to będzie...tam są ludzie mocno zaangażowani w swe dzielnice i mają zamiar startować za 4 lata ;) Adam Fudali nie jest już gwarantem scalenia BSR w całosć!

  • ~ 2014-12-02
    18:06:52

    9 0

    Po co ci opozycyjni radni.Wystarczy gdy Dwornik będzie za nich głosowal wedlug instrukcji otrzymanych od trzech połsów PiSu.Będzie szybko i bez przepychanek.

  • ~Drago18 2014-12-02
    20:22:07

    19 0

    Szkoda pana Wojaczka bo był właściwym człowiekiem na właściwym miejscu. Tyle zrzucało się złego PO przy okazji kandydatury Piotra Kuczery na prezydenta miasta a tu proszę - jedynie PO ponadpartyjnie poparła sprawdzonego człowieka, który znał się na swoim fachu. A tymczasem ubóstwiany przez "słusznych" Polaków PiS jak zwykle mataczy i wystawia solidnych ludzi do wiatru by wspierać karierowiczów, bo tak każe "góra". Żenujący spektakl i tyle.

  • ~Ancymon 2014-12-02
    20:43:15

    0 8

    Ten portal powinien nazywać się tvn 24 bis propaganda PO.Czytając komentarze szczególnie Stefana Siarzewskiego i towarzystwa wzajemnej adoracji przypomina mi jakbym słyszał polityków nieomylnej i jedynie słusznej partii PO.Winnym całego zła w Polsce i Rybniku jest PIS .Poczekajmy co Pan nauczyciel historii dokona wielkiego w naszym mieście.Oby radził sobie lepiej niż jego towarzysze z sejmowych ław którzy doprowadzili Polskę do ruiny.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    20:53:43

    4 0

    Ancymon-nam zarzucasz,porównujesz portal do TVN24. Może Ty oglądaj mniej TV REPUBLIKA/TRWAM,czy Radia Maryja,może opierasz się ba bredniach JKM. Czy Ty nie widzisz,co na "dzień dobry" odstawia PiS samorządzie? Przyjeżdża "50" garnitur z Warszawy i się panoszy,są wściekli,bo czego nie dotkną zamienia się w kał. Pobłogosławili Fudalego przegrał....tak więc,zastanów się o czym piszesz. Od poniedziałku tu nie ma tylko ludzi PO,tu są wszyscy,wszyscy,którzy widzią że "STAN UMYSŁU" W samorządzie chce pożar wzniecic.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    21:04:03

    5 0

    Co mają powiedzieć wyborcy Pana Wojaczka.Owszem,to facet z nie mej bajki,w wielu sprawach z nim sie nie zgadzam,ale to pracowity gość,kolejny wynik wysoki o tym świadczy. To też wina PO czy Kuczery?

  • ~Ancymon 2014-12-02
    21:11:29

    0 2

    ~STEFAN SIARZEWSKI- jeśli ty myślisz że Pan Kuczera nie jest nakręcany przez działaczy PO z pierwszego garnituru ze śląska to jesteś w błędzie.Każda partia wystawiając kogoś na prezydenta w dość dużym mieście związane ma z nim jakieś plany.Rybniccy posłowie PO też nie należą do 1 garnituru tylko są marionetkami którzy muszą głosować tak jak im karzą Tusk i Kopacz.Tobie też polecam żebyś pooglądał trochę czegoś innego niż tylko tvn24,żebyś zaczął samodzielnie myślał i przejrzał na oczy.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    21:18:14

    5 0

    Wiedziałem sekta JKM/KNP/ Jeżeli Ty porównujesz Krząkałe z Sobierajskim czy Janikiem to gratuluje.Zobacz w jakim są miejscu w sejmie. Oczywiscie,Kuczerę na kandydata wystawia zarząd wojewódzki,PiS niestety nie miał kogo....Ty w dalszym ciągu nie rozumiesz problemu i sytuacji,albo nie chcesz zrozumieć. Pierdo....o TVN i tym,że 54% osób w Rybniku nie mysli samodzielnie.

  • ~Ancymon 2014-12-02
    21:23:45

    7 0

    To przykre co spotkało Pana Wojaczka , niestety polityka jest brudna.Takie standardy są w partiach i nie tylko w PIS ale tak że w PO,PSL,SLD i innych mniejszych. wszędzie są układy i układziki.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    21:26:53

    1 0

    Zgadzam się,nie wybielam żadnej z partii.Tylko PiS to struktura idąca do wyborców z hasłem na ustach i "porządku","zero kolesiostwa"

  • ~Ancymon 2014-12-02
    21:27:29

    7 0

    Co to za stanowisko piastuję Pan Krząkała ,jest zwykłym pionkiem który musiał ustąpić miejsca Pani Kluzik która wcale nie jest związana z Rybnikiem.

  • ~Ancymon 2014-12-02
    21:32:26

    5 0

    Wszystkie te hasła partii politycznych mnie śmieszą,PO też ma fajne hasło "bliżej ludzi"Ci ludzie są oderwani od rzeczywistości .Więc każdemu można coś zarzucić.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-02
    21:33:29

    2 0

    Poczytaj nt Krząkały i np Janika ;) na stronach sejmowych.

  • ~chris25 2014-12-03
    01:01:52

    1 0

    @Stefan Siarzewski-A w PO czym sie mierzy zaslugi ?

  • ~Thorax 2014-12-03
    06:37:47

    12 0

    PiS wystawia swoją marionetkę, wiadomo radni PiSu głosują jak im kazano, co dziwne(?) BSR również głosuje jak posłowie i senatorowie PiSu każą. W tym momencie odstawiając na boczny tor pana Wojaczka, który nie chciał się podporządkować i chciałby działać na rzecz Rybnika co nie jest na rękę PiSowi. Czego chce PiS skoro działanie dla dobra Rybnika jest im nie na rękę? Ano blokować wszystko co będzie chciał zrobić Pan Kuczera, żeby za rok przy wyborach powiedzieć: "Widzicie co PO'wiec naobiecywał, a co zrobił? Nic nie zrobił". Przecież ciemny elektorat nie będzie wiedział, że wszystko było blokowane przez Radę Miasta.
    Dziwi(?) mnie bardzo BSR - mają większość, a nie mają przewodniczącego RM? Rozumiem jakby przewodniczącym został Pan Wojaczek - staż, doświadczenie, niesamowite poparcie wyborców - po prostu nic by nie zmienili, zostawili sprawdzonego przewodniczącego, ale wybierać kogoś nowego z nie swojego ugrupowania? PiS = BSR (PiS-bis)? ;) I śmieszni ludzie twierdzą, że Kuczera to PO i lepiej wybierać BSR bo to bezpartyjne ugrupowanie (nie zaprzeczam, że Pan Kuczera to partyjny człowiek), dobre sobie! BSR pokazało jak bardzo partyjne jest, ale co z tego jak 90% ludzi nie ma pojęcia co się dzieje? Sporo osób nawet nie wie jak głosować, a mają prawo głosu...

  • ~werkk 2014-12-03
    07:56:21

    6 0

    Thorax też tego nie umiem zrozumieć ale Wojaczek dostał prikaz ze nie możne się zgodzić na kandydowanie na to stanowisko. PiS chce mieć pełną kontrole nad RM Rybnika dlatego ten kandydat, mam nadzieje ze radni BSR i PiS przynajmniej niektórzy opamiętają się. Najwięcej straci Andrzej Wojaczek, jak szybko się nie zorientuje co jest grane.

  • ~powiem1 2014-12-03
    07:59:44

    9 0

    od pierwszej sesji przekręty w Radzie ... czy to Rada, która ma robić coś dla miasta i dzielnic, czy to pionki, poruszane przez innych (patrz zdjęcie - gabinet cieni), nie mający własnego zdania ... - rozwiązać taką radę !!!

  • ~bikerek 2014-12-03
    08:51:09

    0 0

    Oby Kuczera nie brał przykładu ze swojego guru towarzysza ze zdjęcia. http://www.rybnik.com.pl/fotogaleria,dzialacze-rybnickiej-platofrmy-na-spotkaniu-z-d-tuskiem,fot13-12-2057-3.html A jak nie będzie link działał to wystarczy wpisać w wyszukiwarce hasło Kuczera i Tusk.

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2014-12-03
    10:35:13

    0 0

    chris25- normalnym i rzeczowym funkcjonowaniem,czasami znajdzie się czarna owca,jak wszędzie,ale jej funkcjonowanie jest oparte normalnym spojrzeniu w świat.Myślę,że wyniki każdych wyborów to pokazały.

  • ~powiem1 2014-12-03
    11:18:40

    9 0

    jeżeli w Radzie będą zasiadały osoby typu Gruszka, Kłosek i temu podobne ... to jak ma być inaczej ... co takie osoby są w stanie wnieść ... w jakim obszarze zamyka się ich wiedza .... ??? - obie persony promowane przez swoich liderów !!!
    a takich niestety jest więcej :-(((

  • ~nocomen 2014-12-03
    18:28:32

    21 0

    Klocowa i Piecha próbują upolitycznić samorząd Rybnika. Wymusili zmianę przewodniczącego Rady Miasta. Panowie Senatorzy, chcecie pomóc Rybnikowi to zgoda, ale łapy precz od naszego samorządu. Zapamiętamy to przy wyborach. Rybnik był i jest apolityczny. W tym mieście liczą się ludzie,nie partie. Pani Kloc proponujemy zajęcie się Pszczyną, a panu Piecha proponujemy pomoc naszemu szpitalowi w walce NFZ. Nasz samorząd doskonale da sobie Rade bez wasI

  • ~smr 2014-12-03
    22:27:04

    7 0

    Pani Lucyna Tyl do zwolnienia bo czasami nie idzie słuchać jej głupot już ...

  • ~werkk 2014-12-04
    07:35:55

    5 0

    Jest logiczne że nowy Prezydent pierwsze co musi zrobić to usunąć rzecznika prasowego poprzednika ja sobie nie wyobrażam żeby Pani Lucyna Tyl nagle stała się rzecznikiem Prezydenta Piotra Kuczery.

  • ~Jacek11 2014-12-04
    11:39:42

    7 0

    Przyjechały (p)Osły z Warszwy i poukładały naszą radę. Głosowaliście na Izabelę Kloc, Grzegorza Janika i Czesława Sobierajskiego do samorządu? Bo ja nie. Macie co wybraliście, zniewolony PISorząd Rybnika.

  • ~Kurz 2014-12-04
    12:42:12

    2 0


    Żeby miyndzy Wami
    Chned doszło do zgody,
    To na piyrszym posiedzyniu
    Napijcie sie zimnyj wody.

  • ~ 2015-04-01
    07:37:01

    0 0

    o

  • ~ 2015-10-20
    07:23:43

    0 0

    :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4970